Про затвердження Порядку передання, повернення та знищення (утилізації) проб (зразків) товарів після проведення дослідження (експертизи) Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень ДФС та форм актів про передання проб (зразків) товарів, про повернення проб (зразків) товарів, про знищення (утилізацію) проб (зразків) товарів
Відповідно до статей 357, 515, 516 Митного кодексу України, статті 84 Податкового кодексу України, підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок передання, повернення та знищення (утилізації) проб (зразків) товарів після проведення дослідження (експертизи) Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень ДФС;
форму Акта про передання проб (зразків) товарів;
форму Акта про повернення проб (зразків) товарів;
форму Акта про знищення (утилізацію) проб (зразків) товарів.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства фінансів України від 31 травня 2012 року № 653 «Про затвердження Порядку передання, повернення та знищення (утилізації) проб (зразків) товарів після проведення дослідження (аналізу, експертизи) Центральним митним управлінням лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 червня 2012 року за № 1055/21367.
3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку (Романюк Ю.П.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
4. Цей наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.
5. Державній фіскальній службі України (Насіров Р.М.) забезпечити розміщення цього наказу на офіційному веб-порталі ДФС.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України - керівника апарату Капінуса Є.В. та Голову Державної фіскальної служби України Насірова Р.М.
ПОРЯДОК
передання, повернення та знищення (утилізації) проб (зразків) товарів після проведення дослідження (експертизи) Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень ДФС
1. Цей Порядок визначає механізм поводження з пробами (зразками) товарів, наданими до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС (далі - СЛЕД ДФС) для проведення досліджень (експертиз) під час здійснення податкового контролю, митного контролю та митного оформлення, а також під час провадження у справах про порушення митних правил.
2. Контрольні проби (зразки), а також залишки досліджених проб та пошкоджені під час проведення досліджень (експертиз) зразки зберігаються у СЛЕД ДФС (її відокремленому підрозділі) протягом 60 днів з дня надходження.
3. Проби (зразки) товарів, які швидко псуються або мають обмежений строк зберігання, зберігаються протягом строку їх зберігання.
4. Строки й умови зберігання проб (зразків) товарів визначаються стандартами, технічними умовами, паспортними даними виробника товару, інформацією на маркуванні тощо.
5. Проби (зразки) товарів, у складі яких за результатами досліджень (експертиз) виявлено наркотичні засоби, психотропні речовини, їх аналоги чи прекурсори, сильнодіючі або отруйні речовини, а також проби (зразки) товарів, взяті в одному примірнику або відібрані під час провадження у справі про порушення митних правил, одразу після проведення дослідження (експертизи) та надання висновку передаються органу ДФС, який призначив таке дослідження (експертизу), за Актом про передання проб (зразків) товарів, форму якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28 липня 2016 року № 699 (далі - Акт про передання).
СЛЕД ДФС у супровідному листі до висновку інформує орган ДФС про необхідність отримання таких проб (зразків) товарів.
Орган ДФС протягом 3 робочих днів з дня отримання супровідного листа СЛЕД ДФС забезпечує отримання у СЛЕД ДФС проб (зразків) товарів.
Для отримання таких проб (зразків) товарів керівник органу ДФС або уповноважена ним особа направляє до СЛЕД ДФС посадову особу (осіб) органу ДФС.
6. Акт про передання проб (зразків) товарів складається у двох примірниках та затверджується начальником СЛЕД ДФС або уповноваженою ним особою, яка визначається наказом СЛЕД ДФС.
Один примірник акта залишається у справах СЛЕД ДФС, інший - передається посадовій особі органу ДФС.
7. У разі неможливості проведення дослідження (експертизи) у СЛЕД ДФС досліджувані та контрольні проби (зразки) товарів підлягають переданню органу ДФС до закінчення строку їх зберігання за Актом про передання.
8. Після прийняття рішення про призначення додаткового(ї) або повторного(ї) дослідження (експертизи) в іншому експертному підрозділі СЛЕД ДФС або в іншій експертній установі (організації) керівник органу ДФС або уповноважена ним особа письмово звертається до СЛЕД ДФС із вимогою про передання залишку досліджуваної(го) проби (зразка) товару, наданої(го) для первинного дослідження (експертизи), до закінчення строку її (його) зберігання.
Залишок досліджуваної проби (зразка) товару передається органу ДФС, яким прийнято рішення про призначення додаткового(ї) або повторного(ї) дослідження (експертизи), за Актом про передання.
9. Залишок досліджуваної проби (зразка) товару перед переданням органу ДФС упаковується та опломбовується (опечатується) посадовою особою СЛЕД ДФС, що унеможливлює доступ до неї (нього), забезпечує її (його) цілісність (збереження), герметичність, незмінність характеристик.
10. У разі надходження до СЛЕД ДФС рішення суду з вимогою про передання проб (зразків) товарів СЛЕД ДФС забезпечує їх передання до визначеної судом установи (організації) за Актом про передання.
11. Протягом строку зберігання проб (зразків) товарів у СЛЕД ДФС власник, декларант, платник податків або уповноважена ними особа можуть письмово звернутися з вимогою щодо їх повернення.
На підставі письмової вимоги, проби (зразки) товарів повертаються власнику, декларанту, платнику податків або уповноваженій ними особі протягом наступних 14 днів після закінчення строку зберігання за Актом про повернення проб (зразків) товарів, форму якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28 липня 2016 року № 699 (далі - Акт про повернення).
Контрольні проби (зразки), а також залишки досліджених проб та пошкоджені під час проведення досліджень (експертиз) зразки повертаються власнику, декларанту, платнику податків або уповноваженій ними особі без митного (або іншого ідентифікаційного) забезпечення.
12. Акт про повернення складається у двох примірниках та затверджується начальником СЛЕД ДФС або уповноваженою ним особою, яка визначається наказом СЛЕД ДФС.
Один примірник акта залишається у справах СЛЕД ДФС, інший -передається власнику, декларанту, платнику податків або уповноваженій ними особі.
13. Проби (зразки) товарів, не затребувані власником, декларантом, платником податків або уповноваженою ними особою протягом строку зберігання, знищуються СЛЕД ДФС протягом наступних 14 днів після закінчення строку зберігання або готуються для передання на знищення (утилізацію) спеціалізованій установі, про що складається Акт про знищення (утилізацію) проб (зразків) товарів, форму якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28 липня 2016 року № 699 (далі - Акт про знищення).
14. Проби (зразки) товарів, не отримані власником, декларантом, платником податків або уповноваженою ними особою протягом 14 днів після закінчення строку зберігання, знищуються СЛЕД ДФС протягом наступних 14 днів або готуються для передання на знищення (утилізацію) спеціалізованій установі за Актом про знищення.
15. Акт про знищення затверджується начальником СЛЕД ДФС або уповноваженою ним особою, яка визначається наказом СЛЕД ДФС.
16. З метою забезпечення контролю за процедурами знищення та підготовки до знищення (утилізації) спеціалізованою установою проб (зразків) товарів у СЛЕД ДФС створюються постійно діючі комісії (далі - Комісія), склад яких затверджується наказом CЛЕД ДФС.
17. Знищення та підготовка до утилізації проб (зразків) товарів здійснюються таким чином:
з проб (зразків) товарів знімається митне забезпечення, проби (зразки) позбавляються ідентифікаційних ознак товару та знищуються СЛЕД ДФС або готуються для передання на знищення (утилізацію) спеціалізованою установою;
Акт про знищення складається уповноваженою особою, визначеною наказом СЛЕД ДФС, після чого погоджується Комісією та подається на затвердження начальнику СЛЕД ДФС або уповноваженій ним особі.
18. У разі потреби проби (зразки) товарів, не затребувані власником, декларантом, платником податків або уповноваженою ними особою, після закінчення строку зберігання можуть бути залишені в СЛЕД ДФС з метою формування колекції експонатів і використання їх у подальшому як наочного матеріалу для навчання фахівців структурних підрозділів з питань експертизи та досліджень або презентацій.
У такому разі керівником самостійного структурного підрозділу з питань експертизи та досліджень подається обґрунтування щодо необхідності їх передання до колекції СЛЕД ДФС.
У разі отримання погодження на передання проб (зразків) товарів до колекції СЛЕД ДФС у графі «Спосіб знищення/утилізації» Акта про знищення робиться відмітка про передання проб (зразків) товарів до колекції СЛЕД ДФС.
19. Акт про передання, Акт про повернення, Акт про знищення складаються уповноваженими особами, які визначаються наказом СЛЕД ДФС.
20. Акт про передання, Акт про повернення, Акт про знищення обліковуються у структурному підрозділі СЛЕД ДФС, у якому зберігаються проби (зразки) товарів.
21. Облік вищезазначених актів здійснюється шляхом внесення відповідних записів до журналу обліку таких актів, форма якого затверджується наказом СЛЕД ДФС.
Форма журналу обліку актів передбачає зазначення дати та номера складання певного акта, строків зберігання проб (зразків) товарів, дати та способу їх знищення (утилізації), передання або повернення.
АКТ
про передання проб (зразків) товарів
АКТ
про повернення проб (зразків) товарів
АКТ
про знищення (утилізацію) проб (зразків) товарів