Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах
{Рішення про державну реєстрацію Наказу скасовано на підставі
Наказу Міністерства юстиції
№ 3008/5 від 26.09.2019}
{Наказ виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів
міністерств та інших органів виконавчої влади 15.10.2019}
Відповідно до статей 10, 110 Кодексу торговельного мореплавства України та статті 16 Закону України «Про транспорт», з метою забезпечення безпеки судноплавства і впорядкування руху суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 01 серпня 2007 року № 655, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2007 року за № 1150/14417, що додаються.
2. Управлінню безпеки на транспорті та технічного регулювання забезпечити:
1) подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Державному підприємству «Адміністрація морських портів України» привести обов’язкові постанови по морських портах у відповідність із цим наказом.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Лавренюка Ю.Ф.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної Перший заступник Міністра Міністр оборони України Перший заступник Голови Голова Державної служби України |
|
ЗМІНИ
до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах
1. У розділі 1:
1) пункт 1.2 викласти в такій редакції:
АІС - автоматична ідентифікаційна система;
АСК - акціонерна судноплавна компанія;
АРЛП - автоматизований радіолокаційний пост;
БДЛК - Бузько-Дніпровсько-лиманський канал;
ДП «АМПУ» - державне підприємство «Адміністрація морських портів України»;
ЗНО - засоби навігаційного оснащення;
IMO - Міжнародна морська організація (International Maritime Organization);
МАМС - Міжнародна асоціація маячних служб;
МГЗ - Миколаївський глиноземний завод;
МЛС - морська лоцманська станція;
МПЗЗС-72 - Міжнародні правила запобігання зіткненню суден у морі 1972 року;
МРП - Миколаївський річковий порт;
ОКЦ - оперативно-координаційний центр;
ПЗЧЧМ - північно-західна частина Чорного моря;
ПРРС - пост регулювання руху суден;
РСРРС - регіональна служба регулювання руху суден;
СКМП - служба капітана морського порту;
СМП - спеціалізований морський порт;
СРРС - служба регулювання руху суден;
ХМК - Херсонський морський канал;
ЦПР - центральна портова радіостанція;
ЦРРС - центр регулювання руху суден.»;
2) абзац сьомий пункту 1.3 викласти в такій редакції:
«Мале судно - будь-яке судно з корпусом максимальною довжиною до 24 м (за винятком суден, на яких дозволено перевозити більше 12 пасажирів, суден, побудованих або обладнаних для буксирування, штовхання або ведення в зчалі суден, які не є малими, суден, що перевозять вантажі, криголамів, поромів, плавучих кранів, суден допоміжного та технічного флоту, суднових шлюпок і плотів), а також водні мотоцикли (гідроцикли).»;
3) пункт 1.6 викласти в такій редакції:
«1.6. Нагляд за дотриманням цих Правил здійснюють капітани відповідних морських портів у межах зон нагляду, на які поширюються їх повноваження.
Державний нагляд (контроль) за дотриманням цих Правил здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки на морському та річковому транспорті.
Заходи щодо забезпечення безпеки судноплавства кораблів та катерів Морської охорони Державної прикордонної служби України регулюються відповідними нормативно-правовими актами, відповідальним за виконання яких є командир корабля (катера).
Державний нагляд за дотриманням законодавства і правил мореплавства, а також міжнародних договорів України щодо мореплавства, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, здійснює капітан відповідного морського порту у межах повноважень.»;
4) у пункті 1.7 слова «начальника морського торговельного порту» замінити словами «по відповідному морському порту»;
5) у пункті 1.8 цифри та слова «78 Кодексу торговельного мореплавства України» замінити цифрами та словами «17 Закону України «Про морські порти України».
2. У розділі 2:
1) у пункті 2.1:
у підпункті 2.1.1 абревіатуру «ПРРС» замінити абревіатурою «ЦРРС»;
в абзаці третьому підпункту 2.1.2 слова «Іллічівського морського торговельного порту» замінити словами «морського порту Чорноморськ»;
підпункт 2.1.4 викласти в такій редакції:
«2.1.4. Зона дії ПРРС «Южний» складається з двох секторів:
сектор 1 охоплює внутрішні портові води морського порту «Южний» та підхідний канал до нього;
сектор 2 охоплює акваторію, обмежену береговою лінією, меридіаном 30 град 55,0' E, меридіаном 31 град 12,0' E та дугою кола радіусом 12 миль, проведеною з точки з координатами φ=46 град 36,1' N; λ=31 град 01,4' E, за винятком внутрішніх портових вод морського порту «Южний» та підхідного каналу до нього.»;
підпункт 2.1.7 викласти в такій редакції:
«2.1.7. Зона дії ПРРС «Очаків» починається від східної межі зони дії ПРРС «Южний» до РШ N 1 (меридіан 31 град 12,0' E - буй Банки Трутаєва) і закінчується біля буя № 37 п'ятого коліна БДЛК. З півдня ця зона обмежена широтою 46 град 30' N.
До зони дії ПРРС «Очаків» входить також частина акваторії морського порту Миколаїв, а саме водний простір територіального моря в районі Банки Трутаєва, обмежений лініями, що з'єднують точки з такими координатами:
46° 34' 41,3" N, 31° 12' 54,5" E;
46° 34' 41,3" N, 31° 14' 24,5" E;
46° 34' 05,4" N, 31° 14' 24,5" E;
46° 34' 05,4" N, 31° 12' 54,5" E;
46° 34' 59,4" N, 31° 20' 34,4" E;
46° 35' 29,3" N, 31° 20' 34,4" E;
46° 35' 54,3" N, 31° 18' 34,3" E;
46° 34' 59,4" N, 31° 18' 34,3" E.
ПРРС «Очаків» здійснює радіолокаційний контроль за рухом суден у всій зоні дії ПРРС.»;
2) підпункт 2.2.2 пункту 2.2 викласти в такій редакції:
«2.2.2. У зоні дії цих Правил регулювання руху суден цілодобово здійснюється службою регулювання руху суден, до складу якої входять: ЦРРС «Руська Коса», ЦРРС «Чорноморськ», ПРРС «Одеса», ПРРС «Южний», ПРРС «Очаків» та ПРРС «Широка Балка».
У зоні дії ЦРРС/ПРРС судна користуються послугами з регулювання руху суден, що надаються ЦРРС/ПРРС згідно з Порядком надання послуг з регулювання руху суден, затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України від 08 травня 2013 року № 291, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 травня 2013 року за № 807/23339 (із змінами).
Рух суден у зоні дії ЦРРС/ПРРС, вхід до зони дії, постановка на якір, зняття з якоря, відхід від причалу дозволяються суднам тільки відповідних ЦРРС/ПРРС не менш як за 30 хвилин до початку зазначеної дії. Якщо судно не почне зазначені дії протягом 30 хвилин, рух суден у зоні дії ЦРРС/ПРРС, вхід до зони дії, постановка на якір, зняття з якоря, відхід від причалу забороняються.».
3. У розділі 3:
1) в абзаці четвертому підпункту 3.1.1 пункту 3.1 слова «Інспекцію державного портового нагляду відповідного порту» замінити словами «Службу капітана відповідного морського порту»;
2) підпункт 3.1.2 викласти в такій редакції:
«3.1.2. По БДЛК дозволяється плавання суден завдовжки до 230 м, завширшки до 32,5 м; по ХМК - суден завдовжки до 200 м, завширшки до 32,5 м.
Рішення щодо можливості плавання по БДЛК і ХМК суден, розміри яких є більшими від зазначених, приймається капітаном морського порту, до зони нагляду якого належить відповідний канал, в кожному випадку окремо з урахуванням стану судна, гідрометеорологічних умов, буксирного забезпечення, з визначенням інших необхідних заходів для забезпечення безпеки судноплавства.»;
3) підпункт 3.1.3 викласти в такій редакції:
«3.1.3. Плавання по БДЛК без використання буксирного забезпечення дозволяється для суден завдовжки до 200 м.
Для суден завдовжки від 200 м до 230 м плавання без використання буксирного забезпечення можливе при швидкості руху судна каналом не більше 10 вузлів та обов’язковому використанні радіолокаційного проведення.
Плавання по ХМК великотоннажних суден, які мають довжину більше 187 м (до входу в річку Рвач) та більше 170 м при плаванні річкою Рвач, здійснюється з буксирним забезпеченням.
Буксир супроводу по БДЛК повинен мати потужність не менш як 3000 к/с (по ХМК - не менш як 2500 к/с) та розвивати швидкість руху по каналу не менше швидкості суден, які рухаються по каналу (супроводжуються), відповідно до підпункту 3.1.24 цих Правил.»;
4) підпункт 3.1.4 виключити.
У зв’язку з цим підпункти 3.1.5-3.1.36 вважати відповідно підпунктами 3.1.4-3.1.35;
5) підпункт 3.1.4 викласти в такій редакції:
«3.1.4. Плавання по БДЛК суден, які мають довжину більше 200 м та осадку не більше 8,0 м, а також суден, які мають осадку більше 8,0 м та довжину менше 200 м, дозволяється у темний час доби при швидкості руху судна каналом не більше 10 вузлів та обов’язковому використанні радіолокаційного проведення.
Плавання суден, характеристики яких відповідають одночасно двом ознакам, а саме по БДЛК - суден, які мають довжину більше 200 м та фактичну осадку більше 8,0 м, по ХМК - довжину 187 м і осадку більше 6,5 м (до входу в річку Рвач) та більше 170 м при плаванні річкою Рвач, у темний час доби забороняється.»;
6) підпункт 3.1.5 викласти в такій редакції:
«3.1.5. Плавання танкерів з нафтопродуктами або з недегазованими танками, суден з вибухонебезпечним вантажем, газовозів, що мають довжину 150 м і більше та осадку по БДЛК - більше 8,0 м, по ХМК - більше 6,5 м, у темний час доби забороняється.»;
7) у підпунктах 3.1.6, 3.1.8 цифри «3.1.5, 3.1.6» замінити цифрами «3.1.4, 3.1.5»;
таблицю 1 доповнити позицією такого змісту:
доповнити абзацом другим такого змісту:
«Перше коліно акваторії МПМ зліва по всій довжині з шириною ділянки 1 кабельтов.».
У зв’язку з цим абзаци другий - четвертий вважати відповідно абзацами третім - п’ятим;
9) підпункт 3.1.20 викласти в такій редакції:
«3.1.20. Зона забровкового плавання за червоною бровкою на дванадцятому коліні БДЛК використовується для плавання всіх суден в обох напрямках, на тринадцятому коліні БДЛК та 1-ому коліні каналу акваторії МПМ за червоною бровкою використовується для плавання суден з осадкою до 4,0 метрів в обох напрямках в смузі 1 кабельтов від червоної бровки каналу.»;
10) підпункт 3.1.21 доповнити абзацом третім такого змісту:
«Судна з осадкою до 4,0 м і всі малі судна для розходження з іншими суднами можуть використовувати ділянку другого коліна ХМК від буїв 49-50 до буїв 65-66 у смузі 1 кабельтов завширшки ліворуч та праворуч від бровок другого коліна каналу.»;
11) у підпункті 3.1.23 цифри «3.1.13, 3.1.14» замінити цифрами «3.1.12, 3.1.13»;
12) підпункт 3.1.24 викласти в такій редакції:
«3.1.24. Для плавання по БДЛК і ХМК суден та буксирних караванів, які за своєю осадкою не можуть вийти за бровку каналу та забезпечити швидкість руху 6 вузлів, організовується режим плавання, який узгоджується з капітаном відповідного порту.»;
13) у підпункті 3.1.29 цифри «3.1.16, 3.1.17» замінити цифрами «3.1.15, 3.1.16»;
14) у підпункті 3.1.30 цифру «187» замінити цифрою «200»;
цифру «187» замінити цифрою «200»;
доповнити новим абзацом такого змісту:
«Розходження на БДЛК дозволяється в районах:
11-го коліна з використанням якірної стоянки № 363;
10-го коліна з використанням якірної стоянки № 362 суден з осадкою до 7,0 м та використанням буксирного забезпечення;
9-го коліна з використанням «розтрубу» підхідного каналу «Дніпро-Бузького морського порту» ТОВ «МГЗ».».
4. У розділі 4:
1) абзаци перший, другий підпункту 4.1.5 пункту 4.1 викласти в такій редакції:
«Плавання в районах обов'язкового лоцманського проведення всіх суден валовою місткістю більше ніж 500 одиниць і/або з осадкою більше ніж 4,0 м без морського лоцмана забороняється.
Від обов'язкового лоцманського проведення по РШ № 1, БДЛК і ХМК, першому та другому колінах каналу акваторії МПМ і Спаському каналу можуть звільнятися судна завдовжки менше ніж 140 м з осадкою до 4,0 м та буксирні судна місцевого базування, а також гідрографічні судна місцевого базування. Таким суднам рекомендується для підходу до БДЛК з моря і в зворотному напрямку використовувати рекомендовані шляхи.»;
2) у пункті 4.2:
підпункт 4.2.1 викласти в такій редакції:
«4.2.1. Для суден, які прямують в морські порти Чорноморськ, Одеса та Южний, морські рибні порти і СРЗ, порядок подачі лоцманської заявки визначається обов'язковими постановами цих портів і СРЗ.
Місця приймання/висадки лоцмана визначаються в обов’язкових постановах по морському порту.»;
підпункт 4.2.2 доповнити новим абзацом четвертим такого змісту:
«Заявка на лоцманські послуги в районах обов’язкового лоцманського проведення подається черговому диспетчеру філії «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ», а копія - черговому начальнику зміни СКМП, у зоні дії якої замовляються лоцманські послуги, не пізніше ніж за 2 години до початку роботи лоцманів.»;
підпункт 4.2.3 доповнити новими абзацами такого змісту:
«У разі неможливості прибуття лоцмана в зазначений у заявці час філія «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ» повідомляє капітана судна про час, коли прибуде лоцман.
Якщо судно не прибуло до місця приймання лоцмана в зазначений у заявці капітана судна або агента час, лоцман може бути направлений на інше судно.
На судно, що запізнилось, лоцман направляється за загальною чергою.»;
3) в абзаці п’ятому підпункту 4.3.3 пункту 4.3 слова та цифри «Положення про державну морську лоцманську службу, затвердженого наказом Міністерства транспорту від 11.09.2000 № 498, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 17.10.2000 за № 717/4938» замінити словами та цифрами «Положення про морських лоцманів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 08 травня 2013 року № 292, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10 червня 2013 року за № 920/23452 (із змінами)».
5. У тексті Правил:
абревіатуру «ІДПН» замінити абревіатурою «СКМП»;
слова «порт Миколаїв» у всіх відмінках замінити абревіатурою «МПМ»;
слова «порт Херсон» у всіх відмінках замінити абревіатурою «МПХ»;
слова «ДП «Дельта-лоцман» у всіх відмінках замінити словами «філія «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ» у відповідних відмінках;
слова «державний морський лоцман» у всіх відмінках замінити словами «морський лоцман» у відповідних відмінках.
6. Додатки 1, 2, 3 до Правил викласти в новій редакції, що додаються.
Начальник відділу технічного |
|
Додаток 1 |
Додаток 2 |
КАНАЛИ
зв’язку і позивні ПРРС та МЛС філії «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ»
Радіостанція | Позивний | Канали УКХ | Резервні канали УКХ |
ПРРС «Чорноморськ» | «Чорноморськ Трафік-контроль» | 10 | 67 |
ПРРС «Чорноморськ» | «Чорноморськ Порт-контроль» | 12 | 67 |
ПРРС «Одеса» | «Одеса Порт-контроль» | 14 | 67 |
ПРРС «Южний» | «Южний Трафік-контроль» | 11 | 74 |
ПРРС «Южний» | «Южний Порт-контроль» | 74 | 67 |
ПРРС «Очаків» | «Очаків Трафік-контроль» | 73 | 67 |
ЦРРС «Руська Коса» | «Руська Коса Трафік-контроль» | 69 | 74 |
ПРРС «Широка Балка» | «Широка Балка Трафік-контроль» | 71 | 11 |
МЛС «Дельта-лоцман» | «Южний-радіо-лоцман-2» | 11 | 17 |
Додаток 3 |
КАНАЛИ
зв'язку з портами, портпунктами, СКМП
Радіостанція | Позивний | Канали УКХ |
МПМ | ||
ЦПР | Миколаїв - Радіо 1 | 16,1 |
Диспетчер | Миколаїв - Радіо 2 | 16,12,68 |
СКМП | Миколаїв - Радіо 5 | 16,12,68 |
Портофлот | Миколаїв - Радіо 6 | 16,12,73 |
СМП "Ольвія" | ||
Диспетчер | Ольвія - Радіо 4 | 16,12 |
СКМП | Ольвія - Радіо 5 | 16,12 |
Диспетчер (МГЗ) | Миколаїв - Радіо 95 | 16,12 |
СКМП | Миколаїв - Радіо 15 | 16,13 |
МРП | ||
Диспетчер вантажний | Миколаїв - Радіо 72 | 16,67 |
Диспетчер пасажирський | Миколаїв - Радіо 74 | 16,67 |
СКМП | Миколаїв - Радіо 75 | 16,67 |
АСК "Укррічфлот" | Миколаїв - Радіо 91 | 16,67 |
Очаків | ||
СКМП | Очаків - Радіо 5 | 16,73,74 |
Очаків (Гідровузол) | Янтар | 16 |
СБЗ "Океан" | Миколаїв 85 | 16,11 |
СБЗ імені 61 Комунара | Миколаїв 82 | 16 |
МПХ | ||
ЦПР | Херсон - Радіо 1 | 16/27 |
Диспетчер | Херсон - Радіо 2 | 16/9 |
СКМП | Херсон - Радіо 5 | 16/14 |
Портофлот | Херсон - Радіо 6 | 16/9 |
Нижньодніпровське регіональне представництво | Херсон - Радіо 73 | 16/67 |
Кар'єр "Рибальче" | Брандвахта 28 | 9 |