Про затвердження Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
{Заголовок із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
{Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань
телебачення і радіомовлення
№ 1019 від 09.10.2014}
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення відповідно до статей 11, 13 та 17 Закону України „Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення”, статей 1, 37, 71, 73 та 74 Закону України „Про телебачення і радіомовлення” ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Інструкцію про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, що додається.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 28.12.2011 № 2981 „Про затвердження Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги”.
3. Управлінню правового забезпечення подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Відділу зв’язків із засобами масової інформації та громадськими організаціями оприлюднити це рішення на офіційному сайті Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення В.Манжосова.
6. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
{Заголовок Інструкції із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
1.1. Ця Інструкція встановлює загальні правила проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги (далі - ліцензіати).
1.2. Ця Інструкція визначає порядок організації та проведення перевірок, оформлення результатів перевірок ліцензіатів, матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, права та обов’язки уповноважених осіб Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).
{Пункт 1.2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
1.3. У цій Інструкції терміни вживаються в такому значенні:
акт перевірки - службовий документ, який засвідчує факт проведення перевірки діяльності ліцензіата та стан виконання ліцензіатом вимог законодавства;
заява - письмове звернення громадян (телеглядачів, радіослухачів), оформлене відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, про порушення телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог чинного законодавства;
припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога Національної ради ліцензіату щодо усунення порушень вимог чинного законодавства та/або умов ліцензії, яка не передбачає застосування санкцій до ліцензіата;
протокол - документ, яким засвідчується факт вчинення ліцензіатом адміністративного правопорушення або порушення вимог законодавства про рекламу.
{Пункт 1.3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
2.1. Національна рада здійснює наглядові повноваження шляхом проведення планових і позапланових перевірок діяльності ліцензіатів.
2.2. Планові перевірки здійснюються відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, який затверджується рішенням Національної ради до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
2.3. Підставами для здійснення позапланових перевірок є:
подання ліцензіатом письмової заяви до Національної ради про здійснення позапланової перевірки за його бажанням;
виявлення Національною радою під час проведення моніторингу телерадіопрограм ознак порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
{Абзац третій пункту 2.3 розділу II в редакції Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
перевірка виконання ліцензіатом рішень та/або приписів Національної ради щодо усунення порушень вимог законодавства та/або умов ліцензії, виданих за результатами проведених перевірок;
заява фізичних та юридичних осіб про порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
результати розгляду питань про порушення телерадіоорганізацією або провайдером програмної послуги законодавства та/або умов ліцензії згідно з підпунктом „б” частини першої статті 74 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”.
Під час позапланової перевірки з'ясовуються виключно ті питання (факти), необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення, з обов'язковим зазначенням цих питань (фактів) у посвідченні на проведення перевірки. Повторна перевірка питань (фактів), які були об’єктом перевірки, не проводиться.
2.4. Планові та позапланові перевірки здійснюються за рішенням Національної ради. У рішеннях Національної ради про проведення позапланової перевірки вказуються найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо якого буде проводитися перевірка, та предмет перевірки.
2.5. На підставі цього рішення видається наказ голови Національної ради про призначення перевірки.
2.6. На підставі рішення та наказу оформлюється посвідчення на проведення перевірки, яке підписується головою Національної ради і засвідчується печаткою.
У посвідченні на проведення перевірки зазначаються:
найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо діяльності якого здійснюється перевірка;
номер і дата рішення Національної ради, на виконання якого здійснюється перевірка;
номер і дата наказу голови Національної ради або особи, яка виконує його обов’язки, про призначення перевірки;
перелік уповноважених на здійснення перевірки осіб із зазначенням їх посад, прізвищ, імен та по батькові;
дата початку та дата закінчення перевірки;
тип перевірки (планова, позапланова);
предмет та підстави для здійснення перевірки;
інформація щодо здійснення попередньої перевірки (тип перевірки і строк здійснення);
місцезнаходження або місце проживання ліцензіата, щодо діяльності якого здійснюється перевірка.
Посвідчення є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки.
2.7. Перевірки проводяться у робочий час ліцензіата, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку, за місцезнаходженням чи на території діяльності ліцензіата уповноваженими особами Національної ради у зазначені в посвідченні на проведення перевірки строки.
2.8. У разі потреби до проведення перевірки ліцензіата можуть бути залучені представники органів державного нагляду за його згодою. Така перевірка проводиться за спільним рішенням цих органів.
2.9. Посвідчення на проведення перевірки ліцензіата реєструється в журналі обліку із зазначенням номера, дати та прізвища керівника, який підписав посвідчення. Аркуші журналу обліку мають бути пронумеровані, журнал прошнурований та скріплений печаткою загального відділу Національної ради.
2.10. Про проведення перевірок Національна рада повідомляє ліцензіата письмово рекомендованим листом чи телефонограмою за місцезнаходженням ліцензіата або шляхом безпосереднього вручення письмового повідомлення працівником Національної ради особисто керівнику чи уповноваженій особі ліцензіата під розписку не пізніше ніж за десять днів до дати початку проведення планової перевірки та за п’ять днів до дати початку проведення позапланової перевірки.
дату початку та дату закінчення перевірки;
найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо діяльності якого здійснюється перевірка;
найменування органу, що здійснює перевірку;
тип перевірки (планова, позапланова);
номер і дату рішення Національної ради, на виконання якого здійснюється перевірка.
2.11. Строк здійснення планової перевірки не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів.
Строк здійснення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
Продовження строку здійснення планових та позапланових перевірок не допускається.
2.12. Відмова ліцензіата у проведенні уповноваженими особами Національної ради перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства, за винятком підстав, зазначених у абзаці сьомому пункту 4.1 розділу ІV цієї Інструкції, є підставою для звернення до суду про анулювання ліцензії відповідно до пункту „г” частини п’ятої статті 37 Закону України „Про телебачення і радіомовлення”, про що складається відповідний акт (додаток 1).
ІІІ. Права та обов’язки уповноважених осіб Національної ради, які здійснюють перевірки
3.1. Уповноважені особи Національної ради, які здійснюють перевірку ліцензіата, мають право:
вимагати від ліцензіата припинення дій, які перешкоджають уповноваженим особам Національної ради здійснювати перевірку;
одержувати від ліцензіата пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час перевірки.
3.2. Уповноважені особи Національної ради, які здійснюють перевірки діяльності ліцензіатів, зобов’язані:
повно, об’єктивно та неупереджено здійснювати перевірку у межах повноважень, передбачених чинним законодавством, в тому числі цією Інструкцією;
дотримуватись ділової етики у взаємовідносинах із ліцензіатами;
не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності ліцензіатів під час здійснення перевірки;
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці та інформації з обмеженим доступом ліцензіата, що стала відомою уповноваженим особам у процесі здійснення перевірки;
ознайомити керівника ліцензіата або його уповноваженого представника з результатами перевірки в строки, передбачені законодавством.
ІV. Права та обов’язки ліцензіатів під час проведення перевірок
4.1. Керівник або уповноважений представник ліцензіата, щодо діяльності якого здійснюється перевірка, має право:
вимагати від уповноважених осіб Національної ради, що здійснюють перевірку, додержання вимог законодавства;
перевіряти наявність в уповноважених осіб Національної ради службового посвідчення, що засвідчує посадову особу, та одержувати копії посвідчення на проведення планової чи позапланової перевірки;
бути присутнім під час здійснення перевірки;
ознайомлюватися з актом перевірки та/або протоколами і одержувати по одному примірнику оригіналу;
{Абзац п'ятий пункту 4.1 розділу IV в редакції Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
надавати у письмовій формі свої пояснення, зауваження чи заперечення до акта перевірки та/або протоколів;
{Абзац шостий пункту 4.1 розділу IV в редакції Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
не допускати уповноважених осіб Національної ради до здійснення перевірки у разі неодержання повідомлення про проведення перевірки та/або якщо вони не пред'явили належним чином оформлене посвідчення на право проведення перевірки і службове посвідчення.
4.2. Керівник або уповноважений представник ліцензіата під час проведення перевірки зобов’язаний:
допускати уповноважених осіб Національної ради для проведення перевірки за умови дотримання порядку здійснення перевірки, передбаченого чинним законодавством;
надавати уповноваженим особам Національної ради пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час перевірки;
одержувати примірник акта за результатами проведеної перевірки.
V. Порядок проведення перевірок ліцензіатів
5.1. Перед початком проведення планової чи позапланової перевірки уповноважені особи Національної ради зобов’язані пред’явити керівнику ліцензіата або його уповноваженому представнику посвідчення на проведення перевірки та службові посвідчення, що засвідчують посадову особу, і надати йому копію посвідчення на проведення перевірки.
5.2. За результатами планової чи позапланової перевірки складається акт перевірки (додатки 2 - 5) та/або протоколи (додатки 6, 7).
{Пункт 5.2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
5.3. Керівник або уповноважений представник ліцензіата засвідчує ознайомлення з актом перевірки своїм підписом та печаткою (за наявності) ліцензіата на акті із зазначенням дати ознайомлення. У разі ознайомлення з актом перевірки уповноваженого представника ліцензіата за довіреністю копія довіреності додається до акта. Якщо керівник або уповноважений представник ліцензіата не погоджується з актом, то підписує акт із зауваженнями. У разі відмови від ознайомлення з актом перевірки уповноважені особи Національної ради, які проводять перевірку, вносять до акта перевірки відповідний запис.
VI. Порядок оформлення акта перевірки
6.1. Акт перевірки складається у двох примірниках і підписується в останній день перевірки уповноваженими особами Національної ради, які здійснювали перевірку, та керівником або уповноваженим представником ліцензіата. Один примірник акта вручається керівнику або уповноваженому представнику ліцензіата, а другий зберігається у Національній раді разом із матеріалами перевірки.
6.2. В акті перевірки фіксуються:
тип перевірки (планова, позапланова);
посада, прізвище, ім'я та по батькові уповноважених осіб, які здійснили перевірку;
найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо діяльності якого здійснювалася перевірка;
предмет та підстави, що стали причиною призначення перевірки;
документи, які були надані ліцензіатом для ознайомлення (або їх відсутність);
6.3. Якщо на момент здійснення позапланової перевірки виявлені порушення ліцензіатом усунені, про це робиться окремий запис в акті перевірки.
6.4. Кожний акт перевірки має свої власні номер та дату.
VII. Порядок складання протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
7.1. Протоколи про адміністративні правопорушення за порушення, передбачені статтями 1646 - 1648, 2129 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), та про порушення законодавства про рекламу складаються уповноваженими особами Національної ради (у тому числі представниками Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі) за результатами перевірки, проведеної цими уповноваженими особами.
7.2. Факти вчинення адміністративних правопорушень та порушень законодавства про рекламу відображаються у відповідному акті перевірки ліцензіатів у сфері телебачення і радіомовлення.
7.3. Якщо адміністративне правопорушення або порушення законодавства про рекламу вчинено кількома особами, то протокол складається на кожну особу окремо. У разі вчинення однією особою кількох окремих адміністративних правопорушень або порушень законодавства про рекламу протоколи складаються щодо кожного з вчинених правопорушень.
7.4. Протокол складається українською мовою. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписаний особою, щодо якої він складений.
7.5. У протоколі при його складанні обов’язково вказується стаття КУпАП або відповідні статті Закону України “Про рекламу”, за порушення вимог яких передбачена відповідальність.
7.6. При викладенні обставин правопорушення у протоколі вказуються місце та час його вчинення, суть правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, щодо якої складається протокол, та які положення законодавства порушено.
7.7. Уповноважена особа Національної ради (у тому числі представник Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі) зобов’язана ознайомити особу, щодо якої складається протокол, з її правами і обов’язками, про що робиться відмітка у протоколі. Про обізнаність з вищезазначеним особа, щодо якої складається протокол, ставить у протоколі свій підпис, а у разі відмови поставити підпис про це робиться відповідний запис у протоколі, який засвідчується підписом уповноваженої особи Національної ради.
7.8. Особі, щодо якої складається протокол, пропонується надати письмове пояснення та зауваження по суті вчиненого правопорушення, яке вноситься до протоколу і засвідчується підписом зазначеної особи. Пояснення та зауваження можуть додаватись до протоколу окремо, про що робиться запис у цьому протоколі.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол, від надання пояснень та зауважень по суті вчиненого правопорушення уповноважена особа Національної ради вносить до нього відповідний запис, який засвідчується її підписом.
7.9. Протокол підписується уповноваженою особою Національної ради та особою, щодо якої складається протокол.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол, від підписання протоколу уповноважена особа Національної ради робить про це відповідний запис, який засвідчує своїм підписом.
Особа, щодо якої складається протокол, має право додати до протоколу пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви відмови від його підпису.
7.10. Протокол складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, стосовно якої він був складений.
7.11. До протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факти вчинення адміністративних правопорушень або порушень законодавства про рекламу.
7.12. Складений протокол та інші матеріали, що підтверджують факти вчинення адміністративних правопорушень або порушень законодавства про рекламу, подаються на чергове засідання Національної ради протягом десяти робочих днів з дня складання протоколу.
За результатами розгляду Національна рада приймає рішення про направлення протоколу до суду або відповідних органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення або справи про порушення законодавства про рекламу. До протоколу додаються інші матеріали справи, що наявні в Національної ради та які підтверджують факти вчинення адміністративних правопорушень або порушень законодавства про рекламу.
{Інструкцію доповнено новим розділом VII згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
VIII. Розгляд справ про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
8.1. Судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 1646 - 1648, 2129 КУпАП.
8.2. Справи про порушення законодавства про рекламу розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
{Інструкцію доповнено новим розділом VIII згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
IX. Порядок оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
9.1. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу забезпечують уповноважені особи Національної ради, які складають протоколи.
9.2. Протокол про адміністративне правопорушення або про порушення законодавства про рекламу не пізніше наступного дня після його складання реєструється уповноваженою особою Національної ради у журналі реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу (додаток 8), сторінки якого повинні бути прошнуровані та пронумеровані, а також скріплені печаткою Національної ради. Крім того, у цьому журналі проставляється відмітка про вручення другого примірника протоколу.
9.3. Облік протоколів проводиться в межах кожного календарного року окремо.
9.4. Облік видачі бланків протоколів ведеться в журналі видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу (додаток 9).
9.5. Бланки протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу мають серію і номер. Бланки протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу мають наскрізну нумерацію та серію, що наведені у додатку 10 до цієї Інструкції.
9.6. Журнали реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу і журнали видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу зберігаються протягом строку, встановленого законодавством.
{Інструкцію доповнено новим розділом IX згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Начальник контрольно-аналітичного управління |
|
Заступник начальника |
|
Додаток 1 |
АКТ
щодо неможливості здійснення перевірки телерадіоорганізації, провайдера програмної послуги
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 2 |
АКТ
планової перевірки дотримання телерадіоорганізацією законодавства України
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 3 |
АКТ
позапланової перевірки дотримання телерадіоорганізацією законодавства України
{Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 4 |
АКТ
планової перевірки дотримання провайдером програмної послуги законодавства України
{Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 5 |
АКТ
позапланової перевірки дотримання провайдером програмної послуги законодавства України
{Додаток 5 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 6 |
ПРОТОКОЛ
про адміністративне правопорушення
{Інструкцію доповнено новим Додатком 6 згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 7 |
ПРОТОКОЛ
про порушення законодавства про рекламу
{Інструкцію доповнено новим Додатком 7 згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 8 |
ЖУРНАЛ
реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
№ з/п | Серія, номер та дата складання протоколу | Дата та місце вчинення правопорушення | Відомості про особу, щодо якої складено протокол | ||
прізвище, ім’я, по батькові | посада | місце роботи | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Посада, прізвище, ініціали уповноважених осіб Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, які склали протокол (представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі) | Дата вручення другого примірника протоколу | Примітки |
7 | 8 | 9 |
{Інструкцію доповнено новим Додатком 8 згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 9 |
ЖУРНАЛ
видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
№ з/п | Дата видачі бланків протоколів | Серії та номери протоколів, що видаються | Кількість виданих бланків протоколів (словом) | П.І.Б. та підпис отримувача | Примітка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
{Інструкцію доповнено новим Додатком 9 згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}
Додаток 10 |
СЕРІЇ
бланків протоколів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, що належать до відповідних адміністративно-територіальних одиниць
№ з/п | Найменування | Серія протоколів |
1 | Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення | НР |
2 | Автономна Республіка Крим | АРК |
3 | Вінницька область | ВІ |
4 | Волинська область | ВН |
5 | Дніпропетровська область | ДН |
6 | Донецька область | ДО |
7 | Житомирська область | ЖИ |
8 | Закарпатська область | ЗА |
9 | Запорізька область | ЗП |
10 | Івано-Франківська область | ІФ |
11 | Київська область | КІ |
12 | місто Київ | КВ |
13 | Кіровоградська область | КР |
14 | Луганська область | ЛГ |
15 | Львівська область | ЛВ |
16 | Миколаївська область | МИ |
17 | Одеська область | ОД |
18 | Полтавська область | ПО |
19 | Рівненська область | РВ |
20 | місто Севастополь | СВ |
21 | Сумська область | СУ |
22 | Тернопільська область | ТЕ |
23 | Харківська область | ХА |
24 | Херсонська область | ХН |
25 | Хмельницька область | ХМ |
26 | Черкаська область | ЧК |
27 | Чернігівська область | ЧН |
28 | Чернівецька область | ЧВ |
{Інструкцію доповнено новим Додатком 10 згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1019 від 09.10.2014}