П О С Т А Н О В АВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Основні напрями бюджетноїполітики на 2007 рік
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2006, N 40, ст.352 )
За результатами парламентських слухань з питань бюджетної
політики на 2007 рік та відповідно до статті 33 Бюджетного кодексу
України ( 2542-14 ) Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :
1. Основні напрями бюджетної політики на 2007 рік, подані
Кабінетом Міністрів України, взяти до відома.
2. Схвалити Пропозиції Верховної Ради України до Основних
напрямів бюджетної політики на 2007 рік згідно з додатком 1 та
Доручення Верховної Ради України Кабінету Міністрів України
стосовно Основних напрямів бюджетної політики на 2007 рік згідно з
додатком 2 до цієї Постанови.
3. Кабінету Міністрів України підготувати та подати до
Верховної Ради України проект Закону України про Державний бюджет
України на 2007 рік з урахуванням Основних напрямів бюджетної
політики на 2007 рік, Пропозицій Верховної Ради України до
Основних напрямів бюджетної політики на 2007 рік та Доручень
Верховної Ради України Кабінету Міністрів України стосовно
Основних напрямів бюджетної політики на 2007 рік.
Голова Верховної Ради України О.МОРОЗ
м. Київ, 27 липня 2006 рокудо Постанови Верховної Ради України
від 27 липня 2006 року N 42-V
ПРОПОЗИЦІЇВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ДО ОСНОВНИХ
НАПРЯМІВ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ НА 2007 РІК
З метою забезпечення виконання діючого законодавства і
послідовності бюджетного процесу при підготовці проекту Закону
України про Державний бюджет України на 2007 рік Кабінету
Міністрів України врахувати такі пропозиції Верховної Ради України
до Основних напрямів бюджетної політики на 2007 рік.
1. Проект Державного бюджету України на 2007 рік має бути
сформованим на стабільній податковій базі з поступовим зниженням
фіскального навантаження на економіку з урахуванням недопущення
скорочення соціальних видатків.
2. Забезпечити прогнозування доходів бюджету на основі
реальних прогнозних макропоказників економічного і соціального
розвитку України, досягти їх відповідності та узгодженості на всіх
стадіях бюджетного процесу.
3. Забезпечити ефективне управління об'єктами державної
власності як засіб збільшення надходжень до бюджету, зокрема
шляхом завершення формування єдиного реєстру об'єктів державної
власності, запровадження загальної координації діяльності
центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо управління
державним майном та вдосконалення порядку передачі державного
майна в оренду і розрахунку орендної плати.
4. Забезпечити підвищення рівня платіжної дисципліни
платників податків та суттєве зниження податкового боргу з
одночасною забороною проводити списання заборгованості суб'єктів
господарювання за податками, зборами (обов'язковими платежами),
відстрочення та розстрочення їх сплати.
5. Враховуючи негативні наслідки обмеження функціонування
спеціальних (вільних) економічних зон, територій пріоритетного
розвитку та спеціального режиму інноваційної діяльності
технологічних парків, у проекті Закону України про Державний
бюджет України на 2007 рік застосувати механізм створення
ефективних інвестиційних (за винятком тих, реалізація яких
передбачає імпорт товарів 1-24 груп згідно з ( 2371а-14 ) УКТ ЗЕД)
та інноваційних проектів із збереженням режиму оподаткування, який
діяв до 1 квітня 2005 року, забезпечивши жорстке регламентування
порядку їх реалізації і посиливши державний контроль за виконанням
відповідних проектів, а також надати можливість розглянути
затвердження нових проектів.
Проект Державного бюджету України на 2007 рік має бути
розроблений з урахуванням необхідності інноваційного розвитку
економіки, що передбачає, зокрема, законодавче забезпечення
державної підтримки інноваційного розвитку промислового комплексу
України на базі національних наукових розробок та новітніх
технологій, введення принципу банківського експортного
кредитування, державну підтримку модернізації інвестиційного
середовища та розвитку інфраструктури ринків капіталу.
6. Частка перерозподілу валового внутрішнього продукту через
зведений бюджет України у 2007 році має становити близько
30 відсотків.
7. У проекті Державного бюджету України на 2007 рік окремо
виділити витрати на управління державним боргом з показників
витрат на обслуговування та погашення державного боргу, що має
забезпечити прозорість проведення відповідних операцій та
посилення контролю за ними.
8. Вжити дієвих заходів щодо комплексного врегулювання
погашення дебіторської та кредиторської заборгованості бюджетних
установ, у тому числі шляхом обмеження застосування попередньої
оплати.
9. Запровадити заходи щодо жорсткої економії бюджетних
коштів, у першу чергу на адміністративні витрати органів державної
влади, а також заходи стосовно ефективного використання
енергоносіїв у бюджетних установах.
10. Передбачити на 2007 рік пріоритетне спрямування державних
капітальних вкладень на реформування житлово-комунального
господарства, зокрема на удосконалення системи державного
регулювання діяльності суб'єктів природних монополій на ринках
житлово-комунальних послуг, створення умов для технічного
переоснащення об'єктів життєзабезпечення населених пунктів.
11. Виділення коштів з державного бюджету на підтримку
суб'єктів господарювання, а також на реалізацію бюджетних програм,
які пов'язані із здійсненням прикладних досліджень у галузях
економіки та створюють умови для прибуткового господарювання, має
здійснюватися на зворотній основі, крім випадків, визначених
законом про Державний бюджет України.
12. Визначити такий перелік захищених статей видатків
загального фонду Державного бюджету України на 2007 рік:
- за економічною структурою видатків: оплата праці
працівників бюджетних установ (код 1110), нарахування на заробітну
плату (код 1120), придбання медикаментів та перев'язувальних
матеріалів (код 1132), забезпечення продуктами харчування (код
1133), оплата комунальних послуг та енергоносіїв (код 1160),
виплата процентів за державним боргом (код 1200), трансферти
населенню (код 1340), трансферти місцевим бюджетам (код 1320);
- видатки на будівництво (придбання) житла для
військовослужбовців, реформування та розвиток Збройних Сил
України, розвідувальну діяльність, забезпечення живучості та
вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і складів озброєння, ракет і
боєприпасів Збройних Сил України, утилізацію звичайних видів
боєприпасів, непридатних для подальшого зберігання та
використання, забезпечення інвалідів протезно-ортопедичними
виробами, засобами пересування та реабілітації, а також видатки на
підготовку кадрів вищими навчальними закладами I-IV рівнів
акредитації, фундаментальні дослідження, прикладні наукові та
науково-технічні розробки, розселення та облаштування депортованих
кримських татар та осіб інших національностей, які були
депортовані з території України.
13. Упорядкувати пільги, гарантії, умови
матеріально-технічного забезпечення діяльності керівних
працівників органів державної влади та внести пропозиції стосовно
змін до відповідних законодавчих актів.
14. Вдосконалити систему оцінки ефективності бюджетних
програм на основі показників їх виконання, що визначаються у
паспортах бюджетних програм.
15. Упорядкувати структуру та назви бюджетних програм
виходячи з необхідності забезпечення відповідності бюджетних
програм основним повноваженням головного розпорядника, підвищення
якості реалізації бюджетних програм та досягнення їх кінцевої
мети.
16. Забезпечити підвищення питомої ваги загального фонду
місцевих бюджетів у загальному фонді зведеного бюджету порівняно з
відповідним показником, врахованим при затвердженні Державного
бюджету України на 2006 рік ( 3235-15 ).
17. Визначення загального обсягу фінансових ресурсів, що
спрямовується на виконання бюджетних програм місцевими бюджетами,
має здійснюватися виходячи із законодавчо визначених державних
соціальних стандартів та діючих норм і нормативів.
18. Удосконалити механізм розподілу між місцевими бюджетами
обсягу дотації вирівнювання та коштів, що передаються до
державного бюджету, і запровадити ефективну систему стимулювання
органів місцевого самоврядування до нарощування доходів,
закріплених за місцевими бюджетами.
19. З метою оптимізації управління бюджетними коштами
розробити заходи щодо спрощення процедур казначейського
обслуговування бюджетів, у першу чергу на рівні села і селища.
20. Передбачити поступове скорочення спеціального фонду у
складі Державного бюджету України.
21. Зберегти у наступному році статус бюджетних установ для
вищих навчальних закладів.
Додаток 2до Постанови Верховної Ради України
від 27 липня 2006 року N 42-V
ДОРУЧЕННЯВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ
УКРАЇНИ СТОСОВНО ОСНОВНИХ НАПРЯМІВ
БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ НА 2007 РІК
Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Закону
України про Державний бюджет України на 2007 рік забезпечити
виконання таких доручень Верховної Ради України:
1) подати разом з проектом Державного бюджету України на
2007 рік бюджетну стратегію на 2007-2010 роки, яка б передбачала
прогноз загальних бюджетних показників та оцінку реалізації
запропонованих Кабінетом Міністрів України положень Основних
напрямів бюджетної політики на 2007 рік у середньостроковій
перспективі;
2) подати разом з проектом Державного бюджету України на
2007 рік прогнозні макропоказники економічного і соціального
розвитку України на 2007 рік у розрізі основних галузей економіки
з деталізацією показників та оцінкою їх впливу на показники
проекту бюджету на 2007 рік;
3) подати разом з проектом Державного бюджету України на
2007 рік орієнтовний перелік об'єктів приватизації державного
майна на 2007 рік з приведенням відповідних прогнозних обсягів
надходжень до державного бюджету, а також інформації щодо частки
пакетів акцій таких об'єктів, які передбачається виставити на
продаж, та частки пакетів акцій, що залишаються у власності
держави;
4) розглянути можливість додаткового залучення державних
запозичень для впровадження інвестиційних проектів, насамперед в
частині енергозберігаючих технологій;
5) разом з Національним банком України розробити порядок
використання тимчасово вільних залишків бюджетних коштів та за
необхідності внести відповідні пропозиції для законодавчого
врегулювання цього питання з метою забезпечення ефективності
управління бюджетними коштами;
6) розробити механізм здійснення державного контролю за
отриманням, використанням і поверненням кредитних ресурсів
державними підприємствами та господарськими товариствами, у
статутному фонді яких державі належать акції (частки, паї);
7) з метою усунення негативних наслідків процесу
лібералізації ринків товарів та послуг України в результаті
прийняття низки законів провести аналіз їх впливу на економіку та
внести пропозиції щодо необхідних змін до таких законів;
8) у проекті Державного бюджету України на 2007 рік врахувати
видатки на подальше поетапне впровадження Закону України "Про
соціальний захист дітей війни" ( 2195-15 );
9) передбачити державне фінансування політичних партій у
2007 році згідно із Законом України "Про політичні партії в
Україні" ( 2365-14 );
10) передбачити збереження на 2007 рік переліку головних
розпорядників коштів державного бюджету в основному таким, який
встановлено на 2006 рік;
11) сприяти у 2007 році розвитку системи медичного
забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, активізації виконання робіт з реабілітації забруднених
територій;
12) забезпечити у наступному році діяльність недержавного
пенсійного фонду працівників бюджетних установ та здійснення
пенсійних внесків на користь працівників бюджетних установ;
13) передбачити кошти на ліквідацію з 1 січня 2007 року
диспропорції у грошовому забезпеченні військовослужбовців, які
проходять службу в Збройних Силах України та інших військових
формуваннях;
14) розглянути можливість виділення у проекті Державного
бюджету України на 2007 рік коштів на збільшення капіталізації
державних банків;
15) передбачити виконання Державної програми розвитку
Збройних Сил України на 2006-2011 роки і відповідно призначення на
потреби Міністерства оборони України фінансового ресурсу в обсязі
2 відсотків валового внутрішнього продукту;
16) забезпечити державну підтримку проведення технічного
аудиту систем теплопостачання, водопостачання та водовідведення в
обласних центрах України з метою встановлення найбільш ефективної
системи їх роботи, відпрацювання заходів, спрямованих на
скорочення споживання енергоносіїв, і встановлення оптимального
рівня тарифів на житлово-комунальні послуги, стимулювати
використання поновлювальних джерел енергії;
17) разом з проектом Державного бюджету України на 2007 рік
надати розрахунки та обґрунтування собівартості і ціни на
природний газ та електроенергію для всіх категорій споживачів, а
також пропозиції стосовно визначення оптимальних тарифів на ці
послуги у наступному році;
18) розробити державну програму щодо забезпечення населення
житлом із соціально-економічними обґрунтуваннями та розрахунками
її реалізації в часі на період 2008-2015 років, забезпечити
реалізацію державної містобудівної політики у питаннях реновації
територій населених пунктів України, зайнятих спорудами першого
періоду індустріального містобудування, опрацювати питання
створення уніфікованої геоінформаційної системи;
19) розглянути можливість реформування житлового забезпечення
працівників бюджетних установ і державного сектора економіки,
проведення інвентаризації земельних ділянок бюджетних установ та
підприємств державного сектора економіки з метою можливого
будівництва соціального житла, а також розглянути питання щодо
створення державного фонду сприяння будівництву
соціально-орієнтованого житла;
20) сприяти збереженню пам'яток архітектури і містобудування
та історичної забудови населених пунктів;
21) продовжувати передачу в комунальну власність житлових
будинків, об'єктів соціально-культурної сфери, що перебувають у
відомчому підпорядкуванні;
22) спростити процедури із залучення інвестицій на розробку і
оновлення генеральних планів міст та інших поселень, розроблення
та затвердження місцевих правил забудови;
23) розробити нормативно-правову базу та визначити шляхи
фінансування надання безоплатних правових послуг громадянам
України;
24) передбачити виділення коштів на виконання
Загальнодержавної програми "Питна вода України" на 2006-2020 роки
( 2455-15 ) і Загальнодержавної програми реформування і розвитку
житлово-комунального господарства України на 2004-2010 роки
( 1869-15 );
25) у пояснювальній записці до проекту Державного бюджету
України на 2007 рік надати обґрунтовані детальні розрахунки
прогнозних надходжень до бюджету в розрізі податків, зборів
(обов'язкових платежів) згідно з діючими методиками розрахунків в
ув'язці з базовими розрахунковими показниками попередніх років;
26) розглянути доцільність обліку у складі спеціального фонду
державного бюджету наданих державою податкових пільг і коштів,
використаних у результаті надання таких пільг;
27) надати конкретні пропозиції щодо передачі державних
повноважень з центрального та обласного рівнів органам місцевого
самоврядування територіальних громад і законодавчого врегулювання
таких пропозицій;
28) разом з проектом Закону України про Державний бюджет
України на 2007 рік надати обґрунтовані детальні розрахунки та
пояснення до них щодо методики визначення прогнозного обсягу
видатків місцевих бюджетів, які враховуються при визначенні
міжбюджетних трансфертів, за функціями;
29) забезпечити підтримку депресивних територій та підвищення
ролі держави у вирішенні соціальних проблем села щодо забудови
сільських територій та пайової участі держави у фінансуванні їх
інженерного облаштування;
30) вдосконалити порядок здійснення запозичень до місцевих
бюджетів для розвитку ринку місцевих запозичень та спрощення
процедур їх здійснення.
Джерело:Офіційний портал ВРУ