Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 525 від 21.05.2009
№ 776 від 17.07.2009
№ 1310 від 03.12.2009
№ 609 від 21.07.2010
№ 849 від 10.08.2011
№ 953 від 29.06.2011
№ 233 від 08.04.2013
№ 100 від 04.02.2016
№ 161 від 22.03.2017
№ 180 від 07.02.2018
№ 512 від 29.04.2022
№ 27 від 03.01.2023}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. № 139 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування" (Офіційний вісник України, 2003 р., № 6, ст. 235);
пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України з питань діяльності Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2006 р. № 387 (Офіційний вісник України, 2006 р., № 13, ст. 892).
ПОРЯДОК
проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування
{У тексті Порядку слово "Укртрансінспекція" в усіх відмінках замінено словом "Укртрансбезпека" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 100 від 04.02.2016}
{У тексті Порядку слова “договір (дозвіл)”, “Договір (дозвіл)” в усіх відмінках і формах числа замінено відповідно словами “договір або дозвіл”, “Договір або дозвіл” у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022}
1. Цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області, на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області, на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території однієї територіальної громади (далі - конкурс).
{Пункт 1 в редакції Постанов КМ № 180 від 07.02.2018, № 27 від 03.01.2023}
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
конкурсна пропозиція - умови обслуговування пасажирів, що пропонуються перевізником-претендентом, які зазначені у поданих на конкурс документах;
{Абзац другий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу;
організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс;
{Абзац четвертий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
паритетне виконання перевезень - обслуговування оборотного рейсу міжміського сполучення, що передбачає відправлення одночасно двох автобусів з різних кінцевих пунктів маршруту;
{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009; в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
перевізник-претендент - автомобільний перевізник, який в установленому порядку подав заяву та документи для участі в конкурсі;
робочий орган - підприємство (організація), що має фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології, а також досвід роботи не менш як три роки з питань організації пасажирських перевезень, яке у разі потреби залучається організатором на конкурсних умовах за договором для організації проведення конкурсу;
{Абзац сьомий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
умови конкурсу - встановлені організатором (обов'язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об'єкті конкурсу;
{Абзац восьмий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
місце формування оборотного рейсу - один або обидва кінцеві пункти маршруту, з якого (яких) розпочинається робота на міжміському маршруті, приміському або міському.
{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 953 від 29.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 180 від 07.02.2018}
{Пункт 3 виключено на підставі Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
4. Відповідно до вимог статті 7 Закону України “Про автомобільний транспорт” організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є:
Мінінфраструктури - на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (далі - міжобласний маршрут);
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (далі - внутрішньообласний маршрут), зокрема таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва;
виконавчий орган ради, яка представляє інтереси відповідної територіальної громади, - на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території однієї територіальної громади (далі - маршрут в межах території однієї територіальної громади);
Київська міська держадміністрація - на автобусному маршруті загального користування прямого сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт “Бориспіль”.
{Пункт 4 в редакції Постанов КМ № 180 від 07.02.2018, № 27 від 03.01.2023}
41. Договір або дозвіл, строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.
Продовження строку дії договору можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов’язання відповідно до укладеного з ним договору.
{Порядок доповнено пунктом 41 згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022}
5. Метою визначення автомобільного перевізника на конкурсних засадах є:
реалізація основних напрямів розвитку галузі автомобільного транспорту;
створення безпечних умов для перевезення пасажирів автомобільним транспортом;
покращення якості та доступності пасажирських перевезень;
{Абзац четвертий пункту 5 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
створення конкурентного середовища;
забезпечення оновлення рухомого складу;
підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів;
забезпечення виконання соціально значущих перевезень.
6. Об'єктом конкурсу може бути:
маршрут (кілька маршрутів) та/або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) міжміського автобусного сполучення;
маршрут (кілька маршрутів) міського або приміського автобусного сполучення;
сукупність оборотних рейсів міського або приміського автобусного сполучення за умови, що кількість таких рейсів на об'єкті конкурсу становить не менш як 50 на день.
{Абзац четвертий пункту 6 в редакції Постанови КМ № 525 від 21.05.2009; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 776 від 17.07.2009, № 953 від 29.06.2011}
сукупність маршрутів приміського та маршрутів або оборотних рейсів міжміського сполучення.
{Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 953 від 29.06.2011}
7. Об’єкт конкурсу визначається організатором перевезень відповідно до встановленого порядку як самостійно, так і за зверненням підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, а також фізичних осіб - підприємців і громадян.
Об’єктом конкурсу не може бути новий міжобласний автобусний маршрут, який за розкладом руху та схемою збігається з маршрутами, дозволи на які були видані до 1 січня 2018 р. (інтервал між відправленнями з автостанції початкового пункту відправлення повинен становити не менше ніж 30 хвилин).
{Пункт 7 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
8. Переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об’єкта конкурсу.
У разі коли щодо одного чи кількох об’єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об’єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.
{Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
{Пункт 9 виключено на підставі Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
10. Організатор перевезень затверджує умови конкурсу, зокрема обов’язкові, відповідно до статті 44 Закону України “Про автомобільний транспорт”, у тому числі щодо категорії, класу автобусів та року їх виготовлення, та Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. До обов’язкових умов також належить забезпечення можливості отримання послуг проїзду на пільгових умовах, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронного квитка, який підключається до банківської картки отримувача послуг за рішенням відповідних державних органів на безоплатній основі, особам, які відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” мають право на безоплатний проїзд, та проїзд за яким зареєстрований у зазначеній системі. Крім обов’язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті загального користування, вимоги до якості транспортного обслуговування та транспортних засобів тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об’єкті конкурсу, який включає міські та приміські маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків загальної кількості автобусів на міських автобусних маршрутах загального користування (починаючи з 2025 року - до 70 відсотків) та до 20 відсотків - на приміських.
{Абзац перший пункту 10 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
Транспортні засоби, пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, повинні бути пристосовані для користування особами з інвалідністю по зору, слуху та з порушеннями опорно-рухового апарату, а також передбачати можливість встановлення зовнішніх звукових інформаторів номера і кінцевих зупинок маршруту, текстових та звукових систем у салоні для оголошення зупинок. Загальний перелік відповідних вимог встановлюється згідно з порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їх використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого Мінінфраструктури.
{Абзац другий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
{Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
{Пункт 11 виключено на підставі Постанови КМ № 525 від 21.05.2009}
12. Організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:
{Абзац перший пункту 12 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) відповідно до вимог частини другої статті 45 Закону України “Про автомобільний транспорт” пропонує для використання на маршруті автобуси, переобладнані з вантажних автомобілів (інформація про призначення транспортного засобу надана заводом-виробником (його офіційним представництвом в Україні) та Головним сервісним центром МВС);
{Підпункт 3 пункту 12 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів або дозволів. Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;
{Підпункт 4 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 180 від 07.02.2018}
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт";
7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу;
{Пункт 12 доповнено підпунктом 7 згідно з Постановою КМ № 180 від 07.02.2018}
8) в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду не забезпечує можливість оплати проїзду з використанням електронного квитка, який підключається до банківської картки отримувача послуг за рішенням відповідних державних органів на безоплатній основі, особам, які відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” мають право на безоплатний проїзд.
{Пункт 12 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
{Пункт 12 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
13. Якщо перевізником-претендентом на один чи кілька об’єктів конкурсу є тільки один автомобільний перевізник, він визнається переможцем у разі його відповідності вимогам статей 45 і 46 Закону України “Про автомобільний транспорт”.
У разі коли щодо одного міжобласного автобусного маршруту є кілька перевізників-претендентів, переможцями конкурсу визнаються автомобільні перевізники, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України “Про автомобільний транспорт” та цього Порядку.
{Пункт 13 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
Визначення на конкурсних засадах підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу
14. Відповідно до частини одинадцятої статті 44 Закону України “Про автомобільний транспорт” у разі, коли організатором перевезень прийнято рішення про залучення для організації проведення конкурсів підприємство (організацію), на таке підприємство (організацію) покладаються функції з підготовки матеріалів щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів загального користування, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, аналізу виконання перевізниками, які стали переможцями попередніх (попереднього) конкурсів (конкурсу) з перевезення пасажирів, умов укладених (наданих) договорів або дозволів, та інших матеріалів.
{Абзац перший пункту 14 в редакції Постанов КМ № 180 від 07.02.2018, № 27 від 03.01.2023}
Для підготовки інформації про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень та відповідність претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху організатор не менш як за дев'ять робочих днів до дати проведення конкурсу надсилає список перевізників-претендентів на відповідний конкурс до Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС.
{Абзац другий пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 161 від 22.03.2017}
Для отримання зазначеної інформації автомобільний перевізник за власним бажанням має право в установленому Мінінфраструктури за погодженням з МВС порядку звернутися до уповноваженого підрозділу Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС.
{Абзац третій пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 161 від 22.03.2017}
Підготовлена інформація подається відповідно до вимог пункту 41 цього Порядку.
{Абзац четвертий пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 161 від 22.03.2017}
{Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009; в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
15. Робочий орган визначається на конкурсних засадах відповідно до вимог Закону України "Про автомобільний транспорт".
16. З метою визначення на конкурсних засадах робочого органу організатор:
1) утворює комітет з визначення робочого органу;
2) визначає форму заяви та перелік документів, що подаються для участі в конкурсі;
4) розміщує не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови.
17. У конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також умовам проведення відповідного конкурсу.
18. Не допускаються до участі в конкурсі підприємства (організації), які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень, представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
{Пункт 18 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
19. Переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.
20. Організатор укладає з переможцем конкурсу договір про виконання функцій робочого органу.
Строк дії договору встановлюється за домовленістю між організатором та робочим органом, але не більш як на три роки.
21. Визначення робочого органу на конкурсних засадах є обов'язковим.
У разі відсутності претендентів на здійснення функцій робочого органу організатор повинен забезпечити проведення конкурсу самостійно, однак протягом періоду не більш як два роки з моменту оголошення конкурсу з визначення робочого органу.
Утворення та основні засади діяльності конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників
22. Персональний склад конкурсного комітету затверджується організатором, який призначає голову, його заступника та секретаря.
Секретар конкурсного комітету призначається організатором з числа представників організатора або робочого органу і включається до складу конкурсного комітету без права голосу.
{Пункт 22 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009}
23. До складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансбезпеки, Національної поліції, територіального органу з надання сервісних послуг МВС та громадських організацій, зокрема тих, що представляють інтереси осіб з інвалідністю та ветеранів війни (за згодою). При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.
{Абзац перший пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 525 від 21.05.2009, № 776 від 17.07.2009; в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 161 від 22.03.2017, № 27 від 03.01.2023}
До складу конкурсного комітету не можуть входити представники суб'єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є перевізниками-претендентами або які провадять діяльність на ринку перевезень пасажирів, а також представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
24. Чисельність складу конкурсного комітету визначається організатором за поданням наведених у пункті 23 цього Порядку органів та організацій.
Із складу конкурсного комітету 50 відсотків - представники органів виконавчої влади та (або) органів місцевого самоврядування, решта - представники громадських організацій.
{Пункт 25 виключено на підставі Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
26. Організатор та робочий орган можуть для здійснення своїх повноважень залучати відповідних фахівців та експертів за їх згодою.
27. Члени конкурсного комітету:
беруть участь в обговоренні, розгляді оцінки пропозицій за бальною системою та зіставленні конкурсних пропозицій перевізників-претендентів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади і забезпечують прийняття рішення щодо результатів конкурсу на таких маршрутах та подають організатору перевезень пропозицію щодо переможця конкурсу;
{Абзац другий пункту 27 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
мають право на ознайомлення з усіма матеріалами, що стосуються перевізників-претендентів, а також на відображення своєї окремої думки у протоколі засідання комітету на підставі інформації, що підтверджена документально та врахування якої не порушуватиме процедуру проведення конкурсу;
{Абзац третій пункту 27 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 180 від 07.02.2018}
зобов'язані дотримуватися норм законодавства, цього Порядку, об'єктивно та неупереджено розглядати конкурсні пропозиції перевізників-претендентів.
{Абзац четвертий пункту 27 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009}
Оголошення про проведення конкурсу на визначення автомобільного перевізника
28. Організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:
{Абзац перший пункту 28 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
1) найменування організатора та робочого органу;
2) порядковий номер та основні характеристики кожного об'єкта конкурсу:
на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;
{Абзац другий підпункту 2 пункту 28 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал (у разі, коли інтервал на приміському маршруті не перевищує 10 хвилин), особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);
{Абзац третій підпункту 2 пункту 28 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
4) порядок одержання необхідної інформації про об'єкт конкурсу;
5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;
{Підпункт 5 пункту 28 в редакції Постанови КМ № 525 від 21.05.2009}
6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;
7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;
8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;
9) розмір плати за участь у конкурсі;
10) контактні дані: номери телефону, телефаксу, електронна адреса, адреса офіційної сторінки в Інтернеті (за наявності) з питань проведення конкурсу, а також електронна адреса для можливості подання перевізниками-претендентами документів для участі у конкурсі в електронній формі.
{Підпункт 10 пункту 28 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
{Підпункт 11 пункту 28 виключено на підставі Постанови КМ № 525 від 21.05.2009}
Подання документів для участі у конкурсі
29. Для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об’єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України “Про автомобільний транспорт”, за формою згідно з додатками 1-4.
У разі продовження строку дії договору з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник не пізніше ніж за 90 календарних днів до закінчення строку дії договору подає організатору перевезень заяву за формою згідно з додатком 6.
{Абзац другий пункту 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
У разі пропуску автомобільним перевізником зазначеного строку визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється за результатами конкурсу.
Перевірку поданих документів на відповідність обов’язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.
Перевізник-претендент подає документи для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах у паперовій або електронній формі з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”.
{Пункт 29 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Перевізник-претендент подає документи для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади у паперовій формі.
{Пункт 29 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Документи для участі у конкурсі у паперовій формі подаються перевізником-претендентом згідно з вимогами пунктів 30 та 34 цього Порядку.
{Пункт 29 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
У разі подання перевізником-претендентом документів для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах в електронній формі організатор або робочий орган протягом двох робочих днів зобов’язаний надіслати на електронну адресу перевізника-претендента, з якої були подані документи, повідомлення про їх отримання.
{Пункт 29 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
{Пункт 29 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
30. Документи, подані перевізником-претендентом для участі в конкурсі в паперовій формі, пронумеровуються, прошнуровуються, підписуються автомобільним перевізником або уповноваженою особою автомобільного перевізника із зазначенням кількості сторінок цифрами і словами.
{Абзац перший пункту 30 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Документи для участі в конкурсі в паперовій формі подаються перевізником-претендентом у двох закритих конвертах (пакетах).
{Абзац другий пункту 30 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Конверт (пакет) з позначкою "№ 1", який містить документи для участі в конкурсі, відкривається наступного дня після закінчення строку їх прийняття.
Конверт (пакет) з позначкою "№ 2", який містить документи з інформацією про те, на який об'єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, відкривається під час засідання конкурсного комітету.
У разі подання перевізником-претендентом документів для участі в кількох конкурсах, що проводяться на одному засіданні, ним робиться однакова відмітка на конвертах № 1 і 2, які стосуються одного і того ж конкурсу, що дасть змогу визначити приналежність їх одне одному.
У разі подання перевізником-претендентом документів для участі у конкурсі у паперовій формі перевізник-претендент зобов’язаний подати у конверті (пакеті) з позначкою “№ 2” інформацію про об’єкт конкурсу, який відкривається під час засідання конкурсного комітету. До того ж у разі подання документів для участі у кількох конкурсах необхідно на конвертах (пакетах) з позначкою “№ 2” ставити відповідні відмітки, які б в подальшому дали змогу ідентифікувати об’єкт конкурсу з поданими на нього документами.
{Пункт 30 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.
{Пункт 30 в редакції Постанов КМ № 525 від 21.05.2009, № 953 від 29.06.2011}
31. Документи, що безпосередньо стосуються конкурсу, які надійшли до організатора у зазначений в оголошенні про проведення конкурсу строк від підприємств, установ та організацій, які не є перевізниками-претендентами, подаються на розгляд конкурсного комітету.
{Пункт 32 виключено на підставі Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
33. Документи, які надійшли до організатора після встановленого строку, не розглядаються.
{Пункт 33 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009}
34. Якщо перевізник-претендент бере участь на кількох об’єктах конкурсу, які проводяться на одному засіданні конкурсного комітету, а поданих ним пропозицій достатньо для виконання перевезень тільки на частині об’єктів конкурсів, він повинен визначити пріоритети щодо визнання його переможцем у конкурсах, про що робиться запис в пункті 1 заяви на участь у конкурсі. У разі визнання перевізника-претендента переможцем у конкурсі (конкурсах) з вищим пріоритетом до участі в інших конкурсах він не допускається. При цьому плата за участь у конкурсах не повертається щодо тих об’єктів, щодо яких він не став переможцем конкурсу.
{Пункт 34 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
35. За роз'ясненнями щодо оформлення документів для участі в конкурсі перевізник-претендент має право звернутися до організатора або робочого органу, які зобов'язані надати їх в усній чи письмовій формі (за вибором перевізника-претендента) протягом трьох днів.
36. Інформація про будь-яку зміну умов конкурсу повинна бути доведена до відома всіх перевізників-претендентів не менш як за 20 днів до дати проведення конкурсу шляхом опублікування у засобах масової інформації, в яких було розміщено оголошення про конкурс.
{Пункт 36 в редакції Постанови КМ № 525 від 21.05.2009}
37. Достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
38. Під час приймання документів організатор або робочий орган повинен створити умови для одержання перевізником-претендентом детальної інформації про характеристики об'єкта конкурсу.
39. Подані на конкурс документи реєструються організатором або робочим органом у журналі обліку. Документи, подані несвоєчасно, не реєструються і повертаються автомобільному перевізникові з повідомленням про спосіб повернення коштів, внесених за участь в конкурсі.
{Пункт 39 в редакції Постанови КМ № 525 від 21.05.2009}
Проведення конкурсу та визначення переможця
40. Під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів на підставі інформації, поданої ними відповідно до вимог, визначених пунктами 29 і 30 цього Порядку.
{Пункт 40 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
41. Під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають інформацію про діяльність перевізника-претендента.
Представники органів державного контролю несуть персональну відповідальність за достовірність поданої інформації відповідно до законодавства.
{Пункт 41 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009}
{Пункт 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009}
42. У разі коли на один з об’єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.
{Абзац перший пункту 42 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.
{Абзац другий пункту 42 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
У разі подання на участь у конкурсі з перевезення пасажирів за одним із об’єктів конкурсу на міжобласних автобусних маршрутах двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет подає організатору перевезень пропозицію щодо визначення переможцями конкурсу всіх перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України “Про автомобільний транспорт” та цього Порядку.
{Пункт 42 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
43. Під час проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади запрошуються перевізники-претенденти, у присутності яких оголошуються конкурсні пропозиції. Перевізникам-претендентам надається право на обґрунтування запропонованих ними конкурсних пропозицій. Під час проведення конкурсу додаткові пропозиції від перевізників-претендентів не приймаються.
{Абзац перший пункту 43 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Конкурс з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах проводиться за відсутності перевізників-претендентів.
{Пункт 43 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
44. У разі відсутності керівника перевізника-претендента на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади його інтереси може представляти особа, яка має довіреність, видану перевізником-претендентом.
{Пункт 44 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 180 від 07.02.2018, № 27 від 03.01.2023}
45. У разі відсутності на конкурсі представника перевізника-претендента на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади конкурсний комітет розглядає конкурсні пропозиції, викладені в поданих претендентом документах.
{Пункт 45 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 180 від 07.02.2018, № 27 від 03.01.2023}
46. Організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.
{Абзац перший пункту 46 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.
{Абзац другий пункту 46 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
У разі коли перевізники-претенденти під час участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування.
{Абзац третій пункту 46 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об’єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль.
{Абзац четвертий пункту 46 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Організатор перевезень визнає переможцем чи переможцями конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах того перевізника чи перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України “Про автомобільний транспорт” та цього Порядку.
{Пункт 46 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
47. Рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, в тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого, а за його відсутності - голос заступника голови конкурсного комітету.
{Абзац другий пункту 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
{Пункт 47 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
48. Під час проведення засідання конкурсного комітету здійснюється аудіозапис.
Інформація про проведення конкурсу з перевезення пасажирів фіксується у протоколі засідання конкурсного комітету.
Аудіоматеріали та протоколи засідань зберігаються в організатора протягом п’яти років з дня проведення засідання конкурсного комітету.
{Пункт 48 в редакції Постанов КМ № 180 від 07.02.2018, № 27 від 03.01.2023}
49. Рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п’яти робочих днів.
Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об’єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади.
{Абзац другий пункту 49 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об’єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.
{Пункт 49 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
50. Протокол засідання конкурсного комітету повинен містити інформацію про:
дату, час та місце проведення засідання конкурсного комітету;
прізвища, імена та по батькові членів конкурсного комітету, які присутні на засіданні;
номери та назви об'єктів конкурсу;
найменування перевізників-претендентів;
результати поіменного голосування членів конкурсного комітету та/або результати, отримані за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів за кожним критерієм оцінки;
{Абзац шостий пункту 50 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
рішення про результати конкурсу.
{Абзац сьомий пункту 50 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
{Абзац восьмий пункту 50 виключено на підставі Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
{Пункт 50 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
51. Рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня прийняття такого рішення.
{Пункт 51 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
52. Витяги з протоколу засідання конкурсного комітету подаються на підставі письмової заяви перевізника-претендента протягом п'яти днів з дня її надходження. У разі надходження письмової заяви перевізника-претендента до моменту оформлення протоколу строк подання витягів з протоколу засідання конкурсного комітету відраховується з моменту оформлення протоколу відповідно до пункту 49 цього Порядку.
{Пункт 52 в редакції Постанов КМ № 525 від 21.05.2009, № 953 від 29.06.2011}
53. Організатор перевезень на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті укладає з переможцем конкурсу договір згідно з обов’язковими та додатковими (за наявності) умовами конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом.
{Абзац перший пункту 53 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Організатор перевезень на міжобласних автобусних маршрутах не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті, доводить його до відома Укртрансбезпеки для видачі протягом не пізніше десяти робочих днів з дня надходження такого рішення автомобільному перевізнику (перевізникам) дозволу (дозволів) за встановленою формою та відповідно до процедури видачі таких дозволів.
У разі письмової відмови перевізника-претендента, який став переможцем конкурсу з перевезення пасажирів, від укладення з організатором перевезень договору такий договір укладається з перевізником-претендентом, який зайняв друге місце. У разі відсутності перевізника-претендента, який зайняв друге місце, рейс (маршрут) включається до об’єкта іншого конкурсу.
{Абзац третій пункту 53 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
У разі коли перевізник-претендент, який став переможцем конкурсу, письмово відмовився від виконання перевезень або з ним припинено/розірвано дію договору або дозволу, організатор перевезень приймає рішення щодо визнання переможцем конкурсу перевізника-претендента, який зайняв друге місце, а у разі його відсутності - приймає рішення щодо проведення нового конкурсу за цим об’єктом.
{Абзац четвертий пункту 53 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
У разі коли перевізник-претендент, який став переможцем конкурсу, не звернувся за отриманням дозволу (не уклав договір) і не відмовився від перевезень, організатор перевезень протягом 30 робочих днів з дня опублікування свого рішення приймає рішення щодо визнання переможцем конкурсу перевізника-претендента, який зайняв друге місце, а у разі його відсутності - приймає рішення щодо проведення нового конкурсу за цим об’єктом.
{Абзац п'ятий пункту 53 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
У договорі або дозволі визначаються умови перевезень на маршруті (маршрутах) відповідно до визначеного об’єкта конкурсу.
{Абзац шостий пункту 53 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022; в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
Якщо перевізник-претендент брав участь у конкурсі і визнаний переможцем у кількох конкурсах, договір укладається (дозвіл видається) окремо на кожний об’єкт конкурсу. Строк дії договору або дозволу, який укладається (видається) за результатами конкурсу, становить від трьох до п’яти років.
{Абзац сьомий пункту 53 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022; в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
Строк дії договору продовжується один раз на три роки за рішенням організатора перевезень за наявності заяви автомобільного перевізника - переможця попереднього конкурсу, яку він подає за формою згідно з додатком 7, в якій, зокрема, зазначається інформація про підтверджене інвестування коштів на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів стосовно тих, які використовувались автомобільним перевізником на об’єкті конкурсу, а також за відсутності у зазначеного автомобільного перевізника, що здійснював перевезення за цим маршрутом протягом попереднього періоду, порушень умов укладеного попереднього договору, строк дії якого становить від трьох до п’яти років.
{Абзац восьмий пункту 53 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022; в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
Договір або дозвіл може бути достроково розірвано (анульовано) організатором перевезень в частині відносин щодо обслуговування усього (усіх) маршруту (маршрутів) та/або виконання окремих рейсів з підстав, визначених підпунктом 2 пункту 55 цього Порядку.
{Абзац дев'ятий пункту 53 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
Організатор перевезень зобов’язаний провести конкурс не пізніше ніж за 45 календарних днів до дня закінчення строку дії договору або дозволу, укладеного (виданого) попередньому переможцю конкурсу. У такому разі дія договору або дозволу, укладеного (виданого) за результатами конкурсу, починається після закінчення строку дії договору (дозволу) на перевезення, укладеного (виданого) відповідно до результатів попереднього конкурсу на цьому об’єкті.
{Абзац десятий пункту 53 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
{Пункт 53 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
{Пункт 54 виключено на підставі Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
1) забезпечити за заявою автомобільного перевізника продовження строку дії договору, але не більше одного разу і не більше ніж на три роки у разі виникнення підстав, визначених абзацом дев’ятим пункту 53 цього Порядку;
{Підпункт 1 пункту 55 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
2) забезпечити дострокове розірвання договору або анулювання дозволу з автомобільним перевізником у разі:
наявності фактів порушення ним умов договору або дозволу у частині незабезпечення регулярності перевезень з вини перевізника (менш як 90 відсотків за місяць), використання автобусів, що не відповідають зазначеним умовам за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками, відправлення автобусів з місць, що не передбачені розкладом руху. Розірвання договору або анулювання дозволу здійснюється не раніше ніж через 30 календарних днів після надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу) та встановлення повторного факту такого порушення (попередження не застосовується у разі настання транспортної події з вини водія автобуса з потерпілими та/або загиблими, яка спричинена діяльністю перевізника). У такому разі для роботи на автобусному маршруті загального користування призначається організатором конкурсу автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце (за наявності), на строк до закінчення строку дії договору або дозволу, який було розірвано (анульовано). У разі відсутності автомобільного перевізника, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, призначається організатором конкурсу до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;
підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів;
ліквідації юридичної особи, припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, смерті фізичної особи - підприємця;
{Підпункт 2 пункту 55 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
3) укладення договору з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі:
настання обставин, передбачених підпунктом 2 цього пункту, на строк дії договору, який було розірвано;
настання обставин, передбачених абзацами третім - п’ятим пункту 53 цього Порядку. У разі відсутності переможця, а також перевізника, що зайняв друге місце, організатор приймає рішення щодо проведення нового конкурсу за об’єктом;
{Підпункт 3 пункту 55 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
4) у разі зупинення судом дії рішення щодо результатів конкурсного комітету до моменту укладення з переможцем договору або видачі дозволу призначити на час дії відповідної ухвали суду автомобільного перевізника для виконання перевезень, передбачених об’єктом конкурсу;
{Підпункт 4 пункту 55 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
5) у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету провести повторний розгляд конкурсних пропозицій перевізників-претендентів за об’єктом (об’єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду, на наступному засіданні конкурсного комітету;
{Підпункт 5 пункту 55 в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
6) зупинити дію договору з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади визнаний переможцем та з яким укладено відповідний договір, та який в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду не забезпечує можливість оплати проїзду з використанням електронного квитка, який підключається до банківської картки отримувача послуг за рішенням відповідних державних органів на безоплатній основі, особам, які відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” мають право на безоплатний проїзд, до усунення зазначеної перешкоди.
{Пункт 55 доповнено підпунктом 6 згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
{Пункт 55 в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
56. Контроль за виконанням умов договору або дозволу здійснює організатор та інші органи виконавчої влади згідно з компетенцією, за наявності відповідного звернення або доручення організатора.
Фінансування проведення конкурсу та розгляд спорів
57. Фінансування проведення конкурсу здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за рахунок коштів, внесених перевізниками-претендентами як плата за участь у конкурсі, а також за рахунок власних коштів.
58. Розмір плати за участь у конкурсі встановлюється організатором на підставі кошторису витрат і не може перевищувати 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на дату подання заяви про участь у конкурсі.
{Абзац перший пункту 58 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 953 від 29.06.2011}
Кошторис може розроблятися окремо за видами об'єктів конкурсу з урахуванням таких характеристик:
кількість рейсів (маршрутів) в одному об'єкті конкурсу;
наявність в об'єкті конкурсу нових та/або діючих рейсів (маршрутів).
59. Перевізник-претендент, який бере участь у кількох конкурсах, вносить плату за участь у кожному конкурсі окремо.
60. Кошторис витрат, пов'язаних з підготовкою та проведенням конкурсу, включає витрати з:
підготовки пропозицій щодо об'єктів та умов конкурсу;
розміщення інформації про об'єкти та умови конкурсу в засобах масової інформації;
організації приймання документів;
перевірки достовірності одержаної від перевізника-претендента інформації;
аналізу та оцінки відповідності пропозицій перевізника-претендента умовам конкурсу;
підготовки інформаційних матеріалів для членів конкурсного комітету;
доведення результатів конкурсу до відома перевізників-претендентів;
подання перевізникам-претендентам інформації про участь у конкурсі;
технічного забезпечення конкурсу, оренди або утримання приміщень для його проведення;
{Абзац десятий пункту 60 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009}
виготовлення паспортів автобусних маршрутів.
Кошторис затверджує організатор.
61. Затверджений організатором кошторис є підставою для визначення суми, яку сплачує перевізник-претендент за участь у конкурсі.
У разі коли сума одержаних від перевізників-претендентів коштів за участь у конкурсі менша ніж сума, передбачена кошторисом, різницю оплачує організатор.
62. Плата за участь у конкурсі вноситься перевізником-претендентом на рахунок організатора або робочого органу у розмірі, встановленому організатором для відповідного об'єкта конкурсу.
{Пункт 62 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 03.12.2009}
63. Кошти, сплачені за участь у конкурсі, повертаються повністю у разі, коли конкурс не відбувся або переможця не було визначено з вини організатора (робочого органу).
Для повернення коштів перевізник-претендент подає заяву організатору перевезень або робочому органу в довільній формі.
{Пункт 63 в редакції Постанов КМ № 953 від 29.06.2011, № 27 від 03.01.2023}
64. Перевізникам-претендентам, які не стали переможцями конкурсу або не допущені до участі у конкурсі, плата за участь у конкурсі не повертається і використовується на покриття витрат, пов'язаних з підготовкою, проведенням конкурсу та підготовкою матеріалів, зазначених у пункті 14 цього Порядку.
{Пункт 64 в редакції Постанови КМ № 953 від 29.06.2011}
65. У разі коли перевізник-претендент до початку проведення конкурсу офіційно відмовився від участі у конкурсі, йому повертається частина суми, сплаченої за участь у конкурсі:
за умови відкликання заяви до завершення приймання документів - 80 відсотків плати;
за умови відкликання заяви після завершення приймання документів, але до проведення конкурсу - 60 відсотків.
66. Скарги за результатами конкурсу можуть подаватися протягом 10 днів з дати його проведення та розглядатися організатором протягом 30 днів з дня надходження скарги від перевізника-претендента. Неврегульовані організатором спори розв'язуються в установленому порядку. Скарги, що надійшли з порушенням установленого строку, не розглядаються.
{Пункт 66 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009}
67. Документи та зазначена в них інформація, що подані автомобільними перевізниками-претендентами для участі у конкурсі, повинні бути достовірними станом на дату подання таких документів на конкурс і на дату проведення самого конкурсу.
{Порядок доповнено пунктом 67 згідно з Постановою КМ № 953 від 29.06.2011; в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
Додаток 1 |
ЗАЯВА
на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009; в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 27 від 03.01.2023}
Додаток 2 |
ВІДОМОСТІ
про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009; в редакції Постанови КМ № 180 від 07.02.2018}
Додаток 3 |
ВІДОМОСТІ
про додаткові умови обслуговування маршруту
{Додаток 3 в редакції Постанов КМ № 525 від 21.05.2009, № 953 від 29.06.2011, № 180 від 07.02.2018}
Додаток 4 |
АНКЕТА
до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору або дозволу
{Додаток 4 в редакції Постанови КМ № 525 від 21.05.2009; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 03.12.2009; в редакції Постанов КМ № 953 від 29.06.2011, № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022}
Додаток 5 |
ПЕРЕЛІК
показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади)
{Порядок доповнено додатком 5 згідно з Постановою КМ № 525 від 21.05.2009; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 03.12.2009; в редакції Постанов КМ № 953 від 29.06.2011, № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022; в редакції Постанови КМ № 27 від 03.01.2023}
ЗАЯВА
про продовження строку дії договору або дозволу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування
{Порядок доповнено додатком 6 згідно з Постановою КМ № 180 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 512 від 29.04.2022}
ВІДОМОСТІ
щодо інвестування коштів на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів
{Порядок доповнено додатком 7 згідно з Постановою КМ № 180 від 07.02.2018}