Про утворення Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 531 від 27.07.2016
№ 1130 від 27.12.2018
№ 761 від 21.08.2019
№ 71 від 23.01.2024}
Відповідно до статті 17 Закону України “Про вищу освіту” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (далі - Національне агентство) як постійно діючий колегіальний орган з питань реалізації державної політики у сфері забезпечення якості вищої освіти.
2. Затвердити Статут Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, що додається.
3. Міністерству освіти і науки:
здійснити в установленому порядку заходи, пов’язані з утворенням Національного агентства та його державною реєстрацією;
подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо встановлення граничної чисельності працівників секретаріату Національного агентства;
передбачати під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік видатки, необхідні для забезпечення організації роботи Національного агентства.
4. Міністерству соціальної політики подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо визначення умов оплати праці Голови Національного агентства, його заступників і працівників секретаріату Національного агентства.
5. Ця постанова набирає чинності з 1 вересня 2015 року.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
СТАТУТ
Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
1. Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (далі - Національне агентство) є постійно діючим колегіальним органом.
2. Національне агентство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства та цим Статутом.
3. Національне агентство взаємодіє з Кабінетом Міністрів України, МОН, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, Національною академією наук та національними галузевими академіями наук, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами та організаціями, науковими установами і закладами вищої освіти зарубіжних країн, а також з міжнародними організаціями в галузі вищої освіти.
4. Національне агентство є неприбутковою організацією.
5. Національне агентство є юридичною особою публічного права, засновником якої є держава.
Національне агентство набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства, валютні рахунки в банках, печатку із своїм найменуванням.
На Голову, заступників Голови та інших членів Національного агентства, а також працівників секретаріату Національного агентства не поширюється дія Закону України “Про державну службу”.
6. Кошторис, план асигнувань загального фонду бюджету, штатний розпис Національного агентства на відповідний рік та зміни до них затверджує МОН.
7. Національне агентство має право в установленому законодавством порядку укладати договори, вчиняти інші правочини, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
8. Повне найменування Національного агентства:
українською мовою - Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти;
англійською мовою - National Agency for Higher Education Quality Assurance.
Повноваження Національного агентства
1) розробляє положення про акредитацію освітніх програм, положення про інституційну акредитацію закладів вищої освіти, положення про акредитацію незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти, положення про Апеляційну палату, а також зміни до них і подає їх для затвердження до МОН;
2) аналізує якість освітньої діяльності закладів вищої освіти;
3) проводить інституційну акредитацію;
4) формує галузеві експертні ради, до складу яких входять від дев’яти до п’ятнадцяти членів, на строк не більше ніж три роки з числа осіб, які мають науковий ступінь у відповідній галузі знань або досвід фахової роботи в галузі не менше п’яти років, крім представників органів студентського самоврядування;
5) погоджує розроблені МОН стандарти вищої освіти;
6) здійснює постакредитаційний моніторинг;
7) проводить акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти;
8) вносить інформацію до Єдиної державної електронної бази з питань освіти про сертифікати (офіційні рішення) про акредитацію освітніх програм, видані іноземними акредитаційними агентствами чи агентствами забезпечення якості вищої освіти, перелік яких затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 554;
9) приймає рішення про акредитацію освітньої програми (у тому числі з визначенням “зразкова”), умовну (відкладену) акредитацію, проведення повторної акредитаційної експертизи чи відмову в акредитації відповідної освітньої програми за результатами акредитаційної експертизи освітньої програми і розгляду акредитаційної справи;
10) видає сертифікати про акредитацію освітньої програми (у тому числі з визначенням “зразкова”), умовну (відкладену) акредитацію та вносить інформацію про їх видачу до Єдиної державної електронної бази з питань освіти;
11) надає закладу вищої освіти роз’яснення в межах здійснення постакредитаційного моніторингу щодо виконання критеріїв, встановлених положенням про акредитацію освітніх програм, попереджає про необхідність їх виконання і встановлює строк усунення виявлених недоліків. У разі невиконання таких критеріїв та неусунення виявлених недоліків у встановлений строк Національне агентство припиняє дію сертифіката про акредитацію відповідної освітньої програми;
12) приймає рішення про інституційну акредитацію чи відмову в інституційній акредитації відповідного закладу вищої освіти та вносить такі відомості до Єдиної державної електронної бази з питань освіти;
13) надає закладу вищої освіти в межах здійснення постакредитаційного моніторингу роз’яснення щодо забезпечення якості вищої освіти, попереджає про необхідність усунення відповідних порушень і встановлює строк їх усунення. У разі неусунення виявлених порушень у встановлений строк Національне агентство скасовує рішення про інституційну акредитацію закладу вищої освіти;
14) скасовує рішення разової спеціалізованої вченої ради про присудження ступеня доктора філософії у разі встановлення відповідно до законодавства у кваліфікаційній роботі здобувача ступеня доктора філософії фактів академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації та/або порушення встановленої законодавством процедури захисту дисертації у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 р. № 44 “Про затвердження Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 11, ст. 586);
15) встановлює відповідно до законодавства факти академічного плагіату, фабрикації чи фальсифікації та готує звернення до МОН про скасування рішення спеціалізованої вченої ради про присудження наукового ступеня кандидата наук, доктора наук;
16) формує критерії оцінки якості освітньої діяльності, у тому числі наукових здобутків, закладів вищої освіти, за якими можуть складатися рейтинги закладів вищої освіти;
17) розробляє та подає МОН для схвалення порядок присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії для внесення в установленому порядку Кабінетові Міністрів України;
18) погоджує розроблений МОН порядок визнання здобутих в іноземних закладах вищої освіти ступенів вищої освіти та наукових ступенів;
19) акредитує незалежні установи оцінювання та забезпечення якості вищої освіти, веде їх реєстр;
20) бере участь в установленому законом порядку у формуванні показників державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою за рівнями вищої освіти та спеціальностями з урахуванням середньострокового прогнозу потреби у фахівцях на ринку праці;
21) щороку готує та оприлюднює доповідь про якість вищої освіти в Україні, її відповідність завданням сталого інноваційного розвитку суспільства, звіт про свою діяльність, формує пропозиції щодо законодавчого забезпечення якості вищої освіти та подає зазначені документи Верховній Раді України, Президентові України, Кабінетові Міністрів України та закладам вищої освіти для їх обговорення і належного реагування;
22) затверджує положення про комітети Національного агентства;
23) затверджує порядок висунення кандидатур і обрання членів галузевих експертних рад та положення про них;
24) здійснює інші повноваження, передбачені законом.
10. Національне агентство з метою організації своєї діяльності:
1) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання корупції в Національному агентстві та контроль за їх здійсненням відповідно до законодавства;
2) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, здійснює контроль за її збереженням;
3) здійснює заходи щодо налагодження діалогу з громадськістю та створення умов для участі громадян у сфері забезпечення якості вищої освіти;
4) висвітлює на своєму офіційному веб-сайті питання розвитку та функціонування системи забезпечення якості вищої освіти;
5) оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті нормативні документи, що стосуються його діяльності, а також інформацію про структуру і склад Національного агентства, керівництво секретаріату, результати своєї діяльності (у тому числі рішення та протоколи засідань), кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, іншу інформацію, передбачену законодавством.
11. Національне агентство має право:
1) залучати до проведення процедури акредитації освітньої програми акредитовані ним незалежні установи оцінювання та забезпечення якості вищої освіти;
2) одержувати в установленому законодавством порядку від державних органів, органів місцевого самоврядування, закладів вищої освіти, наукових установ інформацію, документи та матеріали, необхідні для здійснення покладених на Національне агентство повноважень;
3) одержувати в установленому законодавством порядку під час проведення акредитації освітніх програм, інституційної акредитації закладів вищої освіти, акредитації незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти від закладів вищої освіти, наукових установ і незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти документи, визначені законодавством;
4) залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, експертів, а також залучати міжнародних експертів, представників провідних іноземних закладів вищої освіти та/або експертів інституцій, які забезпечують якість вищої освіти в інших країнах, до розгляду питань, що належать до компетенції Національного агентства, у тому числі на платній основі;
5) бути членом міжнародних організацій у сфері забезпечення якості вищої освіти, проходити їх акредитацію, за погодженням з Кабінетом Міністрів України сплачувати відповідні вступні, членські та інші види обов’язкових внесків, у тому числі в іноземній валюті;
6) користуватися в установленому порядку інформаційними базами даних МОН;
7) провадити видавничу діяльність;
8) організовувати та проводити з’їзди, конференції, симпозіуми, семінари, зустрічі, тренінги, наради, у тому числі міжнародні, з питань, що належать до його компетенції, а також брати участь у зазначених заходах за рахунок коштів спеціального фонду.
Склад і структура Національного агентства
12. Національне агентство складається з 23 осіб, які призначаються Кабінетом Міністрів України на підставі рішення Конкурсної комісії з відбору членів Національного агентства за результатами конкурсного відбору, що проводиться з дотриманням принципів гендерного балансу та галузевого представництва.
13. Національне агентство формується у такому складі:
1) три особи обираються з числа представників всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців;
2) дві особи - з числа здобувачів вищої освіти першого або другого рівня;
3) не менше одного представника - з числа осіб, які працюють за основним місцем роботи у:
національній галузевій академії наук (по одному представнику від кожної академії);
закладі вищої освіти державної форми власності;
закладі вищої освіти комунальної форми власності;
закладі вищої освіти приватної форми власності.
Під час формування складу Національного агентства повинна бути додержана вимога щодо забезпечення представництва не більше однієї особи від галузі знань з числа кандидатів, висунутих суб’єктами, зазначеними у підпункті 3 цього пункту.
Особа може бути висунута кандидатом у члени Національного агентства суб’єктами, зазначеними у цьому пункті, або шляхом самовисування.
14. Повноваження члена Національного агентства припиняються у разі:
1) закінчення строку, на який його призначено;
2) подання ним особистої заяви про складення повноважень;
3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
4) припинення ним громадянства України;
5) визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим;
7) виявлення обмежень, передбачених статтею 19 Закону України “Про вищу освіту”;
8) в інших випадках, передбачених законом.
15. Строк повноважень членів Національного агентства становить три роки. Одна і та сама особа не може бути членом Національного агентства більше двох строків.
16. Не може бути членом Національного агентства, членом його Апеляційної палати особа:
1) яка за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;
2) яка має судимість за вчинення кримінального правопорушення, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;
3) яка за вироком суду позбавлена права обіймати певну посаду або займатися певною діяльністю;
4) яка визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
5) яка піддавалася адміністративному стягненню за правопорушення, пов’язане з корупцією, протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
6) яка підпадає під дію частини третьої або четвертої статті 1 Закону України “Про очищення влади”;
7) відомості про яку внесені до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України “Про очищення влади”;
8) яка у зв’язку з порушенням академічної доброчесності була позбавлена вченого звання та/або присудженого наукового ступеня (ступеня доктора мистецтв);
9) яка належить до категорій осіб, визначених пунктом 1 частини першої статті 3 Закону України “Про запобігання корупції” (крім науково-педагогічних, наукових працівників та здобувачів освіти вищих військових навчальних закладів (закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання), військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти);
10) яка є громадянином держави-агресора та/або є працівником закладу освіти, наукової установи держави-агресора, та/або здійснювала чи здійснює наукову (науково-педагогічну) діяльність у будь-якому закладі, установі, організації, що незаконно діють чи діяли на тимчасово окупованій території України;
11) до якої застосовано санкції відповідно до Закону України “Про санкції”.
До складу Національного агентства не можуть входити члени Конкурсної комісії з відбору членів Національного агентства, керівники і заступники керівників Національної академії наук та національних галузевих академій наук, закладів вищої освіти, наукових установ, засновники приватних закладів вищої освіти, державні службовці.
17. Члени Національного агентства виконують покладені на них функції на підставі укладених з ними цивільно-правових договорів.
Члени Національного агентства та члени галузевих експертних рад на час виконання обов’язків, покладених на них Законом України “Про вищу освіту”, можуть бути звільнені (повністю або частково) від виконання професійних обов’язків за основним місцем роботи із збереженням заробітної плати.
Галузеві експертні ради Національного агентства не мають статусу юридичної особи та діють на підставі положення про них.
18. Члени Національного агентства діють на засадах відкритості та прозорості.
19. Засідання Національного агентства є правоможним, якщо в ньому беруть участь не менше двох третин його членів.
Засідання Національного агентства можуть проводитися очно, дистанційно чи у змішаному форматі.
Рішення з усіх питань приймаються більшістю від складу Національного агентства.
У разі виникнення у члена Національного агентства конфлікту інтересів він зобов’язаний утриматися від голосування.
Голосування під час засідання може бути закритим або відкритим відповідно до рішення Національного агентства.
На засіданнях Національного агентства мають право бути присутніми, крім членів Національного агентства, працівники секретаріату Національного агентства, представники МОН, керівники та представники закладів вищої освіти, а також громадських об’єднань, медіа за умови попередньої реєстрації та/або запрошення.
Учасники засідання Національного агентства реєструються в обов’язковому порядку.
20. У складі Національного агентства утворюються Комітет з питань етики, Комітет з питань діяльності разових спеціалізованих вчених рад, а також інші комітети, що формуються з числа членів Національного агентства.
21. Комітет з питань етики розглядає питання порушення академічної доброчесності і вносить відповідні подання до Національного агентства, а також виконує інші повноваження, покладені на нього Національним агентством.
Комітет з питань діяльності разових спеціалізованих вчених рад розглядає звернення, заяви і скарги щодо порушення встановленої законодавством процедури захисту дисертації на здобуття ступеня доктора філософії, а також виконує інші повноваження, покладені на нього Національним агентством.
22. Національне агентство утворює Апеляційну палату у складі п’яти членів з осіб, які мають вищу освіту, науковий ступінь та/або вчене звання і досвід фахової роботи у сфері забезпечення якості вищої освіти не менше п’яти років.
Члени Апеляційної палати обираються строком на два роки на конкурсних засадах та виконують покладені на них функції на підставі укладених з ними цивільно-правових договорів.
Члени Національного агентства та його галузевих експертних рад не можуть входити до складу Апеляційної палати.
Апеляційна палата розглядає апеляційні скарги на рішення Національного агентства у порядку, визначеному положенням про Апеляційну палату.
{Пункт 22 в редакції Постанови КМ № 71 від 23.01.2024 набирає чинності з 28 травня 2024 року}
Керівні органи Національного агентства
23. Управління діяльністю Національного агентства здійснюють його Голова та заступники Голови в межах повноважень, визначених цим Статутом.
Голова та заступники Голови Національного агентства обираються на першому засіданні Національного агентства строком на три роки.
Голова та заступники Голови Національного агентства призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Національного агентства та працюють на постійній основі.
24. Обрання Голови та заступників Голови Національного агентства відбувається шляхом таємного особистого голосування членів Національного агентства.
Рішення про обрання Голови та заступників Голови Національного агентства приймаються більшістю від складу Національного агентства.
25. Засідання Національного агентства проводяться в разі потреби, але не рідше одного разу на місяць.
26. Голова Національного агентства:
1) організовує підготовку плану роботи Національного агентства;
2) головує на засіданнях Національного агентства;
3) підписує рішення, прийняті Національним агентством, документи, затверджені такими рішеннями, сертифікати про акредитацію освітніх програм та протоколи засідань Національного агентства;
4) організовує виконання рішень Національного агентства та інформує членів Національного агентства про хід їх виконання;
5) організовує підготовку звіту про роботу Національного агентства;
6) за вмотивованою вимогою не менш як однієї третини складу Національного агентства скликає засідання Національного агентства;
7) діє без довіреності від імені Національного агентства в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Статутом;
8) скликає і проводить засідання Національного агентства, вносить питання для розгляду на його засіданнях, формує проект порядку денного засідання Національного агентства та не пізніше ніж за один день до проведення засідання інформує про його проведення всіх членів Національного агентства;
9) представляє Національне агентство у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами, зокрема з державними органами іноземних держав з питань забезпечення якості вищої освіти та міжнародними організаціями, і представляє інтереси Національного агентства у судах України;
10) вносить на засідання Національного агентства пропозиції щодо розподілу обов’язків між своїми заступниками;
11) приймає рішення про відрядження, в тому числі за кордон, Голови, заступників Голови та керівника секретаріату Національного агентства без погодження з Кабінетом Міністрів України, МОН та іншими центральними органами виконавчої влади;
12) виконує інші функції із забезпечення організації діяльності Національного агентства.
27. У разі відсутності Голови Національного агентства або неможливості здійснення ним своїх повноважень з інших поважних причин його обов’язки виконує заступник Голови Національного агентства відповідно до встановленого Головою розподілу обов’язків.
До компетенції заступника Голови Національного агентства входять питання, делеговані йому наказом Голови Національного агентства в межах своєї компетенції або рішенням Національного агентства. Заступник Голови Національного агентства має право підпису на документах Національного агентства відповідно до своїх повноважень.
Секретаріат Національного агентства
28. Організаційне, фінансово-господарське, матеріально-технічне, інформаційно-довідкове та інше забезпечення діяльності Національного агентства здійснює секретаріат Національного агентства.
Положення про секретаріат, його структура і штатний розпис затверджуються Національним агентством.
29. Секретаріат Національного агентства очолює керівник.
Керівник секретаріату Національного агентства призначається на посаду Головою Національного агентства на підставі рішення Національного агентства строком на п’ять років з правом повторного призначення.
Одна і та сама особа не може бути керівником секретаріату Національного агентства більше ніж два строки.
Національне агентство двома третинами голосів затвердженого складу може прийняти рішення про дострокове звільнення керівника секретаріату Національного агентства відповідно до законодавства про працю.
Керівник секретаріату Національного агентства підзвітний і підконтрольний Національному агентству.
Заступники керівника секретаріату Національного агентства призначаються на посаду та звільняються з посади керівником секретаріату за погодженням з Національним агентством.
30. Керівник секретаріату Національного агентства:
1) від імені Національного агентства укладає договори, вчиняє інші правочини, представляє інтереси в цивільно-правових відносинах, у судах України та в інших органах державної влади, установах, організаціях;
2) здійснює заходи щодо державної реєстрації Національного агентства відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”;
3) скликає засідання Національного агентства за вмотивованою вимогою не менш як однієї третини його складу за умови нескликання засідання Головою та його заступниками протягом семи календарних днів відповідно до вимог, передбачених цим Статутом;
4) організовує та контролює виконання секретаріатом Національного агентства Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства;
5) приймає на роботу на умовах строкового трудового договору і звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників секретаріату Національного агентства, приймає рішення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності;
6) видає обов’язкові для виконання працівниками секретаріату Національного агентства накази та доручення з питань, що належать до його компетенції;
7) приймає рішення про відрядження, в тому числі за кордон, заступників керівника секретаріату та працівників секретаріату Національного агентства;
8) виконує інші функції, пов’язані із забезпеченням діяльності секретаріату Національного агентства.
31. У складі секретаріату Національного агентства можуть утворюватися структурні підрозділи відповідно до затверджених Національним агентством структури і штатного розпису.
Положення про структурні підрозділи секретаріату та посадові інструкції їх працівників затверджуються керівником секретаріату Національного агентства за погодженням з Головою Національного агентства.
32. Керівник та працівники секретаріату Національного агентства працюють на постійній основі.
Не може бути керівником секретаріату, заступником керівника секретаріату або працівником секретаріату особа, яка є членом Національного агентства.
Умови оплати праці Голови Національного агентства, його заступників і працівників секретаріату визначаються Кабінетом Міністрів України.
33. Завданнями секретаріату Національного агентства є:
1) організація роботи з неухильного додержання Національним агентством вимог законодавства;
2) інформаційно-довідкове забезпечення діяльності Голови, заступників Голови та членів Національного агентства;
3) забезпечення підготовки і проведення засідань Національного агентства;
4) організація ведення діловодства та архіву відповідно до встановлених правил та вимог;
5) фінансово-господарське та матеріально-технічне забезпечення діяльності Національного агентства;
6) забезпечення зв’язків з державними органами, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та громадськістю;
7) виконання інших завдань, передбачених положенням про секретаріат.
34. Відповідно до завдань, визначених пунктом 33 цього Статуту, секретаріат Національного агентства:
1) створює належні умови та сприяє ефективному здійсненню Головою, заступниками Голови та членами Національного агентства покладених на них повноважень;
2) одержує в установленому законом порядку інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення покладених на Національне агентство і його секретаріат повноважень;
3) веде протоколи засідань Національного агентства, його комітетів, Апеляційної палати, галузевих експертних рад, робочих груп та комісій;
4) здійснює організаційне забезпечення та технічне обслуговування засідань Національного агентства, його комітетів, Апеляційної палати, галузевих експертних рад, робочих груп та інших створених Національним агентством консультативно-дорадчих і спеціальних органів, а також заходів, що проводяться Національним агентством;
5) організовує проведення особистого прийому громадян Головою Національного агентства та його заступниками;
6) реєструє представників засобів масової інформації під час проведення засідань Національного агентства на підставі поданих ними заяв, забезпечує організацію і проведення прес-конференцій, зустрічей та інших заходів;
7) оприлюднює рішення Національного агентства і висвітлює актуальні питання діяльності Національного агентства на його офіційному веб-сайті та в засобах масової інформації;
8) складає кошторис доходів і видатків та організовує його виконання;
9) планує видатки для здійснення заходів, пов’язаних з адміністративною діяльністю, матеріально-технічним забезпеченням Національного агентства та визначає напрями використання бюджетних коштів у рамках відповідної бюджетної програми;
10) готує детальні розрахунки та обґрунтування щодо потреби в коштах на виконання відповідної бюджетної програми, використання матеріальних, зокрема фінансових, ресурсів відповідно до затверджених кошторисів;
11) організовує ведення діловодства та архіву відповідно до встановлених правил;
12) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання корупції в Національному агентстві, розроблення та виконання антикорупційної програми Національного агентства, виконання Національним агентством інших вимог Закону України “Про запобігання корупції”;
13) виконує інші функції, пов’язані із забезпеченням діяльності Національного агентства.
Майно та кошти Національного агентства
35. Фінансування діяльності Національного агентства здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, коштів, отриманих як оплата послуг з акредитації освітніх програм, а також коштів, отриманих за надання інших послуг, пов’язаних із забезпеченням якості вищої освіти, у розмірах, що визначаються Національним агентством, грантів, наданих з метою підвищення якості вищої освіти в Україні, у тому числі тих, що надані для удосконалення системи оцінювання якості вищої освіти, інших джерел, не заборонених законодавством.
36. Обсяг асигнувань з державного бюджету на утримання Національного агентства, у тому числі розмір видатків на оплату праці його працівників, щороку встановлюється Верховною Радою України окремим рядком під час затвердження Державного бюджету України на відповідний рік.
37. За Національним агентством з метою забезпечення його діяльності, передбаченої цим Статутом, можуть бути закріплені на праві оперативного управління будівлі, споруди, приміщення, обладнання, комп’ютерна та інша техніка, транспортні засоби, засоби зв’язку, а також інше необхідне майно відповідно до законодавства.
38. Майно Національного агентства є державною власністю і належить йому на праві оперативного управління.
Майно не може бути відчужене, вилучене, передане до статутного капіталу господарських організацій. Щодо такого майна не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути його відчуження.
Майно та кошти використовуються відповідно до статутних цілей і завдань в установленому законодавством порядку.
Національне агентство відповідно до законодавства та цього Статуту користується основними фондами, закріпленими за ним на праві оперативного управління без права зміни форми власності, а також обіговими коштами та земельними ділянками, що надаються йому в постійне користування відповідно до земельного законодавства.
Облік і звітність Національного агентства
39. Національне агентство веде бухгалтерський облік та подає фінансову і статистичну звітність в установленому законодавством порядку, щороку звітує про результати своєї діяльності.
Порядок затвердження і внесення змін до Статуту
40. Внесення змін до цього Статуту здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України.
Зміни до Статуту підлягають державній реєстрації в порядку, передбаченому законодавством.
Припинення Національного агентства
41. Національне агентство припиняється в результаті реорганізації (шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації відповідно до законодавства. Припинення Національного агентства здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.
У разі припинення Національного агентства у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення активи Національного агентства повинні бути зараховані до доходу державного бюджету.
Національне агентство вважається припиненим з дня внесення запису про припинення його діяльності до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
{Статут в редакції Постанов КМ № 761 від 21.08.2019, № 71 від 23.01.2024}