open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.06.2009 N 709
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

8 липня 2009 р.

за N 604/16620

Про затвердження Змін до Правил

авіаційного електрозв'язку

в цивільній авіації України

Відповідно до Повітряного кодексу України ( 3167-12 ) та
Положення про Державну авіаційну адміністрацію, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 N 1526
( 1526-2006-п ), та з метою виконання завдань щодо державного
нагляду за забезпеченням безпеки польотів цивільної авіації
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Зміни до Правил авіаційного електрозв'язку в
цивільній авіації України, затверджених наказом Міністерства
транспорту України від 23.09.2003 N 736 ( z1001-03, za001-03 ),
зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31.10.2003 за
N 1001/8322, що додаються.
2. Державіаадміністрації (Колісник А.А.):
2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію
до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
2.2. Довести цей наказ до відома підприємств, організацій і
установ цивільної авіації України, відповідних органів
Міністерства оборони України, Міністерства України з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи, Міністерства внутрішніх справ України й
інших центральних органів виконавчої влади, які використовують
авіаційний електрозв'язок у своїй діяльності.
3. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після державної
реєстрації.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра - голову Державної авіаційної адміністрації Давидова О.М.
Міністр Й.Вінський

ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва О.Кужель
Заступник Міністра
внутрішніх справ України М.Г.Вербенський
Т.в.о. Міністра оборони Ураїни В.В.Іващенко
Перший заступник Міністра України
з питань надзвичайних ситуацій та
у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської катастрофи В.М.Антонець
Голова Національної комісії
з питань регулювання зв'язку
України С.Колобов

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

транспорту та зв'язку

України

17.06.2009 N 709
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

8 липня 2009 р.

за N 604/16620

ЗМІНИ

до Правил авіаційного електрозв'язку

в цивільній авіації України

( z1001-03 )

1. У розділі 1:
1.1. Пункт 1.4 викласти в такій редакції: "1.4. Нормативні посилання У розробці цих Правил використовувалися такі
нормативно-правові акти: Повітряний кодекс України ( 3167-12 ); Закон України "Про телекомунікації" ( 1280-15 ); Закон України "Про радіочастотний ресурс України"
( 1770-14 ); Положення про використання повітряного простору України,
затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002
N 401 ( 401-2002-п ) (зі змінами); Положення про об'єднану цивільно-військову систему
організації повітряного руху України, затверджене постановою
Кабінету Міністрів України від 19.07.99 N 1281 ( 1281-99-п ); Положення про Державну авіаційну пошуково-рятувальну службу,
затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004
N 1172 ( 1172-2004-п ); Правила польотів повітряних суден та обслуговування
повітряного руху в класифікованому повітряному просторі України,
затверджені наказом Міністерства транспорту України від 16.04.2003
N 293 ( z0346-03 ) та зареєстровані в Міністерстві юстиції України
05.05.2003 за N 346/7667 (зі змінами); Правила авіаційного пошуку та рятування в Україні,
затверджені наказом Міністерства України з питань надзвичайних
ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи від 17.05.2006 N 297 ( z0772-06 ) та
зареєстровані в Міністерстві юстиції України 03.07.2006 за
N 772/12646; Правила з пошуку та рятування в цивільній авіації України,
затверджені наказом Міністерства транспорту України від 16.08.99
N 404 ( z0684-99 ) та зареєстровані в Міністерстві юстиції України
07.10.99 за N 684/3977; Правила розслідування авіаційних подій та інцидентів з
цивільними повітряними суднами в Україні, затверджені наказом
Державіаслужби від 13.12.2005 N 943 ( z1588-05 ) та зареєстровані
в Міністерстві юстиції України 29.12.2005 за N 1588/11868; Повідомлення щодо обслуговування повітряного руху - Авіаційні
правила України, частина 85, затверджені наказом Міністерства
транспорту України від 25.03.2002 N 199 ( z0354-02 ) та
зареєстровані в Міністерстві юстиції України 10.04.2002 за
N 354/6642 (зі змінами); Додаток 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію
( 995_655 ) "Авиационная электросвязь". Том II "Правила связи,
включая правила, имеющие статус PANS", ІКАО, 2001 рік (зі
змінами); Додаток 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію
( 995_655 ) "Авиационная электросвязь". Том V "Использование
авиационного радиочастотного спектра", ІКАО, 2001 рік (зі
змінами); Додаток 11 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію
( 995_655 ) "Обслуживание воздушного движения. Диспетчерское
обслуживание воздушного движения, полетно-информационное
обслуживание, служба аварийного оповещения", ІКАО, 2001 рік (зі
змінами); Doc. 7910. "Указатели (индексы) местоположения", ІКАО; Doc. 8585. "Условные обозначения летно-эксплуатационных
агентств, авиационных полномочных органов и служб", ІКАО; Doc. 4444 - ATM/501. "Правила аэронавигационного
обслуживания" "Организация воздушного движения", ІКАО, 2007 рік".
1.2. У пункті 1.5: доповнити терміном "Аеродромна диспетчерська вишка" такого
змісту: "Аеродромна диспетчерська вишка - орган, призначений для
забезпечення диспетчерського обслуговування аеродромного руху"; термін "Аеродромний диспетчерський пункт" виключити; термін "Електрозв'язок (RR S1.3)" викласти в такій редакції: "Електрозв'язок - будь-яке передавання, випромінювання або
приймання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків
або повідомлень будь-якого роду по проводовій, радіо-, оптичній
або інших електромагнітних системах"; термін "Категорія терміновості повідомлення" викласти в такій
редакції: "Категорія терміновості повідомлення - одиниця класифікації
повідомлень за ознакою встановленої черговості доставки"; термін "Національний (головний) центр комутації
повідомлень"викласти в такій редакції: "Центральний вузол комутації повідомлень - центр AFTN
в ЦА України, який виконує функції управління мережею та
координації взаємодії з міжнародними повноважними органами AFTN"; термін "Пункт збору повідомлень щодо ОПР" викласти в такій
редакції: "Пункт збору донесень щодо ОПР - орган, який створюється з
метою отримання повідомлень щодо ОПР та планів польоту, що
подаються перед вильотом"; термін "SELCAL" виключити; доповнити терміном "Ультрависокі частоти" такого змісту: "Ультрависокі частоти - радіочастоти 300 - 3000 МГц".
1.3. У пункті 1.6: виключити такі скорочення: "АДП - аеродромний диспетчерський пункт; ДПК - диспетчерський пункт кола; ДПП - диспетчерський пункт підходу; ДПР - диспетчерський пункт руління; КДП - командно-диспетчерський пункт; МДП - місцевий диспетчерський пункт; ПДП - пункт диспетчера посадки; СДП - стартовий диспетчерський пункт"; доповнити такими скороченнями: "АДВ - аеродромна диспетчерська вишка; ДОП - диспетчерський орган підходу; ДОП PAR - диспетчерський орган підходу, оснащений засобами
відображення інформації від радіолокатора точного заходження на
посадку; Пункт збору донесень (ARO) - пункт збору донесень щодо
обслуговування повітряного руху; УВЧ - ультрависокі частоти; AMC - ATS Messaging Management Center - Центр керування
мережі повідомлень з ОПР".
2. У розділі 2:
2.1. Доповнити пунктом 2.3.7 такого змісту: "2.3.7. Усі станції авіаційного електрозв'язку, разом з
прикінцевими системами та проміжними системами мережі авіаційного
електрозв'язку, мають бути захищеними від несанкціонованого
прямого або дистанційного доступу".
2.2. У пункті 2.4.1 слово "Укравіатрансом" замінити словами
"Державною авіаційною адміністрацією (далі -
Державіаадміністрація)".
2.3. Пункт 2.4.9 викласти у такій редакції: "2.4.9. Порядок подання та розгляду заявок на виконання робіт
з виявлення та усунення дії джерел радіозавад станціям авіаційного
електрозв'язку проводиться за встановленим порядком".
3. У розділі 3:
3.1. У підпункті 3.2.5.1 пункту 3.2.5 слова та літери
"Головним центром координації авіаційних робіт з пошуку та
рятування МНС України" замінити словами "Головним координаційним
центром пошуку і рятування".
3.2. Підпункти 3.2.5.2-3.2.5.4 пункту 3.2.5 викласти в
такій редакції: "3.2.5.2. Районний диспетчерський центр з усіма
сусідніми РДЦ, а також органами ОПР, які забезпечують
обслуговування у межах району відповідальності цього РДЦ: а) з диспетчерськими органами підходу (ДОП); б) з аеродромними диспетчерськими вишками (АДВ); в) з пунктами збору донесень щодо ОПР (ARO) у випадку, якщо
вони створюються окремо, а також: з відповідними військовими органами; з метеорологічним органом, який обслуговує даний центр; зі станцією авіаційного електрозв'язку, яка обслуговує даний
центр; з пунктами управління користувачів повітряного простору; з регіональним координаційним центром з пошуку та рятування
МНС України. 3.2.5.3. ДОП з відповідним(и) АДВ та з відповідним(и)
пунктом(тами) збору донесень щодо ОПР (ARO) у тому випадку, якщо
він (вони) створюється(ються) окремо. 3.2.5.4. АДВ з відповідним пунктом збору донесень
щодо ОПР (ARO) у тому випадку, якщо він створюється окремо".
3.3. Підпункт 3.2.5.5 пункту 3.2.5 виключити.
3.4. Підпункт 3.3.1.2 пункту 3.3.1 виключити. У зв'язку з цим
підпункт 3.3.1.3 вважати підпунктом 3.3.1.2.
3.5. Підпункт 3.3.3.1 пункту 3.3.3 викласти в такій редакції: "3.3.3.1. Мережі внутрішньоаеропортового радіотелефонного
зв'язку з рухомими об'єктами організовуються за допомогою базового
обладнання, стаціонарних та мобільних радіостанцій діапазонів ДВЧ
та/або УВЧ малої потужності за схемами, які розробляються
підрозділами (службами) аеропортів, органами ОПР та затверджуються
керівниками підприємств ЦА".
3.6. У абзаці другому підпункту 3.6.1.2 пункту 3.6.1 слова
"національний (головний)" замінити словами "центральний вузол
комутації повідомлень".
3.7. Підпункт 3.6.3.5 пункту 3.6.3 доповнити новим абзацом
такого змісту: "метеорологічні повідомлення стосовно інформації SIGMET,
спеціальних донесень з борта AIREP SPECIAL, повідомлень AIRMET".
3.8. Абзац третій підпункту 3.6.3.6 пункту 3.6.3
"повідомлення стосовно інформації SIGMET, AIRMET, AIREP SPECIAL"
виключити. У зв'язку з цим абзаци четвертий - сімнадцятий вважати
абзацами третім - шістнадцятим.
3.9. У підпункті 3.6.3.12 пункту 3.6.3 слово "телеграфіста"
замінити словом та літерами "станції AFTN".
3.10. У підпункті 3.6.5.1 пункту 3.6.5 слово "повідомлень"
замінити словом "відомостей".
3.11. У підпункті 3.6.5.2 пункту 3.6.5 абзац другий
виключити.
3.12. У підпункті 3.6.6.1.2 пункту 3.6.6 у другому реченні
після слова "обслуговуються" додати слова "трафіком повідомлень та
технологією їхньої обробки".
3.13. Абзац другий підпункту 3.6.6.1.10 пункту 3.6.6 викласти
у такій редакції: "Міжнародна частина маршрутних довідників станцій AFTN, які
мають канали електрозв'язку з закордонними станціями AFTN,
погоджується з міжнародним повноважним оператором центру AMC.
Узгодження цих довідників виконується Центральним вузлом комутації
повідомлень згідно зі встановленою процедурою".
3.14. У підпункті 3.6.6.4.1 пункту 3.6.6 слова "контроль за
дотриманням терміну" замінити словами "контроль за дотриманням
порядку".
3.15. У підпункті 3.6.6.4.2 пункту 3.6.6 слова "контрольних
термінів" замінити словом "порядку".
3.16. У підпункті 3.6.7.7 пункту 3.6.7 слово "телеграфним"
замінити словами "електромеханічним телеграфним".
3.17. Пункт 3.6.7 доповнити підпунктом 3.6.7.13 такого
змісту: "3.6.7.13. Загальна довжина телеграфного повідомлення, що
надходить від передавальної станції AFTN, не перевищує 2100
знаків. При підрахунку знаків у телеграфному повідомленні
враховуються усі печатні знаки та знаки, які не мають печатного
вигляду, починаючи з сигналу початку телеграфного повідомлення
ЗЦЗЦ (ZCZC), враховуючи його, до сигналу кінця тексту НННН (NNNN)
для коду ITA-2 або починаючи з сигналу знака 0/1 (SOH), враховуючи
його, до знака 0/3 (ETX) для коду IA-5 включно". У зв'язку з цим підпункт 3.6.7.13 уважати
підпунктом 3.6.7.14.
3.18. У абзаці першому підпункту 3.6.11.3 пункту 3.6.11 після
слова "підтверджується" доповнити словами "кожний раз окремо
станцією призначення".
3.19. У абзаці сьомому підпункту 3.6.11.3 пункту 3.6.11 слова
"позначення передавання" замінити словами "рядок відправника".
3.20. У прикладі підпункту 3.6.11.3 пункту 3.6.11 літери,

^ -
знаки та цифри "Р ---> ВМА | 113 | < E" замінити літерами, V
знаки та цифри "Р ---> ВМА | 113 | < E" замінити літерами, V
^ - -
знаками та цифрами "Р ---> | 121042 | ---> УККККРЬЬ | < E". V V
знаками та цифрами "Р ---> | 121042 | ---> УККККРЬЬ | < E". V V
3.21. Підпункт 3.6.11.4 пункту 3.6.11 доповнити реченням
такого змісту: "У таких випадках до повідомлення не включається умовний
сигнал DUPE".
3.22. Абзац другий підпункту 3.6.13.1 пункту 3.6.13 викласти
в такій редакції: "У разі якщо немає можливості знову встановити електрозв'язок
протягом короткого часу, необхідно використовувати відповідний
запасний маршрут. Якщо це можливо, необхідно вжити заходів щодо
встановлення електрозв'язку з використанням будь-якого дозволеного
маршруту".
3.23. Підпункт 3.6.13.3 пункту 3.6.13 викласти в такій
редакції: "3.6.13.3. У разі необхідності перевірки дієздатності наявної
апаратури і каналу між ЦКП та абонентом передається сигнал "Тест",
який складається з такої послідовності: а) для коду ІТА-2: сигнал початку телеграфного повідомлення; пропуск [-->]; сигнал процедури QJH; функція вирівнювання (кінець рядка) [< E]; покажчик відправника; функція вирівнювання (кінець рядка) [< E]; три рядки послідовності знаків RY; сигнал кінця телеграфного повідомлення [NNNN].
Приклад

ZCZC ---> QJH < E ZCZC ---> QJH < E UKKKYFYX < E RYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRRYRYRY < E RYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRRYRYRY < E RYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRRYRYRY < E NNNN б) для коду ІА-5: сигнал початку заголовка; сигнал пропуск ; сигнал процедури QJH; сигнал переведення рядка ; покажчик відправника; сигнал переведення рядка ; три рядки послідовності знаків U(5/5) * (2/10); сигнал послідовності передавання на одну сторінку ; сигнал кінця тексту .
Приклад QJH < E UKKKYFYX < E U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U* < E U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U* < E U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U* < E
Вести передавання сигналу "Тест" діючими каналами авіаційного
електрозв'язку забороняється".
3.24. В абзаці третьому підпункту 3.6.13.7 пункту 3.6.13
після літер та цифр "СЖЦ ЩТА МИС МТА123" доповнити словами,
літерами та цифрами "або СЖЦ ЩТА МИС МТА123-127".
3.25. У прикладі підпункту 3.6.13.14 пункту 3.6.13 цифри
"123335" замінити цифрами "122335".
3.26. Пункт 3.6.13 доповнити підпунктом 3.6.13.16 такого
змісту: "3.6.13.16. У разі якщо перша ретрансляційна станція виявляє
повідомлення без або з перекрученим покажчиком відправника, ця
станція: припиняє обробку повідомлення; надсилає службове повідомлення на адресу станції, від якої
було прийнято це повідомлення. Текст такого службового повідомлення містить: скорочення СЖЦ або SVC; процедурний сигнал ЩТА або QTA; процедурний сигнал ОГН або OGN; позначення передавання повідомлення; слово "ИСКАЖЕНО" або "CORRUPT";

-

сигнал кінця тексту [| < E] або [| < E]. V V
Приклад

^ - - СЖЦ ---> ЩТА ---> ОГН ---> MTA | 123 | ---> ИСКАЖЕНО | < E V V
або

^ SVC ---> QTA ---> OGN ---> MTA | 123 | ---> CORRUPT | < E V V
сигнал кінця тексту [| < E] або [| < E]. V V
Приклад

^ - - СЖЦ ---> ЩТА ---> ОГН ---> MTA | 123 | ---> ИСКАЖЕНО | < E V V
або

^ SVC ---> QTA ---> OGN ---> MTA | 123 | ---> CORRUPT | < E V V
Станція, яка прийняла таке службове повідомлення, бере на
себе відповідальність за згадане повідомлення та повторно передає
його з правильним рядком відправника та новим позначенням
передавання".
4. У розділі 4:
4.1. Абзац п'ятий пункту 4.1.8 виключити.
4.2. Пункт 4.3.4 викласти в такій редакції: "4.3.4. Для забезпечення диспетчерського обслуговування
підходу можуть створюватися такі мережі авіаційного радіозв'язку: диспетчерського органу підходу (ДОП); диспетчерського органу підходу (ДОП PAR)".
4.3. Пункт 4.4.1 викласти в такій редакції: "4.4.1. Авіаційний повітряний електрозв'язок для аеродромного
диспетчерського обслуговування забезпечує двосторонній
електрозв'язок "повітря - земля" між аеродромною диспетчерською
вишкою (АДВ) та ПС, які виконують польоти в зоні аеродромного
руху".
4.4. Пункт 4.4.5 викласти в такій редакції: "4.4.5. Для забезпечення авіаційним повітряним
електрозв'язком аеродромного диспетчерського обслуговування в зоні
аеродрому можуть створюватися такі мережі авіаційного
радіозв'язку: аеродромної диспетчерської вишки (АДВ "Tower"); аеродромної диспетчерської вишки (АДВ "Ground"); аеродромної диспетчерської вишки (АДВ "Delivery"). Ці мережі можуть бути об'єднані залежно від прийнятої схеми
організації та інтенсивності руху ПС для даного аеродрому. У
такому випадку для авіаційного радіозв'язку виділяється єдина
частота. Дані про це мають бути обов'язково наведені в Збірниках
аеронавігаційної інформації".
5. У тексті Правил ( z1001-03 ) слова "Укравіатранс" та
"Міністерство транспорту України" в усіх відмінках замінити
відповідно словами "Державіаадміністрація" та "Міністерство
транспорту та зв'язку України" у відповідних відмінках.
6. У додатках: 6.1. Додаток 2 ( za001-03 ) викласти в такій редакції:
"Додаток 2

до пункту 3.2.1 Правил

авіаційного електрозв'язку

в цивільній авіації України
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Особа, відповідальна за Керівник підприємства ЦА
організацію повітряного (структурного підрозділу)
руху підприємства ЦА _______________________
(структурного підрозділу) (підпис) _________________________

(підпис) "___"__________ 20__ року
"___"___________ 20__ року

СХЕМА

організації авіаційного наземного електрозв'язку

(зразок)

( za604-09 )

6.2. Додаток 16 ( za001-03 ) викласти у такій редакції:
"Додаток 16

до пункту 4.1.4 Правил

авіаційного електрозв'язку

в цивільній авіації України
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Особа, відповідальна за Керівник підприємства ЦА
організацію повітряного (структурного підрозділу)
руху підприємства ЦА _______________________
(структурного підрозділу) (підпис) _________________________

(підпис) "___"__________ 20__ року
"___"___________ 20__ року

СХЕМА

організації авіаційного повітряного електрозв'язку

(зразок)

( za604-09 )

6.3. У абзаці другому додатка 11 цифри та слово "15 рядків"
замінити цифрами та словом "16 рядків".
6.4. У нижньому правому кутку чарунки рядка "7" стовпчика "5"
таблиці додатка 11 вставити малу літеру кирилиці "в".
6.5. У нижньому правому кутку чарунки рядка "8" стовпчика "5"
таблиці додатка 11 літеру "в" замінити малим знаком кирилиці "ь"
(м'який знак).
6.6. У нижньому правому кутку чарунки рядка "9" стовпчика "5"
таблиці додатка 11 знак "ь" замінити малою літерою кирилиці "ы".
Заступник голови
Державіаадміністрації А.Колісник

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: