Про затвердження Положення про базову організацію у будівництві
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 577 від 02.06.2021}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1390 від 28.12.2011
№ 632 від 18.08.2017
№ 577 від 02.06.2021
№ 416 від 28.04.2023}
Відповідно до статті 10 Закону України "Про будівельні норми" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про базову організацію у будівництві, що додається.
{Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 577 від 02.06.2021}
ПОЛОЖЕННЯ
про базову організацію у будівництві
{Назва Положення із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 577 від 02.06.2021}
{У тексті Положення слово "Мінрегіонбуд" у всіх відмінках замінено словом "Мінрегіон" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 1390 від 28.12.2011}
{У тексті Положення слово "Мінрегіон" в усіх відмінках замінено словом "Мінінфраструктури" згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023}
1. Це Положення визначає основні завдання та функції базових організацій у будівництві (далі - базові організації).
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
2. Базові організації у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
3. Базові організації визначаються Мінінфраструктури із числа підприємств, установ та організацій, що можуть здійснювати функції щодо виконання робіт із нормування у будівництві за визначеними напрямами.
{Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
4. Для включення до переліку базових організацій підприємство, установа та організація подає Мінінфраструктури заяву за встановленою Міністерством формою.
До заяви про включення до переліку базових організацій додаються документи, що підтверджують спроможність здійснення функцій щодо виконання робіт із нормування у будівництві за відповідним напрямом або напрямами і містять:
інформацію щодо забезпечення персоналом (кількісний склад, рівень кваліфікації), зокрема відомості про осіб, яких планується залучати до розроблення проектів будівельних норм (з наданням копій документів про їх призначення/залучення та професійний рівень);
відомості про власні або залучені акредитовані випробувальні лабораторії, що містять назву, місцезнаходження, номер атестата про акредитацію, строк дії атестата про акредитацію, сферу акредитації, види випробувань та статус випробувальної лабораторії (з наданням копій підтвердних документів), якщо виконання робіт із нормування у будівництві потребує здійснення лабораторних досліджень;
інформацію щодо показників діяльності (за останні три роки), в тому числі:
публікаційної активності, зокрема наукометричних показників, які використовуються у міжнародній системі експертизи (за наявності);
результатів створення та використання об’єктів права інтелектуальної власності за роки діяльності за відповідним напрямом нормування (за наявності);
досвіду виконання заявником або його працівниками робіт із нормування у будівництві, а також робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та містобудування.
{Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
5. Напрями науково-технічної діяльності у будівництві, за якими базова організація виконує функції щодо здійснення робіт із нормування у будівництві (далі - напрями), визначаються за:
об’єктами нормування у будівництві відповідно до Закону України "Про будівельні норми";
групами будівель та споруд (код згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000);
основними вимогами до споруд відповідно до Закону України "Про будівельні норми";
умовами та технологіями будівництва;
групою споруд чи будівництва (код згідно з НК 004:2020 "Український класифікатор нормативних документів");
організацією та економікою будівництва.
{Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
{Пункт 6 виключено на підставі Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
7. Для розгляду питання спроможності здійснення робіт із нормування у будівництві за відповідним напрямом або напрямами підприємствами, установами та організаціями Мінінфраструктури утворює експертну комісію, до складу якої включаються відповідальні працівники заінтересованих центральних органів виконавчої влади, вчені та фахівці будівельної галузі.
Положення про експертну комісію затверджується Мінінфраструктури.
Заяви щодо включення до переліку базових організацій розглядаються протягом 80 днів.
Підставою для відмови у включенні до переліку базових організацій у будівництві є:
недостовірність даних у документах, поданих заявником;
заява, подана (підписана) особою, яка не має на це повноважень;
документи, подані заявником, оформлені з порушенням вимог, установлених пунктом 4 цього Положення.
{Пункт 7 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
8. Базова організація починає виконувати свої основні завдання та функції з дня набрання чинності наказом Мінінфраструктури про включення її до переліку базових організацій.
{Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
9. Базова організація подає щороку Мінінфраструктури актуальну інформацію, зазначену в абзацах третьому - восьмому пункту 4 цього Положення.
У разі зміни відомостей про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань базова організація інформує про це Мінінфраструктури у триденний строк.
Перелік базових організацій разом з інформацією щодо юридичної особи розміщується на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва та офіційному веб-сайті Мінінфраструктури.
{Пункт 9 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
10. Підприємство, установа та організація виключається з переліку базових організацій за власним бажанням або на підставі висновку експертної комісії у разі невиконання функцій, визначених підпунктами 5 і 9 пункту 12 цього Положення.
{Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
11. Основним завданням базової організації є дослідне, нормативно-методичне та інформаційне забезпечення визначеного напряму діяльності.
{Пункт 11 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
12. Базова організація відповідно до основного завдання виконує такі функції:
1) збирає та узагальнює відомості про стан науково-технічного розвитку будівельної галузі на світовому і національному рівні;
2) розробляє проекти будівельних норм;
3) розглядає проекти будівельних норм, розроблені іншими базовими організаціями;
4) перевіряє проекти будівельних норм щодо відповідності вимогам законодавства, забезпечує їх взаємоузгодженість та актуалізацію;
5) проводить на безоплатній основі моніторинг будівельних норм, надає роз’яснення, консультації, інформаційну підтримку;
6) висвітлює результати своєї діяльності у фахових виданнях, на конференціях, симпозіумах, семінарах тощо;
7) вносить пропозиції щодо пріоритетів наукових досліджень з питань нормування, що проводяться за рахунок бюджетних коштів;
8) досліджує питання провадження науково-технічної діяльності, готує пропозиції щодо доцільності, умов та порядку впровадження новітніх технологій;
9) готує за визначеним напрямом діяльності та подає щороку до Мінінфраструктури науково-аналітичний звіт за результатами аналізу питань, що потребують унормування, та аналізу пропозицій інших базових організацій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб.
{Пункт 12 в редакції Постанови КМ № 577 від 02.06.2021}
13. Базова організація має право:
вносити пропозиції щодо удосконалення системи базових організацій;
утворювати науково-технічні, координаційні, експертні ради та робочі групи за відповідними напрямами діяльності.