ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
20.07.2007 N 227
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
9 серпня 2007 р.
за N 920/14187
Про затвердження Інструкціїщодо заповнення форми державного статистичного
спостереження N 1-ціни (послуги) "Звіт про ціни
підприємств-виробників послуг" (квартальна)
Відповідно до Закону України "Про державну статистику"
( 2614-12 ), ураховуючи положення частини восьмої статті 19
Господарського кодексу України ( 436-15 ), з метою удосконалення
та координації статистичної методології та отримання повної,
всебічної та об'єктивної статистичної інформації Н А К А З У Ю:
1. Затвердити та ввести в дію зі звіту за I квартал 2008 року
Інструкцію щодо заповнення форми державного статистичного
спостереження N 1-ціни (послуги) "Звіт про ціни
підприємств-виробників послуг" (квартальна) (далі - Інструкція),
що додається.
2. Юридичні особи та їхні відокремлені підрозділи, для яких
основним видом діяльності є надання послуг за секцією К (згідно
з КВЕД ( va375202-05 ), при заповненні форми державного
статистичного спостереження N 1-ціни (послуги) "Звіт про ціни
підприємств-виробників послуг" (квартальна) використовують
Інструкцію, затверджену цим наказом.
3. Департаменту статистики послуг (Калачова І.В.) визначити
необхідний тираж і передати адміністративно-господарському
департаменту (Царський В.І.) оригінал Інструкції, затверджений цим
наказом.
4. Департаменту фінансового забезпечення, бухгалтерського
обліку та звітності (Кучіна І.Ю.) забезпечити фінансування послуг
щодо виготовлення та доставки Інструкції, затвердженої цим
наказом.
5. Адміністративно-господарському департаменту
(Царський В.І.) забезпечити контроль за своєчасним виготовленням
та доставкою Інструкції, затвердженої цим наказом, на адресу
головних управлінь статистики в Автономній Республіці Крим,
областях, місті Києві та Управління статистики у місті
Севастополі.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Власенко Н.С.
Голова О.Г.Осауленко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Держкомстату України
20.07.2007 N 227
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
9 серпня 2007 р.
щодо заповнення форми державного
статистичного спостереження N 1-ціни (послуги)
"Звіт про ціни підприємств-виробників послуг"
1. Загальні положення
1.1. Звіт за формою N 1-ціни (послуги) "Звіт про ціни
підприємств-виробників послуг" (далі - звіт за формою N 1-ціни
(послуги) складається щокварталу на дискретній основі, тобто за I,
II, III, IV квартали року окремо, за результатами фактичної
діяльності підприємства у звітному кварталі поточного року,
подається органу державної статистики району (міста) за
місцезнаходженням на 20-й день після звітного кварталу. У звіті
відображаються середні ціни за квартал, а не фіксовані ціни
базисного періоду в межах кварталу (останнього місяця кварталу). Дані звіту за формою N 1-ціни (послуги) використовуються для
розрахунку індексу цін та тарифів на послуги, що
реалізовані підприємствам, установам та організаціям
підприємствами-виробниками послуг.
1.2. При заповненні найменування організації-складача
інформації слід зазначити повну назву та ідентифікаційний код
Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.
1.3. При наданні інформації щодо адреси здійснення діяльності
слід указати поштовий індекс, область, район, місто, вулицю, номер
будинку, де розташована організація-складач інформації.
1.4. Вартісні показники заповнюються в гривнях з двома
десятковими знаками після коми.
2. Порядок заповнення звіту
2.1. У графі 1 звіту за формою N 1-ціни (послуги) указуються
назви видів послуг, що виробляються підприємствами видів
економічної діяльності секції К "Операції з нерухомим майном,
оренда, інжиніринг та надання послуг підприємцям" згідно
з Класифікацією видів економічної діяльності ( va375202-05 ),
прийнятою наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 N 375
( v0375609-05 ). У звіті відображаються лише види послуг, що
виробляються для реалізації підприємствам, установам та
організаціям, послуги, що виробляються для реалізації населенню,
у звіті не відображаються.
2.2. У графі 2 вказується назва одиниці, що відібрана
підприємством для спостереження за зміною цін. Упродовж усіх
періодів проведення спостереження найменування цієї одиниці
лишається незмінним. Одиниця спостереження визначається відповідно
до особливостей складу послуг або бізнес-циклів підприємств. За
одиницю спостереження можуть бути відібрані довготривалі (незмінні
впродовж п'яти років за складом послуг з умовою перегляду їх
вартості за певних обставин) договори між підприємством-виробником
послуг та споживачем. У разі відсутності на підприємствах довготривалих договорів
за одиницю спостереження приймається погодинна або поденна оплата
праці фахівців різних категорій, які найчастіше залучаються до
виконання тієї чи іншої послуги. Така одиниця спостереження за
ціною може бути визначена для послуг із проведення розслідувань та
забезпечення безпеки, діяльності у сфері інжинірингу, послуг із
створення реклами, послуг із прибирання виробничих та житлових
приміщень, устаткування та транспортних засобів, досліджень та
розробок, діяльності у сфері інформатизації (консультування,
оброблення даних, діяльність, пов'язана з банками даних, ремонт і
технічне обслуговування офісної та електронно-обчислювальної
техніки) тощо. Для послуг з розміщення реклами на телебаченні або на радіо
за одиницю спостереження за цінами визначається вартість секунд
ефірного часу, що встановлені як норматив для оплати 15, 30,
60 секунд. Крім того, необхідно визначити вплив ефірного місця для
розміщення реклами на вартість одиниці послуги. Зокрема, якщо за
одиницю оплати рекламної послуги на радіо обрано 15 секунд
ефірного часу, її реальна ціна може змінюватися залежно від
відстані, на яку здійснюється трансляція певним радіоканалом
(охоплення території, населення), частоти повторення, дня
трансляції (робочий або вихідний день), часу доби (ранок, день,
ніч), сезону року (зима, весна, літо, осінь), трансляції реклами
в проміжках найбільш популярних радіопередач або всередині
сенсаційних повідомлень тощо. Для послуг з розміщення реклами в друкованих засобах масової
інформації за одиницю спостереження може визначатися вартість
протяжності рекламного оголошення (протяжність у сантиметрах
друкованого тексту або вартість друкованого слова в тексті)
у залежності від місця для його розміщення або кольору шрифту,
яким надруковане оголошення. Для послуг з розроблення, видання та реалізації системних
пакетів комп'ютерних програм, службових та ігрових програм за
одиницю спостереження визначається вартість одного програмного
пакета різних за типом програм. У разі наявності в підприємства-виробника послуг вагомих
обсягів експорту або імпорту послуг (найчастіше послуги реклами,
діяльність у сфері інформатизації) серед одиниць спостереження за
цінами необхідно визначити декілька, що дають змогу спостерігати
зміну цін на послуги для нерезидентів.
2.3. У графі 3 вказується ціна на відібрану одиницю послуги
без податку на додану вартість (ПДВ), надану споживачеві
у звітному кварталі.
2.4. У графі 4 вказується ціна на відібрану одиницю послуги
без ПДВ, надану споживачеві в попередньому кварталі, для контролю
зміни ціни від кварталу до кварталу.
2.5. У графі 5 указуються короткі коментарі щодо особливостей
формування ціни на відібрану одиницю послуги, зокрема перелік
послуг та їх обсяги за довготривалим договором, назва
спеціальностей та посадові категорії працівників, зміни заробітної
плати яких відібрані за одиницю спостереження за зміною цін на
послуги, відмітка щодо погодинної або щоденної заробітної плати,
відмітка про протяжність одиниці рекламного часу в ефірі, яка
визначена за одиницю спостереження за зміною цін на послуги
з розміщення реклами тощо.
2.6. У графі 6 указуються уточнення, зокрема загальна
чисельність працівників певної спеціальності та посадової
категорії, які працюють на підприємстві, тощо.
Директор департаменту
статистики послуг І.В.Калачова
Джерело:Офіційний портал ВРУ