ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
{ Розгляд конституційного подання припинено згідно зУхвалою Конституційного Суду
N 12-у/2008 ( v012u710-08 ) від 17.04.2008 }
З мотивів невідповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
Указами Президента України від 6 лютого 2008 року N 106
( 106/2008 ) і N 107 ( 107/2008 ) згідно з пунктом 15 частини
першої статті 106 Конституції України ( 254к/96-ВР ) зупинено дію
розпоряджень Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року
N 201-р ( 201-2008-р ), N 202-р ( 202-2008-р ), N 203-р
( 203-2008-р ), N 204-р ( 204-2008-р ), N 205-р ( 205-2008-р ),
N 206-р ( 206-2008-р ), N 207-р ( 207-2008-р ), N 208-р
( 208-2008-р ).
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої
статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статей
13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для
вирішення питання про конституційність зазначених актів
( 201-2008-р, 202-2008-р, 203-2008-р, 204-2008-р, 205-2008-р,
206-2008-р, 207-2008-р, 208-2008-р ) Кабінету Міністрів України,
на даний час неопублікованих.
Названими актами ( 201-2008-р, 202-2008-р, 203-2008-р,
204-2008-р, 205-2008-р, 206-2008-р, 207-2008-р, 208-2008-р )
Кабінет Міністрів України звільнив з посад керівників Фонду
державного майна України, призначив першого заступника та
заступників Голови Фонду державного майна України, а також
призначив у зв'язку з виявленням фактів порушення законодавства
України посадовими особами Фонду державного майна України службове
розслідування, відсторонивши на період проведення цього
розслідування В. Семенюк від виконання повноважень Голови Фонду
державного майна України.
Слід зауважити, що відповідно до пункту 9-2 статті 116
( 254к/96-ВР ) Кабінет Міністрів України призначає та звільняє з
посад за поданням Прем'єр-міністра України керівників центральних
органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету
Міністрів України.
У той же час за Законом України "Про приватизацію державного
майна" ( 2163-12 ) та Тимчасовим положенням про Фонд державного
майна України, затвердженим Постановою Верховної Ради України від
7 липня 1992 року N 2558-XII ( 2558-12 ), Фонд державного майна
України визначено державним органом, що здійснює державну політику
у сфері приватизації державного майна.
Відповідно до пункту 12 статті 85 Конституції України
( 254к/96-ВР ) до повноважень Верховної Ради України належить
призначення за поданням Прем'єр-міністра України, зокрема, Голови
Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету
телебачення та радіомовлення України, Голови Фонду державного
майна України, звільнення зазначених осіб з посад (Рішення
Конституційного Суду України від 11 грудня 2007 року
N 12-рп/2007) ( va12p710-07 ).
Як відзначив Конституційний Суд України у своєму Рішенні від
1 липня 1998 року N 9-рп ( v009p710-98 ) у справі про приватизацію
державного майна, такому державному органу, як Фонд державного
майна України надано спеціального статусу через визначені
Конституцією України ( 254к/96-ВР ) особливості призначення його
Голови.
Таким чином, повноваження Кабінету Міністрів України щодо
вирішення кадрових питань діяльності Фонду державного майна
України за Конституцією України ( 254к/96-ВР ) зводяться до
внесення Прем'єр-міністром України до Верховної Ради України
подання щодо кандидатури на посаду Голови Фонду державного майна
України.
Відтак, видавши названі розпорядження ( 201-2008-р,
202-2008-р, 203-2008-р, 204-2008-р, 205-2008-р, 206-2008-р,
207-2008-р, 208-2008-р ), Кабінет Міністрів України вийшов за межі
повноважень, визначених Конституцією України ( 254к/96-ВР ), чим
порушив вищезазначені норми Конституції України ( 254к/96-ВР ), а
також вимоги положень частини другої статті 6, частини другої
статті 19 ( 254к/96-ВР ) та частини третьої статті 113 Основного
Закону ( 254к/96-ВР ) держави, які зобов'язують Кабінет Міністрів
України керуватися у своїй діяльності Конституцією ( 254к/96-ВР )
та законами України, а також діяти в межах повноважень, на
підставі та у спосіб, що ними передбачені.
З огляду на наведене прошу Конституційний Суд України
розглянути питання щодо конституційності розпоряджень Кабінету
Міністрів України від 6 лютого 2008 року N 201-р ( 201-2008-р )
"Про звільнення Петрова В.М. з посади першого заступника Голови
Фонду державного майна України", N 202-р ( 202-2008-р ) "Про
звільнення Лєдомської С.Ю. з посади заступника Голови Фонду
державного майна України", N 203-р ( 203-2008-р ) "Про звільнення
Гриненка А.С. з посади заступника Голови Фонду державного майна
України", N 204-р ( 204-2008-р ) "Про звільнення Потімкова О.Ю. з
посади заступника Голови Фонду державного майна України", N 205-р
( 205-2008-р ) "Про призначення Портнова А.В. першим заступником
Голови Фонду державного майна України", N 206-р ( 206-2008-р )
"Про призначення Петрашка С.Я. заступником Голови Фонду державного
майна України", N 207-р ( 207-2008-р ) "Про призначення
Фесенка В.І. заступником Голови Фонду державного майна України" і
N 208-р ( 208-2008-р ) "Про проведення службового розслідування".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням
уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України -
Представника Президента України у Конституційному Суді України
М. Ставнійчук.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 7 лютого 2008 року
{ Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України }
Джерело:Офіційний портал ВРУ