Про затвердження Порядку ведення Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів
№ 172 від 23.04.2020
№ 398 від 28.11.2022
№ 329 від 19.06.2023
№ 237 від 16.05.2024}
Відповідно до частини сьомої статті 20 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок ведення Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі - Порядок), що додається.
2. Установити, що з метою первинного формування Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі - Реєстр):
аудитори, строк чинності сертифікатів яких не закінчився до 01 жовтня 2018 року, зобов’язані в строк до 31 жовтня 2018 року подати до Аудиторської палати України реєстраційну форму, у якій зазначити відомості, що підлягають оприлюдненню в Реєстрі відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі - Закон);
аудиторські фірми та аудитори, які зареєстровані як фізичні особи - підприємці, що мали право на провадження аудиторської діяльності станом на 01 жовтня 2018 року, зобов’язані в строк до 31 жовтня 2018 року подати до Аудиторської палати України реєстраційну форму, у якій зазначити відомості, що підлягають оприлюдненню в Реєстрі відповідно до Закону.
3. Зазначені у пункті 2 цього наказу особи підлягають обов’язковому внесенню Аудиторською палатою України до Реєстру.
Уповноважена особа Аудиторської палати України протягом трьох робочих днів з дня надходження реєстраційної форми вносить відомості про осіб, зазначених у пункті 2 цього наказу, до розділів «Аудитори» та «Суб’єкти аудиторської діяльності» Реєстру.
Під час первинного формування Реєстру внесення відомостей до розділів «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності» та «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» здійснюється на підставі заяви про внесення відомостей до Реєстру, складеної згідно з додатком 2 до Порядку, відповідно до критеріїв, встановлених пунктами 4 та 5 розділу ІІ Порядку, з урахуванням такого:
чинне Свідоцтво про проходження перевірки системи контролю якості, видане Аудиторською палатою України до дати введення в дію Закону, є підставою для внесення відповідної інформації до Реєстру;
оприлюднення звіту про прозорість за 2017 рік не вимагається.
4. До запровадження функціонування автоматизованої комп’ютерної системи Реєстру Аудиторською палатою України ведеться Реєстр за структурою, передбаченою розділом ІІ Порядку, на паперових носіях із зазначенням відомостей, передбачених розділом ІІІ Порядку, які оприлюднюються у мережі Інтернет на веб-сторінці Аудиторської палати України у форматі, який унеможливлює внесення змін до цих відомостей іншими заінтересованими користувачами.
5. Департаменту прогнозування доходів бюджету та методології бухгалтерського обліку в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
6. Цей наказ набирає чинності з 01 жовтня 2018 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
ведення Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності
1. Цей Порядок визначає порядок створення і ведення Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі - Реєстр).
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
заявник - аудитор або суб’єкт аудиторської діяльності, що подає до Інспекції із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі - Інспекція) інформацію, яка міститься у Реєстрі згідно зі статтею 21 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
публічний реєстратор - працівник Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, який здійснює реєстраційні та інші дії, передбачені Законами України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», «Про публічні електронні реєстри» та цим Порядком, якому надано право доступу до Реєстру у порядку та обсягах, передбачених цим Порядком та законодавством, який є непрактикуючою особою і має вищу освіту.
реєстраційні дії - дії автентифікованого публічного реєстратора в Реєстрі щодо реєстрації аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності та внесення даних (змін до них) про зареєстрованих аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, підтверджені накладенням кваліфікованого електронного підпису публічного реєстратора.
Інші терміни вживаються у значеннях, визначених Законами України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», «Про публічні електронні реєстри». Термін «підприємства, що становлять суспільний інтерес» вживається у значенні, визначеному Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Терміни, що застосовуються в цьому Порядку і не визначаються цими Законами, використовуються у значеннях, визначених іншими Законами України.
3. Ведення Реєстру здійснюється в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України «Про публічні електронні реєстри» та з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
4. Реєстр перебуває у власності держави. Держателем та адміністратором Реєстру є Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, який забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру, а також здійснює його адміністрування.
Нормативно-правове регулювання питань ведення Реєстру та інші повноваження держателя Реєстру згідно з частиною другою статті 13 Закону України «Про публічні електронні реєстри» здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту.
Реєстраційні дії, передбачені Законами України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», «Про публічні електронні реєстри» та цим Порядком, здійснюють публічні реєстратори.
5. Інформація до Реєстру подається заявниками в порядку, встановленому статтями 21, 22 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цим Порядком.
6. Плата за внесення інформації до Реєстру не справляється.
7. Реєстр є публічним, оприлюднюється і підтримується в актуальному стані у мережі Інтернет на офіційному вебсайті Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю.
Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю забезпечує ретроспективний доступ до реєстрових даних, які вносились до Реєстру про аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, з дати початку функціонування Реєстру відповідно до вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
8. Реєстр ведеться державною мовою з використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність та електронну взаємодію з іншими публічними електронними реєстрами, інформаційними системами та мережами, що становлять державні інформаційні ресурси.
9. З метою ведення Реєстру дозволяється обробка персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних.
1. Реєстр складається з таких розділів:
2) суб’єкти аудиторської діяльності;
3) суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності;
4) суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес.
2. У розділі «Аудитори» Реєстру міститься інформація про фізичних осіб, кваліфікаційна придатність до провадження аудиторської діяльності яких визнана у порядку, визначеному Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
3. У розділі «Суб’єкти аудиторської діяльності» міститься інформація про аудиторські фірми, а також аудиторів, які провадять аудиторську діяльність як фізичні особи - підприємці або незалежну професійну діяльність та набули права на провадження аудиторської діяльності на підставах та в порядку, що передбачені Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
4. У розділі «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності» Реєстру міститься інформація про суб’єктів аудиторської діяльності, які:
1) мають досвід здійснення аудиторської діяльності не менше одного року, що підтверджується внесеною про них інформацією до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності» Реєстру;
2) пройшли перевірку з контролю якості аудиторських послуг або мають чинне Свідоцтво про проходження перевірки системи контролю якості, видане Аудиторською палатою України до дати введення в дію Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
3) відповідають вимогам, встановленим Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності, зокрема:
мають чинний договір страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами, укладений відповідно до типової форми договору страхування, затвердженої в установленому Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» порядку;
за основним місцем роботи, в яких працює не менше трьох аудиторів.
5. У розділі «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» Реєстру міститься інформація про суб’єктів аудиторської діяльності, які:
1) мають досвід надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності не менше одного року, що підтверджується внесеною про них інформацією до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності» Реєстру;
2) пройшли перевірку з контролю якості аудиторських послуг або мають чинне Свідоцтво про проходження перевірки системи контролю якості, видане Аудиторською палатою України до дати введення в дію Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
3) відповідають вимогам, встановленим Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, зокрема:
мають чинний договір страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами, укладений відповідно до типової форми договору страхування, затвердженої в установленому Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» порядку;
за основним місцем роботи в яких працює не менше п’яти аудиторів на умовах нормальної тривалості робочого часу не менше 40 годин на тиждень (крім працівників, яким законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу), які залучаються до виконання завдань, із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи підтвердили кваліфікацію відповідно до статті 19 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» або склали іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини другої статті 19 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», або мають чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
6. У Реєстрі міститься контактна інформація про Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, осіб, яким делеговано Органом суспільного нагляду за аудиторською діяльністю деякі повноваження у порядку та на умовах, визначених Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», та професійні організації аудиторів та бухгалтерів.
III. Реєстрові дані про аудитора та суб’єкта аудиторської діяльності
1. Реєстр відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» повинен містити такі реєстрові дані про аудитора:
1) прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) аудитора, країна громадянства;
2) реєстровий номер у Реєстрі;
3) номери реєстрації у публічних реєстрах аудиторів та інформація про членство в професійних організаціях аудиторів та/або бухгалтерів інших країн (за наявності) із зазначенням країни та найменування органу реєстрації;
4) дата та номер рішення комісії з атестації про визнання кваліфікаційної придатності особи до провадження аудиторської діяльності або номер сертифіката аудитора, отриманого до дати введення в дію Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
5) контактна інформація аудитора (адреса місця проживання, за якою здійснюється зв’язок з аудитором (не оприлюднюється), номери телефонів, електронна адреса, адреса вебсторінки (за наявності));
6) найменування та реєстрові номери суб’єктів аудиторської діяльності, у складі яких аудитор здійснює аудиторську діяльність або з якими його пов’язують відносини партнерства, участі тощо, а також найменування та країна резидентства іноземних аудиторських фірм, у складі яких аудитор здійснює аудиторську діяльність (за наявності), із зазначенням коду/номера з торговельного, банківського чи судового реєстру, реєстраційного посвідчення місцевого органу влади іноземної держави про реєстрацію юридичної особи;
7) інформація про застосовані до аудитора стягнення та накладення адміністративних стягнень за порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (не оприлюднюється у випадках, передбачених абзацом другим частини сьомої статті 42 або абзацом другим частини другої статті 44 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»);
8) інформація про повноправне членство аудитора в одній з професійних організацій аудиторів та бухгалтерів (за наявності);
9) інформація про проходження безперервного професійного навчання.
У разі призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності відповідно до вимог пункту 211 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та розділу VII цього Порядку в Реєстрі оприлюднюються такі реєстрові дані про аудитора:
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) аудитора, країна громадянства;
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
дата та номер рішення комісії з атестації про визнання кваліфікаційної придатності особи до провадження аудиторської діяльності або номер сертифіката аудитора, отриманого до дати введення в дію Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
інформація про призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності із зазначенням дат та підстав такого призупинення.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
2. Реєстр відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» повинен містити такі реєстрові дані про суб’єктів аудиторської діяльності:
1) найменування, організаційно-правова форма для юридичних осіб та прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) аудитора, який одноосібно провадить аудиторську діяльність, із зазначенням форми її здійснення (фізична особа - підприємець чи провадження незалежної професійної діяльності);
2) реєстровий номер у Реєстрі;
3) ідентифікаційний код аудиторської фірми (для аудиторів, які одноосібно провадять аудиторську діяльність, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (не оприлюднюється) (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);
4) місцезнаходження аудиторської фірми та контактна інформація (номери телефонів, електронна адреса, адреса вебсторінки за наявності);
5) контактна інформація аудитора, який одноосібно провадить аудиторську діяльність (номери телефонів, електронна адреса, адреса вебсторінки за наявності);
6) перелік засновників (учасників) аудиторської фірми (у тому числі прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, найменування, країна резидентства, місцезнаходження, ідентифікаційний код (не оприлюднюється), якщо засновником є юридична особа), частки кожного із засновників (учасників) у статутному капіталі, контактна інформація щодо кожної особи (номери телефонів, електронна адреса);
{Підпункт 6 пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
7) інформація про органи управління аудиторської фірми, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління аудиторської фірми, дата їх обрання (призначення), реєстрові номери (за наявності), контактна інформація щодо кожної особи (номери телефонів, електронні адреси), обраної (призначеної) до органів управління;
8) кількість аудиторів, які є працівниками суб’єкта аудиторської діяльності, із зазначенням їх реєстрових номерів у Реєстрі;
9) дані про відокремлені підрозділи аудиторської фірми, у тому числі місцезнаходження, контактна інформація (номери телефонів, електронна адреса, адреса вебсторінки за наявності);
10) номери реєстрації у публічних реєстрах аудиторських фірм в інших країнах (за наявності) із зазначенням країни та найменування органу реєстрації;
11) дата і номер чинного рішення про проходження перевірки системи контролю якості аудиторських послуг (за наявності);
12) інформація про застосовані до суб’єкта аудиторської діяльності відповідно до вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» стягнення (не оприлюднюється у випадках, передбачених абзацом другим частини сьомої статті 42 або абзацом другим частини другої статті 44 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»);
13) інформація про аудиторську мережу (у разі членства суб’єкта аудиторської діяльності в аудиторській мережі).
Також Реєстр містить такі реєстрові дані про суб’єктів аудиторської діяльності:
дата внесення до Реєстру інформації про суб’єкта аудиторської діяльності та його реєстрації у Реєстрі;
дата внесення (видалення) реєстрової інформації про суб’єкта аудиторської діяльності до (з) розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності» або до (з) розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» Реєстру (за наявності).
3. У відповідних розділах Реєстру згідно з частиною четвертою статті 21 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» містяться реєстрові дані про суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності та обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, а також виконувати інші обов’язкові завдання, а саме:
найменування, ідентифікаційний код суб’єкта аудиторської діяльності, реєстровий номер у Реєстрі;
2) перелік аудиторів, які є працівниками, партнерами, учасниками із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові (за наявності), реєстрового номера у Реєстрі;
3) дата і номер чинного рішення про проходження перевірки з контролю якості аудиторських послуг;
4) реквізити (дата та номер) договору страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами, який провадить обов’язковий аудит фінансової звітності, строк дії такого договору, відомості про страховика та страхову суму.
{Підпункт 4 пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
Також у відповідних розділах Реєстру про суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності та обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, а також виконувати інші обов’язкові завдання, міститься інформація про дату внесення реєстрової інформації про суб’єкта аудиторської діяльності до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності» або до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» Реєстру (за наявності).
4. Інформація про аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності вноситься до Реєстру публічними реєстраторами на підставі створених заявниками електронних документів та/або здійснюючи свої повноваження, передбачені Законами України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», «Про публічні електронні реєстри» та цим Порядком. Будь-яке внесення інформації до Реєстру має супроводжуватися одночасним офіційним сповіщенням аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності про виникнення, зміну або видалення реєстрової інформації про нього.
IV. Подання інформації до Реєстру
1. Для внесення інформації до Реєстру заявник подає до Інспекції через електронний кабінет відповідну заяву за формою, затвердженою Радою нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі - Рада нагляду).
Під час першого подання інформації для внесення до Реєстру фізичні особи, щодо яких комісія з атестації відповідно до статті 19 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» прийняла рішення про визнання кваліфікаційної придатності до провадження аудиторської діяльності, та юридичні особи, які відповідають вимогам статті 5 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», повинні пройти електронну ідентифікацію в електронному кабінеті. Перше внесення до Реєстру інформації про таких осіб здійснюється шляхом реєстрації їх у Реєстрі як аудиторів або суб’єктів аудиторської діяльності.
Під час реєстрації у Реєстрі заявнику автоматично присвоюється реєстровий номер, за допомогою якого здійснюється ідентифікація аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності у Реєстрі. Реєстровий номер аудитора та суб’єкта аудиторської діяльності є індивідуальним і не може передаватися іншим аудиторам та суб’єктам аудиторської діяльності.
2. Не підлягають реєстрації у Реєстрі:
фізичні особи, які відповідають хоча б одному з критеріїв, визначених частиною дванадцятою статті 22 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», а також особи, які мають не погашену або не зняту в установленому порядку судимість або на яких протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, а також особи, реєстрація яких у Реєстрі протягом останнього року була скасована на підставі рішення, прийнятого у порядку, визначеному Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
юридичні особи, які відповідають хоча б одному з критеріїв, визначених частиною тринадцятою статті 22 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», а також юридичні особи, реєстрація яких у Реєстрі була скасована на підставі рішення щодо видалення реєстрової інформації з Реєстру та скасування реєстрації у зв’язку з втратою ними доброї репутації або про застосування до них стягнення у вигляді видалення реєстрової інформації з Реєстру та скасування реєстрації, упродовж одного року після прийняття такого рішення.
3. У разі змін у реєстровій інформації (крім інформації про проходження аудитором безперервного професійного навчання) аудитор протягом 30 календарних днів, а суб’єкт аудиторської діяльності протягом 10 календарних днів з того дня, коли відбулись зміни, зобов’язані подати через електронний кабінет до Інспекції за формою, затвердженою Радою нагляду, відповідну інформацію (зміни) для її внесення до Реєстру.
Інформація про проходження аудитором безперервного професійного навчання подається аудиторами через електронний кабінет до Інспекції щороку до 01 липня року, наступного за звітним календарним роком, за формою і в порядку, визначеними Радою нагляду, для автоматичного внесення її до Реєстру.
Інформація про застосовані до аудитора стягнення та накладення адміністративних стягнень за порушення вимог Закону оприлюднюється в Реєстрі публічним реєстратором у триденний строк після винесення рішення щодо застосування стягнення до аудитора.
4. Документи для підтвердження інформації, поданої аудитором та суб’єктом аудиторської діяльності під час їх внесення до Реєстру, не подаються, а зберігаються в аудитора та суб’єкта аудиторської діяльності і надаються у разі їх перевірки.
Забороняється вимагати надання інформації для внесення до Реєстру, не передбаченої Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цим Порядком.
5. Заява аудитора або посадової особи, яка відповідно до установчих документів здійснює керівництво аудиторською фірмою (або особи, уповноваженої керівником аудиторської фірми), яка подається для реєстрації аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності в Реєстрі, внесення до Реєстру інформації (змін до реєстрової інформації) або видалення реєстрової інформації про аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності з Реєстру, підписується шляхом накладання електронного підпису з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. У цій заяві обов’язково міститься декларація заявника про достовірність інформації, яка подається до Реєстру, та усвідомлення відповідальності за подання недостовірної інформації або приховування інформації, яка підлягає внесенню до Реєстру відповідно до вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цього Порядку.
6. Документ, що містить інформацію про аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності для її внесення до Реєстру, складається державною мовою, створюється в електронній формі та подається аудиторами та суб’єктами аудиторської діяльності через електронний кабінет. Такий документ вважається одержаним з часу надходження заявникові відповідного повідомлення в електронній формі від публічного реєстратора, який автоматично після отримання від заявника документа надсилає йому електронне повідомлення з підтвердженням факту одержання документа.
{Абзац другий пункту 6 розділу IV виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
7. Публічний реєстратор протягом трьох робочих днів після подання заявником інформації для її внесення до Реєстру здійснює перевірку такої інформації на предмет повноти та її відповідності реєстровій інформації про аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, що міститься в публічних електронних реєстрах. Підставою для відмови у здійсненні реєстраційних дій є невідповідність інформації, поданої заявником для її внесення до Реєстру, реєстровій інформації про аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, що міститься в публічних електронних реєстрах, або виявлення недоліків в оформленні, або відсутність окремої інформації про аудитора та суб’єкта аудиторської діяльності, яка має міститись у Реєстрі згідно з вимогами Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цього Порядку. Якщо недоліків не виявлено, відповідна інформація вноситься до Реєстру.
8. Заявник в режимі реального часу через електронний кабінет отримує інформацію про хід та результати внесення до Реєстру поданої ним інформації.
9. Реєстраційні дії щодо реєстрації аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності, внесення інформації про них до Реєстру (змін до неї) вчиняються публічним реєстратором не пізніше ніж протягом трьох робочих днів від дати надходження до Інспекції відповідної заяви.
10. Подання аудиторами та суб’єктами аудиторської діяльності через електронний кабінет заяви щодо змін у реєстровій інформації зупиняє перебіг строків, визначених пунктом 3 цього розділу. У разі відмови у здійсненні реєстраційної дії перебіг строків, визначених пунктом 3 цього розділу, продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
{Розділ IV доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
11. Рішення про здійснення реєстраційних дій, відмову у здійсненні реєстраційних дій приймається публічним реєстратором в усній формі та доводиться до відома заявника невідкладно шляхом надсилання на його електронну адресу відповідного повідомлення, а в разі прийняття рішення про відмову у здійсненні реєстраційних дій - із зазначенням у повідомленні права заявника на оформлення такого рішення у письмовій формі, а також способів, порядку і строків його оскарження.
Оформлення рішення про відмову у здійсненні реєстраційних дій у письмовій формі здійснюється публічним реєстратором протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення про відмову у здійсненні реєстраційних дій та надходження від заявника відповідної вимоги.
{Розділ IV доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
V. Користування реєстровою інформацією
1. Реєстрова інформація (крім інформації, що належить до інформації з обмеженим доступом, та інформації, що не підлягає оприлюдненню в Реєстрі відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність») є відкритою і загальнодоступною з можливістю безоплатного цілодобового вільного доступу та копіювання та оприлюднюється і підтримується в актуальному стані у мережі Інтернет на офіційному вебсайті Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» у формі відкритих даних.
2. Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю забезпечує безоплатний, необмежений у часі та неавторизований доступ (загальний доступ) у формі забезпечення можливості самостійного перегляду, копіювання і збереження за допомогою загальнопоширених програмно-апаратних (у тому числі мобільних) засобів до реєстрової інформації, що не належить до інформації з обмеженим доступом, необмеженому колу осіб через власний офіційний вебсайт, а також право її подальшого вільного використання.
Реєстрові дані надаються у форматі, що дозволяє їх автоматизоване оброблення електронними засобами, а також у формі витягів, довідок, що можуть отримуватися зацікавленими особами за допомогою електронних інтерфейсів.
3. Користування реєстровою інформацією здійснюється у порядку загального доступу, спеціального доступу та електронної інформаційної взаємодії між публічними електронними реєстрами відповідно до вимог Закону України «Про публічні електронні реєстри».
Реєстрова інформація з обмеженим доступом може використовуватися та передаватися у системі органів та суб’єктів, які здійснюють повноваження у сфері публічних електронних реєстрів, з метою надання адміністративних, соціальних та інших публічних послуг, опрацювання державної статистичної інформації, дозвільної діяльності, провадження іншої управлінської діяльності та державного регулювання за умови обов’язкового інформування аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності про таку передачу реєстрової інформації щодо нього шляхом надсилання до його електронного кабінету відповідного сповіщення.
4. Користуватися реєстровою інформацією у порядку спеціального доступу мають право:
1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування - у випадках, передбачених законодавством, за умови, що така інформація не може бути отримана у порядку електронної інформаційної взаємодії між публічними електронними реєстрами;
2) саморегулівні організації, банки, нотаріуси, юридичні особи публічного або приватного права, фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, ліцензіати, сертифіковані особи - для цілей та у випадках, встановлених законодавством;
3) фізичні та юридичні особи - щодо реєстрової інформації, яка може надаватися за плату необмеженому колу осіб;
4) міжнародні організації та їх об’єднання - у випадках та обсязі відповідно до міжнародних зобов’язань України;
5) аудитори та суб’єкти аудиторської діяльності - щодо реєстрової інформації про себе.
Користування реєстровою інформацією (крім інформації, що належить до інформації з обмеженим доступом, та інформації, що не підлягає оприлюдненню в Реєстрі відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність») у порядку спеціального доступу здійснюється зазначеними в цьому пункті особами за допомогою електронних інтерфейсів Реєстру, а також шляхом особистого звернення до публічного реєстратора або в інший спосіб відповідно до міжнародних зобов’язань України.
Користування реєстровою інформацією у порядку спеціального доступу здійснюється на безоплатній основі, крім випадків отримання реєстрової інформації фізичними та юридичними особами, яка може надаватися за плату необмеженому колу осіб. Інформування аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності про запити щодо реєстрової інформації про нього здійснюється шляхом надсилання до його електронного кабінету відповідного сповіщення.
Аудитор або суб’єкт аудиторської діяльності має повний доступ до всієї інформації про себе, що міститься в Реєстрі, шляхом подання через електронний кабінет відповідного запиту, а також в інших випадках та у порядку, передбачених законодавством.
5. Користування реєстровою інформацією у порядку електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та іншими публічними електронними реєстрами здійснюється суб’єктами такої взаємодії у порядку та обсягах, визначених Законом України «Про публічні електронні реєстри».
VI. Статус реєстрової інформації та перевірка повноти, достовірності та своєчасності подання інформації для її внесення до Реєстру та накладення стягнень
1. Інформація про аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності є офіційною з моменту її внесення до Реєстру.
2. Інформація про аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, яка внесена до Реєстру, вважається достовірною і може використовуватися органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при здійсненні ними повноважень, визначених законом, а також фізичними та юридичними особами при вчиненні правочинів.
3. Повнота, достовірність та своєчасність подання інформації для внесення до Реєстру перевіряються, зокрема, під час проведення перевірки контролю якості аудиторських послуг суб’єкта аудиторської діяльності.
4. У разі виявлення фактів, що дають обґрунтовані підстави вважати, що інформація про аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності, внесена до Реєстру, є недостовірною, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, юридичні та фізичні особи невідкладно повідомляють про такі факти Інспекцію для проведення перевірки інформації.
5. Для отримання роз’яснень або здійснення перевірки Інспекція має право вимагати від аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності надання необхідної інформації та документів. Аудитори та суб’єкти аудиторської діяльності зобов’язані не пізніше 20 робочих днів з дня отримання запиту надати відповідну інформацію та копії документів.
Ненадання або несвоєчасне надання інформації без поважних причин, неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, відмова у наданні інформації зазначеними особами тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
6. У разі встановлення факту несуттєвого порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо повноти, достовірності та своєчасності подання інформації про аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності для внесення до Реєстру Інспекцією виноситься аудитору або суб’єкту аудиторської діяльності припис щодо необхідності усунення встановлених порушень та/або неприпустимості їх повторень.
7. У разі неусунення аудитором або суб’єктом аудиторської діяльності несуттєвого порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо повноти, достовірності та своєчасності подання інформації для внесення до Реєстру протягом двох місяців після винесення припису або допущення аудитором або суб’єктом аудиторської діяльності повторного порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо повноти, достовірності та своєчасності подання інформації протягом двох років поспіль Інспекцією ініціюється перед Радою нагляду розгляд питання про застосування до аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності стягнення у вигляді попередження, якщо інше не передбачено Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цим Порядком.
{Пункт 7 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
8. У разі встановлення факту суттєвого порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цього Порядку щодо повноти, достовірності та своєчасності подання інформації про аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності для внесення до Реєстру або неусунення аудитором або суб’єктом аудиторської діяльності несуттєвого порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо повноти, достовірності та своєчасності подання інформації для внесення до Реєстру протягом трьох місяців після застосування стягнення у вигляді попередження Інспекцією ініціюється перед Радою нагляду розгляд питання про застосування стягнення до аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності у вигляді видалення реєстрової інформації про аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності з Реєстру та скасування його реєстрації.
VII. Призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності
1. Тимчасово, протягом періоду дії правового режиму воєнного стану в Україні та 3 місяців після його припинення чи скасування, право аудитора на провадження аудиторської діяльності може бути призупинено.
2. Підставами для внесення публічним реєстратором до Реєстру інформації про призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності є:
1) особиста заява аудитора про призупинення права на провадження аудиторської діяльності, яка подається до Інспекції через електронний кабінет за формою, затвердженою Радою нагляду;
2) рішення Ради нагляду про призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності, прийняте за поданням Інспекції, у разі неподання аудитором інформації для внесення до Реєстру відповідно до вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та неусунення аудитором порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо повноти подання такої інформації протягом 2 місяців після винесення аудитору припису відповідно до частини дев’ятої статті 22 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та пункту 6 цього розділу.
3. Підставою для відмови у здійсненні публічним реєстратором реєстраційної дії щодо внесення до Реєстру інформації про призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності за особистою заявою аудитора є:
1) виявлення недоліків в оформленні заяви;
2) здійснення дисциплінарного провадження щодо заявника;
3) виявлення підстав, передбачених статтею 221 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», для скасування реєстрації такого аудитора в Реєстрі.
4. Інформація про призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності вноситься публічним реєстратором до реєстрових даних такого аудитора, реєстрових даних суб’єктів аудиторської діяльності, працівником яких є такий аудитор, та реєстрових даних такого аудитора, який зареєстрований у Реєстрі як суб’єкт аудиторської діяльності, що провадить аудиторську діяльність як фізична особа - підприємець або провадить незалежну професійну діяльність.
Публічним реєстратором одночасно з внесенням до Реєстру інформації про призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності до реєстрових даних суб’єктів аудиторської діяльності, працівником яких є такий аудитор, вноситься та оприлюднюється інформація про призупинення права такого аудитора - працівника суб’єкта аудиторської діяльності на провадження аудиторської діяльності.
5. Протягом строку призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності аудитор не має права провадити аудиторську діяльність, у тому числі у складі аудиторських фірм. Інформація про аудиторів, право на провадження аудиторської діяльності яких призупинено, не враховується суб’єктами аудиторської діяльності для забезпечення виконання ними вимог пункту 4 частини першої статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
6. Право аудитора на провадження аудиторської діяльності поновлюється за особистою заявою аудитора, яка подається до Інспекції через електронний кабінет за формою, затвердженою Радою нагляду, після усунення аудитором порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», що стали підставою для призупинення права на провадження аудиторської діяльності.
Підставою для відмови у здійсненні публічним реєстратором реєстраційної дії щодо видалення з Реєстру інформації про призупинення права аудитора на провадження аудиторської діяльності є виявлення факту неусунення аудитором порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цього Порядку.
7. Право аудитора на провадження аудиторської діяльності поновлюється автоматично через 3 місяці після припинення або скасування воєнного стану.
{Порядок доповнено розділом VII згідно з Наказом Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
VIII. Видалення публічним реєстратором реєстрової інформації з Реєстру та скасування реєстрації аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності у Реєстрі
1. Підставами для видалення публічним реєстратором реєстрової інформації про суб’єкта аудиторської діяльності з розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності» Реєстру та/або розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» Реєстру є:
1) особиста заява суб’єкта аудиторської діяльності про видалення реєстрової інформації з відповідного розділу Реєстру, яка подається до Інспекції через електронний кабінет за формою, затвердженою Радою нагляду;
2) рішення Ради нагляду або Ради Аудиторської палати України про застосування до суб’єкта аудиторської діяльності за вчинення професійного проступку стягнення у вигляді зупинення права на надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності або обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес;
3) втрата чинності рішенням про проходження суб’єктом аудиторської діяльності перевірки з контролю якості аудиторських послуг;
4) недотримання суб’єктом аудиторської діяльності вимог пункту 4 частини першої статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо відповідного персоналу або вимог статті 43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо наявності чинного договору страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами.
У разі видалення реєстрової інформації про суб’єкта аудиторської діяльності з відповідних розділів Реєстру із зазначених у цьому пункті підстав суб’єкту аудиторської діяльності до електронного кабінету надсилається відповідне офіційне сповіщення.
У разі видалення реєстрової інформації про суб’єкта аудиторської діяльності з розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності» Реєстру та/або розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» Реєстру, крім випадків, зазначених у підпунктах 2 та 3 пункту 1 цього Порядку, повторне внесення інформації про такого суб’єкта аудиторської діяльності до відповідних розділів Реєстру можливе не раніше ніж через рік після дати видалення реєстрової інформації з відповідних розділів Реєстру. Зазначене у цьому пункті обмеження щодо строку для повторного внесення інформації до відповідних розділів Реєстру не поширюється також на випадки, якщо суб’єктом аудиторської діяльності подано заяву про видалення реєстрової інформації з відповідного розділу Реєстру у зв’язку з неможливістю дотримання ним вимог пункту 4 частини першої статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо забезпеченості суб’єкта аудиторської діяльності відповідним персоналом у зв’язку з призупиненням дії трудових договорів з працівниками суб’єкта аудиторської діяльності, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб з числа резервістів в особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення, за якими згідно із законодавством зберігається місце роботи і посада в аудиторській фірмі.
2. Публічним реєстратором видаляється з Реєстру інформація про:
1) застосовані до аудитора стягнення за порушення вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», якщо аудитор або суб’єкт аудиторської діяльності, якого було притягнуто до професійної відповідальності, протягом 2 років з дня прийняття рішення про застосування стягнення, а в разі застосування стягнення, передбаченого пунктами 2 або 3 частини шостої статті 42 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», з моменту завершення виконання рішення про застосування стягнення не вчинив нового професійного проступку;
2) рішення про проходження перевірки з контролю якості аудиторських послуг у разі втрати чинності таким рішенням відповідно до вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
3) договір страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами в разі закінчення строку дії такого договору.
{Пункт 2 розділу VIII в редакції Наказу Міністерства фінансів № 237 від 16.05.2024}
3. Підставами для скасування публічним реєстратором реєстрації аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності у Реєстрі є:
1) особиста заява аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності про видалення реєстрової інформації з Реєстру та скасування реєстрації, яка подається до Інспекції через електронний кабінет за формою, затвердженою Радою нагляду;
2) рішення Ради нагляду щодо видалення реєстрової інформації про аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності з Реєстру та скасування реєстрації, прийняте за поданням Інспекції або Аудиторської палати України у разі:
невідповідності правового статусу юридичної особи вимогам статті 5 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
втрати аудитором або аудиторською фірмою доброї репутації;
відповідності аудитора або аудиторської фірми хоча б одному з критеріїв, зазначених у частинах дванадцятій або тринадцятій статті 22 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»;
наявності у аудитора не погашеної чи не знятої в установленому порядку судимості або накладання протягом останнього року адміністративного стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією;
3) рішення Ради нагляду або Ради Аудиторської палати України про застосування до аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності стягнення за вчинення професійного проступку у вигляді видалення реєстрової інформації з Реєстру та скасування реєстрації;
4) внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, реєстрова інформація про яку міститься в Реєстрі;
5) смерть аудитора, оголошення його померлим чи безвісно відсутнім у порядку, встановленому законом.
Публічним реєстратором з розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності» Реєстру видаляється реєстрова інформація про аудитора та скасовується його реєстрація як суб’єкта аудиторської діяльності у разі:
внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, реєстрова інформація про яку внесена до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності» Реєстру;
видалення про аудитора, який зареєстрований у Реєстрі як суб’єкт аудиторської діяльності, реєстрової інформації з розділу «Аудитори» Реєстру та скасування його реєстрації.
У випадках скасування публічним реєстратором реєстрації аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності у Реєстрі на підставах, зазначених у підпунктах 1, 2 та 3 цього пункту, аудитору та суб’єкту аудиторської діяльності до електронного кабінету надсилається офіційне сповіщення про видалення реєстрової інформації з Реєстру та скасування реєстрації.
3. Реєстрація суб’єкта аудиторської діяльності у Реєстрі у зв’язку з невідповідністю правового статусу юридичної особи вимогам статті 5 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», у разі якщо причиною цього стала смерть аудитора - засновника (учасника) аудиторської фірми, оголошення його померлим чи безвісно відсутнім у порядку, встановленому законом, скасовується у разі неспроможності аудиторської фірми протягом дев’яти місяців від дати смерті аудитора - засновника (учасника) привести свій статус у відповідність до статті 5 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». За зверненням аудиторської фірми зазначений у цьому пункті строк може бути продовжено у разі зупинення відповідно до законодавства перебігу строку для прийняття спадщини на строк такого зупинення.
4. Інспекція зобов’язана вести справи на кожного аудитора та суб’єкта аудиторської діяльності, в яких зберігається вся інформація, яка ними подавалась для внесення до Реєстру. Після скасування реєстрації аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності у Реєстрі його справа зберігається не менше ніж 10 років.
IX. Нагляд за реєстрацією аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності
1. Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» забезпечує здійснення нагляду і несе відповідальність за нагляд за реєстрацією аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності.
2. Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю як держатель Реєстру:
забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру;
організовує роботу, пов’язану із провадженням діяльності з ведення Реєстру;
організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстру та інших публічних електронних реєстрів;
виступає створювачем інформації про об’єкти реєстру публічних електронних реєстрів;
забезпечує доступ до Реєстру визначених публічних реєстраторів, інших суб’єктів, право доступу яких визначено законом, і приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених законом;
забезпечує оприлюднення реєстрової інформації у формі відкритих даних;
організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації публічних реєстраторів.
3. Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю як адміністратор Реєстру:
здійснює заходи із створення, впровадження, ведення та адміністрування Реєстру;
здійснює проведення технічних і технологічних заходів для забезпечення роботи Реєстру, забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення Реєстру;
відповідає за збереження та захист Реєстру, реєстрових даних та інформації;
забезпечує технічну взаємодію з іншими публічними електронними реєстрами;
забезпечує проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру;
організовує і проводить навчання щодо роботи з Реєстром;
здійснює інші повноваження, передбачені Законами України «Про публічні електронні реєстри», «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
4. Публічний реєстратор здійснює повноваження, передбачені Законами України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», «Про публічні електронні реєстри» та цим Порядком, зокрема:
приймає електронні документи від заявників та інших осіб, перевіряє їх та здійснює реєстраційні дії за відсутності підстав для зупинення або відмови у здійсненні реєстраційних дій;
забезпечує правильність (достовірність), повноту та точність внесення до Реєстру інформації, яка подається аудиторами та суб’єктами аудиторської діяльності до Реєстру, їх своєчасну актуалізацію відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та цього Порядку.
Публічний реєстратор у межах встановлених законом повноважень самостійно приймає рішення про здійснення реєстраційних та інших дій та/або про відмову в їх здійсненні.
Втручання будь-яких органів, їх посадових осіб, громадян, юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у діяльність публічного реєстратора під час здійснення реєстраційних дій, крім випадків, передбачених Законами України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», «Про публічні електронні реєстри» та цим Порядком, забороняється і тягне за собою відповідальність, визначену законом.
Для доступу публічного реєстратора до Реєстру створюється обліковий запис публічного реєстратора.
Публічний реєстратор отримує доступ до Реєстру після проходження авторизації.
Засоби та порядок автентифікації дій публічного реєстратора в Реєстрі здійснюються відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» з урахуванням особливостей, визначених Законами України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», «Про публічні електронні реєстри».
Доступ публічного реєстратора до Реєстру припиняється у разі його звільнення та в інших випадках, передбачених трудовим договором між реєстратором та Інспекцією.
5. Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю забезпечує контроль за дотриманням публічним реєстратором законодавства у сфері реєстрів, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних та інших дій, що були здійснені у Реєстрі або щодо нього. Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю у разі виявлення порушень порядку ведення Реєстру, створення реєстрової інформації тощо приймає вмотивоване рішення про:
тимчасове блокування доступу публічного реєстратора до відповідного Реєстру;
анулювання доступу публічного реєстратора до Реєстру.
Директор |
|
{Порядок в редакції Наказу Міністерства фінансів № 329 від 19.06.2023}