Про затвердження Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 428 від 21.06.2017}
Відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, що додається.
2. Внести зміни у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 403 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 44, ст. 1576), виклавши їх в редакції, що додається.
МЕТОДИКА
визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів
1. Ця Методика встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі - автомобілі) для цілей віднесення таких автомобілів до об’єктів оподаткування транспортним податком.
2. Середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за такою формулою:
де Цн - ціна нового транспортного засобу в Україні з урахуванням марки, моделі, об’єму циліндрів двигуна, типу пального;
Г - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів з урахуванням строку експлуатації транспортних засобів у роках згідно з додатком 1 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 403 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 44, ст. 1576).
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 428 від 21.06.2017}
3. Джерелом інформації для визначення ціни нового автомобіля є офіційні прайс-листи виробників (дилерів).
4. Інформація про ціни нового автомобіля з урахуванням марки, моделі, об’єму циліндрів двигуна, типу пального подається до 10 січня базового податкового (звітного) періоду (року) державним підприємством “Держзовнішінформ” до Мінекономрозвитку.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 428 від 21.06.2017}
5. Ідентичними є автомобілі, в яких збігаються такі ознаки і параметри:
тип кузова (седан, універсал тощо);
конструкція привода тягових коліс;
тип коробки переключення передач та інших складників силової передачі;
Розбіжності можуть стосуватися комплектації, пробігу та технічного стану.
6. Аналогічними є автомобілі, в яких збігаються такі ознаки і параметри:
тип кузова (седан, універсал тощо);
призначення (дорожні, позадорожні);
тип двигуна (бензиновий, дизельний тощо);
привод тягових коліс (передньоприводні, задньоприводні, повноприводні);
тип коробки переключення передач;
7. За наявності кількох аналогів аналогічним автомобілем є автомобіль одного виробника (країни-виробника).
8. У разі коли неможливо визначити ціну ідентичного нового автомобіля в Україні (немає необхідних довідкових даних) допускається використання даних щодо аналогічних автомобілів.
9. У разі коли неможливо визначити ціну нового автомобіля в Україні, використовується інформація про його ціну в країнах-виробниках (експортерах).
Ціна нового автомобіля в Україні визначається на рівні ціни країн-виробників (експортерів) без урахування податку на додану вартість у таких країнах, збільшеної на суму податків, зборів та інших обов’язкових платежів, що відповідно до законодавства сплачуються під час митного оформлення автомобіля.
10. У разі коли неможливо визначити ціну нового автомобіля в Україні згідно з пунктами 3-8 цієї Методики допускається використання інформації про ціни нових автомобілів, зазначені у спеціалізованих періодичних виданнях для продажу автомобілів, комп’ютерних програмах, Інтернеті тощо.
11. Коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів залежно від строку експлуатації визначається як середнє значення співвідношення ціни автомобілів, що були у використанні, до ціни аналогічних нових автомобілів.
{Пункт 12 виключено на підставі Постанови КМ № 428 від 21.06.2017}
13. Мінекономрозвитку відповідно до цієї Методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого податкового (звітного) року розміщує на своєму офіційному веб-сайті перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо зазначених автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
У разі відсутності на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об’єкта оподаткування транспортним податком, Мінекономрозвитку за зверненням ДФС та/або власника зазначеного легкового автомобіля визначає його середньоринкову вартість, доповнює перелік, зазначений в абзаці першому цього пункту, такою інформацією та розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.
{Пункт 13 в редакції Постанови КМ № 428 від 21.06.2017}
14. Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає змогу отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна та тип пального.
{Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 428 від 21.06.2017}
КОЕФІЦІЄНТ
коригування ринкової ціни транспортних засобів
Найменування транспортних засобів | Коефіцієнт з урахуванням строку експлуатації транспортних засобів у роках | |||||||||||
до 1 | понад 1 до 2 | понад 2 до 3 | понад 3 до 4 | понад 4 до 5 | понад 5 до 6 | понад 6 до 7 | понад 7 до 8 | понад 8 до 9 | понад 9 до 10 | понад 10 до 11 | понад 11 до 12 | |
Легкові автомобілі | 74 | 62 | 50 | 45 | 42 | 39 | 36 | 33 | 31 | 29 | 27 | 25 |
Мопеди | 81 | 65 | 52 | 42 | 34 | 27 | 22 | 18 | 14 | 11 | 9 | 7 |
Мотоцикли | 91 | 82 | 75 | 69 | 62 | 57 | 51 | 47 | 43 | 39 | 37 | 35 |
__________ |
|
КОЕФІЦІЄНТ
коригування ринкової ціни транспортних засобів
Нормативний середньорічний пробіг транспортних засобів, тис. кілометрів | Фактичний середньорічний пробіг транспортних засобів, тис. кілометрів | Коефіцієнт з урахуванням різниці між фактичним та нормативним середньорічним пробігом транспортних засобів у тис. кілометрів | |||||||||
понад 2 до 5 | понад 5 до 8 | понад 8 до 10 | понад 10 до 12 | понад 12 до 14 | понад 14 до 16 | понад 16 до 18 | понад 18 до 20 | понад 20 до 22 | понад 22 | ||
27 | до 27 | 1 | 3 | 5 | 6 | 6,5 | 7 | 7,5 | 8 | 8,5 | 9 |
понад 27 | 0,5 | 1,5 | 3 | 4,5 | 5 | 5,5 | 6 | 6,5 | 7 | 7,5 |