Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти
Відповідно до частини другої статті 1033 Бюджетного кодексу України, абзацу третього пункту 4 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 року № 88 (зі змінами), та з метою забезпечення дітей з особливими освітніми потребами спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку, які дають змогу дитині опанувати освітню програму, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти, що додається.
2. Директорату інклюзивної та позашкільної освіти (Хіврич В.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Хобзея П.К.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ТИПОВИЙ ПЕРЕЛІК
спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти
Назва засобу/обладнання | Технічне завдання |
1 | 2 |
I. ОБЛАДНАННЯ ЗАГАЛЬНОГО КОРЕКЦІЙНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ | |
1. Комп’ютерне обладнання та інша техніка | 1.1. Комп’ютер стаціонарний |
1.2. Портативний комп’ютер (ноутбук, планшетний ПК) | |
1.3. Пристрій для читання і запису оптичних носіїв | |
1.4. Основне преінстальоване програмне забезпечення персонального комп’ютера (ноутбука, планшетного ПК) | |
1.5. Багатофункціональний пристрій для друку, сканування, копіювання | |
1.6. Кольоровий принтер А4 | |
2. Програмне забезпечення | 2.1. Спеціалізовані комп’ютерні програми для вивчення елементів житла родини |
2.2. Спеціалізовані комп’ютерні програми для ознайомлення з професіями | |
2.3. Спеціалізовані комп’ютерні програми для вивчення будови тіла людини | |
2.4. Спеціалізовані комп’ютерні програми для вивчення життя на Землі | |
2.5. Спіціалізовані комп’ютерні програми для вивчення емоцій людини | |
2.6. Спіціалізовані комп’ютерні програми для вивчення явищ природи: пори року, погода, календар | |
2.7. Спіціалізовані комп’ютерні ігри для розвитку логіки | |
2.8. Комп’ютерний слухо-мовленнєвий комплекс | |
3. Мультимедійне обладнання | 3.1. Мультимедійний проектор для збільшення зображень |
3.2. Інтерактивна дошка | |
3.3. Інтерактивна підлога | |
4. Демонстраційне обладнання | 4.1. Дошка магнітно-крейдова |
4.2. Відеопроектор для демонстрування відеоматеріалів з текстовим рядком | |
4.3. Магнітофон або музичний центр | |
4.4. Фланелеграф для фронтальної та індивідуальної роботи | |
5. Обладнання для обробки і підготовки матеріалів друкованих роздаткових матеріалів | 5.1. Ламінатор (А4) |
5.2. Різак для паперу (А4) | |
6. Меблі | 6.1. Шафа |
II. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОРЕКЦІЇ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДИТИНИ | |
1. Іграшки для розвитку первинних рухів і навичок | 1.1. Ігри для дітей раннього віку |
1.2. Розвивальні ігри | |
2. Образно-сюжетні іграшки, атрибути, ігрове обладнання | 2.1. Ляльки, відповідні атрибути |
2.2. Обладнання й атрибути для рольової творчої гри | |
3. Іграшки символічні (для ознайомлення з навколишнім світом) | 3.1. Моделі предметів навколишнього світу: |
4. Технічні іграшки | 4.1. Конструкторсько-будівельні іграшки |
4.2. Іграшковий транспорт, атрибути | |
4.3. Конструктор Lego Education: | |
5. М’яконабивні іграшки | 5.1. М’яконабивні іграшки різного розміру і виду |
6. Іграшки для художнього і музичного розвитку | 6.1. Іграшкові інструменти |
6.2. Приладдя для малювання | |
6.3. Обладнання для театралізованої діяльності | |
7. Іграшки для фізичного розвитку | 7.1. Спортивне знаряддя |
8. Настільні ігри з правилами | 8.1. Ігри на друкованій основі |
III. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ ІЗ СЕНСОРНИМИ ПОРУШЕННЯМИ | |
1. Апарати, прилади спеціального призначення | 1.1. Прилади для відтворення звуків |
2. Допоміжні засоби для проведення корекційної роботи | 2.1. Пов’язки на очі |
2.2. Окуляри з зеленим склом | |
3. Збільшувальні прилади | 3.1. Настільна лупа для проведення дослідних робіт |
3.2. Бінокулярна лупа для індивідуального використання | |
3.3. Лупа-лiнiйка цилiндрична, збірна для збільшення графічних зображень | |
3.4. Складні лупи для збільшення предметів | |
3.5. Світлопольна лупа асферична | |
3.6. Світлопольна лупа зі світлодіодним підсвічуванням | |
3.7. Монокуляри Галiлея | |
3.8. Портативні відеозбільшувачі | |
3.9. Збільшувальне електронне телевізійне обладнання (індивідуальне) | |
4. Прилади для підсвічування | 4.1. Лампа настільна для індивідуального освітлення |
4.2. Тифлоприлад типу «Світлячок» | |
5. Прилади навчальні | 5.1. Прилад для рельєфного малювання («Школяр») |
5.2. Тифлоприлад (конструктор) «Графіка» | |
5.3. Магнітний конструктор | |
5.4. Навушники для індивідуального використання | |
6. Дидактичні матеріали | 6.1. Рухові модулі «сканер-сфера» |
6.2. Зорові маршрути за системою В.Ф. Базарного | |
6.3. Посібник «Моталочки» | |
6.4. Набір геометричних фігур | |
6.5. Моделі для розвитку немовленнєвих засобів спілкування | |
6.6. Рельєфні картки з iлюстрацiями для дидактичних занять | |
6.7. Альбоми для рельєфного малювання | |
6.8. Макети будівель та приміщень | |
6.9. Трафарети для виконання графічних та рельєфно-графічних зображень | |
6.10. Друковані картки для індивідуальної роботи | |
6.11. Дидактичний набір з підсвіткою для дітей зі зниженим зором | |
6.12. Дидактичний набір для дітей з порушеннями зору | |
6.13. Засоби для розвитку дрібної моторики та дотикового сприймання | |
7. Засоби для проведення занять із просторового орієнтування | 7.1. Прилади для орієнтування у просторі |
7.2. Мішені зі звуковими сигналами для орієнтування дітей з порушеннями зору | |
7.3. Спеціальні м’ячі зі звуковими сигналами | |
8. Програмне забезпечення | 8.1. Спеціалізовані комп’ютерні програми для розвитку зорових функцій, формування навичок орієнтування у просторі |
IV. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ ІЗ СЕНСОРНИМИ ПОРУШЕННЯМИ | |
1. Апарати, прилади спеціального призначення | 1.1. Програмно-апаратний комплекс для корекційно-розвиткової роботи |
1.2. Комп’ютерний тренажер для вивчення української жестової мови | |
1.3. Звукопідсилювальна апаратура колективного призначення (FM-системи) | |
2. Моделі площинні, об’ємні | 2.1. Таблиці для розвитку мовлення |
3. Дидактичні посібники | 3.1. Картки з ілюстраціями словесною та жестовою мовами для розвитку мовлення |
3.2. Альбоми для розвитку мовлення | |
3.3. Дидактичні ігри для розвитку мовлення | |
3.4. Казки, оповідання жестовою мовою для розвитку двомовності: | |
V. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОРЕКЦІЇ КОГНІТИВНОЇ СФЕРИ ДИТИНИ | |
1. Посібники для засвоєння окремих понять | 1.1. Посібники на засвоєння сенсорних еталонів (колір, форма, величина) |
1.2. Посібники для засвоєння понять «однакове - різне» | |
1.3. Посібники на засвоєння понять «частина - ціле» | |
Вимоги: | |
1.4. Sensual developing box (чуттєва розвиваюча коробка) | |
2. Настільно-друковані дидактичні ігри | 2.1. Дидактичні настільно-друковані ігри |
2.2. Розвивальні ігри | |
3. Навчально-наочне обладнання | 3.1. Демонстраційний матеріал |
4. Роздатковий матеріал | 4.1. Роздатковий матеріал |
5. Комп’ютерні програми навчального призначення | 5.1. Комп’ютерні програми навчального призначення: |
VI. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЄВОЇ СФЕРИ ДИТИНИ | |
1. Спеціальне логопедичне обладнання | 1.1. Електромасажер для логопедичного масажу |
1.2. Апарат для корекції заїкання | |
2. Обладнання індивідуального призначення для логопедичної роботи (у тому числі для дітей з порушеннями слуху) | 2.1. Дзеркало логопедичне для дітей із порушеннями вимови |
2.2. Мовленнєвий тренажер «Полiфонатор» або еквівалент | |
3. Комплекти логопедичних інструментів для постановки звуків | 3.1. Шпатель для обстеження ротової порожнини |
3.2. Роторозширювач для фіксації губ чи широко відкритого рота під час постановки та автоматизації звуків | |
3.3. Логопедичне дзеркало для індивідуальної роботи | |
3.4. Терапевтичне логопедичне дзеркало для відпрацювання навички вимови проблемних слів, складів, звуків | |
Вимоги: | |
3.5. Комплект логопедичних зондів для постановки звуків | |
3.6. Комплект зондів для проведення логопедичного масажу | |
3.7. Граббер логопедичний для тренування жувальних м’язів ротової порожнини | |
3.8. Набір вібраційного язикового моторного інструменту | |
4. Обладнання для дезінфекції зондів | 4.1. Витратні матеріали для користування зондами |
4.2. Стерилізатор для інструментів індивідуального використання, виготовлених зі сталі | |
5. Навчальні іграшки | 5.1. Іграшки з розвитку дихальних функцій |
5.2. Спеціальні логопедичні іграшки | |
6. Дидактичні посібники | 6.1. Лінійки для звукового аналізу |
6.2. Набори схем звукового, складового, синтаксичного аналізу | |
6.3. Дидактичні та методичні матеріали | |
6.4. Наочні посібники | |
7. Комп’ютерні програми | 7.1. Комп’ютерні логопедичні програми для корекційної роботи |
7.2. Комп’ютерні логопедичні тренажери для закріплення правильної вимови | |
VII. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОРЕКЦІЇ ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ, СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ТА СЕНСОРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ДИТИНИ | |
1. Обладнання та прилади для кабінету психологічного розвантаження | 1.1. Загальне обладнання |
1.2. Обладнання для куточка релаксації | |
1.3. Світловий пучок (пучок фіброоптичного волокна) для психологічного розвантаження | |
1.4. Маленька сенсорна кімната для психологічного розвантаження | |
1.5. Сенсорна коробка | |
1.6. М’який сенсорний куточок для терапії дітей із порушенням обробки сенсорної інформації | |
1.7. Обладнання для піскової терапії | |
1.8. Розвивальні ігри для тренування взаємодії обох півкуль головного мозку | |
2. Обладнання для альтернативної комунікації | 2.1. Візуальний розклад для дітей з розладами аутистичного спектра та інших дітей з порушеннями емоційно-вольового розвитку та поведінки |
2.2. Комунікативна книга для дітей з тяжкими розладами мовлення та розладами аутистичного спектра | |
2.3. Набір жетонів, таймерів, карток «спочатку і потім» для організації роботи з дитиною з розладами аутистичного спектра та іншими дітьми з порушеннями емоційно-вольового розвитку. | |
3. Програмне забезпечення | 3.1. Сенсорний набір для розвитку зорового сприймання |
3.2. Адаптований музичний набір | |
3.3. Аудіозаписи різних звуків для розвитку слухового відчуття | |
VIII. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ КОРЕКЦІЇ ФІЗИЧНОЇ СФЕРИ РОЗВИТКУ ДИТИНИ | |
1. Обладнання (меблі) для забезпечення дошкільної освіти дітей з порушеннями опорно-рухового апарату | 1.1. Стіл для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату |
1.2. Реабiлiтацiйний стілець для тренування нижніх та верхніх кінцівок, плечового суглоба | |
1.3. Стілець активності. Стендар з опорою на спину, на груди або стійка похила (вертикалізатор) для дітей із захворюваннями та порушеннями опорно-рухового апарату | |
2. Реабілітаційне обладнання для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату | 2.1. Дошка Євмінова для профілактики та лікування захворювань опорно-рухового апарату |
2.2. Комплект для масажу | |
2.3. Спеціальні засоби для навчання елементів плавання | |
3. Спортивне приладдя | 3.1. Обладнання та спортивне знаряддя |
4. Тренажери | 4.1. Велотренажер механічний |
4.2. Бігова доріжка для тренування | |
IX. ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ | |
1. Меблі, технічне обладнання | 1.1. Меблі |
1.2. Технічне обладнання | |
1.3. Додаткове обладнання | |
Приміщення ресурсної кімнати може бути поділено за допомогою стаціонарної або мобільної перегородки на дві зони: |