Про затвердження Порядку проведення перевірок діяльності органів державної виконавчої служби, приватних виконавців
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції
№ 2502/5 від 09.08.2019
№ 4224/5 від 27.12.2019
№ 1277/5 від 07.04.2021
№ 3731/5 від 19.10.2021
№ 4987/5 від 07.11.2022}
Відповідно до статті 12, частини першої статті 34 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення перевірок діяльності органів державної виконавчої служби, приватних виконавців, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 21 жовтня 2016 року № 3004/5 «Про затвердження Порядку здійснення контролю за діяльністю працівників органів державної виконавчої служби, приватних виконавців», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07 листопада 2016 року за № 1440/29570.
3. Пункт 4 Типового положення про управління державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 20 квітня 2016 року № 1183/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2016 року за № 617/28747, доповнити новим підпунктом 8 такого змісту:
«8) за дорученням Департаменту проводить перевірки діяльності приватних виконавців;».
У зв’язку з цим підпункти 8-14 вважати відповідно підпунктами 9-15.
4. Пункт 29 Положення про Дисциплінарну комісію приватних виконавців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 27 листопада 2017 року № 3791/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2017 року за № 1442/31310, доповнити новим реченням такого змісту: «Дата видання наказу Мін’юсту є датою застосування до приватного виконавця дисциплінарного стягнення.».
5. Департаменту з питань правосуддя та національної безпеки Міністерства юстиції України (Олійник О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України з питань виконавчої служби Глущенко С.В.
ПОРЯДОК
проведення перевірок діяльності органів державної виконавчої служби, приватних виконавців
{У тексті Порядку слова «Управління державної виконавчої служби» в усіх відмінках замінено словами «Управління забезпечення примусового виконання рішень» у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4224/5 від 27.12.2019}
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення Міністерством юстиції України перевірок діяльності органів державної виконавчої служби, приватних виконавців, зокрема стану додержання Конституції України, вимог законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, ухвалених відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства юстиції України, доручень Міністра юстиції України, та організації роботи щодо їх виконання, дотримання державними і приватними виконавцями порядку та строків вчинення виконавчих дій, виконання правил діловодства.
2. Організація та проведення перевірок покладаються на структурний підрозділ Міністерства юстиції України, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - структурний підрозділ Міністерства).
3. Контроль за діяльністю працівників органів державної виконавчої служби здійснюється шляхом проведення комплексних, цільових та контрольних перевірок.
Комплексною перевіркою вважається планова або позапланова перевірка, під час якої перевіряються всі напрями діяльності органу державної виконавчої служби та яка здійснюється в межах проведення Міністерством юстиції України комплексних перевірок територіальних органів юстиції.
Цільовою перевіркою вважається планова або позапланова перевірка, під час якої перевіряється один або декілька напрямів діяльності органу державної виконавчої служби.
Контрольною перевіркою вважається перевірка діяльності органу державної виконавчої служби, яка проводиться з метою визначення стану виконання органом державної виконавчої служби рекомендацій, наданих під час попередніх комплексних та цільових перевірок.
У разі проведення Міністерством юстиції України комплексної перевірки діяльності територіального органу юстиції або контрольної перевірки за її результатами структурний підрозділ Міністерства подає до структурного підрозділу Міністерства юстиції України, відповідального за організацію відповідних перевірок, пропозиції щодо складу робочої групи та плану проведення комплексної або контрольної перевірки діяльності органу державної виконавчої служби.
Комплексна перевірка діяльності органу державної виконавчої служби та контрольна перевірка за її результатами проводяться в порядку, визначеному Порядком проведення Міністерством юстиції України перевірок діяльності територіальних органів юстиції, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 08 серпня 2011 року № 1955/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 серпня 2011 року за № 964/19702.
4. Перевірки діяльності приватного виконавця здійснюються шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
Планова перевірка діяльності приватного виконавця проводиться згідно з графіком, який складається в порядку, визначеному пунктом 1 розділу ІІІ цього Порядку, та полягає у комплексній перевірці організації роботи приватного виконавця, дотримання приватним виконавцем вимог законодавства під час вчинення виконавчих дій та виконання правил ведення діловодства.
Позапланова перевірка діяльності приватного виконавця проводиться з підстав, визначених частиною третьою статті 34 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», та/або у разі надходження від Дисциплінарної комісії приватних виконавців скарги на діяльність приватного виконавця, яка була подана до цієї комісії.
ІІ. Організація та проведення цільових і контрольних перевірок діяльності органів державної виконавчої служби
1. Цільові перевірки діяльності органу державної виконавчої служби можуть бути плановими або позаплановими.
2. Планова цільова перевірка діяльності органу державної виконавчої служби проводиться один раз на два роки на підставі плану, який затверджується Міністром юстиції.
3. Підставами для проведення позапланової цільової перевірки діяльності органу державної виконавчої служби можуть бути:
письмові повідомлення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, звернення народних депутатів, фізичних та юридичних осіб щодо порушення органом державної виконавчої служби вимог законодавства;
повідомлення в засобах масової інформації;
виявлення недостовірної інформації в поданих органами державної виконавчої служби документах;
неподання в установлений строк органом державної виконавчої служби звітності;
4. Контрольні перевірки діяльності органів державної виконавчої служби проводяться за потреби.
5. Планова або позапланова цільова перевірка та контрольна перевірка за її результатами проводяться на підставі наказу Міністерства юстиції України, проект якого готується структурним підрозділом Міністерства.
6. Наказ про проведення перевірки має містити строк проведення перевірки, склад робочої групи з проведення перевірки (далі - робоча група), план проведення перевірки та період роботи органу державної виконавчої служби, що підлягає перевірці.
7. Структурний підрозділ Міністерства доводить наказ про проведення перевірки до відома органу державної виконавчої служби, що підлягає перевірці, не пізніше робочого дня напередодні початку проведення перевірки.
8. До складу робочої групи, крім працівників структурних підрозділів Міністерства, можуть залучатися працівники органів державної виконавчої служби, які мають високий професійний рівень та досвід роботи в органах державної виконавчої служби не менше ніж три роки.
9. До складу робочої групи не залучаються працівники, участь яких може призвести до виникнення конфлікту інтересів.
У разі виникнення конфлікту інтересів під час проведення цільової або контрольної перевірки член робочої групи невідкладно у письмовій формі повідомляє голову робочої групи, який має вжити заходів щодо усунення конфлікту інтересів, зокрема доручити такому члену робочої групи виконання інших завдань, визначених планом перевірки.
10. З прибуттям робочої групи до органу державної виконавчої служби, що підлягає перевірці, за потреби проводиться нарада за участю членів робочої групи, керівництва та відповідальних працівників органу державної виконавчої служби, який перевірятиметься, з питань організації здійснення перевірки та ознайомлення зазначених посадових осіб із планом її проведення. За потреби на нараду може бути запрошений керівник відповідного територіального органу юстиції.
11. Члени робочої групи здійснюють перевірку відповідно до своєї компетенції в установлені строки та згідно з планом перевірки.
12. Робоча група організовує свою роботу так, щоб не перешкоджати органу державної виконавчої служби, що перевіряється, у здійсненні покладених на нього повноважень та завдань.
13. Під час перевірки члени робочої групи згідно з планом проведення перевірки аналізують діяльність органу державної виконавчої служби, що перевіряється, узагальнюють матеріали перевірки, формулюють висновки про ефективність функціонування органу державної виконавчої служби, готують рекомендації з удосконалення роботи, надають методичну та практичну допомогу органу державної виконавчої служби з метою усунення виявлених недоліків.
14. Перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо охорони державної таємниці, іншої інформації з обмеженим доступом, недопущення розголошення інформації з обмеженим доступом, що стала відома під час її проведення.
15. Під час перевірки члени робочої групи мають право:
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
ознайомлюватися з потрібними документами, за потреби копіювати їх та долучати копії до матеріалів перевірки;
отримувати потрібні довідки, статистичні дані, іншу інформацію від посадових осіб органу державної виконавчої служби, що перевіряється;
отримувати відповідно до законодавства доступ до баз даних та реєстрів, зокрема й електронних, що містять інформацію, потрібну для здійснення контролю за виконанням покладених на орган державної виконавчої служби завдань;
отримувати від посадових осіб органу державної виконавчої служби, у якому проводиться перевірка, усні та письмові пояснення з питань, що стосуються перевірки, та вимагати від цих осіб невідкладного усунення виявлених порушень;
перевіряти повноту усунення недоліків та порушень, виявлених під час попередніх перевірок.
16. Керівнику органу державної виконавчої служби, у якому проводиться перевірка, надається право на усунення виявлених під час перевірки недоліків, якщо таке можливо безпосередньо під час перевірки. Такі недоліки та факт їх усунення зазначаються у довідці про результати перевірки.
17. Робоча група зобов’язана в останній день перевірки скласти та підписати довідку про результати перевірки у двох примірниках.
За погодженням із керівником структурного підрозділу Міністерства строк складання та підписання довідки може бути продовжений, але не більше ніж на п’ять робочих днів із дня закінчення перевірки.
18. Довідка ґрунтується винятково на перевірених достовірних фактах і прикладах. Під час підготовки довідки має бути дотримано об’єктивність і вичерпність в описі діяльності органу державної виконавчої служби та виявлених порушень законодавства.
19. Довідка складається зі вступної, описової та резолютивної частин.
20. У вступній частині довідки зазначаються:
дата та місце підписання довідки;
реквізити наказу про проведення перевірки;
прізвища, імена, по батькові та посади осіб, які проводили перевірку;
найменування органу державної виконавчої служби, що перевірявся;
період, за який проводилася перевірка;
інформація про попередню перевірку (за потреби та якщо така проводилася).
21. В описовій частині довідки відображаються діяльність органу державної виконавчої служби щодо кожного питання, визначеного планом проведення перевірки, склад виявлених порушень із посиланням на норми законодавства, перелік документів, що не були надані під час здійснення перевірки (якщо такий факт мав місце).
Виявлені факти однотипних порушень та порушень, які повторюються, можуть групуватися в таблиці.
Якщо перевіркою не встановлено порушень вимог законодавства, в описовій частині робиться відповідний запис.
22. У резолютивній частині довідки зазначаються:
узагальнений аналіз недоліків та порушень, виявлених у діяльності органу державної виконавчої служби, та загальна оцінка діяльності органу державної виконавчої служби;
{Абзац другий пункту 22 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
порушення, які підлягають усуненню;
дата, до якої орган державної виконавчої служби має подати структурному підрозділу Міністерства інформацію про проведену роботу з усунення виявлених порушень;
рекомендації щодо покращення діяльності, усунення виявлених порушень і недоліків у діяльності органу державної виконавчої служби.
23. Довідку підписують голова та члени робочої групи.
24. На останньому аркуші довідки зазначається кількість складених примірників довідки та ставиться відмітка про вручення одного примірника керівнику органу державної виконавчої служби, що перевірявся.
25. До довідки за потреби долучаються копії документів, що підтверджують факт допущених порушень, пояснення та заперечення щодо встановлених порушень (за наявності).
26. Керівник органу державної виконавчої служби, що перевірявся, візує довідку та за потреби викладає письмово пропозиції й обґрунтовані пояснення та спростування щодо наведених у довідці фактів і висновків, з яких виникли розбіжності.
Якщо керівник органу державної виконавчої служби, що перевірявся, відмовився завізувати та/або отримати довідку, про це ставиться відмітка на останньому аркуші довідки. У такому разі один примірник довідки надсилається до органу державної виконавчої служби, що перевірявся, не пізніше ніж протягом трьох робочих днів із дня її підписання.
27. За результатами перевірки за потреби проводиться нарада за участю членів робочої групи та працівників органу державної виконавчої служби, що перевірявся, на яку може бути запрошений керівник відповідного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України.
{Пункт 27 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4224/5 від 27.12.2019}
28. Керівник органу державної виконавчої служби, що перевірявся, протягом трьох робочих днів із дня ознайомлення з довідкою про результати перевірки затверджує план заходів щодо усунення порушень, виявлених під час перевірки, який спрямовує структурному підрозділу Міністерства, та в установлені у плані заходів строки інформує структурний підрозділ Міністерства про проведену роботу та вжиті заходи.
29. Довідка та інші матеріали за результатами перевірок органів державної виконавчої служби зберігаються в структурному підрозділі Міністерства.
30. Структурний підрозділ Міністерства за результатами перевірки діяльності органу державної виконавчої служби проводить оцінку виявлених порушень, розглядає наявність підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб органу державної виконавчої служби, що перевірявся, та надає пропозиції щодо притягнення їх до дисциплінарної відповідальності.
31. Контроль за усуненням недоліків, виявлених під час проведення перевірок діяльності органів державної виконавчої служби, здійснює структурний підрозділ Міністерства.
ІІІ. Порядок організації та проведення перевірок діяльності приватних виконавців
1. Планові перевірки діяльності приватних виконавців проводяться згідно з графіком проведення планових перевірок діяльності приватних виконавців, який затверджує керівник структурного підрозділу Міністерства.
Графік проведення планових перевірок діяльності приватних виконавців складається на рік та розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України не пізніше ніж 01 лютого року, в якому проводитимуться планові перевірки.
За потреби до графіка проведення планових перевірок діяльності приватних виконавців можуть вноситися зміни, які затверджуються керівником структурного підрозділу Міністерства та розміщуються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України протягом п’яти робочих днів із дня затвердження.
{Абзац четвертий пункту 1 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
Графік проведення перевірок діяльності приватних виконавців на рік, у якому припинено або скасовано воєнний стан, складається структурним підрозділом Міністерства у разі доцільності проведення у такому році планових перевірок діяльності приватних виконавців та розміщується на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України не пізніше 01 числа місяця, наступного за місяцем, у якому його складено.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4987/5 від 07.11.2022}
2. Перша планова перевірка діяльності приватного виконавця проводиться не раніше ніж через рік із дня внесення інформації про приватного виконавця до Єдиного реєстру приватних виконавців України (не враховуючи строк зупинення діяльності приватного виконавця).
Наступні планові перевірки проводяться не частіше ніж один раз на два роки з дати початку проведення попередньої планової перевірки.
Під час визначення періодичності здійснення планової перевірки враховуються результати попередньої планової перевірки, навантаження приватного виконавця (кількість виконавчих документів, які перебували на виконанні у приватного виконавця), наявність (відсутність) обґрунтованих скарг на діяльність приватного виконавця протягом строку, що підлягає перевірці.
Міністерство юстиції України у строки, передбачені частиною другою статті 34 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», повідомляє приватного виконавця про проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця.
{Пункт 2 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
Повідомлення про проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця містить інформацію про строк та місце проведення перевірки, перелік питань, що перевірятимуться під час проведення перевірки, та надсилається рекомендованим поштовим відправленням або може бути вручено приватному виконавцю особисто.
{Пункт 2 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
Докази повідомлення про проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця є невід’ємною частиною матеріалів перевірки.
{Пункт 2 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
3. Планова перевірка діяльності приватного виконавця проводиться на підставі наказу Міністерства юстиції України, проект якого готується структурним підрозділом Міністерства.
Наказ про проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця має містити строк проведення перевірки, склад робочої групи з проведення планової перевірки та план проведення планової перевірки.
{Абзац третій пункту 3 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
{Абзац четвертий пункту 3 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
4. Строк проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця не може перевищувати п’яти робочих днів.
Строк проведення перевірки визначається з урахуванням необхідності всебічного, повного вивчення матеріалів, документів та підготовки об’єктивного висновку.
{Пункт 4 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
Строк перевірки, визначений менше ніж п’ять робочих днів, може бути продовжений на підставі доповідної записки керівника робочої групи з проведення планової перевірки.
{Пункт 4 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
5. До складу робочої групи з проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця можуть залучатися працівники структурного підрозділу Міністерства, інших структурних підрозділів Міністерства юстиції України та/або працівники територіальних органів Міністерства юстиції України.
До складу робочої групи з проведення планової перевірки не залучаються працівники, участь яких може призвести до виникнення конфлікту інтересів.
У разі виникнення конфлікту інтересів під час проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця член робочої групи невідкладно у письмовій формі повідомляє голову робочої групи з проведення планової перевірки, який має вжити заходів щодо усунення конфлікту інтересів, зокрема доручити такому члену робочої групи виконання інших завдань, визначених планом перевірки.
6. До плану проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця вносяться питання, що стосуються організації діяльності приватного виконавця, дотримання приватним виконавцем вимог законодавства під час вчинення виконавчих дій та виконання ним правил ведення діловодства.
План проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця обов’язково має містити такі питання:
відповідність офісу приватного виконавця вимогам законодавства;
забезпечення виконання приватним виконавцем вимог законодавства щодо страхування цивільно-правової відповідальності (наявність договору(ів) страхування його цивільно-правової відповідальності за весь період, що підлягає перевірці, відповідність страхової суми встановленому Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» розміру);
стан ведення рахунків з обліку депозитних сум та авансових внесків стягувачів;
ведення статистичної звітності, достовірність наданих статистичних даних;
стан ведення виконавчих проваджень в автоматизованій системі виконавчого провадження, достовірність, правильність та своєчасність внесення даних;
дотримання приватним виконавцем вимог законодавства щодо заміщення приватного виконавця;
дотримання приватним виконавцем вимог законодавства під час вчинення виконавчих дій;
дотримання вимог законодавства під час розгляду звернень учасників виконавчого провадження, фізичних та юридичних осіб стосовно діяльності приватного виконавця;
виконання приватним виконавцем встановлених законодавством правил ведення діловодства та архіву.
7. У визначений строк проведення перевірки приватний виконавець зобов’язаний перебувати на робочому місці з 10 по 18 годину та створити умови для проведення перевірки.
{Пункт 7 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
8. Строки проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця можуть бути перенесені. Про перенесення строків проведення планової перевірки Міністерство юстиції України видає наказ та повідомляє приватного виконавця у порядку, визначеному абзацами четвертим, п’ятим пункту 2 цього розділу.
Якщо до визначеного строку проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця або під час її проведення до структурного підрозділу Міністерства надійшло повідомлення про тимчасову непрацездатність приватного виконавця з наданням підтверджуючих документів, планова перевірка діяльності приватного виконавця зупиняється.
Якщо повідомлення про тимчасову непрацездатність приватного виконавця надійшло робочій групі з проведення перевірки, голова робочої групи невідкладно повідомляє про це структурний підрозділ Міністерства.
Якщо повідомлення про тимчасову непрацездатність приватного виконавця надійшло в останній день проведення перевірки, питання щодо необхідності зупинення планової перевірки вирішується головою робочої групи з проведення планової перевірки. Про необхідність зупинення планової перевірки голова робочої групи невідкладно повідомляє структурний підрозділ Міністерства.
Планова перевірка діяльності приватного виконавця (крім випадку, визначеного абзацом другим цього пункту) може бути зупинена у разі надходження до структурного підрозділу Міністерства повідомлення приватного виконавця з наданням підтверджуючих документів про неможливість з об’єктивних підстав у визначені строки проведення планової перевірки перебувати в офісі, в якому він здійснює діяльність.
Повідомлення, передбачені абзацами другим, п’ятим, десятим та п’ятнадцятим цього пункту надсилаються приватним виконавцем на електронну адресу структурного підрозділу Міністерства, зазначену у повідомленні про проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця.
Структурний підрозділ Міністерства не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного повідомлення надсилає приватному виконавцю повідомлення про зупинення планової перевірки його діяльності або повідомлення про відсутність підстав для зупинення планової перевірки.
У разі зупинення планової перевірки з підстав, передбачених абзацом п’ятим цього пункту, у повідомленні про зупинення планової перевірки зазначається строк, на який зупиняється планова перевірка, та дата відновлення цієї перевірки.
Інформація про діяльність приватного виконавця, отримана до зупинення планової перевірки, зберігається головою робочої групи з проведення перевірки.
У разі зупинення планової перевірки з підстав, передбачених абзацом другим цього пункту, приватний виконавець зобов’язаний у день відновлення працездатності повідомити про це структурний підрозділ Міністерства.
Структурний підрозділ Міністерства визначає дату відновлення планової перевірки та організовує її проведення. Планова перевірка має бути відновлена не пізніше ніж на 15 робочий день з дня отримання повідомлення приватного виконавця про відновлення працездатності.
У разі необхідності внесення змін до складу робочої групи з проведення перевірки діяльності приватного виконавця Міністерство юстиції України видає відповідний наказ.
Про дату, з якої відновлюється проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця, структурний підрозділ Міністерства повідомляє приватного виконавця не пізніше робочого дня, що передує дню відновлення перевірки.
У разі зупинення планової перевірки визначені наказом про проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця строки проведення перевірки зупиняються.
Якщо після визначення дати відновлення планової перевірки або у період її проведення після відновлення надійшло повідомлення про тимчасову непрацездатність приватного виконавця (неможливість приватного виконавця перебувати в офісі у строки проведення планової перевірки), планова перевірка діяльності приватного виконавця не зупиняється. Перевірка проводиться на підставі відомостей автоматизованої системи виконавчого провадження, баз даних та реєстрів, що містять інформацію, потрібну для здійснення контролю за діяльністю приватного виконавця, а також інформації, отриманої від приватного виконавця під час проведення перевірки.
У період зупинення планової перевірки діяльності приватного виконавця структурний підрозділ Міністерства за допомогою автоматизованої системи виконавчого провадження здійснює перевірку вчинення приватним виконавцем виконавчих дій у період непрацездатності.
Встановлення факту вчинення приватним виконавцем виконавчих дій у період зупинення планової перевірки, а також неповідомлення або несвоєчасне повідомлення приватним виконавцем про відновлення працездатності є підставою для складання структурним підрозділом Міністерства акта про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки.
{Пункт 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
9. У визначений строк проведення планової перевірки приватний виконавець зобов’язаний перебувати в офісі, в якому він здійснює діяльність, відповідно до свого графіка роботи, створити умови для проведення перевірки, надати робочій групі всі потрібні документи та відомості, а також за потреби надати усні та письмові пояснення з питань, що стосуються плану перевірки.
За відсутності приватного виконавця, виконання обов’язків якого здійснюється іншим приватним виконавцем на підставі договору про заміщення, проведення планової перевірки не переноситься. Довідку про результати планової перевірки підписує приватний виконавець, який здійснює заміщення.
10. У разі ухилення приватного виконавця від планової перевірки складається акт про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки, в якому зазначаються обставини, визначені пунктом 11 цього розділу.
Акт про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки з підстав, передбачених абзацами другим - четвертим пункту 11 цього розділу, складається у двох примірниках, які підписують всі члени робочої групи з проведення перевірки.
{Абзац другий пункту 10 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
Акт про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки з підстав, передбачених абзацами п’ятим та шостим пункту 11 цього розділу, складається та підписується керівником та одним з працівників управління, яке входить до складу структурного підрозділу Міністерства та до повноважень якого належить забезпечення контролю за діяльністю приватних виконавців (далі - Управління контролю), у двох примірниках.
{Пункт 10 розділу III доповнено новим абзацом третім згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
Один примірник акта про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки вручається приватному виконавцю або у разі його відсутності не пізніше наступного робочого дня надсилається приватному виконавцю рекомендованим поштовим відправленням, другий примірник зберігається в матеріалах планової перевірки.
{Пункт 10 розділу III доповнено новим абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
Акт про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки може бути складено у будь-який день в межах строку проведення перевірки.
{Абзац пункту 10 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
У разі складання акта про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки строки проведення відповідної планової перевірки діяльності приватного виконавця переносяться в порядку, визначеному пунктом 8 цього розділу.
{Пункт 10 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
11. Ухиленнями приватного виконавця від проведення планової перевірки вважаються:
відсутність приватного виконавця в офісі у визначений строк проведення планової перевірки;
ненадання або надання не в повному обсязі без обґрунтованих пояснень документів, які стосуються плану перевірки;
відмова приватного виконавця в доступі робочої групи до офісу приватного виконавця, його робочого кабінету або приміщення архіву;
вчинення приватним виконавцем виконавчих дій у період зупинення планової перевірки у зв’язку із непрацездатністю приватного виконавця;
{Пункт 11 розділу III доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
неповідомлення або несвоєчасне повідомлення приватним виконавцем про відновлення працездатності у період зупинення планової перевірки.
{Пункт 11 розділу III доповнено новим абзацом шостим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
12. Акт про ухилення приватного виконавця від проведення планової перевірки є підставою для внесення структурним підрозділом Міністерства подання до Дисциплінарної комісії приватних виконавців про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності.
13. Під час планової перевірки діяльності приватного виконавця члени робочої групи аналізують діяльність приватного виконавця, що перевіряється, узагальнюють матеріали перевірки, формулюють висновки про ефективність діяльності приватного виконавця, готують рекомендації з удосконалення роботи, надають методичну та практичну допомогу приватному виконавцю з метою усунення виявлених недоліків.
Така перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо охорони інформації з обмеженим доступом, недопущення розголошення інформації з обмеженим доступом, що стала відома під час її проведення.
14. Під час проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця члени робочої групи мають право:
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
ознайомлюватися з потрібними документами, у разі потреби копіювати їх та долучати копії до матеріалів перевірки;
отримувати потрібні довідки, статистичні дані, іншу інформацію від приватного виконавця;
отримувати доступ до баз даних та реєстрів, зокрема електронних, що містять інформацію, потрібну для здійснення контролю за діяльністю приватного виконавця;
отримувати від приватного виконавця усні та письмові пояснення з питань, що стосуються перевірки, та вимагати невідкладного усунення виявлених порушень;
перевіряти повноту усунення порушень, виявлених під час попередніх перевірок;
складати акти, що фіксують факти та події, встановлені під час проведення перевірки.
{Пункт 14 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
15. Приватний виконавець має право:
вимагати від членів робочої групи додержання вимог законодавства;
не допускати робочу групу до проведення планової перевірки, якщо приватного виконавця не повідомлено про проведення такої перевірки (про перенесення строків проведення перевірки) у порядку, визначеному абзацами четвертим, п’ятим пункту 2 цього розділу, а також у випадках, якщо планова перевірка проводиться з порушенням вимог щодо періодичності проведення планових перевірок або не передбачена графіком проведення планових перевірок;
{Абзац третій пункту 15 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
надавати усні та письмові пояснення з питань, що стосуються планової перевірки;
безпосередньо під час планової перевірки усувати виявлені порушення. У такому разі у довідці про результати планової перевірки зазначається, що порушення усунуто;
підписувати довідку про результати планової перевірки із зауваженнями або відмовитися від її підписання;
надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до довідки про результати планової перевірки;
оскаржувати в установленому порядку неправомірні дії робочої групи та її членів, а також висновки про результати планової перевірки, викладені в довідці про результати планової перевірки.
16. Робоча група з проведення планової перевірки зобов’язана в останній день планової перевірки скласти та підписати довідку про результати планової перевірки у двох примірниках. Один примірник довідки надається приватному виконавцю, діяльність якого перевірялася, другий примірник зберігається в структурному підрозділі Міністерства.
Отримання довідки про результати планової перевірки приватний виконавець засвідчує підписом та печаткою на останньому аркуші довідки.
У разі відмови приватного виконавця від отримання довідки або його відсутності під час її підписання вона не пізніше наступного робочого дня надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням.
{Абзац третій пункту 16 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
17. Довідка про результати планової перевірки діяльності приватного виконавця складається зі вступної, описової та резолютивної частин.
У вступній частині довідки зазначаються:
дата та місце підписання довідки;
реквізити наказу про проведення планової перевірки;
прізвища, імена, по батькові та посади осіб, що проводили перевірку;
прізвище, ім’я, по батькові приватного виконавця, виконавчий округ, в якому приватний виконавець здійснює діяльність;
інформація про повідомлення приватного виконавця про проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця;
{Абзац восьмий пункту 17 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
інформація про зупинення планової перевірки, якщо перевірка зупинялась;
{Пункт 17 розділу III доповнено новим абзацом дев’ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
період діяльності приватного виконавця, який перевірявся;
інформація про попередню перевірку (за потреби та якщо така проводилася).
В описовій частині довідки відображається діяльність приватного виконавця щодо кожного питання, визначеного планом проведення планової перевірки, та склад виявлених порушень із посиланням на норми законодавства.
У резолютивній частині довідки зазначаються:
узагальнений аналіз виявлених недоліків та порушень у діяльності приватного виконавця;
{Абзац пункту 17 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
порушення, які підлягають усуненню;
дата, до якої приватний виконавець має подати інформацію про проведену роботу з усунення виявлених порушень;
рекомендації щодо покращення діяльності приватного виконавця, усунення виявлених порушень у діяльності приватного виконавця.
У довідці також зазначаються перелік документів, що не були надані під час здійснення перевірки (якщо такі були), та письмові пояснення приватного виконавця щодо причин ненадання документів.
18. Довідку за результатами планової перевірки діяльності приватного виконавця підписують голова та члени робочої групи з проведення планової перевірки.
На останньому аркуші довідки зазначається кількість складених примірників довідки та ставиться відмітка про вручення (відмову від отримання) одного примірника приватному виконавцю.
До довідки за потреби долучаються копії документів, що підтверджують факт допущених порушень, пояснення та заперечення щодо встановлених порушень (за наявності), а також акт про відповідність (невідповідність) офісу приватного виконавця вимогам, складений відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Положення про офіс приватного виконавця, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15 листопада 2016 року № 3238/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 листопада 2016 року за № 1487/29617 (далі - Положення про офіс).
Приватний виконавець має право протягом п’яти робочих днів після складання довідки надати в письмовій формі свої пояснення, зауваження, заперечення до неї разом із потрібними документами або усунути виявлені під час перевірки порушення та повідомити про це структурний підрозділ Міністерства.
19. Позапланові перевірки діяльності приватного виконавця поділяються на виїзні та невиїзні.
Позапланові виїзні перевірки діяльності приватного виконавця проводяться у разі надходження від приватного виконавця заяви про проведення перевірки, неподання приватним виконавцем у встановлені строки звітності чи іншої інформації та/або подання недостовірної інформації, ухвалення Дисциплінарною комісією приватних виконавців рішення про відхилення подання про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності та спрямування матеріалів для повторної перевірки діяльності приватного виконавця.
Позапланові невиїзні перевірки діяльності приватного виконавця проводяться на підставі заяви приватного виконавця про проведення перевірки, письмових звернень учасників виконавчого провадження щодо рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця чи у разі надходження від Дисциплінарної комісії приватних виконавців скарги на діяльність приватного виконавця, яка була подана до цієї комісії, ухвалення Дисциплінарною комісією приватних виконавців рішення про відхилення подання про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності та спрямування матеріалів для повторної перевірки діяльності приватного виконавця.
{Абзац третій пункту 19 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
Якщо питання, порушені в заяві приватного виконавця про проведення перевірки, або обставини, викладені у зверненні учасника виконавчого провадження (скарзі, яка надійшла від Дисциплінарної комісії приватних виконавців), можна перевірити лише за місцем здійснення приватним виконавцем своєї діяльності, проводиться позапланова виїзна перевірка діяльності приватного виконавця.
{Абзац четвертий пункту 19 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
Під час проведення позапланових перевірок діяльності приватного виконавця з’ясовуються лише ті питання, потреба перевірки яких стала підставою для здійснення таких перевірок.
Позапланова перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо охорони інформації з обмеженим доступом, недопущення розголошення інформації з обмеженим доступом, що стала відома під час її проведення.
У разі якщо на день введення воєнного стану позапланова перевірка діяльності приватного виконавця не була проведена, така перевірка проводиться в порядку, установленому цим Порядком, після припинення або скасування воєнного стану за письмовим зверненням учасника виконавчого провадження щодо рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця.
{Пункт 19 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4987/5 від 07.11.2022}
У разі якщо факти, викладені у зверненні учасника виконавчого провадження, стосуються рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця, які прийняті (вчинені) до припинення або скасування воєнного стану, позапланова перевірка діяльності приватного виконавця має бути проведена не пізніше ніж через сорок п’ять робочих днів із дня надходження до структурного підрозділу Міністерства звернення учасника виконавчого провадження.
{Пункт 19 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4987/5 від 07.11.2022}
20. Позапланові виїзні перевірки діяльності приватного виконавця проводяться структурним підрозділом Міністерства на підставі доручення про проведення позапланової виїзної перевірки, яке підписує керівник структурного підрозділу Міністерства.
У дорученні про проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця зазначаються:
підстава проведення позапланової виїзної перевірки;
склад робочої групи з проведення позапланової виїзної перевірки;
приватний виконавець, діяльність якого перевірятиметься;
До складу робочої групи з проведення позапланової виїзної перевірки залучаються працівники структурного підрозділу Міністерства, інших структурних підрозділів Міністерства юстиції України та/або працівники територіальних органів Міністерства юстиції України.
Проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця може бути доручено структурному підрозділу територіального органу Міністерства юстиції України, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - Управління забезпечення примусового виконання рішень), який визначає керівник структурного підрозділу Міністерства, що зазначається в дорученні про проведення позапланової виїзної перевірки. У такому разі склад робочої групи з проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця та строки її проведення визначає керівник Управління забезпечення примусового виконання рішень.
Проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця не може бути доручено Управлінню забезпечення примусового виконання рішень, яке перебуває в межах виконавчого округу приватного виконавця, діяльність якого перевіряється.
На підставі доручення про проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця оформлюється повідомлення про проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця, у якому зазначаються:
реквізити доручення про проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця;
орган, яким проводитиметься позапланова виїзна перевірка;
склад робочої групи з проведення позапланової виїзної перевірки;
прізвище, ім’я, по батькові приватного виконавця, діяльність якого перевірятиметься;
питання, які перевірятимуться під час позапланової виїзної перевірки;
перелік документів, які приватний виконавець зобов’язаний надати робочій групі для перевірки.
Повідомлення про проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця підписує керівник структурного підрозділу Міністерства, а якщо проведення такої перевірки доручено Управлінню забезпечення примусового виконання рішень,- керівник Управління забезпечення примусового виконання рішень.
Про проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця має бути повідомлено приватного виконавця не пізніше ніж за п’ять робочих днів до проведення такої перевірки.
Докази повідомлення приватного виконавця про проведення позапланової виїзної перевірки його діяльності є невід’ємною частиною матеріалів перевірки.
{Абзац двадцять другий пункту 20 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
21. До проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця застосовується порядок проведення планових перевірок, визначений пунктами 7-15, 18 цього розділу.
22. У довідці за результатами проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця зазначаються:
дата та місце підписання довідки;
реквізити доручення про проведення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного виконавця;
прізвища, імена, по батькові та посади осіб, що проводили перевірку;
прізвище, ім’я, по батькові приватного виконавця, виконавчий округ, в якому приватний виконавець здійснює діяльність;
інформація про повідомлення приватного виконавця про проведення перевірки;
питання, які підлягали перевірці;
інформація щодо предмета перевірки з обов’язковим посиланням на норми законодавства та документи, що підлягали дослідженню;
виявлені перевіркою порушення з посиланням на норми законодавства;
висновки щодо предмета перевірки;
дата, до якої приватний виконавець має подати інформацію про проведену роботу з усунення виявлених порушень;
рекомендації щодо покращення діяльності приватного виконавця, усунення виявлених порушень у діяльності приватного виконавця.
23. Якщо позапланова виїзна перевірка проводилася щодо здійснення приватним виконавцем діяльності в офісі, до довідки за результатами позапланової перевірки долучається акт про відповідність (невідповідність) офісу приватного виконавця вимогам, складений відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Положення про офіс.
24. Якщо позапланова виїзна перевірка проводилася Управлінням забезпечення примусового виконання рішень, довідка за результатами її проведення надсилається до структурного підрозділу Міністерства не пізніше наступного робочого дня після її підписання.
25. Позапланова виїзна перевірка діяльності приватного виконавця на підставі заяви приватного виконавця має бути проведена не пізніше ніж через тридцять робочих днів із дня надходження до структурного підрозділу Міністерства заяви приватного виконавця.
26. Позапланова невиїзна перевірка діяльності приватного виконавця проводиться шляхом витребування від приватного виконавця потрібних документів та відомостей у межах предмета перевірки та надання висновку щодо відповідності рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця вимогам законодавства, який викладається в довідці за результатами такої перевірки.
{Абзац перший пункту 26 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
Позапланова невиїзна перевірка проводиться Управлінням контролю або Управлінням забезпечення примусового виконання рішень, яке визначає керівник структурного підрозділу Міністерства (крім Управління забезпечення примусового виконання рішень, що перебуває в межах виконавчого округу приватного виконавця).
{Абзац другий пункту 26 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1277/5 від 07.04.2021}
27. Про проведення позапланової невиїзної перевірки приватному виконавцю надсилається письмовий запит. У запиті зазначаються строк для надання вмотивованої відповіді приватним виконавцем щодо предмета перевірки, який не може бути менше десяти календарних днів, перелік копій документів, які потрібно надати для проведення перевірки.
{Абзац перший пункту 27 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
Під час проведення позапланової невиїзної перевірки діяльності приватного виконавця використовуються інформація та копії документів, надані приватним виконавцем, відомості автоматизованої системи виконавчого провадження, інша інформація та документи, які стосуються предмета перевірки.
{Абзац другий пункту 27 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
Якщо під час позапланової невиїзної перевірки діяльності приватного виконавця виникла потреба в одержанні від приватного виконавця додаткової інформації або копій документів у межах предмета звернення, структурний підрозділ Міністерства (Управління забезпечення примусового виконання рішень) може надіслати приватному виконавцю повторний письмовий запит. Запит має містити обґрунтування потреби одержання додаткової інформації та/або копій документів та строк, у який приватний виконавець має надати таку інформацію та/або документи.
Управління забезпечення примусового виконання рішень повідомляє структурний підрозділ Міністерства про ненадання приватним виконавцем інформації та/або копій документів на запит Управління забезпечення примусового виконання рішень протягом трьох робочих днів з дня закінчення строку для надання відповідної інформації та/або копій документів.
{Пункт 27 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
У разі ненадання приватним виконавцем інформації та/або копій документів на запит структурного підрозділу Міністерства (Управління забезпечення примусового виконання рішень) позапланова невиїзна перевірка діяльності приватного виконавця проводиться на підставі відомостей автоматизованої системи виконавчого провадження, інших документів та відомостей, які стосуються предмета перевірки.
{Пункт 27 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
У разі ненадання приватним виконавцем інформації та/або копій документів у строк, визначений у запиті структурного підрозділу Міністерства (Управління забезпечення примусового виконання рішень), та неможливості проведення позапланової невиїзної перевірки діяльності приватного виконавця на підставі інформації автоматизованої системи виконавчого провадження структурний підрозділ Міністерства може провести позапланову виїзну перевірку діяльності приватного виконавця в порядку, встановленому цим розділом. У такому разі позапланова виїзна перевірка проводиться з питань, які були предметом позапланової невизної перевірки діяльності приватного виконавця.
{Пункт 27 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
Ненадання приватним виконавцем інформації та/або копій документів на запит структурного підрозділу Міністерства (Управління забезпечення примусового виконання рішень) є підставою для внесення структурним підрозділом Міністерства подання до Дисциплінарної комісії приватних виконавців про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності.
{Пункт 27 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
28. Позапланова невиїзна перевірка діяльності приватного виконавця має бути проведена не пізніше ніж через тридцять робочих днів із дня надходження до структурного підрозділу Міністерства заяви приватного виконавця про проведення перевірки, звернення (скарги) учасника виконавчого провадження.
{Абзац перший пункту 28 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
29. За результатами проведення позапланової невиїзної перевірки діяльності приватного виконавця Управління контролю (Управління забезпечення примусового виконання рішень) складає довідку, в якій зазначаються:
підстави проведення перевірки;
факти, викладені у зверненні або у скарзі (питання, порушені в заяві приватного виконавця про проведення перевірки), на підставі яких проводиться перевірка;
{Абзац третій пункту 29 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3731/5 від 19.10.2021}
обставини, встановлені під час перевірки, із посиланням на джерела отримання інформації;
висновок щодо відповідності рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця вимогам законодавства з посиланням на відповідну норму законодавства.
30. Довідку підписує керівник Управління контролю, а якщо позапланова невиїзна перевірка проводилася Управлінням забезпечення примусового виконання рішень,- керівник цього управління.
Якщо позапланова невиїзна перевірка проводилася Управлінням контролю, довідка складається у двох примірниках, один з яких спрямовується приватному виконавцю не пізніше наступного робочого дня з дня його підписання.
За результатами проведення позапланової невиїзної перевірки діяльності приватного виконавця Управління контролю готує доповідну записку, яку не пізніше наступного робочого дня з дня підписання довідки спрямовує керівнику структурного підрозділу Міністерства.
Якщо позапланова невиїзна перевірка проводилася Управлінням забезпечення примусового виконання рішень, довідка складається у трьох примірниках, один з яких не пізніше наступного робочого дня з дня його підписання спрямовується приватному виконавцю, інший - структурному підрозділу Міністерства.
31. Якщо позапланова невиїзна перевірка проводилася на підставі звернення учасника виконавчого провадження, копія довідки додається до відповіді на це звернення.
32. Якщо позапланова невиїзна перевірка проводилася на підставі скарги, яка надійшла від Дисциплінарної комісії приватних виконавців, та за результатами цієї перевірки не виявлено підстав для спрямування до Дисциплінарної комісії приватних виконавців подання, довідка про результати перевірки спрямовується до Дисциплінарної комісії приватних виконавців.
IV. Порядок внесення подання до Дисциплінарної комісії приватних виконавців
1. У разі виявлення під час здійснення планових та позапланових перевірок діяльності приватного виконавця ознак дисциплінарного проступку, визначених пунктами 1, 3, 4 частини другої статті 38 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», структурний підрозділ Міністерства вносить вмотивоване подання до Дисциплінарної комісії приватних виконавців про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності.
{Абзац перший пункту 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
Подання спрямовується до Дисциплінарної комісії приватних виконавців протягом двох місяців із дня виявлення дисциплінарного проступку, але не пізніше ніж за два роки з дня його вчинення.
{Пункт 2 розділу IV виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 2502/5 від 09.08.2019}
прізвище, ім’я, по батькові приватного виконавця, виконавчий округ, у якому приватний виконавець здійснює діяльність, номер посвідчення приватного виконавця;
вид перевірки, під час якої виявлено порушення, та підстави її проведення;
реквізити довідки, складеної за результатами перевірки;
зміст виявлених порушень із посиланням на відповідні норми нормативно-правових актів;
наслідки, до яких призвели (або можуть призвести) порушення приватним виконавцем вимог законодавства (за наявності);
відомості про застосування до приватного виконавця дисциплінарних стягнень (вид дисциплінарного стягнення, реквізити наказу Міністерства юстиції України про застосування до приватного виконавця дисциплінарного стягнення).
У поданні не зазначаються відомості про застосування до приватного виконавця дисциплінарного стягнення, якщо з дати видання наказу Міністерства юстиції України про введення в дію рішення Дисциплінарної комісії приватних виконавців про застосування до приватного виконавця дисциплінарного стягнення минув один рік.
3. Якщо Дисциплінарною комісією приватних виконавців ухвалено рішення про відхилення подання та спрямування матеріалів для повторної перевірки діяльності приватного виконавця, така перевірка проводиться в порядку, встановленому розділом ІІІ цього Порядку, в межах, передбачених відповідним рішенням Дисциплінарної комісії приватних виконавців.
V. Особливості перевірки дотримання приватним виконавцем вимог законодавства щодо примусового виконання рішень під час виконання ним професійних обов’язків у період дії воєнного стану
1. У період дії воєнного стану структурний підрозділ Міністерства здійснює перевірку дотримання приватним виконавцем вимог законодавства щодо примусового виконання рішень під час виконання ним професійних обов’язків на підставі відомостей автоматизованої системи виконавчого провадження.
За результатом перевірки відомостей в автоматизованій системі виконавчого провадження структурний підрозділ Міністерства формує інформаційну довідку відповідно до пункту 3 розділу VII Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05 серпня 2016 року № 2432/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 серпня 2016 року за № 1126/29256.
У разі необхідності одержання від приватного виконавця інформації або пояснень щодо примусового виконання рішень під час виконання ним професійних обов’язків, або копій відповідних документів структурний підрозділ Міністерства може надіслати приватному виконавцю відповідний обґрунтований запит. Запит надсилається на адресу електронної пошти приватного виконавця, зазначену в Єдиному реєстрі приватних виконавців України. Запитувану інформацію або копії документів приватний виконавець має надати структурному підрозділу Міністерства не пізніше п’яти робочих днів з дня надсилання запиту.
2. У разі виявлення ознак грубого порушення приватним виконавцем вимог законодавства щодо примусового виконання рішень структурний підрозділ Міністерства готує подання про зупинення діяльності приватного виконавця строком на один місяць на підставі підпункту 4 пункту 61 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», яке підписує керівник структурного підрозділу Міністерства.
У поданні обов’язково мають бути зазначені обставини, установлені структурним підрозділом Міністерства, з посиланням на джерела інформації (відомості автоматизованої системи виконавчого провадження, звернення учасника виконавчого провадження або іншої особи, інформація отримана від приватного виконавця тощо), зміст виявлених порушень з посиланням на відповідні норми нормативно-правових актів.
Подання про зупинення діяльності приватного виконавця не пізніше наступного робочого дня з дня його підписання надсилається на електронні адреси всіх членів Дисциплінарної комісії приватних виконавців для погодження.
У разі погодження подання про зупинення діяльності приватного виконавця не менше ніж п’ятьма членами Дисциплінарної комісії приватних виконавців структурний підрозділ Міністерства готує проєкт наказу про зупинення діяльності приватного виконавця на підставі підпункту 4 пункту 61 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» з мотивованим обґрунтуванням грубості порушення.
Наказ про зупинення діяльності приватного виконавця не пізніше наступного робочого дня з дня його видання надсилається приватному виконавцю, діяльність якого зупинена, адміністратору автоматизованої системи виконавчого провадження, організатору електронних аукціонів, аукціонів за фіксованою ціною, операторам електронних майданчиків, підключених до електронної торгової системи, в якій здійснюються земельні торги.
Відомості про зупинення діяльності приватного виконавця вносяться до Єдиного реєстру приватних виконавців України.
3. У період дії воєнного стану постанова або інший процесуальний документ (або їх частина), винесені у виконавчому провадженні приватним виконавцем, якщо вони суперечать вимогам законодавства щодо примусового виконання рішень, можуть бути скасовані за зверненням сторони виконавчого провадження або особи, права якої порушені, постановою керівника структурного підрозділу Міністерства, або особи, що виконує його обов’язки, крім випадків, якщо наявна інформація про судове провадження, ініційоване особою, яка подала звернення, у зв’язку із спором між тими самими сторонами з такого самого предмета і з тієї самої підстави.
Постанова, передбачена абзацом першим цього пункту, виноситься в автоматизованій системі виконавчого провадження та не пізніше наступного робочого дня, з дня її винесення, надсилається для відома на адресу електронної пошти приватного виконавця, зазначену в Єдиному реєстрі приватних виконавців України (крім випадків скасування постанови або іншого процесуального документа (або їх частини), винесених у виконавчому провадженні приватним виконавцем, діяльність якого припинена).
Сторонам виконавчого провадження, іншим учасникам виконавчого провадження, а також особі, права якої порушені, постанова керівника структурного підрозділу Міністерства, або особи, що виконує його обов’язки, надсилається в порядку, визначеному статтею 28 Закону України «Про виконавче провадження».
Банкам чи іншим фінансовим установам така постанова надсилається поштою або на офіційну електронну адресу, а також може бути вручена під підпис.
Приватний виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня отримання постанови керівника структурного підрозділу Міністерства або особи, що виконує його обов’язки, передбаченої абзацом першим цього пункту, у разі необхідності вживає заходів щодо приведення виконавчого провадження у відповідність до вимог законодавства у зв’язку із скасуванням винесеної ним постанови або іншого процесуального документа (або їх частини).
Про вжиття заходів, передбачених абзацом п’ятим цього пункту, приватний виконавець зобов’язаний повідомити структурний підрозділ Міністерства не пізніше наступного робочого дня з дня їх вчинення.
У разі невиконання приватним виконавцем вимог абзаців п’ятого та шостого цього пункту, а також у разі скасування постанови або іншого процесуального документа (або їх частини), винесених у виконавчому провадженні приватним виконавцем, доступ до автоматизованої системи якому припинено або діяльність якого зупинена/припинена, виконання постанови, передбаченої абзацом першим цього пункту, забезпечується особою, яка її винесла.
Невиконання приватним виконавцем вимог абзаців п’ятого та шостого цього пункту (крім випадків коли доступ до автоматизованої системи виконавчого провадження приватному виконавцю припинено або зупинення/припинення діяльності приватного виконавця) є підставою для підготовки структурним підрозділом Міністерства подання про зупинення діяльності приватного виконавця, передбаченого абзацом першим пункту 2 цього розділу.
{Порядок доповнено новим розділом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4987/5 від 07.11.2022}