Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні на 2019-2020 роки
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 123 від 05.02.2020}
1. Затвердити план заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні на 2019-2020 роки (далі - план заходів), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській держадміністраціям:
забезпечити виконання затвердженого цим розпорядженням плану заходів;
подавати щокварталу до 10 числа наступного місяця Міністерству цифрової трансформації інформацію про стан виконання плану заходів для її узагальнення та подання у двотижневий строк Кабінетові Міністрів України.
{Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 123 від 05.02.2020}
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо реалізації Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні на 2019-2020 роки
1. Визначити оновлений перелік послуг для першочергового впровадження їх надання в електронній формі відповідно до суспільних потреб (далі - пріоритетні послуги).
Державне агентство з питань електронного урядування, | |
I квартал 2019 року. |
2. Забезпечити впровадження надання пріоритетних послуг в електронній формі, а саме:
проведення реінжинірингу порядків надання пріоритетних послуг з метою їх спрощення та оптимізації;
запровадження електронної взаємодії для оптимізації порядків надання пріоритетних послуг з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
визначення стадії розвитку пріоритетних послуг та рівня довіри до схеми і засобу електронної ідентифікації відповідно до законодавства;
внесення відповідних змін до нормативно-правових актів, які регулюють питання надання пріоритетних послуг з урахуванням вимог Закону України “Про адміністративні послуги”;
впровадження надання пріоритетних послуг в електронній формі.
3. Забезпечити реалізацію принципу єдиного вікна (“one-stop-shop”) для надання електронних послуг фізичним та юридичним особам шляхом:
1) удосконалення актів Кабінету Міністрів України, які регулюють питання надання електронних послуг, а саме підготовки пропозицій щодо внесення змін до:
Порядку оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 січня 2002 р. № 3.
Порядку ведення Єдиного державного порталу адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 13.
2) удосконалення Порядку інтеграції інформаційних систем державних органів та органів місцевого самоврядування до Єдиного державного порталу адміністративних послуг, затвердженого наказом Мінекономрозвитку та Мінрегіону від 8 вересня 2016 р. № 1501/248.
3) розроблення пропозицій щодо внесення змін до Законів України “Про адміністративні послуги”, “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, “Про ліцензування видів господарської діяльності” та “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” у частині надання електронних послуг за принципом єдиного вікна (“one-stop-shop”).
4) модернізації наявних та створення нових веб-порталів (офіційних веб-сайтів суб’єктів владних повноважень), через які надаються електронні послуги (сервіси), відповідно до єдиних вимог для розроблення, ведення та інтеграції (взаємодії) офіційних веб-сайтів суб’єктів владних повноважень.
5) інтеграції веб-порталів (офіційних веб-сайтів суб’єктів владних повноважень), через які надаються електронні послуги (сервіси) з інтегрованою системою електронної ідентифікації та автентифікації.
6) опрацювання питання щодо створення та функціонування електронного кабінету громадянина для доступу до електронних послуг та інформації з державних реєстрів та його інтеграції до Єдиного державного порталу адміністративних послуг.
4. Розробити пропозиції щодо оптимізації (об’єднання) надання послуг “За життєвими та бізнес-ситуаціями”.
5. Забезпечити інтеграцію кваліфікованого електронного підпису та інших схем електронної ідентифікації, зокрема з використанням мобільного електронного підпису (Mobile ID) до веб-порталів (сайтів) органів виконавчої влади, через які надаються електронні послуги (сервіси).
6. Сприяти підвищенню рівня готовності суб’єктів звернення до використання електронних послуг шляхом забезпечення:
проведення на базі закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та позашкільної освіти просвітницьких заходів з формування інформаційно-комунікаційної компетентності на базовому рівні;
розвитку системи дистанційного навчання;
створення умов для відповідного навчання осіб з особливими освітніми потребами.
МОН, Мінцифри, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування (за згодою). | |
2019-2020 роки; |
створення спеціальних робочих місць для доступу до інформаційно-телекомунікаційних систем на базі бібліотек державної та комунальної форми власності.
Мінкультури, МОН, Мінцифри, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування (за згодою). | |
2019-2020 роки. |
7. Сприяти популяризації електронних послуг із залученням засобів масової інформації, громадських організацій шляхом підготовки відповідних відеороликів, інформаційних матеріалів тощо.
МІП, Мінцифри, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування (за згодою). | |
2019-2020 роки. |
8. Сприяти розвитку каналів доступу до електронних послуг, зокрема, через посередників (центри надання адміністративних послуг, бібліотеки, банки, провайдерів телекомунікацій тощо), з якими суб’єкти звернення контактують на постійній основі, створенню спеціальних автоматизованих пунктів доступу до електронних послуг чи мобільних додатків, а також розвитку нових електронних сервісів, у тому числі на комерційній основі.
9. Забезпечити проведення щорічного оцінювання якості надання електронних послуг з урахуванням європейських вимог.
10. Забезпечити актуалізацію Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні.
{План заходів із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 123 від 05.02.2020}