Деякі питання управління державними інвестиціями
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 938 від 11.11.2015
№ 254 від 23.03.2016
№ 949 від 14.12.2016
№ 198 від 29.03.2017
№ 452 від 04.07.2017
№ 997 від 13.12.2017
№ 463 від 05.06.2019
№ 850 від 25.09.2019
№ 860 від 02.10.2019
№ 437 від 03.06.2020
№ 567 від 08.07.2020
№ 725 від 19.08.2020
№ 998 від 28.10.2020
№ 312 від 07.04.2021
№ 646 від 23.06.2021}
{Установити, що підготовка інвестиційних проектів, необхідних для реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги, ратифікованого Законом України від 3 лютого 2016 р. № 977-VIII, здійснюється за формою згідно з додатком 1 до Порядку, затвердженого цією Постановою. Такі інвестиційні проекти підлягають обов’язковій державній експертизі, проведеній згідно з вимогами пунктів 8-16 Порядку. Див. Постанову КМ № 73 від 14.02.2017}
Відповідно до частин четвертої і п’ятої статті 331 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
{Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 463 від 05.06.2019}
1. Утворити Міжвідомчу комісію з питань державних інвестиційних проектів у складі згідно з додатком.
2. Затвердити такі, що додаються:
Положення про Міжвідомчу комісію з питань державних інвестиційних проектів;
Порядок відбору державних інвестиційних проектів.
3. Установити, що для формування у 2015 році проекту Державного бюджету України на 2016 рік та прогнозу Державного бюджету України на 2017 - 2018 роки на розгляд Міжвідомчої комісії з питань державних інвестиційних проектів подаються:
1) головними розпорядниками коштів державного бюджету:
державні інвестиційні проекти, розраховані в цінах починаючи з 1 грудня 2014 р.;
документи, визначені пунктом 18 Порядку, затвердженого цією постановою, до 25 листопада 2015 року;
{Абзац третій підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 938 від 11.11.2015}
2) Міністерством економічного розвитку і торгівлі - матеріали, визначені пунктом 21 Порядку, затвердженого цією постановою, у десятиденний строк після закінчення строку, зазначеного в абзаці четвертому цього пункту, за умови доведення Міністерством фінансів планового та прогнозних на наступні за плановим два бюджетні періоди загальних обсягів державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів.
31. Установити, що для формування у 2020 році проекту Державного бюджету України на 2021 рік та розрахунку бюджетних показників на 2022-2023 роки на розгляд Міжвідомчої комісії з питань державних інвестиційних проектів подаються Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства матеріали, визначені пунктом 21 Порядку, затвердженого цією постановою, після доведення Міністерством фінансів планового та прогнозних на наступні за плановим два бюджетні періоди загальних обсягів державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів.
{Постанову доповнено пунктом 31 згідно з Постановою КМ № 567 від 08.07.2020}
32. Установити, що для формування у 2020 році проекту Державного бюджету України на 2021 рік головні розпорядники коштів державного бюджету можуть подавати до 6 листопада 2020 р. до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства в електронному та паперовому вигляді документи для участі у відборі державних інвестиційних проектів, визначені підпунктами 1-4 пункту 18 Порядку, затвердженого цією постановою, щодо державних інвестиційних проектів, річний обсяг видатків за якими у 2020 році було скорочено або за якими відповідно до пункту 27 Порядку, затвердженого цією постановою, за рішенням Кабінету Міністрів України було частково перерозподілено (передано) для реалізації інших державних інвестиційних проектів (від одного головного розпорядника коштів державного бюджету до іншого головного розпорядника коштів державного бюджету), та які передбачалося завершити у поточному році і документи щодо яких не були подані в установленому порядку до 1 березня 2020 року.
{Постанову доповнено пунктом 32 згідно з Постановою КМ № 998 від 28.10.2020}
{Пункт 4 виключено на підставі Постанови КМ № 997 від 13.12.2017}
5. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
6. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 27 Порядку, затвердженого цією постановою, який набирає чинності з 1 січня 2016 року.
Додаток |
СКЛАД
Міжвідомчої комісії з питань державних інвестиційних проектів
Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки, голова Міжвідомчої комісії
Міністр розвитку громад та територій, заступник голови Міжвідомчої комісії
Заступник Міністра економіки, заступник голови Міжвідомчої комісії
Директор департаменту, який забезпечує формування та реалізацію державної політики з управління державними інвестиціями, Мінекономіки, секретар Міжвідомчої комісії
Міністр захисту довкілля та природних ресурсів
Народні депутати України, члени Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (за згодою)
{Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 452 від 04.07.2017, № 463 від 05.06.2019, № 850 від 25.09.2019; в редакції Постанови КМ № 860 від 02.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 437 від 03.06.2020, № 725 від 19.08.2020, № 646 від 23.06.2021}
ПОЛОЖЕННЯ
про Міжвідомчу комісію з питань державних інвестиційних проектів
{У тексті Положення слово “Мінекономрозвитку” замінено словом “Мінекономіки” згідно з Постановою КМ № 860 від 02.10.2019}
1. Міжвідомча комісія з питань державних інвестиційних проектів (далі - Комісія) є колегіальним органом.
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України і цим Положенням.
3. Основним завданням Комісії є відбір державних інвестиційних проектів, розроблення та реалізація яких здійснюється з використанням державних капітальних вкладень (крім тих, що здійснюються із залученням державою кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій, та проектів, що реалізуються за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку) (далі - державні інвестиційні проекти).
{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 463 від 05.06.2019}
4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
1) подає Мінекономіки пропозиції щодо визначення пріоритетних напрямів реалізації державних інвестиційних проектів за сферами, визначеними у пункті 24 Порядку відбору державних інвестиційних проектів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 571;
2) розглядає державні інвестиційні проекти;
3) вивчає результати діяльності центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, головних розпорядників коштів державного бюджету щодо розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів, поданих на розгляд Комісії;
4) здійснює відбір державних інвестиційних проектів та визначає їх перелік у розрізі головних розпорядників коштів державного бюджету із зазначенням загальної вартості проекту, загальних обсягів витрат державного бюджету, необхідних для розроблення та реалізації проекту, в тому числі для завершення його реалізації, а також обсягів таких видатків на відповідний плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди у розрізі бюджетних програм;
5) готує та подає Мінекономіки для прийняття відповідних рішень пропозиції та рекомендації щодо:
коригування або припинення (зупинення) реалізації державних інвестиційних проектів;
ефективності управління державним інвестиційним проектом, усунення порушень планових строків його реалізації;
проведення незалежної економічної оцінки або експертизи державних інвестиційних проектів.
{Абзац четвертий підпункту 5 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 463 від 05.06.2019}
здійснення аналізу альтернативних способів реалізації державного інвестиційного проекту на етапі його відбору або коригування;
{Підпункт 5 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 463 від 05.06.2019}
проведення публічного обговорення на будь-якому етапі розроблення та реалізації державного інвестиційного проекту;
{Підпункт 5 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 463 від 05.06.2019}
проведення аналізу здійснення публічних закупівель на відповідність меті та кінцевому результату, якого планується досягти в разі реалізації проекту;
{Підпункт 5 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 463 від 05.06.2019}
проведення державного фінансового аудиту за державними інвестиційними проектами, строк реалізації яких завершується або щодо яких виявлено та документально підтверджено факт шахрайства чи корупції, пов’язаний з розробленням або реалізацією державного інвестиційного проекту.
{Підпункт 5 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 463 від 05.06.2019}
1) отримувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
2) залучати до участі у своїй роботі представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою);
3) утворювати у разі потреби для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові робочі групи;
4) приймати для розгляду державні інвестиційні проекти або відхиляти їх за результатами розгляду документів, поданих для відбору проектів, або надавати рекомендації щодо можливості застосування інших механізмів реалізації проекту (залучення кредитних коштів міжнародних фінансових організацій, державно-приватне партнерство тощо).
{Підпункт 4 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 312 від 07.04.2021}
6. Посадовий склад Комісії затверджується Кабінетом Міністрів України.
Головою Комісії є Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки.
{Абзац другий пункту 6 в редакції Постанови КМ № 463 від 05.06.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 860 від 02.10.2019, № 646 від 23.06.2021}
затверджує її персональний склад та вносить у разі потреби до нього зміни;
здійснює керівництво її діяльністю;
затверджує план її роботи на відповідний період та порядок денний засідань.
До складу Комісії входять члени Кабінету Міністрів України, члени Комітету Верховної Ради України з питань бюджету за рішенням такого Комітету (чисельністю не менш як 50 відсотків складу Комісії), представники центральних органів виконавчої влади та інших державних органів.
Формою роботи Комісії є засідання, що проводяться у період розроблення проекту Державного бюджету України на плановий бюджетний період та прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди та у разі потреби за рішенням голови Комісії.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Комісії забезпечує її секретар.
Засідання Комісії можуть проводитися дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема відеоконференцзв’язку, за умови забезпечення надійної автентифікації всіх членів Комісії.
{Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 312 від 07.04.2021}
7. Засідання Комісії веде її голова, а в разі його відсутності - заступник голови Комісії.
8. Засідання Комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її складу.
У разі коли член Комісії з об’єктивних причин не може бути присутнім на засіданні, він направляє на засідання представника з правом брати участь у голосуванні.
{Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 312 від 07.04.2021}
{Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 938 від 11.11.2015}
9. Презентацію державного інвестиційного проекту на засіданні Комісії здійснює керівник відповідного головного розпорядника коштів державного бюджету.
10. Комісія на своєму засіданні здійснює відбір державних інвестиційних проектів відповідно до Порядку відбору державних інвестиційних проектів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 571.
11. Рішення Комісії приймається на засіданні шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів її членів, що присутні на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Комісія приймає рішення щодо кожного державного інвестиційного проекту окремо.
12. За результатами відбору державних інвестиційних проектів Комісією складається протокол, який підписується головуючим на засіданні та її секретарем і подається Мінекономіки для доведення Мінфіну з метою врахування під час розроблення проекту Державного бюджету України на плановий бюджетний період та прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди.
У разі відсутності секретаря Комісії ведення протоколу покладається на члена Комісії.
{Пункт 12 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 312 від 07.04.2021}
13. Організаційне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснює Мінекономіки.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
відбору державних інвестиційних проектів
1. Цей Порядок визначає механізм відбору державних інвестиційних проектів, розроблення та реалізація яких здійснюється з використанням державних капітальних вкладень (крім тих, що здійснюються із залученням державою кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій, та проектів, що реалізуються за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку), шляхом здійснення заходів щодо ініціювання, проведення економічної оцінки і державної експертизи, визначення доцільності розроблення та/або реалізації державних інвестиційних проектів.
До державних інвестиційних проектів, що реалізуються шляхом державного інвестування в об’єкти державної власності з використанням кредитів (позик), залучених під державні гарантії з подальшим поверненням і обслуговуванням таких кредитів за рахунок доходу від реалізації державного інвестиційного проекту, застосовується Порядок відбору інвестиційних проектів, для реалізації яких надається державна підтримка, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 листопада 2013 р. № 835 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 90, ст. 3321; 2018 р., № 1, ст. 13).
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
вигодоотримувачі - фізичні та юридичні особи, які напряму або опосередковано будуть користуватися результатами реалізації державного інвестиційного проекту;
відповідальний виконавець - структурний підрозділ головного розпорядника коштів державного бюджету або підприємство, або установа, або організація, що належать до сфери управління розпорядника коштів державного бюджету, визначені ним відповідальними за етап підготовки та інвестиційний етап державного інвестиційного проекту (управління здійсненням заходів проекту), в тому числі виконання функцій замовника будівництва в разі потреби;
ініціатор державного інвестиційного проекту - структурний підрозділ розпорядника коштів державного бюджету або підприємство, або установа, або організація, що належать до сфери управління розпорядника коштів державного бюджету;
життєвий цикл державного інвестиційного проекту - період часу, який складається з послідовних дій та етапів (підготовчого, інвестиційного та експлуатаційного), кожен з яких має свої часові межі;
етап підготовки - передінвестиційний етап життєвого циклу державного інвестиційного проекту, який включає розроблення концептуальної записки, прийняття рішення щодо визначення доцільності розроблення державного інвестиційного проекту згідно з додатком 1, прийняття рішення Міжвідомчою комісією з питань державних інвестиційних проектів (далі - Комісія) щодо його відбору у встановленому законодавством порядку;
інвестиційний етап - період життєвого циклу державного інвестиційного проекту, під час якого здійснюється державне інвестування державного інвестиційного проекту та який включає дослідження, розроблення проектної документації та її затвердження, отримання відповідних дозволів, підготовку та проведення процедур закупівель, укладення договорів, виконання будівельних робіт, придбання обладнання, устатковання, управління здійсненням заходів проекту, навчання персоналу, прийняття в експлуатацію тощо;
експлуатаційний етап - період життєвого циклу державного інвестиційного проекту, під час якого здійснюється експлуатація створених (придбаних) основних засобів, отримання вигод, запланованих державним інвестиційним проектом протягом передбаченого строку, заключна оцінка проекту тощо;
моніторинг стану розроблення (реалізації) державного інвестиційного проекту - комплекс заходів щодо постійного і безперервного аналізу інформації про стан розроблення (реалізації) державного інвестиційного проекту для здійснення контролю за відповідністю запланованих витрат, результатів, плану реалізації проекту фактичним даним з метою вчасного виявлення відхилень від плану та ефективного управління впровадженням державного інвестиційного проекту;
новий державний інвестиційний проект - проект, який включає об’єкти інвестування, стосовно яких не приймалися рішення ініціатором державного інвестиційного проекту/розпорядником коштів державного бюджету щодо його розроблення/реалізації та не здійснювалося його фінансування або будь-яких його складових у попередні бюджетні періоди;
розпочатий державний інвестиційний проект - проект, який включає об’єкти інвестування, стосовно яких у попередні роки прийняті відповідні рішення ініціатора державного інвестиційного проекту/розпорядника коштів державного бюджету щодо його розроблення/реалізації та фінансування на будь-якому етапі життєвого циклу.
Інші терміни вживаються в значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, Законах України “Про інвестиційну діяльність”, “Про регулювання містобудівної діяльності”.
3. Ініціатор державного інвестиційного проекту в разі необхідності ініціювання нового державного інвестиційного проекту готує та подає головному розпорядникові коштів державного бюджету концептуальну записку. У разі коли ініціатор державного інвестиційного проекту належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується через відповідного міністра, ініціатор подає концептуальну записку через такий центральний орган виконавчої влади.
Концептуальна записка повинна містити такі відомості:
мету державного інвестиційного проекту та її обґрунтування, у тому числі можливість її досягнення:
проблеми, які будуть розв’язані внаслідок реалізації державного інвестиційного проекту;
результати аналізу попиту на послуги (товари), надання (виробництво) яких повинно бути забезпечено в результаті реалізації державного інвестиційного проекту;
результати попереднього аналізу можливих альтернативних варіантів розв’язання таких проблем;
відповідність мети державного інвестиційного проекту пріоритетам державної політики;
економічні передумови для реалізації (фінансування) державного інвестиційного проекту:
прогнозну вартість державного інвестиційного проекту, враховуючи виключно витрати протягом інвестиційного етапу, в тому числі витрати, здійснені у попередні періоди, без урахування витрат, у тому числі капітальних, протягом експлуатаційного етапу;
обґрунтування вибору можливих джерел фінансування;
наявність земельної ділянки, прав, пов’язаних з нею, та план заходів щодо оформлення прав на неї (у разі потреби);
очікувану вартість експлуатації (утримання) об’єкта державної власності та обґрунтування її зміни після реалізації державного інвестиційного проекту, а також обґрунтування визначення джерела фінансування його експлуатації (утримання);
результати попереднього аналізу ефективності реалізації державного інвестиційного проекту:
очікуваний вплив (екологічні, соціальні, економічні вигоди і наслідки реалізації державного інвестиційного проекту);
інформацію про вигодоотримувача/вигодоотримувачів;
результати попередньої оцінки ризиків державного інвестиційного проекту;
строк та етапи реалізації державного інвестиційного проекту, результати попередньої оцінки можливостей реалізації, організації та управління виконанням робіт з реалізації державного інвестиційного проекту;
обґрунтування заходів щодо розроблення державного інвестиційного проекту (дослідження, проектування).
У разі коли ініціатором державного інвестиційного проекту є підприємство або установа, або організація, що належать до сфери управління Мінекономіки, концептуальна записка подається до відповідного структурного підрозділу Міністерства, який відповідає за виконання функцій з управління такими підприємством або установою, або організацією. Відповідний структурний підрозділ Міністерства призначає відповідального виконавця та забезпечує проведення державної експертизи державного інвестиційного проекту.
4. Головний розпорядник коштів державного бюджету може утворювати комісію для прийняття рішення стосовно визначення доцільності розроблення нового державного інвестиційного проекту за результатами розгляду концептуальної записки (включаючи рекомендації комісії у разі її утворення), визначення відповідального виконавця за розроблення нового державного інвестиційного проекту, проведення державної експертизи нових та/або розпочатих державних інвестиційних проектів, надання висновків за її результатами, проведення внутрішнього моніторингу стану розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів.
До складу такої комісії не можуть бути включені представники ініціатора державного інвестиційного проекту, відповідального виконавця (включаючи замовника будівництва), які готували концептуальну записку або відповідатимуть за етап підготовки державного інвестиційного проекту.
Рішення головного розпорядника коштів державного бюджету про доцільність розроблення нового державного інвестиційного проекту оприлюднюється на його офіційному веб-сайті разом з інформацією про такий проект (його найменування і мета, найменування відповідального виконавця і контактна інформація (зокрема, поштова адреса і адреса електронної пошти, ім’я та прізвище особи, що відповідає за облік та узагальнення пропозицій до проекту), місце його реалізації, очікуваний вплив) з метою проведення громадського обговорення державного інвестиційного проекту протягом не менш як 15 днів та отримання відповідних пропозицій, які аналізуються під час підготовки державного інвестиційного проекту.
Про прийняте рішення щодо недоцільності розроблення державного інвестиційного проекту або доопрацювання концептуальної записки головний розпорядник коштів державного бюджету інформує ініціатора державного інвестиційного проекту листом.
5. Новий або розпочатий державний інвестиційний проект оформлюється у вигляді планово-розрахункового документа, що містить результати дослідження та економічної оцінки інвестиційних можливостей, необхідних та достатніх для обґрунтування інвестування, організації та управління виконанням робіт з реалізації проекту на всіх етапах його життєвого циклу (інвестиційного та експлуатаційного), згідно з додатком 1. Загальна вартість реалізації проекту визначається з урахуванням прогнозного рівня інфляції на весь період реалізації проекту.
6. Під час підготовки державного інвестиційного проекту проводиться його економічна оцінка шляхом аналізу залежно від мети (отримання прибутку та/або досягнення соціального ефекту) та масштабності державного інвестиційного проекту, зокрема його вартості:
до 30 млн. гривень включно - аналіз ефективності витрат;
понад 30 млн. гривень - аналіз витрат і вигод.
Зазначена економічна оцінка проводиться розробником державного інвестиційного проекту з урахуванням міжнародних рекомендацій та рекомендацій, розроблених і затверджених Мінекономіки, та розміщених на його офіційному веб-сайті.
Розрахунок показників економічної ефективності реалізації державного інвестиційного проекту здійснюється з урахуванням методичних рекомендацій щодо розроблення інвестиційного проекту або щодо підготовки та проведення економічної оцінки державного інвестиційного проекту, затверджених Мінекономіки.
Результати економічної оцінки відображаються у розділі II додатка 1.
7. Державний інвестиційний проект підлягає уточненню, а саме коригуванню планово-розрахункового документа згідно з додатком 1 (розділи I-III) та поданню його на розгляд до Мінекономіки у разі:
1) зміни його вартості більш як на 10 відсотків вартості на момент відбору Комісією, в тому числі внаслідок зміни з урахуванням прогнозного рівня інфляції;
2) зміни технічних рішень та/або включення додаткових витрат, додаткових компонентів (складових частин чи пускових комплексів), не передбачених затвердженою проектною документацією;
3) зміни переліку або цільового призначення обладнання/устатковання, не передбачених планово-розрахунковим документом;
4) інших обґрунтованих умов, що впливають на результати реалізації такого проекту.
Уточнений державний інвестиційний проект розглядається в установленому порядку. За результатами розгляду Комісія приймає рішення щодо подальшої реалізації такого проекту.
8. Державний інвестиційний проект підлягає обов’язковій державній експертизі, у тому числі після його уточнення, передбаченого пунктом 7 цього Порядку.
9. Головний розпорядник коштів державного бюджету проводить державну експертизу державних інвестиційних проектів.
10. Для проведення державної експертизи державного інвестиційного проекту відповідальний виконавець (або замовник будівництва в разі, коли реалізацію проекту розпочато) подає головному розпорядникові коштів державного бюджету, до сфери управління якого він належить, такі документи:
1) прошитий, пронумерований, засвідчений підписом уповноваженої особи відповідального виконавця (або замовника будівництва), а також печаткою (у разі її наявності) державний інвестиційний проект згідно з додатком 1 у двох примірниках у паперовому та електронному вигляді (у форматі doc/ docх або pdf та xls /xlsx (фінансову модель, розроблену відповідно до вимог методичних рекомендацій Мінекономіки);
2) висновки незалежних експертних організацій (у разі наявності). У разі коли до складу державного інвестиційного проекту включено проекти будівництва, додаються результати експертизи таких проектів (у разі наявності).
11. У разі коли державний інвестиційний проект поданий з порушенням вимог, встановлених у додатку 1, такий проект повертається на доопрацювання відповідальному виконавцю (або замовнику будівництва) протягом п’яти робочих днів з дати його надходження до головного розпорядника коштів державного бюджету. Порушенням вимог додатка 1 вважається заповнення не в повному обсязі позицій, передбачених формою планово-розрахункового документа, надання невірної або неправдивої інформації, наявність помилок та використання необґрунтованих припущень у розрахунках, а також у разі незастосування/некоректного застосування методичних рекомендацій, затверджених Мінекономіки та розміщених на його офіційному веб-сайті, без відповідного обґрунтування.
12. Державна експертиза державного інвестиційного проекту проводиться з урахуванням Методики проведення державної експертизи інвестиційних проектів, затвердженої Мінекономіки, та передбачає аналіз поданих документів і визначення:
відповідності державного інвестиційного проекту вимогам законодавства та його актуальності;
очікуваного впливу (екологічних, соціальних, економічних вигод і наслідків реалізації державного інвестиційного проекту);
впливу результатів реалізації державного інвестиційного проекту на показники бюджету;
обґрунтованості вартості державного інвестиційного проекту та плану його реалізації;
наявності належного кадрового, матеріально-технічного забезпечення, земельної ділянки (у разі потреби) для реалізації державного інвестиційного проекту.
13. Державна експертиза державного інвестиційного проекту проводиться протягом 30 календарних днів з дати надходження документів, зазначених у пункті 10 цього Порядку.
14. За результатами проведення державної експертизи державного інвестиційного проекту відповідальному виконавцю (або замовнику будівництва) видається висновок за формою згідно з додатком 2:
позитивний, яким рекомендується реалізація державного інвестиційного проекту;
негативний, який містить чітко сформульовані та обґрунтовані зауваження, врахування яких потребує істотного доопрацювання державного інвестиційного проекту, або обґрунтування неможливості його реалізації.
15. Позитивний висновок державної експертизи державного інвестиційного проекту не може бути наданий у разі, коли відповідальний виконавець (або замовник будівництва):
визнаний банкрутом або стосовно нього порушено справу про банкрутство;
перебуває у стадії ліквідації;
припинив провадження господарської діяльності;
подав необ’єктивну або недійсну інформацію про державний інвестиційний проект або свій фінансово-економічний стан;
подав розрахунки щодо аналізу ефективності державного інвестиційного проекту, відображені у розділі II додатка 1, які не відповідають позитивним критеріям, визначеним у пункті 20 цього Порядку.
16. У разі отримання негативного висновку державної експертизи державного інвестиційного проекту такий проект подається повторно лише після врахування наданих зауважень та його доопрацювання.
17. Висновок державної експертизи державного інвестиційного проекту є дійсним протягом шести місяців з дати його надання.
18. Головні розпорядники коштів державного бюджету подають Мінекономіки для участі у відборі державних інвестиційних проектів щороку до 1 березня (у разі, коли 1 березня припадає на вихідний день, строком подання вважається перший робочий день, що настає за вихідним днем) в електронному (у форматі doc/ docх або pdf та xls /xlsx (фінансову модель, розроблену з урахуванням методичних рекомендацій Мінекономіки) та паперовому вигляді документи щодо проектів, запропонованих для розроблення та/або реалізації у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах, а саме:
1) перелік державних інвестиційних проектів у порядку пріоритетності їх розроблення (реалізації) згідно з додатком 3 (у разі, коли головний розпорядник коштів державного бюджету пропонує для розроблення та/або реалізації більше одного інвестиційного проекту);
2) прошитий, пронумерований, засвідчений підписом уповноваженої особи відповідального виконавця (або замовника будівництва), а також печаткою (у разі наявності) державний інвестиційний проект згідно з додатком 1 або згідно з розділами I і III додатка 1 (для проекту, який відібрано в установленому порядку);
3) висновок державної експертизи державного інвестиційного проекту;
4) результати незалежної експертизи державного інвестиційного проекту (у разі потреби). У разі коли до складу державного інвестиційного проекту включено проекти будівництва, додаються результати експертизи таких проектів (у разі наявності).
Доопрацьовані державні інвестиційні проекти подаються до Мінекономіки не пізніше 15 квітня (у разі, коли 15 квітня припадає на вихідний день, строком подання вважається перший робочий день, що настає за вихідним днем).
19. Мінекономіки розглядає протягом 20 робочих днів документи, подані відповідно до абзаців першого - п’ятого пункту 18 цього Порядку, і протягом 15 робочих днів документи, подані відповідно до абзацу шостого пункту 18 цього Порядку, та допускає державні інвестиційні проекти до участі у відборі або повідомляє про причини відмови допуску до участі у відборі.
До участі у відборі не допускаються державні інвестиційні проекти, які не відповідають пріоритетним напрямам розвитку держави, визначеним стратегічними та актуальними програмними документами, затвердженими в установленому порядку, щодо яких подана не в повному обсязі інформація або містяться помилки у розрахунках, а також державні інвестиційні проекти з низькою ефективністю їх реалізації, з порушенням строків реалізації та/або в разі підвищення їх вартості без проведення додаткового аналізу та визначення шляхів і обсягу коштів, необхідних для усунення причин зміни строків реалізації проекту, що зазначається у пункті 2 розділу III додатка 1.
Мінекономіки надає протягом 15 календарних днів Мінфіну прогнозні загальні обсяги фінансування державних інвестиційних проектів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди на підставі показників державних інвестиційних проектів, поданих для участі у відборі.
20. Відбір державних інвестиційних проектів здійснюється Комісією на підставі документів, поданих головними розпорядниками коштів державного бюджету, за такими критеріями:
ступінь реалізації проекту (для розпочатих державних інвестиційних проектів):
рівень будівельної готовності;
позитивна економічна ефективність (для самоокупних проектів);
обґрунтування вибору джерел коштів, необхідних для експлуатації (утримання) об’єкта державної власності;
економія витрат на експлуатацію (утримання) об’єкта державної власності порівняно з такими витратами до реалізації проекту.
21. Мінекономіки у семиденний строк після схвалення Кабінетом Міністрів України Бюджетної декларації подає Комісії:
1) інформацію про відповідність державного інвестиційного проекту, який не відібраний Комісією, або уточненого відповідно до пункту 7 цього Порядку державного інвестиційного проекту критеріям, визначеним у пункті 20 цього Порядку, та пропозиції щодо можливості застосування інших механізмів реалізації проекту (залучення кредитних коштів міжнародних фінансових організацій, державно-приватне партнерство тощо);
2) узагальнену інформацію про розроблення (реалізацію) державних інвестиційних проектів у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах, у тому числі прийняті для участі у відборі проекти, в розрізі сфер, визначених в абзацах третьому - восьмому пункту 24 цього Порядку;
3) інформацію про загальні обсяги державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.
Зазначену інформацію разом з державними інвестиційними проектами секретар Комісії надсилає в електронному вигляді кожному членові Комісії.
22. Комісія на підставі поданих державних інвестиційних проектів та інформації, отриманої від Мінекономіки відповідно до пункту 21 цього Порядку, з урахуванням вимог статті 331 Бюджетного кодексу України проводить відбір державних інвестиційних проектів шляхом:
1) уточнення на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди показників видатків державного бюджету на розроблення та реалізацію розпочатих державних інвестиційних проектів, відібраних Комісією для розроблення та реалізації у поточному бюджетному періоді;
2) визначення нових державних інвестиційних проектів та показників видатків державного бюджету на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди для їх розроблення та/або реалізації.
23. Комісія може прийняти рішення про недоцільність реалізації державного інвестиційного проекту або доцільність його коригування для подальшої реалізації на будь-якому етапі його життєвого циклу, якщо згідно з поданою головним розпорядником коштів державного бюджету інформацією або за результатами моніторингу стану розроблення та реалізації проекту підтверджується, що:
фактичний строк реалізації розпочатого державного інвестиційного проекту перевищує запланований строк більш як на один рік та/або вартість проекту підвищилася, зокрема за результатами процедури державних закупівель, більш як на 10 відсотків порівняно з вартістю на момент відбору державного інвестиційного проекту Комісією або затвердженого проекту будівництва, що реалізується в складі державного інвестиційного проекту; або
значно знизився очікуваний попит на послуги, які будуть надаватися за результатами реалізації державного інвестиційного проекту; або
виявлено та документально підтверджено факт шахрайства чи вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення стосовно розроблення або реалізації державного інвестиційного проекту.
24. Відбір державних інвестиційних проектів проводиться згідно з критеріями, визначеними у пункті 20 цього Порядку, двома етапами.
На першому етапі кожен член Комісії розглядає подані Мінекономіки відповідно до пункту 21 цього Порядку документи, визначає пріоритетність напрямів розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів відповідно до пріоритетних напрямів державних капітальних вкладень, визначених Бюджетною декларацією, та орієнтовно розподіляє на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди прогнозні загальні обсяги державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів, зокрема за такими сферами:
паливно-енергетична сфера, видобувна та обробна промисловість, мінерально-сировинна база;
сфера охорони навколишнього природного середовища;
функціонування органів влади та надання ними послуг.
Комісія розглядає державні інвестиційні проекти в порядку пріоритетності напрямів, яких вони стосуються, та приймає одне з таких рішень:
про підтримання розроблення та реалізації державного інвестиційного проекту за рахунок державних капітальних вкладень;
про відмову у підтриманні державного інвестиційного проекту в разі:
- невідповідності критеріям, визначеним у пункті 20 цього Порядку;
- наявності підстав, передбачених пунктом 23 цього Порядку, та інших підстав, обґрунтованих Комісією;
про доцільність застосування інших механізмів реалізації інвестиційного проекту (залучення кредитних коштів міжнародних фінансових організацій, державно-приватне партнерство тощо).
На другому етапі Комісія на своєму засіданні з урахуванням доцільності розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів та орієнтовного розподілу на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди прогнозних загальних обсягів державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів приймає рішення про результати відбору державних інвестиційних проектів, в якому зазначає перелік таких проектів та обсяги державних капітальних вкладень на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди з розподілом за сферами у межах загального обсягу державних капітальних вкладень.
25. Мінекономіки у тритижневий строк після схвалення Кабінетом Міністрів України Бюджетної декларації готує за участю Комітету Верховної Ради України з питань бюджету пропозиції щодо розподілу державних капітальних вкладень на середньостроковий період між головними розпорядниками бюджетних коштів за результатами відбору державних інвестиційних проектів шляхом прийняття відповідного рішення Комісією. Мінекономіки копію відповідного рішення Комісії та перелік державних інвестиційних проектів відповідно до вимог пункту 41 частини першої статті 38 Бюджетного кодексу України подає Мінфіну.
26. Головні розпорядники коштів державного бюджету подають Мінекономіки уточнений розділ III відібраного проекту (з обґрунтуваннями та додатками) згідно з додатком 1 з урахуванням обсягу державних капітальних вкладень, передбачених для його розроблення та реалізації, не пізніше 15 днів з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України на відповідний рік (змінами до нього) або відповідним рішенням Кабінету Міністрів України. Планові показники у розрізі заходів на поточний рік реалізації поданого до Мінекономіки уточненого розділу III державного інвестиційного проекту враховуються головними розпорядниками коштів державного бюджету під час формування відповідних паспортів бюджетних програм.
Під час уточнення розділу III державного інвестиційного проекту відповідальний виконавець за погодженням з головним розпорядником коштів державного бюджету може вносити зміни до планових показників реалізації державного інвестиційного проекту у розрізі заходів на поточний рік за умови, що вартість реалізації державного інвестиційного проекту, а також технічні рішення залишаються незмінними, відсутні додаткові заходи, не передбачені на плановий рік у проекті, що відібраний Комісією у попередньому році, виконання будівельних робіт здійснюється з урахуванням вимог щодо організації будівельного виробництва, встановлених державними будівельними нормами.
Мінекономіки розглядає уточнений розділ III державного інвестиційного проекту і у разі його відповідності вимогам абзаців першого і другого цього пункту у десятиденний строк після його отримання від головного розпорядника коштів державного бюджету надсилає електронну копію Мінфіну. У разі недотримання вимог абзаців першого і другого цього пункту та за наявності помилок (арифметичних, технічних) у семиденний строк з дня отримання від головного розпорядника коштів державного бюджету уточненого розділу III державного інвестиційного проекту повертає його головному розпоряднику бюджетних коштів на доопрацювання.
У разі коли проект містить кілька компонентів (складових частин чи пускових комплексів, черг будівництва), відповідальний виконавець складає та з урахуванням показників уточненого розділу III державного інвестиційного проекту в межах передбачених бюджетних призначень за погодженням з головним розпорядником коштів державного бюджету затверджує план заходів з реалізації державного інвестиційного проекту на поточний рік. Після затвердження копія плану заходів подається Мінфіну та Мінекономіки.
27. Головні розпорядники коштів державного бюджету у місячний строк з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України на відповідний рік (змінами до нього) або відповідними рішеннями Кабінету Міністрів України подають Мінекономіки згідно із частиною п’ятою статті 121 Закону України “Про інвестиційну діяльність” інформацію про відібрані Комісією державні інвестиційні проекти у розрізі бюджетних програм, за якими вони реалізуються, за затвердженою Мінекономіки формою для внесення до Державного реєстру інвестиційних проектів.
28. За результатами відбору державних інвестиційних проектів Мінекономіки розміщує перелік державних інвестиційних проектів на офіційному веб-сайті Міністерства. Внесення змін до зазначеного переліку здійснюється з урахуванням рішень Комісії та результатів моніторингу стану розроблення та реалізації таких проектів, що проводиться у порядку, встановленому Мінекономіки.
Рішення Комісії та результати моніторингу стану розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів розміщуються на офіційному веб-сайті Міністерства.
29. Мінекономіки проводить моніторинг щодо стану розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів на підставі звітів про стан розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів, поданих головними розпорядниками коштів державного бюджету, щокварталу не пізніше 15 числа другого місяця, наступного за звітним періодом, та щороку до 1 березня року, наступного за звітним періодом.
Мінекономіки може звертатися до головних розпорядників коштів державного бюджету стосовно надання поточної інформації про стан розроблення та реалізації державного інвестиційного проекту.
30. Якщо протягом бюджетного періоду за результатами моніторингу стану розроблення та реалізації державних інвестиційних проектів встановлено порушення строків розроблення або реалізації державного інвестиційного проекту чи підвищення вартості проекту більш як на 10 відсотків або виявлено невідповідність предмета закупівель меті та кінцевому результату, якого планується досягти в результаті реалізації проекту, такі проекти за пропозицією Мінекономіки або інших органів державної влади підлягають повторному розгляду Комісією в установленому порядку. Рішення Комісії є підставою для розгляду питання про перерозподіл (передачу) державних капітальних вкладень на проекти, які реалізуються у визначені строки, у встановленому бюджетним законодавством порядку.
31. Мінекономіки за рішенням Комісії готує та подає Держаудитслужбі пропозиції щодо проведення державного фінансового аудиту за державними інвестиційними проектами, строк реалізації яких завершується або щодо яких виявлено та документально підтверджено факт шахрайства чи вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення стосовно розроблення або реалізації державного інвестиційного проекту.
{Порядок в редакції Постанови КМ № 312 від 07.04.2021}
ДЕРЖАВНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПРОЕКТ
_____________________________________________________
(найменування проекту)
Характеристика, показники, результати аналізу та оцінки проекту | Опис або значення | |
1. | Мета та короткий опис проекту (його компонентів) і місце його реалізації | |
2. | Основна сфера, якої стосується мета і результати реалізації проекту | |
3. | Головний розпорядник коштів державного бюджету | |
4. | Балансоутримувач (балансоутримувачі) (у разі створення/придбання нового об'єкта - майбутній балансоутримувач) | |
5. | Обґрунтування необхідності реалізації проекту, результати його реалізації, у тому числі наслідки у разі, коли його не буде реалізовано | |
6. | Відповідність проекту стратегічним і програмним документам | |
7. | Наявність альтернативних способів досягнення мети проекту та результати їх аналізу | |
8. | Загальна вартість реалізації проекту (тис. гривень), у тому числі за етапами: | |
9. | Строк реалізації проекту (місяців), у тому числі за етапами, і строк введення в експлуатацію основних засобів | |
10. | Джерела фінансування проекту (тис. гривень), у тому числі: | |
11. | Джерела покриття витрат (тис. гривень), у тому числі доходи від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) | |
12. | Показники економічної ефективності (для самоокупних проектів): | |
Показники економічного ефекту: | ||
Показники аналізу ефективності витрат (для державного інвестиційного проекту до 30 млн. гривень включно) | ||
13. | Економічні наслідки: | |
14. | Соціальні наслідки: | |
15. | Екологічні наслідки (збільшення/зменшення обсягу викидів, забруднення навколишнього природного середовища тощо) | |
16. | Показник бюджетної ефективності: | |
17. | Витрати на закупівлю товарів, робіт і послуг національного виробника, які використовуються під час реалізації проекту (тис. гривень, відсотків) | |
18. | Витрати на закупівлю товарів, робіт і послуг іноземного виробника, які використовуються під час реалізації проекту (тис. гривень, відсотків), обґрунтування їх необхідності | |
19. | Наявні висновки експертизи проекту відповідно до законодавства (ким, коли видані) | |
20. | Потреба та наявність необхідної дозвільної документації для реалізації проекту | |
21. | Контактна особа (прізвище, ім'я, по батькові, посада, підрозділ/установа, адреса, номер телефону і телефаксу, адреса електронної пошти) |
_____________________________ | __________ | _____________________ |
II. Техніко-економічний аналіз
______________________________________________
(найменування проекту)
Мета проекту та її обґрунтування
1. Загальна характеристика проблем, на розв'язання яких спрямовано проект:
1) характеристика стану сфери та стратегія її розвитку, можливих варіантів розвитку в разі реалізації та нереалізації проекту;
2) характеристика наявної продукції (товарів, робіт, послуг) або наявних умов для здійснення державної функції, супутньої або пов'язаної з нею продукції (товарів, робіт, послуг), відповідність стандартам і нормам;
3) результати аналізу ринку продукції (товарів, робіт, послуг) та/або відповідного сегмента на основі демографічного аналізу, аналізу конкуренції, SWOT-аналізу, аналізу споживачів та їх кількості, географічних меж ринку, ціноутворення;
4) результати аналізу конкурентного потенціалу відповідального виконавця та/або балансоутримувача, зокрема можливостей розвитку, загрози та проблеми провадження діяльності;
5) результати громадського обговорення проекту та пропозиції, їх врахування або відхилення.
2. Кінцевий результат (характеристика, номенклатура та обсяги виробництва продукції), який планується досягти в разі реалізації проекту, його основні показники.
3. Спосіб досягнення кінцевого результату на основі результатів аналізу альтернативних способів досягнення мети та обґрунтування переваг обраного способу.
4. Відповідність проекту напрямам розвитку держави, визначеним стратегічними та актуальними програмними документами, затвердженими в установленому порядку (Програма діяльності Кабінету Міністрів України, Стратегія сталого розвитку "Україна - 2020" тощо).
Опис проекту та прогнозний обсяг витрат
5. Технічний та/або технологічний аналіз обраного способу досягнення кінцевого результату, нормативна тривалість.
6. Необхідність забезпечення земельною ділянкою або правами на неї (оренда, суперфіцій, емфітевзис) для реалізації проекту.
7. Наявність і розвиток необхідної інфраструктури.
8. Заходи щодо охорони навколишнього природного середовища.
9. Необхідність розроблення проектної документації, стадії розроблення.
10. Організаційні заходи, у тому числі здійснення публічних закупівель у розрізі предмета закупівлі, та графік їх здійснення.
Найменування заходу | Прогнозні строки здійснення заходу | Вартість виконання, тис. гривень | Очікувані результати | |
початок | закінчення |
11. Кадрове забезпечення за етапами життєвого циклу проекту (інвестиційний та експлуатаційний), у тому числі необхідність навчання і професійної підготовки.
12. Сертифікати, ліцензії та інші дозвільні документи, необхідні для реалізації проекту, та їх наявність.
13. Витрати на розроблення та реалізацію проекту.
Витрати за етапами проекту | Витрати за роками реалізації проекту | Усього | |||
1. Інвестиційний етап | |||||
дослідження та розроблення проекту (проектування за стадіями) | |||||
Разом | |||||
2. Інвестиційний етап (реалізація): | |||||
Разом | |||||
Усього |
14. Витрати на експлуатацію (утримання) (експлуатаційний етап):
1) інформація про балансоутримувача (балансоутримувачів) (у разі створення/придбання нового об'єкта - майбутнього балансоутримувача);
2) витрати на забезпечення функціонування активів (основних засобів) до початку і після завершення реалізації проекту.
Витрати | Щорічний обсяг витрат | Різниця | |
до початку реалізації проекту (фактичний) | після завершення реалізації проекту (прогнозний) | ||
Матеріальні витрати на сировину та матеріали | |||
Разом, у тому числі за джерелами фінансування |
15. Розрахунок собівартості кінцевої продукції (товарів, робіт, послуг).
16. Розрахунок показників економічної ефективності (для самоокупних проектів):
розрахунок чистого грошового потоку;
розрахунок чистої приведеної вартості (на основі фінансових потоків), внутрішньої ставки дохідності, дисконтованого періоду окупності, індексу прибутковості.
17. Прогноз соціальних та екологічних наслідків.
18. Аналіз та оцінка вигід від реалізації проекту (для проектів вартістю понад 30 млн. гривень), у тому числі потенційних вигодоотримувачів та їх вигод від реалізації проекту.
19. Прогноз економічного ефекту:
розрахунок чистої приведеної вартості (на основі аналізу вигід і витрат);
розрахунок співвідношення вигід і витрат (на основі аналізу вигід і витрат);
розрахунок економічних показників ефективності витрат на реалізацію окремо інвестиційного та експлуатаційного етапу проекту, зокрема:
- інвестиційні витрати на створення одиниці товару/послуги (зокрема на 1 кв. метр, одного споживача);
- експлуатаційні витрати на одиницю товару/роботи/послуги у процесі функціонування об'єкта інвестування до початку і після завершення реалізації проекту;
- економія витрат на експлуатацію (утримання) об'єкта інвестування після завершення реалізації проекту;
- витрат на закупівлю товарів, робіт, послуг національного та іноземного виробника, які використовуються під час реалізації проекту.
20. Прогноз надходжень до бюджетів.
21. Інші проекти, з якими пов'язана реалізація даного проекту.
22. Аналіз ризиків і можливі шляхи їх зниження, запобіжні заходи, страхування ризиків у випадках, передбачених законодавством.
Організаційна структура та управління проектом
23. Інформація про відповідального виконавця, у тому числі замовника будівництва:
повне найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ;
ім'я та прізвище, посада, адреса електронної пошти, номер телефону і телефаксу контактної особи;
коротка історія, включаючи фінансовий стан (результати фінансової діяльності на підставі балансу та звіту про дебіторську (кредиторську) заборгованість) за останній звітній період;
внутрішня організаційна структура;
досвід роботи за останні три роки з реалізації інвестиційних проектів або управління ними;
основні види діяльності, продукції (товарів, робіт, послуг);
24. Організаційна схема управління реалізацією проекту.
Додаток: | 1. Фотографії, креслення, патентна інформація про продукцію. |
_____________________________ | __________ | _____________________ |
III. План реалізації, фінансування та стан виконання проекту
______________________________________________
(найменування проекту)
1. План реалізації та фінансування проекту (на весь період виконання інвестиційного етапу)
Найменування заходу | Строк виконання | Обсяг фінансування, | Виконано | Профінансовано | План на поточний та наступні роки | ||||
початок | завершення | ||||||||
1. Інвестиційний етап (розроблення): | |||||||||
дослідження та розроблення проекту (проектування за стадіями) | |||||||||
забезпечення земельною ділянкою (витрати на придбання/оренду, оформлення прав) | |||||||||
інші заходи | |||||||||
Разом | |||||||||
2. Інвестиційний етап (реалізація): | |||||||||
здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (у розрізі предмета закупівлі): | |||||||||
виконання будівельних робіт | |||||||||
поставка устаткування, обладнання, меблів, інвентарю тощо | |||||||||
виконання пусконалагоджувальних робіт | |||||||||
інші заходи | |||||||||
Разом | |||||||||
__________ | |||||||||
у тому числі за джерелами фінансування |
План реалізації та фінансування проекту на плановий рік за місяцями у розрізі заходів інвестиційного етапу (розроблення та/або реалізація).
2. Стан реалізації інвестиційного етапу проекту (у разі, коли реалізацію проекту розпочато):
1) стан виконання плану реалізації проекту за формою, зазначеною у пункті 1 цього розділу, за етапами та заходами, у тому числі планові та фактичні обсяги виконання і фінансування проекту окремо за попередній рік та у поточному році;
2) план та результати закупівель у рамках проекту (за заходами відповідно до пункту 10 розділу II проекту), зазначивши інформацію про укладені договори.
Назва договору | Тип робіт, на який укладався договір | Номер та дата його укладення | Сума договору | Назва компанії, з якою укладався договір | Стан виконання |
3) відхилення від раніше запланованого строку реалізації проекту (тривалість, визначена під час першого затвердження/схвалення / відбору проекту), років і місяців, відсотків;
4) відхилення від раніше визначеної вартості проекту (загальна кошторисна вартість, визначена під час першого затвердження/схвалення / відбору проекту), тис. гривень, відсотків;
5) аналіз причин відхилення (зміни строків реалізації або загальної вартості проекту тощо) та обґрунтування здійснення заходів щодо їх усунення, визначення обсягу витрат, необхідних для здійснення таких заходів (додаткових витрат).
Додаток: | 1. Фінансовий звіт суб'єкта інвестиційної діяльності на останню звітну дату та фінансові звіти за минулий рік. |
___________________________ | __________ | _____________________ |
__________
*Починаючи з 2016 року.
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 254 від 23.03.2016, № 463 від 05.06.2019}
Державний інвестиційний проект | ____________________________________________ |
пропонується _______________________________________________________________ для реалізації у сфері _______________________________________ загальною вартістю ___________________________ тис. гривень. Результати державної експертизи: |
Критерії, за якими проводиться державна експертиза | Обґрунтування відповідності (невідповідності) проекту критеріям та/або їх позитивного або негативного значення |
Наявність інформації, необхідної для проведення державної експертизи | |
Відповідність проекту вимогам законодавства та його актуальність (актуальність та обґрунтованість проблеми, яку необхідно розв'язати шляхом реалізації проекту) | |
Узгодженість із стратегічними цілями розвитку держави та сферою діяльності головного розпорядника бюджетних коштів | |
Рівень охоплення елементів/аспектів проекту, необхідних для розв'язання проблеми, та проведення їх аналізу | |
Відповідність запропонованого технічного рішення проблемі, на розв'язання якої спрямовано проект | |
Наявність вибору альтернативних шляхів розв'язання проблеми | |
Економічні наслідки | |
Економічна ефективність (для прибуткового проекту) | |
Соціальні наслідки | |
Екологічні наслідки | |
Вплив результатів реалізації проекту на показники бюджету | |
Наявність належного кадрового, матеріально-технічного забезпечення, земельної ділянки (у разі потреби) для реалізації проекту | |
Оцінка можливості реалізації проекту, необхідність внесення змін до законодавства для забезпечення його реалізації | |
Обґрунтованість загальної вартості проекту та плану його реалізації | |
Наявність екологічних, соціальних, економічних наслідків у разі, коли проект не буде реалізовано | |
Оцінка виконання вимог щодо співфінансування (за наявності) або можливості застосування інших механізмів реалізації проекту | |
Оцінка наявних джерел покриття витрат на експлуатацію (утримання) |
Висновок за результатами державної експертизи*
Рекомендації щодо доопрацювання державного інвестиційного проекту**
__________________________________ | __________ | _____________________ |
М.П. |
__________
*Зазначається негативний або позитивний висновок.
**У разі негативного висновку експертизи.
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 198 від 29.03.2017}
ПЕРЕЛІК
державних інвестиційних проектів, що пропонуються
______________________________________________________________
(найменування головного розпорядника коштів державного бюджету
______________________________________________________________
згідно з програмною класифікацією видатків та кредитування державного бюджету)
Код бюджетної програми, у рамках якої буде розроблятися (реалізо- вуватися) проект | Код функціональної класифікації видатків та кредитування, якому відповідає бюджетна програма | Найменування проекту | Строки розроблення (реалізації) проекту, рік початку і завершення | Загальна вартість проекту, тис. гривень | Профінансовано у попередні роки, тис. гривень* | Запланований обсяг фінансування на рік, що передує плановому, тис. гривень* | Очікуваний рівень будівельної готовності об'єкта на кінець року, що передує плановому, відсотків* | Витрати на розроблення (реалізацію) проекту відповідно до плану його реалізації та строку введення в експлуатацію основних засобів, тис. гривень | Рівень будівельної готовності об'єктів на кінець року, відсотків | ||||
плановий рік | перший наступний за плановим рік | другий наступний за плановим рік | плановий рік | перший наступний за плановим рік | другий наступний за плановим рік | ||||||||
Усього |
_____________________________ | __________ | _____________________ |
__________
*Для розпочатих проектів.
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 25 листопада 1999 р. № 2145 "Про Порядок проведення на конкурсних засадах оцінки та відбору інвестиційних проектів, що передбачають залучення коштів державного бюджету" (Офіційний вісник України, 1999 р., № 48, ст. 2349).
2. Пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2001 р. № 241 "Про використання бюджетних асигнувань на виконання енергозберігаючих проектів" (Офіційний вісник України, 2001 р., № 11, ст. 448).
3. Пункт 13 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 158 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 344).
4. Пункт 4 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 р. № 1041 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 79, ст. 2909).