МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ |
НАКАЗ |
19.04.2018 № 97 |
Про затвердження Порядку погодження Міністерством розвитку громад та територій України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами
{Заголовок Наказу в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального господарства
№ 48 від 01.03.2019
Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 163 від 25.06.2021}
Відповідно до частини п’ятої статті 10 Закону України «Про будівельні норми», пункту 8 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок погодження Міністерством розвитку громад та територій України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами, що додається.
{Пункт 1 в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
2. Департаменту державних програм та розвитку житлового будівництва (Толстова А.В.) разом з Юридичним департаментом (Чепелюк О.В.) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування та застосовується з 01 червня 2018 року, крім розгляду звернень щодо погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм, які стосуються навчальних закладів, дитячих садочків, закладів культури, фізичної культури та спорту, охорони здоров’я, закладів соціального забезпечення та інших об’єктів соціальної інфраструктури (за винятком об’єктів житлового фонду, житлових комплексів, їх частин), для яких цей наказ застосовується з дня набрання ним чинності.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Парцхаладзе Л.Р.
Віце-прем’єр-міністр України - |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
погодження Міністерством розвитку громад та територій України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами
{Заголовок Порядку в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
1. Цей Порядок визначає організаційні засади розгляду в Мінрегіоні звернень суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність і забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення, а також органів державної влади та органів місцевого самоврядування (далі - заявники) щодо погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм у проектній документації (далі - звернення) при проектуванні та внесенні змін до проектної документації об'єктів (далі - об'єкт), які передбачають дотримання вимог до будівель і споруд, визначених статтею 72 Закону України «Про будівельні норми», у спосіб, не передбачений державними будівельними нормами (далі - відхилення), а також прийняття рішень щодо їх погодження або відмови в погодженні.
{Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
2. Порядок розроблено відповідно до законів України «Про будівельні норми», «Про охорону праці», «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про архітектурну діяльність», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про охорону культурної спадщини» та постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2006 року № 1764 «Про затвердження Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд».
3. Терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про будівельні норми».
{Розділ I доповнено новим пунктом 3 згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
ІІ. Організація подання звернень
1. Для отримання погодження обґрунтованих відхилень заявник звертається до Мінрегіону із зверненням.
Звернення подається виключно в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є заявник та Мінрегіон.
{Пункт 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
2. У зверненні зазначаються найменування одного об’єкта будівництва, його місце розташування, детально викладаються причини та обставини, через які неможливо (значно ускладнено) виконання конкретних вимог будівельних норм.
Створення та подання звернення, завантаження документів, необхідних для погодження обґрунтованих відхилень, отримання відомостей (даних) про стан розгляду звернення здійснюється через електронний кабінет відповідно до Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 року № 681.
{Пункт 2 розділу II доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
Реєстрація звернення здійснюється автоматично програмними засобами електронної системи.
{Пункт 2 розділу II доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
{Пункт 2 розділу II в редакції Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019}
3. Звернення повинно містити відомості про:
зобов’язання щодо проведення компенсаційних заходів щодо відхилень від вимог відповідних будівельних норм;
реєстраційний номер містобудівних умов та обмежень (у разі, якщо вони видані після 01 вересня 2020 року;
реєстраційний номер технічних умов щодо інженерного забезпечення, у разі наявності в Реєстрі будівельної діяльності;
реєстраційний номер документів, що дають право на будівництво об’єкта (за наявності).
До звернення додається порівняльна таблиця, яка містить: опис вимог будівельних норм, які неможливо (значно ускладнено) виконати, обґрунтовані пропозиції щодо можливих відхилень від них, компенсаційні заходи, а також розрахунки щодо визначення гранично допустимих ризиків при застосуванні зазначених відхилень (за наявності).
{Розділ II доповнено новим пунктом 3 згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
сканована копія містобудівних умов та обмежень (крім випадків, коли містобудівні умови та обмеження не вимагаються законодавством) у разі їх видачі до 01 вересня 2020 року;
сканована копія технічних умов щодо інженерного забезпечення об’єкта у разі відсутності відомостей в Реєстрі будівельної діяльності;
скановані копії документів, що дають право на будівництво об’єкта (за наявності);
документи, що містять описову та графічну частину, відповідні розрахунки шляхів евакуації та/або розрахунки щодо визначення гранично допустимих ризиків, які дозволяють зробити комплексний висновок щодо обґрунтованості відхилень та достатності компенсаційних заходів (за наявності).
До звернення за ініціативою заявника може додаватися інша обґрунтовуюча документація.
{Пункт розділу II в редакції Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019; в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
5. Звернення разом з обов’язковими додатками та іншою обґрунтовуючою документацією (за наявності) автоматично програмними засобами Реєстру будівельної діяльності в режимі реального часу з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі оприлюднюються на порталі електронної системи.
{Пункт 5 розділу II в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
ІІІ. Організація розгляду звернень щодо відхилень та прийняття рішень стосовно їх погодження або відмови у їх погодженні
{Заголовок розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019}
1. Відповідальний структурний підрозділ Мінрегіону відповідно до своїх повноважень (далі - відповідальний структурний підрозділ) за дорученням керівництва Мінрегіону у строк до п’яти робочих днів з дня реєстрації звернення у Реєстрі будівельної діяльності розглядає звернення та додані до нього матеріали, перевіряє наявність всіх необхідних документів.
{Пункт 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
2. Звернення щодо погодження відхилень розглядаються в порядку черговості їх надходження та розгляду базовими організаціями з науково-технічної діяльності у будівництві (далі - базова організація), центральними органами виконавчої влади згідно з їх компетенцією.
3. Мінрегіон в строк до п’яти робочих днів з дня реєстрації звернення приймає рішення про повернення звернення заявнику разом з додатками до нього у разі, якщо:
звернення не відповідає вимогам, викладеним у розділі II цього Порядку;
стосується переліку витягів із державних будівельних норм, у погодженні відхилень від яких Мінрегіон відмовляє заявникам при здійсненні нового будівництва або реконструкції, наведеного у додатку 1 до цього Порядку.
Рішення про повернення звернення створюється посадовими особами відповідального структурного підрозділу за допомогою програмних засобів Реєстру будівельної діяльності, підписуються заступником Міністра шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису, оприлюднюється на порталі електронної системи в режимі реального часу з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі та автоматично направляється заявнику.
Заявник може повторно звернутися до Мінрегіону з порушеного питання після усунення недоліків, що стали причиною відмови у погодженні відхилень.
{Пункт 3 розділу III в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
4. За результатами розгляду поданих заявником документів та з урахуванням складності порушеного питання звернення та додані до нього матеріали Мінрегіон у разі необхідності надсилає листом або через електронний кабінет, або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, на розгляд центральним органам виконавчої влади згідно з їх компетенцією та/або базовим організаціям для отримання пропозицій (висновків) щодо можливості погодження відхилень або рекомендацій стосовно компенсаційних заходів тощо.
{Пункт 4 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
5. Базова організація розглядає подані матеріали та проводить дослідження або випробування, розрахунки, які мають підтвердити (спростувати) можливість запропонованих рішень.
6. Пропозиції (висновки) базової організації та/або центрального органу виконавчої влади згідно з його компетенцією щодо можливості (неможливості) погодження відхилень або рекомендацій стосовно компенсаційних заходів надсилаються до Мінрегіону протягом п’яти робочих днів після отримання листа від Мінрегіону та мають містити обґрунтовані пропозиції щодо можливості (неможливості) погодження запропонованих відхилень або необхідності проведення додаткових досліджень, випробувань тощо.
Пропозиції мають містити технічні вимоги, за умови виконання яких можливе погодження відхилень.
{Пункт 6 розділу III в редакції Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019}
7. Заявник може самостійно звертатися до відповідних центральних органів виконавчої влади або базових організацій за відповідним напрямом діяльності.
8. Заявник забезпечує достовірність інформації, зазначеної у зверненні та доданих до нього документах і матеріалах.
9. Не пізніше десяти робочих днів після отримання пропозицій від центральних органів виконавчої влади та базових організацій (десяти робочих днів з дати отримання листа Мінрегіону та ненадходження відповіді) відповідальний структурний підрозділ Мінрегіону вносить питання щодо погодження відхилень на засідання секції Науково-технічної ради Мінрегіону (далі - секція НТР) відповідно до компетенції.
{Пункт 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019}
10. У разі якщо немає необхідності розгляду звернення та доданих до нього матеріалів центральними органами виконавчої влади чи базовими організаціями відповідальний структурний підрозділ Мінрегіону протягом десяти робочих днів після розгляду звернення та доданих до нього документів вносить питання щодо розгляду відхилень на засідання секції НТР відповідно до компетенції.
{Пункт 10 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019}
11. За рекомендацією секції НТР питання може бути винесено на розгляд Науково-технічної ради Мінрегіону (далі - НТР) протягом десяти робочих днів після розгляду на секції НТР.
12. Враховуючи рішення секції НТР (або НТР) щодо погодження або відмови у погодженні відхилень, Мінрегіон погоджує або відмовляє у погодженні відхилень.
Погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм та повідомлення про відмову в їх погодженні створюється посадовими особами відповідального структурного підрозділу за допомогою програмних засобів Реєстру будівельної діяльності, підписуються заступником Міністра шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису, оприлюднюється на порталі електронної системи в режимі реального часу з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі та автоматично направляється заявнику.
{Пункт 12 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019; в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
13. Скан-копії протоколів (витягів з протоколів) засідань секцій НТР, НТР з питань, що стосуються розгляду звернень щодо погодження обґрунтованих відхилень, листів Мінрегіону, пропозицій громадськості (за наявності), вносяться посадовими особами відповідального структурного підрозділу до Реєстру будівельної діяльності одночасно із створенням погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм та повідомлення про відмову в їх погодженні.
{Пункт 13 розділу III в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
14. Погодження відхилень обов’язково враховуються замовниками будівництва у проектній документації об’єкта.
1. Базові організації систематизують й узагальнюють відхилення від будівельних норм та не рідше ніж раз на квартал вносять пропозиції Мінрегіону про доцільність внесення змін до чинних будівельних норм.
2. Мінрегіон забезпечує опрацювання звернень щодо погодження відхилень з використанням Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва з дотриманням таких вимог:
1) відкритість та безоплатність доступу до інформації/документів;
{Пункт 2 розділу IV в редакції Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
Заступник директора |
|
Додаток 1 |
ПЕРЕЛІК
витягів із державних будівельних норм у погодженні відхилень від яких Мінрегіон відмовляє заявникам при здійсненні нового будівництва або реконструкції
1. ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»:
1) збільшення показників щільності населення мікрорайону від граничних встановлених показників (пункт 6.1.16);
2) зменшення відстані від фасадів з вікнами 9-поверхових та вищих житлових будинків до меж земельних ділянок садибних будинків та до стіни найближчого садибного будинку з кварталу садибної забудови (пункт 6.1.22, примітка 1);
3) зменшення питомих розмірів площі ділянки для розміщення окремо розташованого житлового будинку (включаючи площу під забудовою без урахування розміщення на ділянці закладів дошкільної освіти та загальної середньої освіти, підприємств обслуговування населення, гаражів та автостоянок, фізкультурних і спортивних споруд) більше, ніж на 20 % (пункт 6.1.26, таблиця 6.3);
4) зменшення питомих розмірів майданчиків для відпочинку дорослого населення більше ніж на 20 % (пункт 6.1.28, таблиця 6.4);
5) зменшення питомих розмірів майданчиків для тимчасової стоянки автомобілів на прибудинкових територіях (пункт 6.1.28, таблиця 6.4);
6) зменшення визначених відстаней від гаражів і відкритих автостоянок до закладів загальної середньої освіти і закладів дошкільної освіти, лікувальних закладів із стаціонаром, зменшення (більше ніж на 20 %) визначених відстаней від гаражів і відкритих автостоянок до житлових будинків (пункт 6.1.39, 10.8.8, таблиця 10.6);
7) зменшення більше ніж на 20 %, санітарних та пожежних норм (відстаней) для закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти, лікувальних закладів із стаціонаром при розташуванні житлових та громадських будинків на суміжних земельних ділянках (пункт 6.1.40, таблиця 10.6)*;
8) розміщення нової дачної та садової забудови в межах населених пунктів, а також на територіях, де діють планувальні обмеження, у тому числі на територіях лісів та лісопарків, об’єктів природно-заповідного фонду та їх охоронних зон, у санітарно-охоронних зонах курортів, водоохоронних зонах, на резервних позаміських територіях, які передбачені документацією з просторового планування для подальшого розвитку населених пунктів, на територіях інженерно-транспортної та природоохоронної інфраструктури (пункт 6.1.44);
9) зменшення протипожежних відстаней між житловими, громадськими (крім зазначених у пункті 6.1.40 таблиці 10.6 ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій»), адміністративно-побутовими будинками промислових підприємств, гаражами, а також до виробничих будинків, сільськогосподарських будівель і споруд (пункти 7.2.25, 7.2.26, таблиця 15.2)*;
10) відхилення від вимог розміщення тваринницьких, птахівницьких, звірівницьких ферм, ветеринарних установ, складів мінеральних добрив і хімічних засобів захисту рослин відносно інших сільськогосподарських об’єктів, сільськогосподарських підприємств (пункти 7.6.9, 7.6.12);
11) зменшення питомих показників озеленення територій обмеженого користування (закладів дошкільної освіти, закладів охорони здоров’я, курортно-рекреаційних закладів) від мінімально встановлених питомих показників більше, ніж на 30 % (пункт 8.2.2, таблиця 8.2);
12) зменшення відстаней від існуючих будинків і меж земельних ділянок установ та організацій обслуговування (крім пожежних депо, кладовищ, які визнані меморіальним комплексом) більше, ніж на 30 %, від встановлених мінімальних відстаней (пункт 9.9, таблиця 9.1);
13) зменшення відстані від бровки земляного полотна магістральних автомобільних доріг до житлової, дачної та садової забудови більше, ніж на 30 %, зменшення санітарно-захисної зони між віссю крайньої залізничної колії залізниці і житловою забудовою (пункт 10.1.6);
14) будівництва залізничних сортувальних, вантажних і технічних станцій, вантажних майданчиків, контейнерних площадок, складських комплексів і під’їздів до них в межах сельбищних, ландшафтних та рекреаційних територій (пункт 10.1.8);
15) зменшення визначених відстаней від станцій технічного обслуговування до житлових будинків, в тому числі торців житлових будинків без вікон, закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти, лікувальних закладів із стаціонаром (пункт 10.1.13, таблиця 10.1);
16) при проектуванні кварталів, мікрорайонів: зменшення чи збільшення визначеної ширини вулиць і доріг (у червоних лініях) (пункт 10.7.7);
17) розміщення АЗК з пунктами обслуговування транспортних засобів (технічне обслуговування, миття, змащування автомобілів) у межах сельбищних територій і зон відпочинку (пункт 10.8.15);
18) розміщення АЗС на житлових та пішохідних вулицях, внутрішньоквартальних проїздах (пункт 10.8.16);
19) зменшення відстаней від АЗС до шляхопроводів, мостів та залізничних переїздів, установлених та відстаней до повітрозабірних (повітровипускних) кіосків вентиляції метрополітену (пункт 10.8.18);
20) улаштування АЗС з підземними одностінними резервуарами в межах населених пунктів (пункт 10.8.20);
21) непередбачена або зменшення ширини наземного покриття, що не поширює полум’я по своїй поверхні, або зораної земельної смуги від АЗС до лісових масивів (у тому числі парків, скверів) та/або посівів сільськогосподарських культур (пункти 10.8.19, 10.8.21);
22) зменшення санітарних розривів та протипожежних відстаней від найближчих споруд АЗС до найближчих будинків, споруд та інженерних мереж при розміщенні нових та реконструкції існуючих АЗС (пункт 10.8.23);
23) зменшення санітарно-захисної зони від джерел забруднення АЗС усіх типів та АЗК до житлових та громадських будівель, до меж земельних ділянок закладів дошкільної освіти (пункт 10.8.28);
24) розміщення заправних станцій усіх типів у прибережних захисних смугах водних об’єктів, окрім заправних станцій для плавзасобів; у I та II поясах зони санітарної охорони поверхневих та підземних джерел водопостачання; у санітарно-захисних смугах магістральних водоводів; у СЗЗ повітряних ліній електропередач, розміщення АЗС на ділянках вулиць і доріг з повздовжнім похилом більше 40 % та з радіусами заокруглення у плані 250 м і менше; розміщення і функціонування АЗС усіх типів у межах озеленених територій загального користування, лісів, лісопарків, об’єктів і територій природно-заповідного фонду та їхніх охоронних зон, об’єктів і територій культурної спадщини та їхніх охоронних (буферних) зон, зон охоронюваного ландшафту (пункт 10.8.29);
25) зменшення відстані від краю проїзної частини до наземних споруд АЗС (пункт 10.8.29);
26) неулаштування додаткової смуги руху накопичення транспортних засобів на дорогах з 1-2 смугами руху на під’їздах до АЗС (пункт 10.8.29);
27) зменшення відстані від в’їзду та виїзду з території АЗС до перехрестя з магістральною вулицею, вулицею або проїздом місцевого значення, вікон робочих та житлових приміщень, ділянок закладів дошкільної та загальної середньої освіти, лікувальних закладів, майданчиків відпочинку (пункт 10.8.31);
28) зменшення ширини або непередбачення вільної від забудови смуги навколо території АГНКС та БП АЗС (пункт 10.8.34);
29) зменшення протипожежних відстаней від об’єктів оточуючого середовища до споруд АЗС, відстаней від модульних АЗС з одностінними резервуарами до об’єктів, розташованих поза територією АЗС, відстаней від технологічного обладнання, будинків та споруд АГНКС, БП АЗС до об’єктів, розташованих поза територією АГНКС та БП АЗС (пункти 10.8.35, 15.2.8, 15.2.11, таблиці 15.5, 15.6, 15.7);
30) порушення вимоги щодо закритої конструкції трансформаторних підстанцій і розподільчих пунктів на територіях житлових районів, на територіях курортних зон і комплексів, зменшення відстані від трансформаторних підстанцій (з масляними трансформаторами) до вікон житлових і громадських будинків, від лікувальних і оздоровчих установ (пункти 11.3.4, 11.3.6);
31) зменшення протипожежних відстаней для виробничих та складських будинків категорій за вибухопожежною небезпекою А, Б, В (пункт 15.2.9)*;
32) зменшення протипожежних відстаней від закритих розподільних пристроїв трансформаторних пунктів (з масляними трансфоматорами) (пункт 15.2.13, таблиця 15.9)*;
33) зменшення протипожежних відстаней від газгольдерів для горючих газів до будинків і споруд (пункт 15.2.16, таблиця 15.11);
34) відхилення від вимог до проїздів для пожежних автомобілів до житлових і громадських будинків, до виробничих, сільськогосподарських будівель та споруд (пункти 15.3.1, 15.3.2)*;
35) збільшення більше, ніж на 20 %, довжини однополосних тупикових проїздів (пункт 15.3.6);
36) при проектуванні кварталів, мікрорайонів: зменшення площ земельних ділянок закладів дошкільної освіти; закладів дошкільної освіти, об’єднаних з закладами загальної середньої освіти; закладів загальної середньої освіти; закладів загальної середньої освіти, об’єднаних із закладами професійної (професійно-технічної) або фахової передвищої освіти (коледжів, технікумів); навчальнореабілітаційних центрів; інтернатів, пансіонатів, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти; закладів вищої освіти; закладів (центрів) первинної медичної допомоги, вторинної медичної допомоги; закладів третинної медичної допомоги; стаціонарів усіх типів (в тому числі пологових будинків) для дорослих і дітей, станцій (підстанцій) екстреної (швидкої) медичної допомоги; територіальних центрів соціального обслуговування людей похилого віку та людей з інвалідністю; будинків-інтернатів для людей похилого віку, ветеранів війни і праці; будинків-інтернатів для дорослих людей з інвалідністю; психоневрологічних інтернатів; санаторіїв; будинків відпочинку; торговельних центрів; обласних, міських держадміністрацій, центрів адміністративних послуг; обласних, районних, міських судів; пожежно-рятувальних підрозділів (додаток Е.4).
2. ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення»:
1) непередбачення наскрізних проїздів для автотранспорту при проектуванні протяжних окремо розташованих будинків і периметральної забудови кварталу (пункт 5.2);
2) зменшення ширини коридору від встановленої мінімальної ширини коридору більше ніж на 20 % (пункт 5.7)*;
3) недотримання вимог до розміщення електрощитової (абзац другий пункту 5.11);
4) непередбачення огорожі на дахах житлових будинків (пункт 5.15);
5) непередбачення окремих входів та евакуаційних виходів з приміщень громадського призначення, ізольованих від житлової частини будинку (пункт 5.37);
6) збільшення відстані від дверей квартир і кімнат гуртожитків до виходу у сходову клітку або назовні від встановленої максимальної відстані (пункт 8.6)*;
7) непередбачення протипожежні перекриття 2 типу (в будинках I і II ступенів вогнестійкості заввишки до п’яти поверхів включно), 3 типу (в будинках III і IV ступенів вогнестійкості) та евакуаційних виходів та вікон у підвальних та цокольних поверхах при розміщенні в них господарських (позаквартирних) комор (абзац п’ятий пункту 8.19);
8) невідокремлення приміщень громадського призначення, розташованих у житлових будинках (крім одноквартирних і зблокованих), від приміщень житлової частини протипожежними перегородками 1 типу і перекриттями 3 типу без прорізів (пункт 5.37).
3. ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів»:
1) зменшення відстані від в’їздів на автостоянку та виїздів з неї до перехресть більше, ніж на 20 %, від встановленої мінімальної відстані, зменшення відстані від в’їздів на автостоянку та виїздів з неї до зон зупинок масового пасажирського транспорту від встановленої мінімальної відстані (пункт 5.8);
2) збільшення поверховості підземних гаражів від встановленої максимальної кількості (пункт 6.1);
3) невідокремлення гаражів, прибудованих до будинків іншого призначення, протипожежними стінами 1 типу (пункт 6.7);
4) зменшення кількості розосереджених евакуаційних виходів безпосередньо назовні або в сходові клітки з кожного поверху (секції) всіх типів гаражів від встановленої мінімальної кількості (пункт 6.19)*;
5) збільшення кількості поверхів залежно від ступеня вогнестійкості підземних гаражів від встановлених максимальної кількості (пункт 6.45);
6) зменшення кількості розосереджених евакуаційних виходів з кожного поверху (секції) в підземних гаражах від встановленої мінімальної кількості; невлаштування виїздів на спільні для поверхів рампи через тамбур-шлюзи (пункт 6.47)*;
7) розміщення протипожежних тамбур-шлюзів 1 типу при забезпеченні функціонального зв’язку між поверхами підземного гаража та першим поверхом будинку іншого призначення, передбачення підпору повітря у протипожежних тамбур-шлюзах від дверей шахти ліфта у підвальному і цокольному поверхах (пункт 6.48);
8) зменшення відстані від в’їздів-виїздів з окремо розташованих підземних гаражів до вікон житлових і робочих приміщень, ділянок загальноосвітніх шкіл, дитячих дошкільних і лікувально-профілактичних закладів, площадок відпочинку від встановленої мінімальної відстані (пункт 6.50);
9) зменшення мінімальної кількості струменів і мінімальної витрати води на один струмінь на внутрішнє пожежогасіння опалюваних гаражів (пункт 8.6).
__________
* Не поширюється на розгляд звернень про погодження відхилень від будівельних норм при здійсненні нового будівництва або реконструкції за умови відповідних розрахунків (припустимих індивідуальних пожежних ризиків (не більше 10-5), протипожежних відстаней, робочих полів пожежних автодрабин та автопідіймачів для забезпечення доступу аварійно-рятувальних підрозділів до будь-якого приміщення тощо).
4. ДБН В.2.5-20:2018 «Газопостачання»:
1) збільшення потреби використання газу понад 1,2 МПа для теплових установок та розташованих окремо котелень, прокладання газопроводів високого тиску I категорії - при робочому тиску від 0,6 до 1,2 МПа для природного газу в межах багатоповерхової житлової забудови населених пунктів, в місцях розташування і масового скупчення людей (базарах, стадіонах, торгових центрах, культових спорудах) (пункт 5.6);
2) зменшення відстаней від газопроводів до зовнішніх стінок колодязів від встановлених мінімальних відстаней (пункт 7.14);
{Підпункт 3 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
3) зменшення відстаней у просвіт від окремо стоячих ГРП, ГРПБ, ШРП до об’єктів (будинків і споруд, залізничних і трамвайних колій (до найближчої рейки), автомобільних доріг (до узбіччя), повітряних ліній електропередачі) від встановленої мінімальної відстані (пункт 8.5, таблиця 8);
4) дотримання вимог розміщення ШРП на зовнішніх стінах будинків (пункт 8.16);
5) зменшення більше ніж на 20 %, відстані від ГНС до підприємств із легкозаймистими матеріалами від встановленої мінімальної відстані (пункт 11.12, таблиця 11);
6) зменшення встановлених відстаней від резервуарів АГЗП до житлових будинків та споруд (пункт 11.150, таблиця 22).
5. ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва»:
1) застосування у будинках всіх ступенів вогнестійкості, крім будинків V ступеня вогнестійкості, на шляхах евакуації будівельних В2, РП2, Д2, Т2 для покриттів підлог коридорів, холів, фойє (пункт 7.3.3);
2) зменшення ступенів вогнестійкості будинків, класів вогнестійкості будівельних конструкцій (пункт 5.3, таблиця 1).
{Порядок доповнено новим Додатком 1 згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 48 від 01.03.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 163 від 25.06.2021}
Додаток 2 |