Про затвердження Положення про науковий ліцей
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 664 від 30.06.2021}
Відповідно до абзацу шостого частини п’ятої статті 21 Закону України “Про освіту” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про науковий ліцей, що додається.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
2. Внести до Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882 “Питання стипендіального забезпечення” (Офіційний вісник України, 2004 р., № 28, ст. 1871; 2017 р., № 4, ст. 151; 2019 р., № 16, ст. 549), зміни, що додаються.
{У назві та тексті Положення слова “науковий ліцей та науковий ліцей-інтернат” у всіх відмінках та формах числа замінено словами “науковий ліцей” у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
{У тексті Положення слова “Науковий ліцей та науковий ліцей-інтернат” і “Про загальну середню освіту” замінено відповідно словами “Науковий ліцей” і “Про повну загальну середню освіту” згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
1. Це Положення визначає основні засади діяльності наукових ліцеїв незалежно від форми власності та підпорядкування.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
{Абзац другий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
методична комісія - фахове об’єднання педагогічних працівників наукового ліцею із залученням науково-педагогічних (наукових) працівників закладів вищої освіти та наукових установ, яке визначає, організовує та координує залучення учнів до наукової, науково-технічної, навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, конструкторської, винахідницької та пошукової діяльності та/або поглиблене вивчення окремих предметів;
проектна група учнів - група з трьох і більше учнів, яка працює над проектом з метою участі у розв’язанні проблеми технологічного, інженерного, економічного, соціального або гуманітарного характеру.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законах України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про вищу освіту”, “Про наукову і науково-технічну діяльність”, “Про позашкільну освіту”.
3. Науковий ліцей провадить освітню діяльність, спрямовану на залучення та підготовку учнівської молоді до наукової і науково-технічної діяльності.
Науковий ліцей є юридичною особою та діє на підставі власних установчих документів, які розробляються та затверджуються засновником відповідно до законодавства та цього Положення.
{Абзац другий пункту 3 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
Науковий ліцей може утворюватися закладом вищої освіти відповідно до Закону України “Про вищу освіту”.
{Абзац третій пункту 3 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
4. Науковий ліцей як заклад загальної середньої освіти одночасно з освітою наукового спрямування забезпечує здобуття базової середньої освіти або повної загальної середньої освіти.
{Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
Науковий ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про наукову і науково-технічну діяльність”, іншими законодавчими та підзаконними актами, рішеннями (розпорядженнями) засновника або уповноваженого ним органу (посадової особи), цим Положенням та власними установчими документами.
Науковий ліцей користується правами та виконує обов’язки закладу загальної середньої освіти відповідного ступеня, а також набуває додаткових прав і обов’язків, передбачених законодавством.
Учасники освітнього процесу наукового ліцею користуються правами і виконують обов’язки учасників освітнього процесу закладу загальної середньої освіти відповідного ступеня, які визначені Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, цим Положенням, а також набувають додаткових прав і обов’язків відповідно до законодавства.
{Абзац четвертий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
1) мати укладений не менш як на три роки договір (угоду, меморандум) про співпрацю (співробітництво, спільну діяльність з навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, наукової, конструкторської, винахідницької та пошукової діяльності) у сфері науки із закладом вищої освіти або науковою установою та/або бути заснованим закладом вищої освіти;
2) мати у своєму складі методичні комісії відповідно до профілю/профілів навчання та/або за напрямом діяльності наукового ліцею;
3) забезпечити залучення до керівництва участю учнів у науковій, навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності не менше двох педагогічних працівників та/або наукових чи науково-педагогічних працівників (для яких науковий ліцей не є основним місцем роботи), які мають досвід підготовки до участі учнів у IV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, III етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук, міжнародних олімпіад;
{Підпункт 3 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
4) забезпечувати здійснення освітнього процесу в обсязі не меншому, ніж 5 відсотків навчального навантаження учнів особами, які мають науковий ступінь, вчені звання або почесні звання “народний”, “заслужений”;
5) мати власну та/або орендовану матеріально-технічну базу для провадження наукової, навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, конструкторської, винахідницької, пошукової діяльності згідно з угодою щодо користування ресурсами лабораторій, фондів, музеїв, архівів тощо відповідно до профілю/профілів навчання та/або за напрямом діяльності наукового ліцею;
6) забезпечувати високу результативність участі учнів (або учнів разом з педагогічними працівниками цього наукового ліцею) в одному чи кількох видах діяльності: навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій за останні п’ять років;
{Підпункт 6 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
7) мати стратегію розвитку закладу освіти не менш як на п’ять років.
Вимоги підпунктів 5 і 6 цього пункту не поширюються на заклади освіти, створені на підконтрольній українській владі території Донецької та Луганської областей.
6. З метою визначення відповідності закладу загальної середньої освіти вимогам підпунктів 3-5 пункту 5 цього Положення директор такого закладу звертається до Державної служби якості освіти з ініціативою щодо проведення позапланового інституційного аудиту.
{Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
До проведення такого позапланового інституційного аудиту залучаються представники наукової громадськості, Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій, закладів вищої освіти, Національної академії наук та/або національних галузевих академій наук у порядку, визначеному законодавством.
За результатами позапланового інституційного аудиту заклад загальної середньої освіти може бути визначений засновником як науковий ліцей шляхом внесення змін до його установчих документів у порядку, визначеному законодавством.
{Абзац третій пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
У разі виявлення невідповідності наукового ліцею вимогам цього Положення, у тому числі за результатами заходів державного нагляду (контролю), засновник повинен змінити тип закладу освіти шляхом внесення змін до його установчих документів у порядку, визначеному законодавством.
{Абзац четвертий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
7. Засновником наукового ліцею повинні бути забезпечені:
можливості для участі учнів у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності;
умови для розвитку інноваційної культури учнів;
безоплатний та безперешкодний доступ до навчального обладнання під час здійснення освітнього процесу для реалізації участі учнів у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності та забезпечення учнів стипендіями;
умови та відповідне освітнє середовище для розвитку загальних та спеціальних здібностей та набуття компетентностей, необхідних для подальшої навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, наукової, конструкторської, винахідницької, пошукової діяльності.
Інформація про належність закладу освіти до типу наукових ліцеїв відображається в Реєстрі суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
{Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
8. Головними завданнями наукового ліцею є:
підготовка майбутнього вченого, особистості, здатної до інноваційної діяльності, прийняття системних рішень, у тому числі в критичних ситуаціях;
провадження освітньої діяльності на основі підходів дослідно-орієнтованого навчання, спрямованої на залучення та підготовку учнівської молоді до наукової і науково-технічної діяльності;
забезпечення здобуття учнями освіти відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти та стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування, у тому числі завдяки системній роботі з використання завдань та досліджень високого рівня складності (олімпіадних, турнірних, проектно-конкурсних тощо);
забезпечення поглибленого вивчення профільних предметів та набуття компетентностей, необхідних для подальшої наукової і науково-технічної діяльності;
навчання на засадах загальнонаціональних цінностей, формування громадянської позиції, власної гідності, патріотичного виховання, академічної доброчесності;
пошук і відбір для навчання обдарованих дітей, які виявляють здібності до навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, наукової, конструкторської, винахідницької, пошукової діяльності;
розроблення та впровадження нових освітніх технологій і форм організації освітнього процесу;
налагодження співпраці із закладами вищої освіти та науковими установами;
залучення діячів науки, працівників підприємств, установ, організацій, представників професійних асоціацій відповідно до профілю наукового ліцею до освітнього процесу, керівництва проектними групами учнів.
{Пункт 9 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
Освітній процес у науковому ліцеї та оцінювання досягнень учнів
10. У науковому ліцеї освітній процес поєднується з участю та/або підготовкою учнів до наукової, науково-технічної, навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, конструкторської, винахідницької та пошукової діяльності відповідно до стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування.
Освітня діяльність, організація освітнього процесу, оцінювання учнів наукового ліцею здійснюються відповідно до Закону України "Про повну загальну середню освіту".
{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
11. Науковий ліцей провадить освітню діяльність за власними освітніми програмами, у тому числі наскрізними, або типовими освітніми програмами, що затверджуються МОН.
Власні освітні програми наукового ліцею, що розроблені не на основі типової освітньої програми, затверджуються Державною службою якості освіти у порядку, встановленому законодавством.
12. Освітні програми наукового ліцею повинні розроблятися на основі відповідного Державного стандарту загальної середньої освіти та стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування.
{Пункт 13 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
14. У науковому ліцеї може організовуватися робота наукових товариств учнів, гуртків, секцій, а також можуть проводитися освітні заходи з відповідної наукової (науково-технічної) проблематики.
{Пункт 14 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
15. У науковому ліцеї можуть проводитися наукові заходи (тижні науки, конференції, конкурси, виставки, турніри, дебати, зустрічі з науковцями тощо). Формат та графік проведення таких заходів затверджуються директором наукового ліцею на початку навчального року.
{Пункт 15 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
{Пункт 16 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
17. Поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів щодо їх відповідності вимогам освітньої програми наукового ліцею, вибір їх форм, змісту та способу здійснює цей заклад освіти.
{Пункт 18 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
{Пункт 19 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
{Пункт 20 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
{Пункт 21 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
22. Рішення про нагородження учнів наукового ліцею за успіхи у навчанні або участі в навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності приймає педагогічна рада такого закладу.
{Абзац другий пункту 22 виключено на підставі Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
24. Педагогічні працівники наукових ліцеїв забезпечують єдність навчання, виховання і розвитку учнів у рамках освітнього процесу.
Дисципліна в науковому ліцеї забезпечується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку наукового ліцею та цього Положення.
Застосування будь-яких форм фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з виконанням освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
Структура та організація діяльності наукового ліцею
25. Науковий ліцей незалежно від підпорядкування і форми власності може мати у своєму складі структурні підрозділи (крім структурних підрозділів, що забезпечують здобуття дошкільної або початкової освіти), у тому числі філії.
У складі наукового ліцею можуть створюватися тимчасові (від одного семестру (триместру) науково-дослідницькі класи та/або проектні групи учнів з метою розроблення та апробації нових варіантів педагогічних технологій, методів навчання і форм організації освітнього процесу та їх ефективності.
Науковий ліцей може створювати у своєму складі класи з вечірньою (заочною), дистанційною формою навчання, інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
{Абзац третій пункту 25 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
26. У складі наукового ліцею створюються:
класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів для досягнення учнями результатів навчання та компетентностей згідно з вимогами стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування, у тому числі завдяки системній роботі з використання завдань та досліджень високого рівня складності (олімпіадних, турнірних, проектно-конкурсних тощо);
До функцій методичних комісій, зокрема, належать:
сприяння впровадженню в освітній процес методик дослідно-орієнтованого навчання;
розроблення і реалізація дослідницьких проектів;
визначення критеріїв оцінювання участі учнів у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності.
Методичні комісії наукового ліцею утворюються на підставі рішення педагогічної ради.
{Пункт 26 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
Керівник методичної комісії обирається з числа членів методичної комісії більшістю голосів від її затвердженого складу. Керівництво методичною комісією здійснюється на безоплатній основі.
{Пункт 26 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
Рішення методичної комісії мають рекомендаційний характер.
{Пункт 26 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
Для підготовки до участі в заходах змагального характеру наукового (науково-технічного) напряму (конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо) можуть створюватися тимчасові групи учнів.
27. Поділ класів на групи під час вивчення окремих предметів здійснюється відповідно до законодавства.
У приватних та корпоративних наукових ліцеях кількість учнів у класах (групах) визначається їх засновником, але не може перевищувати кількість, визначену законодавством.
28. Зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних наукових ліцеїв здійснюються у порядку, затвердженому МОН.
{Пункт 28 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
29. Зарахування учнів до пансіону наукового ліцею, проживання та утримання в них здійснюються відповідно до Порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
У пансіонах наукових ліцеїв державної або комунальної форми власності встановлюється режим харчування відповідно до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 30, ст. 1739).
Для учнів наукових ліцеїв державної або комунальної форми власності, які не проживають в пансіонах, засновником наукового ліцею встановлюється одноразовий режим харчування.
Харчування учнів наукових ліцеїв державної або комунальної форми власності здійснюється за рахунок коштів загального фонду державного або відповідного місцевого бюджету згідно з нормами харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305.
Харчування учнів наукових ліцеїв приватної форми власності здійснюється за рахунок коштів засновника.
{Пункт 29 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
30. Засновник наукового ліцею повинен забезпечити створення безпечних та нешкідливих умов навчання учнів, умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формування гігієнічних навичок та засад здорового способу життя учнями.
Працівники наукового ліцею мають право на безпечні і нешкідливі умови праці та зобов’язані додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу, виконувати свої посадові обов’язки.
31. Керівництво науковим ліцеєм здійснює його директор, повноваження якого визначаються законодавством і установчими документами наукового ліцею.
Директор наукового ліцею призначається на посаду засновником у порядку, визначеному законом та установчими документами цього закладу, з числа претендентів, які відповідають вимогам законодавства.
{Абзац другий пункту 31 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
Директор наукового ліцею, який є структурним підрозділом закладу вищої освіти, призначається керівником такого закладу вищої освіти відповідно до законодавства.
Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу засновник (або уповноважена ним особа) призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір (контракт).
Додаткові кваліфікаційні вимоги до директора наукового ліцею визначаються спеціальним законом та установчими документами цього закладу освіти.
Директор наукового ліцею звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору (контракту) або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного строкового трудового договору (контракту).
Строковий трудовий договір (контракт) до закінчення строку його чинності може бути розірваний засновником наукового ліцею або уповноваженим ним органом з підстав та у порядку, визначених трудовим законодавством.
затверджує штатний розпис наукового ліцею на підставі типових штатних нормативів наукових ліцеїв, затверджених МОН (для державних або комунальних наукових ліцеїв), за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом;
{Абзац другий пункту 32 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
визначає порядок ведення діловодства відповідно до законодавства;
визначає порядок ведення бухгалтерського обліку відповідно до законодавства;
вирішує питання фінансово-господарської діяльності наукового ліцею;
організовує освітній процес та забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
затверджує розподіл педагогічного навантаження у такому закладі;
вводить в дію та здійснює контроль за виконанням рішення педагогічної ради такого закладу;
затверджує освітню програму наукового ліцею, схвалену педагогічною радою такого закладу;
звітує щороку про свою роботу перед педагогічною радою такого закладу;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
здійснює керівництво педагогічним колективом, створює необхідні умови для підвищення фахового кваліфікаційного рівня працівників;
підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної, наукової і науково-технічної роботи педагогічних працівників;
залучає діячів науки, працівників підприємств, установ, організацій, представників професійних асоціацій за напрямом діяльності наукового ліцею до освітнього процесу, керівництва проектними групами учнів;
забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
сприяє формуванню здорового способу життя учнів;
контролює організацію харчування, медичного обслуговування учнів, додержання в науковому ліцеї вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм;
затверджує положення про пансіон наукового ліцею;
{Абзац дев'ятнадцятий пункту 32 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
приймає рішення про утворення чергових груп пансіону наукового ліцею відповідно до законодавства;
{Абзац двадцятий пункту 32 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
затверджує графік проведення тижнів науки;
утворює стипендіальну комісію;
видає у межах компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю наукового ліцею;
здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами наукового ліцею.
33. Колегіальним органом управління наукового ліцею є педагогічна рада такого закладу, повноваження якої визначаються Законом України “Про повну загальну середню освіту” і установчими документами наукового ліцею.
Директор наукового ліцею є головою педагогічної ради такого закладу.
34. Педагогічна рада утворюється в науковому ліцеї за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники наукового ліцею повинні брати участь у засіданнях педагогічної ради такого закладу.
Засідання педагогічної ради наукового ліцею проводяться за потреби, але не рідше ніж чотири рази на рік.
35. Педагогічна рада наукового ліцею:
заслуховує щороку звіт про роботу директора наукового ліцею;
розглядає проект плану роботи такого закладу та схвалює його;
схвалює освітню програму наукового ліцею та оцінює результативність її виконання;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- впровадження в освітній процес інноваційного педагогічного досвіду та інновацій, участі в навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- відповідальності учнів, працівників такого закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання та їх випуску, видачі документів про освіту;
{Абзац десятий пункту 35 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
приймає рішення про заохочення (відзначення) учнів наукового ліцею за успіхи у навчанні або участі в навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності;
{Абзац одинадцятий пункту 35 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, педагогічних та інших працівників закладу;
{Абзац тринадцятий пункту 35 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту цього закладу та проведення громадської акредитації наукового ліцею;
розглядає інші питання, віднесені Законом України “Про повну загальну середню освіту” та/або установчими документами такого закладу до її повноважень.
36. У науковому ліцеї можуть діяти:
органи самоврядування працівників такого закладу;
органи батьківського самоврядування;
інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються законодавством та установчими документами наукового ліцею.
37. У науковому ліцеї відповідно до законодавства за рішенням засновника або уповноваженого ним органу утворюється та діє піклувальна рада, до якої залучаються представники наукових установ, закладів вищої освіти, інноваційних компаній, професійних асоціацій відповідно до профілю наукового ліцею. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються Законом України “Про повну загальну середню освіту” та установчими документами наукового ліцею.
{Абзац перший пункту 37 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
може заслуховувати звіт директора наукового ліцею про результативність дослідницької та навчально-наукової діяльності в закладі;
надає пропозиції щодо визначення основних напрямів участі учнів наукового ліцею у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій та пошуковій діяльності, надає рекомендації керівництву цього закладу з оптимізації такої діяльності;
допомагає в організації заходів наукового ліцею, на яких учні закладу звітують про свою участь у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності, проведену протягом відповідного періоду в проектних групах учнів або індивідуально у форматі доповіді, конференції, засідання за круглим столом, виставки, турніру тощо;
сприяє участі педагогічних (науково-педагогічних) працівників та учнів наукового ліцею у всеукраїнських та міжнародних заходах і подіях, у тому числі змагального характеру.
Функції піклувальної ради наукового ліцею, що є структурним підрозділом закладу вищої освіти, може виконувати наглядова рада відповідного закладу освіти.
Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
38. Фінансово-господарська діяльність наукового ліцею провадиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про місцеве самоврядування в Україні” та інших нормативно-правових актів.
39. Науковий ліцей, заснований на державній або комунальній формі власності, має статус бюджетної установи і фінансується за рахунок коштів державного або відповідного місцевого бюджетів у порядку, визначеному законодавством, та інших джерел, не заборонених законодавством.
{Пункт 39 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
40. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази наукового ліцею, у тому числі забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування, фінансуються за рахунок коштів засновника закладу.
41. Матеріально-технічна база наукового ліцею включає будівлі, споруди, жилі приміщення, у тому числі службові, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші цінності. Майно наукового ліцею належить йому на правах, визначених законодавством.
{Пункт 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
42. Вимоги до матеріально-технічної бази наукового ліцею визначаються відповідними будівельними нормами, державними стандартами і правилами, а також типовими переліками обов’язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
Міжнародне співробітництво наукового ліцею
43. Науковий ліцей здійснює міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до Законів України “Про освіту” та “Про повну загальну середню освіту” та має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти інших держав, міжнародними організаціями, фондами у порядку, визначеному законодавством.
{Пункт 43 в редакції Постанови КМ № 664 від 30.06.2021}
44. Учні та педагогічні працівники наукового ліцею можуть брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міжнародного обміну.
За учнями, які беруть участь у програмах міжнародного обміну, зберігається виплата стипендії (якщо умовами договору про участь у програмі міжнародного обміну, укладеного ними з науковим ліцеєм, регулярна безповоротна фіксована фінансова підтримка у грошовій формі протягом усього строку участі у програмі міжнародного обміну в іншому закладі освіти не передбачена або передбачена у розмірі, що у перерахунку на національну грошову одиницю на дату укладення договору про міжнародний обмін є меншою за розмір стипендії, що її призначено відповідно до Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882) та місце навчання у відповідному науковому ліцеї (за умови продовження здобуття ними загальної середньої освіти в Україні за однією з визначених законодавством форм здобуття освіти (крім очної), зокрема шляхом оформлення індивідуального навчального плану). Такі особи зобов’язані пройти відповідно до законодавства атестацію (оцінювання результатів навчання) для переведення на наступний рік навчання та/або отримання відповідного документа про освіту.
{Пункт 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 664 від 30.06.2021}
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку призначення і виплати стипендій
1. Пункт 1 доповнити підпунктом 41 такого змісту:
“41) учнів наукових ліцеїв та наукових ліцеїв-інтернатів;”.
2. Назву розділу “Академічні стипендії учнів державних середніх спеціалізованих мистецьких шкіл (шкіл-інтернатів), учнів (студентів) закладів спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, слухачів підготовчих відділень музичних вищих навчальних закладів та студій підготовки акторських кадрів” доповнити словами “, учнів наукових ліцеїв та наукових ліцеїв-інтернатів”.
3. Доповнити Порядок пунктом 331 такого змісту:
“331. Учням наукових ліцеїв та наукових ліцеїв-інтернатів академічна стипендія призначається у такому розмірі: V-VIII класи - 32 відсотки*** мінімальної ординарної (звичайної) академічної стипендії студентів вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації, IX клас - 36 відсотків***, X клас - 40 відсотків***, XI-XII класи - 44 відсотки***.”.