Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв і Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 19.06.2019}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 364 від 20.08.2014
№ 864 від 28.10.2015
№ 545 від 19.06.2019
№ 728 від 28.06.2022}
Відповідно до статей 229, 230 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
{Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 19.06.2019}
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв;
{Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 19.06.2019}
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового.
2. Державній податковій службі забезпечити створення та ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв і Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового за рахунок коштів, передбачених на її утримання.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 364 від 20.08.2014; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 545 від 19.06.2019, № 728 від 28.06.2022}
3. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
4. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування, крім пункту 1, який набирає чинності через 45 днів після її опублікування.
ПОРЯДОК
ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв
{Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 19.06.2019}
{У тексті Порядку слова “спирту етилового та” виключено на підставі Постанови КМ № 728 від 28.06.2022}
1. Цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв (далі - Реєстр).
{Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 19.06.2019}
Реєстром є спеціалізована електронна база даних, яка містить інформацію товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв з їх реєстраційними номерами та використовується з метою здійснення контролю за переміщенням митною територією України алкогольних напоїв.
2. Адміністратором та держателем Реєстру є ДПС, яка:
{Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 364 від 20.08.2014, № 728 від 28.06.2022}
здійснює заходи із створення Реєстру шляхом адаптації його до автоматизованої системи “Єдине вікно подання електронної звітності”, обміну інформацією з інформаційними системами правоохоронних органів відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво за рахунок асигнувань, передбачених на утримання Реєстру;
{Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 364 від 20.08.2014; в редакції Постанови КМ № 864 від 28.10.2015}
забезпечує ведення та функціонування Реєстру.
3. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
1) програмний продукт - набір комп’ютерних програм і пов’язаних з ними даних, що дають змогу:
формувати в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення товарно-транспортні накладні на переміщення алкогольних напоїв (далі - товарно-транспортні накладні);
{Абзац другий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 728 від 28.06.2022}
подавати товарно-транспорті накладні до Реєстру;
реєструвати товарно-транспортні накладні в Реєстрі;
переглядати внесену до Реєстру інформацію товарно-транспортних накладних та друкувати її;
2) реєстраційний номер - унікальний порядковий номер, присвоєний автоматично під час реєстрації товарно-транспортної накладної в Реєстрі.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Податковому кодексі України та Законах України “Про електронні довірчі послуги” і “Про електронні документи та електронний документообіг”.
{Абзац пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 728 від 28.06.2022}
{Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 864 від 28.10.2015}
4. Товарно-транспортна накладна повинна бути сформована належним чином з дотриманням вимог законодавства.
{Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 864 від 28.10.2015}
товарно-транспортна накладна з реєстраційним номером, відмітка представника контролюючого органу на акцизному складі про відправлення з такого складу алкогольних напоїв, доставляння до нього алкогольних напоїв;
{Абзац другий пункту 5 в редакції Постанови КМ № 545 від 19.06.2019}
інформація про осіб, які мають доступ до Реєстру.
6. Форма товарно-транспортної накладної повинна відповідати формі товарно-транспортної накладної на переміщення алкогольних напоїв у паперовій формі, що затверджується Мінінфраструктури.
7. Ведення Реєстру здійснюється державною мовою.
{Пункт 8 виключено на підставі Постанови КМ № 864 від 28.10.2015}
9. Відповідальними за достовірність інформації, що вноситься до Реєстру, відповідно до закону є особи, які подали таку інформацію.
10. Товарно-транспортні накладні заповнюються суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, що мають ліцензії на виробництво та/або торгівлю спиртом етиловим та алкогольними напоями (далі - суб’єкти господарювання), під час відвантаження алкогольних напоїв з акцизного складу.
{Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 19.06.2019}
11. Для формування та подання товарно-транспортних накладних до Реєстру адміністратор Реєстру безоплатно надає суб’єктам господарювання спеціалізоване програмне забезпечення.
{Пункт 11 в редакції Постанови КМ № 864 від 28.10.2015}
12. Суб’єкт господарювання формує товарно-транспортні накладні у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому законодавством порядку.
Після складення товарно-транспортних накладних на них накладаються кваліфікований електронний підпис та кваліфікована електронна печатка в такому порядку: перший - кваліфікований електронний підпис бухгалтера або особи, відповідальної за ведення обліку відвантажених матеріальних цінностей, другий - кваліфікований електронний підпис керівника або особи, на яку покладено обов’язки щодо підпису таких документів, третій - кваліфікована електронна печатка (за наявності).
{Абзац другий пункту 12 в редакції Постанови КМ № 728 від 28.06.2022}
Для надання права підпису товарно-транспортних накладних зазначеним особам суб’єкт господарювання подає контролюючому органу за основним місцем обліку дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа таких осіб.
{Абзац третій пункту 12 в редакції Постанови КМ № 728 від 28.06.2022}
Підтвердженням факту реєстрації товарно-транспортних накладних у Реєстрі є наявність квитанції в електронній формі.
{Пункт 12 в редакції Постанови КМ № 864 від 28.10.2015}
13. Внесена суб’єктом господарювання до Реєстру товарно-транспортна накладна не підлягає коригуванню суб’єктом господарювання після її подання представникові контролюючого органу на акцизному складі.
14. Після проведення перевірки інформації, внесеної до товарно-транспортної накладної, представник контролюючого органу на акцизному складі:
проставляє на примірниках товарно-транспортної накладної на переміщення алкогольних напоїв у паперовій формі відмітку про погодження ввезення алкогольних напоїв, вивезення алкогольних напоїв (штамп “В’їзд дозволено” (“Виїзд дозволено”) та особистий підпис;
вносить до Реєстру за допомогою програмного продукту, що забезпечує доступ до Реєстру, відмітку про відправлення з акцизного складу алкогольних напоїв, доставлення до нього алкогольних напоїв;
вносить запис до журналу реєстрації отримання алкогольних напоїв, відвантаження алкогольних напоїв.
{Пункт 14 в редакції Постанови КМ № 545 від 19.06.2019}
15. Адміністраторові Реєстру забороняється виключати інформацію товарно-транспортної накладної з Реєстру або вносити до неї будь-які зміни.
16. Представникам контролюючого органу на акцизному складі забороняється вносити зміни до товарно-транспортних накладних, крім проставлення відміток у Реєстрі про відправлення з акцизного складу алкогольних напоїв, доставлення до нього алкогольних напоїв за товарно-транспортними накладними.
{Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 545 від 19.06.2019}
17. Товарно-транспортні накладні та інформація про осіб, яким надавався доступ до Реєстру, зберігається у Реєстрі безстроково.
18. Адміністратор Реєстру забезпечує надання доступу до Реєстру:
представникам контролюючого органу на акцизному складі, правоохоронним органам відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво.
{Абзац другий пункту 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 364 від 20.08.2014}
{Абзац третій пункту 18 виключено на підставі Постанови КМ № 864 від 28.10.2015}
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
ведення Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового
{У тексті Порядку слово “ДФС” замінено словом “ДПС” згідно з Постановою КМ № 728 від 28.06.2022}
1. Цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового (далі - Реєстр).
Реєстром є електронна база даних, яка містить інформацію про наявність у суб’єктів господарювання витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового (далі - витратоміри спирту), витратомірів - лічильників обсягу виробленої продукції, визначеної у підпунктах “д”, “е”, “є”, “ж” підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 Податкового кодексу України (далі - витратоміри продукції), їх серійні (ідентифікаційні) номери, про позитивний результат повірки або оцінку відповідності таких витратомірів, про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту, про добові фактичні обсяги отриманого спирту етилового та обсягу продукції, виробленої з його використанням. Інформація, що міститься у Реєстрі, є конфіденційною і не може бути передана будь-якій іншій стороні, якщо інше не передбачено законом.
2. Адміністратором та держателем Реєстру є ДПС, яка:
здійснює заходи із створення Реєстру, програмного продукту, що забезпечує доступ до Реєстру;
забезпечує ведення та функціонування Реєстру.
3. У цьому Порядку термін “програмний продукт, що забезпечує доступ до Реєстру” означає набір комп’ютерних програм і пов’язаних з ними даних, що дають змогу:
вносити до Реєстру електронними засобами зв’язку (телекомунікації) у формі електронних документів за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення інформацію про встановлені витратоміри спирту, їх показання на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового на акцизних складах, де виробляється спирт етиловий, та/або інформацію про встановлені витратоміри спирту, витратоміри продукції, їх показання на кожному місці отримання спирту етилового, відпуску продукції на території підприємств, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції, визначеної у підпунктах “д”, “е”, “є”, “ж” підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 Податкового кодексу України (далі - окремі види продукції);
формувати розпорядникам акцизних складів дані про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту та обсяг вмісту денатуруючих добавок в спирті, про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг продукції, виробленої з його використанням підприємствами, які використовують спирт етиловий для виробництва окремих видів продукції;
переглядати внесену до Реєстру інформацію про витратоміри спирту, витратоміри продукції, обсяги отриманого, реалізованого спирту етилового, обсяг вироблених окремих видів продукції.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Податковому кодексі України.
податкова інформація про розпорядників акцизних складів, суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво окремих видів продукції, інформація про назву, модель, місце встановлення (розташування) витратомірів спирту, витратомірів продукції, їх серійні (ідентифікаційні) номери;
інформація про відповідність таких витратомірів вимогам законодавства, що встановлює вимоги до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, наявність позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведених відповідно до законодавства, про дату встановлення, заміни, технічного обслуговування, повірки витратомірів спирту, витратомірів продукції, відомості щодо організацій та осіб, які здійснювали такі операції (роботи);
дані про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту та обсяг вмісту денатуруючих добавок, про добові фактичні обсяги виробництва окремих видів продукції;
дані про обсяги залишків спирту етилового, що містяться на акцизному складі в тарі, упаковці, про добовий обсяг реалізованого спирту етилового в тарі, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює;
інформація про скориговані покази фактичного обсягу відвантаженого спирту етилового та його залишків з урахуванням установлених норм природних втрат під час його зберігання та транспортування. Коригування такої інформації здійснюється суб’єктом господарювання у разі встановлення фактичних втрат спирту етилового під час зберігання, транспортування, але не пізніше 23 години 59 хвилин робочого дня, що настає за днем встановлення фактичних втрат спирту етилового;
інформація про осіб, які мають доступ до Реєстру.
5. До Реєстру вноситься інформація про витратоміри, які відповідають вимогам законодавства, що встановлює вимоги до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, та мають позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведених відповідно до законодавства.
6. Ведення Реєстру здійснюється державною мовою.
7. Структура Реєстру затверджується Мінфіном.
Дані про обсяг обігу спирту етилового на акцизних складах, про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг окремих видів продукції, виробленої з його використанням, подаються електронними засобами зв’язку за формою електронних документів, яка затверджується Мінфіном.
8. Інформація, що міститься в Реєстрі, використовується посадовими особами ДПС під час здійснення контролю за виробництвом і обігом спирту етилового, за його цільовим використанням та зіставляються на відповідність показникам системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також представниками контролюючого органу на акцизному складі.
9. Відповідальними за достовірність інформації, що вноситься до Реєстру, відповідно до закону є особи, які подали таку інформацію.
10. Інформація до Реєстру формується та подається розпорядниками акцизних складів та суб’єктами господарювання, які здійснюють виробництво окремих видів продукції, за допомогою програмного продукту, що забезпечує доступ до Реєстру, електронними документами, які заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів спирту та витратомірів продукції.
11. Дані про обсяг обігу спирту етилового на акцизних складах, про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг окремих видів продукції, виробленої з його використанням, подаються до Реєстру щодня.
12. У разі встановлення, заміни, технічного обслуговування, повірки витратомірів інформація до Реєстру вноситься протягом 24 годин з моменту закінчення таких операцій (робіт).
Встановлення, заміна та технічне обслуговування витратомірів здійснюються у присутності посадової особи ДПС, яка проводить пломбування місць можливого доступу до спирту, спиртовмісних рідин на обладнанні, устаткуванні, спиртових комунікаціях та приладах його обліку на території акцизних складів, витратомірів спирту та витратомірів продукції у місцях отримання спирту та відпуску продукції на території суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво окремих видів продукції.
Порядок пломбування місць можливого доступу до спирту, спиртовмісних рідин на обладнанні, устаткуванні, спиртових комунікаціях та приладах його обліку на території акцизних складів, витратомірів спирту та витратомірів продукції у місцях отримання спирту та відпуску продукції на території суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво окремих видів продукції, затверджується Мінфіном.
13. Адміністраторові Реєстру забороняється видаляти інформацію з Реєстру або вносити до неї будь-які зміни.
14. Інформація про осіб, яким надавався доступ до Реєстру, зберігається у Реєстрі безстроково.
15. Адміністратор Реєстру забезпечує надання доступу до Реєстру представникам контролюючого органу на акцизному складі, правоохоронним органам відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво.
{Порядок в редакції Постанови КМ № 545 від 19.06.2019}