Деякі питання Національного агентства кваліфікацій
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 693 від 10.07.2019
№ 313 від 18.03.2022
№ 882 від 09.08.2022
№ 1141 від 04.10.2024}
Відповідно до частини третьої статті 38 Закону України “Про освіту” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Національне агентство кваліфікацій.
2. Затвердити Статут Національного агентства кваліфікацій, що додається.
3. Визначити граничну чисельність працівників секретаріату Національного агентства кваліфікацій у кількості 78 осіб, із яких 62 особи фінансуються за рахунок коштів загального фонду державного бюджету, а 16 осіб - за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету.
{Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 1141 від 04.10.2024}
4. Міністерству освіти і науки:
здійснити в установленому порядку заходи, пов’язані з утворенням Національного агентства кваліфікацій та його державною реєстрацією;
передбачати під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік починаючи з 2019 року видатки, необхідні для забезпечення організації роботи Національного агентства кваліфікацій.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
СТАТУТ
Національного агентства кваліфікацій
1. Національне агентство кваліфікацій (далі - Агентство) є постійно діючим колегіальним органом, що здійснює визначені Законом України “Про освіту” та іншими актами законодавства функції у сфері кваліфікацій.
Агентство формується із представників МОН, Мінекономіки, спільного представницького органу всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців та спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок (далі - суб’єкти подання).
Представники спільного представницького органу всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців та спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок мають рівне представництво у складі Агентства, що становить половину його загального складу.
2. Агентство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, іншими актами законодавства та цим Статутом.
3. Агентство діє на принципах:
неупередженості та об’єктивності;
колегіальності та обґрунтованості прийняття рішень;
державно-громадського партнерства.
4. Агентство під час здійснення функцій у сфері кваліфікацій взаємодіє із Кабінетом Міністрів України, МОН, Мінекономіки, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, спільним представницьким органом всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців та спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок, всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців та всеукраїнськими об’єднаннями профспілок, галузевими об’єднаннями організацій роботодавців, торгово-промисловими палатами, галузевими об’єднаннями профспілкових організацій, галузевими (професійними) радами з кваліфікацій, всеукраїнськими професійними асоціаціями, іншими громадськими об’єднаннями, органами та установами забезпечення якості освіти, підприємствами, установами та організаціями, міжнародними та зарубіжними організаціями у сфері кваліфікацій.
5. Агентство є неприбутковою установою.
6. Агентство є юридичною особою публічного права.
Агентство має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства та банківських установах, печатку із своїм найменуванням.
7. Кошторис, план асигнувань загального фонду бюджету, штатний розпис Агентства на відповідний рік і зміни до них затверджуються МОН.
8. Агентство має право в установленому законодавством порядку укладати договори, вчиняти інші правочини, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
9. Повне найменування Агентства:
українською мовою - Національне агентство кваліфікацій;
англійською мовою - National Qualifications Agency.
Місцезнаходження Агентства: Україна, 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 180.
бере участь у розробленні нормативно-правових актів у сфері кваліфікацій;
здійснює координацію діяльності заінтересованих сторін у сфері кваліфікацій;
здійснює супровід Національної рамки кваліфікацій, зокрема з метою її гармонізації з аналогічними міжнародними документами;
здійснює міжнародне співробітництво у сфері кваліфікацій;
проводить аналіз та оцінку ефективності державної політики у сфері кваліфікацій;
бере участь у прогнозуванні потреб ринку праці у кваліфікаціях;
здійснює супровід інформаційного забезпечення Національної системи кваліфікацій;
створює і веде Реєстр кваліфікацій;
розробляє проект порядку розроблення, введення в дію та перегляду професійних стандартів і подає його на затвердження Кабінету Міністрів України;
реєструє професійні стандарти та забезпечує відкритий доступ до стандартів;
здійснює інформаційно-аналітичне та методичне забезпечення розроблення професійних стандартів;
бере участь у розробленні стандартів освіти та професійних стандартів;
проводить акредитацію кваліфікаційних центрів;
розробляє критерії та процедури визнання професійних і часткових професійних кваліфікацій, здобутих в інших країнах;
розробляє проект порядку присвоєння/підтвердження професійних і часткових професійних кваліфікацій, визнання результатів навчання осіб (зокрема, здобутих шляхом неформальної чи інформальної освіти) кваліфікаційними центрами і подає його на затвердження Кабінету Міністрів України;
взаємодіє з органами та установами забезпечення якості освіти;
реалізує проекти в рамках програм міжнародної співпраці Європейського Союзу з іншими країнами світу та/або еквівалентних програм в Україні;
здійснює інші повноваження, передбачені Законом України “Про освіту” та іншими актами законодавства.
забезпечувати в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів із запобігання корупції, контроль за їх здійсненням у секретаріаті Агентства;
забезпечувати в межах повноважень, передбачених законом, реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, здійснювати контроль за її збереженням;
забезпечувати оприлюднення інформації, крім інформації з обмеженим доступом, про власну діяльність, зокрема щорічного звіту про результати своєї діяльності, взаємодіяти із громадськістю та створювати умови для участі громадян у процесі реалізації державної політики у сфері кваліфікацій;
висвітлювати на своєму офіційному веб-сайті питання щодо розвитку та функціонування Національної системи кваліфікацій.
залучати до проведення процедури акредитації кваліфікаційних центрів фахівців відповідного професійного (галузевого) спрямування, зокрема незалежних вітчизняних і міжнародних експертів;
одержувати в установленому порядку від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій і громадян інформацію, документи та матеріали, необхідні для здійснення покладених на Агентство повноважень;
одержувати в установленому порядку під час проведення акредитації кваліфікаційних центрів документи, визначені законодавством;
залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, фахівців підприємств, установ, організацій (за погодженням із їх керівниками), експертів, зокрема представників вітчизняних і міжнародних організацій, до роботи комітетів Агентства та розгляду питань, що належать до повноважень Агентства;
користуватися в установленому порядку відповідними інформаційними ресурсами суб’єктів подання;
провадити видавничу діяльність;
брати участь, організовувати та проводити з’їзди, конференції, симпозіуми, семінари, зустрічі, тренінги, наради, зокрема міжнародні, з питань, що належать до його компетенції.
13. Склад Агентства - 12 членів, по три представники від кожного суб’єкта подання.
Суб’єкти подання забезпечують відкритість і прозорість відбору кандидатів у члени Агентства та інформування громадськості.
Відбір представників до складу Агентства здійснюється із урахуванням принципу гендерного балансу відповідно до вимог Закону України “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”.
Члени Агентства можуть здійснювати свої повноваження на постійній основі або на громадських засадах.
Державні службовці - члени Агентства здійснюють свої функції на громадських засадах.
Кожен суб’єкт подання пропонує до складу Агентства не менше одного представника, який буде працювати на постійній основі.
14. Персональний склад Агентства затверджує Кабінет Міністрів України.
15. Строк повноважень членів Агентства становить п’ять років. Одна і та сама особа не може бути членом Агентства більше двох строків.
16. Повноваження члена Агентства припиняються достроково в разі:
подання ним заяви про складення повноважень;
відкликання його суб’єктом подання.
Кабінет Міністрів України достроково припиняє повноваження всього складу Агентства в разі:
необрання Голови Агентства та його заступників протягом 60 календарних днів з моменту затвердження Кабінетом Міністрів України персонального складу Агентства;
непроведення засідань Агентства протягом 60 календарних днів;
неподання щорічного звіту про результати діяльності Агентства в порядку, визначеному цим Статутом.
17. Членом Агентства може бути особа, яка володіє державною мовою, має вищу освіту не нижче ступеня магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), загальний стаж роботи за профілем не менше п’яти років на посадах, що вимагають відповідного рівня вищої освіти.
18. До складу Агентства не може входити особа:
яка є засновником або працівником кваліфікаційного центру;
яка за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;
яка має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;
яка відповідно до вироку суду позбавлена права займати відповідні посади;
яка за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення, - протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
яка піддавалася адміністративному стягненню за правопорушення, пов’язане із корупцією, - протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
на яку поширюється дія частин третьої і четвертої статті 1 Закону України “Про очищення влади”;
відомості про яку внесені до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України “Про очищення влади”.
19. Організаційною формою діяльності Агентства є засідання. Засідання Агентства є правоможним, якщо в ньому беруть участь не менше восьми членів Агентства.
Голова Агентства може прийняти рішення про проведення засідання в режимі реального часу (он-лайн) із використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена Агентства в засіданні в такому режимі.
У разі виникнення у члена Агентства конфлікту інтересів він зобов’язаний утриматися від голосування.
Рішення Агентства вважається прийнятим, якщо за нього проголосували не менш як сім членів Агентства.
Рішення Агентства можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.
20. З метою забезпечення здійснення своїх повноважень Агентство має право утворювати робочі органи - комітети.
Комітети можуть утворюватися на постійній основі або як тимчасові на певний строк.
До складу комітету обов’язково входять не менше двох членів Агентства.
Агентство визначає структуру та повноваження кожного комітету не рідше ніж один раз на три роки.
Організація роботи Агентства та його комітетів визначається в порядку роботи Агентства, який схвалюється на його засіданні.
21. Особи, які не є членами Агентства або працівниками секретаріату Агентства, можуть залучатися до роботи в комітеті на тимчасовій основі та виконувати покладені на них завдання та обов’язки на підставі укладених із ними цивільно-правових договорів.
Управління діяльністю Агентства
22. Управління діяльністю та організацію роботи Агентства здійснює Голова Агентства, а в разі його відсутності - один із заступників Голови Агентства в межах повноважень, визначених цим Статутом. Строк повноважень Голови Агентства та його заступників становить п’ять років.
Голова Агентства та його заступники працюють на постійній основі.
Голова Агентства, його заступники, члени Агентства, які здійснюють свої повноваження на постійній основі, та працівники секретаріату не є державними службовцями.
23. Обрання, переобрання Голови Агентства та його заступників здійснюється шляхом таємного особистого голосування членів Агентства. Голова Агентства та його заступники повинні представляти різних суб’єктів подання, які пропонували своїх представників до складу Агентства.
Голова Агентства та його заступники повинні представляти центральні органи виконавчої влади, спільний представницький орган всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців та спільний представницький орган репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок.
На посади Голови Агентства та його заступників не можуть бути призначені особи, які займають посади державної служби або на яких поширюються обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, передбачені Законом України “Про запобігання корупції”.
Повноваження Голови Агентства та його заступників можуть бути достроково припинені на письмову вимогу не менше восьми членів Агентства.
24. Засідання Агентства, як правило, проводяться щотижня, але не рідше ніж один раз на місяць.
забезпечує складення плану роботи Агентства;
головує на засіданнях Агентства;
підписує рішення, прийняті Агентством, і протоколи засідань Агентства;
організовує виконання рішень Агентства та інформує членів Агентства про хід їх виконання;
організовує підготовку щорічного звіту про результати діяльності Агентства;
забезпечує загальне керівництво секретаріатом Агентства;
приймає на роботу і звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників секретаріату Агентства, приймає рішення про їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності за поданням керівника секретаріату Агентства;
інформує членів Агентства про офіційні документи, листи, що надійшли до Агентства, а також інші питання, які стосуються діяльності Агентства;
за вмотивованою вимогою не менш як однієї третини складу Агентства скликає позачергові засідання Агентства;
діє без довіреності від імені Агентства в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Статутом;
скликає і проводить засідання Агентства, вносить питання для розгляду на засіданнях, формує проект порядку денного засідання Агентства та надсилає його всім членам Агентства не пізніше ніж за один день до проведення засідання;
представляє Агентство у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами, зокрема із державними органами іноземних держав та міжнародними організаціями у сфері кваліфікацій;
вносить для розгляду на засіданні Агентства пропозиції щодо розподілу обов’язків між своїми заступниками;
виконує інші завдання та обов’язки із забезпечення організації діяльності Агентства.
26. На період відсутності Голови Агентства його обов’язки виконує один із заступників Голови Агентства відповідно до встановленого Головою Агентства розподілу обов’язків.
27. Організаційне, фінансово-господарське, матеріально-технічне, інформаційно-довідкове та інше забезпечення діяльності Агентства та його комітетів здійснює секретаріат Агентства.
Положення про секретаріат Агентства, його структура і штатний розпис затверджуються рішенням Агентства.
28. Секретаріат Агентства очолює його керівник.
Керівник секретаріату Агентства має одного заступника.
Керівник секретаріату Агентства та його заступник призначаються на посаду Головою Агентства за погодженням із Агентством.
Відбір кандидатури на посаду керівника секретаріату Агентства та його заступника здійснюється за результатами конкурсного відбору. Вимоги до кандидатів на посаду керівника секретаріату Агентства та його заступника, порядок проведення конкурсного відбору затверджуються рішенням Агентства. Керівник секретаріату Агентства та його заступник можуть бути звільнені з посади Головою Агентства за погодженням із Агентством у випадках, передбачених законодавством.
Керівник секретаріату Агентства та його заступник підзвітні та підконтрольні Агентству.
29. Керівник секретаріату Агентства:
організовує та контролює виконання секретаріатом Агентства Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства;
видає обов’язкові до виконання працівниками секретаріату Агентства накази та доручення з питань, що належать до його компетенції;
здійснює інші функції, пов’язані із забезпеченням діяльності секретаріату Агентства.
30. У складі секретаріату Агентства утворюються структурні підрозділи відповідно до затверджених структури і штатного розпису.
Положення про структурні підрозділи секретаріату Агентства та посадові інструкції їх працівників затверджуються керівником секретаріату Агентства за погодженням із Головою Агентства.
У складі секретаріату Агентства утворюється структурний підрозділ з метою забезпечення реалізації проектів у рамках програм міжнародної співпраці Європейського Союзу з іншими країнами світу та/або еквівалентних програм в Україні для реалізації відповідних проектів, їх частин (на період їх дії), із працівниками якого Агентство укладає строкові трудові договори.
31. Керівник та працівники секретаріату Агентства працюють на постійній основі.
Умови оплати праці Голови Агентства, його заступників, членів Агентства, що працюють на постійній основі, керівника секретаріату Агентства, його заступника і працівників секретаріату Агентства визначаються законодавством.
Оплата праці Голови Агентства, його заступників, членів Агентства, що працюють на постійній основі, керівника секретаріату Агентства, його заступника і працівників секретаріату Агентства здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1699; 2005 р., № 34, ст. 2064).
Оплата праці працівників секретаріату Агентства, фінансування яких відбувається за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, здійснюється відповідно до умов грантових угод або інших двосторонніх чи багатосторонніх угод (зокрема у формі угоди, меморандуму, протоколу, додатка до протоколу), укладених з метою забезпечення реалізації проектів у рамках програм міжнародної співпраці Європейського Союзу з іншими країнами світу та/або еквівалентних програм в Україні, і вимог законодавства України.
32. Завданнями секретаріату Агентства є:
організація роботи з неухильного додержання Агентством вимог законодавства;
аналітично-прогностичне, методичне та інформаційне забезпечення повноважень Агентства;
інформаційно-довідкове забезпечення діяльності Голови Агентства, його заступників, членів Агентства;
забезпечення підготовки і проведення засідань Агентства та його комітетів;
організація ведення діловодства та архіву відповідно до встановлених правил;
фінансово-господарське та матеріально-технічне забезпечення діяльності Агентства;
виконання інших завдань, передбачених положенням про секретаріат Агентства.
33. Відповідно до завдань, визначених пунктом 32 цього Статуту, секретаріат Агентства:
створює належні умови та сприяє ефективному здійсненню Головою Агентства, його заступниками, членами Агентства покладених на них повноважень;
одержує в установленому законом порядку інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення покладених на Агентство і його секретаріат повноважень;
веде протоколи засідань Агентства та його комітетів;
здійснює організаційне забезпечення і технічне обслуговування засідань Агентства;
організовує проведення особистого прийому громадян Головою Агентства та його заступниками;
забезпечує організацію і проведення прес-конференцій, зустрічей та здійснення інших заходів;
оприлюднює рішення Агентства і висвітлює актуальні питання щодо діяльності Агентства в медіа;
готує детальні розрахунки та обґрунтування щодо потреби в коштах, використання матеріальних ресурсів, зокрема фінансових, відповідно до затверджених кошторисів;
забезпечує реалізацію проектів у рамках програм міжнародної співпраці Європейського Союзу з іншими країнами світу та/або еквівалентних програм в Україні відповідно до умов грантових угод чи інших двосторонніх або багатосторонніх угод (зокрема у формі угоди, меморандуму, протоколу, додатка до протоколу);
здійснює інші функції, пов’язані із забезпеченням діяльності Агентства.
34. Фінансування діяльності Агентства здійснюється за рахунок:
грантів та іншої міжнародної донорської допомоги;
інших джерел, не заборонених законодавством.
35. З метою забезпечення діяльності Агентства, передбаченої цим Статутом, за Агентством можуть бути закріплені на праві оперативного управління будівлі, споруди, приміщення, обладнання, комп’ютерна та інша техніка, транспортні засоби, засоби зв’язку, а також інше необхідне майно відповідно до законодавства.
36. Майно Агентства є державною власністю і належить йому на праві оперативного управління.
Майно Агентства не може бути відчужене, вилучене, передане до статутного капіталу господарських організацій. Щодо такого майна не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути його відчуження.
Майно та кошти Агентства використовуються відповідно до статутних цілей і завдань в установленому законодавством порядку.
Агентство відповідно до законодавства та цього Статуту користується основними фондами, закріпленими за ним на праві оперативного управління, без права зміни форми власності, а також обіговими коштами та земельними ділянками, що надаються йому в постійне користування або оренду відповідно до земельного законодавства.
37. Агентство веде облік і розробляє звітність відповідно до своїх повноважень.
Агентство щороку готує та подає до 1 березня Кабінетові Міністрів України звіт про результати своєї діяльності за минулий рік.
Внесення змін до цього Статуту
38. Зміни до цього Статуту вносяться та підлягають державній реєстрації в порядку, передбаченому законодавством.
39. Агентство припиняється в результаті реорганізації (шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації відповідно до законодавства. Припинення Агентства здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.
Агентство вважається припиненим з дня внесення запису про його припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
{Статут в редакції Постанов КМ № 693 від 10.07.2019, № 313 від 18.03.2022, № 882 від 09.08.2022, № 1141 від 04.10.2024}