КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 14 лютого 2007 р. N 201
Київ
Про затвердження Положення проДержавний комітет України у справах
національностей та релігій
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМN 1347 ( 1347-2007-п ) від 21.11.2007
N 101 ( 101-2008-п ) від 27.02.2008
N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін
зупинено згідно з Указом Президента
N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009
N 559 ( 559-2010-п ) від 07.07.2010 }
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Державний комітет України у
справах національностей та релігій, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 18 серпня 2005 р. N 770 ( 770-2005-п ) "Про
затвердження Положення про Державний департамент у справах
релігій" (Офіційний вісник України, 2005 р., N 34, ст. 2047).
3. Державному комітетові у справах національностей та релігій
подати у місячний строк пропозиції щодо приведення актів Кабінету
Міністрів України у відповідність із цією постановою.
4. Ця постанова набирає чинності з 1 березня 2007 року.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2007 р. N 201
ПОЛОЖЕННЯпро Державний комітет України у
справах національностей та релігій
1. Державний комітет України у справах національностей та
релігій (Держкомнацрелігій) є центральним органом виконавчої
влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом
Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України.
Держкомнацрелігій є спеціально уповноваженим центральним
органом виконавчої влади у справах міграції в межах, визначених
законодавством про біженців. { Пункт 1 доповнено абзацом згідно з
Постановою КМ N 1347 ( 1347-2007-п ) від 21.11.2007; абзац другий
пункту 1 втратив чинність на підставі Постанови КМ N 810
( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом
Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009; дію абзацу
другого пункту 1 відновлено згідно з Постановою КМ N 559
( 559-2010-п ) від 07.07.2010 }
2. Держкомнацрелігій у своїй діяльності керується
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, а також указами
Президента України та постановами Верховної Ради України,
прийнятими відповідно до Конституції ( 254к/96-ВР ) та законів
України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
3. Основними завданнями Держкомнацрелігій є:
участь у формуванні та забезпечення реалізації державної
політики у сфері міжнаціональних відносин, забезпечення захисту
прав національних меншин України, депортованих за національною
ознакою осіб, які повернулися в Україну (далі - особи, які
повернулися), а також у сфері релігії, відносин із церквою і
релігійними організаціями; { Абзац другий пункту 3 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 810 ( 810-2009-п ) від
29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента
N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
управління у зазначеній сфері, міжгалузева координація та
функціональне регулювання з питань, що належать до його
компетенції;
координація роботи з підготовки і здійснення органами
виконавчої влади заходів щодо забезпечення захисту прав
національних меншин, осіб, які повернулися; { Абзац четвертий
пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 810
( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом
Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
участь у забезпеченні розвитку зв'язків із закордонними
українцями та їх громадськими організаціями, у тому числі
національно-культурними автономіями, товариствами, земляцтвами,
координація заходів, здійснюваних у цій сфері, що належать до його
компетенції;
узагальнення практики застосування законодавства з питань, що
належать до його компетенції, розроблення пропозицій щодо
вдосконалення цього законодавства та їх внесення в установленому
порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
забезпечення виконання законодавства з питань, що належать до
його компетенції;
створення умов для вільного розвитку мов корінних народів і
національних меншин України;
сприяння задоволенню національно-культурних, освітніх потреб,
розвитку етнічної самобутності корінних народів та національних
меншин України;
організація прийому, облаштування та адаптації осіб, які
повернулися;
сприяння зміцненню взаєморозуміння релігійних організацій
різних віросповідань, вирішенню відповідно до законодавства
спірних питань, що виникають у відносинах між такими
організаціями;
сприяння у вирішенні питань, пов'язаних з поверненням
релігійним організаціям культових будівель, споруд та іншого
майна.
4. Держкомнацрелігій відповідно до покладених на нього
завдань:
1) готує пропозиції щодо формування та реалізації державної
політики у сфері міжнаціональних відносин, етномовної політики,
забезпечення захисту прав національних меншин України, осіб, які
повернулися, а також у сфері релігії, відносин із церквою і
релігійними організаціями;{ Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з
Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
2) бере участь у розробленні проектів Державного бюджету та
Державної програми економічного і соціального розвитку України,
Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших державних
програм та забезпечує їх виконання у межах своїх повноважень;
3) вивчає та аналізує проблеми осіб, які повернулися,
тенденції етнонаціонального та культурного розвитку національних
меншин України, етномовних та релігійних процесів у державі,
розробляє поточні та довгострокові прогнози із зазначених питань;
{ Підпункт 3 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 810 ( 810-2009-п )
від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента
N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
4) забезпечує взаємодію органів виконавчої влади під час
здійснення ними заходів щодо забезпечення захисту прав
національних меншин України, осіб, які повернулися;{ Підпункт 4 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з
Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
5) сприяє реалізації в установленому порядку прав осіб, що
належать до національних меншин України, осіб, які повернулися;{ Підпункт 5 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з
Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
{ Підпункт 6 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ
N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з
Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
7) вживає заходів з реалізації Європейської хартії
регіональних мов або мов меншин ( 994_014 ) в частині забезпечення
задоволення етномовних потреб національних меншин України;
8) сприяє:
діяльності громадських організацій національних меншин в
Україні;
проведенню благодійних акцій та заходів, спрямованих на
розвиток етнічної самобутності національних меншин України, осіб,
які повернулися;
9) залучає в установленому порядку кошти міжнародних та
неурядових організацій, установ іноземних держав для проведення
благодійних акцій та виконання програм, спрямованих на
забезпечення захисту прав національних меншин України, осіб, які
повернулися;{ Підпункт 9 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з
Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
10) надає організаційно-методичну та консультаційну допомогу
органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування у
вирішенні питань, що належать до його компетенції;
11) вживає заходів щодо запобігання проявам розпалювання
міжетнічної, расової та міжконфесійної ворожнечі;
12) подає в установленому порядку пропозиції щодо приведення
законодавства України у відповідність із міжнародними нормами і
стандартами з питань, що належать до його повноважень;
13) координує діяльність органів виконавчої влади з питань
формування і регулювання відносин між державою, церквою та
релігійними організаціями;
14) проводить відповідно до законодавства реєстрацію статутів
(положень) релігійних центрів, управлінь, монастирів, релігійних
братств, місіонерських товариств (місій) та духовних (релігійних)
навчальних закладів;
15) забезпечує проведення релігієзнавчої експертизи статутів
релігійних організацій за участю їх представників, представників
наукових установ, учених-релігієзнавців та фахівців інших галузей;
16) веде облік (реєстр) релігійних організацій, що діють в
Україні, та культових будівель, споруд та іншого майна, які
належать релігійним організаціям та/або використовуються ними, а
також колишніх культових будівель, споруд та іншого майна, які
використовуються не за призначенням;
17) сприяє:
вирішенню питань, пов'язаних з передачею у користування та
повернення у власність релігійних організацій культових будівель,
споруд та іншого майна;
установленню релігійними організаціями України ділових
контактів з міжнародними релігійними центрами та іноземними
релігійними організаціями;
організації паломництва віруючих в Україну та за її межі;
досягненню на прохання релігійних організацій домовленостей
між ними та органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування;
18) забезпечує роз'яснення, в тому числі за допомогою засобів
масової інформації, змісту державної політики у сфері
міжнаціональних відносин, етномовної політики, захисту прав
національних меншин України, осіб, які повернулися, а також у
сфері релігії, церкви, релігійних організацій, застосування
відповідного законодавства;{ Підпункт 18 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно
з Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
19) співпрацює в установленому порядку з державними
установами, громадськими організаціями іноземних держав, а також
міжнародними організаціями;
20) організовує проведення наукових досліджень з питань
міжнаціональних відносин, забезпечення захисту прав національних
меншин України, осіб, які повернулися, реалізації права на свободу
світогляду і віросповідання, діяльності церкви і релігійних
організацій;{ Підпункт 20 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно
з Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
21) взаємодіє з вітчизняними та іноземними науково-дослідними
установами і навчальними закладами з метою обміну досвідом роботи
щодо проведення наукових досліджень з формування і реалізації
державної політики з питань міжнаціональних відносин, етномовної
політики, забезпечення захисту прав національних меншин України,
осіб, які повернулися, а також релігії, церкви і релігійних
організацій;{ Підпункт 21 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно
з Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
22) бере участь у розробленні проектів міжнародних договорів
України з питань, що належать до його компетенції, забезпечує
виконання визначених міжнародними договорами зобов'язань України;
23) подає в установленому порядку пропозиції щодо зупинення
дії або скасування актів центральних органів виконавчої влади,
місцевих держадміністрацій, рішень, прийнятих органами місцевого
самоврядування, посадовими особами підприємств, установ і
організацій усіх форм власності, що суперечать законодавству про
міжнаціональні відносини, забезпечення захисту прав національних
меншин України, осіб, які повернулися, свободу совісті та
релігійні організації;{ Підпункт 23 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно
з Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
24) організовує і бере участь у проведенні конгресів,
форумів, конференцій, семінарів, нарад, інших заходів, здійснює
інформаційну та видавничу діяльність з питань, що належать до його
компетенції;
25) розглядає в установленому порядку звернення фізичних і
юридичних осіб з питань, що належать до його компетенції;{ Підпункт 25 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно
з Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
26) організовує в установленому порядку професійну
підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації працівників
свого центрального апарату, відповідних органів Автономної
Республіки Крим, структурних підрозділів обласних, Київської та
Севастопольської міських держадміністрацій;{ Підпункт 26 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно
з Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 ) від 27.08.2009 }
27) здійснює відповідно до законодавства функції з управління
об'єктами державної власності, що належать до сфери його
управління, та контроль за ефективністю використання таких
об'єктів;
28) розподіляє відповідно до законодавства кошти і
матеріальні ресурси та контролює їх використання; затверджує
відповідно до законодавства кошториси витрат на проведення
заходів, необхідних для реалізації своїх завдань, плани
капітального будівництва об'єктів; виконує в установленому порядку
функції замовника під час закупівлі товарів (робіт, послуг) для
державних потреб;
29) реалізує у межах своїх повноважень державну політику у
сфері охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є
власністю держави;
30) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань з
мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
31) виконує інші функції відповідно до покладених на нього
завдань.
5. Держкомнацрелігій має право:
представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у
міжнародних організаціях та під час укладення міжнародних
договорів України;
залучати в установленому порядку спеціалістів центральних та
місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і
організацій для розгляду питань, що належать до його компетенції;
утворювати в разі потреби за погодженням з іншими
заінтересованими органами виконавчої влади комісії, експертні та
консультаційні ради, робочі групи;
отримувати в установленому порядку від органів виконавчої
влади, органів місцевого самоврядування інформацію, документи і
матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
звертатися у випадках, передбачених законодавством, до суду
із заявами про припинення діяльності релігійних організацій;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції.
6. Держкомнацрелігій здійснює свої повноваження безпосередньо
та через відповідні органи Автономної Республіки Крим, структурні
підрозділи обласних, Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій. { Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними
згідно з Постановою КМ N 810 ( 810-2009-п ) від 29.07.2009 - дію
змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 ( 675/2009 )
від 27.08.2009 }
Комітет під час виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими центральними та місцевими органами виконавчої
влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами
місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, а також з
відповідними органами іноземних держав.
7. Держкомнацрелігій у межах своїх повноважень, на основі та
на виконання актів законодавства видає накази, організовує і
контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Комітету,
прийняті в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання
органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та
громадянами.
Комітет у разі потреби може видавати разом з іншими
центральними та місцевими органами виконавчої влади спільні
нормативні акти.
Нормативно-правові акти Комітету підлягають реєстрації в
порядку, встановленому законодавством.
8. Держкомнацрелігій очолює Голова, якого призначає на посаду
і звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням
Прем'єр-міністра України.
Голова має заступників, які призначаються на посаду і
звільняються з посади в установленому порядку Кабінетом Міністрів
України.
Розподіл обов'язків між своїми заступниками здійснює Голова.
{ Абзац третій пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 101 ( 101-2008-п ) від 27.02.2008 }
9. Голова Держкомнацрелігій:
1) здійснює керівництво Комітетом, несе персональну
відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за виконання
покладених на Комітет завдань, визначає ступінь відповідальності
своїх заступників, керівників структурних підрозділів;
2) подає в установленому порядку на розгляд Кабінету
Міністрів України проекти законів України, актів Президента
України та Кабінету Міністрів України, розробником яких є Комітет;
3) погоджує проекти законів України, актів Президента України
та Кабінету Міністрів України з питань, що належать до компетенції
Комітету;
4) представляє Комітет у відносинах з іншими органами,
установами, організаціями в Україні та за її межами;
5) приймає рішення щодо розподілу бюджетних коштів, головним
розпорядником яких є Комітет;
6) приймає рішення про утворення, реорганізацію і ліквідацію
за погодженням з Віце-прем'єр-міністром України територіальних
органів Держкомнацрелігій, а також підприємств, установ і
організацій, що належать до сфери управління Комітету;
7) призначає на посади та звільняє з посад працівників
центрального апарату Комітету; { Підпункт 7 пункту 9 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 101 ( 101-2008-п ) від
27.02.2008 }
8) порушує в установленому порядку питання про притягнення до
дисциплінарної відповідальності своїх заступників;
9) розглядає в установленому порядку питання щодо присвоєння
працівникам Комітету відповідних рангів державних службовців, їх
заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
10) веде особистий прийом громадян з питань, що належать до
компетенції Комітету;
11) підписує накази Комітету;
12) здійснює відповідно до законодавства інші повноваження.
10. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції Держкомнацрелігій, обговорення найважливіших напрямів
його діяльності може утворюватися колегія у складі Голови (голова
колегії), заступників Голови, інших керівних працівників.
У разі потреби до складу колегії Держкомнацрелігій можуть
входити в установленому порядку інші особи.
Персональний склад колегії затверджує Голова.
Організаційною формою роботи колегії є засідання.
Періодичність проведення засідань колегії визначається Головою.
Рішення колегії проводяться в життя наказами
Держкомнацрелігій.
11. Для здійснення релігієзнавчої експертизи у
Держкомнацрелігій утворюється експертна рада за участю
представників наукових установ, учених-релігієзнавців та фахівців
з інших галузей.
Склад експертної ради та положення про неї затверджує Голова.
У Держкомнацрелігій можуть утворюватися наукова
(науково-консультаційна) рада, інші дорадчі та консультаційні
органи. Склад таких органів і положення про них затверджує Голова.
12. Граничну чисельність працівників Держкомнацрелігій
затверджує Кабінет Міністрів України.
Структуру центрального апарату Комітету затверджує Голова за
погодженням з Віце-прем'єр-міністром України.
Штатний розпис і кошторис Комітету затверджує Голова за
погодженням з Мінфіном.
Положення про структурні підрозділи центрального апарату
Комітету затверджує Голова.
13. Держкомнацрелігій є юридичною особою, має самостійний
баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із
зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Джерело:Офіційний портал ВРУ