ЗАТВЕРДЖЕНО |
{Положення втратило чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 1126 від 17.05.2019}
ПОЛОЖЕННЯ
про оперативний штаб Міністерства охорони здоров’я України з реагування на ситуацію із розповсюдження грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом
1. Оперативний штаб Міністерства охорони здоров’я України (далі - оперативний штаб) є консультативно-дорадчим органом Міністерства охорони здоров’я України, головною метою якого є зменшення медичних, соціальних та економічних наслідків пандемії, розробка й організація дій, що направлені на попередження розповсюдження циркулюючого вірусу грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом, або загрози завезення та поширення такого вірусу.
2. Оперативний штаб у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України та цим Положенням.
3. Основними завданнями оперативного штабу є:
розробка екстреного плану, спрямованого на попередження розповсюдження інфекційних захворювань, що викликані вірусами грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом;
інформування про ситуацію, що склалася, Міністерства охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, лабораторних центрів тощо;
організація доставки всіх виділених в Україні зразків матеріалів від пацієнтів із підозрою на грип, в тому числі з пандемічним потенціалом, та визначених штамів або ізолятів вірусів грипу до референc-лабораторії державного закладу «Український центр з контролю та моніторингу захворювань Міністерства охорони здоров’я України» для визначення його генетичних та антигенних характеристик, резистентності до противірусних препаратів;
забезпечення залучення провідних вчених для оперативного розроблення протиепідемічних і профілактичних заходів з протидії пандемії грипу та ліквідації її наслідків;
організація та проведення активних заходів епідеміологічного нагляду і контролю для зменшення поширення вірусів грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом, ідентифікація потенційної пандемії та впровадження заходів щодо її стримування;
оцінка ризиків на територіях окремих адміністративно-територіальних одиниць;
взаємодія із засобами масової інформації та надання населенню інформації щодо епідемічної ситуації з грипу, індивідуального захисту, застосування вакцин і противірусних препаратів.
4. Оперативний штаб відповідно до покладених на нього завдань:
готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до його компетенції;
вносить у разі потреби на розгляд центральних органів виконавчої влади розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації;
бере участь у розробленні нормативно-правових актів з питань попередження розповсюдження вірусів грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом;
здійснює оцінку розрахунків потреби у ресурсах, що необхідні для здійснення запропонованих втручань на національному та регіональному рівнях;
співпрацює з міжнародними, громадськими та неурядовими організаціями;
готує рекомендації у разі необхідності щодо тимчасового припинення занять у навчальних закладах, особливо у випадку пандемії або при непропорційному поширенні хвороби серед дітей до 17 років чи при важких захворюваннях у дітей до 17 років;
опрацьовує пропозиції головних позаштатних спеціалістів щодо надання медичної допомоги на національному й регіональному рівнях.
5. Оперативний штаб має право:
одержувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань, та надавати їм відповідні доручення;
залучати до участі у своїй роботі представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівників), а також незалежних експертів (за згодою).
6. Оперативний штаб утворюється у складі голови, заступника голови, секретаря та членів оперативного штабу.
Головою оперативного штабу є заступник Міністра охорони здоров’я України.
Персональний склад оперативного штабу затверджується наказом Міністерства охорони здоров’я України.
7. Формою роботи оперативного штабу є засідання, що скликаються його головою в разі потреби.
Засідання оперативного штабу веде його голова, а у разі його відсутності - заступник голови.
Підготовка матеріалів для розгляду на засіданні оперативного штабу забезпечується його секретарем.
Засідання оперативного штабу вважається правомочним, якщо на ньому присутні більше половини його членів.
8. На своїх засіданнях оперативний штаб готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до його компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів оперативного штабу.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації оформлюються протоколом, що підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам оперативного штабу.
Член оперативного штабу, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
9. Пропозиції та рекомендації оперативного штабу реалізуються шляхом прийняття Міністерством охорони здоров’я України наказу, проект якого вносить оперативний штаб.
10. На регіональному та місцевому рівнях місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування також утворюються оперативні штаби, що діють на підставі відповідних положень, згідно з якими, зокрема, до розробки відповідних заходів можуть залучатися представники центральних органів виконавчої влади, наукові працівники (за згодою), що не входять до складу оперативних штабів.
11. Оприлюднення інформації про роботу оперативного штабу та його рішення здійснюється на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України.
12. Матеріально-технічне забезпечення засідань оперативного штабу здійснюється Міністерством охорони здоров’я України.