Питання виконання Угоди про фінансування програми “Підтримка секторальної політики управління кордоном в Україні”
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 175 від 11.06.2014}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Покласти на Адміністрацію Державної прикордонної служби, Державну митну службу, Міністерство закордонних справ та Державну міграційну службу повноваження щодо здійснення основних заходів, визначених укладеною між Урядом України і Європейським Союзом Угодою про фінансування програми “Підтримка секторальної політики управління кордоном в Україні”.
2. Передати відповідно до частини шостої статті 23 Бюджетного кодексу України бюджетні призначення, передбачені у 2012 році Міністерству фінансів у спеціальному фонді державного бюджету за програмою 3511650 “Реалізація програм допомоги Європейського Союзу” у сумі 125 000 тис. гривень для здійснення заходів з управління державним кордоном головним розпорядникам бюджетних коштів, у тому числі:
Адміністрації Державної прикордонної служби - 75000 тис. для здійснення заходів, спрямованих на забезпечення безпеки державного кордону;
Міністерству закордонних справ - 16000 тис. за програмою 1401130 “Документування громадян та створення і забезпечення функціонування інформаційно-телекомунікаційних систем консульської служби”;
Міністерству внутрішніх справ - 34000 тис. для здійснення заходів, спрямованих на виконання завдань і функцій у сфері громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб.
Передачу бюджетних призначень здійснити в межах видатків розвитку.
3. Здійснити відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству фінансів на 2012 рік у спеціальному фонді державного бюджету, перерозподіл видатків у сумі 75000 тис. гривень шляхом зменшення обсягу видатків розвитку за бюджетною програмою 3511650 “Реалізація програм допомоги Європейського Союзу” та збільшення обсягу видатків розвитку за програмою 3506080 “Створення багатофункціональної комплексної системи “Електронна митниця”.
4. Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з управління державним кордоном, що додається.
5. Внести до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для документування громадян та створення і забезпечення функціонування інформаційно-телекомунікаційних систем консульської служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2011 р. № 357 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 26, ст. 1064), зміни, що додаються.
1) Адміністрації Державної прикордонної служби, Міністерству закордонних справ, Міністерству внутрішніх справ - погодження передачі бюджетних призначень, передбаченої пунктом 2 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
2) Міністерству фінансів - погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбаченого пунктом 3 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
3) Міністерству фінансів після зазначеного у підпунктах 1 і 2 цього пункту погодження - визначення бюджетних програм для Адміністрації Державної прикордонної служби та МВС і внесення відповідних змін до розпису державного бюджету.
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з управління державним кордоном
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету за програмою 3511650 “Реалізація програм допомоги Європейського Союзу” та отриманих від Європейського Союзу в рамках виконання Угоди про фінансування програми “Підтримка секторальної політики управління кордоном в Україні” (далі – бюджетні кошти) для здійснення заходів з управління державним кордоном.
2. Бюджетні кошти використовуються з метою досягнення оптимального балансу між безпекою кордону та сприянням законному переміщенню через нього осіб і товарів відповідно до стандартів Європейського Союзу у рамках положень зазначеної в пункті 1 цього Порядку Угоди та виконання Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2007 р. № 831 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 44, ст. 1804 ), плану заходів щодо реалізації Концепції інтегрованого управління кордонами, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 січня 2011 р. № 2, і спрямовуються на:
1) впровадження в територіальних органах Адміністрації Держприкордонслужби ефективної системи управління на основі оцінки ризиків у сфері управління кордоном шляхом постачання обладнання та створення спеціалізованих автоматизованих робочих місць в органах та підрозділах охорони державного кордону;
2) створення міжвідомчої телекомунікаційної мережі для Адміністрації Держприкордонслужби і Держмитслужби шляхом постачання та встановлення серверного, мережевого, комп’ютерного обладнання, засобів зв’язку та телекомунікації, загального і спеціального програмного забезпечення;
3) покращення умов у пунктах тимчасового тримання нелегальних мігрантів шляхом проведення їх реконструкції, капітального ремонту, постачання побутових приладів;
4) ефективне здійснення комплексних антикорупційних заходів, зокрема в частині профілактики правопорушень шляхом постачання спеціальних технічних засобів, комп’ютерного та мережевого обладнання, фото- і відеодокументування;
5) врегулювання питання передачі МЗС інформації про осіб, що подали заяви на отримання віз для в’їзду в Україну до Адміністрації Держприкордонслужби, МВС та інших правоохоронних органів;
засобів автоматизації прикордонного контролю, оснащення для пунктів пропуску, обладнання для огляду транспортних засобів, виявлення незаконних мігрантів, схованок, місць переховування;
засобів реагування (патрульних і спеціальних автомобілів, квадрациклів, снігоходів), засобів спостереження та дистанційного контролю за державним кордоном;
7) придбання, закупівлю і встановлення обладнання для:
забезпечення функціонування базових інформаційних систем Держмитслужби в умовах збільшення обсягу електронного декларування;
центрів оброблення даних з метою безперебійного здійснення митних процедур, зокрема електронного декларування;
удосконалення автоматизованих робочих місць працівників Держмитслужби, що здійснюють електронне декларування;
впровадження процедури обміну попередньою електронною інформацією про операцію міжнародного дорожнього перевезення з метою розвитку системи управління ризиками;
8) придбання телекомунікаційного обладнання для забезпечення електронного декларування та взаємодії суб’єктів управління кордонами;
9) придбання обладнання для створення Єдиної національної інформаційно-аналітичної системи управління міграційними процесами, в тому числі підсистем “Біженці” і “Іноземці”, а також організації каналів зв’язку ДМС та МВС з їх територіальними підрозділами;
10) доукомплектування територіальних органів ДМС автоматизованими робочими місцями для видачі паспортів;
11) завершення будівництва пункту тимчасового розміщення біженців у м. Яготині Київської області.
3. Головними розпорядниками бюджетних коштів є:
1) МВС - за напрямами, зазначеними у підпунктах 1-6 і 9-11 пункту 2 цього Порядку;
2) Мінфін - за напрямами, зазначеними у підпунктах 7 і 8 пункту 2 цього Порядку.
{Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 175 від 11.06.2014}
4. Відповідальними виконавцями відповідних бюджетних програм є:
1) Адміністрація Держприкордонслужби - за напрямами, зазначеними у підпунктах 1-6 пункту 2 цього Порядку;
2) Держмитслужба - за напрямами, зазначеними у підпунктах 7 і 8 пункту 2 цього Порядку;
3) ДМС - за напрямами, зазначеними у підпунктах 9-11 пункту 2 цього Порядку.
5. Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня за напрямом, зазначеним у підпункті 11 пункту 2 цього Порядку, є пункт тимчасового розміщення біженців у м. Яготині Київської області.
6. План заходів, що здійснюються за рахунок бюджетних коштів, із зазначенням обсягу бюджетних асигнувань затверджується відповідальним виконавцем бюджетної програми за погодженням з головним розпорядником бюджетних коштів та Мінфіном.
Бюджетні кошти не можуть бути спрямовані суб’єктам господарювання, що визнані банкрутами, стосовно яких порушено справу про банкрутство, проводиться санація та які перебувають у стані припинення.
7. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.
8. Підстави і критерії залучення одержувачів бюджетних коштів до виконання бюджетної програми визначаються відповідно до бюджетного законодавства.
Одержувачі бюджетних коштів подають щокварталу до 5 числа наступного місяця відповідальному виконавцю бюджетної програми звіт про виконання робіт та надання послуг за рахунок бюджетних коштів у натуральних і вартісних показниках.
Відповідальний виконавець бюджетної програми подає щокварталу до 10 числа наступного місяця головному розпорядникові бюджетних коштів звіт про виконання плану заходів, зазначеного у пункті 6 цього Порядку, разом з результатами їх аналізу та пропозиціями щодо врегулювання проблемних питань (у разі наявності) для його подання до 20 числа Мінфіну.
9. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в територіальних органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
10. Для зарахування бюджетних коштів до спеціального фонду державного бюджету Мінфін:
відкриває у Національному банку рахунок в іноземній валюті;
доручає Національному банку здійснити продаж коштів в іноземній валюті за її середнім курсом, установленим на міжбанківському ринку на дату, що передує дню проведення операції, та перерахувати кошти у національній валюті, отримані від продажу коштів в іноземній валюті, на відповідний рахунок, відкритий у Казначействі для зарахування надходжень спеціального фонду державного бюджету.
11. Головні розпорядники бюджетних коштів відкривають в установленому порядку спеціальні реєстраційні рахунки у Казначействі для здійснення видатків за рахунок бюджетних коштів.
12. Казначейство надає бюджетні асигнування в межах фактичних надходжень та відповідно до бюджетних призначень, установлених головним розпорядникам бюджетних коштів.
13. Видатки, пов’язані з фінансуванням об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374), і Порядку затвердження титулів будов (об’єктів), будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17), та за наявності проектної документації на такі об’єкти, яка оформлена відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674).
14. Складення і подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
Основні фонди, придбані (модернізовані) за рахунок бюджетних коштів, в обов’язковому порядку вводяться в експлуатацію та зараховуються на баланс балансоутримувачем відповідного об’єкта.
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для документування громадян та створення і забезпечення функціонування інформаційно-телекомунікаційних систем консульської служби
1. Пункт 2 після слів “консульської служби” доповнити словами “а також здійснення заходів з підтримки демаркації державного кордону із сусідніми державами”.
2. Пункт 4 доповнити абзацом такого змісту:
“придбання обладнання для забезпечення синхронного перекладу, портативної оргтехніки, технічного обладнання, систем дистанційної присутності під час організації відеоконференцій та облаштування приміщення для цих систем з метою забезпечення процесу демаркації державного кордону із сусідніми державами.”.
3. Пункт 9 викласти в такій редакції:
“9. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в територіальних органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.”.