open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
{ Конституційне провадження у справі за конституційним

поданням Президента припинено згідно з

Ухвалою Конституційного Суду

N 18-уп/2009 ( va18u710-09 ) від 07.04.2009 }

З мотивів невідповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
Указом Президента України від 29 жовтня 2008 року N 970
( 970/2008 ) "Про зупинення дії пункту 1 розпорядження Кабінету
Міністрів України від 17 жовтня 2008 року N 1335-р" згідно з
пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України
( 254к/96-ВР ) зупинено дію пункту 1 розпорядження Кабінету
Міністрів України від 17 жовтня 2008 року N 1335-р ( 1335-2008-р )
"Про передачу Мінпромполітики повноважень з управління
корпоративними правами держави стосовно деяких господарських
товариств".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої
статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статей
13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для
вирішення питання про конституційність пункту 1 названого
розпорядження Кабінету Міністрів України ( 1335-2008-р ), яке на
даний час не опубліковано.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України N 1335-р
( 1335-2008-р ) передбачено передати Міністерству промислової
політики України повноваження з управління корпоративними правами
держави стосовно низки господарських товариств (пункт 1)
( 1335-2008-р ).
Це рішення видано Кабінетом Міністрів України всупереч
положенням Конституції України ( 254к/96-ВР ).
Конституція України ( 254к/96-ВР ) має найвищу юридичну силу.
Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі
Конституції України ( 254к/96-ВР ) і повинні відповідати їй
(частина друга статті 8 Конституції України) ( 254к/96-ВР ).
Відповідно до частини другої статті 6 Основного Закону
( 254к/96-ВР ) держави органи законодавчої, виконавчої та судової
влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією
України ( 254к/96-ВР ) межах і відповідно до законів України. За
частиною другою статті 19 Конституції України ( 254к/96-ВР )
органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх
посадові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень
та у спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та
законами України.
Конституційний Суд України у Рішенні від 19 червня 2001 року
N 9-рп/2001 ( v009p710-01 ) у справі щодо стажу наукової роботи
висловив правову позицію, за якою Україна є правовою державою
(стаття 1 Конституції України) ( 254к/96-ВР ), а в правовій
державі існує сувора ієрархія нормативних актів, відповідно до
якої постанови та інші рішення органів виконавчої влади мають
підзаконний характер і не повинні викривляти сутність і зміст
законів.
Конституцією України ( 254к/96-ВР ) на Кабінет Міністрів
України покладено здійснення повноважень з управління об'єктами
державної власності відповідно до закону (пункт 5 статті 116)
( 254к/96-ВР ). Законом, що визначає правові основи управління
об'єктами державної власності, є Закон України "Про управління
об'єктами державної власності" ( 185-16 ). За цим Законом
( 185-16 ) рішення про передачу повноважень з управління
корпоративними правами держави уповноваженим органам управління
приймається Урядом за поданням Фонду державного майна України
(пункт 14 частини другої статті 5) ( 185-16 ).
Всупереч цим приписам пунктом 1 розпорядження N 1335-р
( 1335-2008-р ) Урядом здійснено передачу повноважень з управління
об'єктами державної власності одному з органів управління -
Міністерству промислової політики України без участі Фонду
державного майна України.
Таким чином, зазначене розпорядження ( 1335-2008-р ) видано
Кабінетом Міністрів України не тільки на порушення припису
Конституції України ( 254к/96-ВР ) щодо здійснення Кабінетом
Міністрів України управління об'єктами державної власності
відповідно до закону (пункт 5 статті 116) ( 254к/96-ВР ), а й
вимог частини другої статті 8, частини другої статті 19 та частини
третьої статті 113 Конституції України ( 254к/96-ВР ), які
зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй
діяльності Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, діяти
на підставі та у спосіб, що ними передбачені, а також
встановлюють, що нормативно-правові акти повинні прийматися на
основі Конституції України ( 254к/96-ВР ) і відповідати їй.
На неприпустимість порушення Кабінетом Міністрів України
вимог зазначених положень Конституції України ( 254к/96-ВР )
неодноразово звертав увагу Конституційний Суд України. Зокрема, у
Рішенні від 28 січня 2003 року N 2-рп/2003 у ( v002p710-03 )
справі про повноваження Президента України реорганізовувати
центральні органи виконавчої влади Конституційний Суд України
наголосив, що органи державної влади, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами
України (частина друга статті 19 Конституції України)
( 254к/96-ВР ). Нормативно-правові акти повинні прийматися на
основі Конституції України ( 254к/96-ВР ) і відповідати їй
(частина друга статті 8 Конституції України) ( 254к/96-ВР ).
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України
розглянути питання щодо конституційності пункту 1 розпорядження
Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року N 1335-р
( 1335-2008-р ) "Про передачу Мінпромполітики повноважень з
управління корпоративними правами держави стосовно деяких
господарських товариств".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням
уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України -
Представника Президента України у Конституційному Суді України
М. Ставнійчук.

Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 29 жовтня 2008 року

{ Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України }

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: