open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 27 вересня 2017 р. № 719
Київ

Про затвердження Порядку реалізації арештованих активів на електронних торгах

{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 531 від 04.07.2018
№ 754 від 19.09.2018
№ 569 від 08.07.2020
№ 754 від 26.08.2020}

Відповідно до частини п’ятої статті 21 Закону України “Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів” Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок реалізації арештованих активів на електронних торгах, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 29



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 вересня 2017 р. № 719

ПОРЯДОК
реалізації арештованих активів на електронних торгах

1. Цей Порядок визначає механізм реалізації активів на електронних торгах.

2. Реалізації відповідно до цього Порядку підлягають активи - майно, майнові та інші права, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави та які:

{Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 569 від 08.07.2020}

передані Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство) в управління (для реалізації або без визначення шляху управління ними) на підставі ухвали слідчого судді, суду або згоди власника активів, та підлягають реалізації на підставі частин четвертої та п’ятої статті 21 Закону України “Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів”;

перебувають в управлінні Національного агентства та підлягають реалізації як захід самостійного виконання судового рішення про конфіскацію, спеціальну конфіскацію активів, стягнення в дохід держави активів на підставі частин другої та четвертої статті 23 Закону України “Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів”.

3. Електронні торги проводить організатор (організатори) електронних торгів - юридична особа, відібрана Національним агентством в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 558 “Про відбір на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють реалізацію арештованих активів” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 66, ст. 1954) (далі - організатор).

4. Реалізація активів здійснюється на електронних торгах за принципом аукціону засобами електронної торгової системи через веб-сайт організатора.

Електронні торги, нові електронні торги можуть бути першими або повторними.

Перші електронні торги проводяться без можливості зниження початкової вартості лота, повторні (другі, треті) електронні торги - з можливістю зниження початкової вартості лота.

{Пункт 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 569 від 08.07.2020}

Нові електронні торги проводяться у разі нереалізації активів за результатами повторних електронних торгів відповідно до цього Порядку та прийняття Національним агентством рішення про їх передачу для реалізації на нових електронних торгах.

Нові електронні торги проводяться за умовами, встановленими цим Порядком для електронних торгів, якщо інше прямо не визначено ним.

5. Проведення електронних торгів регулюється цим Порядком та правилами електронних торгів, порядок затвердження яких регулюється договором між організатором та Національним агентством.

6. Організатор забезпечує:

проведення електронних торгів;

розміщення інформаційних повідомлень про електронні торги та їх результати;

формування організаційно-методичних матеріалів для учасників та потенційних учасників електронних торгів;

реєстрацію потенційних учасників електронних торгів на своєму веб-сайті та подання ними заявок на участь в електронних торгах;

функціонування свого веб-сайту у цілодобовому режимі та постійний доступ до нього учасників електронних торгів та інших користувачів Інтернету;

організацію здійснення заходів, необхідних для реалізації активів, включаючи забезпечення їх зберігання, оцінку активів, переміщення активів, демонстрацію активів, поширення відомостей про передані для реалізації активи, в обсязі та на умовах, визначених договором між Національним агентством та організатором.

Для здійснення заходів, необхідних для реалізації активів, крім проведення електронних торгів, організатор може залучати на договірних засадах третіх осіб, залишаючись відповідальним перед Національним агентством за результати їх роботи, якість наданих ними послуг, в обсязі та на умовах, визначених договором між Національним агентством та організатором.

7. Організатор має право на винагороду, що є оплатою послуг з організації реалізації активів та включає відшкодування витрат на здійснення заходів, необхідних для реалізації активів, зокрема забезпечення їх зберігання, оцінку активів, переміщення активів, демонстрацію активів, поширення відомостей про передані для реалізації активи.

Винагорода організатора встановлюється у відсотковому відношенні до фактичної ціни реалізації лота, визначеної за результатами електронних торгів (ціни продажу лота), та не зараховується в рахунок суми, яку переможець торгів має сплатити Національному агентству.

Розмір винагороди організатора встановлюється договором між Національним агентством та організатором, та не може бути більше ніж 5 відсотків ціни продажу лота, але не більше ніж 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року, з урахуванням податку на додану вартість.

Розмір винагороди та процедура її сплати організатору регулюється договором між організатором та учасником електронних торгів з урахуванням вимог цього Порядку.

8. Електронні торги проводяться за лотами. Розподіл активу (активів) на лоти здійснює Національне агентство.

Ринкова вартість активу визначається на підставі звіту про оцінку активу, що діє не більш як шість місяців з дати її проведення, якщо інше не встановлено законодавством.

Якщо строк дії звіту про оцінку майна закінчився після передачі майна на реалізацію, повторна оцінка такого майна не проводиться.

У разі нереалізації активів на електронних торгах (перших і повторних) та прийняття Національним агентством рішення про їх передачу для реалізації на нових електронних торгах вартість таких активів визначається на підставі нового звіту про оцінку активу.

{Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

9. Розмір гарантійного внеску встановлюється у правилах електронних торгів, однак не може бути менше ніж 5 відсотків ринкової вартості активу за звітом про оцінку на перших електронних торгах.

Правилами електронних торгів для участі у повторних електронних торгах встановлюється диференційований гарантійний внесок, який збільшується на кожних повторних електронних торгах не більше ніж на 25 відсотків гарантійного внеску на перших електронних торгах.

10. Електронні торги розпочинаються у визначений в інформаційному повідомленні про електронні торги день. Електронні торги проводяться протягом одного робочого дня з 9-ї до 18-ї години.

Якщо остання цінова пропозиція надійшла за 5 хвилин до завершення строку, визначеного в абзаці першому цього пункту, електронні торги автоматично продовжуються на 10 хвилин від часу подання останньої цінової пропозиції, але не пізніше 22-ї години.

Електронні торги продовжуються також у випадку, якщо остання цінова пропозиція надійшла за 5 хвилин до закінчення десятихвилинного часу їх продовження, але не довше часу, встановленого в абзаці другому цього пункту.

Перші електронні торги проводяться шляхом подання учасниками цінових пропозицій за лотом. Перша цінова пропозиція може бути рівною або вищою стартової ціни лота. Крок підвищення стартової та кожної наступної ціни лота (крок електронних торгів) становить 1 відсоток стартової ціни лота.

Якщо до часу завершення електронних торгів не надійшла жодна цінова пропозиція, електронні торги вважаються такими, що не відбулися.

{Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

11. Національне агентство має право у будь-який час припинити електронні торги та зняти актив з реалізації у разі припинення дії визначеної законом підстави для реалізації активу або виявлення обставин, що перешкоджають реалізації активу відповідно до цього Порядку. У разі припинення електронних торгів та зняття активу з реалізації електронні торги визнаються такими, що не відбулися.

У разі коли дія підстав (обставин), що спричинили припинення електронних торгів та зняття активу з реалізації, припиняється, зазначений актив передається Національним агентством для реалізації на перших електронних торгах відповідно до пункту 12 цього Порядку.

{Пункт 11 в редакції Постанови КМ № 754 від 19.09.2018}

12. Підставою для організації реалізації активів на перших, повторних електронних торгах, включаючи здійснення заходів, необхідних для реалізації активів, є заявка Національного агентства про передачу активів організатору для реалізації на електронних торгах (далі - заявка).

{Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 754 від 19.09.2018}

До заявки додається проект договору купівлі-продажу активу між Національним агентством та переможцем електронних торгів у разі реалізації активу, визначеного абзацом третім пункту 2 цього Порядку.

{Абзац другий пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 569 від 08.07.2020}

Зміст, форма та порядок подання заявки визначаються правилами електронних торгів.

13. Організатор вносить до електронної торгової системи інформацію про актив та формує відповідний лот (інформаційне повідомлення про електронні торги) на підставі отриманої заявки. Зміст інформаційного повідомлення про електронні торги визначається правилами електронних торгів.

14. Перші електронні торги - електронні торги, на яких реалізація відповідного лота здійснюється вперше.

{Абзац перший пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 754 від 19.09.2018}

Перші електронні торги проводяться за умови допуску до них хоча б одного учасника.

15. Повторні електронні торги - електронні торги, які проводяться у разі, коли відповідний лот не було реалізовано на перших або повторних електронних торгах.

{Абзац другий пункту 15 виключено на підставі Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

16. Стартова ціна лота на перших електронних торгах дорівнює ринковій вартості активу, який становить відповідний лот, за звітом про оцінку.

Нереалізовані на перших електронних торгах активи виставляються організатором на повторні електронні торги із стартовою ціною, що становить 90 відсотків вартості таких активів, визначеної на перших електронних торгах, з можливістю автоматичного покрокового зниження такої ціни лота до 70 відсотків його початкової вартості для нерухомого майна та 50 відсотків - для рухомого майна.

У разі повторної нереалізації арештованих активів вони виставляються організатором на повторні (треті) електронні торги із стартовою ціною, що становить 80 відсотків вартості таких активів, визначеної на перших електронних торгах, з можливістю автоматичного покрокового зниження такої ціни лота до 40 відсотків його початкової вартості для нерухомого майна та 30 відсотків - для рухомого майна.

Протягом строку проведення повторних електронних торгів відбувається автоматичне зниження стартової та кожної наступної ціни лота відповідно до встановленого в правилах електронних торгів кроку зниження ціни лота.

Зниження ціни відбувається до тих пір, поки не з’явиться учасник, бажаючий придбати лот за ціною, не нижче граничної вартості. Такий учасник повинен зробити цінову пропозицію, рівну стартовій актуальній ціні лота. Після цього торги переходять у режим аукціону з підвищенням ціни без можливості зниження початкової вартості лота і подальше зменшення актуальної ціни припиняється.

{Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

17. Строк підготовки до проведення електронних торгів визначається правилами електронних торгів та встановлюється у заявці, але не може бути меншим:

для нерухомого майна у разі проведення перших електронних торгів - п’ятнадцяти календарних днів та у разі проведення повторних (других, третіх) електронних торгів - п’яти календарних днів;

для рухомого майна у разі проведення перших електронних торгів - десяти календарних днів та у разі проведення повторних (других, третіх) електронних торгів - п’яти календарних днів;

для майна у вигляді товарів або продукції, що піддається швидкому псуванню, - п’яти календарних днів.

Нереалізовані на перших електронних торгах, повторних електронних торгах активи протягом двох робочих днів з дня, що настає за днем відповідних торгів, виставляються організатором на повторні електронні торги.

{Пункт 17 в редакції Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

18. У разі виставлення активів на кожні повторні електронні торги організатор зобов’язаний вживати додаткових заходів з поширення відомостей про такі активи в обсязі та на умовах, визначених договором між Національним агентством та організатором.

{Пункт 19 виключено на підставі Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

20. Переможцем електронних торгів визнається учасник, від якого на момент завершення електронних торгів надійшла найвища цінова пропозиція.

Якщо один із учасників запропонував придбати лот за стартовою ціною і пропозицій щодо його купівлі від інших учасників не надійшло, лот продається за стартовою ціною.

{Абзац другий пункту 20 в редакції Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

{Абзац третій пункту 20 виключено на підставі Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

21. Результати електронних торгів оформлюються протоколом електронних торгів, який складає організатор. Належним чином оформлений протокол електронних торгів, підписаний переможцем та організатором, невідкладно надається (надсилається) організатором Національному агентству.

22. Переможець торгів у визначений правилами електронних торгів строк зобов’язаний підписати протокол електронних торгів та протягом п’яти банківських днів, а щодо майна у вигляді товарів або продукції, яке піддається швидкому псуванню, - протягом одного банківського дня із дня, наступного за днем підписання протоколу електронних торгів, зобов’язаний перерахувати кошти за придбаний актив на рахунок Національного агентства, зазначений в протоколі електронних торгів.

Після надходження коштів за придбаний лот на рахунок Національного агентства, зазначений в протоколі електронних торгів, протягом трьох робочих днів Національним агентством складається акт про реалізацію активів на електронних торгах, який підписується керівником самостійного структурного підрозділу, що забезпечує організацію реалізації державної політики у сфері управління активами, та Головою Національного агентства або його заступником відповідно до розподілу обов’язків.

В акті про реалізацію активів на електронних торгах зазначається, зокрема, така інформація:

ким, коли і де проводилися електронні торги;

номер лота;

назва та опис лота;

прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - переможця електронних торгів, серія та номер/номер документа, що посвідчує її особу (у разі коли переможцем електронних торгів є юридична особа, зазначаються її найменування, місцезнаходження та код згідно з ЄДРПОУ);

сума, внесена переможцем електронних торгів за придбані активи.

Підписання акта про реалізацію активів на електронних торгах, укладення договору купівлі-продажу щодо активів, визначених абзацом третім пункту 2 цього Порядку, є підставою для вжиття визначених законом заходів із скасування арешту таких активів з підстав, що в арешті таких активів відпала потреба.

Право власності на актив переходить до переможця електронних торгів з моменту підписання акта про реалізацію активів на електронних торгах, укладення договору купівлі-продажу щодо активів, визначених абзацом третім пункту 2 цього Порядку, за винятком активів, виникнення (перехід) прав власності на які підлягають державній реєстрації.

{Пункт 22 в редакції Постанови КМ № 569 від 08.07.2020}

23. У разі невиконання переможцем електронних торгів вимог, встановлених пунктом 22 цього Порядку, Національне агентство надсилає повідомлення організатору щодо необхідності визначення переможцем електронних торгів учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією.

24. Гарантійний внесок учасника, який не виконав вимоги, встановлені пунктом 22 цього Порядку, організатором не повертається.

25. Організатор повертає гарантійні внески учасникам (крім переможця) протягом трьох банківських днів із дня отримання повідомлення про виконання переможцем електронних торгів вимог оформлення їх результатів чи визнання торгів такими, що не відбулися.

26. У разі нереалізації активів за результатами перших, повторних електронних торгів протягом трьох місяців для рухомого майна та шести місяців для нерухомого майна електронні торги вважаються такими, що не відбулися, а активи підлягають поверненню Національному агентству. При цьому витрати організатора із здійснення заходів, необхідних для реалізації активів, компенсації не підлягають.

Зазначені у цьому пункті активи за рішенням Національного агентства можуть бути передані організатору, який використовує іншу електронну торгову систему, для проведення нових електронних торгів.

Організатором нових електронних торгів не може бути організатор електронних торгів, за результатами яких відповідний актив не було реалізовано.

Організатор нових електронних торгів відбирається Національним агентством в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 558 “Про відбір на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють реалізацію арештованих активів” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 66, ст. 1954).

27. У разі самостійного виконання судового рішення про спеціальну конфіскацію активів у порядку, визначеному частиною десятою статті 100 Кримінального процесуального кодексу України, Національне агентство протягом трьох робочих днів здійснює розподіл отриманих коштів від реалізації таких активів шляхом перерахування потерпілому, цивільному позивачу коштів у визначеному судовим рішенням розмірі для відшкодування збитків від злочину, а частина, що залишилася, перераховується до державного бюджету.

У разі коли суми коштів від реалізованих активів недостатньо для відшкодування збитків потерпілому, цивільному позивачу в повному обсязі, відшкодування здійснюється пропорційно сумі, що належить кожному.

{Порядок доповнено пунктом 27 згідно з Постановою КМ № 754 від 26.08.2020}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: