Про затвердження Правил забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України
Відповідно до частини другої статті 7 Повітряного кодексу України та з метою належної організації забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України, що додаються.
2. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ПРАВИЛА
забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України
1. Ці Правила визначають повноваження посадових осіб, підрозділів державної авіації (далі - ДА) з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією (далі - АНІ), вимоги до цієї інформації, порядок забезпечення, контролю та внесення змін до документів АНІ і є обов’язковими для керівництва і виконання всіма суб’єктами авіаційної діяльності (далі - САД) ДА.
2. Забезпечення польотів АНІ включає:
своєчасне надання авіаційному персоналу АНІ, необхідної для планування та виконання польотів;
встановлення постійного контролю за відповідністю АНІ її реальному стану;
дотримання встановленого порядку змін АНІ;
організацію контролю за веденням, використанням, обліком і збереженням документів АНІ, бюлетенів (поправок) та сповіщень до них;
своєчасне внесення бюлетенів (поправок) та змін до документів АНІ;
своєчасне проведення звірки документів АНІ з контрольними примірниками.
3. Ці Правила розроблені відповідно до Повітряного кодексу України, Положення про використання повітряного простору України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 401 (із змінами), Правил обслуговування аеронавігаційною інформацією, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 01 липня 2004 року № 564, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 липня 2004 року за № 913/9512 (далі - Правила обслуговування АНІ), Правил виконання польотів державної авіації України, затверджених наказом Міністерства оборони України від 05 січня 2015 року № 2, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 26 січня 2015 року за № 82/26527, додатка 15 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію Служби аеронавігаційної інформації, стандартів та рекомендованої практики Міжнародної організації цивільної авіації (далі - ІКАО) та Doc 8126 AN/872 (видання шосте, “Руководство по службам аэронавигационной информации”).
4. У цих Правилах терміни вживаються у таких значеннях:
бюлетень (поправка) до збірника аеронавігаційних даних аеродромів України - постійні зміни, які вносяться до інформації, що міститься в збірнику аеронавігаційних даних аеродромів України;
документи аеронавігаційної інформації - публікації, що містять узагальнені аеронавігаційні дані і використовуються екіпажами повітряних суден (далі - ПС) безпосередньо в польоті, а також органами управління САД ДА під час планування, організації та керування польотами;
донесення - повідомлення в друкованому або електронному вигляді, яке містить пропозиції щодо змін аеронавігаційних даних;
збірник аеронавігаційних даних аеродромів України (далі - Збірник АНД) - зведені і розміщені в певному порядку відомості, які необхідні для планування та підготовки льотного складу до виконання польотного завдання, а також під час польоту в межах повітряного простору України;
НОТАМ - повідомлення, що розсилається засобами електрозв’язку і містить інформацію про введення в дію, стан або зміну будь-якого аеронавігаційного устаткування, обслуговування і правил або інформацію про небезпеку, своєчасне попередження про які має важливе значення для персоналу, пов’язаного з виконанням польотів;
орган аеронавігаційної інформації - штатний (позаштатний) підрозділ (центр, служба, відділ, відділення, група), що здійснює безпосереднє забезпечення польотів аеронавігаційною інформацією;
перешкода - усі нерухомі (тимчасові або постійні) і рухомі об’єкти або їх частини, які розташовані в зоні, призначеній для руху ПС по поверхні, або знаходяться над відповідною поверхнею, призначеною для забезпечення безпеки ПС у польоті, перебувають за межами цієї відповідної поверхні та визначені як такі, що можуть представляти небезпеку для повітряної навігації;
радіонавігаційна карта (далі - РНК) - документ аеронавігаційної інформації, який містить довгострокову аеронавігаційну інформацію, необхідну для організації, забезпечення, керування і виконання польотів екіпажами ПС у межах визначеного повітряного простору, розроблений на картографічній основі;
служба аеронавігаційної інформації - служба, створена в конкретно встановленій зоні дії, яка несе відповідальність за надання аеронавігаційної інформації (даних), необхідної(их) для забезпечення безпеки, регулярності та ефективності повітряної навігації;
сповіщення - повідомлення про зміни аеронавігаційних даних (далі - АНД);
інші терміни, які використовуються у цих Правилах, вживаються у значеннях, наведених у стандартах ІКАО, Повітряному кодексі України та інших нормативно-правових актах України з питань діяльності у галузі державної авіації.
II. Повноваження з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією
1. Загальне керівництво забезпеченням АНІ ДА покладається на командувача Повітряних Сил Збройних Сил України.
2. Керівники органів управління авіації Збройних Сил України та центральних органів виконавчої влади (далі - ЦОВВ) здійснюють контроль за станом забезпечення АНІ підпорядкованих САД ДА.
3. Уповноваженим органом з питань забезпечення АНІ САД ДА є Центр аеронавігаційного забезпечення авіації Збройних Сил України (далі - Центр).
надання достовірної АНІ, необхідної для забезпечення безпеки польотів, регулярності та ефективності повітряної навігації САД ДА;
створення і адміністрування єдиної бази нормативно-правових, навчально-методичних документів з питань забезпечення АНІ САД ДА;
методичне керівництво органами АНІ САД ДА;
отримання АНІ, що стосується всієї території України, а також тих районів над відкритим морем, у яких Україна несе відповідальність за обслуговування повітряного руху, від САІ, провайдерів аеронавігаційного обслуговування, САД ДА, її перевірка, редагування, компонування, форматування, видання та розповсюдження;
забезпечення САД ДА аеронавігаційними базами даних супутникової навігації, внутрішньодержавними та міжнародними документами АНІ.
Центр у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з органами управління авіації Збройних Сил України, ЦОВВ, державним підприємством обслуговування повітряного руху України (далі - Украерорух), відповідними підрозділами об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України (далі - ОЦВС), САД ДА, користувачами АНІ та органами АНІ іноземних держав.
4. В органах управління авіації Збройних Сил України, ЦОВВ призначаються штатні посадові особи із забезпечення АНІ, а в САД ДА утворюються органи АНІ, якщо вони передбачені штатом.
Основними завданнями органів АНІ САД ДА є:
облік та контроль наявності, правильності ведення та використання відомчих, внутрішньодержавних та міжнародних документів АНІ;
перевірка ведення бортових, довідкових, резервних документів АНІ та організація їх звірки з контрольними примірниками;
проведення занять з вивчення документів АНІ з льотним складом, розрахунками командних пунктів;
контроль відповідності АНІ та АНД інструкції з виконання польотів (використання повітряного простору) (далі - ІВП) у районі аеродрому, вертодрому, постійного злітно-посадкового майданчика, експлуатації полігона, визначених у документах АНІ, підготовка відповідних змін до документів АНІ та ІВП;
проведення оновлення аеронавігаційних баз даних систем супутникової навігації.
5. Старший авіаційний начальник аеродрому, вертодрому, злітно-посадкового майданчика, полігона відповідає за повноту, достовірність та своєчасність надання АНІ до Центру.
IІІ. Документи аеронавігаційної інформації та вимоги до аеронавігаційної інформації
1. Класифікація документів аеронавігаційної інформації
1. Документи АНІ поділяються за:
внутрішньодержавні - для організації та забезпечення польотів у повітряному просторі України;
міжнародні - для організації та забезпечення польотів у повітряному просторі іноземних держав;
контрольні - для звірки бортових, довідкових та резервних примірників документів АНІ;
бортові - для організації та проведення польотів льотними екіпажами ПС;
довідкові - для організації роботи авіаційного персоналу і посадових осіб зацікавлених служб;
резервні - для заміни контрольних і бортових примірників документів АНІ, що стали непридатними для використання;
навчальні - для навчання авіаційного персоналу;
публікаційні (видані друкарським способом);
електронні (виконані на фізичних носіях).
2. Документи АНІ постійного характеру не підлягають частим змінам. До них належать:
характеристики аеродромів, вертодромів, постійних злітно-посадкових майданчиків, полігонів та пов’язаних з ними засобів виконання польотів;
інформація про типи та місцезнаходження навігаційних засобів;
елементи структури повітряного простору;
порядок використання засобів метеорологічного забезпечення і засобів зв’язку та РТЗ польотів.
3. Документи АНІ тимчасового характеру публікуються у вигляді сповіщень до документів АНІ ДА та містять інформацію про тимчасові зміни у стані аеронавігаційного забезпечення, закриття аеродрому на проведення ремонтно-відновлювальних робіт, тимчасові зміни у роботі засобів РТЗ польотів, перенесення торця злітно-посадкової смуги тощо.
Інформація пояснювального та консультативного характеру не підлягає включенню до документів АНІ.
4. До внутрішньодержавних документів АНІ належать:
бюлетені (поправки), доповнення до збірників АНІ;
циркуляри аеронавігаційної інформації, сповіщення, НОТАМ;
аеронавігаційні, радіонавігаційні та маршрутні карти;
каталог злітно-посадкових майданчиків;
5. До міжнародних документів АНІ належать:
збірники АНІ іноземних держав;
бюлетені (поправки), доповнення та сповіщення до збірників АНІ іноземних держав;
2. Документи аеронавігаційної інформації Центру аеронавігаційного забезпечення авіації Збройних Сил України
1. Центром здійснюється виготовлення (розповсюдження) таких документів АНІ:
Збірник АНД, включаючи бюлетені (поправки) та сповіщення до Збірника АНД;
каталог злітно-посадкових майданчиків державної авіації України (далі - КЗПМ);
електронний військовий збірник АНІ України (MIL electronic AIP);
витяг зі збірника AIP України.
Документи АНІ, які не виготовляються (розповсюджуються) Центром, органи управління авіації ЦОВВ мають право отримувати від інших організацій (органів), які уповноважені до забезпечення документами АНІ.
2. Збірник АНД використовується для планування та підготовки льотного складу до виконання польотного завдання, а також під час польоту в межах повітряного простору України. Збірник АНД є основним джерелом постійної інформації та інформації про тимчасові зміни.
Збірник АНД є самостійним документом і публікується у вигляді вкладених аркушів.
Збірник АНД публікується російською мовою та включає інформацію стосовно аеродромів України.
3. Постійні зміни до Збірника АНД публікуються як бюлетені (поправки). Кожній поправці до Збірника АНД надається номер, який складається з номера розділу та номера сторінки. Внесення поправок у Збірник АНД здійснюється шляхом заміни вкладених аркушів. Зміни до Збірника АНД вносяться з урахуванням термінів опублікування та прийняття рішення про внесення змін. Внесення поправок або приміток від руки може здійснюватися у виключних випадках.
Кожна сторінка Збірника АНД підлягає датуванню. Дата є датою набрання чинності інформацією.
Контрольний перелік сторінок Збірника АНД з позначенням реальних дат включається до кожної поправки до Збірника АНД. Розділ, номер сторінки та дата набрання чинності вказуються в контрольному аркуші.
4. Тимчасові зміни АНД оформлюються у вигляді сповіщень до Збірника АНД. Кожному сповіщенню присвоюється порядковий номер з відповідними літерами, який послідовно зростає протягом календарного року.
Скасування сповіщень здійснюється за умов закінчення періоду дії, отримання зведеного переліку діючих сповіщень або відміни раніше отриманого.
5. РНК містить інформацію, необхідну екіпажам ПС для виконання польотів як операційного повітряного руху, так і загального повітряного руху. Як правило, використовуються карти масштабу 1 : 1000000.
6. РНК G містить інформацію, необхідну для дотримання вимог візуальної аеронавігації та при польотах у неконтрольованому повітряному просторі України. Як правило, використовуються карти масштабу 1 : 500000.
7. Друк видань РНК та РНК G здійснюється з періодичністю відповідно до змін елементів структури повітряного простору України. Кожне видання РНК та РНК G вводиться в дію рішенням командувача Повітряних Сил Збройних Сил України.
8. Каталог штучних перешкод містить інформацію, необхідну для визначення мінімальних безпечних абсолютних/відносних висот.
9. Електронний військовий збірник АНІ України (MIL electronic AIP) містить інформацію про аеродроми, вертодроми, злітно-посадкові майданчики України, правила польотів за процедурами ДА та цивільної авіації, опис структури (елементів структури) повітряного простору України.
10. Витяг зі збірника АІР України (розділ GEN, ENR) виготовляється Центром на підставі даних збірника АІР України, затвердженого Державною авіаційною службою України та виданого САІ Украерорух.
3. Загальні вимоги до аеронавігаційної інформації
1. АНІ включає друковану, картографічну та електронну інформацію про аеродроми, вертодроми, злітно-посадкові майданчики, елементи структури повітряного простору, а також про місцевість та перешкоди. Використовувати аеродроми, вертодроми, злітно-посадкові майданчики, інформація про які відсутня у документах АНІ, забороняється, за винятком виконання посадки на непозначений злітно-посадковий майданчик, обраний льотним екіпажем під час польоту та придатний для зльоту і посадки повітряного судна.
2. АНІ регулярно оновлюються відповідно до змін у структурі повітряного простору України та змін даних про стан аеродромів, вертодромів, злітно-посадкових майданчиків України. Забороняється проведення будь-яких робіт або заходів, якщо це призведе до зміни або втрати достовірності АНІ, опублікованих у документах АНІ.
4. Вимоги до якості аеронавігаційної інформації
1. Ступінь точності АНІ визначається в залежності від типу позиційних даних. Застосовуються такі три типи даних:
знімальні точки (пороги злітно-посадкових смуг, позиції навігаційних засобів тощо);
розрахункові точки (результати математичних розрахунків на основі відомих знімальних точок, точок у просторі, контрольних точок);
заявлені точки (наприклад, точки на межах району польотної інформації).
2. Для цілей аеронавігації використовуються системи вимірів відповідно до документів ІКАО.
Для потреб ДА одночасно зі Світовою геодезичною системою-1984 (WGS-84) можливе використання системи відліку в горизонтальній площині із системою координат СК-42, про що вказується у документах АНІ.
3. У вертикальній площині для цілей аеронавігації в якості системи відліку використовується прийнятий за основу середній рівень моря (MSL).
4. Для відліку часу використовуються григоріанський календар і всесвітній координований час (UTC).
5. Точність, цілісність АНД, ступінь роздільної здатності значень перевищення, що публікуються в документах АНІ, відповідають міжнародним вимогам та визначені у документах ІКАО.
6. Достовірність та повнота АНІ та АНД досягаються:
суворим дотриманням вимог встановленого порядку і правил змін АНІ та АНД;
завчасним поданням до Центру донесень про зміни у АНІ та АНД, які плануються;
оперативним виданням та доведенням Центром до САД ДА змін до документів АНІ;
своєчасним внесенням бюлетенів (поправок) у документи АНІ;
постійним контролем за веденням і використанням документів АНІ.
7. Принципи позначення елементів структури повітряного простору України в документах АНІ є міжнародними та встановлюються відповідно до документів ІКАО.
5. Джерела аеронавігаційної інформації та аеронавігаційних даних
1. Центр отримує АНІ та АНД від:
старших авіаційних начальників аеродромів ДА України;
керівників експлуатантів аеродромів цивільної авіації;
розробників (уповноважених компетентних представників), що відповідають за ІВП злітно-посадкових майданчиків;
служб аеронавігаційної інформації інших держав;
2. Обмін документами АНІ між САІ та Центром відбувається на безоплатній основі.
На безоплатній основі Центру надається доступ до сайта САІ та до мережі фіксованого авіаційного зв’язку AFTN.
3. АНІ та АНД, що отримані від служб аеронавігаційної інформації інших держав, при розповсюдженні супроводжуються чітким посиланням на те, що вони розповсюджуються з дозволу уповноваженого органу держави, від якої їх отримано.
4. АНІ та АНД, отримані з інших доступних джерел, перевіряються перед розповсюдженням, якщо таку перевірку здійснити неможливо, про це чітко вказується при розповсюдженні.
Центр має право не приймати до оброблення АНІ та АНД, які не відповідають встановленим вимогам, про що повідомляється надавачу відповідної інформації (даних).
5. Публікування АНІ та АНД по аеродромах, вертодромах, злітно-посадкових майданчиках та полігонах проводиться на підставі ІВП.
6. Опублікування аеродромних схем у Збірнику АНД по аеродромах цивільної авіації здійснюється на підставі даних АІР України.
Публікація аеродромних схем аеродромів цивільної авіації України у Збірнику АНД, які не містяться в АІР України, здійснюється після їх погодження з керівником експлуатанта аеродрому та затвердження у встановленому порядку Державіаслужбою.
7. Надання САД ДА АНІ по аеродромах інших держав здійснюється Центром після її отримання від САІ та відповідних відомств інших держав.
6. Ведення документів аеронавігаційної інформації
1. Ведення документів АНІ полягає в своєчасному і точному внесенні до них бюлетенів (поправок), обліку діючих аркушів у документах АНІ, а також звірці їх із контрольними примірниками, які ведуться у підрозділах САД ДА.
Ведення контрольних і резервних примірників та контроль ведення бортових, довідкових документів АНІ покладаються на органи АНІ САД ДА.
Ведення бортових документів АНІ покладається на штурманів (льотчиків) льотних екіпажів.
У підрозділах, які не пов’язані з організацією та проведенням польотів, але які виконують завдання в інтересах САД ДА, можуть зберігатися довідкові примірники необхідних документів АНІ. Контроль ведення даних документів АНІ покладається на посадових осіб, які визначені відповідними наказами.
2. У контрольні, бортові та довідкові примірники документів АНІ вносяться бюлетені (поправки), які видаються Центром.
При відсутності бюлетеня (поправки) або реєстрації про внесення змін до документів АНІ користуватися такими документами забороняється.
Бортові примірники документів АНІ в період попередньої підготовки до польотів обов’язково звіряються з контрольними.
3. За необхідності використання резервних документів як контрольних або бортових здійснюється їх поаркушна звірка з контрольними примірниками відповідних документів АНІ.
4. У навчальні примірники документів АНІ бюлетені (поправки) не вносяться, вкладиші не вставляються. Використовувати ці документи з іншою метою, крім навчальної, забороняється.
5. Зміни постійного (тривалого) характеру вносяться в документи АНІ шляхом заміни аркушів на діючі.
6. Вимоги до ведення документів АНІ:
зміни вносяться (записуються) розбірливо і тільки в місцях, вказаних у сповіщенні, бюлетені (поправці);
зміни постійного характеру вносяться кульковою ручкою кольором, який відрізняється від друкарського;
зміни тимчасового характеру вносяться у розділ “Дані по аеродромах” простим олівцем із зазначенням номера сповіщення та акуратно витираються після закінчення строку дії сповіщення;
АНІ та АНД, що змінюються (текст, літерні і цифрові позначення), закреслюються однією рискою, а лінії і умовні знаки - штрихами хрест-навхрест так, щоб у разі необхідності їх можна було прочитати. Крім того, у Збірнику АНД, КЗПМ на полях робиться запис із зазначенням номера та дати поправки; на РНК номер, дата поправки та її короткий зміст записуються у таблиці “Облік внесених поправок (проведених перевірок)”; на РНК G та карті штучних перешкод запис робиться у таблиці “Облік внесених поправок” аркуша, на який нанесена поправка, а також у зведену таблицю “Облік внесених поправок (проведених перевірок)” (аркуші 1-8).
7. Зміни до документів АНІ вносяться напередодні введення їх у дію, із записом у аркуші внесення змін.
Облік діючих аркушів Збірника АНД та КЗПМ проводиться згідно з описом контрольного аркуша, який входить до кожного бюлетеня (поправки).
8. Під час ведення документів АНІ забороняється:
залучати до внесення змін непідготовлених посадових осіб;
вносити зміни в контрольні примірники на підставі звірки їх з контрольними примірниками підпорядкованих підрозділів;
вносити зміни в документи АНІ з інформації, отриманої не від Центру;
вносити зміни в бортові примірники на підставі звірки з іншими бортовими примірниками.
9. Звірка контрольних примірників документів АНІ органів управління САД ДА з контрольними примірниками документів АНІ Центру проводиться двічі на рік відповідно до плану проведення звірок, який щороку затверджується командувачем Повітряних Сил Збройних Сил України.
Після проведення звірки органи управління САД ДА проводять звірку контрольних примірників документів АНІ підпорядкованих підрозділів з власними контрольними примірниками, після чого здійснюється звіряння бортових та довідкових примірників з контрольними примірниками у підрозділах.
Про проведення звірки та виявлені недоліки органи управління САД ДА інформують Центр.
Виконання польотів з бортовими примірниками документів АНІ, не звіреними з контрольними, забороняється.
10. Контроль правильності ведення бортових та довідкових документів АНІ авіаційних частин покладається на їх органи АНІ.
Контроль правильності ведення контрольних та довідкових документів АНІ покладається на органи АНІ органів управління САД ДА.
Контроль правильності ведення контрольних документів АНІ органів управління САД ДА здійснюється Центром.
За погодженням з керівниками органів управління САД ДА Центр має право вибіркової перевірки ведення документів АНІ усіх підрозділів САД ДА.
11. Порядок внесення бюлетенів (поправок) у Збірник АНД обов’язково перевіряється за контрольним аркушем.
12. Для забезпечення послідовності та точності АНД наприкінці кожного року Центром проводиться перегляд цих даних.
IV. Порядок забезпечення аеронавігаційною інформацією
1. Основним завданням забезпечення АНІ польотів ПС є своєчасне надання льотним екіпажам та органам управління повітряним рухом АНІ та АНД, необхідних для організації і виконання польотів.
2. Центром здійснюється надання та обмін АНІ, АНД з установами, які не належать до САД ДА, але виконують завдання в інтересах САД ДА, за відповідним рішенням керівників органів управління авіації Збройних Сил України, ЦОВВ.
3. Доведення АНІ та АНД до САД ДА здійснюється Центром.
4. Прийом або передача документів АНІ між авіаційними частинами (САД ДА) здійснюється за письмовим розпорядженням керівника Центру і супроводжується обов’язковою письмовою доповіддю до Центру про передачу (отримання) документів АНІ із зазначенням кому (від кого) і які документи передано (отримано).
5. Знищення документів АНІ здійснюється на підставі письмового розпорядження начальника Центру і супроводжується обов’язковою письмовою доповіддю до Центру про їх знищення.
6. У разі втрати документів АНІ негайно повідомляється Центр для прийняття відповідного рішення.
2. Визначення кількості документів аеронавігаційної інформації
1. Кількість документів АНІ у підрозділах САД ДА визначається згідно з методикою визначення кількісних показників забезпечення документами АНІ органів управління, установ, частин і підрозділів САД ДА, яка розробляється Центром, погоджується з органами управління авіації ЦОВВ та затверджується командувачем Повітряних Сил Збройних Сил України.
2. Розрахунок потреби в документах АНІ на рік розробляється керівниками органів управління авіації САД ДА на підставі Методики визначення кількісних показників забезпечення документами АНІ органів управління, установ, частин і підрозділів САД ДА у залежності від місця дислокації підрозділів та характеру їх завдань.
Заявки САД ДА на потребу в документах АНІ на наступний рік з відповідними розрахунками надсилаються за підпорядкованістю до Центру не пізніше третього кварталу для врахування на наступний рік.
На підставі отриманих заявок Центр складає зведений розрахунок потреби ДА в документах АНІ на відповідний рік, який затверджується командувачем Повітряних Сил Збройних Сил України.
Внесення змін у зведений розрахунок протягом року проводиться у виключних випадках за рішенням командувача Повітряних Сил Збройних Сил України.
3. Забезпечення документами аеронавігаційної інформації
1. Забезпечення САД ДА документами АНІ здійснюється Центром на підставі зведеного розрахунку потреби ДА в документах АНІ на відповідний рік.
2. Забезпечення внутрішньодержавними та міжнародними документами АНІ здійснюється:
авіаційних частин, САД Збройних Сил України - за рахунок кошторису Міністерства оборони України;
авіаційних частин, САД інших органів управління авіації ЦОВВ - за рахунок кошторисів відповідно Міністерства внутрішніх справ України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій та Державної прикордонної служби України.
3. Центр надсилає бюлетені (поправки) до документів АНІ безпосередньо до авіаційних частин.
До кожного найменування документів АНІ видаються окремі бюлетені (поправки) з присвоєнням порядкових номерів. Порядкові номери бюлетенів (поправок) не перериваються протягом усього періоду дії документа.
4. Під час планування польотів ДА на аеродроми іноземних держав САД ДА завчасно (не менш як за 30 діб) надсилає запит до Центру для отримання необхідної АНІ та АНД, а також тимчасових змін АНД, які передаються міжнародними НОТАМ.
5. Під час підготовки та виконання польотів у повітряному просторі іноземних держав льотні екіпажі ПС САД ДА використовують збірники АНІ іноземних держав, аеронавігаційні карти іноземних держав.
Під час польотів льотним екіпажам ПС забороняється використовувати запасні аеродроми, які не опубліковані в міжнародних документах АНІ.
4. Забезпечення аеронавігаційними базами даних систем супутникової навігації
1. Забезпечення оновлення аеронавігаційних баз даних супутникової навігації GPS пристроїв шляхом надання кодів активації проводиться Центром на підставі відповідних заявок:
авіаційних частин, САД Збройних Сил України - за рахунок кошторису Міністерства оборони України;
авіаційних частин, САД інших органів управління авіації ЦОВВ - за рахунок кошторисів відповідно Міністерства внутрішніх справ України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій та Державної прикордонної служби України.
2. Оновлення аеронавігаційних баз даних систем супутникової навігації GPS пристроїв проводиться під керівництвом органів АНІ САД ДА.
5. Контроль стану забезпечення аеронавігаційною інформацією
1. Центр постійно контролює відповідність інформації, яка опублікована у документах АНІ, її фактичному стану.
2. Органи АНІ САД ДА до 05 числа кожного наступного місяця інформують Центр про отримання змін (сповіщень, бюлетенів (поправок)) до документів АНІ за попередній місяць.
У разі виявлення відсутності попереднього сповіщення, бюлетеня (поправки) під час надходження наступного негайно сповіщається Центр для повторного отримання АНІ та з’ясування причин її ненадходження.
3. З метою забезпечення САД ДА АНІ використовуються такі види зв’язку:
авіаційний фіксований зв’язок AFTN;
автоматизована система управління Збройних Сил України “Дніпро”;
V. Порядок надання змін до документів АНІ
1. Старший авіаційний начальник аеродрому, вертодрому, злітно-посадкового майданчика, полігона несе відповідальність за відповідність відомостей, що вказані в ІВП, нормативно-правовим актам, які визначають порядок використання повітряного простору, фактичному стану аеродрому, злітно-посадкового майданчика, полігона, режиму роботи засобів зв’язку та РТЗ польотів, порядку виконання польотів, а також за своєчасне повідомлення до Центру про заплановані зміни та зміни, що відбулися.
У випадку необхідності виконання робіт чи проведення заходів, які пов’язані зі змінами АНІ, подається донесення до Центру в терміни, визначені у пункті 4 цього розділу.
Забороняється проведення будь-яких робіт або заходів, які можуть призвести до зміни та втрати достовірності АНД, опублікованих у документах АНІ.
2. Донесення про зміни (доповнення) АНД складаються з дотриманням прийнятої термінології, виключаючи можливість подвійного тлумачення.
3. Донесення надається у вигляді телеграми (телефонограми, факсограми, листа) за підписом старшого авіаційного начальника аеродрому, вертодрому, злітно-посадкового майданчика або полігона.
Донесення обов’язково погоджується з органом управління САД ДА (зазначаються дата погодження, а також посади осіб, які погодили відповідні зміни).
4. Донесення, які містять зміни АНД, подаються, як правило, за підпорядкованістю і відомчою належністю в такі строки:
першої категорії (непередбачені події, які впливають на безпеку польотів та обслуговування повітряного руху ) - негайно;
другої категорії (інформація про встановлення нових небезпечних і заборонених зон, зон обмеження польотів, а також про діяльність, що потребує встановлення в повітряному просторі тимчасових або постійних обмежень чи заборон використання повітряного простору) - за 10 робочих днів до строку введення в дію зміни, що планується;
третьої категорії - не пізніше 30 діб до строку введення в дію зміни, що планується.
5. Донесення про зміни АНД має містити таке:
найменування аеродрому, вертодрому, злітно-посадкового майданчика, полігона та його чотиризначний індекс;
ким узгоджено та затверджено зміни.
До донесень про зміни АНД додаються текстові і графічні матеріали, які містять аеродромні схеми і карти (в масштабі схеми). На аеродромних схемах (таблицях) застарілі АНД (дані, що змінюються) закреслюються, а нові (змінені) дані, що надаються, підкреслюються червоним кольором.
Центр не приймає до обробки донесення, які не відповідають зазначеним вимогам, про що повідомляється посадова особа, яка надала донесення.
6. Після остаточного уточнення характеру змін та строків введення їх у дію Центр вносить інформацію про зміни у вигляді поправок (сповіщень) до документів АНІ та надсилає їх до САД ДА, а у разі необхідності надсилає запит до САІ за встановленою формою на видання НОТАМ.
VІ. Порядок надання інформації про невідповідність аеронавігаційних даних фактичному стану
1. У разі виявлення фактів невідповідності АНД фактичному стану або їх відсутності в АНІ авіаційний персонал ДА зобов’язаний доповісти про ситуацію органу АНІ САД ДА для подання донесення до Центру.
2. У разі виявлення невідповідності АНД льотним екіпажем ПС під час польоту орган УПР, якому повідомлено про невідповідність, зобов’язаний:
негайно попередити про це льотні екіпажі ПС, які знаходяться у повітрі у зоні відповідальності;
після закінчення польотів зробити відповідний запис у журналі зауважень і доповісти про недоліки в забезпеченні польотів АНІ старшому авіаційному начальнику аеродрому.
3. Старший авіаційний начальник аеродрому, який отримав доповідь про невідповідність (відсутність) АНД, зобов’язаний вжити термінових заходів щодо їх усунення та невідкладно направити донесення до Центру із зазначенням такого:
де і коли відбулося порушення в забезпеченні польотів АНІ;
звання, прізвище командира льотного екіпажу ПС, який виявив порушення, тип повітряного судна і умови польоту;