КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Явід 13 червня 2009 р. N 637-р
Київ
Про виділення коштів для проведенняневідкладних заходів з ліквідації наслідків
стихійного лиха, що сталося
у Волинській області 10 червня 2009 року
1. Виділити Мінпраці 17203,5 тис. гривень для проведення
невідкладних заходів з ліквідації наслідків стихійного лиха, що
сталося у Волинській області 10 червня 2009 р. (далі - стихійне
лихо), у тому числі:
6203,5 тис. гривень - для виплати часткової грошової допомоги
постраждалим сім'ям;
6000 тис. гривень - для відновлення приміщень установ,
організацій та закладів бюджетної сфери, багатоквартирних житлових
будинків, що перебувають у комунальній власності;
5000 тис. гривень - для часткового відшкодування збитків
сільськогосподарським підприємствам, у тому числі фермерським
господарствам (далі - сільськогосподарські підприємства), на
безповоротній основі.
Мінфіну здійснити зазначені видатки за рахунок коштів
резервного фонду державного бюджету ( 835-17 ).
2. Мінфіну та Державному казначейству забезпечити
перерахування 15 червня 2009 р. Мінпраці виділених згідно з
пунктом 1 цього розпорядження коштів без затвердження переліків
витрат, пов'язаних з проведенням невідкладних заходів з ліквідації
наслідків стихійного лиха.
3. Виділені згідно з пунктом 1 цього розпорядження кошти
резервного фонду державного бюджету ( 835-17 ) (далі - бюджетні
кошти) спрямовуються на:
1) виплату часткової грошової допомоги сім'ям, які
постраждали внаслідок стихійного лиха (далі - допомога), зокрема
на:
будівництво та придбання житла;
капітальний та поточний ремонт пошкодженого житла;
відшкодування вартості зруйнованих господарських приміщень,
втраченого майна і сільськогосподарської продукції на городах та
присадибних ділянках;
2) відновлення приміщень установ, організацій та закладів
бюджетної сфери, багатоквартирних житлових будинків, що
перебувають у комунальній власності, та виготовлення
проектно-кошторисної документації;
3) часткове відшкодування збитків сільськогосподарських
підприємств;
4) оплату послуг, які надаються ВАТ "Державний ощадний банк
України" (далі - банк).
4. Державному казначейству за поданням Мінпраці внести у
мережу розпорядників бюджетних коштів управління праці та
соціального захисту населення відповідних райдержадміністрацій.
5. Райдержадміністраціям для надання допомоги скласти та
затвердити списки громадян, яким надаватиметься допомога на сім'ю,
на підставі актів обстеження, що проводиться відповідно до Порядку
обстеження майна, пошкодженого унаслідок стихійного лиха, що
сталося 23-27 липня 2008 року, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 30 липня 2008 р. N 688 ( 688-2008-п )
(Офіційний вісник України, 2008 р., N 58, ст. 1939).
На підставі зазначених списків управління праці та соціального
захисту населення райдержадміністрацій складають зведені дані про
видатки, необхідні для виплати допомоги, та подають їх в
установленому порядку Мінпраці для перерахування коштів, а також
оформлюють в установленому порядку документи для перерахування
коштів банку.
Управління праці та соціального захисту населення
райдержадміністрацій для виплати допомоги складають списки
одержувачів, які не мають відкритого рахунка в установі банку. На
підставі таких списків та договорів, укладених між установами
банку та управліннями праці та соціального захисту населення
райдержадміністрацій, відкриваються вкладні (депозитні) рахунки
одержувачам допомоги.
Особа, яка від імені відповідного управління праці та
соціального захисту населення відкриває вкладні (депозитні)
рахунки одержувачів допомоги, повинна пред'явити паспорт або інший
документ, що його замінює, і документ, що підтверджує її
повноваження, та подати:
документи (копії документів, засвідчені в установленому
порядку), на підставі яких банк може ідентифікувати відповідне
управління праці та соціального захисту населення;
списки одержувачів допомоги.
Розпорядження коштами на вкладному (депозитному) рахунку
здійснюється одержувачем допомоги лише після його ідентифікації
банком.
6. Постраждалим сім'ям першої категорії, у яких житловий
будинок (квартира) зруйновані або не підлягають відновленню,
втрачено майно та сільськогосподарська продукція на городах та
присадибних ділянках, за рахунок бюджетних коштів здійснюється
виплата авансу допомоги у сумі 25 тис. гривень.
Остаточна сума допомоги зазначеній категорії сімей
обчислюється виходячи з опосередкованої вартості спорудження житла
у сумі 3850 гривень за 1 кв. метр загальної площі житлового
будинку (квартири) і зменшується на суму авансу.
7. Допомога іншим категоріям сімей виплачується у таких
розмірах:
1) постраждалим сім'ям другої категорії, у яких дах житлового
будинку підлягає повній заміні, житловий будинок (квартира)
підлягає капітальному ремонту, втрачено майно та
сільськогосподарська продукція на городах та присадибних ділянках,
- 10 тис. гривень;
2) постраждалим сім'ям третьої категорії, у яких частково
зруйновано дах житлового будинку, житловий будинок (квартира)
підлягає поточному ремонту, втрачено майно та сільськогосподарська
продукція на городах та присадибних ділянках, - 3 тис. гривень;
3) постраждалим сім'ям, у яких втрачена лише
сільськогосподарська продукція на городах та присадибних ділянках,
з розрахунку 50 гривень на 0,01 гектара. При цьому до розрахунку
включається не більш як 0,3 гектара загальної площі присадибної
ділянки та городу;
4) усім постраждалим сім'ям незалежно від виплат,
передбачених пунктом 6 і підпунктами 1-3 цього пункту, у зв'язку
із пошкодженням господарських приміщень 500 гривень;
5) суми, які виплачуються відповідно до пункту 6 і підпунктів
1-4 цього пункту, зменшуються на суми страхового відшкодування.
Про суми належних (відсутніх) страхових відшкодувань зазначається
в заяві, яка подається органу місцевого самоврядування, відповідно
до Порядку обстеження майна, пошкодженого унаслідок стихійного
лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 30 липня 2008 р. N 688
( 688-2008-п ).
8. Допомога виплачується власнику (співвласнику) житлового
будинку (квартири).
Допомога співвласникам виплачується пропорційно площі будинку
(квартири), яка належить кожному з них.
У разі коли право власності на житловий будинок (квартиру) не
встановлено і за допомогою звернулося кілька зареєстрованих членів
сім'ї, опікунів, піклувальників, спадкоємців, допомога
виплачується за рішенням райдержадміністрацій кожному із заявників
у погоджених ними сумах. За відсутності узгодженого розподілу суми
допомоги її розподіл здійснюється в судовому порядку.
Списки для надання допомоги одержувачам, зазначеним у цьому
пункті, складаються і затверджуються райдержадміністраціями.
За відсутності інвентарної справи на житловий будинок
(квартиру) для надання допомоги використовуються дані
погосподарських книг.
9. Для здійснення видатків на відновлення приміщень установ,
організацій та закладів бюджетної сфери, багатоквартирних житлових
будинків, що перебувають у комунальній власності,
райдержадміністрації на підставі дефектних актів затверджують
переліки об'єктів з визначенням сум збитків та обсягів бюджетних
коштів, які будуть спрямовані на проведення відновних робіт.
Копії зазначених переліків подаються Волинській
облдержадміністрації, яка подає їх Мінпраці та відповідним органам
Державного казначейства для здійснення видатків.
Проектно-кошторисна документація для проведення відновних
робіт на зазначених об'єктах складається відповідно до
законодавства. У разі потреби невідкладні роботи на зазначених
об'єктах можуть проводитися за рішенням відповідної
райдержадміністрації на підставі кошторисів витрат на такі роботи
без складення та затвердження проектно-кошторисної документації. У
такому разі органи Державного казначейства забезпечують
перерахування коштів виконавцям робіт на підставі зазначених
кошторисів, укладених між замовниками та виконавцями робіт
договорів, актів виконаних робіт, оформлених відповідно до
законодавства.
Бюджетні кошти не можуть бути спрямовані на відновлення
об'єктів, що перебувають в управлінні, оренді та концесії.
10. Сільськогосподарським підприємствам частково
відшкодовуються втрати продукції рослинництва, визначені
відповідно до Методики оцінки збитків від наслідків надзвичайних
ситуацій техногенного і природного характеру, затвердженої
постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. N 175
( 175-2002-п ) (Офіційний вісник України, 2002 р., N 8, ст. 356;
2003 р., N 23, ст. 1070), але не більш як 1500 гривень на
1 гектар.
Сільськогосподарські підприємства для визначення збитків
подають заяви до комісій, які утворюються управліннями
агропромислового розвитку райдержадміністрацій відповідно до
Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному
бюджеті для державної підтримки виробництва продукції
рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 21 лютого 2007 р. N 256 ( 256-2007-п ) (Офіційний вісник
України, 2007 р., N 14, ст. 515), який діяв у 2008 році.
До заяви додаються:
завірена сільськогосподарським підприємством копія заключного
звіту про підсумки сівби під урожай 2009 року (форма N 4-сг
(річна) ( vl173202-08 );
відомості про площі знищених посівів сільськогосподарських
культур за підписами керівника та головного бухгалтера
підприємства, скріпленими печаткою.
Комісія розглядає подані сільськогосподарськими
підприємствами заяви та документи, перевіряє достовірність
наведених у них даних, обстежує з виїздом на місце посіви
сільськогосподарських культур, визначає площі знищених посівів
таких культур.
За результатами обстеження сільськогосподарських підприємств
комісія складає акт у двох примірниках з визначенням суми збитків,
який підписується членами комісії, керівником та головним
бухгалтером сільськогосподарського підприємства, скріплюється
печаткою і затверджується головою комісії.
Один примірник акта залишається в сільськогосподарському
підприємстві.
Комісія на підставі актів складає реєстр
сільськогосподарських підприємств і надсилає райдержадміністрації
для подання Волинській облдержадміністрації, яка після
затвердження реєстру надсилає його Мінпраці для забезпечення в
установленому порядку відшкодування збитків сільськогосподарським
підприємствам.
11. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється за
бюджетні кошти відповідно до законодавства.
Попередня оплата товарів і послуг може здійснюватися у
розмірі не більш як 30 відсотків вартості на строк, що не
перевищує 30 днів, а робіт - не більш як 50 відсотків вартості на
строк, що не перевищує 60 днів.
Мінпраці може приймати в окремих випадках рішення щодо
виконання робіт, пов'язаних з відновленням приміщень установ,
організацій та закладів бюджетної сфери, багатоквартирних житлових
будинків, що перебувають у комунальній власності, та виготовлення
проектно-кошторисної документації без застосування вимог Положення
про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня
2008 р. N 921 ( 921-2008-п ) (Офіційний вісник України, 2008 р.,
N 80, ст. 2692, N 90, ст. 3006).
12. Відкриття рахунків в органах Державного казначейства,
відображення операцій у бухгалтерському обліку та фінансовій
звітності про використання бюджетних коштів здійснюється
відповідно до законодавства.
13. Органи Державного казначейства перераховують бюджетні
кошти за товари, роботи і послуги протягом п'яти годин після
надходження документів, оформлених відповідно до законодавства.
14. Мінпраці, Волинській облдержадміністрації та відповідним
райдержадміністраціям забезпечити цільове та ефективне
використання бюджетних коштів.
15. Мінсім'ямолодьспорту забезпечити оздоровлення дітей з
постраждалих сімей в дитячих оздоровчих таборах за рахунок
видатків, передбачених у Державному бюджеті України на 2009 рік
( 835-17 ) за програмою "Оздоровлення і відпочинок дітей в дитячих
оздоровчих таборах МДЦ "Артек" і ДЦ "Молода Гвардія".
16. Мінпраці подати до 15 жовтня 2009 р. Мінекономіки,
Мінфіну, Мінрегіонбуду та Державному казначейству звіт про
використання коштів, виділених відповідно до цього розпорядження.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 33
Джерело:Офіційний портал ВРУ