{Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження КМ № 469-р від 04.07.2018}
Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1069 від 14.11.2012}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1109 від 20.10.2011
№ 1069 від 14.11.2012
№ 557 від 07.08.2013
Розпорядженням КМ
№ 92-р від 08.02.2017}
1. Затвердити план заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення, що додається.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1069 від 14.11.2012}
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям:
забезпечити в установлені строки виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням;
надсилати щороку до 15 січня Міністерству соціальної політики інформацію про стан виконання зазначеного плану заходів для її узагальнення і подання до 15 лютого Кабінетові Міністрів України.
{Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1069 від 14.11.2012}
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПЛАН
заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення
{У Плані заходів слова “державна служба зайнятості”, “МОНмолодьспорт”, “Держмолодьспорт” замінено відповідно словами “Державна служба зайнятості”, “МОН”, “Мінмолодьспорт” згідно з Постановою КМ № 557 від 07.08.2013}
1. Внести зміни до власних нормативно-правових актів з питань професійної орієнтації відповідно до Концепції державної системи професійної орієнтації населення.
Мінсоцполітики, МОН, Протягом 2013 року. |
2. Включати до територіальних та місцевих програм зайнятості населення заходи щодо забезпечення розвитку системи професійної орієнтації населення та проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Рада міністрів Постійно. |
3. Надавати адресні профорієнтаційні послуги особам з інвалідністю з урахуванням їх особистих потреб, ступеня втрати здоров’я, обмеження життєдіяльності та потреб ринку праці та проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
МОЗ, МОН, Постійно. |
4. Забезпечувати надання на належному рівні профорієнтаційних послуг випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які не працевлаштовані та не навчаються, з метою усвідомленого вибору ними актуальних на ринку праці професій, а також подальшого навчання та працевлаштування. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Рада міністрів Постійно. |
5. Удосконалювати систему профільного навчання учнів старшої школи за технологічним напрямом з урахуванням наявних та перспективних потреб ринку праці.
МОН, Постійно. |
6. Розробити та впровадити у навчальних закладах навчальні програми і методичне забезпечення курсів профорієнтаційного спрямування.
МОН, Протягом 2013 року. |
7. Проводити профорієнтаційну роботу з молоддю із залученням організацій роботодавців та їх об’єднань, організацій профспілок та їх об’єднань з метою мотивації до вибору робітничих професій, необхідних у реальному секторі економіки. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
МОН, Мінмолодьспорт, Постійно. |
8. Забезпечувати проведення на належному рівні профорієнтаційної роботи в установах виконання покарань Державної кримінально-виконавчої служби та навчальних закладах, створених з метою професійно-технічного та загальноосвітнього навчання засуджених. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Мін'юст, Державна служба зайнятості, |
{Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 92-р від 08.02.2017}
9. Забезпечувати професійну переорієнтацію незайнятого населення, в тому числі молоді, вивільнюваних працівників та працюючого персоналу з урахуванням потреб особистості, виробництва та ринку праці. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Державна служба зайнятості, Постійно. |
10. Забезпечити надання профорієнтаційних послуг особам віком старше 45 років з метою формування в них конструктивної стратегії поведінки на ринку праці, сприяння підвищенню соціальної та професійної мобільності, мотивації до легальної зайнятості в Україні. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Мінсоцполітики, Постійно. |
11. Підвищувати рівень мобільності профорієнтаційних послуг, використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології та засоби зв’язку у процесі профорієнтаційної роботи.
МОН, Мінсоцполітики, Постійно. |
12. Удосконалювати науково-методичне забезпечення з питань професійної орієнтації різних цільових груп населення відповідно до основних видів праці, проводити прикладні наукові дослідження у сфері професійної орієнтації населення і впроваджувати їх результати у практику.
Національна академія педагогічних наук, |
{Пункт 12 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 92-р від 08.02.2017}
13. Забезпечувати висвітлення питань професійної орієнтації населення у державних засобах масової інформації.
Держкомтелерадіо, центральні органи Постійно. |
14. Передбачати вивчення питань професійної орієнтації населення у програмах підвищення кваліфікації педагогічних, медичних та інших працівників.
МОН, Постійно. |
15. Розробити у разі потреби галузеві кваліфікаційні характеристики посад педагогічних працівників та інших фахівців, які провадять діяльність у сфері професійної орієнтації населення, внести відповідні доповнення до Національного класифікатора “Класифікатор професій”, переліків напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями.
МОН, Протягом 2013-2014 років. |
16. Залучати міжнародну технічну допомогу для розвитку державної системи професійної орієнтації населення, а також вивчення міжнародного досвіду у відповідній сфері.
Мінсоцполітики, МЗС, Постійно. |
17. Сприяти створенню сучасної матеріально-технічної бази для професійної орієнтації населення у державній службі зайнятості та загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах шляхом залучення коштів роботодавців, а також коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття відповідно до Законів України “Про зайнятість населення” та “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”.
Рада міністрів Постійно. |
18. Забезпечувати під час формування державної політики у сферах кінематографії, культури та мистецтв пропагування гідних умов праці та висвітлення тематики, пов’язаної з професійною орієнтацією населення.
{План заходів в редакції Постанови КМ № 1069 від 14.11.2012}