Про затвердження Правил організації радіолокаційного забезпечення польотів державної авіації України
Відповідно до статті 7 Повітряного кодексу України та з метою належної організації радіолокаційного забезпечення польотів державної авіації України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила організації радіолокаційного забезпечення польотів державної авіації України, що додаються.
2. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Міністр внутрішніх справ України Голова Державної служби України Т.в.о. Голови | А.Б. Аваков
|
ПРАВИЛА
організації радіолокаційного забезпечення польотів державної авіації України
1. Ці Правила визначають завдання, порядок організації та здійснення радіолокаційного забезпечення (далі - РЛЗ) польотів державної авіації України (далі - ДА України) і є обов’язковими для керівництва і виконання всіма суб’єктами авіаційної діяльності ДА України.
2. Правила регулюють питання щодо:
організації РЛЗ польотів ДА України;
вимог до розміщення засобів радіолокації (далі - ЗРЛ);
вимог до обладнання робочих місць посадових осіб на пунктах управління авіації (далі - ПУА);
критеріїв оцінки якості РЛЗ польотів.
3. У цих Правилах терміни вживаються у таких значеннях:
засоби автоматизації - автоматизовані системи управління, комплекси засобів автоматизації, автоматизовані робочі місця, апаратура прийому-передачі даних, які використовуються для забезпечення обслуг ПУА даними про повітряну обстановку;
засоби радіолокації - наземні радіолокаційні комплекси, радіолокаційні станції (далі - РЛС), рухомі радіовисотоміри (далі - РРВ), радіолокаційні запитувачі, літаки радіолокаційного дозору і спостереження, які використовуються для забезпечення обслуг ПУА даними про повітряну обстановку;
пункт управління авіації - орган управління повітряним рухом ДА України, на який покладено функції здійснення управління повітряним рухом державних повітряних суден у спеціально визначених зонах (районах) та за спеціально встановленими маршрутами, що перебувають під його контролем (командний пункт, командно-диспетчерський пункт, пункт наведення авіації, радіолокаційна система посадки, стартовий командний пункт, корабельний пункт управління авіації, пункт управління групи бойового управління, тимчасово розгорнутий пункт управління авіації);
радіолокаційна інформація - інформація про просторове місцезнаходження повітряного судна, що відображається на індикаторах (моніторах) радіолокаційних станцій, виносних індикаторах радіолокаційних систем посадки, комплексів засобів автоматизації, автоматизованих командно-диспетчерських пунктів;
радіолокаційне забезпечення - вид забезпечення ДА України, який являє собою комплекс заходів, що спрямовуються на забезпечення обслуг ПУА даними про повітряну обстановку за допомогою засобів радіолокації та автоматизації (далі - ЗРЛіА);
радіотехнічна частина (підрозділ) - підприємство, установа, організація, військова частина (радіотехнічних військ, радіотехнічного забезпечення (далі - РТЗ)), підпорядковані відповідному суб’єкту ДА України, на які покладено завдання із РЛЗ польотів;
радіотехнічне забезпечення - вид забезпечення ДА України, який являє собою комплекс заходів, спрямованих на своєчасне формування інформації про повітряну обстановку і видачу її на ПУА та екіпажам повітряних суден і забезпечення їх навігації, зльоту та посадки.
Інші терміни, що використовуються в цих Правилах, вживаються у значеннях, наведених в Повітряному кодексі України та інших нормативно-правових актах України з питань діяльності ДА України.
ІІ. Завдання та організація радіолокаційного забезпечення
1. Основними завданнями РЛЗ польотів ДА України є:
своєчасне і безперервне забезпечення ПУА даними про повітряну обстановку;
радіолокаційний контроль польотів (перельотів) ДА України.
2. РЛЗ в авіаційній частині організовується начальником зв’язку та РТЗ польотів авіаційної частини.
3. РЛЗ польотів ДА України здійснюється радіотехнічною частиною (підрозділом) або частиною (підрозділом) зв’язку та РТЗ (за наявності у них засобів радіолокації).
4. Організація РЛЗ польотів включає:
прийняття рішення щодо РЛЗ польотів;
проведення заходів з підготовки ЗРЛіА та персоналу до РЛЗ польотів;
5. Завдання на РЛЗ польотів визначає командир авіаційної частини під час постановки завдань на польоти.
6. РЛЗ організовується на підставі прийнятого командиром авіаційної частини рішення на проведення польотів (перельотів).
7. Для організації РЛЗ відпрацьовуються:
штабом авіаційної частини - розпорядження на РЛЗ польотів підпорядкованим підрозділам;
у радіотехнічному підрозділі - рішення командира на РЛЗ польотів авіації, яке погоджується командиром авіаційної частини.
8. Рішення командира радіотехнічного підрозділу на РЛЗ польотів включає:
склад основних і резервних ЗРЛ для забезпечення польотів;
склад обслуг та екіпажів на забезпечення польотів;
призначення та порядок підготовки персоналу до забезпечення польотів;
порядок ведення об’єктивного контролю;
порядок та час проведення попередньої та передпольотної підготовок;
час готовності персоналу і техніки до забезпечення польотів (час проведення комплексної перевірки) та інші питання, що визначають особливості РЛЗ польотів.
9. Склад ЗРЛіА, що залучаються до забезпечення польотів, а також склад резервних засобів визначаються командиром авіаційної частини (старшим авіаційним начальником) за узгодженням з командирами (начальниками) радіотехнічних частин (підрозділів) відповідно до інструкції з виконання польотів на зазначеному аеродромі та з урахуванням характеру й інтенсивності польотів, що плануються, а також технічного стану ЗРЛ.
10. Без попередніх заявок до забезпечення польотів залучаються ЗРЛіА, які використовуються на чергуванні цілодобово.
11. Використання ЗРЛіА, що залучаються до забезпечення польотів, для вирішення інших завдань, не пов’язаних із забезпеченням польотів, не допускається.
12. Безпосереднє керівництво обслугами та екіпажами ЗРЛіА, які виділяються для забезпечення польотів, здійснює відповідальний за РЛЗ польотів (відповідальний черговий (черговий) зі зв’язку та РТЗ), призначений відповідним керівником радіотехнічного підрозділу.
13. Забезпечення ПУА радіолокаційною інформацією здійснюється автоматизованим, неавтоматизованим та комбінованим способами.
14. Під час РЛЗ польотів авіації ЗРЛіА застосовуються для:
виявлення повітряних суден, визначення їх поточних координат (азимуту, дальності, висоти);
контролю польотів в аеродромній та пілотажній зонах;
виведення повітряних суден на аеродроми посадки;
радіолокаційної розвідки погоди;
визначення стану орнітологічної обстановки;
загальної оцінки повітряної обстановки в зонах відповідальності ПУА та в зонах забезпечення управління повітряним рухом;
визначення державної належності повітряних суден.
Крім того, ЗРЛ у межах тактико-технічних характеристик використовують для:
індивідуального впізнавання своїх повітряних суден і отримання від них додаткової польотної інформації (сигналів “Лихо” та “Тривога”, бортового номера, барометричної висоти, залишку пального та інших характеристик);
визначення координат постановників завад;
наведення своїх повітряних суден на повітряні цілі та виведення їх в райони наземних (морських) цілей, самостійного пошуку, зустрічі взаємодіючих екіпажів у повітрі;
виявлення районів ядерних вибухів і зон радіоактивних хмар.
15. Порядок організації та здійснення об’єктивного контролю РЛЗ польотів в ДА України регламентується Правилами об’єктивного контролю в державній авіації України, затвердженими наказом Міністерства оборони України від 03 грудня 2014 року № 860, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2014 року за № 1622/26399.
16. Функціональні обов’язки персоналу, який відповідає за організацію та здійснення РЛЗ, визначено Правилами виконання польотів державної авіації України, затвердженими наказом Міністерства оборони України від 05 січня 2015 року № 2, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 26 січня 2015 року за № 82/26527, та Інструкцією з організації несення чергування в підрозділах та на об’єктах радіотехнічного забезпечення польотів державної авіації України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28 березня 2013 року № 200/ДСК, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 18 квітня 2013 року за № 646/23178.
ІІІ. Вимоги до системи радіолокаційного забезпечення
1. Загальні вимоги до засобів радіолокації
1. Для РЛЗ польотів використовуються РЛС, РРВ з найкращими характеристиками з точності видачі радіолокаційної інформації.
2. Розміщення ЗРЛ на позиції та організація розподілу радіолокаційної інформації на робочих місцях обслуги ПУА визначаються з урахуванням завдань, що вирішуються, наявності і технічних можливостей штатних ЗРЛ відповідно до вимог технічної документації з їх експлуатації.
3. До безпосереднього забезпечення польотів допускаються ЗРЛіА, які перевірені льотними перевірками відповідно до вимог Правил організації і проведення льотних перевірок наземних засобів зв’язку та радіотехнічного забезпечення польотів державної авіації України, затверджених наказом Міністерства оборони України від 01 квітня 2013 року № 215/ДСК, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19 квітня 2013 року за № 653/23185.
ЗРЛ, які відпрацювали призначений ресурс (строк служби), який не продовжено відповідно до вимог нормативно-правових актів з питань технічної експлуатації ЗРЛ, використовувати для забезпечення польотів забороняється.
4. Використання ЗРЛ, не перевірених льотною перевіркою (обльотом), дозволяється для забезпечення польотів тільки вдень у простих метеорологічних умовах.
5. ЗРЛ функціонують в реальних умовах експлуатації під час їх одночасної роботи.
6. ЗРЛ мають систему електробезпеки, здатну забезпечувати захист персоналу від ураження електричним струмом під час роботи, як від штатних (автономних) джерел електроенергії, так і від зовнішньої електромережі.
Експлуатація ЗРЛ з несправною системою електробезпеки забороняється.
2. Загальні вимоги до позицій засобів радіолокації
повну реалізацію технічних можливостей ЗРЛ, комплексів засобів автоматизації і зв’язку та забезпечення їх електромагнітної сумісності;
виключення шкідливого впливу електромагнітного випромінювання на обслуговуючий персонал і населення.
2. Для РЛС метрового та дециметрового діапазонів якість позиції визначається рельєфом місцевості, висотою позиції над земною поверхнею і кутами закриття. При виборі позиції враховуються наявність рівного горизонтального майданчика відповідного розміру, допустимі величини нерівностей рельєфу майданчика, кутів підйому (нахилу) позиції, кутів закриття в ближній зоні.
3. Для РЛС сантиметрового діапазону не висувається жорстких вимог до розмірів та нерівностей позиції. Розміри позиції (майданчика) повинні бути достатніми для зручного розміщення всіх об’єктів станції. Для зменшення кутів закриття РЛС розміщують на панівних висотах, гірках, естакадах, вежах.
4. РЛС розташовуються на відстані не менше допустимої від населених пунктів, лісових масивів, берегової лінії та об’єктів, які екранують електромагнітну енергію.
5. Конкретні вимоги, які висуваються до позиції для кожного зразка РЛС, визначаються технічною та експлуатаційною документацією.
6. Відомості щодо параметрів та елементів позиції радіотехнічного підрозділу заносяться до радіолокаційного формуляра (додаток 1).
3. Вимоги до оснащення робочих місць пунктів управління авіації засобами радіолокаційного забезпечення польотів
1. Обладнання ПУА виносними індикаторними пристроями (моніторами) ЗРЛіА здійснюється силами радіотехнічних підрозділів, що залучаються до РЛЗ польотів.
2. Робочі місця осіб бойової обслуги ПУА обладнуються автоматизованими робочими місцями автоматизованих систем (далі - АРМ АС) або виносними індикаторними пристроями ЗРЛ.
3. На ПУА авіаційної частини обладнуються:
робоче місце командира авіаційної частини - АРМ АС або індикатором колового огляду з можливістю перемикання метрового та сантиметрового діапазонів хвиль для контролю загальної повітряної обстановки;
робоче місце керівника дальньої зони - АРМ АС або індикаторами РЛС метрового і сантиметрового діапазонів хвиль (окремо), індикатором висоти РРВ (з урахуванням технічних можливостей), гучномовним зв’язком (далі - ГМЗ) з обслугами ЗРЛіА;
робочі місця офіцерів бойового управління (далі - ОБУ) - АРМ АС або індикаторами РЛС метрового і сантиметрового діапазонів хвиль (окремо), індикатором висоти РРВ (з урахуванням технічних можливостей), ГМЗ з обслугами ЗРЛіА, при цьому груп індикаторів може бути від однієї до трьох;
робоче місце керівника польотів на аеродромі - пристроєм відображення інформації радіотехнічної системи ближньої навігації або індикатором колового огляду РЛС метрового діапазону хвиль;
робоче місце керівника ближньої зони - індикатором колового огляду РЛС метрового діапазону хвиль;
робоче місце оператора фотоконтролю - індикаторами РЛС метрового і сантиметрового діапазонів хвиль (окремо) або стійками документування радіолокаційної інформації автоматизованих систем для документування первинної радіолокаційної обстановки.
Типову схему обладнання командного пункту авіаційної частини наведено в додатку 2 до цих Правил.
4. На пункті наведення авіації обладнуються:
робоче місце начальника пункту наведення авіації (далі - ПНА) - АРМ АС або індикатором РЛС з можливістю перемикання метрового та сантиметрового діапазонів хвиль для контролю загальної повітряної обстановки, ГМЗ з обслугами ЗРЛіА;
робочі місця штурманів наведення - АРМ АС або індикаторами РЛС метрового і сантиметрового діапазонів хвиль (окремо), індикатором висоти РРВ (з урахуванням технічних можливостей) та ГМЗ з обслугами ЗРЛіА;
робоче місце планшетиста - горизонтальним планшетом та прямим телефонним зв’язком з операторами РЛС, РРВ.
Робоче місце оператора фотоконтролю організовується на одному з робочих місць штурманів наведення.
У випадках технічної неможливості встановлення на робочих місцях ПУА індикатора висоти з обслугою РРВ організується окремий ГМЗ.
На допоміжних ПНА, організованих при радіотехнічних підрозділах, які оснащені однією трьохкоординатною РЛС сантиметрового (дециметрового) діапазону хвиль, робоче місце штурмана наведення організується безпосередньо за індикатором РЛС.
Типову схему обладнання командного пункту радіотехнічного підрозділу, сумісного з пунктом наведення авіації, наведено в додатку 3 до цих Правил.
5. У разі використання трьохкоординатних РЛС сантиметрового (дециметрового) діапазону хвиль обладнання робочих місць ПУА індикаторами висоти не є обов’язковим.
ІV. Підготовка обслуговуючого персоналу та засобів радіолокації і автоматизації до радіолокаційного забезпечення польотів
1. Порядок підготовки персоналу радіолокаційного забезпечення
1. Підготовка персоналу РЛЗ до самостійної експлуатації ЗРЛ проводиться відповідно до вимог Правил технічної експлуатації техніки зв’язку, радіотехнічного забезпечення, автоматизованих та інформаційних систем державної авіації України, затверджених наказом Міністерства оборони України від 15 травня 2013 року № 314/ДСК, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31 травня 2013 року за № 849/23381.
2. Підготовка та допуск персоналу РЛЗ до забезпечення польотів проводиться відповідно до вимог Інструкції з організації несення чергування в підрозділах та на об’єктах радіотехнічного забезпечення польотів державної авіації України, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 28 березня 2013 року № 200/ДСК, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 квітня 2013 року за № 646/23178.
1. Попередня підготовка ЗРЛіА та персоналу, призначених для забезпечення польотів, проводиться після отримання командиром радіотехнічного підрозділу завдання на польоти.
2. Попередня підготовка є основним видом підготовки персоналу і ЗРЛіА до забезпечення польотів.
3. Попередня підготовка проводиться напередодні льотного дня (ночі). У разі якщо перерва між льотними змінами не перевищує три доби, попередня підготовка ЗРЛіА за рішенням командира радіотехнічної частини (підрозділу) проводиться один раз на тиждень. У разі перенесення польотів більше ніж на три доби попередня підготовка персоналу і ЗРЛіА проводиться повторно.
За відсутності польотів на аеродромі протягом тижня і більше попередня підготовка на ЗРЛіА обов’язково проводиться один раз на тиждень в обсязі чергового технічного обслуговування.
4. Попередню підготовку організовує, контролює та керує її проведенням командир радіотехнічної частини (підрозділу).
5. Попередня підготовка включає організаційні заходи і технічне обслуговування ЗРЛіА, безпосередньо виділених для забезпечення польотів.
6. Організаційні заходи включають:
прийняття рішення командиром радіотехнічної частини (підрозділу) щодо організації РЛЗ польотів;
постановку завдання персоналу РЛЗ;
визначення основних і резервних ЗРЛіА, призначення відповідального з РЛЗ польотів і чергових змін для забезпечення польотів;
інструктаж персоналу, призначеного для забезпечення польотів;
організацію проведення технічного обслуговування ЗРЛіА, виділених для забезпечення польотів;
контроль готовності персоналу і ЗРЛіА до забезпечення польотів, комплексну перевірку готовності.
7. Технічне обслуговування проводиться в обсязі щоденного технічного обслуговування або в обсязі чергового технічного обслуговування № 1 особовим складом чергових змін під безпосереднім керівництвом старших чергових змін (начальників станцій).
8. Під час технічного обслуговування, крім робіт, передбачених експлуатаційною документацією, обов’язково перевіряються:
правильність і точність налаштування апаратури відповідно до встановлених даних і режимів роботи за вмонтованими вимірювальними та індикаторними приладами;
повнота заправки автономних джерел електроживлення пально-мастильними матеріалами (не менш як на 2,5 години роботи), оперативність і надійність їх дистанційного (якщо такий режим передбачено) і місцевого запуску;
справність виносного обладнання, засобів об’єктивного контролю і якість їх роботи;
справність ліній зв’язку, дистанційного управління та сигналізації.
Необхідність проведення інших робіт залежно від типу засобів і конкретних умов встановлюється командиром радіотехнічного підрозділу.
9. Виявлені під час технічного обслуговування недоліки в готовності ЗРЛіА до забезпечення польотів (перельотів) усуваються персоналом чергових змін негайно з обов’язковою доповіддю про несправності засобів і вжиті заходи щодо їх усунення командиру радіотехнічного підрозділу (відповідальному з РЛЗ). Якщо під час попередньої підготовки усунути несправності засобів неможливо, то такі засоби від забезпечення польотів усуваються і замінюються резервними (працездатними).
10. Після проведення технічного обслуговування ЗРЛіА відповідальний з РЛЗ польотів проводить комплексну перевірку готовності персоналу чергових змін і ЗРЛіА (основних і резервних) до забезпечення наступних польотів.
11. Під час комплексної перевірки здійснюються:
перевірка працездатності ЗРЛіА за виносними засобами відображення інформації, контрольно-вимірювальною, сигнальною та реєструючою апаратурою;
контроль проходження команд (сигналів) каналами зв’язку, управління та сигналізації на ПУА і об’єкти РЛЗ;
контроль виконання переданих команд;
перевірка працездатності засобів об’єктивного контролю;
перевірка працездатності ЗРЛіА від автономних джерел електроживлення протягом 15-20 хвилин.
12. За результатами перевірки відповідальний з РЛЗ польотів доповідає командиру (начальнику) радіотехнічного підрозділу.
1. Передпольотна підготовка персоналу чергових змін і ЗРЛіА до РЛЗ польотів проводиться у день польотів та включає:
інструктаж персоналу чергових змін;
технічне обслуговування ЗРЛіА;
комплексну перевірку готовності персоналу чергових змін і обслуг ЗРЛіА до РЛЗ польотів;
передпольотну льотну перевірку працездатності ЗРЛіА під час проведення повітряної розвідки погоди.
2. Передпольотну підготовку ЗРЛіА організовує відповідальний з РЛЗ, а проводить персонал чергових змін під керівництвом старших чергових змін (начальників станцій).
3. Інструктаж персоналу чергових змін проводить відповідальний з РЛЗ польотів на ПУА, а в окремих випадках безпосередньо на ЗРЛіА каналами зв’язку.
Під час інструктажу до персоналу доводяться уточнені дані про польоти (перельоти) і особливості роботи ЗРЛіА.
4. Про проведення інструктажу відповідальний з РЛЗ робить запис у Журналі обліку якості забезпечення польотів (перельотів), форму якого наведено в додатку 23 до Правил виконання польотів державної авіації України, затверджених наказом Міністерства оборони України від 05 січня 2015 року № 2, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 26 січня 2015 року за № 82/26527.
5. Технічне обслуговування ЗРЛіА проводиться персоналом чергових змін під безпосереднім керівництвом старших чергових змін, обслуг ЗРЛіА в обсязі щоденного технічного обслуговування і повинно бути завершене не пізніше ніж за одну годину до вильоту повітряного судна-розвідника погоди.
6. Комплексна перевірка готовності персоналу чергових змін та ЗРЛіА до РЛЗ польотів організовується і проводиться відповідальним з РЛЗ польотів перед передпольотною льотною перевіркою ЗРЛіА (прильотом (вильотом) повітряного судна). Перевірка повинна бути завершена за 30 хвилин до вильоту повітряного судна-розвідника погоди (прильоту, вильоту повітряного судна).
7. Підготовка до польотів ЗРЛіА закінчується за 30 хвилин, а засобів, які забезпечують проведення радіолокаційної розвідки погоди, - за одну годину до початку повітряної розвідки погоди.
8. За результатами перевірки готовності персоналу і ЗРЛіА до РЛЗ польотів відповідальний з РЛЗ польотів доповідає керівнику польотів про готовність до забезпечення польотів і відповідно до отриманих розпоряджень дає команду на вмикання засобів ЗРЛіА.
9. Про проведену перевірку та її результати відповідальний з РЛЗ польотів робить запис (щодо кожного типу засобів окремо) у Журналі обліку якості забезпечення польотів (перельотів).
10. Передпольотна льотна перевірка ЗРЛіА є заключним етапом контролю готовності персоналу і засобів до забезпечення польотів та проводиться під час повітряної розвідки погоди.
11. Під час передпольотної льотної перевірки перевіряються:
відповідність дальності виявлення повітряного судна-розвідника погоди можливостям ЗРЛ за даними радіолокаційного формуляра;
відповідність точності виміру координат тактико-технічним можливостям ЗРЛ;
якість роботи бортової та наземної апаратури державного розпізнавання і проходження сигналів “Тривога”, “Лихо”;
якість роботи апаратури активної відповіді;
якість роботи ЗРЛіА, апаратури об’єктивного контролю й автономних джерел електроживлення;
готовність обслуги ПУА, ЗРЛіА і групи керівництва польотами до дій з управління польотами і в особливих випадках польоту.
12. Під час передпольотної льотної перевірки електроживлення ЗРЛіА повинно здійснюватися від автономних джерел електроживлення.
13. Після передпольотної льотної перевірки перехід на електроживлення від зовнішньої мережі, а також зміна режимів, налаштування засобів або їх переналаштування здійснюються тільки з дозволу керівника польотів.
1. Післяпольотна підготовка є завершальним етапом забезпечення польотів (перельотів) і включає:
попередній розбір якості забезпечення польотів (перельотів);
післяпольотне технічне обслуговування ЗРЛіА.
2. Попередній розбір якості РЛЗ польотів організовує і проводить (із черговими змінами) відповідальний з РЛЗ.
3. Післяпольотне технічне обслуговування ЗРЛ проводиться персоналом чергових змін під керівництвом старших чергових змін.
4. Під час післяпольотного технічного обслуговування проводяться роботи в обсязі щоденного технічного обслуговування.
5. Відповідальний з РЛЗ польотів у встановлений керівником радіотехнічного підрозділу час доповідає йому про результати забезпечення польотів (перельотів), заповнює Журнал обліку якості забезпечення польотів (перельотів) й підписується в ньому.
V. Критерії оцінки якості радіолокаційного забезпечення польотів
1. Оцінку якості РЛЗ польотів визначає командир авіаційної частини на попередньому розборі польотів на підставі доповідей посадових осіб авіаційної частини і керівника польотів на аеродромі, а при забезпеченні пунктів наведення авіації - начальник пункту наведення авіації (штурман наведення).
2. Критеріями при оцінці роботи підрозділів, персоналу обслуг ЗРЛіА є:
своєчасність виявлення, впізнавання і визначення координат повітряного судна, безперервність і точність видачі даних про них на індикатори, планшети, монітори АРМ АС на ПУА;
якість роботи ЗРЛіА, виносних індикаторних пристроїв, відповідність їх параметрів тактико-технічним характеристикам;
готовність до застосування резервних ЗРЛіА, виносних індикаторних пристроїв, автономних та аварійних джерел електроживлення;
відповідність нормативним строкам переходу на резервні ЗРЛіА, автономні та аварійні джерела електроживлення у разі відмови ЗРЛіА, відключення промислової електромережі;
виконання персоналом, який залучався до забезпечення польотів, функціональних обов’язків, вміння діяти в складній повітряній і завадовій обстановці, при відмовах і аваріях;
справність засобів об’єктивного контролю.
3. Дії підрозділів, персоналу обслуг ЗРЛіА за РЛЗ польотів оцінюються:
відмінно - якщо всі польотні завдання забезпечено в радіолокаційному відношенні своєчасно, якісно, без зауважень;
добре - якщо всі польотні завдання в радіолокаційному відношенні забезпечено, але в роботі ЗРЛіА і персоналу мали місце недоліки, які могли б призвести до зниження якості виконання польотних завдань;
задовільно - якщо недоліки в роботі ЗРЛіА і персоналу призвели до зниження якості РЛЗ або могли призвести до зриву виконання польотних завдань (до інциденту);
незадовільно - якщо недоліки в роботі ЗРЛіА і персоналу призвели до невиконання польотного завдання або інциденту.
4. Відмітку про якість забезпечення польотів (перельотів) керівник польотів робить у Журналі обліку якості забезпечення польотів (перельотів), а відповідальний з РЛЗ польотів доповідає результати забезпечення польотів (перельотів) командиру радіотехнічної частини (підрозділу), що здійснює РЛЗ польотів, заповнює Журнал обліку якості забезпечення польотів (перельотів) й підписується в ньому.
5. Відмови ЗРЛіА та недоліки в роботі персоналу (крім інцидентів першої групи), виявлені у процесі їх передпольотної льотної перевірки, на оцінку забезпечення польотів не впливають.
Додаток 1 |
Радіолокаційний формуляр включає:
карту району позиції (масштаб 1:50000 або 1:100000) з відображенням на ній точок розташування ПУА та РЛС, РРВ;
план позиції масштабу 1:5000, на якому наносяться позиції РЛС, РРВ та інші елементи (пункт управління, приймальний та передавальний радіоцентри тощо);
матеріали топографічної прив’язки позицій РЛС, РРВ, побудова їх зон виявлення та картки орієнтування для кожної РЛС;
відомості про наявність та стан ЗРЛіА;
схеми прокладки та розподілу мереж електроживлення об’єктів на позиціях;
картки кутів закриття для позиції кожної РЛС, РРВ;
профілі рельєфу місцевості позиції для кожного ЗРЛ метрового і дециметрового діапазонів хвиль щодо точок стояння антен через 10°, а у напрямках складного рельєфу - через 5°;
зони виявлення РЛС на висотах 100, 500, 1000, 4000, 10000 та 20000 м;
схеми ліній дротового та радіозв’язку, якими здійснюється видача радіолокаційної інформації на ПУА;
фотографії екранів РЛС, РРВ в амплітудному і когерентному режимах роботи.
Додаток 2 |
ТИПОВА СХЕМА
обладнання командного пункту авіаційної частини
Додаток 3 |
ТИПОВА СХЕМА
обладнання командного пункту радіотехнічного підрозділу, сумісного з пунктом наведення авіації