Про затвердження Примірного положення про Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
Відповідно до частини третьої статті 6 Закону України “Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Примірне положення про Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що додається.
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
1. Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (далі - Центр) є закладом охорони здоров’я, що забезпечує на території відповідно Вінницької, Дніпропетровської, Донецької областей і м. Києва організацію та надання екстреної медичної допомоги пацієнтам і постраждалим, які перебувають у невідкладних станах (далі - пацієнти і постраждалі), у повсякденних умовах, особливий період та під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ, іншими нормативно-правовими актами та статутом, розробленим на підставі цього Примірного положення.
3. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в органах Казначейства та банках, печатку та бланк із своїм найменуванням.
4. Основними завданнями Центру є:
екстреної медичної допомоги пацієнтам і постраждалим на догоспітальному етапі;
виїзної консультативної медичної допомоги;
виконання нормативу прибуття бригад швидкої медичної допомоги на місце виклику (події);
медико-санітарного забезпечення масових заходів та заходів за участю осіб, щодо яких здійснюється державна охорона;
взаємодії з аварійно-рятувальними підрозділами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
транспортування пацієнтів і постраждалих, які потребують медичного супроводження, а також медичної евакуації постраждалих під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
інформаційно-аналітичного забезпечення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій.
5. Центр відповідно до основних завдань:
утворення та організацію діяльності єдиної оперативно-диспетчерської служби Центру;
приймання від населення викликів щодо надання екстреної медичної допомоги;
взаємодію з приймальними відділеннями (відділеннями невідкладної медичної допомоги) багатопрофільних лікарень (лікарень інтенсивного лікування) з метою безперервності, послідовності надання екстреної медичної допомоги бригадами швидкої медичної допомоги та закладами охорони здоров’я;
взаємодію з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, закладами, підприємствами, установами та організаціями;
надання виїзної консультативної медичної допомоги;
створення резервів лікарських засобів і виробів медичного призначення;
навчання та практичну підготовку окремих категорій немедичних працівників з питань надання невідкладної медичної допомоги;
розроблення планів заходів щодо розвитку системи екстреної медичної допомоги;
ведення статистичного обліку та звітності щодо надання екстреної та виїзної консультативної медичної допомоги;
технічне обслуговування транспортних засобів Центру;
надійний зв’язок з бригадами швидкої медичної допомоги;
2) розраховує кількість та визначає місцезнаходження пунктів тимчасового базування бригад швидкої медичної допомоги з метою виконання нормативу прибуття таких бригад на місце виклику (події);
медичних силах і технічних засобах для надання екстреної медичної допомоги;
залученні додаткових медичних сил і технічних засобів до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
4) забезпечує бригади швидкої медичної допомоги лікарськими засобами, у тому числі наркотичними засобами, психотропними речовинами, прекурсорами та сильнодіючими лікарськими засобами, а також виробами медичного призначення для надання екстреної медичної допомоги;
5) бере участь в проведенні навчання та практичної підготовки медичних працівників з питань надання екстреної медичної допомоги;
6) координує заходи щодо забезпечення готовності закладів охорони здоров’я, системи зв’язку та оповіщення, спеціалізованих формувань до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
7) вивчає та розповсюджує досвід закладів охорони здоров’я щодо надання екстреної медичної допомоги;
8) організовує і проводить семінари, наради, тренінги, конференції з питань екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
6. Центр для виконання основних завдань має право:
1) використовувати наявний ресурс медичних сил і технічних засобів для організації та надання екстреної медичної допомоги пацієнтам і постраждалим;
2) планувати та провадити свою діяльність у межах наданих повноважень;
3) запитувати та отримувати відповідно до законодавства необхідну інформацію від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, закладів, підприємств, установ та організацій;
4) взаємодіяти з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, закладами, підприємствами, установами та організаціями;
5) проводити перевірку готовності закладів охорони здоров’я до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
6) розробляти пропозиції щодо чергування закладів охорони здоров’я для надання екстреної медичної допомоги;
7) розробляти та видавати для закладів охорони здоров’я рекомендації, інформаційні листи, інші методичні документи з питань надання екстреної медичної допомоги;
8) організовувати і проводити згідно з програмами, затвердженими МОЗ, навчання та практичну підготовку окремих категорій немедичних працівників з питань надання невідкладної медичної допомоги.
7. Структуру Центру затверджує його керівник за погодженням з управлінням охорони здоров’я відповідної держадміністрації.
8. Керівництво Центром здійснює директор (головний лікар), який призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до законодавства.
1) несе відповідальність за виконання основних завдань Центру;
2) укладає трудові договори з працівниками Центру;
3) підписує договори від імені Центру;
4) розподіляє функціональні обов’язки між своїми заступниками та керівниками підрозділів Центру;
5) представляє Центр у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, закладами, підприємствами, установами та організаціями;
6) видає накази та доручення, обов’язкові для виконання підрозділами і працівниками Центру, організовує та контролює їх виконання;
7) здійснює інші передбачені законодавством повноваження.
10. Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, медичне обладнання, вироби медичного призначення, засоби зв’язку, транспортні засоби та інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
11. Джерелами фінансування Центру є:
1) кошти відповідного місцевого бюджету;
2) кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до законодавства;
3) благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
4) інші джерела, не заборонені законодавством.
12. Ліквідація та реорганізація Центру здійснюються відповідно до законодавства.