open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 17 жовтня 2012 р. № 1031
Київ

Про затвердження Порядку функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112

{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 158 від 14.02.2023}

Відповідно до частини другої статті 5 Закону України “Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112, що додається.

2. Міністерству внутрішніх справ:

{Абзац перший пункту 2 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

погодити із заінтересованими центральними органами виконавчої влади технічну документацію щодо створення та впровадження системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 у частині взаємодії оперативно-диспетчерських служб, що належать до сфери їх управління, з комунікаційним центром “Служба 112”;

{Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

разом з Міністерством охорони здоров’я, Міністерством цифрової трансформації, Міністерством енергетики, Національною поліцією, Державною службою з надзвичайних ситуацій, Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку забезпечити впровадження системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112.

{Абзац третій пункту 2 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

{Пункт 3 виключено на підставі Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

Прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 70




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 жовтня 2012 р. № 1031

ПОРЯДОК
функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112

{У тексті Порядку слова “екстрений виклик” у всіх відмінках і формах числа замінено словами “екстрена комунікація” у відповідному відмінку і числі; слово і цифри “центр 112” у всіх відмінках і формах числа замінено словом і цифрами “Служба 112” у відповідному відмінку; слово “МНС” замінено словом “МВС” згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

1. Цей Порядок визначає механізм функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 (далі - система 112).

2. Терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112”, “Про екстрену медичну допомогу”, “Про електронні комунікації” та інших нормативно-правових актах.

{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

3. Основними завданнями системи 112 є:

1) здійснення та оброблення екстрених комунікацій;

{Підпункт 1 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

2) збір інформації про екстрені ситуації;

3) забезпечення організації надання екстреної допомоги населенню у разі загрози виникнення або виникнення екстреної ситуації;

4) передача інформації про екстрені ситуації відповідним оперативно-диспетчерським службам, які доводять її до відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню для надання такої допомоги;

5) забезпечення інформаційної взаємодії екстрених служб з метою організації надання екстреної допомоги населенню;

{Підпункт 5 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

6) отримання від оперативно-диспетчерських служб інформації про реагування на екстрену ситуацію;

7) отримання інформації від постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг у випадках та порядку, передбачених Законом України “Про електронні комунікації”;

{Підпункт 7 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

8) забезпечення аудіозапису екстрених комунікацій, ведення реєстру екстрених комунікацій, видача інформації про них на запит відповідно до Закону України “Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112”;

9) захист інформації, що обробляється у системі 112.

31. Особи, які зареєструвалися в мобільному додатку Порталу Дія (Дія), у тому числі особи з інвалідністю, можуть здійснити екстрену комунікацію за його допомогою.

{Порядок доповнено пунктом 31 згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

4. Основні завдання системи 112 виконуються комунікаційним центром “Служба 112” (далі - Служба 112) державної установи, що належить до сфери управління МВС, оперативно-диспетчерськими службами та підрозділами екстреної допомоги населенню.

{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

{Пункт 5 виключено на підставі Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

6. Оперативно-диспетчерські служби та підрозділи екстреної допомоги населенню у своїй діяльності керуються Кодексом цивільного захисту України, Законами України “Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112”, “Про електронні комунікації”, “Про Національну поліцію”, “Про житлово-комунальні послуги”, “Про екстрену медичну допомогу”, Основами законодавства України про охорону здоров’я, положеннями (статутами) про них, затвердженими центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких вони належать, та іншими нормативно-правовими актами.

{Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

7. Забезпечення функціонування системи 112 та управління нею в режимі повсякденного функціонування здійснюються підрозділом з питань забезпечення функціонування системи 112 апарату МВС.

{Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

8. Служба 112 здійснює цілодобове невідкладне отримання екстрених комунікацій українською, англійською мовами та за необхідності іншими мовами, їх реєстрацію та оброблення, передачу інформації про екстрену ситуацію відповідним оперативно-диспетчерським службам, які доводять її до відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню для надання такої допомоги.

{Абзац перший пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

Взаємодія Служби 112 з оперативно-диспетчерськими службами та підрозділами екстреної допомоги населенню здійснюється згідно з Регламентом проходження інформації у інформаційно-комунікаційній системі 112 (додаток 1).

{Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

9. У разі надходження екстреної комунікації безпосередньо до оперативно-диспетчерської служби диспетчер приймає, реєструє та обробляє інформацію про екстрену ситуацію, доводить її до відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню для надання такої допомоги та надсилає інформацію до Служби 112, передбачену пунктом 4 Регламенту проходження інформації у інформаційно-комунікаційній системі 112.

{Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

10. Організація основних та резервних каналів передачі інформації для взаємодії Служби 112 з оперативно-диспетчерськими службами, їх налаштування та утримання здійснюються МВС.

Центральні та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування здійснюють підключення каналів передачі інформації від Служби 112 до оперативно-диспетчерських служб, які належать до сфери їх управління, а також організацію таких каналів від оперативно-диспетчерських служб до підрозділів екстреної допомоги населенню, які належать до сфери їх управління.

Організація каналів передачі інформації для взаємодії Служби 112 з оперативно-диспетчерськими службами підприємств незалежно від форми власності здійснюється МВС разом з центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування і такими підприємствами.

11. У разі неможливості здійснення Службою 112 екстреної комунікації таку комунікацію здійснює резервний комунікаційний центр “Служба 112”.

{Пункт 11 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

12. Ведення обліку екстрених комунікацій, формування статистичної звітності про них та переліку оперативно-диспетчерських служб, забезпечення зберігання інформації про екстрені комунікації здійснюється Службою 112.

{Пункт 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

13. Основними завданнями підрозділу з питань забезпечення функціонування системи 112 апарату МВС є:

1) визначення напрямів технічного розвитку та модернізації системи 112 з урахуванням новітніх розробок у сферах електронних комунікацій та екстреної допомоги населенню;

{Підпункт 1 пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

2) підготовка пропозицій щодо фінансового та матеріально-технічного забезпечення Служби 112;

3) здійснення контролю за:

функціонуванням Служби 112;

організацією технічного і програмного супроводження програмно-апаратних комплексів Служби 112, їх модернізацією;

підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації працівників Служби 112;

впровадженням стандартів та виконанням інших нормативних актів щодо функціонування системи 112;

4) організація:

взаємодії МВС з центральними та місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування щодо забезпечення функціонування системи 112;

підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Служби 112;

підвищення кваліфікації диспетчерів оперативно-диспетчерських служб з питань взаємодії служб з Службою 112;

5) розроблення разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади стандартів та інших нормативних актів щодо функціонування системи 112;

6) узагальнення статистичної звітності Служби 112 про екстрені комунікації та реагування на них;

7) забезпечення функціонування системи 112 у межах повноважень МВС.

14. Право доступу до реєстру екстрених комунікацій мають визначені працівники Служби 112 та підрозділу з питань забезпечення функціонування системи 112 апарату МВС, а також визначені працівники центральних органів виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають відповідні оперативно-диспетчерські служби, для забезпечення контролю за якістю реагування на екстрені комунікації.

15. Надання інформації з реєстру екстрених комунікацій здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.

16. Постачальники електронних комунікаційних мереж та/або послуг подають до Служби 112 інформацію про абонентів відповідно до законодавства.

{Пункт 16 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

17. Захист інформації в системі 112 здійснюється відповідно до законодавства.

18. Фінансування системи 112 здійснюється заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших не заборонених законодавством джерел.



Додаток 1
до Порядку

РЕГЛАМЕНТ
проходження інформації у інформаційно-комунікаційній системі екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112

{Назва додатка із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

{У тексті додатка слова “екстрений виклик” у всіх відмінках і формах числа замінено словами “екстрена комунікація” у відповідному відмінку і числі; слово і цифри “центр 112” у всіх відмінках і формах числа замінено словом і цифрами “Служба 112” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

1. Цей Регламент визначає механізм проходження інформації у інформаційно-комунікаційній системі екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 (далі - інформаційно-комунікаційна система 112).

{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

2. Постачальники електронних комунікаційних мереж та/або послуг зобов’язані забезпечити маршрутизацію викликів під час здійснення екстрених комунікацій до комунікаційного центру “Служба 112” (далі - Служба 112), а в разі його недоступності - до резервного комунікаційного центру “Служба 112”.

{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

3. Оператори Служби 112:

приймають та обробляють екстрені комунікації за допомогою програмно-апаратного комплексу;

збирають під час оброблення екстреної комунікації інформацію про екстрену ситуацію;

класифікують екстрену ситуацію;

заповнюють електронну картку екстреної ситуації (далі - електронна картка).

4. В електронній картці зазначається така інформація:

1) дата, час та спосіб отримання екстреної комунікації, номер згідно з реєстром екстрених комунікацій;

{Підпункт 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

2) посада, прізвище та власне ім’я оператора, який здійснює екстрену комунікацію;

{Підпункт 2 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

3) відомості про екстрену комунікацію:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, що здійснює екстрену комунікацію, та за потреби прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, що потребує екстреної допомоги;

номер телефону, з якого здійснено екстрену комунікацію;

адреса або місцезнаходження особи, що здійснює екстрену комунікацію, та за потреби адреса або місцезнаходження особи, що потребує екстреної допомоги (адреса місця, в якому сталася екстрена ситуація);

мова звернення особи;

класифікація екстреної ситуації;

короткий опис екстреної ситуації;

дані про попередні звернення із зазначеного телефону або від зазначеної особи;

{Підпункт 3 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

4) найменування оперативно-диспетчерських служб, яким передається інформація про екстрену ситуацію;

5) підтвердження оперативно-диспетчерських служб про прийняття інформації про екстрену ситуацію від Служби 112 та забезпечення реагування на неї:

найменування оперативно-диспетчерської служби, посада, прізвище та ініціали диспетчера, який прийняв інформацію про екстрену ситуацію та здійснює її оброблення; дата та час прийняття зазначеної інформації;

найменування підрозділу екстреної допомоги населенню, який забезпечує реагування на екстрену ситуацію; дата та час прийняття інформації про неї від оперативно-диспетчерської служби та номер її реєстрації у підрозділі;

час прибуття на місце екстреної ситуації відповідних нарядів (бригад, загонів, частин) у разі негайного реагування на екстрену ситуацію або дані про інший варіант реагування (непідтвердження інформації про екстрену ситуацію, реагування на екстрену ситуацію не належить до повноважень відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню, консультація тощо);

результати надання екстреної допомоги.

5. До електронної картки автоматично вносяться аудіозапис екстреної комунікації, інформація про місце екстреної ситуації, інші дані (за наявності), а також інформація, що міститься в базах даних постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, зокрема:

для абонента фіксованого голосового зв’язку - номер абонента, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), найменування та адреса місцезнаходження кінцевого (термінального) обладнання та інші мережеві ідентифікатори абонента (за наявності);

для абонента мобільного зв’язку - номер абонента та місцезнаходження кінцевого (термінального) обладнання абонента на момент здійснення екстреної комунікації.

{Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

6. Після заповнення електронної картки оператор Служби 112 передає її відповідним оперативно-диспетчерським службам. У разі пошкодження основних та резервних каналів передачі інформації інформація про екстрену ситуацію передається телефоном або шляхом використання наскрізного радіоканалу ультракороткохвильового діапазону.

7. Оперативно-диспетчерські служби не мають права відмовитися від отримання інформації про екстрену ситуацію, а Служба 112 - від отримання екстреної комунікації.

{Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

8. Диспетчер (оператор) оперативно-диспетчерської служби приймає, реєструє та обробляє інформацію про екстрену ситуацію, а також доводить її до відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню для надання такої допомоги.

{Абзац перший пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

У разі надходження інформації про ситуацію, яка не відноситься до екстреної ситуації або ліквідація якої не належить до повноважень підрозділів екстреної допомоги населенню, диспетчер (оператор) оперативно-диспетчерської служби робить відповідну відмітку в електронній картці або інформує про це оператора Служби 112.

{Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 158 від 14.02.2023}

9. Оперативно-диспетчерські служби зобов’язані передати інформацію про реагування на екстрену ситуацію до Служби 112.

10. За потреби оператор Служби 112 під час здійснення екстреної комунікації може безпосередньо з’єднати особу, що здійснює екстрену комунікацію, з диспетчером (оператором) оперативно-диспетчерської служби для уточнення інформації про екстрену ситуацію.

{Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

11. Електронна картка разом з аудіозаписом екстреної комунікації та іншими даними (за наявності) архівуються та зберігаються протягом п’яти років в інформаційно-комунікаційній системі 112.

{Пункт 11 в редакції Постанови КМ № 158 від 14.02.2023}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: