Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів
На виконання постанови міжвідомчої наради з питань додержання прав дітей-інвалідів та дітей з вадами розвитку, проведеної Генеральною прокуратурою України 23 квітня 2013 року за участі керівників центральних органів виконавчої влади, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити план заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів, що додаються.
2. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.), Українському центру оцінювання якості освіти (Зайцева І.П.), Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки (молоді та спорту) обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
2.1. Забезпечити виконання плану заходів, затверджених цим наказом.
2.2. Подати департаменту загальної середньої та дошкільної освіти інформацію про стан виконання заходів до 15 вересня 2013 року.
3. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) узагальнити інформацію про хід виконання плану заходів та подати Генеральній прокуратурі України до 14 жовтня 2013 року.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів
1. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
1.1. Забезпечити протягом 2013 - 2014 років закупівлю спеціально обладнаних шкільних автобусів для перевезення дітей з обмеженими фізичними можливостями відповідно до заявок регіонів.
1.2. Спільно з департаментом загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) звернутися до Міністерства фінансів щодо виділення коштів для забезпечення спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, комп'ютерними програмами, в тому числі корекційними.
2. Українському центру оцінювання якості освіти (Зайцева І.П.) спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А) привести у відповідність з вимогами законодавства нормативно-правові акти, з питань проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів у частині адаптації процедури оцінювання до потреб дітей-інвалідів, осіб з вадами зору, слуху, порушеннями опорно-рухового апарату.
3. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки (молоді та спорту) обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
3.1. Поновити банки даних дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей - інвалідів, шляхом своєчасного виявлення та обліку таких дітей психолого-медико-педагогічними консультаціями.
3.2. Забезпечити охоплення дітей-інвалідів дошкільного та шкільного віку різними формами навчання, позашкільною освітою відповідно до стану здоров'я, їх можливостей та здібностей.
3.3. Запровадити співпрацю з управліннями охорони здоров'я, соціального захисту населення та службами у справах дітей з метою своєчасного виявлення та обліку дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів, надання їм освітніх, реабілітаційних та соціальних послуг.
3.4. Підвищити якість роботи республіканської (Автономна Республіка Крим), обласних, Київської та Севастопольської міських, районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій шляхом створення належних умов, забезпечивши їх окремими приміщеннями, обладнанням, відповідними фахівцями на постійній основі.
3.5. Розробити перспективні плани розвитку мережі постійно діючих районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій у всіх регіонах на період 2013 - 2014 років.
3.6. Забезпечити безперешкодний доступ до дошкільних, загальноосвітніх, в тому числі інтернатного типу, позашкільних навчальних закладів для дітей з обмеженими фізичними можливостями.
3.7. Розробити перспективні плани розвитку мережі загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивним та інтегрованим навчанням з урахуванням контингенту дітей з особливими освітніми потребами.
3.8. Провести моніторинг охоплення дітей з особливими освітніми потребами індивідуальним навчанням та посилити контроль за його організацією.
Протягом 2013 - 2014 навчального року
3.9. Укласти угоди між спеціальними загальноосвітніми школами-інтернатами, навчально-реабілітаційними центрами та загальноосвітніми школами щодо надання консультативної роботи педагогічним працівникам та корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в класах з інклюзивним навчанням.
3.10. Вжити заходів щодо оновлення навчально-матеріальної бази для організації навчально-виховної, корекційно-розвиткової та лікувально-профілактичної роботи у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах; створення належних умов утримання вихованців.
3.11. Забезпечити дотримання керівниками інтернатних закладів законодавства щодо соціального захисту учнів (вихованців), особливо з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема щодо своєчасного встановлення правового статусу, захисту їх майнових та житлових прав, отримання аліментів, пенсій, державної допомоги.
3.12. Розглянути на серпневих колегіях питання щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів, за участі керівників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, наукових установ, громадських організацій.
3.13. При формуванні місцевих бюджетів передбачати виділення коштів для реалізації завдань, визначених цими заходами, залучення позабюджетних коштів.
{Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua}