У Х В А Л АКОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкриттіконституційного провадження у справі
за конституційним поданням Президента України
щодо відповідності Конституції України
(конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України
"Про заходи із забезпечення житлом окремих категорій
громадян, які відповідно до законодавства мають право
на його отримання" та останнього абзацу пункту 4
Порядку надання державних гарантій за зобов'язаннями
Державної іпотечної установи, затвердженого
Постановою Кабінету Міністрів України
"Питання надання державних гарантій
за зобов'язаннями Державної іпотечної установи"
м. Київ, Справа N 2-54/2009
18 листопада 2009 року
N 57-у/2009
Конституційний Суд України у складі суддів: Головіна Анатолія Сергійовича - головуючого, доповідача, Бауліна Юрія Васильовича, Вдовіченка Сергія Леонідовича, Дідківського Анатолія Олександровича, Домбровського Івана Петровича, Кампа Володимира Михайловича, Колоса Михайла Івановича, Лилака Дмитра Дмитровича, Маркуш Марії Андріївни, Мачужак Ярослави Василівни, Нікітіна Юрія Івановича, Ткачука Павла Миколайовича, Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного
провадження у справі за конституційним поданням ( n0021100-09 )
Президента України щодо відповідності Конституції України
(конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Про
заходи із забезпечення житлом окремих категорій громадян, які
відповідно до законодавства мають право на його отримання" від
17 червня 2009 року N 684 ( 684-2009-п ) (Офіційний вісник
України, 2009 р., N 51, ст. 1729) (далі - Постанова N 684) та
останнього абзацу пункту 4 Порядку надання державних гарантій за
зобов'язаннями Державної іпотечної установи, затвердженого
Постановою Кабінету Міністрів України "Питання надання державних
гарантій за зобов'язаннями Державної іпотечної установи" від
3 серпня 2006 року N 1094 ( 1094-2006-п ) зі змінами, внесеними
Постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 року
N 684 ( 684-2009-п ) (Офіційний вісник України, 2006 р., N 32,
ст. 2319; 2009 р., N 51, ст. 1729) (далі - Постанова N 1094).
Заслухавши суддю-доповідача Головіна А.С. та дослідивши
матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України Указом від 22 липня 2009 року N 565
зупинив дію Постанови N 684 ( 684-2009-п ) та останнього абзацу
пункту 4 Порядку надання державних гарантій за зобов'язаннями
Державної іпотечної установи, затвердженого Постановою N 1094
( 1094-2006-п ), та одночасно звернувся до Конституційного Суду
України з клопотанням визнати їх такими, що не відповідають
Конституції України ( 254к/96-ВР ) (є неконституційними).
Постановою N 684 ( 684-2009-п ) Кабінет Міністрів України
доручив Державній іпотечній установі (далі - Установа) здійснювати
за рахунок коштів, залучених Установою під державні гарантії
2007-2008 років, фінансування у 2009 році завершення будівництва
житлових об'єктів із ступенем готовності більш як 70 відсотків та
строком здачі в експлуатацію не пізніше 25 грудня 2009 року шляхом
придбання такого житла та викуп готового житла з подальшою його
передачею головним розпорядникам бюджетних коштів для забезпечення
житлом окремих категорій громадян, які відповідно до законодавства
мають право на його отримання (пункт 1) ( 684-2009-п ). У зв'язку
з цим Постановою N 684 ( 684-2009-п ) доповнено пункт 4 Порядку
надання державних гарантій за зобов'язаннями Установи,
затвердженого Постановою N 1094 ( 1094-2006-п ), абзацом такого
змісту:
"Допускається використання Установою запозичень для
фінансування заходів із забезпечення житлом окремих категорій
громадян, які відповідно до законодавства мають право на його
отримання, з використанням аукціонного механізму визначення
найменшої собівартості 1 квадратного метра новозбудованого житла
або шляхом придбання готового житла з подальшою його передачею
головним розпорядникам бюджетних коштів для забезпечення
зазначених категорій громадян".
Суб'єкт права на конституційне подання вважає, що Постанова
N 684 ( 684-2009-п ), а також останній абзац пункту 4 Порядку
надання державних гарантій за зобов'язаннями Установи,
затвердженого Постановою N 1094 ( 1094-2006-п ), є
неконституційними, оскільки засади створення і функціонування
кредитного та інвестиційного ринків згідно з пунктом 1 частини
другої статті 92 Конституції України ( 254к/96-ВР ) встановлюються
виключно законами України. Такі засади, на його думку, до 1 січня
2012 року визначено Законом України "Про запобігання впливу
світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та
житлового будівництва" ( 800-17 ).
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою
від 29 жовтня 2009 року відмовила у відкритті конституційного
провадження у цій справі на підставі пункту 2 статті 45 Закону
України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ) -
невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим
Законом України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).
3. Вирішуючи питання про відкриття конституційного
провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з
такого.
Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) у конституційному поданні повинно зазначатися
правове обґрунтування тверджень щодо неконституційності правового
акта або його окремих положень (пункт 4 частини другої статті 39)
( 422/96-ВР ); предметом розгляду Конституційного Суду України
може бути конституційне подання, в якому викладаються аргументи і
стверджуються про неконституційність законів, інших правових актів
Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету
Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної
Республіки Крим (частина перша статті 71) ( 422/96-ВР ).
Мотивуючи неконституційність Постанови N 684 ( 684-2009-п )
та останнього абзацу пункту 4 Порядку надання державних гарантій
за зобов'язаннями Установи, затвердженого Постановою N 1094
( 1094-2006-п ), суб'єкт права на конституційне подання
наводить зміст норм, закріплених у статті 6,
частині другій статті 19, пункті 1 частини другої статті 92
Конституції України ( 254к/96-ВР ), та окремих правових позицій
Конституційного Суду України, однак не зазначає правового
обґрунтування неконституційності вказаних актів Кабінету Міністрів
України, що є підставою для відмови у відкритті конституційного
провадження у справі згідно з пунктом 2 статті 45 Закону України
"Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153
Конституції України ( 254к/96-ВР ), статтями 13, 39, 45, 50, 71
Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ),
Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі
за конституційним поданням ( n0021100-09 ) Президента України щодо
відповідності Конституції України (конституційності) Постанови
Кабінету Міністрів України "Про заходи із забезпечення житлом
окремих категорій громадян, які відповідно до законодавства мають
право на його отримання" від 17 червня 2009 року N 684
( 684-2009-п ) та останнього абзацу пункту 4 Порядку надання
державних гарантій за зобов'язаннями Державної іпотечної установи,
затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України "Питання
надання державних гарантій за зобов'язаннями Державної іпотечної
установи" від 3 серпня 2006 року N 1094 ( 1094-2006-п ) (зі
змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від
17 червня 2009 року N 684) ( 684-2009-п ), на підставі пункту 2
статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) - невідповідність конституційного подання
( n0021100-09 ) вимогам, передбаченим Конституцією України
( 254к/96-ВР ), Законом України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ).
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
{ Текст взято з сайту Конституційного Суду України }
Джерело:Офіційний портал ВРУ