open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

від 18 серпня 2010 р. N 1695-р

Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової

програми підтримки соціально-економічного

розвитку малих міст на 2011-2015 роки

1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми підтримки
соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки, що
додається.
Визначити Міністерство регіонального розвитку та будівництва
державним замовником Програми.
2. Міністерству регіонального розвитку та будівництва разом
із заінтересованими центральними органами виконавчої влади
підготувати та подати в двомісячний строк Кабінетові Міністрів
України проект Державної цільової програми підтримки
соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки.

Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 39

СХВАЛЕНО

розпорядженням Кабінету Міністрів України

від 18 серпня 2010 р. N 1695-р
КОНЦЕПЦІЯ

Державної цільової програми підтримки

соціально-економічного розвитку малих міст

на 2011-2015 роки

Загальна частина
Концепція Державної цільової програми підтримки
соціальноекономічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки
(далі - Програма) розроблена з урахуванням положень Конституції
України ( 254к/96-ВР ), Закону України "Про місцеве самоврядування
в Україні" ( 280/97-ВР ), Державної стратегії регіонального
розвитку на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету
Міністрів України від 21 липня 2006 р. N 1001 ( 1001-2006-п )
(Офіційний вісник України, 2006 р., N 30, ст. 2132), Порядку
розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 106
( 106-2007-п ) (Офіційний вісник України, 2007 р., N 8, ст. 313).
У Концепції Програми враховано національний і європейський
досвід становлення та організації місцевого самоврядування.
Визначення проблеми, на розв'язання

якої спрямована Програма
Соціально-економічний розвиток держави можливий лише за умови
модернізації національної економіки, досягнення макроекономічної
стабілізації, активізації інвестиційної діяльності, розвитку
підприємництва у регіонах, важливою складовою частиною яких є малі
міста.
Законодавча неврегульованість механізмів перспективного
розвитку малих міст та недостатнє врахування їх специфіки
загострили проблеми соціально-економічного розвитку, призвели до
занепаду житлово-комунального та шляхового господарства, значного
підвищення рівня безробіття, зубожіння населення. Виконання
програм соціально-економічного та культурного розвитку малих міст
не забезпечується їх власними фінансовими ресурсами та коштами
державного бюджету.
Недостатнє законодавче врегулювання питань організації та
функціонування місцевого самоврядування в малих містах призвело до
руйнування їх соціальної та комунальної структури, погіршення
якості громадських та адміністративних послуг.
У малих містах накопичилося багато складних економічних,
соціальних, екологічних та техногенних проблем, які потребують
негайного розв'язання.
Аналіз причин виникнення проблеми

та обґрунтування необхідності її розв'язання

програмним методом
Кризове соціально-економічне становище малих міст викликане:
погіршенням фінансово-економічних показників діяльності
переважної більшості містоутворювальних підприємств, багато з яких
взагалі припинили свою діяльність, внаслідок чого істотно
скоротилися надходження коштів до бюджетів усіх рівнів;
недосконалістю адміністративно-територіального устрою та
відсутністю генеральних планів забудови, невизначеністю меж малих
міст;
недостатністю повноважень органів місцевого самоврядування у
сфері земельних відносин;
невідповідністю доходів місцевих бюджетів витратам на
виконання органами місцевого самоврядування малих міст власних
повноважень;
недостатнім фінансуванням державою витрат органів місцевого
самоврядування на виконання делегованих їм повноважень;
відсутністю інтегрованих до державної та регіональних
стратегій стратегічних планів розвитку малих міст;
незавершеністю розмежування об'єктів (у тому числі земель)
державної та комунальної власності;
несправедливим розподілом коштів державного бюджету, що
спрямовуються на соціально-економічний розвиток малих міст;
незадовільним фінансово-економічним становищем підприємств
житлово-комунального господарства, незадовільним станом їх
основних фондів;
слабкою конкуренцією на ринках товарів і послуг у сфері
житлово-комунального господарства;
низьким рівнем розвитку міської інфраструктури, сфери
соціальних послуг;
неактивною участю жителів малих міст в управлінні ними;
відсутністю комплексної системи підготовки, перепідготовки та
підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування;
відсутністю ефективних механізмів організації співпраці між
територіальними громадами під час розв'язання спільних проблем;
недостатністю коштів у бюджетах розвитку територіальних
громад для інвестицій в інфраструктуру;
недосконалістю податкового законодавства, що не дає змоги
територіальним громадам сформувати власну податкову базу на основі
місцевих податків і зборів;
відсутністю генеральних планів розвитку та планів розвитку
інвестиційно привабливих територій;
низьким рівнем організації транспортного зв'язку із
сільськими населеними пунктами в зоні впливу малих міст;
незадовільним станом благоустрою, збирання, зберігання та
знешкодження твердих побутових, токсичних відходів;
низьким рівнем захисту населення та їх територій від
надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.
Мета Програми
Метою Програми є:
створення організаційних, нормативно-правових та економічних
механізмів забезпечення позитивних зрушень у
соціально-економічному розвитку малих міст, екологічної та
техногенної безпеки їх територій, підвищення життєвого рівня
населення;
поліпшення якості адміністративних та громадських послуг, що
надаються населенню, шляхом удосконалення територіального
управління на основі ефективного використання ресурсного та
науково-виробничого потенціалу, ринкових перетворень у
господарському комплексі;
розроблення правових засад та механізмів державного
стимулювання розвитку інфраструктури малих міст на основі
збалансування загальнодержавних, регіональних і місцевих інтересів
з урахуванням пріоритетів розв'язання проблем малих міст,
визначених Асоціацією малих міст України на щорічній конференції
"Держава і малі міста. Програма партнерства", яка відбулася 6-7
липня 2010 року.
Визначення оптимального варіанта

розв'язання проблеми на основі порівняльного

аналізу можливих варіантів
Розв'язання проблем соціально-економічного розвитку малих
міст може відбуватися за двома варіантами:
перший - поступове вирішення проблемних питань малих міст
протягом усього процесу виходу України з фінансової та економічної
кризи за рахунок збільшення витрат державного бюджету на
соціально-економічний розвиток цих міст у наступних роках;
другий - створення необхідної законодавчої бази для
формування і забезпечення діяльності територіальних громад,
органів місцевого самоврядування, що здатні взяти на себе
визначену законом відповідальність за сталий розвиток своїх
територій та створення повноцінного життєвого середовища для
територіальних громад, утворення на базі малих міст центрів
соціально-економічного розвитку територій в межах їх впливу на
інші населені пункти шляхом впровадження інноваційних механізмів
муніципального менеджменту.
Більш оптимальним є другий варіант.
Шляхи і способи розв'язання проблеми,

строк виконання Програми
Проблеми соціально-економічного розвитку малих міст
передбачається розв'язати шляхом:
формування законодавчої бази, спрямованої на створення
передумов для сталого розвитку малих міст, з дотриманням принципів
Європейської хартії місцевого самоврядування;
визначення переліку пріоритетних завдань для розв'язання
основних інфраструктурних проблем малих міст, виконання яких
поліпшить економічну привабливість малих міст, що сприятиме їх
соціально-економічному розвитку;
надання місцевим бюджетам малих міст прямих субвенцій на
соціально-економічний розвиток за рахунок частки щорічної
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на
соціальноекономічний розвиток, що визначається пропорційно
чисельності населення малих міст;
активізації участі жителів малих міст в їх управлінні;
розроблення та впровадження інноваційних механізмів
забезпечення розвитку територіальних громад малих міст;
розширення дохідної бази місцевих бюджетів малих міст,
створення умов для залучення інвестиційних ресурсів для виконання
їх програм розвитку;
погодження державних цільових (галузевих), регіональних та
місцевих програм в частині соціально-економічного розвитку малих
міст з їх міськими радами;
фінансування за рахунок коштів державного бюджету розроблення
генеральних планів та іншої містобудівної і землевпорядної
документації малих міст.
Програму передбачено на 2011-2015 роки. Виконання Програми
здійснюватиметься в два етапи:
на першому етапі (2011-2012 роки) передбачається розробити і
прийняти нові та внести зміни до нормативно-правових актів щодо
соціально-економічного розвитку малих міст, удосконалення
територіального управління;
на другому етапі (2013-2015 роки) передбачається провести
аналіз виконання Програми на першому етапі, скоригувати і
здійснити додаткові заходи з виконання Програми в частині
соціально-економічного розвитку малих міст. Законодавчо визначити
територіальну основу місцевого самоврядування.
Етапи і строки виконання Програми зумовлюються першочерговими
та перспективними завданнями трансформації і повинні відповідати
етапам проведення реформи місцевого самоврядування, бюджетної,
податкової, земельної реформи, а також реформи у сфері
житлово-комунального господарства.
Очікувані результати виконання Програми,

визначення її ефективності
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
створення організаційних, нормативно-правових та економічних
механізмів досягнення позитивних зрушень у соціально-економічному
розвитку малих міст, екологічної та техногенної безпеки їх
територій;
поліпшення якості адміністративних послуг, що надаються
населенню, шляхом ефективного використання ресурсного та
науково-виробничого потенціалу, ринкових перетворень у
господарському комплексі, розроблення правових засад та механізмів
державного стимулювання цих процесів;
сприяння розвитку регіонів на основі збалансування
загальнодержавних, регіональних і місцевих інтересів.
Оцінка фінансових, матеріально-технічних,

трудових ресурсів, необхідних

для виконання Програми
Конкретні обсяги фінансових, матеріально-технічних і трудових
ресурсів для соціально-економічного розвитку малих міст будуть
визначені під час розроблення завдань і заходів з виконання
Програми.
Видатки для виконання Програми здійснюватимуться за рахунок
коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел фінансування.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: