Про затвердження Тарифів на послуги з регулювання руху суден
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури
№ 239 від 10.06.2014
№ 358 від 23.10.2017
№ 459 від 25.06.2019}
Відповідно до статті 21 Закону України “Про морські порти України”, підпункту 4.3.24 підпункту 4.3 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року № 581, підпункту “г” пункту 2 Повноважень центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 (із змінами)), постанови Кабінету Міністрів України від 03 червня 2013 року № 405 “Про затвердження переліку спеціалізованих послуг, що надаються у морському порту суб'єктами природних монополій, які підлягають державному регулюванню” НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тарифи на послуги з регулювання руху суден, що додаються.
{Пункт 2 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 239 від 10.06.2014}
3. Департаменту державної політики в галузі морського та річкового транспорту забезпечити:
1) подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демидовича Д.В.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ТАРИФИ
на послуги з регулювання руху суден
1.1. Тарифи на послуги з регулювання руху суден (збір за послуги служби регулювання руху суден) справляються в морських портах / морських терміналах із суден, групи яких зазначені у додатку 1 до цих Тарифів.
1.2. Нарахування збору за послуги з регулювання руху суден здійснюється з умовного об'єму судна, який обчислюється в кубічних метрах і дорівнює добутку трьох величин (довжина судна, ширина судна і висота борту судна), зазначених в обмірному свідоцтві (головні розмірення) або документі, що його замінює.
Умовний об'єм судна підлягає округленню у такому порядку: до 0,50 кубічного метра відкидається, а 0,50 кубічного метра і більше округлюється до 1 кубічного метра.
Для морських суден, що перевозять вантажі на верхній палубі чи мають дві або більше палуб, крім твіндечних суден, висота борту, яка
використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити не менше половини ширини судна.
Для суден групи Б, що мають дві або більше палуб, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити половину ширини судна.
Умовний об'єм баржо-буксирних складів, караванів та інших складених плавучих споруд для нарахування збору за послуги з регулювання руху суден дорівнює сумі об'ємів окремих елементів.
Для розрахунку збору за послуги з регулювання руху суден умовний об'єм суден РО-РО, РО-ФЛОУ, ОБО, ЛО-РО, контейнеровозів, худобовозів, ліхтеровозів, автомобілевозів застосовується з коефіцієнтом 0,7 за умови використання зазначених суден відповідно до їх спеціалізації. Тип судна та його спеціалізація визначаються за судновими документами.
1.3. Для суден закордонного плавання групи А, що заходять у морський порт Южний під навантаження рідкими хімічними вантажами (аміак, метанол, карбамідо-аміачна суміш), надається знижка зі збору за послуги з регулювання руху суден у розмірі 30 відсотків (без урахування знижок та/або надбавок).
Для суден закордонного плавання групи А, які здійснюють перевезення (транспортування) транзитної нафти з використанням морського нафтового термінала «Південний», розташованого у межах морського порту Южний, надається знижка зі збору за послуги з регулювання руху суден у розмірі 75 відсотків (без урахування знижок та/або надбавок). Застосування цієї знижки здійснюється на підставі відомостей, що містяться у належним чином оформлених документах, передбачених Митним кодексом України та Законом України «Про транзит вантажів», зокрема у митній декларації, коносаменті (Bill of Lading), вантажному маніфесті (Cargo Manifest) та інших документах, які супроводжують транзит вантажу між кінцевими пунктами відправлення та призначення за межами території України.
{Пункт 1.3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
1.4. Для круїзних пасажирських суден закордонного плавання групи Б (за винятком тих, що виконують вантажопасажирські рейси), що виконують рейси до морських портів Одеса, Ялта, надається знижка зі збору за послуги з регулювання руху суден у розмірі 20 відсотків (без урахування знижок та/або надбавок).
У період з 15 листопада по 15 березня для круїзних пасажирських суден у закордонному плаванні групи Б (за винятком тих, що виконують вантажопасажирські рейси), що виконують рейси до будь-якого морського порту / морського терміналу, надається знижка зі ставок збору за послуги з регулювання руху суден у розмірі 50 відсотків (без урахування знижок та/або надбавок).
1.5. Якщо на судно поширюється застосування кількох надбавок, то застосовується кожна з них щодо базової ставки збору за послуги з регулювання руху суден (без урахування знижок та/або надбавок).
Якщо на судно поширюється застосування кількох знижок, то застосовується тільки найбільша знижка щодо базової ставки збору за послуги з регулювання руху суден (без урахування знижок та/або надбавок).
Якщо на судно одночасно поширюється застосування будь-яких надбавок та знижок, то застосовується кожна з надбавок та тільки найбільша знижка. При цьому обчислення надбавок та знижки здійснюється до базової ставки збору за послуги з регулювання руху суден (без урахування знижок та/або надбавок).
1.6. Державна належність судна і відповідно наданий йому статус під час справляння збору за послуги з регулювання руху суден визначаються за прапором, під яким це судно плаває, незалежно від того, хто є його власником і хто його використовує.
1.7. Сплата збору за послуги з регулювання руху суден здійснюється відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15 “Про систему валютного регулювання і валютного контролю”.
1.8. Податок на додану вартість нараховується та сплачується відповідно до вимог Податкового кодексу України.
ІІ. Збір за послуги з регулювання руху суден
2.1. Збір за послуги з регулювання руху суден справляється із суден груп А, Б, Д та Е (у частині суден, що проходять ходові випробування) при наданні послуг у зоні відповідної Служби регулювання руху суден (далі - СРРС), а також при транзитному проходженні без заходження в морські порти / морські термінали у зоні відповідної СРРС за базовими ставками, наведеними у додатку 2 до цих Тарифів.
Для нафтоналивних суден у закордонному плаванні, які здійснюють перевезення (транспортування) транзитних нафтопродуктів за варіантом «море - берег - море» (завезення/вивезення вантажів виключно водним транспортом, вивантаження/навантаження з використанням причалів, розташованих у межах морських портів Чорноморськ, Миколаїв, Одеса, Южний) та які проходять у зоні дії СРРС, збір за послуги з регулювання руху суден справляється за ставками:
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
для суден, що проходять у морський порт Чорноморськ, - 0,0026075 долара США за кубічний метр умовного об’єму судна;
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
для суден, що проходять у морський порт Миколаїв, - 0,00196 долара США за кубічний метр умовного об’єму судна;
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
для суден, що проходять у морський порт Одеса, - 0,0026 долара США за кубічний метр умовного об’єму судна;
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
для суден, що проходять у морський порт Южний, - 0,0026075 долара США за кубічний метр умовного об’єму судна.
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
Застосування ставки, встановленої для нафтоналивних суден у закордонному плаванні, які здійснюють перевезення (транспортування) транзитних нафтопродуктів за варіантом «море - берег - море» (завезення/вивезення вантажів виключно водним транспортом, вивантаження/навантаження із використанням причалів, розташованих у межах морських портів Чорноморськ, Миколаїв, Одеса, Южний), здійснюється на підставі відомостей, що містяться у належним чином оформлених документах, передбачених Митним кодексом України та Законом України «Про транзит вантажів», зокрема у митній декларації, коносаменті (Bill of Lading), вантажному маніфесті (Cargo Manifest) та інших документах, які супроводжують транзит вантажу між кінцевими пунктами відправлення та призначення за межами території України.
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
2.2. Із суден (крім завантажених суден-газовозів, хімовозів і танкерів, що проходять у зоні дії СРРС Чорноморськ), що прямують транзитом (без заходження у відповідний морський порт / морський термінал) у зонах дії СРРС Чорноморськ, Одеса і Южний, за умови підтвердження капітаном судна необхідності надання послуг з регулювання руху суден додатково справляється збір за послуги з регулювання руху суден зі знижкою 70 відсотків (без урахування знижок та/або надбавок).
Збір за послуги з регулювання руху суден справляється за фактично надану послугу.
{Пункт 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
2.3. Із завантажених суден-газовозів, хімовозів і танкерів, що проходять у зоні дії СРРС Чорноморськ і для яких радіолокаційне проведення є обов'язковим, додатково справляється збір за послуги з регулювання руху суден за тарифом 0,0009 долара США за кубічний метр за милю.
{Пункт 2.3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}
2.4. Капітан судна, який звернувся до СРРС за послугами, а потім відмовився від них, зобов'язаний повністю сплатити належний збір за послуги з регулювання руху суден.
ГРУПИ СУДЕН,
з яких справляється збір за послуги з регулювання руху суден
Вид судна | Групи |
Вантажні судна, що заходять для виконання вантажних операцій, та плавучі споруди | Група А |
Пасажирські судна, включаючи швидкісні судна на підводних крилах та пороми, що заходять для виконання вантажопасажирських операцій, а також криголами, що не належать суб'єктам господарювання всіх форм власності, які здійснюють господарську діяльність у межах морського порту, та не орендовані ними | Група Б |
Ліхтери, буксири, буксири-штовхачі, штовхачі, баржі (самохідні і несамохідні), річкові самохідні судна, включаючи судна типу «ріка - море», що заходять у порти р. Дунай, а також річкові самохідні судна, що заходять для подальшого перевантаження вантажів на морські судна і навпаки | Група В |
Несамохідні судна (крім барж) | Група Г |
Судна, що заходять вимушено, для постачання, карантинних потреб, а також судна, що прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази) України; службові та військові судна; навчальні, навчально-виробничі судна при виконанні ними рейсів за навчальними планами навчальних закладів, на борту яких перебуває не менш як 50 курсантів, навчально-тренажерні судна; наукові, дослідні, швидкісні судна на підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські рейси за розкладом у каботажному плаванні (крім прогулянкових і круїзних рейсів) | Група Д |
Інші судна (судна судноремонтного заводу, аварійно-рятувальні, підводно-технічні, технічні, госпітальні, гідрографічні, судна портового флоту, криголами, які належать суб'єктам господарювання всіх форм власності, що здійснюють діяльність у межах морського порту, а також орендовані ними, спортивні судна, приватні яхти, парусні судна, судна, які проходять ходові випробування, риболовні судна, що заходять без виконання вантажних операцій) | Група Е |
__________ |
|
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 459 від 25.06.2019}
БАЗОВІ СТАВКИ
збору за послуги з регулювання руху суден
Морський порт / морський термінал | Долари США за кубічний метр |
а) для суден у закордонному плаванні | |
Керч | 0,0205 |
Маріуполь | 0,0095 |
Миколаїв | 0,0112 |
Морський термінал Миколаївського глиноземного заводу | 0,0077 |
Морський термінал ТОВ “МСП Ніка-Тера” | 0,0087 |
Морський термінал “Очаків” | 0,0077 |
Одеса | 0,0149 |
Ольвія | 0,0087 |
Севастополь | 0,0174 |
Феодосія | 0,0174 |
Херсон | 0,0090 |
Чорноморськ | 0,0149 |
Южний | 0,0149 |
б) для суден у каботажному плаванні | |
Керч | 0,00731 |
Маріуполь | 0,00337 |
Миколаїв | 0,00399 |
Морський термінал Миколаївського глиноземного заводу | 0,00275 |
Морський термінал ТОВ “МСП Ніка-Тера” | 0,00309 |
Морський термінал “Очаків” | 0,00275 |
Ольвія | 0,00309 |
Одеса | 0,00528 |
Севастополь | 0,00618 |
Феодосія | 0,00618 |
Херсон | 0,00320 |
Чорноморськ | 0,00528 |
Южний | 0,00528 |
__________ |
|
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 358 від 23.10.2017}