![]() |
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ |
ПОСТАНОВА |
15.02.2019 № 209 |
Про затвердження форм звітності НКРЕКП № 15-НКРЕКП-теплопостачання (річна) «Звіт щодо показників безперервності теплопостачання та якості теплової енергії» та № 16-НКРЕКП-теплопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг у сфері теплопостачання» та інструкцій щодо їх заповнення
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2459 від 19.12.2023}
Відповідно до законів України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Форму звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання (річна) «Звіт щодо показників безперервності теплопостачання та якості теплової енергії»;
2) Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання (річна) «Звіт щодо показників безперервності теплопостачання та якості теплової енергії»;
3) Форму звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг у сфері теплопостачання»;
4) Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг у сфері теплопостачання».
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті «Урядовий кур’єр».
ЗВІТ
щодо показників безперервності теплопостачання та якості теплової енергії
(Форма № 15-НКРЕКП-теплопостачання (річна))
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення форми звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання (річна)
«Звіт щодо показників безперервності теплопостачання та якості теплової енергії»
1.1. Ця Інструкція поширюється на суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії (далі - ліцензіати).
1.2. Ця Інструкція визначає порядок заповнення форми звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання (річна) «Звіт щодо показників безперервності теплопостачання та якості теплової енергії» (далі - форма звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання) та строки її подання до НКРЕКП.
1.3. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:
джерело інформації - паперовий, електронний або магнітний носій інформації, зміст якого використовується для фіксації та отримання інформації у процесі організації моніторингу показників якості надання послуг у сфері теплопостачання;
запланована перерва - перерва в теплопостачанні, здійснена ліцензіатом з метою проведення планового ремонту, заміни, модернізації, реконструкції теплових мереж та теплового обладнання ліцензіата, гідравлічних випробовувань мережі в міжопалювальний період, підключення нових споживачів. Перерва вважається запланованою, якщо є відповідне документальне підтвердження;
запланована перерва з попередженням споживачів - запланована перерва в теплопостачанні, про яку споживачів було повідомлено не пізніше ніж за 10 днів, що передували зазначеній перерві. Перерва вважається запланованою з попередженням, якщо є відповідне документальне підтвердження, що споживачі були повідомлені про перерву в теплопостачанні;
запланована перерва без попередження споживачів - запланована перерва в теплопостачанні, про яку споживачів не було повідомлено за 10 днів, що передували зазначеній перерві;
запланована перерва внаслідок проведення гідравлічних випробувань - щорічна запланована перерва в теплопостачанні в міжопалювальний сезон для проведення комплексу робіт з випробування теплових мереж на міцність та щільність, що виконуються під певним тиском з метою підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону;
кінець перерви в теплопостачанні - зафіксований час відновлення ліцензіатом теплопостачання всім споживачам, відключеним унаслідок перерви в теплопостачанні;
кінцевий споживач - фізична особа, яка мешкає в будинку садибного типу або в багатоквартирному будинку (побутовий споживач) та для якої теплова енергія використовується для надання комунальної послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, чи юридична особа, яка використовує теплову енергію відповідно до договору;
незапланована (аварійна) перерва - тимчасове припинення теплопостачання споживачам унаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживачів або інших осіб, а також з вини ліцензіата;
перерва в теплопостачанні - тимчасове припинення теплопостачання споживачам без від’єднання їх від мережі для проведення планово-профілактичних чи позапланових робіт з обслуговування мереж та теплового обладнання, у тому числі для ліквідації наслідків аварій;
перерва внаслідок форс-мажорних обставин - перерва внаслідок виникнення дії надзвичайних і непереборних сил, які можуть бути спричинені винятковими погодними умовами і стихійним лихом (ураган, буря, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, землетрус, пожежа, просідання і зсув ґрунту) та іншими непередбаченими ситуаціями, що унеможливлює надання послуги з теплопостачання. Виникнення форс-мажорних обставин має бути документально підтверджено;
перерва з вини інших ліцензіатів - перерва в теплопостачанні, що виникла на магістральних або місцевих (розподільчих) теплових мережах або обладнанні для виробництва теплової енергії інших ліцензіатів, з яких теплова енергія надходить до власної теплової мережі ліцензіата. Вина інших ліцензіатів має бути документально підтверджена;
перерва з вини споживачів або інших осіб - перерва, що виникла внаслідок дій чи бездіяльності споживачів або інших осіб. Вина споживачів або інших осіб має бути документально підтверджена;
перерва з вини ліцензіата - незапланована (аварійна) перерва, якої можливо було уникнути завдяки заходам з обслуговування мереж, колекторів власних джерел теплової енергії ліцензіата, з нез’ясованих причин, крім тих, які виникли внаслідок форс-мажорних обставин, вини інших ліцензіатів, споживачів або інших осіб;
початок перерви в теплопостачанні - зафіксований час надходження від споживачів або персоналу ліцензіата першого сигналу про перерву в теплопостачанні.
1.4. Ця Інструкція розроблена відповідно до:
законів України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про житлово-комунальні послуги», «Про теплопостачання», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»;
інших нормативно-правових актів, якими регулюється ліцензована діяльність суб'єктів господарювання з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та (або) постачання теплової енергії.
2. Порядок та строк надання інформації
2.1. Форма № 15-НКРЕКП-теплопостачання складається станом на останнє число звітного періоду та подається ліцензіатом до НКРЕКП не пізніше ніж через 25 днів після звітного періоду.
{Пункт 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
2.3. Звіт направляється ліцензіатом до НКРЕКП в електронній формі на адресу: sqrtp@nerc.gov.ua у двох примірниках:
з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи ліцензіата та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»;
без накладення кваліфікованого електронного підпису та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата.
НКРЕКП протягом 10 робочих днів з дня надходження звіту надсилає ліцензіату повідомлення в електронній формі про одержання звіту (на електронну адресу, з якої було надіслано зазначений звіт). Датою подання форми звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання вважається дата її надходження до НКРЕКП.
{Пункт 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
2.4. У разі внесення змін до звіту після відправлення, ліцензіат зобов’язаний терміново надіслати до НКРЕКП виправлений звіт, а також супровідний лист із зазначенням причини внесення змін.
{Пункт 2.4 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
2.5. У разі відсутності здійснення ліцензованої діяльності у звітному періоді ліцензіат надає форми звітності, указуючи при цьому нульові значення відповідних показників за звітний період.
{Пункт 2.5 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
3. Показники безперервності теплопостачання
3.1. Безперервність теплопостачання споживачів характеризується такими показниками:
1) показник середньої тривалості перерв у теплопостачанні розраховується як відношення суми недовідпущеної теплової енергії внаслідок усіх перерв у теплопостачанні до середнього навантаження в системі за формулою
де | ENSi | - | розрахунковий обсяг недовідпущеної теплової енергії внаслідок і-перерви в теплопостачанні за всіма типами приєднаного навантаження, Гкал; |
PT | - | середнє навантаження системи в опалювальний/міжопалювальний період з урахуванням типів приєднаного навантаження, Гкал/год; | |
k | - | кількість перерв протягом звітного періоду; | |
і | - | номер перерви, і = 1, 2, 3, ... k. |
Середнє навантаження в системі (PT) визначається як відношення обсягу відпущеної теплової енергії до кількості годин транспортування теплової енергії протягом року за формулою
де | Е | - | обсяг корисного відпуску теплової енергії в палювальний/міжопалювальний період, Гкал; |
hо,м | - | кількість годин транспортування теплової енергії в опалювальний/міжопалювальний період, год. |
Кількість годин транспортування теплової енергії для опалювального періоду (hо) визначається як добуток нормативної кількості днів опалювального періоду у році на 24 години за формулою
Кількість годин транспортування теплової енергії для міжопалювального періоду (hм) визначається з урахуванням кількості днів транспортування теплової енергії в міжопалювальний період та графіка постачання теплової енергії споживачам за формулою
Обсяг недовідпущеної теплової енергії внаслідок і-перерви в теплопостачанні (ENSi) обчислюється виходячи з відключеного навантаження на момент вимкнення та тривалості і-перерви за формулою
де | - | відключене максимальне, на потреби опалення та вентиляції, та середнє, на потреби постачання гарячої води та технологічної пари, навантаження на момент вимкнення, Гкал/год; | |
ti | - | тривалість і-перерви, хв; | |
k | - | тип приєднаного навантаження; | |
K | - | коефіцієнт, що враховує тип приєднаного навантаження (послуги з постачання теплової енергії (Kтеплоп), послуги з постачання гарячої води (KГВП), вентиляція (Kвент), технологічна пара (Kпар)), а саме: |
для послуги з постачання теплової енергії розраховується за формулою
де | tвн | - | середня нормативна температура внутрішнього повітря, оС; |
tср.о. | - | середня нормативна температура зовнішнього повітря за опалювальний період, оС; | |
tр.о. | - | середня нормативна температура зовнішнього повітря для проектування опалювання, оС; |
для вентиляції розраховується за формулою
для послуги з централізованого постачання гарячої води
де | tв | - | температура гарячої води в залежності від типу системи водорозбору (відкрита система - 60 оС, закрита - 55 оС); |
tх.л. | - | температура холодної (водопровідної) води в міжопалювальний період (при відсутності даних приймається рівною 15 оС); | |
tх.з. | - | температура холодної (водопровідної) води в опалювальний період (при відсутності даних приймається рівною 5 оС); |
для технологічної пари розраховується за формулою
2) кількість перерв у теплопостачанні;
3) середня тривалість ліквідації наслідків аварії понад допустимий строк, яка виникла з вини ліцензіата, розраховується як відношення сумарної тривалості аварійних перерв, що виникли з вини ліцензіата, у транспортуванні теплової енергії за рік до загальної кількості цих перерв у розрахунку на добу за формулою
де | p | - | кількість аварійних перерв у транспортуванні теплової енергії, тривалість яких понад 6 годин (360 хвилин), за рік, од.; |
- | тривалість і-ї аварійної перерви у транспортуванні теплової енергії, що виникла з вини ліцензіата, для якої це значення становить понад 6 годин (360 хвилин), хв; | ||
h | - | кількість годин транспортування теплової енергії ліцензіатом протягом року, год. |
4. Порядок реєстрації інформації, необхідної для розрахунку показників безперервності теплопостачання
4.1. Ліцензіат повинен забезпечити ведення:
1) переліку джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників безперервності теплопостачання;
2) реєстру перерв у теплопостачанні;
3) реєстру перевірок параметрів тиску/температури теплоносія.
4.2. Перелік джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників безперервності теплопостачання, формується згідно з додатком 1 до цієї Інструкції:
графа 1 - № з/п - номер за порядком;
графа 2 - код джерела інформації - код, який для зручності присвоює ліцензіат власним джерелам інформації, що використовуються для моніторингу показників якості надання послуг у сфері теплопостачання;
графа 3 - назва джерела інформації - журнал, електронна база даних, інші джерела інформації;
графа 4 - форма ведення джерела інформації - паперовий журнал, таблиці Microsoft Excel, електронна база даних тощо;
графа 5 - стислий перелік інформації, яку містить зазначене джерело інформації.
4.3. Реєстр перерв у теплопостачанні формується за рішенням ліцензіата по суб’єкту господарювання/територіальних підрозділах (районах теплових мереж) згідно з додатком 2 до цієї Інструкції:
графа 1 - № з/п перерви в теплопостачанні;
графа 2 - код джерела інформації - вноситься код джерела інформації, в якому вперше зафіксована інформація про початок перерви, що призвела до відключення споживачів;
графа 3 - місце пошкодження (проведення робіт) - вносяться дані щодо джерела теплової енергії, адреса місця пошкодження або планового ремонту частини мережі, що призвело до перерви в теплопостачанні;
графа 4 - відключена частина мережі - перелік вулиць (будинків), на яких припинено теплопостачання;
графа 5 - інформація про виконані роботи - стисла інформація про проведені ремонтні роботи для усунення пошкоджень у мережі;
графи 6 та 7 - період для відключеної частини мережі, під час якого сталася перерва (опалювальний/міжопалювальний);
графи 8-10 - вид діяльності в теплопостачанні, пошкодження чи обслуговування в мережах якого спричинило перерву в подачі теплової енергії кінцевому споживачу;
графи 11-17 - класифікація перерв: заплановані перерви (з попередженням, без попередження, внаслідок гідравлічних випробувань мережі) та незаплановані (аварійні) перерви (форс-мажорні обставини, з вини інших ліцензіатів, з вини інших осіб або споживачів, з вини ліцензіата);
графа 18 - дата та час початку перерви в теплопостачанні. Час першого повідомлення про перерву, яке реєструється у джерелах інформації;
графа 19 - дата та час кінця перерви в теплопостачанні. Визначається та реєструється персоналом ліцензіата у джерелах інформації;
графа 20 - тривалість часу під час перерви в міжопалювальний період, протягом якого теплопостачання відсутнє за графіком, хв - зазначається лише у разі, якщо теплопостачання в міжопалювальний період здійснюється ліцензіатом за графіком. Для таких перерв у примітці зазначається графік теплопостачання;
графа 21 - тривалість перерви, хв - розраховується як різниця часу (у хвилинах) між початком та кінцем перерви в теплопостачанні за вирахуванням часу під час перерви в міжопалювальний період, протягом якого теплопостачання відсутнє за графіком (графа 19);
графи 22-24 - відключене навантаження, Гкал/год;
графи 25-27 - недовідпуск теплової енергії, Гкал. Визначається за формулою 5, наведеною в пункті 3.1 глави 3 цієї Інструкції;
графи 28 та 29 - кількість відключених споживачів (кількість власних кінцевих споживачів та кількість інших теплопостачальних підприємств, які здійснюють перепродаж теплової енергії);
графа 30 - примітки. У випадку незапланованої (аварійної) перерви з вини споживачів, з вини інших ліцензіатів у примітці зазначається найменування цієї особи або ліцензіата.
4.4. До реєстру перерв у теплопостачанні не вносяться випадки тимчасового припинення теплопостачання, що виникли внаслідок припинення постачання енергоресурсів ліцензіату через заборгованість або несвоєчасного отримання акта готовності до опалювального періоду.
4.5. Якщо початок перерви в теплопостачанні відбувся в одному році, а кінець - у наступному році, необхідно:
у попередньому році зареєструвати дату та час початку перерви в теплопостачанні (графа 18 додатка 2 до цієї Інструкції);
у наступному році таку перерву реєструвати не потрібно;
після завершення перерви в наступному році занести дату та час завершення перерви до реєстру попереднього року.
4.6. Реєстр перевірок параметрів тиску/температури теплоносія формується згідно з додатком 3 до цієї Інструкції. До реєстру вносяться всі випадки перевірок параметрів тиску та температури теплоносія на межі балансової належності ліцензіата за зверненнями (скаргами) споживачів або управителя багатоквартирного будинку:
графа 2 - адреса місця вимірювання параметрів тиску/температури теплоносія;
графи 3 та 4 - зазначається присутність при проведенні перевірки параметрів тиску/температури теплоносія управителя багатоквартирного будинку або споживача(ів);
графа 5 - дата проведення перевірки;
графи 6-9 - параметри тиску теплоносія (у подавальному та зворотному трубопроводах). Зазначається мінімально допустиме значення тиску теплоносія на межі балансової належності ліцензіата, визначене в технічних умовах, та значення тиску теплоносія за результатами перевірки;
графа 10 - недотримання параметрів тиску теплоносія. Заповнюється, якщо значення тиску теплоносія за результатами перевірки (графа 8, графа 9) нижче за мінімально допустиме значення тиску теплоносія на межі балансової належності ліцензіата, визначене в технічних умовах (графа 6, графа 7);
графи 11-14 - параметри температури теплоносія (у подавальному та зворотному трубопроводах). Зазначається нормативне значення температури теплоносія на межі балансової належності ліцензіата, визначене в технічних умовах, та значення температури теплоносія за результатами перевірки;
графа 15 - недотримання параметрів температури теплоносія. Заповнюється, якщо значення температури теплоносія за результатами перевірки (графа 13, графа 14) нижче за нормативне значення температури теплоносія на межі балансової належності ліцензіата, визначене у технічних умовах (графа 11, графа 12);
графи 16 та 17 - причина недотримання параметрів тиску та/або температури теплоносія: з вини споживачів (графа 16) чи з вини ліцензіата (графа 17);
4.7. Реєстри перерв у теплопостачанні та реєстри перевірок параметрів тиску/температури теплоносія подаються в електронному вигляді у форматі «xls» до НКРЕКП на адресу: sqrtp@nerc.gov.ua, за якою можна отримати електронну форму звіту, щоквартально з наростаючим підсумком не пізніше ніж через 25 днів після завершення звітного періоду.
5. Порядок заповнення форми звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання
5.1. У розділі I «Безперервність теплопостачання» відповідно до класифікації перерв у теплопостачанні зазначаються показники середньої тривалості перерв у теплопостачанні (графи 010-070) та кількості перерв (графи 080-140) за видами діяльності та періодами (рядки 005-020 - опалювальний період, рядки 025-040 - міжопалювальний період), розраховані за даними реєстрів перерв у теплопостачанні.
У рядку 045 графи 145 зазначається сумарна річна кількість перерв у теплопостачанні за всіма видами господарської діяльності.
У рядку 050 графи 145 зазначається сумарна кількість перерв у виробництві теплової енергії протягом звітного періоду.
У рядку 055 графи 145 зазначається сумарна кількість перерв у транспортуванні теплової енергії протягом звітного періоду.
У рядку 060 графи 150 вказується значення середньої тривалості ліквідації наслідків аварії з вини ліцензіата, хв/добу. Визначається за формулою 9, наведеною в пункті 3.1 глави 3 цієї Інструкції.
У графах 155 та 160 зазначається корисний відпуск теплової енергії з магістральних і місцевих (розподільчих) теплових мереж ліцензіата у звітному році в опалювальний та міжопалювальний період. Якщо ліцензіат провадить господарську діяльність з виробництва теплової енергії, але не провадить господарську діяльність з транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами, вказується корисний відпуск теплової енергії з колекторів.
У рядку 045 графи 155 зазначається значення обсягу корисного відпуску теплової енергії за звітний період з магістральних і місцевих (розподільчих) теплових мереж ліцензіата власним кінцевим споживачам, а у графі 160 - іншим теплопостачальним підприємствам, які здійснюють перепродаж теплової енергії. Сумарна величина корисного відпуску теплової енергії за звітний період вказується в рядку 045 графи 165.
У графах 170 та 175 зазначається тривалість виробництва та транспортування теплової енергії в опалювальний та міжопалювальний період у днях та годинах.
У рядку 030 графи 170 зазначаються дані щодо тривалості міжопалювального періоду у днях, а в рядку 040 - тривалість постачання теплової енергії в годинах протягом доби згідно з графіком.
Загальна тривалість транспортування теплової енергії в годинах за звітний період зазначається в рядку 045 графи 175.
У графі 180 вказується кількість власних кінцевих споживачів станом на 01 січня звітного періоду.
5.2. Приклад заповнення розділу I «Безперервність теплопостачання» форми звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання наведено в додатку 4 до цієї Інструкції.
5.3. У розділі II «Перевірка параметрів тиску та температури теплоносія» за даними реєстрів перевірок параметрів тиску/температури теплоносія зазначаються:
кількість проведених вимірів параметрів тиску (рядок 010 графа 010) та температури (рядок 020 графа 010) у звітному періоді;
кількість випадків недотримання параметрів тиску (рядок 010 графа 020) та температури (рядок 020 графа 020) у звітному періоді з вини споживача;
кількість випадків недотримання параметрів тиску (рядок 010 графа 030) та температури (рядок 020 графа 030) у звітному періоді з вини ліцензіата.
Додаток 1 |
ПЕРЕЛІК
джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників безперервності теплопостачання
___________________________________________________________ 20__ рік
(найменування ліцензіата)
№ з/п | Код джерела інформації | Назва джерела інформації | Форма ведення джерела інформації | Стислий перелік інформації, яку містить зазначене джерело інформації |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Додаток 2 |
РЕЄСТР
перерв у теплопостачанні
Додаток 3 |
РЕЄСТР
перевірок параметрів тиску/температури теплоносія
Додаток 4 |
ПРИКЛАД
заповнення форми звітності № 15-НКРЕКП-теплопостачання (річна)
«Звіт щодо показників безперервності теплопостачання та якості теплової енергії»
ЗВІТ
щодо показників комерційної якості надання послуг у сфері теплопостачання
(Форма № 16-НКРЕКП-теплопостачання (квартальна))
{Форма із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення форми звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання (квартальна)
«Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг у сфері теплопостачання»
1.1. Ця Інструкція поширюється на суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії (далі - ліцензіати).
1.2. Ця Інструкція визначає порядок заповнення форми звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг у сфері теплопостачання» (далі - форма звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання) та строк її подання до НКРЕКП.
1.3. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:
дата початку надання послуги - дата початку відліку строку надання послуги споживачеві з моменту отримання ліцензіатом від споживача всіх передбачених законодавством даних;
дата завершення надання послуги - дата завершення відліку строку надання послуги споживачеві, що підтверджується відповідним актом, реєстрацією вихідної інформації або іншим установленим документом;
джерело інформації - паперовий, електронний або магнітний носій інформації, на якому зафіксовані первинні дані, що використовуються для розрахунку показників якості надання послуг з теплопостачання;
показники комерційної якості надання послуг у сфері теплопостачання - показники, які характеризують якість надання послуг ліцензіатом споживачеві, що, зокрема, передбачає дотримання ліцензіатом строків надання послуг та виконання робіт, установлених чинним законодавством;
форс-мажорні обставини - дія непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання послуги.
Скорочення, що застосовуються в цій Інструкції та її додатках:
ВС - вина споживача або інших осіб;
1.4. Ця Інструкція розроблена відповідно до:
законів України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про житлово-комунальні послуги», «Про звернення громадян», «Про теплопостачання», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»;
{Абзац третій пункту 1.4 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
інших нормативно-правових актів, якими регулюється ліцензована діяльність суб'єктів господарювання з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та (або) постачання теплової енергії.
2. Порядок та строк надання інформації
2.1. Форма № 16-НКРЕКП-теплопостачання складається станом на останнє число звітного періоду та подається ліцензіатом до НКРЕКП не пізніше ніж через 50 днів після звітного періоду.
{Пункт 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
2.2. Звітним періодом є квартал.
2.3. Звіт направляється ліцензіатом до НКРЕКП в електронній формі на адресу: sqrtp@nerc.gov.ua у двох примірниках:
з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи ліцензіата та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»;
без накладення кваліфікованого електронного підпису та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата.
НКРЕКП протягом 10 робочих днів з дня надходження звіту надсилає ліцензіату повідомлення в електронній формі про одержання звіту (на електронну адресу, з якої було надіслано зазначений звіт). Датою подання форми звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання вважається дата її надходження до НКРЕКП.
{Пункт 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
2.4. У разі внесення змін до звіту після відправлення ліцензіат зобов’язаний терміново надіслати до НКРЕКП виправлений звіт, а також супровідний лист із зазначенням причини внесення змін.
{Пункт 2.4 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
2.5. У разі відсутності здійснення ліцензованої діяльності у звітному періоді ліцензіат надає форми звітності, указуючи при цьому нульові значення відповідних показників за звітний період.
{Пункт 2.5 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2459 від 19.12.2023}
3. Порядок формування загальної інформації, пов’язаної з заповненням форми звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання
3.1. Ліцензіат повинен забезпечити ведення:
1) переліку джерел інформації щодо комерційної якості надання послуг;
3) реєстру надання послуг та письмових звернень громадян.
3.2. Перелік джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників комерційної якості надання послуг з теплопостачання, формується згідно з додатком 1 до цієї Інструкції:
графа 1 - № з/п - номер за порядком;
графа 2 - код джерела інформації - код, який для зручності присвоює ліцензіат власним джерелам інформації, що використовуються для моніторингу показників якості надання послуг з теплопостачання;
графа 3 - назва джерела інформації - журнал, електронна база даних, інші джерела інформації;
графа 4 - форма ведення джерела інформації - паперовий журнал, таблиці Microsoft Excel, електронна база даних тощо;
графа 5 - стислий перелік інформації, яку містить зазначене джерело інформації.
3.3. Реєстр надання послуг та письмових звернень громадян формується згідно з додатком 2 до цієї Інструкції.
Графи реєстру заповнюються таким чином:
графа 1 - № з/п - номер за порядком;
графа 2 - код послуги відповідно до переліку послуг, наведеного в додатку 3 до цієї Інструкції;
графа 3 - код джерела інформації відповідно до переліку, затвердженого внутрішнім розпорядчим документом ліцензіата. Може відображатися декілька кодів джерела інформації, що містять інформацію про дату початку та завершення надання послуги;
графи 4-6 - інформація про споживача: прізвище, ім’я, по батькові (найменування), адреса, інша інформація (телефон, адреса електронної пошти, реєстраційний номер тощо);
графа 7 - предмет звернення - заповнюється лише для письмових звернень громадян (літери «С», «П», «З» відповідно для скарг, пропозицій (зауважень) та
графа 8 - дата початку надання послуги:
з видачі технічних умов - день реєстрації заяви з видачі технічних умов;
з підключення об’єкта замовника до мереж - день реєстрації заяви з підключення об’єкта замовника до мереж;
з проведення перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - дата реєстрації повідомлення споживача про неналежне надання або ненадання послуг, за яким проведено перевірку;
з розгляду акта-претензії за результатами перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - дата укладання акта-претензії про неналежне надання або ненадання послуг;
для письмових звернень громадян - дата отримання звернення громадянина, у тому числі переадресованого від органів державної влади та місцевого самоврядування. Датою отримання звернення є дата реєстрації звернення у відповідному джерелі інформації (журнал обліку, електронна база даних тощо);
графа 9 - дата завершення надання послуги:
з видачі технічних умов - дата реєстрації повідомлення замовника про готовність до видачі технічних умов, зафіксована у джерелах інформації;
з підключення об’єкта замовника до мереж - дата здійснення підключення об’єкта замовника до мереж, зафіксована у джерелах інформації;
з проведення перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - дата встановлення факту ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або перевірки кількісних та (або) якісних показників надання послуг, зафіксована у джерелах інформації;
з розгляду акта-претензії за результатами перевірки кількісних або якісних показників надання послуг - зареєстрована дата повідомлення споживача про задоволення акта-претензії або про відмову в задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови;
для письмових звернень громадян - дата реєстрації листа-відповіді на звернення громадянина у відповідному джерелі інформації (журнал обліку, електронна база даних тощо).
У разі ненадання послуги датою завершення надання послуги є дата письмової відмови замовника або споживача від послуги або дата підтвердження неможливості надання послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживача, третіх осіб або ліцензіата;
графи 10 та 11 - тривалість обґрунтованої затримки надання послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживача або інших осіб (календарних днів/робочих днів). Тривалість затримки зазначається в календарних або робочих днях (у графі 10 або 11) відповідно до встановлених законодавством строків;
графи 12 та 13 - тривалість надання послуги: кількість календарних/робочих днів з початку надання послуги до завершення надання послуги за вирахуванням часу обґрунтованої затримки надання послуги;
графа 14 - причина затримки. Може мати значення: ВС, ФМ. Затримка в наданні послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживачів або інших осіб має бути документально підтверджена;
графа 15 - причина ненадання послуги. Може мати значення: ВС, ФМ, ВЛ. Ненадання послуги внаслідок форс-мажорних обставин, з вини споживачів або інших осіб має бути документально підтверджене;
графа 16 - примітки ліцензіата, які уточнюють певні особливості надання визначеного виду послуг, наприклад, причину відмови у видачі технічних умов тощо.
3.4. Якщо початок надання послуги відбувся в одному місяці, а завершення - у наступному або звернення отримано в одному місяці, а відповідь надано у наступному, необхідно:
у місяці, коли надійшла заявка на послугу або отримано звернення, зареєструвати дату початку надання послуги (графа 8 додатка 2 до цієї Інструкції) та дату завершення надання послуги або дату надання відповіді на звернення (графа 9 додатка 2 до цієї Інструкції).
При цьому в місяці завершення надання цієї послуги або надання відповіді на звернення її реєструвати не потрібно.
У разі надання послуги або відповіді на звернення пізніше наступного місяця необхідно:
у місяці, коли надійшла заявка на послугу або отримано звернення, зареєструвати дату початку надання послуги (графа 8 додатка 2 до цієї Інструкції);
у місяці завершення надання цієї послуги зареєструвати дату початку надання послуги (графа 8 додатка 2 до цієї Інструкції) та дату завершення надання послуги або дату надання відповіді на звернення (графа 9 додатка 2 до цієї Інструкції).
3.5. Реєстри надання послуг та письмових звернень громадян подаються в електронному вигляді у форматі «xls» до НКРЕКП на адресу: sqrtp@nerc.gov.ua, за якою можна отримати електронну форму звіту, не пізніше ніж через 50 днів після завершення звітного періоду (без даних, що містять персональну інформацію споживачів).
4. Порядок заповнення форми звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання
4.1. Інформація для заповнення форми звітності № 16-НКРЕКП-теплопостачання формується на підставі даних додатків 1-3 до цієї Інструкції.
4.2. Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з теплопостачання містить таку інформацію:
графа А - код послуги відповідно до переліку, наведеного в додатку 3 до цієї Інструкції;
графа Б - тип звернення відповідно до переліку, наведеного в додатку 3 до цієї Інструкції;
графа 1 - загальна кількість звернень за квартал щодо надання послуги кожного виду відповідно до кодів та назв із переліку послуг, наведених у додатку 3 до цієї Інструкції. Визначається як сума граф 2 та 3;
графа 2 - кількість наданих послуг відповідно до письмового звернення споживача (дані вказуються окремо за кожним видом послуг у відповідному рядку). Зазначена кількість запитів щодо надання послуг визначається на підставі інформації, яку містять реєстри надання послуг та письмових звернень громадян (додаток 2 до цієї Інструкції);
графа 3 - кількість ненаданих послуг - відображаються дані щодо кількості ненаданих послуг, щодо яких надійшли письмові звернення споживачів. Визначається на підставі інформації, яку містять реєстри надання послуг та письмових звернень громадян (додаток 2 до цієї Інструкції);
графа 4 - строк надання послуги, визначений чинним законодавством;
графа 5 - середній строк надання послуги. Визначається як відношення сумарної тривалості надання послуги за окремим кодом до загальної кількості запитів на надання цієї послуги;
графа 6 - кількість послуг, час виконання яких перевищив установлені строки. Визначається на підставі інформації, що містять реєстри надання послуг та письмових звернень громадян (додаток 2 до цієї Інструкції);
графа 7 - відсоток послуг, час виконання яких перевищив установлені строки, %. Визначається як відношення графи 6 до графи 2, помножене на 100 %.
Додаток 1 |
ПЕРЕЛІК
джерел інформації, що використовуються для організації моніторингу показників комерційної якості надання послуг з теплопостачання
___________________________________________________________ 20__ рік
(найменування ліцензіата та його підрозділу)
№ з/п | Код джерела інформації | Назва джерела інформації | Форма ведення джерела інформації | Стислий перелік інформації, що містить джерело інформації |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Додаток 2 |
РЕЄСТР
надання послуг та письмових звернень громадян
Додаток 3 |
Код послуги | Назва послуги |
S1 | Надання доступу до мережі теплопостачання: |
S1.1 | видача технічних умов (ч. 1 статті 30*) |
S1.2 | підключення об’єкта замовника до мереж (стаття 39*) |
S2 | Перевірка кількісних або якісних показників надання послуг |
S2.1 | проведення перевірки кількісних або якісних показників надання послуг (пункт 35**) |
S2.2 | розгляд акта-претензії за результатами перевірки (пункт 39**) |
S3 | Відповідь на письмові звернення побутових споживачів (стаття 20***) (з питань теплопостачання) |
__________
* Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності».
** Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.
***Закон України «Про звернення громадян».