ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
02.04.2010 N 91
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
28 квітня 2010 р.
за N 309/17604
Про затвердження Порядку діяльності групаналізу політики у центральних органах
виконавчої влади
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від
02.03.2010 N 334-р ( 334-2010-р ) "Питання діяльності груп аналізу
політики у центральних органах виконавчої влади" та з метою
упорядкування роботи груп аналізу політики у центральних органах
виконавчої влади Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок діяльності груп аналізу політики у
центральних органах виконавчої влади, що додається.
2. Центру адаптації державної служби до стандартів
Європейського Союзу у встановленому порядку подати цей наказ на
державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Адміністративно-фінансовому департаменту забезпечити
оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Головдержслужби.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного
опублікування.
Начальник Головдержслужби Т.Мотренко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Головдержслужби
02.04.2010 N 91
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
28 квітня 2010 р.
діяльності груп аналізу політики
у центральних органах виконавчої влади
1. Цей Порядок регулює питання створення та діяльності груп
аналізу політики у центральних органах виконавчої влади.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні: аналіз політики - методика та практика демократичного
урядування, що полягає у всебічному вивченні ситуації та
визначенні проблеми у певній сфері (секторі) державного
управління, аналізі її причин, визначенні альтернативних шляхів її
розв'язання та виборі оптимальних рішень на основі оцінки впливу
та із врахуванням позицій різних зацікавлених сторін; групи аналізу політики - робочі групи, які утворюються
центральними органами виконавчої влади з метою аналізу проблеми у
певній сфері (секторі) державного управління та підготовки проекту
політичної пропозиції для вирішення цієї проблеми; документ щодо політики - документ, який розробляється
відповідними групами аналізу політики, містить аналіз проблеми у
певній сфері (секторі) державного управління та спрямований на
вибір оптимальних шляхів, механізму і засобів вирішення цієї
проблеми.
3. Центральні органи виконавчої влади подають щороку
Головдержслужбі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку
пропозиції щодо утворення груп аналізу політики для узагальнення
та внесення їх Українській частині Комітету з питань
співробітництва між Україною та Європейськими Співтовариствами
(Європейським Союзом) (далі - УЧК) для схвалення.
4. Після схвалення пропозицій УЧК наказом центрального органу
виконавчої влади утворюється група аналізу політики із зазначенням
її керівника та персонального складу.
5. Керівник групи аналізу політики, який призначається з
числа заступників керівника центрального органу виконавчої влади,
забезпечує участь працівників у діяльності групи аналізу політики.
6. Кількість членів групи аналізу політики може становити від
7 до 10 осіб. До складу групи аналізу політики входять державні
службовці не нижче четвертої категорії посад державних службовців.
7. До складу групи аналізу політики можуть входити працівники
інших центральних органів виконавчої влади (за згодою),
представники громадських організацій (за згодою).
8. У разі залучення представників інших центральної органів
виконавчої влади наказом про створення групи аналізу політики
визначається головний розробник документа щодо політики.
9. Діяльність груп аналізу політики провадиться у формі
тренінгових програм і заходів відповідно до графіка, затвердженого
Головдержслужбою.
10. Групи аналізу політики проводять аналіз проблеми у певній
сфері (секторі) державного управління та готують проект документа
щодо політики, орієнтовний зміст якого наведений у додатку 2 до
цього Порядку. З цією метою групи аналізу політики: визначають проблему і методи аналізу політики (формують
дерево проблем); формують цілі та результати політики, будують матрицю
політики; ідентифікують та обирають альтернативні шляхи розв'язання
проблем і впровадження політики; проводять аналіз впливу урядових рішень на різні сфери
суспільного життя та аналіз ризиків; розраховують вартість урядового рішення; проводять публічні консультації та громадські обговорення у
процесі вироблення варіантів розв'язання проблеми; планують впровадження та моніторинг реалізації політики.
11. Результатом роботи груп аналізу політики є документ щодо
політики, який у місячний строк після схвалення УЧК вноситься в
установленому порядку до Кабінету Міністрів України, оформлений як
політична пропозиція.
12. Методично-організаційний супровід діяльності груп аналізу
політики здійснює Центр адаптації державної служби до стандартів
Європейського Союзу шляхом: інформування зацікавлених центральних органів виконавчої
влади про графік їх роботи; забезпечення реалізації тренінгових програм; розміщення на офіційному веб-сайті інформації щодо діяльності
груп аналізу політики; організації та проведення консультацій в рамках підготовки
документів з аналізу політики.
Перший заступник
Начальника Головдержслужби В.Ткач
Додаток 1до Порядку діяльності груп
аналізу політики
у центральних органах
щодо утворення груп аналізу політики в _______________________________________________
(найменування центрального органу виконавчої влади)
Пріоритет, на виконання якого спрямована робота групи аналізу
політики: ________________________________________________________
Керівник групи аналізу політики (на рівні не нижче заступника
керівника центрального органу виконавчої влади): _________________(П.І.Б., посада)
Орієнтовний склад групи аналізу політики:
------------------------------------------------------------------ П.І.Б. | Найменування посади | Контактна | | | інформація | --------------------+--------------------------+----------------| | | | -----------------------------------------------------------------
Додаток 2до Порядку діяльності груп
аналізу політики
у центральних органах
виконавчої влади
ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТдокумента щодо політики
1. Вступ Мета розробки документа. Процес розробки стратегії та учасники процесу.
2. Опис ситуації Аналіз ситуації. Існуючі стратегії/програми у даному секторі. Інституції, відповідальні за даний сектор. Основні цільові групи (зацікавлені сторони).
3. Визначення проблеми (наприклад, низька відповідність
вимогам ЄС, низька інституційна спроможність до виконання завдань
в рамках угоди про асоціацію з ЄС тощо).
4. Цілі аналізу політики Стислий опис цілей (наприклад, досягнення відповідності
вимогам ЄС щодо зобов'язань угоди про асоціацію з ЄС, підготовка
сектору до виконання зобов'язань у рамках угоди про асоціацію з
ЄС).
5. Основні напрями діяльності для досягнення поставлених
цілей Завдання, пов'язані з виконанням угоди про асоціацію з ЄС, -
докладний опис. Ідентифікація альтернативних рішень на різних
рівнях: політичному - визначення можливих рішень на політичному
рівні; законодавства - ідентифікація необхідних нормативних актів і
стислий виклад суті кожного з них; інституцій - визначення інституційної спроможності до
виконання вищезазначених завдань; фінансів - загальні підрахунки фінансових ресурсів,
необхідних для впровадження кожного завдання.
6. Можливі наслідки оцінка наслідків для сектору та економіки в цілому; оцінка впливу на державний бюджет; оцінка впливу на суспільство (на різні групи інтересів).
7. Основні кроки (щорічні плани) та відповідальні інституції
8. Критерії оцінки ефективності, що свідчитимуть про
досягнення цілей і зміни у даному секторі.
9. Моніторинг та оцінка ефективності аналізу політики.
Джерело:Офіційний портал ВРУ