Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів
Відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про відкритість використання публічних коштів», Закону України від 15 вересня 2015 року № 679-VIII «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції», Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, та з метою удосконалення процедур казначейського обслуговування небюджетних рахунків НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Порядку казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 липня 2014 року № 770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 серпня 2014 року за № 928/25705, що додаються.
2. Департаменту державного бюджету Міністерства фінансів України (Лозицький В.П.) та Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку, звітності та розвитку Державної казначейської служби України (Литвиненко Л.І.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) Міністерства фінансів України (Юрик І.І.) у десятиденний строк з дня державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України в мережі Інтернет.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України та Голову Державної казначейської служби України.
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державної Голова Державної служби Голова Державної |
|
ЗМІНИ
до Порядку казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів
1. Пункт 2 після слів «Бюджетним кодексом України» доповнити словами «, Законами України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронний цифровий підпис».
2. Пункт 4 викласти в такій редакції:
«4. У процесі казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів може застосовуватися система дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства - Казначейство» (далі - система Казначейства) з використанням засобів криптографічного захисту інформації Державної казначейської служби України (Казначейство).
У разі застосування системи Казначейства між клієнтами та органами Казначейства здійснюється обмін документами в електронному вигляді, в тому числі електронними документами.».
3. У пункті 6:
1) в абзаці першому слова «у електронній та паперовій формах» замінити словами «на паперових та електронних носіях»;
2) доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
«Якщо платіжне доручення містить інформацію, що не підлягає оприлюдненню на єдиному веб-порталі використання публічних коштів, то клієнт разом із платіжним дорученням надає лист, в якому зазначає про обмеження оприлюднення, передбачені законодавством.».
4. В абзаці другому пункту 9 слова «(обов’язкових платежів)» виключити.
5. Пункт 10 після слів «платіжного доручення» доповнити словами «у паперовій формі».
6. Доповнити Порядок новими пунктами 12-18 такого змісту:
«12. Для здійснення розрахунків у системі Казначейства клієнт здійснює формування та подання документів до системи Казначейства в електронному вигляді відповідно до вимог, передбачених пунктами 6, 7 та 22 цього Порядку, протягом операційного дня в межах операційного часу, визначеного органом Казначейства. Документи, що надійшли після операційного часу, опрацьовуються наступного операційного дня.
13. Казначейство забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті Казначейства інформації про порядок подання документів в електронному вигляді та контактні телефони відповідальних осіб.
14. Підтвердженням для клієнта успішної передачі його документів в електронному вигляді до системи Казначейства є відповідне сповіщення системи Казначейства.
15. У разі невдалої спроби передавання документів в електронному вигляді до системи Казначейства клієнтом здійснюються заходи щодо повторного їх передавання.
16. У разі неможливості передавання документів в електронному вигляді до системи Казначейства з технічних причин або в інших випадках, визначених законодавством, до органу Казначейства подаються документи на паперових та електронних носіях.
17. Датою та часом отримання документів в електронному вигляді органом Казначейства є дата та час, зафіксовані в повідомленні системи Казначейства про отримання цих документів.
18. Після перевірки документів в електронному вигляді, переданих клієнтом, на відповідність вимогам законодавства, в тому числі цього Порядку, орган Казначейства виконує платіжне доручення з накладанням електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП), про що інформує клієнта засобами системи Казначейства.
Якщо надіслані в електронному вигляді документи сформовано з порушенням вимог законодавства, в тому числі цього Порядку, то платіжне доручення, подане в електронному вигляді, повертається засобами системи Казначейства з накладанням ЕЦП із зазначенням причини його повернення без виконання.».
У зв’язку з цим пункти 12-26 вважати відповідно пунктами 19-33.
7. Пункт 23 викласти в такій редакції:
«23. У разі якщо платежі належать до закупівель відповідно до законодавства у сфері закупівель, клієнти разом з платіжними дорученнями подають до органів Казначейства документи для здійснення перевірки згідно з вимогами законодавства у сфері закупівель.».
1) абзац четвертий викласти в такій редакції:
«неподання або подання неповного переліку документів щодо здійснення процедури закупівель відповідно до законодавства або у разі невідповідності вимогам, встановленим законодавством, щодо їх оформлення;»;
2) в абзаці п’ятому слово «державних» виключити;
3) абзац дев’ятий після слів «На зворотному боці платіжного доручення» доповнити словами «, поданого у паперовому вигляді,».
9. Пункт 26 після слів «платіжного доручення» доповнити словами «, поданого у паперовому вигляді,».
10. Пункт 32 викласти в такій редакції:
«32. Органи Казначейства з використанням засобів програмного забезпечення формують за попередній операційний день виписки з небюджетних рахунків та надають їх клієнтам в електронному та паперовому вигляді. На виписці з небюджетних рахунків у паперовому вигляді проставляється штамп органу Казначейства.
За зверненням клієнта органи Казначейства надають виписки з небюджетних рахунків в електронному вигляді з накладанням ЕЦП.».