МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ |
НАКАЗ |
24.11.2014 № 325 |
Про затвердження Порядку функціонування електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві
Відповідно до пункту 1 Порядку виконання підготовчих робіт та пункту 1 Порядку виконання будівельних робіт, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, та з метою запровадження електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок функціонування електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві, що додається.
2. Управлінню інформаційних технологій та електронного урядування (Романенко І.Б.), Департаменту нормативно-правового регулювання (Малашкін М.А.) разом з Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (Мартинюк М.П.) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ісаєнка Д.В.
Віце-прем’єр-міністр України - |
|
ПОГОДЖЕНО: |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
функціонування електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві (далі - Система).
2. Цей Порядок не регулює процедуру розгляду повідомлень або декларацій та їх реєстрацію в єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів і сертифікатів (далі - єдиний реєстр).
3. Система призначена для здійснення декларативних процедур у будівництві в електронній формі шляхом забезпечення:
можливості подання суб’єктом звернення електронних повідомлень та електронних декларацій;
реєстрації, опрацювання та розгляду електронних повідомлень та електронних декларацій відповідальною особою;
надання суб’єктам звернення інформації про стан та результати розгляду електронних повідомлень та електронних декларацій;
захисту інформації, що обробляється у Системі, відповідно до вимог чинного законодавства;
підтвердження цілісності електронних повідомлень, електронних декларацій та ідентифікації суб’єкта звернення.
4. Основними функціями Системи є:
доступ суб’єктів звернення до інформації про порядок здійснення декларативних процедур у будівництві в електронній формі через веб-сайт Системи;
доступ до електронних форм декларацій та повідомлень та їх заповнення через веб-сайт Системи;
накладання електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) на заповнені електронні форми;
відправлення електронних декларацій та електронних повідомлень до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - Держархбудінспекція) із фіксацією часу відправлення та часу одержання, цілісності та автентичності документів, зазначенням їх автора та можливості надання відомостей, що дозволяють простежити історію руху документа;
направлене шифрування та дешифрування електронних повідомлень та електронних декларацій під час їх передачі;
перевірка цілісності електронних повідомлень та електронних декларацій;
ідентифікація суб’єкта звернення з використанням ЕЦП;
авторизація відповідальної особи в Системі;
реєстрація та прийняття до роботи електронних повідомлень та електронних декларацій;
фіксування етапів опрацювання та розгляду електронних повідомлень та електронних декларацій;
автоматичне інформування суб’єктів звернення про стан розгляду електронного повідомлення або електронної декларації;
автоматичне інформування Центру надання адміністративних послуг про надходження до Держархбудінспекції електронного повідомлення або електронної декларації та результати їх розгляду;
автоматичний контроль за дотриманням строків здійснення декларативних процедур у будівництві в електронній формі;
оперативний пошук електронних повідомлень та електронних декларацій за їх реквізитами;
зберігання електронних повідомлень та електронних декларацій у Системі здійснюється відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»;
управління правами доступу до інформації в Системі.
5. Користувачі Системи застосовують електронний цифровий підпис лише за умови використання надійних засобів електронного цифрового підпису, та наявності посилених сертифікатів відкритих ключів.
6. Держателем Системи є Держархбудінспекція.
7. Адміністратор Системи, який забезпечує її адміністрування, технічну підтримку, безперебійне функціонування, а також захист інформації у ній, виконує інші функції, визначені держателем Системи, визначається Держархбудінспекцією за погодженням із Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
8. Держархбудінспекція забезпечує:
розгляд електронних повідомлень та електронних декларацій з фіксацією всіх етапів розгляду документів у Системі;
надання (позбавлення) права доступу відповідальних осіб до Системи;
навчання відповідальних осіб роботі у Системі.
9. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
веб-сайт Системи - відокремлена частина Системи в мережі Інтернет, яка призначена для інформування суб’єктів звернення, подання документів, необхідних для здійснення декларативних процедур у будівництві в електронній формі з використанням ЕЦП;
відповідальна особа - працівник Держархбудінспекції або її територіального органу, який має право доступу до Системи;
електронна декларація - декларація про початок виконання підготовчих робіт або декларація про початок виконання будівельних робіт, яка подається суб’єктом звернення через Систему;
електронне повідомлення - повідомлення про початок виконання підготовчих робіт або повідомлення про початок виконання будівельних робіт, яке подається суб’єктом звернення через Систему;
електронний кабінет Системи - відокремлена частина Системи, яка призначена для авторизованої роботи відповідальної особи з електронними деклараціями та електронними повідомленнями;
права доступу - перелік дій, які відповідальна особа має право виконувати у Системі.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про адміністративні послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис».
1. Надання та позбавлення права доступу відповідальних осіб до Системи здійснюється Держархбудінспекцією.
2. Відповідальні особи здійснюють реєстрацію, опрацювання та розгляд електронних повідомлень та електронних декларацій з фіксацією етапів у Системі відповідно до вимог цього Порядку.
3. Електронне повідомлення або електронна декларація можуть мати такі статуси у Системі залежно від етапу їх розгляду:
«Нові» - електронне повідомлення або електронна декларація, яке (яка) надійшло(а) від суб’єкта звернення через Систему;
«Прийняті» - електронне повідомлення або електронна декларація, яке (яка) прийнято(а) до роботи відповідальною особою шляхом перевірки справжності ЕЦП та присвоєння вхідного номера;
«Не прийняті» - електронне повідомлення або електронна декларація, яке (яка) не прийнято(а) до роботи відповідальною особою у зв’язку з не підтвердженням справжності ЕЦП;
«Зареєстровані» - електронне повідомлення або електронна декларація, яке (яка) зареєстровано(а) в єдиному реєстрі;
«Повернуті» - електронна декларація, яку повернуто на доопрацювання.
4. Електронні повідомлення та електронні декларації, що надійшли через Систему, відображаються у розділі «Нові» електронного кабінету Системи.
5. На кожне електронне повідомлення або електронну декларацію створюється реєстраційна картка, яка містить:
електронне повідомлення або електронну декларацію, яка підписана ЕЦП суб’єкта звернення;
інформацію про документ (дата надходження, унікальний порядковий номер документа у Системі, статус документа, вхідний номер);
інформацію про суб’єкта звернення (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи, адреса електронної пошти, номер телефону);
інформацію про ЕЦП суб’єкта звернення;
назву адміністративної послуги;
спосіб отримання результату надання адміністративної послуги;
термін надання адміністративної послуги.
6. Прийняття відповідальною особою електронних повідомлень та електронних декларацій до роботи у Системі здійснюється у день їх надходження у такому порядку:
1) відповідальна особа здійснює перегляд реєстраційної картки нового електронного повідомлення або електронної декларації в електронному кабінеті Системи та проводить перевірку справжності ЕЦП суб’єкта звернення за допомогою надійних засобів Системи;
2) у разі підтвердження справжності ЕЦП відповідальна особа:
друкує електронне повідомлення або електронну декларацію;
забезпечує присвоєння вхідного номера електронному повідомленню або електронній декларації та вказує його у реєстраційній картці цього документа;
змінює статус документа на «Прийнятий».
Після зміни статусу документа на «Прийнятий» Система автоматично формує та відправляє інформацію стосовно надходження та реєстрації документа на електронну пошту суб’єкта звернення та відповідного Центру надання адміністративних послуг;
3) у разі не підтвердження справжності ЕЦП відповідальна особа переводить документ у статус «Не прийнятий».
Після зміни статусу документа на «Не прийнятий» Система автоматично формує та відправляє інформацію стосовно відмови у прийнятті документа через не підтвердження справжності ЕЦП на електронну пошту суб’єкта звернення.
7. Опрацювання та реєстрація електронних повідомлень та електронних декларацій здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».
8. Реєстрація результату розгляду електронних повідомлень та електронних декларацій у Системі здійснюється у такому порядку:
1) у день реєстрації електронного повідомлення або електронної декларації у єдиному реєстрі відповідальна особа:
зазначає в реєстраційній картці електронного повідомлення або електронної декларації номер документа з єдиного реєстру;
змінює статус документа у Системі на «Зареєстрований».
Після зміни статусу документа на «Зареєстрований» Система автоматично формує та відправляє інформацію стосовно результату надання адміністративної послуги на електронну пошту суб’єкта звернення та відповідного Центру надання адміністративних послуг;
2) у день внесення даних до єдиного реєстру щодо повернутої декларації відповідальна особа:
зазначає в реєстраційній картці електронної декларації номер документа з єдиного реєстру;
змінює статус документа у Системі на «Повернутий»;
зазначає причину повернення декларації на доопрацювання.
Після зміни статусу документа на «Повернутий» Система автоматично формує та відправляє інформацію стосовно результату надання адміністративної послуги на електронну пошту суб’єкта звернення та відповідного Центру надання адміністративних послуг.
9. Використання ЕЦП відповідальними особами здійснюється відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис».
10. Забезпечення захисту інформації у Системі, у тому числі персональних даних суб’єктів звернення, здійснюється із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю, яка складається з сукупності організаційних та інженерно-технічних заходів, спрямованих на унеможливлення витоку, перехоплення, втрати, знищення, модифікації та блокування інформації.