{Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 265 від 07.02.2022}
Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 964 від 14.12.2016
№ 202 від 29.03.2017
№ 579 від 09.08.2017
№ 665 від 30.08.2017
№ 691 від 10.07.2019
№ 1166 від 27.12.2019
№ 431 від 01.06.2020
№ 481 від 27.05.2020 - додатково див. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду № 640/14809/20 від 28.09.2021
№ 701 від 22.07.2020
№ 911 від 23.09.2020
№ 1362 від 23.12.2020
№ 1364 від 28.12.2020}
Відповідно до статті 10 Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Правила реєстрації місця проживання;
Порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.
до 1 квітня 2021 р. інформація про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, яка наявна в реєстрі територіальної громади та раніше не була передана до Державної міграційної служби, передається в електронній формі виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, сільських голів (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, до відомчої інформаційної системи Державної міграційної служби;
з 1 квітня 2021 р. інформація про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб від виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, сільських голів (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, передається в електронній формі до відомчої інформаційної системи Державної міграційної служби з подальшою передачею інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.
Структура та формат файлів, технічний опис сервісу електронної інформаційної взаємодії встановлюються Міністерством внутрішніх справ.
Обмін інформацією між органами реєстрації, відомчою інформаційною системою Державної міграційної служби, Єдиним державним демографічним реєстром здійснюється шляхом електронної інформаційної взаємодії згідно з Порядком організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357 “Деякі питання організації електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 41, ст. 1450; 2019 р., № 34, ст. 1204).
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
22. З метою передачі в інформації про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб до відомчої інформаційної системи Державної міграційної служби з подальшою передачею до Єдиного державного демографічного реєстру органи реєстрації, що створили та ведуть власні відомчі інформаційні системи реєстру територіальної громади, передають наявну інформацію про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб до Державної міграційної служби після введення в експлуатацію відповідних технічних та програмних засобів.
{Абзац перший пункту 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
Вимоги до технічного опису сервісу електронної інформаційної взаємодії для обміну даними про факт здійснення реєстрації місця проживання особи між інформаційно-телекомунікаційними системами органів реєстрації та Державної міграційної служби, єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ встановлюються Міністерством внутрішніх справ.
{Постанову доповнено пунктом 22 згідно з Постановою КМ № 911 від 23.09.2020; в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
3. Для створення реєстрів територіальних громад орган ведення Державного реєстру виборців на запит органу реєстрації одноразово подає на електронному носії протягом десяти днів з дня надходження такого запиту відомості з Державного реєстру виборців про громадян України - жителів відповідних сіл, селищ, міст, виборчі адреси яких включають дані, зазначені у пунктах 1-9, 11 частини восьмої статті 8 Закону України “Про Державний реєстр виборців”.
{Постанову доповнено пунктом 3 згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
4. Після початку ведення органом реєстрації реєстру територіальної громади в електронній формі картотеки з питань реєстрації фізичних осіб, що були отримані відповідним органом реєстрації від Державної міграційної служби, житлово-експлуатаційних організацій та інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, а також картки реєстрації особи та адресні картки, ведення яких забезпечується органами реєстрації з 4 квітня 2016 р., зберігаються органом реєстрації у формі картотеки протягом строку, встановленого законодавством.
{Постанову доповнено пунктом 4 згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
5. У разі прийняття рішення про добровільне об’єднання територіальних громад або добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади картотеки, зазначені у пункті 4 цієї постанови, що ведуться відповідними органами реєстрації, протягом місяця з дня набрання чинності таким рішенням, передаються новоутвореному органові реєстрації.
{Постанову доповнено пунктом 5 згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
ПРАВИЛА
реєстрації місця проживання
1. Ці Правила визначають механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів.
2. У цих Правилах терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”.
3. Реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) (далі - орган реєстрації) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.
4. Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.
Реєстрація місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється в день подання особою або її представником документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена одночасно із зняттям з попереднього місця проживання.
5. Батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.
6. У разі коли особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, реєстрація може бути здійснена за зверненням її законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленому законом порядку (далі - представник).
7. Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. У разі коли особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором. За адресою зареєстрованого місця проживання з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції.
8. Документи для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи подаються до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) з урахуванням вимог Закону України “Про адміністративні послуги”.
Особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку за місцем її проживання.
За бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можуть бути подані через органи державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.
Реєстрація місця проживання новонародженої дитини може здійснюватися також через органи соціального захисту населення на підставі даних, що зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, у заяві про призначення допомоги при народженні дитини.
Подання заяви про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання бездомних та інших осіб, які не мають постійного місця проживання, покладається на відповідну спеціалізовану соціальну установу, заклад соціального обслуговування та соціального захисту, в яких зазначеним особам надаються соціальні послуги відповідно до Закону України “Про соціальні послуги”.
{Абзац п’ятий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 431 від 01.06.2020}
Заяви щодо реєстрації/зняття з реєстрації, що подаються в електронній формі, формуються за допомогою програмних засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг у довільній формі, придатній для сприйняття їх змісту, відповідно до відомостей, передбачених для кожного виду заяв у формах, затверджених цими Правилами.
{Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 701 від 22.07.2020}
Дані, що містяться у поданій в електронній формі заяві про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання, передаються засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, засобами єдиної інформаційної системи МВС до інформаційно-телекомунікаційної системи органу реєстрації, яка забезпечує функціонування реєстру територіальної громади, або програмними засобами відомчої інформаційної системи ДМС, з доступом через офіційний веб-сайт ДМС.
{Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 701 від 22.07.2020; в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
9. Відомості про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання вносяться до паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист (далі - документи, до яких вносяться відомості про місце проживання), а відомості про реєстрацію місця перебування - до довідки про звернення за захистом в Україні (документ, до якого вносяться відомості про місце перебування) шляхом проставлення в них відповідного штампа реєстрації місця проживання/перебування особи за формою згідно з додатком 1.
{Абзац перший пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 964 від 14.12.2016, № 579 від 09.08.2017}
Відомості про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання вносяться до паспорта громадянина України:
у вигляді книжечки (зразка 1993 року) - шляхом проставлення в ньому штампа реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 1 або штампа зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 2;
у формі картки (зразка 2015 року) - шляхом внесення інформації до безконтактного електронного носія, який імплантовано у такий паспорт, у разі наявності робочих станцій та підключення органу реєстрації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр). У разі непідключення органу реєстрації до Реєстру особі видається довідка про реєстрацію або зняття з реєстрації місця проживання, а внесення інформації до безконтактного електронного носія здійснюється територіальним підрозділом ДМС на підставі такої довідки.
10. У разі внесення під час реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування помилкових відомостей про особу орган реєстрації зобов’язаний на підставі поданих особою або її представником достовірних відомостей у день звернення внести необхідні зміни до документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування, реєстру відповідної територіальної громади та надіслати інформацію до відомчої інформаційної системи ДМС з подальшою передачею інформації до Реєстру відповідно до Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Порядок).
{Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
11. Орган реєстрації відмовляє в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання, якщо:
особа не подала необхідних документів або інформації;
у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними;
звернулася особа, яка не досягла 14 років.
Рішення про відмову в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання приймається в день звернення особи або її представника шляхом зазначення у заяві про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання підстав відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.
Рішення про відмову в реєстрації місця проживання з підстави неподання необхідних документів не може бути прийнято у разі проведення державної реєстрації місця проживання новонародженої дитини відповідно до Порядку надання комплексної послуги “єМалятко”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691 “Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини”.
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 691 від 10.07.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1166 від 27.12.2019}
На період дії експериментального проекту, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691 “Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини” (Офіційний вісник України, 2019 р., № 66, ст. 2257), рішення про відмову в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років за заявою батьків чи одного з них, поданою в електронній формі, приймається шляхом формування повідомлення, яке надсилається за допомогою програмних засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг на адресу електронної пошти заявника, а також до його особистого кабінету користувача на зазначеному Веб-порталі (у разі створення) та/або через мобільний додаток Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія” (у разі його встановлення) на електронний носій заявника (пункти 213 та 261 цих Правил).
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 701 від 22.07.2020}
12. Особи, які не проживають за зареєстрованим місцем проживання більше одного місяця і які мають невиконані майнові зобов’язання, накладені в адміністративному порядку чи за судовим рішенням, або призиваються на строкову військову службу і не мають відстрочки, або беруть участь у судовому процесі в будь-якій якості, зобов’язані письмово повідомити відповідному органу реєстрації про своє місце перебування.
13. Надання органами реєстрації та ДМС відомостей про місце проживання особи та інших персональних даних здійснюється виключно у випадках, передбачених законами України, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини або за згодою самої особи на запит за формою згідно з додатком 3.
14. Строк зберігання заяв про реєстрацію місця проживання/перебування та зняття з реєстрації місця проживання осіб та за необхідності відповідних копій документів, які подаються для здійснення реєстрації місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання в паперовій формі, становить три роки.
{Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
{Пункт 15 виключено на підставі Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
16. У разі прийняття рішення про добровільне об’єднання територіальних громад, сіл, селищ, міст, добровільне приєднання до об’єднаних територіальних громад, про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), адміністративно-територіальних одиниць, а також про інші зміни в адміністративно-територіальному устрої зміни до реєстру територіальної громади вносяться на підставі відповідних актів із збереженням попередніх даних та подальшим внесенням такої інформації до відомчої інформаційної системи ДМС з передачею інформації до Реєстру відповідно до Порядку.
{Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
{Пункт 17 виключено на підставі Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
18. Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);
4) документи, що підтверджують:
право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);
право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);
проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби);
5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:
документ, що посвідчує особу представника;
документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).
Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.
У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
У разі перебування житла в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов’язань для реєстрації місця проживання особи додатково подається письмова згода відповідного іпотекодержателя або довірчого власника.
{Пункт 18 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 481 від 27.05.2020 - додатково див. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду № 640/14809/20 від 28.09.2021}
Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання особи інші документи.
181. Державна реєстрація місця проживання новонародженої дитини відповідно до Порядку надання комплексної послуги “єМалятко”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691 “Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини”, здійснюється виключно на підставі відомостей, отриманих в порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром актів цивільного стану громадян.
{Правила доповнено пунктом 181 згідно з Постановою КМ № 691 від 10.07.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1166 від 27.12.2019}
19. Працівник органу реєстрації або центру надання адміністративних послуг перевіряє належність документа, до якого вносяться відомості про місце проживання (або документа, до якого вносяться відомості про місце перебування, - у разі реєстрації місця перебування), особі, що його подала, його дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання/перебування (у разі потреби надає допомогу особі в заповненні бланка заяви) та наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання/перебування, про що ним вчиняється відповідний запис у цій заяві.
Працівник органу реєстрації також з метою перевірки належності особі, що подала заяву для реєстрації місця проживання, відповідного житла на праві власності чи належності власнику/співвласникам, що надали згоду особі для реєстрації місця проживання, відповідного житла на праві власності, а також з метою перевірки перебування такого житла в іпотеці або довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов’язань використовує відомості Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відповідно до Порядку доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127 “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 2, ст. 108; 2018 р., № 52, ст. 1827).
{Пункт 19 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 481 від 27.05.2020 - додатково див. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду № 640/14809/20 від 28.09.2021}
20. У разі подання документів, необхідних для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, через органи державної реєстрації актів цивільного стану уповноважений працівник перевіряє належність документа, що посвідчує особу батьків (усиновлювачів) або інших законних представників дитини, та документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, особі, яка його надала, їх дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання, наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини, про що ним робиться відповідний запис у цій заяві. Прийняті документи не рідше одного разу на місяць передаються до відповідного органу реєстрації.
21. Дані, необхідні для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, можуть надаватися одним із батьків дитини або її законним представником під час звернення до органу соціального захисту населення за призначенням допомоги при народженні дитини. Працівник органу соціального захисту населення перевіряє документи, подані одним із батьків дитини або її законним представником, з урахуванням вимог, передбачених у пункті 18 цих Правил. На підставі наданих документів працівник органу соціального захисту населення формує дані за формою згідно з додатком 12 та передає або надсилає їх до відповідного органу реєстрації.
211. Місце проживання дитини віком до 14 років може бути зареєстровано (зокрема одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання) за заявою батьків чи одного з них, поданою в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису.
{Абзац перший пункту 211 в редакції Постанови КМ № 701 від 22.07.2020}
Реєстрація місця проживання дитини віком до 14 років в електронній формі здійснюється виключно за умови, що така реєстрація здійснюється за наявним у реєстрі територіальної громади зареєстрованим місцем проживання батьків чи одного з них.
{Правила доповнено пунктом 211 згідно з Постановою КМ № 691 від 10.07.2019}
212. Реєстрація місця проживання (зокрема одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання) дитини віком до 14 років в електронній формі здійснюється виключно на підставі заяви, поданої в електронній формі, без подання документів, передбачених пунктом 18 цих Правил.
{Абзац перший пункту 212 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 701 від 22.07.2020}
У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами згода батьків на реєстрацію місця проживання дитини віком до 14 років підтверджується їх кваліфікованими електронними підписами або засвідчується кваліфікованим електронним підписом нотаріуса.
Відомості щодо прізвища, імені, по батькові (за наявності) дитини, батьків чи одного з них, номера та серії свідоцтва про народження дитини, зазначені в заяві, перевіряються на відповідність даним Державного реєстру актів цивільного стану громадян із використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
{Абзац третій пункту 212 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1166 від 27.12.2019, № 701 від 22.07.2020, № 1362 від 23.12.2020}
Інформаційна взаємодія Єдиного державного веб-порталу електронних послуг з Державним реєстром актів цивільного стану громадян та єдиною інформаційною системою МВС здійснюється згідно з Порядком організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357 “Деякі питання організації електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 41, ст. 1450; 2019 р., № 34, ст. 1204).
{Абзац четвертий пункту 212 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1166 від 27.12.2019, № 701 від 22.07.2020}
Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.
Оплата адміністративного збору здійснюється за допомогою програмних засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг під час формування заяви перед її поданням. При цьому документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, до заяви не додається.
{Правила доповнено пунктом 212 згідно з Постановою КМ № 691 від 10.07.2019; в редакції Постанови КМ № 701 від 22.07.2020}
213. Реєстрація місця проживання дитини віком до 14 років в електронній формі здійснюється в день подання особою документів або не пізніше наступного робочого дня у разі їх отримання поза робочим часом органу реєстрації.
Про факт реєстрації місця проживання (про відмову в реєстрації) за заявою, поданою в електронній формі, орган реєстрації у день внесення відповідної інформації до реєстру територіальної громади надсилає засобами єдиної інформаційної системи МВС до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг довідку про реєстрацію місця проживання (повідомлення про відмову у реєстрації із зазначенням причин відмови) в електронній формі, яка надсилається через веб-портал на адресу електронної пошти заявника, а також до його особистого кабінету користувача на зазначеному Веб-порталі (у разі створення) та/або через мобільний додаток Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія” (якщо мобільний додаток встановлено) на електронний носій заявника.
{Абзац другий пункту 213 в редакції Постанови КМ № 701 від 22.07.2020}
{Правила доповнено пунктом 213 згідно з Постановою КМ № 691 від 10.07.2019}
22. У разі подання заяви про реєстрацію місця проживання бездомної особи представником спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту або посадовою особою виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителем багатоквартирного будинку документи, визначені пунктом 18 цих Правил, не рідше одного разу на тиждень подаються ними до органу реєстрації для здійснення реєстрації.
23. Працівник органу реєстрації в день звернення особи або її представника чи в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг або представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, посадової особи виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителя багатоквартирного будинку, органів державної реєстрації актів цивільного стану або даних від органу соціального захисту населення:
приймає рішення про реєстрацію або про відмову у реєстрації місця проживання особи;
вносить відомості про реєстрацію місця проживання у документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (документ, до якого вносяться відомості про місце перебування, - у разі реєстрації місця перебування). Датою реєстрації місця проживання/перебування осіб, які подавали документи через центр надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, посадову особу виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителя багатоквартирного будинку, є дата отримання органом реєстрації відповідних документів;
формує і вносить дані про реєстрацію місця проживання особи до реєстру територіальної громади відповідно до Порядку;
формує інформацію про реєстрацію місця проживання/перебування особи для її передачі до відомчої інформаційної системи ДМС з подальшою передачею інформації до Реєстру відповідно до Порядку;
{Абзац п’ятий пункту 23 в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
оформляє і видає довідку про реєстрацію місця проживання/перебування дітям до 16 років та громадянам, які мають паспорт громадянина України у формі картки, за формами згідно з додатками 13 або 14 відповідно;
повертає особі або її представнику, адміністратору центру надання адміністративних послуг, представнику спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту або посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку документ, до якого вносяться відомості про реєстрацію місця проживання, довідку про реєстрацію місця проживання, що оформлена особі відповідно до абзацу шостого цього пункту, та інші документи, які подавалися.
Якщо документи (дані) для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подавалися до органу державної реєстрації актів цивільного стану або до органів соціального захисту населення, оформлена органом реєстрації довідка про реєстрацію місця проживання дитини повертається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану або за бажанням того з батьків (представників), хто подавав заяву, може бути видана у відповідному органі реєстрації, центрі надання адміністративних послуг, надіслана поштою, про що робиться відповідна відмітка в даних про новонароджену дитину, форма яких наведена у додатку 12.
Якщо під час подачі документів буде встановлено, що особа звернулася для реєстрації нового місця проживання після спливу 30 календарних днів після зняття з реєстрації попереднього місця проживання або подала для реєстрації місця проживання недійсний паспорт громадянина України, працівник органу реєстрації або центру надання адміністративних послуг складає на неї адміністративний протокол за вчинення правопорушення, визначеного у статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Якщо іноземець або особа без громадянства подали для реєстрації місця проживання недійсний документ, до якого вносяться відомості про місце проживання/перебування, іноземця або особу без громадянства направляють до територіального підрозділу ДМС відповідно до території обслуговування для вжиття до них заходів адміністративного впливу або інших заходів, визначених законодавством України.
24. У разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання в іншій адміністративно-територіальній одиниці до органу реєстрації, на території обслуговування якого було зареєстроване попереднє місце проживання особи, не пізніше наступного дня надсилається в електронній формі повідомлення про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 15 для внесення інформації до відповідного реєстру територіальної громади.
У документ особи (у формі книжечки), до якого вносяться відомості про реєстрацію місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання, органом реєстрації спочатку проставляється штамп зняття з реєстрації місця проживання особи, а потім відповідний штамп реєстрації нового місця проживання особи.
У паспорт громадянина України (у формі картки) відомості про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання вносяться до безконтактного електронного носія відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 40, ст. 1188).
Якщо після здійснення реєстрації місця проживання особи одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання буде встановлено, що особа не повідомила про реєстрацію місця проживання разом з нею за попередньою адресою малолітніх дітей, обидві дії скасовуються на підставі письмового рішення органу реєстрації, про що письмово повідомляється особі.
{Пункт 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
25. Реєстрація місця перебування осіб, що звернулися за захистом в Україні із заявою за формою згідно з додатком 8, здійснюється на визначений законом строк на підставі документів, визначених пунктом 18 цих Правил (крім квитанції про сплату адміністративного збору). Відомості про реєстрацію місця перебування вносяться до довідки про звернення за захистом в Україні, зразок якої затверджується наказом МВС.
Зняття з реєстрації місця проживання
26. Зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі:
заяви особи або її представника за формою згідно з додатком 11;
рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про зняття з реєстрації місця проживання особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС із зазначенням відповідних реквізитів паспорта померлої особи або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;
інших документів, які свідчать про припинення:
підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства (інформація територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, на території обслуговування якого зареєстровано місце проживання особи, про закінчення строку дії посвідки на тимчасове проживання або копія рішення про скасування посвідки на тимчасове проживання чи скасування дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання в Україні);
підстав для перебування бездомної особи на обліку/для отримання бездомною особою соціальних послуг у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту (письмове повідомлення соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту);
{Абзац восьмий пункту 26 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 431 від 01.06.2020}
підстав на право користування житловим приміщенням (закінчення строку дії договору оренди, найму, піднайму житлового приміщення, строку навчання в навчальному закладі (у разі реєстрації місця проживання в гуртожитку навчального закладу на час навчання), відчуження житла та інших визначених законодавством документів).
Зняття з реєстрації місця проживання на підставах, визначених в абзацах восьмому та дев’ятому цього пункту, здійснюється за клопотанням уповноваженої особи спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту або за заявою власника/наймача житла або їх представників.
Зняття з реєстрації місця проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких встановлено опіку та піклування, здійснюється за погодженням з органами опіки та піклування.
документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження;
квитанцію про сплату адміністративного збору;
військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:
документ, що посвідчує особу представника;
документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).
Зняття з реєстрації місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.
У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, разом з одним із батьків здійснюється за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
261. Місце проживання дитини віком до 14 років може бути знято з реєстрації за заявою батьків чи одного з них, поданою в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису, без подання документів, передбачених пунктом 26 цих Правил.
У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами згода батьків на зняття з реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років підтверджується їх кваліфікованими електронними підписами або засвідчується кваліфікованим електронним підписом нотаріуса.
Формування, пересилання та обробка заяви здійснюються відповідно до абзаців третього - п’ятого пункту 212 цих Правил.
Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.
Оплата адміністративного збору здійснюється за допомогою програмних засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг під час формування заяви перед її поданням. При цьому документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, до заяви не додається.
Зняття з реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років в електронній формі здійснюється в день подання документів або не пізніше наступного робочого дня у разі їх надходження після закінчення робочого часу органу реєстрації.
Про факт зняття з реєстрації місця проживання (про відмову у знятті з реєстрації) за заявою, поданою в електронній формі, орган реєстрації у день внесення відповідної інформації до реєстру територіальної громади надсилає засобами єдиної інформаційної системи МВС до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг довідку про зняття з реєстрації місця проживання (повідомлення про відмову у знятті з реєстрації із зазначенням причин відмови) в електронній формі, яка надсилається через веб-портал на адресу електронної пошти заявника, а також до його особистого кабінету користувача на зазначеному Веб-порталі (у разі створення) та/або через мобільний додаток Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія” (якщо мобільний додаток встановлено) на електронний носій заявника.
{Правила доповнено пунктом 261 згідно з Постановою КМ № 701 від 22.07.2020}
27. Працівник органу реєстрації або центру надання адміністративних послуг перевіряє належність документа, до якого вносяться відомості про місце проживання, особі, що його подала, його дійсність, правильність заповнення заяви про зняття з реєстрації місця проживання та наявність документів, необхідних для зняття з реєстрації місця проживання, про що зазначений працівник робить відповідний запис у цій заяві.
Працівник органу реєстрації у день звернення особи (її представника) або в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, посадової особи виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителя багатоквартирного будинку:
приймає рішення про зняття з реєстрації або про відмову у знятті з реєстрації місця проживання особи;
вносить відомості про зняття з реєстрації місця проживання у документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Датою зняття з реєстрації місця проживання осіб, які подавали документи через центр надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, посадову особу виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителя багатоквартирного будинку, є дата отримання органом реєстрації відповідних документів;
формує і вносить дані про зняття з реєстрації місця проживання особи до реєстру територіальної громади;
формує інформацію про зняття з реєстрації місця проживання особи для її передачі до відомчої інформаційної системи ДМС з подальшою передачею інформації до Реєстру відповідно до Порядку;
{Абзац шостий пункту 27 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
оформляє і видає довідку про зняття з реєстрації місця проживання, форма якої наведена в додатку 16, дітям, які не досягли 16 років, та громадянам, які мають паспорт громадянина України у формі картки, а також вилучає раніше видану довідку про реєстрацію місця проживання для подальшого знищення;
повертає особі або її представнику, адміністратору центру надання адміністративних послуг, представнику спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту або посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку документ, до якого внесені відомості про зняття з реєстрації місця проживання, довідку про зняття з реєстрації місця проживання, а також документи, які подавалися.
Якщо під час подачі документів буде встановлено, що особа подала для зняття з реєстрації місця проживання недійсний паспорт громадянина України, працівник органу реєстрації або центру надання адміністративних послуг складає на неї адміністративний протокол за вчинення правопорушення, визначеного у статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Якщо іноземець або особа без громадянства подали для зняття з реєстрації місця проживання недійсний документ, до якого вносяться відомості про місце проживання, іноземця або особу без громадянства направляють до територіального підрозділу ДМС відповідно до території обслуговування для вжиття до них заходів адміністративного впливу, а також для оформлення нового документа або внесення визначених законодавством змін у наявний документ.
Якщо зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі документів, зазначених в абзацах третьому, сьомому - дев’ятому пункту 26 цих Правил, без надання документа, до якого вносяться відомості про реєстрацію місця проживання, штамп зняття з реєстрації місця проживання особи проставляється в такому документі у разі звернення особи.
Зняття з реєстрації місця проживання в разі смерті особи здійснюється датою надходження до органу реєстрації документів, визначених в абзацах третьому - п’ятому пункту 26 цих Правил.
Скасування реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи
28. Реєстрація місця проживання/перебування особи або зняття з реєстрації місця проживання скасовуються в разі їх проведення з порушенням вимог законодавства.
У разі виявлення такого порушення керівник органу реєстрації проводить перевірку підстав реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи, за її результатами складає висновок та приймає рішення про скасування реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи.
Про прийняте рішення особі надсилається письмове повідомлення за формою згідно з додатком 17, в якому зазначаються підстави його прийняття. Особу запрошують на прийом до органу реєстрації для внесення відповідних відомостей до документа, до якого вносяться відомості про місце проживання/перебування.
формує і вносить дані про скасування реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи до реєстру територіальної громади;
формує інформацію про скасування реєстрації/ зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи для її передачі до відомчої інформаційної системи ДМС з подальшою передачею інформації до Реєстру відповідно до Порядку.
{Абзац шостий пункту 28 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
29. У разі виявлення ДМС або її територіальними органами порушень законодавства органом реєстрації під час здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи такому органу надсилається повідомлення щодо необхідності проведення відповідної перевірки. У разі підтвердження зазначених порушень реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи підлягає скасуванню.
30. Орган реєстрації для потреб реєстрації місця проживання/ перебування формує та веде в електронній формі реєстр територіальної громади засобами власної інформаційно-телекомунікаційної системи або програмними засобами відомчої інформаційної системи ДМС з доступом через офіційний веб-сайт ДМС. Орган реєстрації є розпорядником відповідного реєстру територіальної громади.
Створення, обробка та передача даних в інформаційно-телекомунікаційних системах органів реєстрації здійснюється з дотриманням вимог Законів України “Про захист персональних даних”, “Про інформацію”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах” та інших нормативно-правових актів у сфері захисту інформації.
Результатом підтвердження відповідності інформаційно-телекомунікаційних систем органів реєстрації є отримання документа державного зразка, що підтверджує відповідність програмного забезпечення законодавству у сфері захисту інформації.
{Пункт 30 в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
31. До реєстру територіальної громади вносяться такі дані про особу:
прізвище, власне ім’я (усі власні імена), по батькові;
реквізити свідоцтва про народження особи або документа, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави (стосуються лише дитини, яка не досягла 16 років), паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, документа, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус (вид документа, його серія та/або номер, дата видачі, орган видачі) відповідно;
{Пункт 31 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або інформація про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган) (за наявності);
{Пункт 31 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
унікальний номер запису в Реєстрі (якщо така інформація внесена до паспорта громадянина України);
дата реєстрації місця проживання;
прізвище, ім’я та по батькові представника, якщо він діє від імені особи, та відомості про документ, що посвідчує повноваження представника;
інформація про попереднє місце проживання;
дата зняття з реєстрації місця проживання (після вибуття особи).
Також до реєстру територіальної громади вносяться найменування органу реєстрації, прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, яка вносила записи до реєстру.
32. Доступ до інформації, що міститься у реєстрах територіальних громад, здійснюється з дотриманням вимог Законів України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”, “Про інформацію”, “Про захист персональних даних” і “Про Державний реєстр виборців”.
Службовим та посадовим особам розпорядників реєстрів та інших органів державної влади, що обробляють персональні дані, внесені до реєстрів, забороняється розголошувати персональні дані, що стали їм відомі у зв’язку з виконанням службових обов’язків.
Кожна особа має право на доступ до своїх персональних даних, внесених до реєстрів, а також інші права щодо своїх персональних даних, передбачені Законом України “Про захист персональних даних”.
Доступ до реєстрів здійснюється виключно авторизовано, із збереженням інформації про службову або посадову особу, яка здійснювала запит, та час такого запиту.
Органу реєстрації заборонено передавати дані з реєстру територіальної громади третім особам з метою, не передбаченою Законом України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”.
Обмін інформацією між органами реєстрації та іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування здійснюється за письмовою згодою особи з метою надання їй адміністративних послуг.
Передача персональних даних, внесених до реєстрів територіальних громад, органам державної влади, органам місцевого самоврядування без письмової згоди особи може здійснюватися лише у випадках, передбачених законом.
Орган реєстрації у разі виявлення в реєстрі територіальних громад помилкових відомостей про особу повідомляє їй про це у тридцятиденний строк з дня виявлення таких відомостей, а також звертається до особи з проханням надати достовірні відомості для внесення змін до відповідного реєстру та/або документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування, і передає відповідну інформацію до відомчої інформаційної системи ДМС з подальшою передачею інформації до Реєстру відповідно до Порядку.
{Абзац восьмий пункту 32 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
Знеособлені дані реєстрів територіальних громад використовуються із статистичною метою. Інформація про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання осіб щомісяця до 5 числа подається органами реєстрації до відповідних територіальних органів Держстату за формами згідно з додатками 18 та 19. Дані реєстрів територіальних громад також можуть використовуватися з науковою метою за умови їх знеособлення.
{Абзац дев’ятий пункту 32 в редакції Постанов КМ № 665 від 30.08.2017, № 1362 від 23.12.2020}
Контроль за дотриманням органами реєстрації законодавства з питань реєстрації місця проживання
33. ДМС та її територіальні органи контролюють дотримання органами реєстрації вимог законодавства з питань реєстрації місця проживання, а також їх діяльності у сфері реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб.
За результатами проведених перевірок ДМС та її територіальні органи надсилають органу реєстрації акт щодо врахування рекомендацій (пропозицій) чи усунення виявлених недоліків, порушень.
34. У разі виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення орган, що виявив зазначені порушення, інформує про них відповідні правоохоронні органи.
35. Працівники органу реєстрації, які допустили порушення законодавства, несуть відповідальність у встановленому законодавством порядку.
ШТАМПИ
реєстрації місця проживання та місця перебування особи
ШТАМП
зняття з реєстрації місця проживання особи
ЗАПИТ
органу державної влади, підприємства, установи, організації, закладу щодо доступу до персональних даних
{Додаток 4 виключено на підставі Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
{Додаток 5 виключено на підставі Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
Додаток 6 |
ЗАЯВА
про реєстрацію місця проживання
{Додаток 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 665 від 30.08.2017, № 481 від 27.05.2020 - додатково див. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду № 640/14809/20 від 28.09.2021; в редакції Постанови КМ № 1364 від 28.12.2020}
Додаток 7 |
ЗАЯВА
про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини
{Додаток 7 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 665 від 30.08.2017, № 481 від 27.05.2020 -додатково див. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду № 640/14809/20 від 28.09.2021; в редакції Постанови КМ № 1364 від 28.12.2020}
ЗАЯВА
про реєстрацію місця перебування
{Додаток 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 481 від 27.05.2020 - додатково див. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду № 640/14809/20 від 28.09.2021}
ДОВІДКА
про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи
{Додаток 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 431 від 01.06.2020}
ДОВІДКА
про проходження служби у військовій частині
Додаток 11 |
ЗАЯВА
про зняття з реєстрації місця проживання
{Додаток 11 в редакції Постанови КМ № 1364 від 28.12.2020}
ДАНІ
про новонароджену дитину
ДОВІДКА
про реєстрацію місця проживання особи
ДОВІДКА
про реєстрацію місця перебування особи
ПОВІДОМЛЕННЯ
про зняття з реєстрації місця проживання особи
{Додаток 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
ДОВІДКА
про зняття з реєстрації місця проживання
ПОВІДОМЛЕННЯ
про скасування реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи
ІНФОРМАЦІЯ
про реєстрацію місця проживання осіб
{Правила доповнено Додатком 18 згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
ІНФОРМАЦІЯ
про зняття з реєстрації місця проживання осіб
{Правила доповнено Додатком 19 згідно з Постановою КМ № 1362 від 23.12.2020}
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру
1. Цей Порядок визначає механізм та строки передачі інформації про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування від виконавчих органів сільської, селищної або міської ради, сільських голів (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) (далі - орган реєстрації), що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування (далі - реєстрація) фізичних осіб на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження сільської, селищної або міської ради, для внесення її до відомчої інформаційної системи ДМС засобами єдиної інформаційної системи МВС та подальшої передачі відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр).
2. Інформація до відомчої інформаційної системи ДМС передається у день реєстрації з реєстру територіальної громади, який ведеться:
програмними засобами відомчої інформаційної системи ДМС з доступом через офіційний веб-сайт ДМС;
засобами власної інформаційно-телекомунікаційної системи із застосуванням програмного інтерфейсу взаємодії з відомчою інформаційною системою ДМС.
Передача інформації про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи до відомчої інформаційної системи ДМС з реєстру територіальної громади здійснюється шляхом автоматичної передачі наборів даних реєстром територіальної громади відповідного органу реєстрації.
Створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад програмними засобами відомчої інформаційної системи ДМС з доступом через офіційний веб-сайт ДМС здійснюється відповідно до правил, визначених у додатку.
3. Інформація з відомчої інформаційної системи ДМС вноситься ДМС до Реєстру:
стосовно особи, інформація про яку внесена до Реєстру;
під час оформлення документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, - у разі коли інформація про особу вноситься до Реєстру вперше.
Після надходження з реєстру територіальної громади інформація щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи зберігається у відомчій інформаційній системі ДМС та передається до Реєстру шляхом автоматичного формування наборів даних.
4. Для виконання завдань, покладених на ДМС, забезпечення ведення реєстру територіальні органи та підрозділи ДМС надсилають запити до реєстрів територіальних громад щодо перевірки та уточнення інформації про місце проживання/перебування фізичних осіб. Строк розгляду таких запитів та надання відповіді на них не повинен перевищувати трьох робочих днів з дня їх отримання.
{Порядок в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}
ПРАВИЛА
створення, ведення, адміністрування реєстру територіальної громади (в частині реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/ перебування фізичних осіб) на офіційному веб-сайті ДМС
1. Орган реєстрації для створення реєстру територіальної громади:
забезпечує отримання працівниками органу реєстрації, на яких покладаються завдання з реєстрації місця проживання/перебування, зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб, кваліфікованого електронного підпису в одному з кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг;
формує для працівників органу реєстрації, на яких покладаються завдання з реєстрації місця проживання/ перебування, зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб, поштову скриньку у домені *.gov.ua, або *.укр.
2. Реєстрація та оновлення облікового запису органу реєстрації здійснюється уповноваженою особою ДМС за зверненням його керівника.
До облікового запису органу реєстрації належать такі відомості: назва органу реєстрації, код згідно з ЄДРПОУ, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) керівника такого органу реєстрації, юридична адреса, контактний номер телефону, адреса електронної пошти, перелік адміністративно-територіальних одиниць, що входять до відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідного органу реєстрації, обліковий запис користувача реєстру територіальної громади, що попередньо зареєстрований відповідно до пункту 3 цих Правил, який має права адміністратора органу реєстрації.
3. Користувачі реєстру територіальної громади, в тому числі адміністратори, самостійно здійснюють реєстрацію за допомогою кваліфікованого електронного підпису на офіційному веб-сайті ДМС.
Приєднання користувача до реєстру територіальної громади здійснюється шляхом підтвердження запрошення від адміністратора органу реєстрації.
Адміністратор органу реєстрації визначається уповноваженою особою ДМС шляхом внесення відповідних даних до облікового запису органу реєстрації за зверненням його керівника.
Адміністратор органу реєстрації запрошує користувача, надає або скасовує (блокує, в тому числі тимчасово) повноваження користувача для здійснення необхідних операцій в реєстрі територіальної громади в межах відповідного органу реєстрації.
Адміністратор органу реєстрації вносить зміни до облікового запису органу реєстрації, які стосуються: прізвища, імені, по батькові (за наявності) керівника органу реєстрації, юридичної адреси, контактного номеру телефону, адреси електронної пошти.
4. Користувачі, яким надано права на виконання операцій в реєстрі територіальної громади (в межах відповідного органу реєстрації), під час входу в систему, отримують доступ до відповідного функціоналу.
5. Реєстр територіальної громади забезпечує виконання таких функцій:
зберігання персональних даних, що внесені до реєстру територіальної громади, та їх відображення за встановленою формою;
формування та друк заяви про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи відповідно до адресного довідника реєстру територіальної громади;
формування та друк відмови у здійсненні реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи;
перевірку персональних даних особи за базами даних, які сформовані з використанням персональних відомостей Державного реєстру виборців;
взаємопов’язаний пошук даних з урахуванням їх властивостей, відображення в інтерфейсі результатів, друк списку чи довідки;
перереєстрацію місця проживання/перебування фізичних осіб та скасування реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб;
збирання, підготовку, введення інформації (даних) з документів, їх оригіналів та сканованих копій;
перевірку факту реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи за іншою адресою в межах реєстру територіальної громади;
пошук інформації про фізичну особу за базою даних реєстру;
формування та друк за встановленими формами звітів, довідок, карток, повідомлень тощо;
скасування реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/ перебування фізичної особи;
передачу актуальних відомостей про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи до відомчої інформаційної системи ДМС та Єдиного державного демографічного реєстру.
6. Для забезпечення контролю за повнотою та достовірністю адреси місця реєстрації в реєстрі територіальної громади передбачено ведення адресного довідника. Користувачі органу реєстрації (з відповідними правами) у випадку відсутності в адресному довіднику адміністративно-територіальної одиниці або її історичної географічної назви забезпечують актуалізацію адресного довідника в межах свого органу реєстрації.
{Додаток в редакції Постанови КМ № 1362 від 23.12.2020}