Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 485 від 23.09.2014
№ 1138 від 23.12.2015
№ 141 від 10.03.2017
№ 46 від 23.01.2019}
{Додатково див. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва № 640/7583/19 від 02.10.2019}
{Додатково див. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду № 640/7583/19 від 12.02.2020}
{Додатково див. Постанову Верховного Суду № 640/7583/19 від 29.07.2020}
Відповідно до частин четвертої та десятої статті 35 Закону України “Про дорожній рух” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити такі, що додаються:
Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів;
технічний опис та зразок протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.
ПОРЯДОК
проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів
1. Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів (далі - Порядок) визначає процедуру проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС (далі - транспортні засоби), за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації, крім таких транспортних засобів:
{Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1138 від 23.12.2015}
1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації;
2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) акт невідповідності технічного стану - документ, що містить дані про транспортний засіб, його власника, коди оцінки невідповідності, в якому відображають результати перевірки технічного стану транспортного засобу;
2) виконавець - юридична особа або фізична особа - підприємець, визначена як суб’єкт проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу;
3) замовник - власник транспортного засобу або уповноважена ним особа;
4) ідентифікація транспортного засобу - процес визначення категорії, типу, моделі, марки, призначення, виробника та особливостей конструкції транспортного засобу станом на дату першої реєстрації в Україні згідно з маркуванням, реєстраційними документами, експлуатаційною документацією та інформаційними матеріалами виробника, а також звірки ідентифікаційних номерів, екологічного рівня за документацією виробника та (або) документами щодо переобладнання і номерних знаків транспортного засобу за реєстраційними документами, установлення його комплектності;
{Підпункт 4 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
5) істотна невідповідність - невідповідність технічного стану транспортного засобу, що характеризується наявністю небезпечного для дорожнього руху недоліку, який не може бути усунений замовником на місці перевірки, за якого допускається можливість руху транспортного засобу у застережному режимі під відповідальність водія;
6) код оцінки невідповідності технічного стану транспортного засобу - комбінація цифрових знаків, що застосовуються для відображення, передачі, статистичного оброблення та зберігання інформації про виявлену невідповідність технічного стану транспортного засобу;
{Підпункт 6 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
7) метод контролю засобами перевірки - перевірка технічного стану транспортного засобу з використанням випробувального устатковання, комп’ютерної техніки із спеціалізованим програмним забезпеченням та (або) засобів вимірювальної техніки;
{Підпункт 7 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
8) метод контролю органолептичний - перевірка технічного стану транспортного засобу органами відчуття кваліфікованим фахівцем виконавця із застосуванням у разі потреби інформації за показаннями засобів сигналізації (індикації), що вмонтовані в транспортний засіб, без застосування засобів вимірювальної техніки;
9) небезпечна невідповідність - невідповідність технічного стану транспортного засобу, що характеризується наявністю небезпечного для дорожнього руху недоліку, який не може бути усунений замовником на місці перевірки, за якого не допускається самостійний рух транспортного засобу;
10) незначна невідповідність - невідповідність технічного стану транспортного засобу, що характеризується наявністю недоліку, який може бути усунений замовником на місці перевірки, за якого допускається можливість руху транспортного засобу;
11) перевірка технічного стану транспортного засобу - процес визначення відповідності транспортного засобу встановленим до конструкції і технічного стану вимогам;
111) протокол перевірки технічного стану - документ із самоклейною міткою радіочастотної ідентифікації, що засвідчує позитивні результати проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу і містить інформацію, необхідну для його ідентифікації;
{Пункт 2 доповнено підпунктом 111 згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
{Підпункт 112 пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
12) пункт технічного контролю - місце проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу з єдиним комплексом обладнання;
13) режим руху застережний - режим, за якого невідповідність технічного стану транспортного засобу, про що попереджено водія, не може небезпечно вплинути на процес руху відповідно до Правил дорожнього руху;
{Підпункт 13 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
14) спалини - забруднювальні речовини, інші продукти, утворені внаслідок згоряння моторного палива в двигуні транспортного засобу, які надходять через його випускну систему до атмосферного повітря, зокрема після перетворювання, знешкодження, очищення спеціальним обладнанням випускної системи (нейтралізатор, фільтр тощо), якщо таке обладнання передбачив виробник;
15) транспортний засіб, що використовується з метою отримання прибутку - транспортний засіб, що експлуатується юридичними особами, фізичними особами - підприємцями під час провадження господарської діяльності з метою отримання прибутку, фізичними особами під час виконання цивільно-правових угод з метою отримання прибутку;
{Підпункт 15 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 141 від 10.03.2017, № 46 від 23.01.2019}
16) вантажність (вантажопідйомність) транспортного засобу - різниця між максимальною масою транспортного засобу (повною масою транспортного засобу) та спорядженою масою транспортного засобу, яка дорівнює масі вантажу, який можна завантажити та перевозити на транспортному засобі.
{Пункт 2 доповнено підпунктом 16 згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
3. Періодичність проходження обов’язкового технічного контролю становить:
для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, із строком експлуатації більше двох років - кожні два роки;
для вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років - кожні два роки;
для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації - щороку;
для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.
За вимогою власника обов’язковий технічний контроль транспортного засобу, який зареєстрований в установленому порядку, але не підлягає обов’язковому технічному контролю, проводять за процедурою, визначеною цим Порядком.
4. Замовник має право вільного вибору виконавця проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу. Обмеження щодо вибору виконавця, зокрема залежно від місця реєстрації транспортного засобу, не допускається.
5. Юридична особа або фізична особа - підприємець надсилає Мінінфраструктури повідомлення про відповідність матеріально-технічної бази та персоналу вимогам щодо проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів згідно з додатком 1 (далі - повідомлення) у разі, коли вона має:
1) устатковання згідно з переліком обладнання, необхідного для проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, згідно з додатком 2;
2) атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності згідно із Законом України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”, який підтверджує компетентність випробувальної лабораторії щодо перевірки технічного стану транспортних засобів в обсязі, визначеному законодавством.
{Підпункт 2 пункту 5 в редакції Постанов КМ № 141 від 10.03.2017, № 46 від 23.01.2019}
6. Мінінфраструктури протягом 10 днів з дня надходження повідомлення перевіряє зазначену в ньому інформацію про відповідність матеріально-технічної бази та персоналу вимогам щодо проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів шляхом аналізу поданих разом з повідомленням документів та в разі підтвердження такої інформації надсилає повідомлення та копії документів до Головного сервісного центру МВС.
У разі виявлення недостовірної інформації, зазначеної в повідомленні, Мінінфраструктури письмово повідомляє юридичній особі або фізичній особі - підприємцю про невідповідність поданих документів вимогам цього Порядку або Вимогам до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затвердженим наказом Мінінфраструктури від 26 листопада 2012 р. № 710 (далі - Вимоги до перевірки), з обов’язковим зазначенням виявлених недоліків.
Після усунення недоліків, що стали причиною неможливості надіслання повідомлення та копій документів до Головного сервісного центру МВС, юридична особа або фізична особа - підприємець має право подати нове повідомлення відповідно до пункту 5 цього Порядку.
Мінінфраструктури приймає рішення про відкликання повідомлення виконавця на підставі:
інформації про скасування або тимчасове зупинення дії Національним органом з акредитації атестата про акредитацію виконавця;
повідомлення виконавця про припинення своєї діяльності;
рішення суду про припинення підприємницької діяльності виконавця;
інформації про відсутність або зміну матеріально-технічної бази, документів, що подавалися до повідомлення про відповідність матеріально-технічної бази та персоналу вимогам щодо проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, чи закінчення строку дії атестата про акредитацію та непоновлення його протягом шести місяців;
{Абзац восьмий пункту 6 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
інформації від Головного сервісного центру МВС про видачу протягом строку дії атестата про акредитацію чи свідоцтва про атестацію 10 і більше протоколів, складених з порушенням цього Порядку або Вимог до перевірки;
{Абзац дев'ятий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
інформації про закінчення строку дії свідоцтва про атестацію відповідно до законодавства.
{Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
{Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1138 від 23.12.2015; в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
7. Головний сервісний центр МВС протягом трьох робочих днів з дати надходження повідомлення та копій документів від Мінінфраструктури вносить дані про виконавця, пункт технічного контролю, його матеріально-технічну базу і персонал із зазначенням категорії та призначення транспортних засобів, адреси місця проведення обов’язкового технічного контролю до реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів та інформує виконавця про внесення відомостей про нього до зазначеного реєстру. Реєстр суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю є складовою частиною Єдиного державного реєстру транспортних засобів. Порядок ведення реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю затверджується МВС.
{Абзац перший пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1138 від 23.12.2015; в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
У разі отримання рішення Мінінфраструктури про відкликання повідомлення виконавця Головний сервісний центр МВС протягом трьох робочих днів виключає виконавця з реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, про що відразу письмово інформує виконавця та Мінінфраструктури.
{Пункт 7 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
У разі зміни відомостей про категорії і призначення транспортних засобів, в атестаті про акредитацію чи свідоцтві про атестацію виконавець подає нове повідомлення відповідно до цього Порядку. Про інші зміни виконавець лише інформує Мінінфраструктури листом, до якого додає сторінки документів, у яких відбувалися зміни. Відповідна інформація надсилається Мінінфраструктури Головному сервісному центру МВС.
{Абзац пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1138 від 23.12.2015, № 46 від 23.01.2019}
8. Для замовників обов’язкового технічного контролю транспортних засобів виконавець оприлюднює шляхом розміщення на інформаційному стенді інформацію про:
категорії транспортних засобів, на проведення обов’язкового технічного контролю яких він має право;
місцезнаходження пункту технічного контролю;
перелік послуг та їх вартість;
номер виконавця згідно з реєстром суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів;
прізвище та ініціали, найменування посади відповідальних за проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, місце зберігання книги скарг і пропозицій.
{Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
{Пункт 9 виключено на підставі Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
{Пункт 10 виключено на підставі Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
11. Для проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу замовник подає виконавцю особисто або через уповноважену особу:
{Абзац перший пункту 11 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
паспорт або інший документ, що посвідчує особу (у разі подання документів уповноваженою особою така особа, крім документа, що зазначений в цьому абзаці, пред’являє виконавцю документ, що підтверджує її повноваження);
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
12. Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться після здійснення його зовнішнього огляду з метою ідентифікації транспортного засобу, звірки ідентифікаційних номерів та номерних знаків транспортного засобу з даними реєстраційних документів, встановлення комплектності.
{Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
У разі невідповідності ідентифікаційних номерів та (або) номерних знаків даним реєстраційних документів транспортного засобу обов’язковий технічний контроль не проводиться.
{Пункт 13 виключено на підставі Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
14. У разі коли замовник виявив намір спостерігати за процесом обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, виконавець проводить інструктаж з охорони праці.
15. Для проведення обов’язкового технічного контролю приймається повністю укомплектований, заправлений експлуатаційними рідинами (згідно з експлуатаційною документацією виробника) транспортний засіб за відсутності нашарувань бруду, що може вплинути на результати перевірки його технічного стану.
16. Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться згідно з Технологічними вимогами до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, затвердженими наказом Мінінфраструктури від 15 лютого 2012 р. № 106, і Вимогами до перевірки.
Виконавець здійснює фотофіксацію процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, про що попереджає замовника.
Фотофіксація процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу здійснюється виконавцем під час зовнішнього огляду транспортного засобу із фіксацією:
{Абзац третій пункту 16 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
передньої та лівої або правої частини транспортного засобу;
{Абзац пункту 16 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
перевірки увімкнених фар ближнього світла та протитуманних фар (за наявності);
{Абзац пункту 16 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
перевірки гальмової системи методом стендових випробувань і загального вигляду транспортного засобу на гальмовому стенді, номерного знака та увімкнених сигналів гальмування;
{Абзац пункту 16 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
{Абзац пункту 16 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
Матеріали фотофіксації мають забезпечувати можливість чітко визначати марку, колір, номерний знак транспортного засобу, на фотографіях обов’язково зазначається дата фотофіксації, яка повинна відповідати даті видачі протоколу перевірки технічного стану.”.
{Абзац пункту 16 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
Результат фотофіксації процесу проведення обов’язкового технічного контролю (одна фотографія транспортного засобу під час перевірки гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака) друкується на зворотному боці протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.
{Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
17. Розрахунковий оперативний час обов’язкового технічного контролю транспортного засобу загального призначення максимально становить:
30 (40) хвилин - для причепів (напівпричепів);
40 хвилин - для легкових автомобілів;
60 хвилин - для вантажних автомобілів;
Для спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів або транспортних засобів, обладнаних додатковим устаткованням, оперативний час може бути змінено.
18. Перевірка конструкцій і технічного стану транспортних засобів проводиться згідно з Вимогами до перевірки.
У разі позитивного результату після проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу замовникові видається протокол перевірки технічного стану із самоклейною міткою радіочастотної ідентифікації, яка розміщується в правій верхній частині вітрового скла (на внутрішньому боці) транспортного засобу. У разі негативного результату або невідповідності даних у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу даним ідентифікації транспортного засобу складається акт невідповідності технічного стану транспортного засобу за формою згідно з додатком 4.
{Абзац другий пункту 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
Обсяги перевірки технічного стану транспортного засобу, коди оцінки невідповідності його технічного стану наведено в додатку 5.
У протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу виконавець зазначає дату проведення наступного обов’язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до пункту 3 цього Порядку, а також призначення транспортного засобу в разі проведення додаткової перевірки транспортного засобу згідно з обсягами перевірки для автобуса, призначеного для перевезення школярів або осіб з інвалідністю, автомобіля таксі, спеціалізованого санітарного автомобіля бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги, великогабаритного та великовагового транспортного засобу, транспортного засобу, що використовується для перевезення небезпечних вантажів, або учбового транспортного засобу.
{Абзац четвертий пункту 18 в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
{Пункт 18 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
19. До 2014 року допускається застосування кодів оцінки невідповідності на рівні першої частини коду (до крапки) з індексами, що відображають наявність хоча б однієї з невідповідності, як, наприклад:
101НБН - небезпечна невідповідність складових частин гальмової системи;
101ІН - істотна невідповідність складових частин гальмової системи;
1202НН - незначна невідповідність стосовно документації щодо перевезення пасажирів-інвалідів.
Якщо протокол перевірки технічного стану застосовується як альтернатива Міжнародному сертифікату технічного огляду (на вимогу замовника), його видають акредитовані згідно із Законом України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності” виконавці відповідно до Угоди про прийняття єдиних умов періодичних технічних оглядів колісних транспортних засобів і про взаємне визнання таких оглядів із зазначенням у протоколі слів такого змісту: “Міжнародний технічний огляд проведено”.
{Абзац п'ятий пункту 19 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
20. Виконавець попереджає замовника про виявлену невідповідність та видає акт невідповідності під розписку.
Незареєстрована в установленому законодавством порядку зміна конструкції транспортного засобу вважається істотною невідповідністю, яка зазначається першою частиною коду оцінки невідповідності технічного стану.
{Абзац другий пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
Незначну невідповідність замовник може самостійно усунути на місці перевірки технічного стану транспортного засобу.
21. Повторна перевірка технічного стану транспортного засобу проводиться після усунення невідповідності, виявленої під час попередньої перевірки.
{Пункт 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
22. Передача інформації до загальнодержавної бази даних про результати обов’язкового технічного контролю, яка ведеться територіальним органом з надання сервісних послуг МВС, здійснюється кожної зміни з використанням електронних засобів зв’язку.
{Пункт 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1138 від 23.12.2015}
23. Виконавець зобов’язаний зберігати всі документи та матеріали фотофіксації процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу протягом трьох років.
{Пункт 23 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
ПОВІДОМЛЕННЯ
про відповідність матеріально-технічної бази та персоналу вимогам щодо проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 141 від 10.03.2017, № 46 від 23.01.2019}
ПЕРЕЛІК
обладнання, необхідного для проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів*
1. Підйомні пристрої транспортного засобу, його складових частин та (або) оглядова канава.
2. Стенд для контролю характеристик гальмових систем, а у разі, коли неможливо застосувати метод стендових випробувань через особливості конструкції транспортного засобу, - атестована ділянка дороги для дорожніх випробувань гальмових систем.
3. Пристрій для визначення вагового навантаження на вісь, якщо він не є складовою стенда для контролю характеристик гальмових систем.
4. Вимірювач частоти обертання колінчастого вала двигуна.
5. Пристрій для вимірювання та регулювання тиску повітря в пневматичних гальмових системах та пневматичних шинах.
6. Пристрої для вимірювання висоти рисунка протектора шин.
7. Прилад для вимірювання кутів нахилу променів, світлорозподілу, сили світла фар.
8. Пристрій для регульованого натиску на механізм управління інерційною гальмовою системою причепа.
9. Багатоканальний газоаналізатор або газоаналізатори нормованих викидів у спалинах двигунів з іскровим запалюванням.
11. Прилад для вимірювання коефіцієнта світлопропускання стекол.
12. Електронний детектор для перевірки наявності витоку газу із системи газобалонного обладнання.
13. Засоби вимірювальної техніки для контролю за лінійними розмірами відповідно до застосовуваних методів контролю.
__________
* За своїми характеристиками обладнання повинно відповідати технологічним вимогам згідно з єдиними вимогами до конструкції та технічного стану колісних транспортних засобів, що експлуатуються, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 р. № 1166, стосовно конкретних категорій, моделей транспортних засобів, на перевірку технічного стану яких суб’єкта господарювання акредитовано.
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
{Додаток 3 виключено на підставі Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
АКТ
невідповідності технічного стану транспортного засобу
№ ХХХХХ-ХХХХХ-ХХ
{Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017}
ОБСЯГИ
перевірки технічного стану транспортного засобу та коди оцінки його невідповідності
Код | Об’єкт і предмет перевірки технічного стану, визначення невідповідності | Метод контролю | Оцінка невідповідністі | ||
НН | ІН | НБН | |||
001 | Ідентифікація | ||||
001.010 | Дані у свідоцтві про державну реєстрацію транспортного засобу не відповідають даним ідентифікації транспортного засобу | органолептично | Х | ||
001.020 | Номерний знак не відповідає вимогам стандартів або закріплений не в установленому місці, закритий іншими предметами чи пошкоджений, що не дає змоги чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів, перевернутий | органолептично | Х | ||
Гальмові системи | |||||
101 | Технічний стан складових частин гальмової системи, відрегулювання механізмів | ||||
101.020 | немає вільного ходу органу (органів) привода гальмових механізмів | органолептичний | Х | ||
101.030 | робочий хід органу (органів) привода гальмових механізмів недостатній | засоби перевірки | Х | ||
101.040 | відсутнє протиковзке покриття педалі, рукоятки, інших відповідних органів | органолептичний | Х | ||
101.050 | несуча деталь має тріщину, залишкову деформацію, її закріплення та метод проведеного ремонту не відповідає вимогам, не діє, втрачено герметичність: | -“- | Х | ||
101.051 | - головний циліндр, кран управління; | -“- | Х | ||
101.052 | - підсилювач, регулятор чи обмежувач тиску повітря; | -“- | Х | ||
101.053 | - гальмовий механізм; | -“- | Х | ||
101.054 | - гідроциліндр, гальмова камера; | -“- | Х | ||
101.055 | - гальмовий диск, гальмовий барабан | -“- | Х | ||
101.060 | мережа привода гальмової системи негерметична | -“- | Х | ||
101.070 | справні штатні засоби транспортного засобу сигналізують про недостатній рівень робочого тиску | -“- | Х | ||
101.080 | несправний манометр пневматичної мережі | -“- | Х | ||
101.090 | сигналізація антиблокувальної гальмової системи свідчить про її несправність | органолептичний | Х | ||
101.100 | пружинний енергоакумулятор не діє | -“- | Х | ||
101.110 | не функціонує (несправний, немає) апарат підготовки повітря пневматичного привода | -“- | Х | ||
101.120 | не функціонує (несправний, немає) пристрій випуску конденсату з ресиверів | -“- | Х | ||
101.130 | трубопровід (металевий, еластичний) пошкоджено, має тріщини, не закріплено, змінено місця закріплення | -“- | Х | ||
101.140 | гальмова система причепа, напівпричепа не діє у разі обриву магістралі живлення | -“- | Х | ||
101.150 | немає, неприпустимо пошкоджено страхувальний пристрій з’єднань причепа, напівпричепа, який забезпечує аварійне загальмовування | -“- | Х | ||
101.160 | немає, неприпустимо пошкоджено з’єднувальні головки мереж гальмової системи тягача і причепа (напівпричепа) | -“- | Х | ||
101.900 | самовільне переобладнання гальмової системи | -“- | Х | ||
102 | Робоча гальмова система: | ||||
102.010 | неможливо привести гальмову систему у дію | -“- | Х | ||
102.020 | немає гальмового зусилля на колесах | -“- | Х | ||
102.030 | немає гальмового зусилля на колесах більше половини осей | -“- | Х | ||
102.040 | немає відслідковуючої дії зміни зусилля натиску на педаль та відповідної зміни гальмової сили колісних механізмів | -“- | Х | ||
102.060 | значення питомої гальмової сили не відповідає вимогам | засоби перевірки | Х | ||
102.070 | значення гальмового шляху чи усталеного сповільнення не відповідає вимогам | органолептичний | Х | ||
102.080 | значення коефіцієнта нерівномірності дії гальмових сил однієї осі не відповідає вимогам | засоби перевірки | Х | ||
102.090 | транспортний засіб під час гальмування на дорозі виходить за межі нормованої ширини смуги руху | -“- | Х | ||
103 | Запасна (аварійна) гальмова система: | ||||
103.010 | неможливо привести запасну гальмову систему у дію | -“- | Х | ||
103.020 | не діє запасна гальмова система, якщо передбачена виробником | органолептичний | Х | ||
103.010 | виокремлена запасна гальмова система не сповільнює рух транспортного засобу | -“- | Х | ||
104 | Стоянкова гальмова система: | ||||
104.010 | неможливо привести стоянкову гальмову систему у дію | -“- | Х | ||
104.020 | орган управління не фіксується в положенні “увімкнено” | -“- | Х | ||
104.030 | питома гальмова сила не відповідає вимогам | засоби перевірки | Х | ||
104.040 | транспортний засіб не утримується нерухомо на дорозі з нормованим похилом | -“- | Х | ||
105 | Допоміжна гальмова система: | ||||
105.010 | неможливо привести гальмову систему у дію | органолептичний | Х | ||
105.030 | відсутня допоміжна гальмова система, якщо передбачена виробником | -“- | Х | ||
105.050 | допоміжна гальмова система не вводиться у дію | органолептичний | Х | ||
105.070 | допоміжна гальмова система не сповільнює рух транспортного засобу | -“- | Х | ||
Система керування | |||||
201 | Механізми системи керування: | ||||
201.010 | тугий хід, стопоріння руху керма | -“- | Х | ||
201.020 | вал рульового механізму керма встановлено з перекосом чи надмірний люфт вала в підшипниках | засоби перевірки | Х | ||
201.030 | несуча деталь має тріщину, залишкову деформацію, її закріплення та (або) метод проведення ремонту не відповідають вимогам | органолептичний | Х | ||
201.040 | рульовий механізм не закріплено згідно з вимогами | -“- | Х | ||
201.050 | елементи конструкції, на яких закріплено рульовий механізм, втратили несучу спроможність | -“- | Х | ||
201.060 | деталі не з’єднані згідно з вимогами | -“- | Х | ||
201.070 | надмірний знос з’єднань | засоби перевірки | Х | ||
201.080 | немає стопорних деталей з’єднань | органолептичний | Х | ||
201.090 | немає функціональних елементів конструкції | -“- | Х | ||
201.100 | немає протипилового кожуха або його пошкоджено | -“- | Х | ||
201.110 | кут повороту коліс обмежується не передбаченими конструкцією деталями | -“- | Х | ||
201.120 | кут повороту коліс не обмежується упорами згідно з вимогами | -“- | Х | ||
201.130 | колеса самовільно повертаються | -“- | Х | ||
201.140 | наявність штатних сигналів про недоліки підсилювача керма | -“- | Х | ||
201.150 | трубопроводи підсилювача пошкоджено, закручено, не закріплено, торкаються (можуть торкатися в робочих положеннях) елементів конструкції, місця закріплення змінено | органолептичний | Х | ||
201.160 | рівень робочої рідини підсилювача керма не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
201.170 | підтікання робочої рідини через з’єднання гідросистеми підсилювача керма | -“- | Х | ||
201.900 | самовільне переобладнання механізмів системи керування | -“- | Х | ||
202 | Кермо та колонка керма: | Х | |||
202.010 | пошкоджено, не закріплено, має надмірний перекіс, не фіксується у робочих положеннях | -“- | Х | ||
202.900 | самовільне переобладнання керма та (або) колонки керма | -“- | Х | ||
203 | Підвіска та характеристики установки керованих коліс: | ||||
203.010 | деталі підвіски зруйновано, мають тріщини, не закріплено | -“- | Х | ||
203.020 | кути установки керованих коліс не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
203.900 | самовільне переобладнання підвіски та установки керованих коліс | -“- | Х | ||
204 | Поворотний механізм керованої осі причепа: | ||||
204.010 | несуча деталь має тріщину, залишкову деформацію, її закріплення та (або) метод проведеного ремонту не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
204.020 | тугий хід, стопоріння руху поворотного механізму осі причепа, кут повороту осі не відповідає вимогам, немає засобів блокування повороту для руху заднім ходом | -“- | Х | ||
204.900 | самовільне переобладнання механізму | -“- | Х | ||
Оглядовість з місця водія | |||||
301 | Зона огляду з робочого місця водія: | ||||
301.010 | сторонні предмети погіршують огляд з робочого місця водія чи відвертають його увагу | органолептичний | Х | ||
301.020 | немає або не відповідають вимогам засоби проти засліплення водія, засоби обігріву (обдуву) вітрового скла | -“- | Х | ||
302 | Стекла: | ||||
302.010 | відсутнє маркування про безпечність скла | -“- | Х | ||
302.020 | вітрове скло має сколи чи тріщини у зоні дії склоочисників | -“- | Х | ||
302.030 | коефіцієнт світлопропускання вітрового скла не відповідає встановленим вимогам | засоби перевірки | Х | ||
302.040 | коефіцієнт світлопропускання бічних стекол у зоні огляду з робочого місця водія вперед та в боки не відповідає встановленим вимогам | -“- | Х | ||
302.050 | немає, некомплектні чи не діють склоочисники | органолептичний | Х | ||
302.060 | немає, не діють склоомивачі вітрового скла | -“- | Х | ||
303 | Засоби заднього огляду: | ||||
303.010 | немає зовнішнього дзеркала заднього огляду | -“- | Х | ||
303.020 | немає внутрішнього дзеркала заднього огляду, якщо передбачено вимогами | -“- | Х | ||
303.030 | зовнішнє дзеркало заднього огляду пошкоджено так, що звужує або спотворює нормовану зону огляду | -“- | Х | ||
303.040 | зовнішнє дзеркало заднього огляду не піддається регулюванню чи не фіксується в робочому положенні | -“- | Х | ||
303.050 | відсутнє додаткове зовнішнє дзеркало з правого боку на транспортному засобі, який призначено для буксирування двох і більше причепів, або таке дзеркало не забезпечує оглядовість згідно з вимогами | органолептичний | Х | ||
303.060 | немає або не відповідають вимогам спеціальні пристрої заднього огляду, що замінюють дзеркала | -“- | Х | ||
Зовнішні світлові прилади, електроустатковання | |||||
401 | Фари дальнього світла: | ||||
401.010 | немає або не діють | -“- | Х | ||
401.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
401.030 | відрегулювання напрямку поширення променів не відповідає вимогам | засоби перевірки | Х | ||
401.040 | сила світла не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
401.050 | не діє сигналізатор увімкнення фар дальнього світла | органолептичний | Х | ||
402 | Фари ближнього світла: | ||||
402.010 | немає або не діють | -“- | Х | ||
402.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
402.030 | відрегулювання напрямку поширення променів не відповідає вимогам | засоби перевірки | Х | ||
402.040 | світлорозподіл не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
402.060 | застосовано газорозрядні джерела світла без (або такі, що не діють) автоматичного коректора нахилу фар та пристроїв для очищення скла фар | органолептичний | Х | ||
403 | Передні, задні, бічні габаритні, контурні ліхтарі: | ||||
403.010 | немає або не діють | -“- | Х | ||
403.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам виробника | органолептичний | Х | ||
404 | Ліхтарі гальмування (“стоп-сигнали”): | ||||
404.010 | немає або не діють у разі приведення в дію робочої гальмової системи | -“- | Х | ||
404.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
404.030 | переривчастий режим світлової дії робочої гальмової системи | -“- | Х | ||
405 | Покажчики поворотів, аварійна сигналізація: | ||||
405.010 | немає або не діють | -“- | Х | ||
405.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
405.030 | режим роботи не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
405.040 | несинхронна дія покажчиків повороту та бічних повторювачів повороту у разі увімкнення аварійної сигналізації | -“- | Х | ||
405.050 | не діє сигналізатор дії покажчиків повороту | -“- | |||
406 | Протитуманні фари: | ||||
406.010 | немає або не діють | -“- | Х | ||
406.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
406.030 | кут нахилу променів не відповідає вимогам | засоби перевірки | Х | ||
406.040 | сила світла не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
406.050 | задня фара не вмикається синхронно з увімкненням фар ближнього або дальнього світла або передніх протитуманних фар | органолептичний | Х | ||
407 | Ліхтар заднього ходу: | ||||
407.010 | немає або не діє у разі увімкнення передачі заднього ходу | -“- | Х | ||
407.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | органолептичний | Х | ||
408 | Ліхтарі освітлення заднього номерного знака: | ||||
408.010 | немає або не діють у разі увімкнення габаритних ліхтарів | -“- | Х | ||
408.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
409 | Світловідбивні пристрої: | ||||
409.010 | немає | -“- | Х | ||
409.020 | колір світлової дії не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
409.030 | форма не відповідає вимогам стосовно певної категорії транспортного засобу | -“- | Х | ||
410 | Електричні з’єднання тягача з причепом (напівпричепом): | ||||
410.010 | пошкоджено ізоляцію провідників | -“- | Х | ||
410.020 | несумісні розетка та вилка, невідповідність контактів вимогам за призначенням | -“- | Х | ||
411 | Загальний технічний стан зовнішніх світлових приладів: | ||||
411.010 | на функціональних поверхнях зовнішніх світлових приладів тріщини, нанесено тонувальне покриття, лакофарбове покриття, прилади не закріплено | -“- | Х | ||
411.900 | самовільне переобладнання зовнішніх світлових приладів | -“- | Х | ||
412 | Електрична мережа: | ||||
412.010 | пошкоджено ізоляцію провідників | -“- | Х | ||
412.020 | ізоляція провідників, джгутів торкається гострих елементів конструкції | органолептичний | Х | ||
412.030 | провідники, джгути не закріплено | -“- | Х | ||
412.040 | застосовано нештатні запобіжники або установлено сторонні предмети | -“- | Х | ||
413 | Акумуляторна батарея: | ||||
413.010 | не закріплена, наявні тріщини корпуса, протікає електроліт | -“- | Х | ||
413.020 | клеми виводів не затягнені, мають корозійні пошкодження | -“- | Х | ||
413.030 | в одній мережі поєднано батареї різних типів, ємностей | -“- | Х | ||
Пневматичні шини і колеса | |||||
501 | Пневматичні шини: | ||||
501.010 | кількість не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
501.020 | застосована відновлена шина не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
501.040 | тип конструкції, тип рисунка протектора, напрям обертання не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
501.060 | розмір, індекс несучої спроможності, символ категорії максимальної швидкості не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
501.080 | шини мають пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, розшарування в протекторі та (або) боковині, висота малюнка протектора не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
502 | Колеса з установленими на них шинами: | ||||
502.010 | кількість не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
502.020 | для установки і закріплення коліс, між дисками здвоєних коліс застосовані не передбачені вимогами деталі | -“- | Х | ||
502.030 | відсутні або не відповідають вимогам деталі для закріплення коліс | органолептичний | Х | ||
502.040 | для установки пневматичної шини застосовано деталі, що не передбачені вимогами | -“- | Х | ||
502.050 | тріщини диска, обода | -“- | Х | ||
Двигун та його системи | |||||
601 | Система живлення паливом: | ||||
601.010 | комплектність, місце установки, закріплення не відповідають вимогам, порушена герметичність складових частин | -“- | Х | ||
602 | Система випуску та нейтралізації газів: | ||||
601.020 | комплектність, місце установки, закріплення не відповідають вимогам, герметичність складових частин (елементи глушників, систем нейтралізації спалин, систем вибіркової каталітичної нейтралізації сечовиною, систем рециркуляції газів та уловлювання парів, систем вентиляції картера, фільтрів видалення сажі, окремих датчиків) | -“- | Х | ||
601.021 | нейтралізатори і система нейтралізації відключені від процесів нейтралізування шкідливих викидів | -“- | Х | ||
603 | Бортова система діагностування: | ||||
603.050 | сигналізує про істотні згідно з експлуатаційною документацією транспортного засобу недоліки технічного стану | -“- | Х | ||
Газобалонне обладнання | |||||
701 | Маркування: | ||||
701.010 | документально не підтверджено правомірність встановлення газобалонного обладнання | органолептичний | Х | ||
701.020 | маркування балона, знаки безпеки не відповідають вимогам | органолептичний | Х | ||
701.030 | відсутні знаки небезпеки на транспортному засобі з газобалонним обладнанням; немає ідентифікаційних табличок транспортного засобу категорій М2 і М3 з газобалонним обладнанням | -“- | Х | ||
701.040 | застосовано балон, що не призначений для використання у складі газобалонного обладнання транспортного засобу | -“- | Х | ||
702 | Газовий балон та його обладнання: | ||||
702.010 | строк проведення технічного огляду балона відповідно до законодавства прострочено | -“- | Х | ||
702.020 | установка балона не відповідає вимогам щодо закріплення нерухомо поза моторним відділенням, у відповідному положенні згідно з вимогами, без контакту з металевими складовими частинами транспортного засобу (крім деталей закріплення), орієнтації циліндричного балона відносно осі транспортного засобу, конструкції і кількості кріпильних елементів, захисту балона і балонної арматури від дії вантажу, захисту металосклопластикового балона від дії сонячних променів, пошкодження гравієм, щебенем та речовинами для протидії заледенінню дорожнього покриття, а також відстані від балона до поверхні дороги, не зменшено повздовжну прохідність та кути в’їзду і з’їзду транспортного засобу | -“- | Х | ||
702.040 | газонепроникний кожух не відповідає вимогам щодо поперечного перерізу каналу виводу в атмосферу, його орієнтації та місця виведення | -“- | Х | ||
702.060 | балон обладнано автоматичним обмежувачем рівня наповнення зрідженого нафтового газу, призначеним для балона іншої конструкції | -“- | Х | ||
703 | Газопроводи: | ||||
703.010 | матеріал, діаметр, товщина стінки, покриття газопроводу не відповідає вимогам | органолептичний | Х | ||
703.020 | газопровід має зварні, паяні, нарізні з’єднання або його пошкоджено | -“- | Х | ||
703.030 | установка газопроводу не відповідає вимогам щодо заборони контакту з металевими складовими частинами, зокрема в місцях закріплення без захисних прокладок, відсутність в місцях дії піднімальних пристроїв транспортного засобу та в пасажирському салоні або замкненому просторі багажного (вантажного) відділення, а також захисту газонепроникним кожухом | -“- | Х | ||
703.050 | у пасажирському салоні чи замкненому просторі багажного чи вантажного відділення наявні з’єднання газопроводів, за винятком з’єднань із газонепроникним кожухом та з’єднань із заправним блоком, якщо ці з’єднання оснащено захисним покриттям, тривким до дії зрідженого нафтового газу (стисненого природного газу), а будь-який витік газу відбувається безпосередньо в атмосферу | -“- | Х | ||
703.070 | через газопровід протікає струм для живлення складових частин електрообладнання | -“- | Х | ||
704 | Газова апаратура і заправний вузол: | ||||
704.010 | склад комплекту газобалонного обладнання не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
704.030 | електрообладнання газобалонного обладнання не захищено щонайменше одним запобіжником від перевантаження, який можливо замінити без використання інструменту | -“- | Х | ||
704.050 | апаратуру встановлено з порушенням вимог щодо відстані між складовими частинами та випускним трактом без теплових екранів, закріплення і кріпильних елементів, захисту від ушкодження, не установлено в пасажирському салоні | органолептичний | Х | ||
704.070 | заправний вузол встановлено з порушенням вимог щодо оснащення його щонайменше одним зворотним клапаном для заправлення зрідженим нафтовим газом, винесення назовні транспортного засобу, закріплення, захисту від дії бруду, вологи, а також розміру виступання його назовні | -“- | Х | ||
705 | Газобалонне обладнання транспортного засобу категорій М2 і М3: | ||||
705.010 | балон установлено не на унормованій відстані від переднього та заднього габариту транспортного засобу | -“- | Х | ||
705.020 | пасажировмісність не зменшено згідно з документами на переобладнання транспортного засобу | -“- | Х | ||
706 | Функціонування: | ||||
706.010 | газобалонне обладнання функціонує з порушенням вимог щодо герметичності, припинення подачі газу з вимкненням системи запалювання, обмеження максимального тиску | -“- | Х | ||
706.050 | двигун, крім газодизеля та двигунів із системами впорскування бензину безпосередньо в камеру згоряння, не обладнано системою перемикання на різні види палива, яка унеможливлює подачу в двигун більше ніж одного виду палива | -“- | Х | ||
Чинники, характеристики негативного впливу на навколишнє природне середовище | |||||
801 | Вміст у спалинах монооксиду вуглецю, вуглеводнів та димність спалин: | ||||
801.010 | об’ємна концентрація монооксиду вуглецю не відповідає вимогам | засоби перевірки | Х | ||
801.030 | об’ємна концентрація вуглеводнів не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
801.050 | димність не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
802 | Рівень звуку: | ||||
802.070 | втрачено, пошкоджено, не діють глушники, резонатори випуску стисненого повітря гальмової системи | органолептичний | Х | ||
802.080 | втрачено, пошкоджено, не діють глушники системи випуску двигуна | -“- | Х | ||
803 | Витік експлуатаційних рідин: | ||||
803.090 | витік рідини крізь з’єднання, які не ущільнено, внаслідок пошкоджень складових частин транспортного засобу | -“- | Х | ||
Інші елементи, які впливають на безпечність транспортного засобу | |||||
901 | Пасажировмісність, сидіння, ремені безпеки: | ||||
901.010 | загальна кількість місць для пасажирів, пасажирських сидінь та їх розміщення не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
901.020 | конструкція та закріплення сидінь водія, пасажирів не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
901.040 | конструкція, кількість, технічний стан ременів безпеки та елементів їх кріплень не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
902 | Замки дверей, бортів кузова: | ||||
902.010 | конструкція, кількість, функціонування не відповідають вимогам | органолептичний | Х | ||
903 | Бампери: | ||||
903.010 | немає переднього, заднього бампера, конструкцію самовільно змінено, не закріплено згідно з вимогами | -“- | Х | ||
904 | Захисний пристрій: | ||||
904.010 | немає заднього захисного пристрою, конструкцію самовільно змінено, не закріплено згідно з вимогами | -“- | Х | ||
904.020 | немає бокового захисного пристрою або через пошкодження втрачено його енергопоглинальні властивості, конструкцію самовільно змінено | -“- | Х | ||
905 | Рама, кузов, інші несучі елементи: | ||||
905.010 | зломи, тріщини, наскрізні корозійні пошкодження, тріщини зварних несучих швів або непридатність їх до виконання функцій за призначенням | -“- | Х | ||
905.060 | відсутній болт або інші кріпильні деталі з’єднань несучих елементів або вони не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
906 | Сідельно-зчіпний пристрій, шворінь напівпричепа: | ||||
906.010 | відсутнє маркування відповідно до вимог | -“- | Х | ||
906.030 | перевищено граничне значення зносу, пошкоджено складові частини, що взаємодіють із шворнем напівпричепа, не затягнено чи втрачено кріпильні деталі | органолептичний, засоби перевірки | Х | ||
906.060 | замковий пристрій не відповідає вимогам | органолептичний | Х | ||
906.080 | перевищено граничне значення зносу шворня | органолептичний, засоби перевірки | Х | ||
907 | Передній, задній буксирувальний пристрій: | ||||
907.010 | відсутній або пошкоджений із втратою несучої спроможності | органолептичний | Х | ||
907.030 | пружні елементи (демпфери) пошкоджено | -“- | Х | ||
907.060 | відсутні елементи блокування чи стопоріння замкових пристроїв | -“- | Х | ||
908 | Вантажна платформа, вантажний кузов: | ||||
908.010 | платформу, кузов не закріплено | -“- | Х | ||
908.020 | днище, стінки, несучі елементи наскрізно пошкоджено, зокрема корозією | -“- | Х | ||
908.030 | каркас, тент, замки, бокові відбійні бруси пошкоджено, мають гострі крайки, не закріплено згідно з вимогами | -“- | Х | ||
908.060 | замок відкидного борта не забезпечує його фіксацію, блокування або стопоріння | -“- | Х | ||
908.080 | пристрій автоматичного управління замком борта самоскида не діє або діє з порушенням вимог, немає упору проти довільного опускання кузова самоскида | -“- | Х | ||
908.090 | навантажувально-розвантажувальні пристрої не закріплено, їх привод не діє, застосовано електроживлення високої напруги | -“- | Х | ||
910 | Пасажирський кузов, кабіна: | ||||
910.010 | кузов не закріплено згідно з вимогами | -“- | Х | ||
910.020 | днище, стінки, кожух колеса, елементи зовнішньої обшивки, несучі елементи наскрізно пошкоджено, зокрема корозією | -“- | Х | ||
910.050 | відсутнє маркування, втрачено елементи механізмів відкриття (відчинення) аварійних дверей, люків | -“- | Х | ||
910.080 | двері не зачиняються | -“- | Х | ||
910.090 | засоби обігріву не діють | органолептичний | Х | ||
910.100 | механізм підіймання-опускання перекидної кабіни не фіксує кабіну в робочому та (або) транспортному положеннях, немає обмежувача кута нахилу кабіни, елементів підвіски | -“- | Х | ||
910.110 | аварійний люк заблоковано від відкриття, немає механізмів фіксації, рукоятки | -“- | Х | ||
910.120 | капот не зафіксовується в транспортному положенні | -“- | Х | ||
910.130 | немає засобів виймання скла вікон в аварійній ситуації відповідно до вимог | -“- | Х | ||
910.140 | немає написів або інформаційних табличок для користувача аварійним виходом | -“- | Х | ||
911 | Запасне колесо: | ||||
911.030 | запасне колесо не закріплено згідно з вимогами | -“- | Х | ||
911.050 | засоби механізації підіймання-опускання колеса не діють | -“- | Х | ||
912 | Силова передача і її механізми управління: | ||||
912.010 | немає усіх елементів підвіски складових частин (редуктор, карданна або бортова передача, варіатор), захисних щитків або вони не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
913 | Мости, осі: | ||||
913.010 | балка осі (моста) має тріщини, надмірні згини, заварені (запаяні) тріщини | -“- | Х | ||
913.030 | несучі елементи підвіски зламані, мають тріщини, надмірну залишкову деформацію | -“- | Х | ||
913.060 | елементи поворотної цапфи зламано, має тріщини, надмірну залишкову деформацію, тугий хід | органолептичний | Х | ||
913.080 | пневморесори пошкоджено, заблоковано, установлено з порушенням вимог | -“- | Х | ||
913.090 | гасник коливань пошкоджено, витікає робоча рідина | -“- | Х | ||
914 | Засоби фіксації, дублювання зчіпних пристроїв причепів: | ||||
914.010 | немає або не відповідають вимогам засоби фіксації опори дишла причепа, дублювання зчіпного пристрою у разі аварійного від’єднання причепа (страхувальні троси, ланцюги або аналогічні конструкції, елементи їх закріплення) | -“- | Х | ||
914.030 | немає або не відповідають вимогам засоби фіксації механізму повороту передньої осі причепа | -“- | Х | ||
914.040 | виносна або висувна опора (аутригер) в транспортному положенні не фіксується, відокремлювана від транспортного засобу додаткова опора (підкладка) для виносної опори не фіксується (не закріплюється) в транспортному положенні або механізм їх фіксації не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
914.050 | рухомі елементи устатковання (поворотні платформи, стріли, вантажопідіймальні пристрої, інші робочі органи) не фіксуються в транспортному положенні згідно з вимогами | -“- | Х | ||
914.060 | немає, не фіксується у транспортному положенні опорне обладнання напівпричепа | -“- | Х | ||
915 | Прилади: | ||||
915.010 | не функціонує тахограф | -“- | Х | ||
915.020 | спідометр або одометр відсутній (якщо передбачено вимогами) або не функціонує | органолептично | Х | ||
915.021 | показник одометра менший, ніж показник одометра, зафіксований під час попереднього обов’язкового технічного контролю, проведеного суб’єктом здійснення обов’язкового технічного контролю, або реєстраційних операцій | органолептично | Х | ||
915.030 | таксометр відсутній (якщо передбачено вимогами) або він не функціонує, не опломбований | органолептичний | Х | ||
916 | Устатковання: | ||||
916.020 | немає противідкотних упорів, їх пошкоджено, конструкція не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
916.030 | немає або не діє звуковий сигнал, сирена або горн згідно з вимогами | -“- | Х | ||
916.040 | відсутня аптечка | -“- | Х | ||
916.050 | відсутній вогнегасник | -“- | Х | ||
Додаткова перевірка транспортного засобу категорій М2 і M3 (автобуси) | |||||
1001 | Конструкція автобуса, його складові частини: | ||||
1001.010 | конструкція пасажирських, аварійних дверей не відповідає вимогам щодо відчинення зсередини і ззовні органом включення-виключення дверей та (або) дистанційного управління | -“- | Х | ||
1001.020 | немає, не відповідають вимогам захисні пристрої механізмів дверей | -“- | Х | ||
1001.030 | немає, не відповідають вимогам засоби контролю за зачиненням дверей, захисні пристрої механізмів дверей | -“- | Х | ||
1001.050 | аварійний вихід, доступ до нього не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
1001.070 | покриття підлоги не відповідає вимогам (створює небезпеку спіткнутися, посковзнутися) | -“- | Х | ||
1001.100 | сидіння для пасажирів, членів екіпажу не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
1001.110 | кількість поручнів, їх розташування та технічний стан не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
1001.120 | конструкція місць для лежання не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
1001.150 | немає або не функціонує світлосигнальна, акустична відеосистема спілкування водій - пасажир, водій - член екіпажу відповідно до вимог | органолептичний | Х | ||
1001.190 | немає, не діють засоби внутрішнього освітлення відповідно до вимог | -“- | Х | ||
1002 | Написи, маркування: | ||||
1001.210 | освітлення та елементи закріплення трафаретів стосовно маршруту не встановлено, пошкоджено, установлено з порушенням вимог | -“- | Х | ||
1001.220 | не відповідають вимогам написи, позначки входу-виходу або немає написів щодо входу-виходу, пасажировмісності, покажчика місця розташування медичної аптечки, вогнегасника | -“- | Х | ||
Додаткова перевірка автобуса, призначеного для перевезення школярів | |||||
1101 | Конструкція автобуса, його складові частини: | ||||
1101.010 | з місця водія неможливо управляти відчиненням дверей та заблоковувати їх, заблоковані двері не відчиняються засобами аварійного відчинення, автоматичне блокування дверей самовільно знімається на швидкості руху більш як 5 кілометрів на годину, автобус може зрушити з місця з відчиненими дверима, у разі відчинення дверей не діє переривиста акустична сигналізація, звук якої не проникає всередину автобуса | -“- | Х | ||
1101.030 | на кузові немає напису “Шкільний автобус”, розпізнавального знака “Діти” відповідно до вимог | -“- | Х | ||
1101.040 | задній хід автобуса не супроводжує акустичний сигнал відповідно до вимог | -“- | Х | ||
1101.050 | на місці для перевезення пасажирів на колясках відсутнє маркування, відсутні або не діють засоби закріплення колясок, не передбачено місць для закріплення крісел-колясок у розкладеному та (або) складеному стані, не забезпечено доступ для завантаження (розвантаження) коляски згідно з вимогами | -“- | Х | ||
1101.070 | сидіння, що межують з проходом, не мають бокових елементів для утримання пасажирів, якщо це передбачено вимогами | органолептичний | Х | ||
1102 | Спеціальне обладнання: | ||||
1102.010 | пристрій для підіймання школяра в кріслі-колясці не діє, не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
1102.020 | немає, не відповідає вимогам конструкція ременів безпеки пасажирів | -“- | Х | ||
1102.030 | відсутні чи несправні внутрішні дзеркала спостереження за пасажирами з місця водія, з місця особи, що супроводжує пасажирів, якщо це передбачено вимогами | -“- | Х | ||
1102.040 | немає, несправні засоби зв’язку для сигналізації водієві з місця пасажира чи особи, що супроводжує пасажирів, про вимогу щодо зупинки | -“- | Х | ||
1102.060 | немає, не вмикаються з робочого місця водія проблискові маячки оранжевого кольору на даху незалежно від того, зачинені чи відчинені двері, двигун діє чи ні, якщо це передбачено вимогами | -“- | Х | ||
1102.080 | немає або не функціонує обмежувач швидкості та відповідна сигналізація, тахограф | -“- | Х | ||
Додаткова перевірка автобуса, призначеного для перевезення інвалідів | |||||
1201 | Спеціальне обладнання: | ||||
1201.010 | немає, не закріплено або не відповідають вимогам горизонтальні поручні вздовж стінок кузова біля місця установки крісла-коляски | -“- | Х | ||
1201.030 | немає, не закріплено, не відповідають вимогам засоби закріплення крісла-коляски в транспортному положенні | -“- | Х | ||
1201.050 | не забезпечено блокування руху у разі, коли засоби підіймання-опускання, переміщення крісла-коляски не встановлено у транспортне положення, а пасажирські двері не зачинено | органолептичний | Х | ||
1201.070 | немає, не відповідає вимогам сигналізація на робочому місці водія про місце розміщення засобів підіймання-опускання, крісла-коляски, про вимогу зупинки | -“- | Х | ||
1201.080 | немає, не відповідає вимогам транспортна коляска для переміщення інваліда в автобусі і коляска, суміщена з установленим унітазом туалету в автобусі II і III класу | -“- | Х | ||
1201.100 | немає, не відповідають вимогам опори сидінь крісел-колясок для стоп, гомілок інвалідів, спинка сидіння не фіксується у нахиленому положенні, не повертається у вихідне положення, покриття подушок і спинок пошкоджено, несправні ремені безпеки в автобусах II і III класу, підлокітники сидінь, що розміщені біля проходу, не відкидаються або пошкоджені | -“- | Х | ||
1201.120 | конструкція засобів забезпечення доступу інвалідів в автобус та їх переміщення всередині не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
1202 | Відділення для перевезення крісла-коляски інваліда, документація: | ||||
1202.010 | немає, не відповідає вимогам пристрій закріплення складеної коляски у транспортному положенні | -“- | Х | ||
1202.050 | немає, не відповідають вимогам інструкції щодо перевезення пасажирів-інвалідів | -“- | Х | ||
Додаткова перевірка транспортних засобів - таксі категорії М1 | |||||
1301 | Комплектність: | ||||
1301.010 | немає, не відповідають вимогам ліхтар “таксі”, сигнальні ліхтарі з світлофільтрами червоного і зеленого кольорів, таксометр, інформаційні таблички про водія | органолептичний | Х | ||
1302 | Обладнання: | ||||
1302.010 | таксометр і сигнальні ліхтарі не вмикаються-вимикаються з робочого місця водія згідно з вимогами | -“- | Х | ||
1302.020 | ліхтар “таксі” не може бути ввімкненим, коли таксометр вимкнено та незалежно від увімкнення інших світлових приладів | -“- | Х | ||
Додаткова перевірка спеціалізованого санітарного автомобіля бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги | |||||
1401 | Спеціальне устатковання: | ||||
1401.010 | немає, не відповідає вимогам щодо закріплення в транспортному положенні спеціальне обладнання | -“- | Х | ||
1401.020 | немає, не відповідає вимогам окремий вимикач додаткової акумуляторної батареї | -“- | Х | ||
1401.040 | немає, не відповідає вимогам перетворювач постійного струму базового автомобіля в змінний струм напругою 220 В, частотою 50 Гц | -“- | Х | ||
1401.050 | можливо здійснити пуск двигуна і рух у разі, коли спеціальне устатковання живить зовнішнє джерело | -“- | Х | ||
1401.060 | додаткові електричні системи живлення спеціального устатковання не мають окремих запобіжників або відповідних електронних пристроїв | -“- | Х | ||
1401.070 | кузов, елементи шасі використано як “заземлення” додаткових електричних систем | -“- | Х | ||
1401.080 | двері медичного салону не зафіксовуються у відчиненому положенні, аудіо- та (або) візуальний сигнал не попереджає водія про відчинення дверей медичного салону | органолептичний | Х | ||
1401.090 | у систему вентилювання-обігрівання медичного салону крізь нещільності потрапляють спалини | -“- | Х | ||
Додаткова перевірка великогабаритного, великовагового транспортного засобу | |||||
1501 | Укомплектованість | ||||
1501.010 | немає, не відповідає вимогам комплект противідкотних упорів, попереджувальних конусів, знаків об’їзду, протиковзких ланцюгів пневматичних шин автомобіля-тягача та причепів | -“- | Х | ||
1501.020 | немає, не відповідає вимогам жорсткий буксир, миготливий ліхтар червоного кольору або знак аварійної зупинки, жилет оранжевого кольору із світловідбивними елементами | -“- | Х | ||
1501.030 | немає, не відповідають вимогам розпізнавальний знак обмеження швидкості, передній та задній сигнальні щитки “Негабаритний вантаж” | -“- | Х | ||
1501.040 | немає достатньої кількості чи не відповідають вимогам ліхтарі переднього білого та заднього червоного кольору для встановлення на крайніх габаритних частинах негабаритного вантажу | -“- | Х | ||
1501.050 | немає, не відповідає вимогам знак “Довгомірний транспортний засіб” та ліхтарі білого, червоного та оранжевого кольору або вони та транспортний засіб не пристосовані для встановлення їх відповідно спереду, ззаду і з боків транспортного засобу | органолептично | Х | ||
1501.060 | немає, не відповідають вимогам до конструкції та установки дзеркала заднього виду | -“- | Х | ||
1502 | Кольорографічне маркування: | ||||
1502.010 | немає, не відповідає вимогам | органолептичний | Х | ||
Додаткова перевірка транспортних засобів категорій FL, OX, AT, EX/II, EX/III, які призначено або пристосовано для перевезення небезпечних вантажів | |||||
1601 | Конструкція, укомплектованість: | ||||
1601.010 | характеристики спеціального обладнання транспортного засобу для перевезення небезпечних вантажів не підтверджені офіційними документами відповідно до законодавства, строк дії офіційних документів вичерпано, в офіційних документах зазначено інші транспортні засоби | -“- | Х | ||
1601.020 | конструкція базового транспортного засобу (його складових частин) не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
1601.040 | інформаційні таблички про небезпечні вантажі за кількісним та якісним складом, розмірами та місцем установлення не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
1601.060 | транспортний засіб не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
1601.080 | комплект спеціального обладнання (противідкотні упори, засоби пожежогасіння, конуси із світловідбивною поверхнею, миготливі ліхтарі жовтого кольору з автономним живленням, знаки аварійної зупинки, жилети із світловідбивними елементами, переносні ліхтарі) не відповідає вимогам | -“- | Х | ||
1601.100 | складові частини електромережі за конструкцією, виконанням і місцем установки не відповідають вимогам | -“- | Х | ||
1601.120 | гальмові системи (робоча, стоянкова, тривалої дії (“зносотривка”), аварійна) не відповідають спеціальним вимогам | органолептичний | Х | ||
1601.140 | немає, не відповідають вимогам пристрої обмеження швидкості | -“- | Х | ||
1602 | Перевірка технічного стану транспортних засобів окремих категорій: | -“- | |||
1602.010 | не відповідає вимогам до транспортних засобів категорій EX/II та EX/III щодо місця установки опалювального пристрою та функціонування його вимикача, вимикання електрообладнання | -“- | Х | ||
1602.030 | не відповідає вимогам до транспортного засобу закритого типу категорії EX/II щодо дверей, вікон, кришок | -“- | Х | ||
1602.060 | не відповідає вимогам до транспортного засобу незакритого типу категорії EX/III щодо дверей та їх запірних пристроїв | -“- | Х | ||
1602.080 | не відповідає вимогам до транспортних засобів категорій FL, OX та AT щодо технічного стану елементів закріплення спеціальних засобів, призначених для розміщення вантажу, заднього захисного пристрою, вимикача нагрівального пристрою | -“- | Х | ||
1602.100 | не відповідає вимогам до транспортного засобу, який призначено для перевезення самореактивних речовин класу небезпеки 4.1 та органічних пероксидів класу небезпеки 5.2, щодо регулювання і контролю за температурою вантажу, пропуску парів вантажу в кабіну водія, технічного стану вентиляційних отворів та відповідних клапанів вантажного відділення | -“- | Х | ||
Додаткова перевірка учбового транспортного засобу | |||||
1701 | Конструкція, укомплектованість: | ||||
1701.010 | відсутній або не відповідає вимогам розпізнавальний знак “Учбовий транспортний засіб” | органолептично | Х | ||
1701.011 | відсутнє обладнане місце для спеціаліста з підготовки до керування транспортним засобом | -“- | Х | ||
1701.012 | відсутні додаткові дзеркала заднього огляду | -“- | Х | ||
1701.013 | відсутні додаткові педалі зчеплення (за наявності основної педалі зчеплення) і гальмування | -“- | Х | ||
1701.020 | дублюючі механізми органів управління гальмовою системою та трансмісією (педалі, важелі тощо) установлені в зоні дії ніг спеціаліста з підготовки до керування транспортним засобом із порушенням ергономічних вимог або перешкоджають водію натискати на основні педалі | -“- | Х | ||
1701.030 | осьовий люфт у шарнірах механізмів дублюючих педалей перевищує 0,3 мм | засоби перевірки | Х | ||
1701.040 | дублюючі педалі не повторюють положення основних педалей | органолептично | Х | ||
1701.050 | зусилля на педалях дублюючих механізмів перевищує 15 кГс | засоби перевірки | Х | ||
1701.060 | дублюючі механізми органів управління гальмовою системою та трансмісією змінюють зусилля спрацювання основних педалей більше ніж на 5 відсотків | -“- | Х | ||
1701.070 | дублюючі механізми не забезпечують повний і вільний хід основних педалей, а також повне виключення зчеплення та роботу приводу гальмових механізмів незалежно від водія; конструкція дублюючих механізмів призводить до заїдання чи самовільного спрацювання; дублюючі механізми перешкоджають спрацюванню інших органів управління транспортним засобом або призводять до їх пошкодження (обриви проводів рухомими деталями, труднощі повертання керма, подання звукового сигналу, переключення передач тощо) | органолептично | Х | ||
1702 | Додаткові вимоги до органів управління транспортним засобом, призначеним для підготовки водіїв з числа осіб з інвалідністю або маломобільних груп населення | ||||
1702.010 | відсутній ручний привід акселератора постійної дії (у вигляді важелів або кільця на кермі (поза кермом: збоку чи під ним) або немає фіксації; ручний привід акселератора, установлений на кермі, призводить до збільшення зусилля обертання керма | органолептично | Х | ||
1702.011 | зусилля на ручному приводі акселератора перевищує 2-3 кГс на кожному важелі за умови одночасного натискання, 3-4 кГс на кільці та 5 кГс на фіксованому приводі | засоби перевірки | Х | ||
1702.012 | величина ходу ручного приводу акселератора перевищує 50-65 мм для важелів на кермі та 45-55 мм для кільця | -“- | Х | ||
1702.020 | конструкція ручного приводу акселератора не забезпечує його роботу в повному діапазоні повороту колеса керма | органолептично | Х | ||
1702.030 | елементи ручних приводів органів управління транспортних засобів мають гострі краї та виступають за площину колеса керма (крім акселератора на кермі) | -“- | Х |
{Додаток 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 141 від 10.03.2017, № 46 від 23.01.2019}
ТЕХНІЧНИЙ ОПИС
та зразок протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу
1. Бланк протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу (далі - бланк) має вигляд прямокутного аркуша паперу формату А4 з самоклейною міткою радіочастотної ідентифікації (за зразком згідно з додатком).
На самоклейній мітці радіочастотної ідентифікації розміщується напис “Обов’язковий технічний контроль проведено”.
{Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
2. Бланк виготовляється способом офсетного друку чотирма фарбами з лицьового боку.
3. Бланк має дизайн синьо-охристої кольорової гами.
4. На бланку фарбами зазначених кольорів повинні бути надруковані дві антисканерні сітки, що складаються з фрагментів сіток певної геометрії та із застосуванням методу “псевдорельєф” контуру території України із словом “УКРАЇНА”.
Одну із сіток виконують з використанням технології райдужного друку - з поступовим переходом одного кольору сітки в інший.
Однією з фарб, наявних у сітках, повинні бути виконані із застосуванням гільйоширного способу рисунок та рамки. На фоні такого рисунка зображають Державний Герб України. У рамках гільйоширним способом друкують текст літерами заввишки 0,3 міліметра у негативному зображенні: “ОБОВ’ЯЗКОВИЙ ТЕХНІЧНИЙ КОНТРОЛЬ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ” та вертикальний текст літерами заввишки 0,2 міліметра у позитивному зображенні “ТЕХНІЧНИЙ КОНТРОЛЬ”.
{Пункт 5 виключено на підставі Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
{Пункт 6 виключено на підставі Постанови КМ № 141 від 10.03.2017}
7. Бланки повинні мати наскрізну нумерацію, виконану способом високого друку захисною фарбою чорного кольору. Номер бланка дублюється на самоклейній мітці радіочастотної ідентифікації. Самоклейна мітка радіочастотної ідентифікації повинна забезпечувати зчитування розміщеної на ній інформації про протокол, зокрема під час руху транспортного засобу, спеціальними пристроями (приладами) на відстані, достатній для їх належної роботи.
{Абзац перший пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 141 від 10.03.2017; в редакції Постанови КМ № 46 від 23.01.2019}
Номер протоколу повинен послідовно складатися з п’ятизначного номера суб’єкта проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, відділеного знаком дефіс від порядкового номера протоколу та знаком дефіс від двох останніх цифр числа поточного року.
8. Повинна бути забезпечена можливість нанесення на бланки текстової інформації із застосуванням засобів комп’ютерної та копіювально-розмножувальної техніки.
9. Усі реквізити, передбачені формою бланка, повинні бути заповнені. На зворотному боці бланка протоколу друкуються дані з гальмового стенда про перевірку характеристик гальмових систем транспортного засобу (загальна питома гальмова сила, коефіцієнт нерівномірності гальмових сил і тривалість спрацювання робочої гальмової системи, питома гальмова сила стоянкової гальмової системи) та одна фотографія транспортного засобу під час перевірки гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака розміром 13 х 18 сантиметрів.
{Пункт 9 в редакції Постанови КМ № 141 від 10.03.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 46 від 23.01.2019}
Додаток |
ПРОТОКОЛ
перевірки технічного стану транспортного засобу
№ ХХХХХ-ХХХХХ-ХХ
{Додаток в редакції Постанов КМ № 141 від 10.03.2017, № 46 від 23.01.2019}