ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
28.05.2009 N 2/582
{ Додатково див. Ухвалу Київського апеляційногоадміністративного суду N 2/582(2-а-12230/08) ( v1223805-10 ) від 11.05.2010 }
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії
суддів: головуючого, судді Келеберду В.І., суддів
Добрянської Я.І., Винокурова К.С., при секретарі судового
засідання Бузінський А.В., вирішив адміністративну справу за
позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, третя
особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на
стороні відповідача Міністерство юстиції України, про визнання
незаконним п. 2.4 (додатка N 16) наказу N 499 ( z0205-08 )
від 31.12.2007 р.
Обставини справи:
ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом про визнання незаконними
та скасування п. 2.4 наказу МВС України N 499 ( z0205-08 )
від 31.12.2007 р. в частині заниження розміру посадового окладу
заступника командира роти стройового підрозділу; про зобов'язання
відповідача прийняти рішення згідно чинним законодавством України.
В обгрунтування заявлених вимог позивач посилається на
постанову Кабінету Міністрів України N 1294 ( 1294-2007-п ) "Про
упорядкування структури та умов грошового забезпечення
військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" та
зазначає, що відповідачем безпідставно занижено розмір посадового
окладу заступника роти стройового підрозділу.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечив. В
якості безпідставності заявленого позову Міністерство внутрішніх
справ вказує на ті обставини, що видання оскаржуваного наказу
проведено в межах компетенції відповідача та у відповідності актам
вищої юридичної сили.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог
на предмет спору на стороні відповідача підтримав позицію,
наведену відповідачем, та просив суд відмовити у задоволенні
позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно
з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши
докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і
вирішення спору по суті, суд В С Т А Н О В И В:
Законом України "Про міліцію" ( 565-12 ), Положенням про
проходження служби рядовим і начальницьким складом органів
внутрішніх справ ( 114-91-п ) передбачено порядок та умови
проходження служби в міліції.
Статтею 19 Закону України "Про міліцію" ( 565-12 )
встановлено, що форми і розміри грошового забезпечення працівників
міліції встановлюються Кабінетом Міністрів України.
На виконання вимог ст. 19 Закону України "Про міліцію"
( 565-12 ) 07.11.2007 р. прийнята постанова Кабінету Міністрів
України N 1294 ( 1294-2007-п ) "Про упорядкування структури та
умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і
начальницького складу".
Пунктом 3 постанови N 1294 ( 1294-2007-п ) затверджені схеми
посадових окладів військовослужбовців та курсантів навчальних
закладів у розмірах згідно з додатками 1-8; схеми посадових
окладів осіб рядового і начальницького складу у розмірах згідно з
додатками 9-23.
Пунктом 2 постанови N 1294 ( 1294-2007-п ) визначено, що
виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам
рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що
затверджується Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх
справ, Міністерством транспорту та зв'язку, Міністерством з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи, Службою безпеки, Адміністрацією
Державної прикордонної служби, Управлінням державної охорони,
Службою зовнішньої розвідки, Державним департаментом з питань
виконання покарань (далі - державні органи).
Відповідно до п. 5 постанови N 1294 ( 1294-2007-п )
керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на
їх утримання надано право установлювати посадові оклади
військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу,
посади яких не передбачені цією Постановою ( 1294-2007-п ), - у
розмірах, визначених затвердженими цією Постановою ( 1294-2007-п )
схемами згідно з додатками 1-23 за аналогічними посадами.
Враховуючи, що постановою N 1294 ( 1294-2007-п ) не були
визначені розміри посадових окладів заступників командирів рот
стройових підрозділів міліції, суд приходить до висновку, що
Міністру внутрішніх справ України надано право встановлювати
особам рядового і начальницького складу посадові оклади, які не
передбачені постановою N 1294 ( 1294-2007-п ), лише у розмірах
встановлених додатками - 23, якими визначені посадові оклади осіб
рядового і начальницького складу. З урахуванням даних положень та
на виконання постанови N 1294 ( 1294-2007-п ), а також з метою
впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб
рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ наказом
МВС України від 31.12.2007 р. N 499 ( z0205-08 ) була затверджена
Інструкція про порядок виплати грошового забезпечення особам
рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ.
Додатком 16 до даного наказу ( z0205-08 ) визначені посадові
оклади осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх
справ для стройових підрозділів міліції, підпорядкованих головним
управлінням, управлінням МВС України в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві та Севастополі, на залізничному транспорті,
міським управлінням, лінійним управлінням на залізницях,
міськрайлінорганам. Згідно з Додатком 16 посадовий оклад командира
роти стройового підрозділу міліції складає 730-830 грн. Тому,
враховуючи, що згідно з п. 5 постанови N 1294 ( 1294-2007-п )
Міністру внутрішніх справ надано право встановлювати посадові
оклади заступникам керівників структурних підрозділів, посади яких
не передбачені Постановою N 1294 ( 1294-2007-п ), на 3-7 відсотків
нижче від визначеного схемою розміру посадового окладу
відповідного керівника, суд приходить до висновку, що відповідач з
дотриманням норм чинного законодавства правомірно визначив
посадовий оклад заступника командира роти стройового підрозділу
міліції. Крім того судом враховано, що наказ МВС України N 499
( z0205-08 ) пройшов правову експертизу на відповідність його
Конституції ( 254к/96-ВР ) та законодавству України в Міністерстві
юстиції України (копія висновку наявна в матеріалах справи).
Відповідно до ст. 19 Конституції України ( 254к/96-ВР ) органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та
службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України. Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України
( 2747-15 ) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності
суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи
прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами
України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це
повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх
обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з
дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими
наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на
досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням
права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно,
тобто протягом розумного строку. Відповідно до ч. 1 ст. 71
КАС України ( 2747-15 ) кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім
випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу ( 2747-15 ).
Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин,
на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.
Проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази та
вищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що п. 2.4
наказу Міністерства внутрішніх справ України за N 499 ( z0205-08 )
від 31.12.2007 р. "Про упорядкування структури та умов грошового
забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів
внутрішніх справ" є обґрунтованим і повністю відповідає вимогам
чинного законодавства.
За таких обставин, позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню
не підлягають.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст. ст. 161-163 КАС України
( 2747-15 ), Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України ( 2747-15 )
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом ( 2747-15 ),
якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції
протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за
правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України ( 2747-15 ),
шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне
оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної
скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у
строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата складення повного тексту рішення суду - 10.06.2009 р.
Головуючий, суддя В.І.Келеберда
Судді: К.С.Винокуров
Я.І.Добрянська
Джерело:Офіційний портал ВРУ