Про затвердження Положення про порядок накладання Фондом гарантування вкладів фізичних осіб адміністративних штрафів
{Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду
гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.12.2013
№ 32 від 28.04.2014
№ 5452 від 18.12.2017
№ 1967 від 17.11.2020
№ 518 від 02.05.2024}
Відповідно до пункту 7 частини другої статті 4, частини третьої статті 24, підпункту 1 пункту 9, пункту 13 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про порядок накладання Фондом гарантування вкладів фізичних осіб адміністративних штрафів (додається).
2. Відділу з питань стратегії та трансформації Фонду разом з юридичним відділом забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Це рішення набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», але не раніше дня його офіційного опублікування.
4. Відділу зв'язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб в мережі Інтернет після його державної реєстрації.
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок накладання Фондом гарантування вкладів фізичних осіб адміністративних штрафів
{У тексті Положення та додатків до нього після слів «по батькові» доповнено словами «(за наявності)» згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
1.1. Це Положення розроблене на підставі пункту 7 частини другої статті 4, частини третьої статті 24 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» (далі - Закон), статтями 1667, 16619 та 2344 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс), положень Закону України «Про адміністративну процедуру» та встановлює порядок складання та подання посадовій особі, уповноваженій розглядати справи про адміністративні правопорушення, протоколів про адміністративні правопорушення, а також порядок накладення адміністративних штрафів (далі - штрафи), передбачених статтею 16619 Кодексу.
{Пункт 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 518 від 02.05.2024}
1.2. Відповідно до цього Положення проводиться складання протоколів про адміністративні правопорушення, розгляд справ про адміністративні правопорушення, винесення постанов про накладення адміністративних штрафів працівниками Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) згідно із законодавством та передача виконавчих документів до виконання органам державної виконавчої служби.
1.3. Згідно зі статтею 2344 Кодексу Фонд розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з протидією тимчасовій адміністрації та ліквідації банку та з порушенням законодавства у сфері гарантування вкладів фізичних осіб, нормативно-правових актів Фонду (статтями 1667, 16619 Кодексу).
{Пункт 1.3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 518 від 02.05.2024}
1.4. Від імені Фонду розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати штрафи мають право директор-розпорядник Фонду та його заступники (стаття 2344 Кодексу).
Посадові особи, які уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення, можуть накладати штрафи, передбачені статтями 1667, 16619 Кодексу, у межах своїх повноважень і лише під час виконання службових обов'язків.
{Абзац другий пункту 1.4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
1.5. Порядок взаємодії працівників та структурних підрозділів Фонду при складанні протоколів про адміністративні правопорушення, провадженні у справі про адміністративне правопорушення, прийнятті рішень та обміну інформацією про результати розгляду справ про адміністративні правопорушення визначається наказом директора-розпорядника Фонду.
{Пункт 1.6 розділу I втратив чинність на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
ІІ. Накладення адміністративного штрафу
2.1. Підставами для притягнення керівників банків до адміністративної відповідальності є допущення таких адміністративних правопорушень:
порушення керівником банку порядку складання відомостей до Фонду (частина перша статті 16619 Кодексу);
порушення керівником банку порядку подання відомостей до Фонду (частина перша статті 16619 Кодексу);
невиконання керівником банку законних рішень Фонду (частина друга статті 16619 Кодексу);
несвоєчасне виконання керівником банку законних рішень Фонду (частина друга статті 16619 Кодексу);
невнесення банком збору до Фонду (частина третя статті 16619 Кодексу);
несвоєчасне внесення банком збору до Фонду (частина третя статті 16619 Кодексу).
Підставами для притягнення будь-якої особи до адміністративної відповідальності є створення перешкод для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації, до його активів, книг, записів, документів, баз даних (стаття 1667 Кодексу).
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
2.2. Ознаки адміністративних правопорушень та розмір штрафів.
2.2.1. Під порушенням керівником банку порядку складання відомостей до Фонду (частина перша статті 16619 Кодексу) слід розуміти невиконання чи неналежне виконання вимог Фонду щодо порядку складання відомостей до Фонду, встановленому нормативно-правовими актами Фонду.
{Абзац перший підпункту 2.2.1 пункту 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
Порушення керівником банку порядку складання відомостей до Фонду тягне за собою накладення на керівника банку штрафу в розмірі від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.2. Під порушенням керівником банку порядку подання відомостей до Фонду (частина перша статті 16619 Кодексу) слід розуміти недотримання вимог Фонду щодо порядку подання відомостей до Фонду, встановленому нормативно-правовими актами Фонду.
{Абзац перший підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
Порушення керівником банку порядку подання відомостей до Фонду тягне за собою накладення на керівника банку штрафу в розмірі від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.3. Під невиконанням керівником банку законних рішень Фонду (частина друга статті 16619 Кодексу) слід розуміти невиконання законного рішення Фонду в термін (строк), встановлений рішенням Фонду.
Невиконання керівником банку законних рішень Фонду тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.4. Під несвоєчасним виконанням керівником банку законних рішень Фонду (частина друга статті 16619 Кодексу) слід розуміти виконання законного рішення Фонду пізніше терміну (строку), встановленого рішенням Фонду.
{Абзац перший підпункту 2.2.4 пункту 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
Несвоєчасне виконання керівником банку законних рішень Фонду тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.5. Під невнесенням банком збору до Фонду (частина третя статті 16619 Кодексу) слід розуміти відсутність надходження коштів із сплати регулярного збору до Фонду на дату, встановлену Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду.
{Абзац перший підпункту 2.2.5 пункту 2.2 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
Невнесення банком збору до Фонду тягне за собою накладення штрафу на керівника банку в розмірі від 400 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.6. Під несвоєчасним внесенням банком збору до Фонду (частина третя статті 16619 Кодексу) слід розуміти надходження коштів із сплати регулярного збору до Фонду після дати, встановленої Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду.
{Абзац перший підпункту 2.2.6 пункту 2.2 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
Несвоєчасне внесення банком збору до Фонду тягне за собою накладення штрафу на керівника банку в розмірі від 400 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.7. Під створенням перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації (стаття 1667 Кодексу) слід розуміти недопуск чи надання часткового допуску працівниками банку, у тому числі його членами органів управління та контролю, до приміщень за місцезнаходженням банку, у тому числі його відокремлених підрозділів, для здійснення уповноваженою особою Фонду тимчасової адміністрації або ліквідації банку.
Створенням перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації тягне за собою накладення на таку особу штрафу в розмірі від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Під створенням перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації до активів банку, його книг, записів, документів, баз даних (стаття 1667 Кодексу) слід розуміти ненадання, несвоєчасне надання та/або надання не в повному обсязі будь-якою особою доступу уповноваженої особи Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації до активів банку, його книг, записів, документів, баз даних.
Створення перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації до активів банку, його книг, записів, документів, баз даних тягне за собою накладення штрафу на таку особу в розмірі від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Пункт 2.2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
2.3. До керівників банків належать голова, його заступники та члени ради банку, голова, його заступники та члени правління (ради директорів), головний бухгалтер, його заступник.
2.4. При накладенні штрафу враховуються характер учиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, а також обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.
2.5. Обставинами, що пом'якшують відповідальність за адміністративні правопорушення, визнаються обставини, передбачені статтею 34 Кодексу.
2.6. Обставинами, що обтяжують відповідальність за адміністративні правопорушення, визнаються обставини, передбачені статтею 35 Кодексу.
2.7. При вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються Фондом, стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
2.8. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення.
2.9. Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню.
ІІІ. Провадження в справах про адміністративні правопорушення
3.1. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються відповідно до Кодексу.
3.2. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи про адміністративні правопорушення (далі - уповноважена посадова особа), приймає рішення про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з протидією тимчасовій адміністрації та ліквідації банку, з порушенням законодавства у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (статті 1667, 16619 Кодексу), у разі:
відсутності події і складу адміністративного правопорушення;
неосудності особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;
вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони;
закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених пунктом 2.8 розділу II цього Положення;
скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;
з підстав, передбачених статтею 65 Закону України «Про адміністративну процедуру».
{Пункт 3.2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 518 від 02.05.2024}
IV. Протокол про адміністративне правопорушення
4.1. Протокол про вчинення адміністративного правопорушення (додаток 1), пов'язаного з протидією тимчасовій адміністрації та ліквідації та порушенням законодавства у сфері гарантування вкладів фізичних осіб, нормативно-правових актів Фонду, складають уповноважені працівники Фонду в межах своїх повноважень.
{Абзац перший пункту 4.1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 32 від 28.04.2014}
Керівник групи або керівник і члени групи, яка здійснює перевірку банку, мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення безпосередньо під час проведення перевірки.
Уповноважена особа Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації банку має право складати протоколи про адміністративні правопорушення при створенні перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації, його активів, книг, записів, документів, баз даних.
{Пункт 4.1 розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
4.2. Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
4.3. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) особи, яка склала протокол, відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення), місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення, законодавчий та/або нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність за це правопорушення, прізвища, адреси свідків (якщо вони є), пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
4.4. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. При наявності свідків протокол може бути підписано також цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу посадова особа Фонду вносить до нього відповідний запис. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
4.5. При складанні протоколу посадова особа Фонду ознайомлює особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, з її правами і обов'язками, передбаченими статтею 268 Кодексу, та змістом статті 63 Конституції України, про що робиться відмітка в протоколі.
4.6. До протоколу про адміністративне правопорушення додаються оригінали або належним чином засвідчені копії документів, які підтверджують вчинення адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, які мають значення для вирішення справи.
4.7. Протокол реєструється у Фонді не пізніше наступного робочого дня після його складання у журналі реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення (додаток 2), сторінки якого повинні бути прошнуровані та пронумеровані, а також скріплені печаткою Фонду.
{Пункт 4.7 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 1967 від 17.11.2020}
4.8. Облік протоколів проводиться в межах кожного календарного року окремо.
4.9. Журнали реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення зберігаються структурним підрозділом Фонду в установленому порядку протягом трьох років.
4.10. Протокол про адміністративні правопорушення подається уповноваженій посадовій особі не пізніше 3 робочих днів з дня його складання для призначення дати розгляду справи про адміністративне правопорушення.
{Пункт 4.10 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 518 від 02.05.2024}
V. Розгляд справ про адміністративне правопорушення
5.1. Справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцезнаходженням Фонду в 15-денний строк з дня одержання уповноваженою посадовою особою протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.
Уповноважена посадова особа з урахуванням положень статті 32 Закону України «Про адміністративну процедуру» повідомляє учасників не пізніше ніж за 7 календарних днів до дня розгляду справи про дату, час та місце розгляду справи поштовим відправленням, засобами системи електронної пошти Національного банку України або шляхом вручення повідомлення учаснику, про що на копії повідомлення, яка залишається у Фонді, робиться відповідна позначка.
{Абзац другий пункту 5.1 розділу V в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 518 від 02.05.2024}
У разі надходження від особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, обґрунтованого клопотання про відкладення розгляду справи дату та час розгляду справи може бути перенесено уповноваженою посадовою особою в межах загального строку розгляду справи.
{Пункт 5.1 розділу V доповнено абзацом третім згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 518 від 02.05.2024}
Справу може бути розглянуто без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у разі, коли її поінформовано відповідно до абзацу другого пункту 5.1 цього Положення і від неї не надійшло обґрунтоване клопотання про перенесення дати та часу розгляду справи.
{Пункт 5.1 розділу V доповнено абзацом четвертим згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 518 від 02.05.2024}
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має підтвердити свою присутність на розгляді справи шляхом проставляння підпису в Журналі реєстрації присутніх осіб на розгляді справи про адміністративне правопорушення (додаток 3).
{Пункт 5.1 розділу V доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
У разі відсутності на розгляді справи особи, що притягається до адміністративної відповідальності, про це робиться відповідний запис у Журналі реєстрації присутніх осіб на розгляді справи про адміністративне правопорушення.
{Пункт 5.1 розділу V доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
{Пункт 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
5.2. Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім випадків, коли наявні в справі відомості становлять інформацію з обмеженим доступом (у тому числі інформацію, що становить банківську таємницю).
{Пункт 5.2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 518 від 02.05.2024}
5.3. Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність відповідальної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також іншими документами.
5.4. Уповноважена посадова особа оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному й об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
5.5. Якщо при розгляді справи уповноважена посадова особа дійде висновку, що порушення має ознаки злочину, то вона передає матеріали прокурору, органу досудового розслідування.
{Пункт 5.5 розділу V із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 5452 від 18.12.2017}
VI. Постанова за справою про адміністративне правопорушення
6.1. За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення уповноважена посадова особа виносить постанову за справою.
Постанова за справою про адміністративне правопорушення має містити такі реквізити: посаду, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) особи, яка винесла постанову, дату розгляду справи, відомості про особу, щодо якої розглядається справа (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дату та місце народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), місце проживання, місце роботи, посаду), викладення обставин, установлених при розгляді справи про адміністративне правопорушення, зазначення нормативно-правового акта, що передбачає відповідальність за це адміністративне правопорушення, прийняте за справою рішення.
Постанова за справою про адміністративне правопорушення має містити вказівку про порядок і строк її оскарження.
Постанова за справою про адміністративне правопорушення підписується уповноваженою посадовою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою.
6.2. За справою про адміністративне правопорушення уповноважена посадова особа виносить одну з таких постанов:
а) про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу (додаток 4);
{Підпункт "а" пункту 6.2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
б) про закриття справи про адміністративне правопорушення (додаток 5).
{Підпункт "б" пункту 6.2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення виноситься при передачі матеріалів прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин, передбачених пунктом 3.2 розділу ІІІ цього Положення.
{Абзац четвертий пункту 6.2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 5452 від 18.12.2017}
6.3. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи про адміністративне правопорушення. Копія постанови протягом трьох днів вручається або надсилається особі, щодо якої її винесено.
Копія постанови вручається під розписку. Якщо копія постанови надсилається, то про це робиться відповідна відмітка в справі шляхом долучення до неї другого примірника відправленого листа.
6.4. Постановам за справою про адміністративні правопорушення присвоюються реєстраційні номери, що складаються з порядкового номера постанови.
{Абзац перший пункту 6.4 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Облік постанов за справами про адміністративні правопорушення здійснюється шляхом запису їх у журналі обліку постанов за справами про адміністративне правопорушення (додаток 6). Журнал має бути пронумерований, прошнурований та скріплений гербовою печаткою і засвідчується підписом керівника Фонду. Облік постанов проводиться в межах кожного календарного року окремо.
{Абзац другий пункту 6.4 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
VII. Оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення
1. Відповідно до статті 288 Кодексу, статті 79 Закону України «Про адміністративну процедуру» постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено:
а) постанову директора-розпорядника Фонду про накладення адміністративного стягнення - до суду;
б) постанову заступника директора-розпорядника Фонду про накладення адміністративного стягнення - директору-розпоряднику Фонду або до суду.
2. Відповідно до статті 289 Кодексу, частини першої статті 80 Закону України «Про адміністративну процедуру» скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом 10 днів з дня винесення постанови.
3. Директор-розпорядник Фонду розглядає скаргу на постанову заступника директора-розпорядника Фонду по справі про адміністративне правопорушення в 10-денний строк з дня її надходження.
4. Директор-розпорядник Фонду при розгляді скарги на постанову заступника директора-розпорядника Фонду по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обґрунтованість винесеної постанови і приймає одне з рішень, передбачених статтею 293 Кодексу.
Директор-розпорядник Фонду за результатами розгляду скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення оформлює своє рішення у вигляді постанови про розгляд скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення (додаток 7).
Якщо буде встановлено, що постанову винесено заступником директора-розпорядника Фонду, неправомочним вирішувати цю справу, то така постанова скасовується і справа надсилається на розгляд компетентного заступника директора-розпорядника Фонду.
{Розділ VII в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 518 від 02.05.2024}
VIII. Виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу
8.1. Постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу (далі - постанова про накладення штрафу) є обов'язковою для виконання.
8.2. Постанова про накладення штрафу підлягає виконанню з моменту її винесення.
При оскарженні постанови про накладення штрафу постанова підлягає виконанню після залишення скарги без задоволення.
{Абзац другий пункту 8.2 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 5452 від 18.12.2017}
Постанова про накладення штрафу підлягає примусовому виконанню після закінчення строку, встановленого абзацом першим пункту 8.7 цього розділу.
Постанова про накладення штрафу звертається до виконання посадовою особою, яка винесла постанову.
8.3. Постанова про накладення штрафу виконується уповноваженим на те органом у порядку, встановленому Кодексом та іншими законами України.
У разі винесення кількох постанов про накладення штрафу щодо однієї особи кожна постанова виконується окремо.
8.4. За наявності обставин, зазначених у підпунктах «г», «ґ» і «є» пункту 3.2 розділу ІІІ цього Положення (пункти 5, 6 і 9 статті 247 Кодексу), посадова особа, яка винесла постанову про накладення штрафу, припиняє її виконання, про що робить запис у цій постанові з посиланням на відповідний документ (зазначаються назва, реквізити документа та орган, що його видав).
8.5. Питання, пов'язані з виконанням постанови про накладення штрафу, вирішуються посадовою особою, яка винесла постанову.
8.6. Контроль за правильним і своєчасним виконанням постанови про накладення штрафу здійснюється уповноваженою посадовою особою, яка винесла постанову.
8.7. Штраф має бути сплачений порушником не пізніше ніж через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше ніж через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
{Пункт 8.7 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 5452 від 18.12.2017}
8.8. Особа, на яку накладено штраф за вчинення адміністративного правопорушення, сплачує його через банки України.
Після перерахування суми штрафу особа, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, зобов’язана надіслати уповноваженій посадовій особі, яка винесла постанову про накладення штрафу, копію платіжного документа про його сплату для внесення до журналу обліку постанов за справами про адміністративне правопорушення запису про її виконання. Зазначена копія підшивається до справи.
8.9. У разі несплати правопорушником штрафу в установлений строк уповноважена посадова особа Фонду надсилає постанову про накладення штрафу для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, його роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
8.10. Постанова про накладення штрафу, за якою стягнення штрафу проведено повністю, з відміткою про виконання повертається уповноваженій посадовій особі, яка винесла постанову.
IX. Порядок оформлення справи про адміністративне правопорушення
9.1. Ведення справи про адміністративне правопорушення забезпечує відокремлений структурний підрозділ Фонду, у якому працює посадова особа, яка склала протокол про адміністративне правопорушення.
{Абзац перший пункту 9.1 розділу IX в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Провадження по справі про адміністративне правопорушення вважається закінченим після виконання постанови про накладення штрафу, про що має бути зроблена відповідна відмітка в цій постанові, або якщо винесена постанова про закриття справи у випадках, установлених законодавством.
9.2. Справа про адміністративне правопорушення зброшурована, з описом документів, що є у справі про адміністративне правопорушення (додаток 8), прошнуровується, скріплюється гербовою печаткою, засвідчується підписом уповноваженої посадової особи, яка винесла постанову за справою про адміністративне правопорушення, і здається на зберігання до структурного підрозділу Фонду, уповноваженого на зберігання документів.
{Пункт 9.2 розділу IX із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
9.3. Справи про адміністративні правопорушення зберігаються структурним підрозділом Фонду в установленому порядку протягом трьох років.
Додаток 1 |
ПРОТОКОЛ
про вчинення адміністративного правопорушення
{Додаток 1 в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013}
Додаток 2 |
ЖУРНАЛ
реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення
№ з/п | Номер та дата складання протоколу | Дата та місце вчинення правопорушення | Відомості про особу, щодо якої складено протокол | Посада, прізвище, ініціали особи (осіб), що склала(и) протокол | Примітка | ||
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) | посада | місце роботи | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Додаток 3 |
ЖУРНАЛ
реєстрації присутніх осіб на розгляді справи про адміністративне правопорушення
№ з/п | Дата розгляду справи | Найменування банку | Відомості щодо присутності особи, що притягується до адміністративної відповідальності, на розгляді справи | Відомості про наявність клопотань особи, що притягується до адміністративної відповідальності (їх стислий зміст) | Підпис особи, що притягується до адміністративної відповідальності та присутня при розгляді справи про порушення | ||
прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) | посада | документ, що підтверджує особу | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
{Положення доповнено новим Додатком 3 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1967 від 17.11.2020}
Додаток 4 |
ПОСТАНОВА
про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу
{Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 5452 від 18.12.2017}
Додаток 5 |
ПОСТАНОВА
про закриття справи про адміністративне правопорушення
{Додаток 5 із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 41 від 30.12.2013, № 5452 від 18.12.2017}
Додаток 6 |
ФОНД ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
ЖУРНАЛ
обліку постанов за справами про адміністративне правопорушення
№ з/п | Реєстраційний номер постанови | Дата винесення постанови | Посада, прізвище та ініціали особи, яка винесла постанову | Прізвище, ініціали, посада, місце роботи порушника | Резолютивна частина постанови | Відмітка про виконання постанови | Постанову оскаржено | Рішення органу (посадової особи), що розглянув скаргу | Примітка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
{Додаток 6 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 5452 від 18.12.2017}
Додаток 7 |
Постанова
про розгляд скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення
{Додаток 7 із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 5452 від 18.12.2017, № 518 від 02.05.2024}
Додаток 8 |
ОПИС
документів, що є у справі про адміністративне правопорушення