open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
22.04.2008 N 643/5
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

24 квітня 2008 р.

за N 357/15048

Про внесення змін до Типового положення

про районний, районний у місті, міський

(міста обласного значення)

відділ реєстрації актів цивільного стану
{ Наказ фактично втратив чинність у зв'язку з втратою чинності
Наказу Міністерства юстиції N 30/5 ( z0371-02 ) від
17.04.2002, до якого вносились зміни }

У зв'язку з прийняттям Закону України від 22 грудня 2006 року
N 524-V ( 524-16 ) "Про внесення змін до Сімейного та Цивільного
кодексів України" Н А К А З У Ю:
1. Унести зміни до Типового положення про районний, районний
у місті, міський (міста обласного значення) відділ реєстрації
актів цивільного стану, затвердженого наказом Міністерства юстиції
України від 17 квітня 2002 року N 30/5 ( z0371-02 ),
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 квітня 2002 року
за N 371/6659, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Департаменту у справах цивільного стану громадян
(Кунда В.В.) довести цей наказ до відома Головного управління
юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим,
головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та
Севастополі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра юстиції України Ємельянову І.І. та директора Департаменту
у справах цивільного стану громадян Кунду В.В.
Міністр Микола Оніщук

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства юстиції

України

17.04.2002 N 30/5

( z0371-02 )

(у редакції наказу Мін'юсту

від 22.04.2008 N 643/5 )
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

24 квітня 2008 р.

за N 357/15048

Типове положення

про відділ реєстрації актів цивільного стану

районного, районного у місті, міського

(міста обласного значення),

міськрайонного управління юстиції

1. Відділ реєстрації актів цивільного стану районного,
районного у місті, міського (міста обласного значення),
міськрайонного управління юстиції (далі - відділ) є місцевим
органом Міністерства юстиції України, ним створюється,
ліквідується та йому підпорядковується, а також підпорядковується
безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції
України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції
в областях, містах Києві та Севастополі. Відділ є структурним
підрозділом районного, районного у місті, міського (міста
обласного значення), міськрайонного управління юстиції.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України,
постановами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України,
наказами Міністерства юстиції України, нормативно-правовими актами
Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в
Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях,
містах Києві та Севастополі, а також районного, районного у місті,
міського (міста обласного значення), міськрайонного управління
юстиції, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
3. Основними завданнями відділу є:
3.1. Забезпечення повної, своєчасної і правильної реєстрації
актів цивільного стану відповідно до вимог законодавства.
3.2. Забезпечення у межах визначеної компетенції реалізації
громадянами особистих і майнових прав.
3.3. Збереження архівного фонду органів реєстрації актів
цивільного стану.
3.4. Ведення з дотриманням вимог чинного законодавства
Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
3.5. Надання правової допомоги громадянам щодо отримання
документів про реєстрацію актів цивільного стану.
4. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Проводить державну реєстрацію народження фізичної особи
та її походження, смерті, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені
(прізвища, власного імені, по батькові) та про кожний факт
реєстрації акта цивільного стану видає відповідні свідоцтва. На підставі рішень судів про всиновлення видає на бажання
усиновителів свідоцтва про всиновлення.
4.2. Уносить до Державного реєстру актів цивільного стану
громадян відомості про народження фізичної особи та її походження,
усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб,
розірвання шлюбу, зміну імені, смерть, а також про внесення змін,
доповнень, поновлення та анулювання актових записів цивільного
стану відповідно до Порядку ведення Державного реєстру актів
цивільного стану громадян, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 22.08.2007 N 1064 ( 1064-2007-п ) (зі
змінами).
4.3. Готує матеріали та вирішує питання про зміну імені
(прізвища, власного імені, по батькові) фізичних осіб - громадян
України.
4.4. Готує матеріали та вирішує питання про внесення змін,
доповнень до актових записів цивільного стану та поновлення
втрачених записів.
4.5. Готує та подає до відділів реєстрації актів цивільного
стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в
Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях,
містах Києві та Севастополі матеріали для вирішення питання щодо
анулювання поновлених та повторно складених актових записів.
4.6. Складає висновок про анулювання актового запису у
випадках, передбачених статтею 39 Сімейного кодексу України
( 2947-14 ), та анулює актові записи відповідно до норм
законодавства.
4.7. При прийнятті заяви про реєстрацію шлюбу на бажання
наречених видає направлення на медичне обстеження.
4.8. Забезпечує належне зберігання та оформлення книг
реєстрації актів цивільного стану, метричних книг та іншої
документації, пов'язаної з реєстрацією цих актів.
4.9. Веде в установленому порядку (на паперових та
електронних носіях) облік актових записів цивільного стану.
4.10. Забезпечує належні облік та зберігання, а також
витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану
з дотриманням вимог законодавства.
4.11. Видає повторні свідоцтва про реєстрацію актів
цивільного стану, а в разі неможливості їх видачі - довідкові
витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян у
порядку, передбаченому чинним законодавством України.
4.12. Вивчає й узагальнює практику застосування чинного
законодавства з питань реєстрації актів цивільного стану.
4.13. Подає до Головного управління юстиції Міністерства
юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь
юстиції в областях, містах Києві та Севастополі в установленому
законодавством порядку звіти про реєстрацію актів цивільного стану
та використання бланків свідоцтв.
4.14. У встановленому чинним законодавством України порядку
подає статистичні звіти про реєстрацію актів цивільного стану до
органів статистики.
4.15. Розглядає звернення громадян, а також запити установ та
організацій з питань, що належать до компетенції відділу.
4.16. Забезпечує виконавчі органи сільських, селищних та
міських (крім міст обласного значення) рад бланками актових
записів цивільного стану, бланками свідоцтв про реєстрацію актів
цивільного стану та іншою документацією.
4.17. Перевіряє додержання вимог чинного законодавства
посадовими особами виконавчих органів сільських, селищних та
міських (крім міст обласного значення) рад, які реєструють акти
цивільного стану, та надає їм методичну допомогу.
4.18. Приймає від виконавчих органів сільських, селищних та
міських (крім міст обласного значення) рад звіти за встановленими
формами.
4.19. Організовує та надає фізичним та юридичним особам
додаткові платні послуги правового та технічного характеру, не
передбачені Законом України "Про органи реєстрації актів
громадянського стану" ( 3807-12 ), з дотриманням вимог чинного
законодавства.
4.20. Готує матеріали для розгляду на кваліфікаційній
комісії, утвореній у Головному управлінні юстиції Міністерства
юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управліннях
юстиції в областях, містах Києві та Севастополі для визначення
рівня професійної підготовки осіб, які мають намір працювати у
відділах реєстрації актів цивільного стану на посадах керівника та
спеціалістів.
5. Відділ має право безоплатно одержувати від органів
державної влади, підприємств, установ і організацій документи,
необхідні для виконання покладених на нього завдань.
6. Відділ взаємодіє з іншими органами реєстрації актів
цивільного стану та місцевими органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами,
організаціями з питань, що належать до його компетенції.
7. Керівник відділу (заступник начальника відповідного
управління юстиції - начальник відділу, начальник відділу)
призначається на посаду та звільняється з посади начальником
Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в
Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях,
містах Києві та Севастополі за поданням заступника начальника
Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в
Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях,
містах Києві та Севастополі, який відповідно до розподілу
функціональних повноважень спрямовує та координує діяльність
органів реєстрації актів цивільного стану (заступника начальника
управління - начальника відділу реєстрації актів цивільного стану)
після погодження з начальником відповідного управління юстиції. Начальником відділу може бути громадянин України, який має
повну вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем
спеціаліста, магістра та стаж роботи в сфері правової діяльності
на державній службі на посаді головного спеціаліста чи в інших
сферах управління не менше 3 років і рекомендований
кваліфікаційною комісією для роботи у відділі реєстрації актів
цивільного стану на посаді керівника.
8. Керівник відділу:
8.1. Здійснює керівництво відділом, організовує його роботу
та несе відповідальність за виконання покладених на відділ завдань
і здійснення ним своїх функцій.
8.2. Уносить подання щодо призначення на посади та звільнення
з посад спеціалістів та інших працівників відділу.
8.3. Уносить пропозиції щодо заохочення і притягнення до
дисциплінарної відповідальності спеціалістів та інших працівників
відділу.
8.4. Забезпечує і контролює дотримання працівниками відділу
виконавської та трудової дисципліни.
8.5. Веде особистий прийом громадян.
8.6. У встановленому законодавством порядку вирішує питання
про скорочення місячного строку реєстрації шлюбу.
8.7. Розподіляє обов'язки між працівниками відділу та
розробляє посадові інструкції працівників відділу.
8.8. Організовує підвищення кваліфікації працівників відділу
та посадових осіб виконавчих органів сільських, селищних та
міських (крім міст обласного значення) рад, які реєструють акти
цивільного стану.
8.9. Організовує та контролює ведення діловодства у відділі.
8.10. Забезпечує співпрацю з органом ведення Державного
реєстру виборців та подання до нього відомостей, передбачених
Законом України "Про Державний реєстр виборців" ( 698-16 ).
8.11. Несе відповідальність за належні зберігання та облік,
оформлення і ведення книг реєстрації актів цивільного стану.
8.12. Несе відповідальність за належні облік та зберігання, а
також витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів цивільного
стану з дотриманням вимог законодавства.
8.13. Несе відповідальність за належну організацію роботи
щодо надання згідно з частиною другою статті 17 Закону України
"Про органи реєстрації актів громадянського стану" ( 3807-12 )
фізичним та юридичним особам додаткових послуг правового і
технічного характеру, не передбачених цим Законом, та за
правильність ведення обліку, зберігання та використання
документів, пов'язаних з проведенням цієї роботи.
9. Відділ утримується за рахунок Державного бюджету України.
Штатний розпис відділу затверджується Головним управлінням юстиції
Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим,
головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та
Севастополі в межах, визначених Мін'юстом.
10. Відділ є юридичною особою, має печатку із зображенням
Державного Герба України та своїм найменуванням.
Директор Департаменту у справах
цивільного стану громадян В.В.Кунда

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: