Про затвердження Положення про порядок накладення адміністративно-господарських санкцій Фондом гарантування вкладів фізичних осіб
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 12 від 18.02.2013
№ 22 від 11.04.2013
Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.12.2013
№ 83 від 04.09.2014
№ 825 від 26.05.2016
№ 100 від 17.01.2019
№ 1162 від 18.11.2021
№ 268 від 26.04.2022
№ 796 від 06.10.2022}
{Щодо дії норм Положення про порядок накладення адміністративно-господарських санкцій Фондом гарантування вкладів фізичних осіб в умовах воєнного стану див. Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 386 від 03.04.2023}
Відповідно до частини четвертої статті 33, пункту 13 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про порядок накладення адміністративно-господарських санкцій Фондом гарантування вкладів фізичних осіб (додається).
2. Відділу з питань стратегії та трансформації Фонду разом з юридичним відділом забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Відділу зв’язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у мережі Інтернет після його державної реєстрації.
4. Це рішення набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», але не раніше дня офіційного опублікування цього рішення.
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок накладення адміністративно-господарських санкцій Фондом гарантування вкладів фізичних осіб
{Текст цього Положення та додатків до нього після слів «по батькові» доповнено словами «(за наявності)» згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
1.1. Це Положення розроблено відповідно до статті 33 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» (далі - Закон) та визначає порядок та строки розгляду Фондом гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) справ про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (далі - правопорушення) та застосування адміністративно-господарських санкцій за такі порушення.
1.2. Метою цього Положення є забезпечення дотримання банками вимог законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб.
1.3. Провадження у справах про правопорушення, а також умови та порядок застосування адміністративно-господарських санкцій Фондом здійснюються з особливостями, встановленими статтею 33 Закону та цим Положенням.
1.4. Інформація та дані про ознаки правопорушення можуть міститися в:
матеріалах, отриманих за результатами перевірок, проведених Фондом;
звітності, що подається банками до Фонду;
повідомленнях, отриманих від органів державної влади, органів місцевого самоврядування та юридичних осіб;
повідомленнях, опублікованих у засобах масової інформації;
1.5. Фонд застосовує адміністративно-господарські санкції відповідно до статті 33 Закону.
Підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб є протокол про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб.
1.6. Уповноважені працівники Фонду, які складають протоколи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та/або розглядають справи, в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством адміністративно-господарські санкції (далі - санкції) з урахуванням критеріїв істотності порушень законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб.
{Пункт 1.6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
1.7. Рішення, прийняте за результатами розгляду справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб, повинно бути законним та обґрунтованим і повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи.
Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
1.8. У разі виявлення порушень законодавства, розгляд яких не належить до компетенції Фонду, посадова особа, яка складає протокол про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та/або розглядає справу, надсилає відповідні матеріали до:
відповідних органів державної влади або органів місцевого самоврядування, до компетенції яких належить розгляд таких правопорушень.
1.9. Протокол про правопорушення, постанова про накладення штрафу, постанова про закриття справи про правопорушення, розпорядження про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб, письмове застереження вважаються надісланими (врученими) банку, що притягується до відповідальності, якщо їх вручено представнику банку під розписку, надіслано поштою рекомендованим листом або надіслано засобами системи електронної пошти Національного банку України.
Постанова про порушення справи про правопорушення, постанова про направлення справи про правопорушення на новий розгляд, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення надсилається банку, що притягується до відповідальності, засобами системи електронної пошти Національного банку України.
{Пункт 1.9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013, Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 83 від 04.09.2014; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
1.10. Штраф може бути накладено на банк протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення.
ІІ. Посадові особи Фонду, які уповноважені розглядати справи про правопорушення, та їх повноваження
2.1. Розгляд справ про правопорушення здійснюється директором-розпорядником Фонду або його заступниками (далі - посадова особа, яка уповноважена розглядати справи) на підставі протоколу про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб.
2.2. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, може застосовувати санкції, передбачені частиною першою статті 33 Закону, у межах своїх повноважень і лише під час виконання службових обов'язків.
{Пункт 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
2.3. Директор-розпорядник Фонду (особа, що виконує його повноваження) має право витребувати будь-яку справу про правопорушення, що перебуває у провадженні заступника директора-розпорядника Фонду, та передати її на розгляд іншому заступнику або прийняти її до свого провадження.
ІІІ. Склади правопорушень у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та види адміністративно-господарських санкцій за такі правопорушення
3.1. Фонд накладає на банки санкції за такі порушення:
неподання банком відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду (пункт 1 частини другої статті 33 Закону);
{Абзац другий пункту 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
несвоєчасне подання банком відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду (пункт 1 частини другої статті 33 Закону);
{Абзац третій пункту 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
подання банком недостовірних відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду (пункт 1 частини другої статті 33 Закону);
{Абзац четвертий пункту 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
порушення банком порядку ведення бази даних вкладників (пункт 2 частини другої статті 33 Закону);
{Абзац п’ятий пункту 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
невиконання банком рішень та/або нормативно-правових актів Фонду чи розпоряджень про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб (пункт 3 частини другої статті 33 Закону);
{Абзац шостий пункту 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013; Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
несвоєчасне виконання банком рішень та/або нормативно-правових актів Фонду чи розпоряджень про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб (пункт 3 частини другої статті 33 Закону).
{Абзац сьомий пункту 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013; Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
3.1.1. Під неподанням відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду, слід розуміти відсутність у Фонді необхідних відомостей (як на дату, встановлену Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду, так і на будь-яку іншу дату) з одночасною відсутністю у банку підтверджуючих документів про надання Фонду таких відомостей.
{Абзац другий підпункту 3.1.1 пункту 3.1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
3.1.2. Під несвоєчасним поданням відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду, слід розуміти подання Фонду необхідних відомостей пізніше терміну (строку), встановленого Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду, але до дати виявлення правопорушення Фондом з одночасною відсутністю у банку підтверджуючих документів про вчасне подання Фонду таких відомостей.
{Абзац другий підпункту 3.1.2 пункту 3.1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
3.1.3. Під поданням недостовірних відомостей до Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду, слід розуміти наявність у Фонді поданих банком відомостей з інформацією, що не відповідає дійсності.
{Абзац другий підпункту 3.1.3 пункту 3.1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
3.1.4. Під порушенням банком порядку ведення бази даних вкладників слід розуміти порушення вимог щодо формування та ведення банками бази даних вкладників в порядку, встановленому нормативно-правовими актами Фонду, що призвело до помилок у базі даних вкладників у більших значеннях ніж гранично допустимі.
Гранично допустимим значенням помилок, виявлених в результаті перевірки бази даних вкладників, є таке значення показника, розрахованого як відношення кількості вкладників, по яких допущені помилкові записи у базі даних вкладників, яка перевірялася, до загальної кількості вкладників станом на день початку перевірки банку (далі - Показник), що дорівнює 0,05 відсотка.
Не вважається порушенням порядку ведення бази даних вкладників:
допущення п’яти або менше помилок у базі даних вкладників станом на день початку перевірки банку, що перевіряється, незалежно від значення Показника;
перевищення значення 0,05 відсотка Показника, якщо кількість допущених помилок у базі даних вкладників станом на день початку перевірки банку, що перевіряється, становить п’ять або менше.
{Пункт 3.1.4 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
{Підпункт 3.1.5 пункту 3.1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
3.1.5. Під невиконанням банком рішень та/або нормативно-правових актів Фонду чи розпоряджень про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб слід розуміти діяння (дію чи бездіяльність) керівника або працівників банку щодо невиконання рішення та/або нормативно-правового акта Фонду чи розпорядження Фонду про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб.
Під несвоєчасним виконанням банком рішень та/або нормативно-правових актів Фонду чи розпоряджень про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб слід розуміти виконання рішення та/або нормативно-правових актів Фонду чи розпорядження Фонду про усунення порушень пізніше строку, встановленого рішенням та/або нормативно-правовими актами Фонду чи розпорядженням Фонду про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб, але до дати виявлення Фондом такого порушення.
Абзац третій підпункту 3.1.5 пункту 3.1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
{Підпункт пункту 3.1 розділу III в редакції Наказу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
3.2. У разі вчинення банком двох або більше правопорушень штрафи накладаються за кожне вчинене правопорушення окремо.
ІV. Провадження у справах про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
4.1. Справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення.
4.2. Справу про правопорушення не може бути порушено, а порушена справа підлягає закриттю у разі:
відсутності події вчинення правопорушення;
відсутності складу правопорушення;
якщо справа не підлягає розгляду Фондом;
закінчення на дату розгляду справи про правопорушення строків, передбачених у пункті 1.10 розділу І цього Положення;
наявності за тим самим фактом нескасованої постанови у справі про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб;
наявності за тим самим фактом рішення суду;
втрати чинності нормативно-правового акта, який порушено;
наявності за даним фактом порушеної справи про правопорушення щодо банку, який притягується до відповідальності.
Про закриття провадження у справі про правопорушення посадовою особою, яка уповноважена розглядати справи, виноситься постанова про закриття справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 1).
{Пункт 4.3 розділу IV виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
4.3. Провадження у справі про правопорушення зупиняється у разі:
перебування на розгляді у Фонді, Національному банку України, в судах або в інших органах державної влади іншої справи, рішення за якою матиме значення при вирішенні справи;
необхідності проведення експертизи, додаткової перевірки або отримання відповідних висновків.
Про зупинення провадження у справі про правопорушення посадовою особою, яка уповноважена розглядати справи, виноситься постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 2).
При винесенні постанови про зупинення провадження у справі зупиняється перебіг строків для винесення постанови по справі до винесення постанови про відновлення провадження.
{Пункт розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
4.4. Провадження у справі про правопорушення відновлюється після з'ясування обставин, які спричинили його зупинення, про що посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, виносить постанову про відновлення провадження у справі про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 3).
4.5. Порушення вимог законодавства при провадженні у справі про правопорушення може бути підставою для прийняття директором-розпорядником Фонду або заступником директора-розпорядника Фонду постанови про направлення справи про правопорушення на новий розгляд (додаток 4).
{Абзац перший пункту розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи про правопорушення та отримала постанову про направлення справи про правопорушення на новий розгляд, виносить постанову про розгляд справи про правопорушення, якою призначає дату нового розгляду справи про правопорушення.
У разі направлення справи про правопорушення на новий розгляд строки, встановлені для її розгляду та прийняття рішення, відновлюються.
{Пункт розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
V. Порушення справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
5.1. Підставою для порушення справи про правопорушення є протокол про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 5) (далі - протокол про правопорушення), який складається не пізніше 15 робочих днів з дати виявлення правопорушення.
{Пункт 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013, Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
5.2. Реєстрація протоколів про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб проводиться в журналі реєстрації протоколів про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб за формою, наведеною у додатку 6.
{Пункт 5.2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
5.3. Журнали реєстрації протоколів про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб зберігаються у Фонді протягом трьох років.
{Пункт 5.3 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 1162 від 18.11.2021; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
5.4. Протокол про правопорушення повинен містити:
номер, дату, місце його складання;
посаду, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) особи, яка склала протокол про правопорушення;
повне найменування банку, який притягується до відповідальності;
місцезнаходження банку, який притягується до відповідальності;
код за ЄДРПОУ та код МФО банку;
виклад обставини правопорушення;
посилання на Закон та/або нормативно-правовий акт Фонду, норму якого(их) порушено;
відомості про наявність повторного вчинення правопорушення банком, щодо якого складено протокол про правопорушення.
Пояснення представника банку (за наявності), який притягується до відповідальності, є складовою частиною протоколу про правопорушення і приєднуються до нього у вигляді додатка.
{Абзац десятий пункту 5.4 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
5.5. Протоколи про правопорушення складаються у паперовій або в електронній формі та підписуються працівниками Фонду, уповноваженими на їх складання.
{Пункт 5.5 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
5.6. Представник банку має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу про правопорушення, які в подальшому додаються до протоколу.
{Пункт 5.6 розділу V в редакції Рішень Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 796 від 06.10.2022}
{Пункт 5.7 розділу V виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
5.7. Працівник Фонду, який склав протокол про правопорушення, не пізніше наступного робочого дня після його складання реєструє протокол в журналі реєстрації протоколів про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб. Протокол про правопорушення разом із супровідним листом надсилається (вручається) Фондом банку відповідно до вимог пункту 1.9 розділу I цього Положення.
Облік протоколів проводиться в межах кожного календарного року окремо.
{Пункт 5.7 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
5.8. З документів, складених в електронній формі та надісланих банку відповідно до вимог пункту 1.9 розділу I цього Положення та пункту 5.7 цього розділу, виготовляються паперові копії для зберігання у справі про правопорушення.
{Пункт 5.8 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
5.9. Протокол про правопорушення після його складання та реєстрації не пізніше трьох робочих днів разом з поясненнями (за наявності) представника банку та документами, що підтверджують правопорушення, направляється посадовій особі, яка уповноважена розглядати справи.
{Пункт 5.9 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 83 від 04.09.2014}
5.10. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, не пізніше п'яти робочих днів після складення протоколу про правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 7).
{Пункт 5.10 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
5.11. Якщо банком вчинено декілька правопорушень, то справи про правопорушення порушуються посадовою особою окремо по кожному правопорушенню, якщо правопорушення не пов’язані між собою.
5.12. Для забезпечення всебічного, повного та об'єктивного вирішення справи допускається об'єднання справ про правопорушення банком в одне провадження (у разі якщо правопорушення, зазначені в протоколі про правопорушення, пов’язані між собою) та виділення справи про правопорушення банком в окреме провадження (якщо правопорушення, зазначені в протоколі про правопорушення, не пов’язані між собою).
5.13. Про об'єднання справ про правопорушення та виділення справи про правопорушення в окреме провадження посадовою особою, яка уповноважена розглядати справи, виноситься відповідна постанова.
VI. Підготовка до розгляду справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
6.1. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, при підготовці справи про правопорушення до розгляду вирішує такі питання:
чи належить до її компетенції розгляд цієї справи;
чи правильно складено протокол про правопорушення та чи додані інші матеріали справи про правопорушення;
чи витребувані необхідні додаткові матеріали;
чи наявні підстави, передбачені в пункті 4.2 розділу ІV цього Положення;
чи підлягають задоволенню клопотання представників банку;
щодо сповіщення банку про час і місце її розгляду.
{Абзац сьомий пункту 6.1 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
6.2. Якщо посадовою особою, яка уповноважена розглядати справи, при підготовці справи до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 4.2 розділу ІV цього Положення, справа про правопорушення може бути закрита до визначення дати її розгляду, про що виноситься відповідна постанова, яка протягом трьох робочих днів з дати її винесення надсилається банку, щодо якого закрито справу.
6.3. Якщо посадовою особою, яка уповноважена розглядати справи, при підготовці справи про правопорушення до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 4.4 розділу ІV цього Положення, провадження у справі може бути зупинено до встановлення обставин, що стали підставою для зупинення справи про правопорушення.
6.4. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, вирішує питання, зазначені у пункті 6.1 цього розділу, визначає дату розгляду справи про правопорушення та виносить постанову про порушення справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб.
Постанова про порушення справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб:
складається в електронній формі;
підписується кваліфікованим електронним підписом посадової особи, яка уповноважена розглядати справи;
надсилається банку із супровідним листом засобами системи електронної пошти Національного банку України не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати розгляду справи.
{Пункт 6.4 розділу VI в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
6.5. У разі необхідності посадова особа, уповноважена розглядати справи, може витребувати додаткові матеріали, висновки, пояснення та інші докази, без яких неможливо прийняти рішення по справі.
До розгляду справи про правопорушення можуть залучатися фахівці, експерти, треті особи, використовуватися їх письмові висновки та пояснення, що стосуються справи про правопорушення.
VII. Розгляд справ про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
7.1. Справа про правопорушення щодо банку розглядається у присутності представника банку, що підтверджується підписом представника банку в Журналі реєстрації присутніх представників банку на розгляді справи (додаток 8).
Повноваження представника банку, який бере участь у розгляді справи про правопорушення, засвідчуються довіреністю, оригінал або копія якої долучається до матеріалів справи (крім керівника банку).
У разі відсутності представника банку, щодо якого розглядається справа, Фонд має право розглянути справу про правопорушення щодо банку без участі його представника у разі своєчасного направлення до банку постанови про порушення справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб відповідно до пункту 6.4 розділу VI цього Положення. У цьому разі в Журналі реєстрації присутніх представників банку на розгляді справи робиться відмітка про відсутність представника банку на розгляді справи.
{Пункт 7.1 розділу VII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
7.2. Розгляд справи про правопорушення здійснюється державною мовою.
Представник банку, який бере участь у розгляді справи про правопорушення, має право висловлюватися рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо він не володіє мовою, якою ведеться провадження у справі про правопорушення.
{Пункт 7.2 розділу VII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
7.3. У розгляді справи про правопорушення можуть брати участь працівники Фонду.
7.4. Працівник юридичної служби Фонду надає правову допомогу в дотриманні процедури провадження у справі, надає висновок щодо провадження у справі про правопорушення, бере участь у дослідженні доказів, подає посадовій особі, яка уповноважена розглядати справи, свої пропозиції з приводу дотримання вимог законодавства при винесенні рішення за справою про правопорушення.
{Пункт 7.4 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
7.5. Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність правопорушення, інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються на підставі протоколу про правопорушення та пояснень керівника чи працівників банку, щодо якого розглядається справа про правопорушення, а також інших документів.
{Пункт 7.5 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
{Пункт 7.6 розділу VII виключено на підставі Наказу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
7.6. Якщо при розгляді справи про правопорушення посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, дійде висновку, що порушення має ознаки злочину, то вона передає матеріали прокуроруv або органу досудового розслідування.
{Пункт 7.6 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
7.7. Представник банку, який бере участь у розгляді справи про правопорушення, має право:
знайомитися з матеріалами справи;
подавати посадовій особі, яка розглядає справу, клопотання, скарги;
вчиняти інші дії, передбачені законодавством.
{Пункт 7.7 розділу VII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
7.8. Розгляд справи розпочинається з представлення посадової особи, яка уповноважена розглядати справи.
Посадова особа, яка розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, який банк притягається до адміністративно-господарської відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Після цього оголошується протокол про правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.
{Абзац другий пункту 7.8 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
7.9. Посадова особа, яка розглядає справу, при розгляді справи про правопорушення зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративно-господарське правопорушення; чи підлягає банк адміністративно-господарській відповідальності; чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
{Пункт 7.10 розділу VII виключено на підставі Наказу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
VIII. Рішення за справою про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
8.1. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, приймає рішення про накладення адміністративно-господарської санкції за порушення вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб не пізніше 15-го робочого дня з дня отримання протоколу про правопорушення та додатків до нього.
8.2. За результатами розгляду справи про правопорушення посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, приймає одне з таких рішень:
про застосування адміністративно-господарської санкції у вигляді письмового застереження;
про застосування адміністративно-господарської санкції у вигляді розпорядження про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб;
про застосування адміністративно-господарської санкції у вигляді штрафу;
про закриття справи (за всіма справами у разі об’єднання кількох справ у одне провадження або частково).
8.3. Рішення посадової особи за справою оформлюється у вигляді:
постанови про накладення штрафу (додаток 9);
розпорядження про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 10);
постанови про закриття справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 1).
8.4. Рішення за справою у вигляді письмового застереження має містити вимоги щодо усунення порушення законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб та/або вжиття заходів щодо недопущення таких порушень надалі.
Письмове застереження складається на бланку Фонду, у якому зазначається його назва «Застереження», та підписується посадовою особою Фонду, яка розглядала справу про правопорушення.
Фонд у письмовому застереженні указує банку на допущені порушення законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб, у тому числі нормативно-правових актів Фонду, або недоліки в роботі та за потреби конкретні заходи, яких йому потрібно вжити з метою їх усунення та/або недопущення надалі.
8.5. Рішення за справою у вигляді розпорядження про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб (далі - розпорядження про усунення порушень) (додаток 10) із зазначенням терміну виконання такого розпорядження виноситься посадовою особою за порушення банком вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб.
У разі застосування до банку адміністративно-господарської санкції у вигляді розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників банк зобов’язаний у термін, визначений у такому розпорядженні, повідомити Фонд про усунення порушень шляхом подання до Фонду Звіту про виконання розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників (далі - Звіт).
Звіт подається в електронній формі та складається з двох частин - описової та підтвердної.
Описова частина Звіту складається у форматі Word і повинна містити загальну інформацію про вжиті банком заходи щодо усунення порушень порядку ведення бази даних вкладників.
Підтвердна частина Звіту складається у форматі Excel і повинна містити перелік записів за структурою, наведеною у додатку 12, які виправлені банком в процесі виконання розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників, із зазначенням обов’язкових даних про вкладника (значущої інформації) та інформації, що підтверджує виправлення цих записів.
{Пункт 8.5 розділу VIII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.6. Банк одночасно з поданням Звіту до Фонду зобов’язаний забезпечити:
1) створення віддалених місць роботи працівникам Фонду, які будуть здійснювати контроль за виконанням банком розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників (далі - відповідальні працівники Фонду) в окремому захищеному сегменті мережі банку із забезпеченням відповідного рівня захисту інформації з можливістю дистанційного захищеного доступу (VPN) з фізичних робочих місць відповідальних працівників Фонду за протоколом RDP (далі - віддалені місця роботи відповідальних працівників Фонду);
2) розміщення інформації (документів або їх сканованих копій), що підтверджує усунення банком порушень, про які зазначено у розпорядженні про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників, на окремому комп’ютері банку (далі - виділений комп’ютер);
3) доступ відповідальних працівників Фонду до виділеного комп’ютера в банку. Технологія захисту інформації при організації доступу відповідальних працівників Фонду до виділеного комп’ютера в банку повинна бути заснована на застосуванні міжмережевого екранування та захисту мережевого трафіку за допомогою криптографічних методів;
4) надання працівниками банку консультаційної підтримки відповідальним працівникам Фонду з питань функціонування встановленого на виділеному комп’ютері програмного забезпечення та інших систем;
5) безперешкодне отримання відповідальними працівниками Фонду інформації та документів, користування ними та вчинення інших дій для аналізу інформації, наведеної банком у поданому ним до Фонду Звіті, у робочий час банку протягом строку, встановленого пунктом 8.8 цього розділу.
{Розділ VIII доповнено пунктом 8.6 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.7. Звіт надсилається банком до Фонду разом із супровідним листом електронною поштою Національного банку України у захищеному засобами захисту інформації Національного банку України вигляді.
Супровідний лист повинен містити інформацію про:
можливість віддаленого підключення до виділеного комп’ютера в банку;
відповідальну особу в банку за створення віддалених місць роботи відповідальних працівників Фонду та підтримку їх у робочому стані.
Звіт та супровідний лист до нього повинні бути підписані кваліфікованим електронним підписом відповідальної особи банку, яка має відповідні повноваження.
{Розділ VIII доповнено пунктом 8.7 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.8. Фонд забезпечує контроль за виконанням розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників шляхом аналізу інформації, наведеної банком у поданому ним до Фонду Звіті.
Аналіз інформації, наведеної банком у поданому ним до Фонду Звіті, здійснюється Фондом протягом семи робочих днів з наступного робочого дня за днем отримання Звіту на предмет достатності підтвердної інформації про виконання розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників.
Фонд надсилає до банку інформацію про відповідальних працівників Фонду листом за підписом директора-розпорядника Фонду або його заступника.
{Розділ VIII доповнено пунктом 8.8 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.9. З метою аналізу інформації, наведеної банком у поданому ним до Фонду Звіті, відповідальні працівники Фонду мають право:
1) вільного та безоплатного доступу до документів та інформації, у тому числі інформації, що містить банківську (у тому числі комерційну) таємницю, необхідних для здійснення аналізу інформації, наведеної у поданому банком до Фонду Звіті;
2) використовувати віддалені місця роботи відповідальних працівників Фонду з метою отримання інформації та документів, користування ними, у тому числі інформацією, що містить банківську (у тому числі комерційну) таємницю, віддаленого підключення до виділеного комп’ютера в банку та оформлення результатів аналізу інформації, наведеної банком у поданому ним до Фонду Звіті;
3) формувати та переносити на інші носії інформації Фонду інформацію, документи та інші дані, отримані з використанням робочого місця відповідального працівника через встановлені віддалені місця роботи відповідальних працівників;
4) пред’являти керівникам і працівникам банку інші вимоги, що пов’язані з їхніми обов’язками, передбаченими цим Положенням.
{Розділ VIII доповнено пунктом 8.9 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.10. Фонд, у разі необхідності, надсилає до банку лист за підписом директора-розпорядника Фонду або його заступника щодо надання додаткової до Звіту інформації, документів, пояснень.
Банк у встановлений Фондом строк зобов’язаний надати до Фонду всю необхідну інформацію разом із супровідним листом електронною поштою Національного банку України у захищеному засобами захисту інформації Національного банку України вигляді.
{Розділ VIII доповнено пунктом 8.10 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.11. Посадова особа Фонду, яка уповноважена розглядати справи, приймає рішення по справі на підставі даних про виконання розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників.
Розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників вважається виконаним, якщо за даними Звіту помилки у базі даних вкладників такого банку не перевищують гранично допустимі значення, зазначені у пункті 3.1.4 розділу III цього Положення, на день початку перевірки, якою зафіксовані порушення.
У разі виявлення факту невиконання банком розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників Фонд електронною поштою Національного банку України повідомляє про це банк протягом трьох робочих днів.».
{Розділ VIII доповнено пунктом 8.11 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.12. Банк не пізніше десяти робочих днів до дати спливу терміну виконання розпорядження про усунення порушень за наявності обґрунтованих підстав має право звернутися до Фонду з письмовим клопотанням про продовження терміну виконання такого розпорядження.
Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, має право у разі наявності достатніх підстав для продовження терміну виконання розпорядження про усунення порушень прийняти рішення про продовження терміну виконання розпорядження про усунення порушень, яке оформлюється новим розпорядженням про усунення порушень і направляється банку протягом трьох робочих днів з дня прийняття нового розпорядження про усунення порушень.
Якщо банк звертається з клопотанням про продовження терміну виконання розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників, він додає до клопотання Звіт. Фонд аналізує отриманий Звіт відповідно до пунктів 8.8, 8.9 і 8.10 цього розділу.
{Пункт 8.12 розділу VIII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.13. Застосування санкції, передбаченої статтею 33 Закону, не звільняє банк від обов’язку усунути порушення вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб, за яке застосовано санкцію.
{Пункт 8.13 розділу VIII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
8.13.1. У вступній частині постанови зазначаються:
дата та місце розгляду справи;
посада, прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) посадової особи, яка винесла постанову;
документ, на підставі якого діє посадова особа;
відомості про банк, щодо якого розглядається справа (повне найменування банку, місцезнаходження банку, код за ЄДРПОУ, код МФО, банківські реквізити, засоби зв’язку).
8.13.2. Мотивувальна частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено.
У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення або факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за це правопорушення.
8.13.3. У резолютивній частині повинно бути зазначено прийняте за справою про правопорушення рішення.
8.14. Постанова за справою про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження.
8.15. Постанова за справою про правопорушення підписується посадовою особою, яка розглянула справу, та скріплюється печаткою.
8.16. Рішення за справою про правопорушення оголошується негайно після закінчення розгляду справи про правопорушення.
Копія рішення надається представнику банку, щодо якого її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику рішення, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.
8.17. Усі додаткові матеріали, які були надані під час розгляду справи про правопорушення, долучаються до справи.
8.18. Контроль за виконанням рішення за справою про правопорушення здійснює відповідний структурний підрозділ Фонду із врахуванням положень пунктів 8.8, 8.9 і 8.10 цього розділу.
{Пункт 8.18 розділу VIII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
8.19. У разі невиконання або несвоєчасного виконання розпорядження про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб посадова особа приймає одне з таких рішень:
про застосування адміністративно-господарської санкції у вигляді письмового застереження;
про застосування адміністративно-господарської санкції у вигляді розпорядження про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб;
про застосування адміністративно-господарської санкції у вигляді штрафу.
{Пункт 8.19 розділу VIII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
Застосування такої санкції не звільняє банк від обов’язку усунути порушення вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб.
8.20. Рішення за справою про правопорушення може бути оскаржено до суду в порядку, встановленому законом.
8.21. Рішення за справою про правопорушення разом з усіма матеріалами справи протягом п’ятнадцяти робочих днів подається відповідному структурному підрозділу Фонду для зберігання.
{Розділ VIII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
ІХ. Критерії істотності порушень законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб
9.1. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи, розглядає таку справу та виносить рішення за справою відповідно до законодавства та оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об’єктивному дослідженні всіх обставин справи.
Оцінка порушення законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб як істотного здійснюється уповноваженою особою з урахуванням критеріїв істотності. Вирішуючи питання про оцінку істотності порушення законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб, уповноважена особа повинна встановити наявний обсяг можливих наслідків для системи гарантування вкладів фізичних осіб, який може бути виражений як у вигляді ускладнення, так і унеможливлення реалізації Фондом своїх функцій.
9.2. До критеріїв істотності порушення належать:
надання банком до Фонду недостовірної інформації;
несвоєчасність подання відомостей до Фонду;
несвоєчасність виконання рішень Фонду;
систематичність (два і більше разів протягом року) вчинення банком однорідних порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб;
{Абзац шостий пункту 9.2 розділу IX виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
порушення обов’язків банку-агента;
{Пункт 9.2 розділу IX доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 825 від 26.05.2016}
порушення прав та охоронюваних законом інтересів вкладників з питань, що стосуються функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб.
{Пункт 9.2 розділу IX доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 825 від 26.05.2016}
9.3. Диференціація розмірів адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу (далі - штраф) за порушення вимог законодавства щодо нарахування та сплати збору до Фонду:
несплата або несвоєчасна сплата (більше ніж на 15 днів) збору банком до Фонду тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,05 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
несвоєчасна сплата (не більше ніж на 15 днів) збору банком до Фонду тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,03 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
{Абзац третій пункту 9.3 розділу IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
подання банком недостовірних відомостей до Фонду, які у розрахунку та сплаті мають відхилення більше ніж на 1 відсоток, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,02 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку.
Диференціація розмірів штрафів за порушення вимог законодавства щодо порядку ведення бази даних вкладників:
порушення банком вимог законодавства щодо формування бази даних вкладників із застосуванням програмно-апаратного комплексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,05 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
відсутність сформованих файлів архіву бази даних вкладників тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,03 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
наявність помилок у базі даних вкладників в обсязі більше ніж 1 відсоток від загальної кількості записів про вкладників тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,02 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку.
Диференціація розмірів штрафів за порушення вимог законодавства щодо подання банком звітності до Фонду:
неподання або несвоєчасне подання (більше ніж на 15 днів) банком звітності до Фонду тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,05 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
несвоєчасне подання банком (не більше ніж на 15 днів) звітності тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,03 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
подання недостовірних відомостей у звітності (наявність більше ніж 1 відсотка помилок у поданій банком звітності від загального обсягу даних) тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,02 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку.
{Абзац дванадцятий пункту 9.3 розділу IX із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
Диференціація розмірів штрафів за порушення вимог законодавства щодо порядку інформування вкладників про систему гарантування вкладів фізичних осіб:
відсутність або ненадання на вимогу вкладника у приміщеннях банку, де надаються банківські послуги, а також на власній сторінці в мережі Інтернет повної, достовірної та актуальної інформації для вкладників щодо системи гарантування вкладів фізичних осіб, передбаченої законодавством, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,05 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
{Абзац чотирнадцятий пункту 9.3 розділу IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 825 від 26.05.2016}
порушення встановлених Фондом вимог до змісту договорів банківського вкладу, договорів банківського рахунку з питань, що стосуються функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,03 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
порушення інших вимог Фонду щодо інформування вкладників про систему гарантування вкладів фізичних осіб тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,02 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку.
Диференціація розмірів штрафів за порушення вимог законодавства щодо виконання функцій банку-агенту:
{Пункт 9.3 розділу IX доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 825 від 26.05.2016}
порушення прав вкладників банками-агентами з питань виплат гарантованої суми відшкодування тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,01 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку.
{Пункт 9.3 розділу IX доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 825 від 26.05.2016}
Диференціація розмірів штрафів за порушення вимог законодавства щодо подання змін до відомостей, що містяться в реєстрі учасників Фонду:
{Абзац дев'ятнадцятий пункту 9.3 розділу IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
неподання або несвоєчасне подання (більше ніж на 15 днів з дати, коли такі відомості мали бути подані) банком змін до відомостей, що містяться в реєстрі учасників Фонду, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,05 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
{Абзац двадцятий пункту 9.3 розділу IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
несвоєчасне подання банком (не більше ніж на 15 днів з дати, коли такі відомості мали бути подані) змін до відомостей, що містяться в реєстрі учасників Фонду, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,03 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку;
{Абзац двадцять перший пункту 9.3 розділу IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
подання недостовірних відомостей у разі виникнення змін до відомостей, що містяться в реєстрі учасників Фонду, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 0,02 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку.
{Пункт 9.3 розділу IX доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
9.4. Інші порушення вимог законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 0,05 відсотка розміру статутного капіталу банку.
Невиконання або несвоєчасне виконання банком рішень Фонду чи розпоряджень про усунення порушень законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб, повторне протягом року вчинення правопорушення банком, щодо якого складено протокол про правопорушення, тягне за собою накладення штрафу у двократному розмірі, але не більше ніж 0,1 відсотка розміру зареєстрованого статутного капіталу банку.
{Абзац другий пункту 9.4 розділу IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
{Розділ IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
Х. Виконання постанов про накладення штрафів
10.1. Штраф має бути сплачений не пізніше 15 днів з дня вручення або отримання банком надісланої Фондом копії постанови про накладення штрафу.
10.2. Банки сплачують штрафи шляхом перерахування коштів на рахунок Фонду, зазначений у постанові про накладення штрафу.
{Пункт 10.3 розділу X виключено на підставі Наказу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
ХІ. Порядок оформлення справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
{Абзац перший пункту 11.1 розділу XI виключено на підставі Наказу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
11.1. Провадження в справі про правопорушення вважається закінченим після виконання постанови про накладення штрафу або розпорядження про усунення порушень, про що має бути зроблена відповідна відмітка в цій постанові або розпорядженні, або винесення постанови про закриття справи у випадках, установлених законодавством.
{Пункт 11.1 розділу XI із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 22 від 11.04.2013}
11.2. Справа про правопорушення з описом документів, що є у справі про правопорушення (додаток 11), прошнуровується, скріплюється гербовою печаткою, засвідчується підписом посадової особи, яка винесла постанову.
{Пункт 11.2 розділу XI із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
11.3. Справи про правопорушення зберігаються в установленому порядку протягом трьох років з дати виконання письмового застереження, постанови про накладення штрафу або виконання розпорядження про усунення порушень.
{Пункт 11.3 розділу XI із змінами, внесеними згідно з Наказами Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 22 від 11.04.2013, № 1162 від 18.11.2021}
ХII. Особливості накладення адміністративно-господарських санкцій
на акціонерне товариство «Державний ощадний банк України»
12.1. При розгляді справ про правопорушення щодо акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» (далі - Ощадбанк) застосовуються норми розділів І-ХI цього Положення з урахуванням особливостей, визначених цим розділом.
12.2. Фонд у разі виявлення правопорушення в діяльності Ощадбанку вперше після набуття ним статусу учасника Фонду має право адекватно вчиненому порушенню застосувати до нього адміністративно-господарські санкції у вигляді письмового застереження або розпорядження про усунення порушень законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб.
12.3. Фонд має право застосовувати до Ощадбанку адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу за порушення, передбачені частиною другою статті 33 Закону, у розмірах, визначених відповідно до статті 33 Закону, якщо Ощадбанк не виконав або несвоєчасно виконав розпорядження про усунення порушень законодавства про систему гарантування вкладів фізичних осіб або повторно протягом року вчинив правопорушення.
12.4. Ознаками повторності протягом року вчинення Ощадбанком правопорушення є вчинення протягом року з дня вчинення правопорушення певного виду ще одного правопорушення такого ж виду.
Видами правопорушень для визначення повторності їх вчинення Ощадбанком є:
неподання Ощадбанком відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду (пункт 1 частини другої статті 33 Закону);
несвоєчасне подання Ощадбанком відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду (пункт 1 частини другої статті 33 Закону);
подання Ощадбанком недостовірних відомостей Фонду, якщо подання таких відомостей вимагається Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду (пункт 1 частини другої статті 33 Закону);
порушення Ощадбанком порядку ведення бази даних вкладників (пункт 2 частини другої статті 33 Закону);
невиконання Ощадбанком рішень та/або нормативно-правових актів Фонду чи розпоряджень про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб (пункт 3 частини другої статті 33 Закону);
несвоєчасне виконання Ощадбанком рішень та/або нормативно-правових актів Фонду чи розпоряджень про усунення банком порушень вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб (пункт 3 частини другої статті 33 Закону).
{Положення доповнено новим розділом згідно з Рішенням Фонд гарантування вкладів фізичних осіб № 268 від 26.04.2022 - діє до 14 квітня 2025 року}
Додаток 1 |
ПОСТАНОВА
про закриття справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013}
Додаток 2 |
ПОСТАНОВА
про зупинення провадження у справі про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Додаток 3 |
ПОСТАНОВА
про відновлення провадження у справі про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
{Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Додаток 4 |
ПОСТАНОВА
про направлення справи про правопорушення на новий розгляд
{Положення доповнено новим Додатком 4 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Додаток 5 |
ПРОТОКОЛ
про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
{Додаток 5 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
{Додаток 6 виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 796 від 06.10.2022}
Додаток 6 |
ЖУРНАЛ
реєстрації протоколів про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
№ з/п | Номер і дата складання протоколу | Дата та місце вчинення правопорушення | Відомості про банк, щодо якого складено протокол | прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, що склала протокол | Примітка | ||
найменування | місцезнаходження | код за ЄДРПОУ та МФО | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
{Додаток із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021, № 796 від 06.10.2022}
Додаток 7 |
ПОСТАНОВА
про порушення справи про правопорушення у сфері гарантування вкладів фізичних осіб
{Додаток із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}
Додаток 8 |
ЖУРНАЛ
реєстрації присутніх представників банку на розгляді справи
№ з/п | Дата розгля-ду справи | Найменування банку | Відомості щодо присутності представника банку, який притягується до відповідальності | Відомості про наявність клопотань у справі про порушення (їх стислий зміст) | Підпис представ-ника банку, який присутній при розгляді справи про порушення | ||
прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) представника | найменування, дата та № документа, відповідно до якого здійснюється представництво | документ, що підтверджує особу представника | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
{Положення доповнено новим Додатком згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 100 від 17.01.2019}
Додаток 9 |
ПОСТАНОВА
про накладення штрафу
{Додаток із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013; Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
Додаток 10 |
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
про усунення порушень банком вимог законодавства про гарантування вкладів фізичних осіб
{Додаток в редакції Наказу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 12 від 18.02.2013, Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 83 від 04.09.2014}
Додаток 11 |
ОПИС
документів, що є у справі про правопорушення
Опис складено |
|
|
Додаток 12 |
ПІДТВЕРДНА ЧАСТИНА ЗВІТУ
про виконання розпорядження про усунення порушень щодо порядку ведення бази даних вкладників
{Положення доповнено новим Додатком згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1162 від 18.11.2021}