ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
14.01.2005 N 8
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
1 лютого 2005 р.
за N 124/10404
Про затвердження Інструкції про організаціювиготовлення, випуску в обіг і реалізації
пам'ятних монет України та сувенірної продукції
( Із змінами, внесеними згідно з ПостановоюНаціонального банку
N 211 ( z0706-05 ) від 14.06.2005 )
Відповідно до статей 7, 33 та 42 Закону України "Про
Національний банк України" ( 679-14 ) та з метою нормативного
врегулювання порядку організації виготовлення, випуску в обіг і
реалізації пам'ятних монет України та сувенірної продукції
Правління Національного банку України П О С Т А Н О В Л Я Є:
1. Затвердити Інструкцію про організацію виготовлення,
випуску в обіг і реалізації пам'ятних монет України та сувенірної
продукції (додається).
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Правління
Національного банку України від 07.11.2000 N 438 ( z0876-00 ) "Про
затвердження Інструкції про організацію виготовлення, випуску в
обіг і реалізації пам'ятних та ювілейних монет України",
зареєстровану в Міністерстві юстиції України 27.11.2000 за
N 876/5097.
3. Департаменту готівково-грошового обігу (Н.В. Дорофєєва)
після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України довести
зміст цієї постанови до відома територіальних управлінь,
структурних одиниць та спеціалізованих підприємств Національного
банку України для використання в роботі.
4. Постанова набирає чинності через 10 днів після державної
реєстрації в Міністерстві юстиції України.
5. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
заступника Голови Національного банку України В.Л. Кротюка та
директора Департаменту готівково-грошового обігу Н.В. Дорофєєву.
Голова В.С.Стельмах
ЗАТВЕРДЖЕНОПостанова Правління
Національного банку України
14.01.2005 N 8
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
1 лютого 2005 р.
про організацію виготовлення, випуску в обіг
і реалізації пам'ятних монет України
та сувенірної продукції
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена згідно із Законом України "Про
Національний банк України" ( 679-14 ) та Указом Президента України
від 28.09.2004 N 1142 ( 1142/2004 ) "Про виключне право
Національного банку України", відповідно до яких Національному
банку України (далі - Національний банк) надане виключне право на
виготовлення монет, у тому числі інвестиційних, пам'ятних,
ювілейних, сувенірних (далі - монети) тощо, і встановлює порядок
планування, організації виготовлення, випуску в обіг і реалізації
цих монет, які є законним платіжним засобом на території України,
а також сувенірної продукції, та у зв'язку з використанням для їх
виготовлення дорогоцінних і недорогоцінних металів, а також
застосуванням спеціальних технологій карбування і художнього
оформлення можуть реалізовуватися за цінами, які відрізняються від
їх номінальної вартості.
1.2. У цій Інструкції терміни вживаються в такому значенні: вартість виготовлення монет та сувенірної продукції - сума
витрат Банкнотно-монетного двору Національного банку України (далі
- Банкнотно-монетний двір) на виготовлення монет та сувенірної
продукції або витрати Державної скарбниці України (далі - Державна
скарбниця) на їх придбання, що входять до їх відпускної ціни; дистриб'ютори Національного банку - юридичні особи (банки
України, підприємства, інші установи та організації), які на
підставі відповідних договорів з Національним банком реалізують
монети та сувенірну продукцію на внутрішньому та зовнішньому
ринках від свого імені; інвестиційні монети - монети, виготовлені з дорогоцінних
металів (золота, срібла, платини) найвищих проб, які випускаються
незалежно від пам'ятної (ювілейної) тематики і призначені для
вкладання коштів споживачами в дорогоцінні метали як засобу
накопичення. Тиражі інвестиційних монет не обмежуються, а номінал
є значно нижчим (умовним) від вартості дорогоцінного металу, який
міститься в цих монетах, що виключає можливість їх використання
для розрахунків як засобу платежу. Операції з інвестиційними
монетами проводяться відповідно до чинних нормативно-правових
актів Національного банку з питань здійснення уповноваженими
банками операцій з банківськими металами; оптова ціна Національного банку - ціна, за якою Операційним і
територіальними управліннями Національного банку реалізуються
монети та сувенірна продукція дистриб'юторам Національного банку
партіями; пам'ятні монети - монети із дорогоцінних або недорогоцінних
металів, які виготовлені із застосуванням спеціальних технологій,
що забезпечують підвищену якість монет і випускаються в обіг
Національним банком обмеженими тиражами з нагоди відзначення
ювілейних дат, пам'ятних подій історії та сучасності, заходів з
охорони навколишнього природного середовища, інших подій
суспільного життя; пошкоджені монети - деформовані, забруднені, а також ті, що
зазнали впливу вогню, високоактивних речовин (кислоти тощо) та
корозії або з прихованим дефектом виробника (дефект, для виявлення
якого в нормативних документах, обов'язкових для цього виду
контролю, не передбачені відповідні правила, методи та засоби); роздрібна ціна - ціна, відповідно до якої Операційним і
територіальними управліннями Національного банку реалізуються
монети та сувенірна продукція в роздріб фізичним та юридичним
особам; специфікація монет - технічні характеристики монет із
дорогоцінних і недорогоцінних металів, які визначені в додатку 1
до цієї Інструкції; сувенірна продукція - вироби з використанням розмінних і
обігових монет або банкнот національної валюти України в
сувенірній упаковці (набори банкнот, монет, нерозрізані аркуші
банкнот), а також ті, які не мають гривневого номіналу та не
виконують функції засобу платежу (сувенірні срібні гривні,
сувенірні вироби із дорогоцінних металів, які імітують банкноти
тощо); сувенірні монети - монети, які за розміром і дизайном
повторюють обігові або розмінні монети України в дорогоцінному
металі та підвищеної якості карбування і випускаються в обіг
Національним банком обмеженими тиражами; супутня продукція - продукція, яка супроводжує випуск в обіг
монет та сувенірної продукції (капсули, футляри, сертифікати
тощо); ювілейні монети - різновид пам'ятних монет, що випускаються з
нагоди ювілеїв видатних особистостей, важливих подій внутрішнього
та міжнародного життя України; якість карбування монет - характеристика фізичного
(зовнішнього) стану монет ("пруф", "пруф-лайк", "анциркулейтед",
"брильянт-анциркулейтед", "спеціальний анциркулейтед"), що
досягається за допомогою застосування спеціальних технологій
карбування. Категорії якості карбування монет зазначені в додатку
2 до цієї Інструкції.
2. Порядок планування випуску монет та сувенірноїпродукції
2.1. Департамент готівково-грошового обігу (далі -
Департамент) розробляє перспективні довгострокові програми та
річні плани випуску монет та сувенірної продукції України на
наступний рік (далі - план випуску монет), за потребою погоджує їх
з Національною академією наук України, відповідними міністерствами
й іншими центральними органами виконавчої влади і подає на розгляд
та затвердження Правлінням Національного банку до 1 травня
поточного року.
2.2. Під час планування випуску монет Департамент розглядає
пропозиції міністерств, інших органів виконавчої влади, наукових і
культурно-освітніх установ і закладів, об'єднань громадян, а також
окремих громадян, якщо вони надійшли не пізніше ніж за два місяці
до подання Департаментом плану випуску монет для розгляду і
затвердження Правлінням Національного банку, для можливого їх
урахування. Для розроблення перспективних довгострокових програм
випуску монет або концепцій їх серій Національний банк може
укладати в установленому законодавством порядку відповідні
договори з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої
влади, установами, організаціями, окремими науковцями тощо.
Визначаючи тематику монет, Департамент керується Указом Президента
України від 02.12.95 N 1116 ( 1116/95 ) "Про впорядкування
відзначення пам'ятних дат і ювілеїв" (із змінами).
2.3. План випуску монет містить такі розділи: I. Нові монети - перелік найменувань монет на наступний рік
із визначенням металів, якості карбування, розмірів, номіналів,
тиражів і строків випуску їх в обіг. II. Докарбування тиражів - перелік монет попередніх років
випуску, які можуть виготовлятися на виконання договорів на
замовлення нерезидентів або для реалізації в Україні в межах
оголошених тиражів з урахуванням попиту на ці монети. III. Резерв монет - певна кількість монет за різними типами,
які виготовляються за рішенням Правління Національного банку
додатково до плану випуску монет визначеним тиражем. IV. Сувенірна продукція.
2.4. Кількісний склад і тиражі монет у плані випуску монет
визначаються з урахуванням можливостей їх реалізації на
внутрішньому і зовнішньому ринках, економічної ефективності та
фінансування, але не більше 25 найменувань на рік.
2.5. Банкнотно-монетний двір після отримання затвердженого
плану випуску монет повинен: протягом двох місяців скласти та узгодити з Департаментом і
подати на затвердження заступнику Голови Національного банку,
якому підпорядкований Департамент, план-графік основних етапів
виготовлення пам'ятних монет, форма якого зазначена в додатку 3 до
цієї Інструкції (далі - план-графік), з урахуванням того, що
монети мають бути виготовлені та передані до Центрального сховища
не пізніше ніж за місяць до дати випуску їх в обіг; протягом місяця скласти та узгодити з Департаментом та
Фінансовим департаментом і подати на затвердження першому
заступнику Голови Національного банку план відвантаження монет та
сувенірної продукції на наступний рік (за видами продукції, у
кількісному та вартісному виразі за кварталами), показники якого
використовуються для складання проекту фінансового плану
Банкнотно-монетного двору на наступний рік; у встановленому порядку та в межах своїх повноважень
забезпечити укладення та виконання договорів (контрактів) про
постачання заготовок, сировини та матеріалів, які потрібні для
виготовлення монет та сувенірної продукції в строки і в обсягах,
затверджених планом випуску монет.
3. Порядок розроблення і затвердження ескізів монет
3.1. Після затвердження Правлінням Національного банку плану
випуску монет Департамент розробляє проектні завдання на монети та
організовує розроблення ескізів монет. Виконавець у встановлений
планом-графіком строк подає Департаменту ескізи монети разом з
авторським описом кожного варіанта (виняток щодо строків подання
ескізів може становити позапланове виготовлення монети).
3.2. Розгляд ескізів монет здійснює Експертна рада з питань
дизайну пам'ятних і ювілейних монет України (далі - Експертна
рада).
3.3. Експертна рада розглядає ескізи пам'ятних монет протягом
п'яти робочих днів з дати їх отримання. Обговорення ескізів,
представлених на розгляд, проводиться за участю їх авторів.
3.4. Рішення Експертної ради (про прийняття, відхилення чи
доопрацювання ескізів) приймається без участі авторів ескізів
відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала
проста більшість членів Експертної ради, присутніх на засіданні. За потребою доопрацювання ескізів Експертна рада повертає їх
авторам із зауваженнями та пропозиціями і встановлює строк для
повторного розгляду.
3.5. Рішення Експертної ради оформляється протоколом, який
має бути засвідчений підписами членів Експертної ради, присутніх
на засіданні, і затверджений головою цієї ради. Якщо один із
присутніх на засіданні членів Експертної ради не погоджується з
ухваленим у результаті голосування рішенням, то його думка
зазначається в протоколі.
3.6. Оригінали ескізів монет, що схвалені Експертною радою,
затверджуються Головою Національного банку або його заступником,
якому підпорядкований Департамент, і передаються на
Банкнотно-монетний двір для виготовлення гіпсових моделей.
3.7. Департамент у разі відсутності прижиттєвих портретів або
фотографій історичних осіб, видатних особистостей України до
подання на затвердження має погодити ескізи монет з Національною
академією наук України або відповідними міністерствами, іншими
центральними органами виконавчої влади, установами та
організаціями.
4. Порядок розгляду і затвердження гіпсовихмоделей монет
4.1. Банкнотно-монетний двір відповідно до затверджених
ескізів монет виготовляє їх гіпсові моделі та передає на розгляд
Департаменту в строки, визначені планом-графіком.
4.2. Департамент протягом двох днів повинен організувати
розгляд представлених гіпсових моделей монет за участю експертів
Департаменту, головного технолога Монетного двору, авторів
ескізів, скульпторів - виконавців цих моделей.
4.3. У разі потреби розгляд гіпсових моделей монет, на яких
зображені портрети видатних особистостей, може здійснюватися за
участю скульпторів і художників - членів Експертної ради.
4.4. За результатами розгляду оформляється протокол, у якому
надається оцінка відповідності виготовленої гіпсової моделі монети
затвердженим ескізам і технічним вимогам. У протоколі обов'язково має бути зазначено про затвердження
чи доопрацювання гіпсової моделі монети. Якщо модель монети має
бути доопрацьована, то в протоколі зазначаються всі зауваження
щодо неї, а модель монети повертається на доопрацювання до
Банкнотно-монетного двору з визначенням строку її повторного
розгляду. У разі виникнення розбіжностей в оцінці окремих деталей
гіпсової моделі монети перевага надається пропозиції автора ескізу
монети.
4.5. Протокол повинен складатися у двох примірниках і
засвідчуватися підписами: від Департаменту: директора (заступника директора) Департаменту; начальника (заступника начальника) управління експертизи,
захисту грошей і нумізматики; начальника (заступника начальника) відділу нумізматичної
продукції та маркетингу; художника - автора ескізу монети; від Банкнотно-монетного двору: директора (заступника директора) Монетного двору; головного технолога Монетного двору; скульптора - виконавця моделей монети. Протокол затверджується заступником Голови Національного
банку.
4.6. Один примірник протоколу подається Банкнотно-монетному
двору, другий - зберігається в управлінні експертизи, захисту
грошей і нумізматики Департаменту.
4.7. Протокол затвердження гіпсової моделі монети є підставою
для виготовлення пробного карбувального інструмента
Банкнотно-монетним двором.
4.8. Затверджені Національним банком гіпсові моделі монет
обліковуються без зазначення їх вартості та зберігаються на
Монетному дворі в окремому спеціально облаштованому приміщенні.
5. Порядок розгляду і затвердження зразків монет
5.1. Банкнотно-монетний двір відповідно до затверджених
гіпсових моделей монет виготовляє пробний карбувальний інструмент
і відповідно до плану-графіка виготовляє та передає до
Центрального сховища чотири зразки монети з оригінального металу.
Передавання зразків монет оформляється накладною відповідно до
встановленого порядку за вартістю їх виготовлення. Виготовлена кількість зразків монет не входить до їх
запланованого тиражу.
5.2. Чотири зразки монети на двох картонних ярликах, що
передаються до Центрального сховища, оформляються таким чином: зразки монет у капсулах мають бути закріплені на картонних
ярликах аверсом і реверсом догори, капсули прошиті з обох боків
шнуром, кінці якого пропущено через картонний ярлик. Кінці шнура
однієї капсули приклеюються до зворотного боку картонного ярлика
за допомогою паперової облатки, на яку ставиться кругла печатка
Банкнотно-монетного двору; на лицьовому боці картонного ярлика зазначаються такі
реквізити: напис (угорі справа) "Зразок затверджується", "Заступник
Голови Національного банку України", дата, які засвідчуються
відбитком печатки Національного банку; написи "Банкнотно-монетний двір Національного банку України",
"Зразок монети (повна назва монети)"; діаметр монети; номінал монети; метал; загальна маса монети в грамах (для монет із недорогоцінних
металів); маса дорогоцінного металу в чистоті в грамах (для монет із
дорогоцінних металів); гурт монети; якість карбування монети; напис (унизу справа) "Генеральний директор
Банкнотно-монетного двору", його підпис, дата, які засвідчуються
відбитком печатки Банкнотно-монетного двору.
5.3. Центральне сховище оприбутковує отримані зразки монет за
номінальною вартістю за позабалансовим рахунком і передає їх до
Операційного управління Національного банку. Передавання зразків
монет оформляється видатковим позабалансовим ордером та описом.
5.4. Операційне управління Національного банку оприбутковує
отримані зразки монет за номінальною вартістю за позабалансовим
рахунком та передає їх до Департаменту для розгляду і
затвердження. Передавання зразків монет оформляється видатковим
позабалансовим ордером.
5.5. Зразки монет на період затвердження перебувають у
підзвіті відповідальної особи Департаменту.
5.6. Департамент забезпечує розгляд представлених зразків
монет за участю відповідальних працівників управління експертизи,
захисту грошей і нумізматики Департаменту, головного технолога,
начальника цеху карбування ювілейних і пам'ятних монет Монетного
двору, авторів ескізів монет, скульпторів - виконавців гіпсових
моделей цих монет.
5.7. Результати розгляду зразків монет оформляються
протоколом, у якому має бути надана оцінка їх відповідності
затвердженим ескізам і гіпсовим моделям цих монет, а також
визначена відповідність якості їх виготовлення запланованій. У протоколі обов'язково зазначається інформація про
затвердження чи незатвердження зразка монети.
5.8. Протокол повинен складатися у двох примірниках і
засвідчуватися підписами: від Департаменту: директора (заступника директора) Департаменту; начальника (заступника начальника) управління експертизи,
захисту грошей і нумізматики; начальника (заступника начальника) відділу нумізматичної
продукції та маркетингу; художника (ів) - автора (ів) ескізів монет; від Банкнотно-монетного двору: директора (заступника директора) Монетного двору; головного технолога Монетного двору; начальника цеху карбування ювілейних і пам'ятних монет
Монетного двору; скульптора (ів) - виконавця (ів) гіпсових моделей. Два примірники картонних ярликів і протокол (у разі
затвердження зразків монет) підписуються заступником Голови
Національного банку.
5.9. Після затвердження зразків монет кінці шнура другої
капсули приклеюються до зворотного боку картонного ярлика за
допомогою паперової облатки, на яку ставиться кругла печатка
Національного банку. Департамент повертає два картонних ярлики із зразками монет -
один до Центрального сховища, інший - до Банкнотно-монетного
двору.
5.10. Якщо зразки монет не були затверджені, то вони
повертаються до Банкнотно-монетного двору з переліком усіх
зауважень і визначенням строку подання нових зразків монет на
розгляд осіб, які зазначені в пункті 5.6 цієї Інструкції.
5.11. Усі перевезення зразків монет від Банкнотно-монетного
двору до Центрального сховища й Операційного управління
Національного банку та у зворотному порядку здійснює Департамент
перевезення цінностей та організації інкасації на підставі
плану-графіка та в строки, визначені в ньому, згідно з
довіреністю, що видана Національним банком.
5.12. В окремих випадках (випуск позапланової монети,
перенесення строку випуску монети в обіг на більш ранній тощо)
дозволяється передавання зразків монет на розгляд Департаменту
через відповідальну особу Банкнотно-монетного двору із дотриманням
вимог схоронності матеріальних цінностей.
5.13. Затверджені зразки монет після закінчення карбування
всього тиражу залишаються на Банкнотно-монетному дворі та в
Центральному сховищі для постійного зберігання.
6. Порядок випуску монет в обіг
6.1. Банкнотно-монетний двір відповідно до затверджених
зразків і у визначені планом-графіком строки здійснює карбування
запланованого тиражу монет і передає його до Центрального сховища
в установленому порядку.
6.2. Паралельно з карбуванням тиражу Департамент готує
розпорядження за підписом заступника Голови Національного банку,
якому він підпорядкований, про виготовлення сертифікатів до монет
та сувенірної продукції. Банкнотно-монетний двір організовує
замовлення (виготовлення) супутньої продукції (капсул, футлярів,
сувенірної упаковки тощо).
6.3. Випуск монет в обіг здійснюється на підставі відповідної
постанови Правління Національного банку. Разом з тим Департамент
не менше ніж за три дні до дати випуску монети в обіг подає
Прес-службі Національного банку України офіційне повідомлення
Національного банку про випуск монети в обіг для оприлюднення в
засобах масової інформації. Одночасно текст повідомлення про випуск монети в обіг
надсилається Операційному та територіальним управлінням
Національного банку, банкам України, редакції журналу "Вісник
Національного банку України" та розміщується на сайті
Національного банку України в мережі Інтернет.
6.4. Департамент забезпечує підготовку інформаційних
повідомлень про нові випуски монет українською та англійською
мовами та здійснює розсилання інформаційних повідомлень і
рекламної продукції (буклетів, проспектів, листівок) Операційному
та територіальним управлінням, центральним банкам і монетним
дворам інших держав, видавництвам.
7. Порядок затвердження оптових і роздрібних цінна монети та сувенірну продукцію
7.1. Цінова політика щодо встановлення оптових і роздрібних
цін Національного банку на монети та сувенірну продукцію
ґрунтується на принципах вартісного методу обчислення витрат, з
урахуванням рівня цін, що склався на внутрішньому і міжнародному
ринках, та економічної ефективності діяльності Банкнотно-монетного
двору в цілому.
7.2. Оптові і роздрібні ціни на монети та сувенірну продукцію
та їх розрахунок затверджуються відповідною постановою Правління
Національного банку за їх типами.
7.3. Розрахунок оптових і роздрібних цін на монети та
сувенірну продукцію здійснює Департамент за погодженням з
Фінансовим департаментом на підставі затверджених
Банкнотно-монетним двором у встановленому порядку розрахунків
вартості виготовлення монет та сувенірної продукції, інших витрат
Національного банку, податку на додану вартість. Сума податку на
додану вартість визначається відповідно до Закону України "Про
податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ). До оптової та роздрібної цін на монети, крім зазначеного
вище, включається їх номінал. Під час визначення бази
оподаткування для нарахування податку на додану вартість номінал
монет не враховується.
7.4. До витрат Національного банку, пов'язаних з
виготовленням і реалізацією монет та сувенірної продукції і які є
складовими їх оптової та роздрібної ціни, включаються такі види
витрат: вартість виготовлення монет та сувенірної продукції, до якої
входять витрати Банкнотно-монетного двору на їх виготовлення, які
розраховуються за кожним типом монет та сувенірної продукції
відповідно до вимог нормативно-правових актів України; інші витрати Національного банку, що не входять до вартості
їх виготовлення Банкнотно-монетним двором. До цих витрат
включаються: витрати на виплату художникам гонорарів за розроблення
ескізів (дизайну) монет та сувенірної продукції; витрати на списання вартості авторських екземплярів монет,
які видаються художникам - авторам ескізів (дизайну) монет та
сувенірної продукції; витрати на оплату роботи постійних членів Експертної ради за
фактичну участь у кожному засіданні; витрати на випуск рекламної продукції (буклети, листівки
тощо) та проведення рекламних заходів, інші витрати. До роздрібної ціни, крім зазначеного вище, включаються
витрати Національного банку, що пов'язані з реалізацією монет та
сувенірної продукції в роздріб фізичним і юридичним особам
(витрати на перевезення та зберігання монет у сховищах, оформлення
торгового патенту, оплату роботи касирів, облаштування кіосків з
продажу монет тощо).
7.5. Перегляд оптових і роздрібних цін на монети та сувенірну
продукцію, випуск яких передбачено в поточному році, здійснюється
в разі зміни розрахунку вартості їх виготовлення.
7.6. Перегляд оптових і роздрібних цін на монети та сувенірну
продукцію попередніх років випуску здійснюється в разі: збільшення на 20 процентів вартості дорогоцінного металу
порівняно з його діючою вартістю в оптовій (роздрібній) ціні; зміни кон'юнктури ринку, попиту на монети та сувенірну
продукцію тощо.
7.7. Інформацію про затвердження або зміну оптових і
роздрібних цін на монети та сувенірну продукцію Департамент
доводить до відома Операційного і територіальних управлінь, які
інформують про це банки України та дистриб'юторів Національного
банку.
8. Операції, що здійснюються з монетамита сувенірною продукцією в Центральному сховищі
8.1. Банкнотно-монетний двір (Державна скарбниця) передає до
Центрального сховища монети та сувенірну продукцію в упаковці, що
відповідає вимогам установлених технічних умов.
8.2. Центральне сховище обліковує монети та сувенірну
продукцію, отриману від Банкнотно-монетного двору (Державної
скарбниці), відповідно до чинних нормативно-правових актів
Національного банку з бухгалтерського обліку операцій з
банкнотами, обіговими, пам'ятними та ювілейними монетами в системі
Національного банку. Разом з тим монети обліковуються в резервних
фондах банкнот і монет з розподілом за номіналами і кодами монет.
8.3. У Центральному сховищі монети та сувенірна продукція
зберігаються окремо від інших цінностей.
8.4. Центральне сховище на підставі відповідного
розпорядження та відповідних емісійних дозволів Національного
банку видає (приймає) монети Операційному та територіальним
управлінням Національного банку. Монети й індивідуальна упаковка
мають бути непошкодженими.
8.5. Центральне сховище здійснює видачу (приймання)
сувенірної продукції Операційному та територіальним управлінням
Національного банку на підставі відповідного розпорядження
Національного банку та накладної.
9. Розподіл монет та сувенірної продукції Операційномута територіальним управлінням Національного банку
9.1. Розподіл монет та сувенірної продукції Операційному та
територіальним управлінням Національного банку здійснює
Департамент і готує відповідне розпорядження, яке засвідчується
підписом заступника Голови Національного банку.
9.2. У разі додаткової потреби в монетах та сувенірній
продукції Операційне та територіальні управління Національного
банку надсилають Департаменту заявки за підписом керівника або
його заступника, у яких зазначаються найменування, кількість і вид
металу. На підставі отриманих заявок і залежно від наявності монет
та сувенірної продукції в Центральному сховищі Департамент готує
розпорядження про їх видачу Операційному та територіальним
управлінням Національного банку, яке засвідчується підписом
заступника Голови Національного банку.
9.3. З Центрального сховища монети та сувенірна продукція, що
укомплектовані за видами, надходять до Операційного та
територіальних управлінь Національного банку у відповідній
упаковці. Інкасатори отримують ці монети та сувенірну продукцію
згідно з описом і видатковим позабалансовим ордером за дорученням,
що оформляється відповідно до чинного порядку.
9.4. Матеріально відповідальні особи приймають доставлені
інкасаторами монети та сувенірну продукцію за описом, перевіряють
правильність оформлення картонного ярлика, цілісність ящика й
обв'язки, чіткість відбитка пломби, їх відповідність даним опису
цінностей. Про прийняття монет та сувенірної продукції вони
розписуються на двох примірниках опису. Перший примірник опису
залишається в територіальному управлінні Національного банку,
другий - після проставляння на ньому відбитка печатки матеріально
відповідальної особи вручають інкасаторам.
9.5. У день зарахування до сховищ монет та сувенірної
продукції Операційне або територіальні управління надсилають
Центральному сховищу і Департаменту відповідне підтвердження, у
якому зазначаються номер виконаного емісійного дозволу,
відправник, назва монет, сума одержаних монет із розподілом за
номіналами та їх кількістю.
10. Операції, що здійснюються з пошкодженими монетами
10.1. У разі виявлення Центральним сховищем, Операційним або
територіальним управлінням Національного банку пошкоджених монет
створеною комісією в складі завідуючого сектору, касира та
експерта управління про це складається акт у трьох примірниках із
зазначенням виду та причин пошкодження, якщо вони встановлені
(додаток 4).
10.2. Операційне та територіальні управління на підставі
складеного акта відправляють виявлені пошкоджені монети у
встановленому порядку до Центрального сховища.
10.3. Пошкоджені монети із дорогоцінних металів здаються
Центральним сховищем до Державної скарбниці. Під час передавання
зазначених монет вартість їх виготовлення списується Центральним
сховищем на інші неопераційні витрати, а отримані від Державної
скарбниці України кошти зараховуються до складу інших
неопераційних доходів.
10.4. Пошкоджені монети з прихованим дефектом виробника, що
отримані Центральним сховищем від Операційного або територіальних
управлінь, передаються до Банкнотно-монетного двору для
відшкодування останнім вартості їх виготовлення.
10.5. Центральне сховище передає накопичені пошкоджені монети
із недорогоцінних металів до Банкнотно-монетного двору для їх
утилізації у встановленому порядку.
11. Складання прогнозного плану доходіввід продажу монет та сувенірної продукції
11.1. Департамент, Операційне та територіальні управління у
встановленому порядку розробляють щорічний прогнозний план доходів
від продажу монет та сувенірної продукції і передають його
Фінансовому департаменту.
11.2. Під час розроблення планових показників доходів від
продажу монет та сувенірної продукції Департамент враховує дані
щомісячної реалізації монет та сувенірної продукції за попередній
рік і в поточному році, наявні залишки монет в Операційному та
територіальних управліннях і Центральному сховищі, дані проекту
плану випуску монет у наступному році.
11.3. Для формування Операційним і територіальними
управліннями планових показників доходів від продажу монет та
сувенірної продукції Департамент до 1 травня поточного року
надсилає їм проект плану випуску монет та сувенірної продукції на
наступний рік й орієнтовні оптові та роздрібні ціни їх реалізації.
12. Реалізація монет та сувенірної продукції Операційнимі територіальними управліннями Національного банку
12.1. Реалізація Операційним і територіальними управліннями
Національного банку монет та сувенірної продукції за роздрібними
цінами Національного банку здійснюється банкам України, їх філіям,
іншим юридичним та фізичним особам.
12.2. Реалізація монет за оптовими цінами Національного банку
здійснюється Операційним і територіальними управліннями
дистриб'юторам Національного банку за умови придбання партії
монет, кількість яких визначається окремим розпорядженням
Національного банку, засвідченим підписом першого заступника
Голови Національного банку.
12.3. Реалізація монет та сувенірної продукції в Операційному
та територіальних управліннях Національного банку здійснюється
через кіоски і відповідні каси: банкам України, їх філіям, іншим
юридичним і фізичним особам - за готівку або за безготівковим
розрахунком.
12.4. Під час реалізації монет, сувенірної та супутньої
продукції за готівку касир формує квитанцію на реалізовані за
готівку монети, сувенірну та супутню продукцію (додаток 5), у якій
за бажанням клієнта в реквізиті "Видати" зазначаються прізвище,
ім'я, по батькові особи, яка придбаває зазначену продукцію, в
інших випадках - слова "фізична особа".
12.5. Квитанції на реалізовані за готівку монети, сувенірну
та супутню продукцію реєструються касиром у реєстрі квитанцій на
реалізовані пам'ятні, ювілейні монети, сувенірну та супутню
продукцію (додаток 6), який формується та роздруковується касиром
після закінчення операційного часу. У разі реалізації монет та сувенірної продукції за готівку
після завершення формування реєстру квитанції, що сформовані за
цими операціями, реєструються касиром у додатковому реєстрі.
12.6. За вимогою клієнта на підставі свідоцтва про реєстрацію
платника податку на додану вартість та квитанції на реалізовані
монети та сувенірну продукцію працівники підрозділу організації
бухгалтерського обліку Операційного та територіальних управлінь
оформляють податкову накладну.
12.7. Після закінчення операційного дня перші примірники
квитанцій, один примірник реєстру квитанцій на реалізовані за
готівку монети, сувенірну та супутню продукцію разом із залишками
готівки та довідкою про рух готівки касир здає завідувачу каси під
підпис у книзі обліку прийнятої і виданої готівки для формування
касових документів дня.
12.8. Операційне та територіальні управління Національного
банку можуть приймати від фізичних осіб монети із дорогоцінних і
недорогоцінних металів лише за номіналом. Якщо монети із
дорогоцінних металів є пошкодженими або не зберегли ознак
платіжності (мають отвори і тріщини або на них стерто зображення
малого Державного Герба України та номіналу), то за бажанням
власника вони можуть бути здані до скупки дорогоцінних металів
територіальних управлінь.
12.9. Банки України або їх філії, інші організації та
установи надсилають Операційному або територіальному управлінню
заявки, що підписані керівником, у яких зазначають перелік монет
за найменуваннями, видом металу та їх кількістю та сувенірної
продукції.
12.10. Банки України або їх філії, інші організації та
установи здійснюють попередню оплату вартості монет та сувенірної
продукції за платіжним дорученням на підставі рахунку, що виданий
Операційним або територіальним управлінням Національного банку.
12.11. Видача монет, сувенірної та супутньої продукції банкам
України або їх філіям, іншим організаціям та установам
здійснюється після надходження від них коштів на рахунок
Операційного або територіального управління. На видачу монет, сувенірної та супутньої продукції
оформляються відповідні документи (накладна, податкова накладна,
видатковий касовий ордер, видатковий позабалансовий ордер,
меморіальний ордер, опис цінностей) на підставі: довіреності типової форми, передбаченої Інструкцією про
порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей
на одержання цінностей, затвердженою наказом Міністерства фінансів
України від 16.05.96 N 99 ( z0293-96 ) і зареєстрованою в
Міністерстві юстиції України 12.06.96 за N 293/1318, та паспорта
або документа, що його замінює, особи-отримувача - у разі
отримання монет власними силами особи-отримувача; доручення на перевезення валютних цінностей та службових
посвідчень інкасаторів - у разі отримання монет через інкасаторів.
12.12. В окремих випадках за рішенням начальника Операційного
або територіального управління монети попередніх років випуску
можуть передаватися на реалізацію без попередньої оплати банкам
України або їх філіям, іншим організаціям та установам у разі
укладення відповідного договору. Під час укладення договору слід
передбачити забезпечення виконання зобов'язання щодо оплати
вартості реалізованих монет і повернення залишків нереалізованих
монет за кількістю та якістю (за винятком банків України). Видача монет на реалізацію без попередньої оплати, подання
звітів і здійснення щомісячних розрахунків за реалізовані монети,
а також повернення нереалізованих монет здійснюються згідно з
умовами договору, у якому зазначається строк їх реалізації. За
згодою сторін строк реалізації може бути продовжений. Операційне та територіальні управління Національного банку
видають монети за видатковим касовим ордером банкам України або їх
філіям, іншим організаціям та установам на підставі укладеного
договору на реалізацію монет без попередньої оплати, а також
довіреності та акта про здавання-приймання монет. Операційне та територіальні управління на підставі отриманих
від банків України або їх філій, інших організацій та установ
щомісячних звітів і проведених розрахунків за реалізовані монети
здійснюють звірку звітів і залишків нереалізованих монет.
12.13. У разі зміни роздрібних цін на монети Операційне або
територіальні управління повідомляють про це банки України або їх
філії, інші організації та установи, які отримали монети для
реалізації без попередньої оплати. На дату зміни роздрібних цін
банки України або їх філії, інші організації та установи складають
акт про залишки нереалізованих монет (до акта не включаються
монети, вартість яких на дату його складання сплачена клієнтами).
12.14. Банки України або їх філії, інші організації та
установи мають право самостійно встановлювати ціни, за якими
реалізуються монети та сувенірна продукція.
12.15. Операційне або територіальне управління Національного
банку за розпорядженням керівника може видавати під звіт
відповідальній особі монети та сувенірну продукцію для
експонування або продажу на спеціалізованих виставках, ярмарках,
конференціях тощо на строк проведення відповідних заходів із
забезпеченням належних умов їх зберігання. ( Пункт 12.15 глави 12
в редакції Постанови Національного банку N 211 ( z0706-05 ) від
14.06.2005 )
13. Реалізація монет та сувенірної продукціїна зовнішньому ринку
13.1. Національний банк реалізує монети та сувенірну
продукцію на зовнішньому ринку (за межами України) через
дистриб'юторів, з якими укладаються відповідні договори за
рішенням Правління Національного банку.
13.2. Реалізація монет та сувенірної продукції на зовнішньому
ринку здійснюється за цінами, що розраховуються на підставі
вартості їх виготовлення (для монет з дорогоцінних металів
виходячи з вмісту дорогоцінних металів та їх вартості на
Лондонському ринку дорогоцінних металів), якості монет та з
урахуванням інших факторів і затверджуються постановою Правління
Національного банку.
13.3. Департамент готує розпорядження про виготовлення та
відправлення монет та сувенірної продукції дистриб'ютору, яке
засвідчується підписом заступника Голови Національного банку і
передається для виконання Банкнотно-монетному двору, Центральному
сховищу та Державній скарбниці.
13.4. Центральне сховище або Державна скарбниця здійснює
відправлення монет та сувенірної продукції дистриб'ютору після
надходження на рахунок Національного банку коштів за монети та
сувенірну продукцію на умовах, зазначених у договорі, з
оформленням документів, передбачених законодавством України, у
тому числі нормативно-правовими актами Національного банку.
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу Н.В.Дорофєєва
Додаток 1до Інструкції
про організацію
виготовлення, випуску в обіг
і реалізації пам'ятних монет
України та сувенірної
продукції
Специфікація пам'ятних монет з дорогоціннихі недорогоцінних металів, інвестиційних монет
Пам'ятні монети
-------------------------------------------------------------------------------- Метал, |Номінал,|Маса монети,| Маса |Діаметр,| Гурт | Категорія | проба | грн. | г |дорогоцінного| мм | монети | якості | | | | металу в | | |карбування | | | | чистоті, г | | | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Au 900 | 100 | 34,56 | 31,1 | 32,0 |сектора- | "пруф" | | | | (1 унція) | |льне | | | | | | |рифлення | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Au 900 | 50 | 17,28 | 15,55 | 25,0 | гладкий | "пруф" | | | |(1/2 унції) | | | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Au 900 | 10 | 4,32 | 3,88 | 16,0 | гладкий | "пруф" | | | |(1/8 унції) | | | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Au 999,9 | 2 | 1,24 | 1,24 | 13,92 | гладкий |"спеціаль- | | | |(1/25 унції) | | | ний | | | | | | |анциркулей-| | | | | | | тед" | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Au 916,7 -| 20 | 14,87 |14,23 Au-5,81| 31,0 |сектора- |"пруф-лайк"| Ag 925 | | | Ag-8,42 | |льне | | | | | | |рифлення | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Ag 925 | 20 | 67,25 | 62,2 | 50,0 |сектора- | "пруф" | | | | (2 унції) | |льне | | | | | | |рифлення | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Ag 925 | 10 | 33,63 | 31,1 | 38,61 |рифлений | "пруф" | | | | (1 унція) | | | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| Ag 925 | 5 | 16,82 | 15,55 | 33,0 |рифлений | "пруф" | | | |(1/2 унції) | | | | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| нейзильбер| 5 | 16,54 | - | 35,0 |рифлений |"спеціаль- | CuNi15Zn21| | | | | | ний | | | | | | |анциркулей-| | | | | | | тед" | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| нейзильбер| 2 | 12,8 | - | 31,0 |рифлений |"спеціаль- | CuNi15Zn21| | | | | | ний | | | | | | |анциркулей-| | | | | | | тед" | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| біметал | 5 | 9,4 | - | 28,0 |сектора- |"спеціаль- | CuAl5Zn5Sn1| | | | |льне | ний | CuNi25 | | | | |рифлення |анциркулей-| | | | | | | тед" | -----------+--------+------------+-------------+--------+---------+-----------| мідно-ніке-| 2 | 13,1 | | 33,0 |рифлений |"пруф-лайк"| левий сплав| | | | | | | CuNi25 | | | | | | | -------------------------------------------------------------------------------
Інвестиційні монети
------------------------------------------------------------------------- Метал, | Маса монети, г| Маса |Діаметр,| Гурт | Категорія | проба | |дорогоцінного| мм |монети | якості | | | металу в | | | карбування | | | чистоті, г | | | | ----------+---------------+-------------+--------+-------+-------------| Au 999,9 |31,11 (1 унція)| 31,10 | 32,0 |гладкий|"анциркулей- | | | | | | тед" | ----------+---------------+-------------+--------+-------+-------------| Au 999,9 | 15,55 | 15,55 | 25,0 |гладкий|"анциркулей- | |(1/2 унції) | | | | тед" | ----------+---------------+-------------+--------+-------+-------------| Au 999,9 | 7,78 | 7,78 | 20,0 |гладкий|"анциркулей- | |(1/4 унції) | | | | тед" | ----------+---------------+-------------+--------+-------+-------------| Au 999,9 | 3,11 | 3,11 | 16,0 |гладкий|"анциркулей- | |(1/10 унції) | | | | тед" | ----------+---------------+-------------+--------+-------+-------------| Au 999,9 | 1,56 | 1,56 | 14,0 |гладкий|"анциркулей- | |(1/20 унції) | | | | тед" | ----------+---------------+-------------+--------+-------+-------------| Ag 999,9 |31,11 (1 унція)| 31,10 | 38,5 |гладкий|"анциркулей- | | | | | | тед" | ------------------------------------------------------------------------
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу Н.В.Дорофєєва
Заступник начальника управління -
начальник відділу нумізматичної
продукції та маркетингу Т.О.Лошманова
Директор Монетного двору О.Ф.Щуров
Додаток 2до Інструкції
про організацію
виготовлення, випуску в обіг
і реалізації пам'ятних монет
України та сувенірної
продукції
Категорії якості карбування монет
1. Категорія якості монет "пруф" Монети цієї категорії виготовляються із сплавів дорогоцінних
металів і мають високу якість. Візуальна контрастність зображення на цих монетах досягається
завдяки матованому рельєфу на полірованій (дзеркальній) поверхні
або полірованому рельєфу на матованій поверхні. Рельєф повинен
бути чітким з добре видимими найдрібнішими деталями. На монетах цієї категорії якості для підкреслення окремих
елементів дизайну допускається використовувати різні види
матування або полірування деталей рельєфу. Допускається
використання елементів оздоблення. Для цих монет характерним є рівномірний (за візуальним
визначенням) рант по всьому периметру, без розривів, пошкоджень,
задирок. Гурт монети має бути рівномірним по всій товщині монети,
без видимих пошкоджень. На монетах допускаються дуже незначні поодинокі дефекти,
видимі за двократного збільшення, за умови, що дефекти нечисленні,
не згруповані та не погіршують привабливість монет. Неприпустимою
є наявність на монетах видимих неозброєним оком подряпин,
вкраплень, насічок, найдрібніших нерівностей поверхні, відбитків
дотику пальців рук. Монети цієї категорії якості карбуються з використанням
заготовок з бездоганно відполірованою поверхнею та спеціально
підготовленого карбувального інструмента. Ці монети підлягають 100% візуальному контролю.
2. Категорія якості монет "пруф-лайк" Монети цієї категорії мають бути високої якості. Рельєф дизайну монети повинен бути матованим, чітким, з добре
видимими найдрібнішими деталями, що досягається завдяки візуальній
контрастності порівняно з дзеркальною поверхнею монети. Для цих монет характерним є рівномірний (за візуальним
визначенням) рант по всьому периметру, без розривів, пошкоджень,
задирок. Гурт монети має бути рівномірним по всій товщині монети,
без видимих пошкоджень. Допускаються незначні, нечисленні та не згруповані дефекти на
блискучій поверхні, незначна зміна матовості текстури рельєфного
зображення, що помітні під час огляду неозброєним оком. Такі
дефекти та зміна не повинні впливати на загальну привабливість
монети. Неприпустимою є наявність на монетах дефектів, видимих
неозброєним оком. Монети цієї категорії карбуються з використанням заготовок з
полірованою поверхнею та спеціально підготовленого карбувального
інструмента. Ці монети підлягають вибірковому візуальному контролю.
3. Категорія якості монет "брильянт анциркулейтед" Монети цієї категорії повинні мати хорошу якість. Поверхня цих монет, уключаючи зображення, має помітно
інтенсивний глянець і блиск. Рельєф дизайну повинен бути з чітко
видимими деталями дизайну. Для монет цієї якості, що виготовлені із сплавів
недорогоцінних металів, допускається більш низький ступінь блиску
поверхні та рельєфу, а також дещо послаблені вимоги щодо наявності
видимих дефектів порівняно з монетами цієї якості, що виготовлені
із сплавів дорогоцінних металів. Допускається незначне відхилення (за візуальним визначенням)
яскравості дизайну від яскравості поверхні на окремих монетах за
умови, що будь-яка монета за зовнішнім виглядом має рівномірний
глянцевий блиск рельєфу. На поверхні монет допускаються незначні нерівності, плями,
подряпини, видимі неозброєним оком, якщо вони дрібні, нечисленні,
не згруповані та не впливають на привабливість монети. Рант цих монет має бути рівномірним (за візуальним
визначенням) по всьому периметру, без розривів, пошкоджень,
задирок. Гурт - рівномірним по всій товщині монети, без значних
пошкоджень. Допустимі поодинокі дефекти у вигляді задирок,
незначних подряпин тощо. Монети цієї категорії карбуються з використанням заготовок з
полірованою поверхнею та карбувальних штемпелів з відполірованими
робочими поверхнями, ступінь полірування яких відповідає рівню
якості поверхні монети. Ці монети підлягають вибірковому візуальному контролю.
4. Категорія якості монет "спеціальний анциркулейтед" Монети цієї категорії повинні мати хорошу якість. Ці монети мають матовий рельєф з чітко розмежованими деталями
та відрізняються від монет категорії якості "анциркулейтед"
поліпшеним виглядом відкарбованого зображення і рівномірно
блискучою або рівномірно матованою поверхнею. Допускається наявність незначних подряпин, крапкових плям,
видимих неозброєним оком, якщо вони нечисленні та не погіршують
вигляд монети. Рант цих монет має бути рівномірним (за візуальним
визначенням) по всьому периметру. Гурт - рівномірним по всій
товщині монети. Допускаються незначні поодинокі дефекти у вигляді
задирок, незначних подряпин тощо. Монети цієї категорії карбуються з використанням заготовок із
спеціально підготовленою поверхнею та карбувальних штемпелів з
додатковим обробленням робочої поверхні. Ці монети підлягають вибірковому візуальному контролю.
5. Категорія якості монет "анциркулейтед" Монети, які ще не надійшли до споживача і перебувають в
упаковці виробника, належать до цієї категорії якості монет і
повинні мати задовільний вигляд. Вони призначені для масового
обігу. Карбуються у звичайних умовах виготовлення розмінних і
обігових монет. Такі монети можуть мати технологічні пошкодження,
видимі неозброєним оком дрібні подряпини, задирки, які утворилися
від ударів монет одна об одну під час викидання їх в автоматичні
накопичувальники станка, під час швидкісного перерахування або
насипання в мішки чи пакування в ролики, а також під час
перевезення монет від Монетного двору до Центрального сховища та
територіальних управлінь. Монети цієї якості мають матовий
металевий блиск по всій поверхні монети. Ці монети підлягають вибірковому візуальному контролю.
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу Н.В.Дорофєєва
Заступник начальника управління -
начальник відділу нумізматичної
продукції та маркетингу Т.О.Лошманова
Директор Монетного двору О.Ф.Щуров
Додаток 3до Інструкції
про організацію
виготовлення, випуску
в обіг і реалізації
пам'ятних монет України
та сувенірної продукції
ЗАТВЕРДЖУЮЗаступник Голови
Національного банку України _______________________
"______" ___________ 200 р.
План-графік основних етапів виготовленняпам'ятних монет України
---------------------------------------------------------------------------------------- N |Наймену-|Мате-|Номі-|Діаметр,|Тираж,|Отриман-|Затверд-|Затве-|Початок|Передавання | з/п|вання |-ріал|нал, | мм | шт. | ня | ження |рдже- |карбу- | монет до | |монети | |грн. | | |затверд-|гіпсових| ння |вання |Центрального| | | | | | | жених |моделей |зраз- | | сховища | | | | | | |ескізів | | ків | | | | | | | | | | |монет | | | ---------------------------------------------------------------------------------------
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу ____________ _____________________(підпис) (прізвище, ініціали)
Генеральний директор
Банкнотно-монетного двору
Директор Монетного двору ____________ _____________________(підпис) (прізвище, ініціали)
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу Н.В.Дорофєєва
Заступник начальника управління -
начальник відділу нумізматичної
продукції та маркетингу Т.О.Лошманова
Додаток 4до Інструкції
про організацію
виготовлення, випуску
в обіг і реалізації
пам'ятних монет України
та сувенірної продукції
_________________________________________
(найменування територіального управління)
Актпро встановлення пошкоджених або з дефектом виробника
пам'ятних та ювілейних монет
від "____" _____________ ______ р.
Цей акт складений ______________________________________ про(найменування територіального управління)
те, що _______ під час перерахування пам'ятних і ювілейних монет(дата) становлено такі пам'ятні і ювілейні монети: _________________________________________________________________
(найменування, номінал, метал, кількість, сума) такими ознаками пошкодження/дефектами виробника: _________________________________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________
Висновок: зазначені монети віднести до пошкоджених/з
дефектами виробника.
Посадова особа ____________ ___________________
(начальник підрозділу, (підпис) (прізвище, ініціали)
зав. сектору, контролер)
Касир ____________ ___________________(підпис) (прізвище, ініціали)
Експерт ____________ ___________________(підпис) (прізвище, ініціали)
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу Н.В.Дорофєєва
Заступник начальника управління -
начальник відділу нумізматичної
продукції та маркетингу Т.О.Лошманова
Додаток 5до Інструкції
про організацію
виготовлення, випуску в обіг
і реалізації пам'ятних монет
України та сувенірної
продукції
Примірник N _________________________________________
(найменування територіального управління)
Квитанція N __на реалізовані за готівку пам'ятні та ювілейні монети,
сувенірну та супутню продукцію
___________________________
(дата здійснення операції)
Видати ______________________________________________________(прізвище, ім'я, по батькові (за бажанням клієнта),
в інших випадках - слова "фізична особа")
----------------------------------------------------------------- |Код|Найменування|Метал|Номінал|Кіль-|Номінальна|Відпускна|Сума | | | цінностей | | |кість|вартість |ціна | | |---+------------+-----+-------+-----+----------+---------+-----| | | | | | | | | | |---+------------+-----+-------+-----+----------+---------+-----| | | | | | | | | | |---+------------+-----+-------+-----+----------+---------+-----| | | | | | | | | | |---+------------+-----+-------+-----+----------+---------+-----| | |Разом, у |х |х | | |х |_____| | |т.ч.: сума | | | | | | | | |номінальної | | | | | |_____| | |вартості, | | | | | | | | |сума | | | | | | | | |продажу | | | | | | | | |(без ПДВ), | | | | | |_____| | |сума ПДВ | | | | | |_____| -----------------------------------------------------------------
Загальна сума _______________________________________________(словами) Касир _____________________
(підпис)
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу Н.В.Дорофєєва
Заступник начальника управління -
начальник відділу методології і
організації касової роботи К.В.Солошенко
Додаток 6до Інструкції
про організацію
виготовлення, випуску в обіг
і реалізації пам'ятних монет
України та сувенірної
продукції
_________________________________________
(найменування територіального управління)
РЕЄСТРквитанцій на реалізовані пам'ятні
та ювілейні монети, сувенірну
і супутню продукцію
"___"_____________ р.
------------------------------------------------------------------ Код |Найменування|Метал|Номі-|Кількість| Номі- |Відпускна|Сума| | цінностей | | нал | | нальна | ціна | | | | | | |вартість| | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| |Квитанція N | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| | | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| |Разом за | Х | Х | | | Х | | |квитанцією | | | | | | | |N____, | | | | | | | |у т.ч. ПДВ | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| | | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| |Квитанція | | | | | | | |N____, | | | | | | | |у т.ч. ПДВ | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| | | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| |Разом за | Х | Х | | | Х | | |квитанцією | | | | | | | |N___ , | | | | | | | |у т.ч. ПДВ | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| | | | | | | | | -----+------------+-----+-----+---------+--------+---------+----| |Разом, у | Х | Х | | | Х | | |т.ч. ПДВ | | | | | | | -----------------------------------------------------------------
Касир __________________(підпис)
( Додаток 6 до Інструкції в редакції Постанови Національного банку
N 211 ( z0706-05 ) від 14.06.2005 )
Директор Департаменту
готівково-грошового обігу Н.В.Дорофєєва
Заступник начальника управління -
начальник відділу методології і
організації касової роботи К.В.Солошенко
Джерело:Офіційний портал ВРУ