ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
Указом Президента України від 15 серпня 2007 року N 708
( 708/2007 ) згідно з пунктом 15 частини першої статті 106
Конституції України ( 254к/96-ВР ) зупинено дію постанов Кабінету
Міністрів України від 21 березня 2007 року N 482 ( 482-2007-п )
"Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії
з питань регулювання зв'язку України", N 483 ( 483-2007-п ) "Про
призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань
регулювання зв'язку України", від 25 липня 2007 року N 971
( 971-2007-п ) "Про затвердження Положення про Національну комісію
з питань регулювання зв'язку України", а також розпоряджень
Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року N 294-р
( 294-2007-р ) "Про звільнення Апасова С.І. з посади члена
Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від
23 травня 2007 року N 331-р ( 331-2007-р ) "Про призначення
Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання
зв'язку України".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої
статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ),
статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для
вирішення питання про конституційність зазначених актів Кабінету
Міністрів України.
Названими актами Кабінет Міністрів України призначив на
посади та звільнив з посад Голову та членів Національної комісії з
питань регулювання зв'язку України.
25 липня 2007 року Кабінетом Міністрів України видано
постанову N 971 ( 971-2007-п ), якою затверджено Положення про
Національну комісію з питань регулювання зв'язку України.
Відповідно до названого Положення ( 971-2007-п ) Національна
комісія з питань регулювання зв'язку України є центральним органом
виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого
спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України
(пункт 1) ( 971-2007-п ). За пунктом 6 Положення ( 971-2007-п )
Голову та членів Комісії призначає на посаду та звільняє з посади
в установленому порядку Кабінет Міністрів України за поданням
Прем'єр-міністра України.
Таким чином, Кабінет Міністрів України прийняв рішення з
питань діяльності Національної комісії з питань регулювання
зв'язку України, до компетенції якої віднесено регулювання
природних монополій у сфері зв'язку.
Між тим згідно з частиною третьою статті 42 Конституції
України ( 254к/96-ВР ) види і межі монополії визначаються законом.
Особливості правового регулювання зазначених питань передбачено
Законами України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) та "Про
телекомунікації" ( 1280-15 ). Відповідно до статті 4 Закону
України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) Національна комісія з
питань регулювання зв'язку України є органом регулювання у сфері
зв'язку.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про телекомунікації"
( 1280-15 ) Національна комісія з питань регулювання зв'язку діє
на підставі Положення ( 971-2007-п ), розробленого відповідно до
законодавства і затвердженого Президентом України. За статтею 20
цього ж Закону ( 1280-15 ) Голову та членів Національної комісії з
питань регулювання зв'язку призначає за поданням Прем'єр-міністра
України на посади та припиняє їх повноваження на цих посадах
Президент України. Конституційним обов'язком Президента України є
забезпечення національної безпеки, складовою якої є економічна та
інформаційна безпека держави, та здійснення керівництва у цій
сфері (стаття 17, пункти 1 і 17 частини першої статті 106
Конституці України) ( 254к/96-ВР ).
Ураховуючи, що створення ефективного механізму державного
регулювання природних монополій за статтею 8 Закону України "Про
основи національної безпеки України" ( 964-15 ) є одним із
основних напрямів державної політики з питань національної безпеки
України в економічній сфері, зазначені акти Кабінету Міністрів
України не відповідають статтям 17, 42, пункту 1 і 17 частини
першої статті 106 Конституції України ( 254к/96-ВР ), Законам
України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) та "Про
телекомунікації" ( 1280-15 ).
Крім того, названі акти Кабінету Міністрів України не
відповідають і частині другій статті 8 Конституції України
( 254к/96-ВР ), згідно з якою нормативно-правові акти мають
прийматися на основі Конституції України ( 254к/96-ВР ) і
відповідати їй, а також частині другій статті 6 та частині другій
статті 19 Основного Закону ( 254к/96-ВР ) держави, за якими органи
державної влади зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами
України.
З огляду на наведене прошу Конституційний Суд України
розглянути питання щодо конституційності постанов Кабінету
Міністрів України від 21 березня 2007 року N 482 ( 482-2007-п )
"Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії
з питань регулювання зв'язку України", N 483 ( 483-2007-п ) "Про
призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань
регулювання зв'язку України", від 25 липня 2007 року N 971
( 971-2007-п ) "Про затвердження Положення про Національну комісію
з питань регулювання зв'язку України", розпоряджень Кабінету
Міністрів України від 12 травня 2007 року N 294-р ( 294-2007-р )
"Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з
питань регулювання зв'язку України", від 23 травня 2007 року
N 331-р ( 331-2007-р ) "Про призначення Костриби Н.П. членом
Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням
уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України -
Представника Президента України у Конституційному Суді України
М. Ставнійчук.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 15 серпня 2007 року
{ Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України }
Джерело:Офіційний портал ВРУ