ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
проведення конкурсу та видачі дозвільних документів Європейської Конференції Міністрів Транспорту
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку
№ 867 від 12.12.2005
Наказами Міністерства інфраструктури
№ 155 від 15.06.2011
№ 520 від 17.08.2012
№ 239 від 19.04.2013
№ 1031 від 20.12.2013
№ 362 від 11.09.2015
№ 257 від 26.07.2017
№ 199 від 04.05.2018
№ 657 від 30.08.2022
№ 837 від 09.11.2022
Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури
№ 964 від 05.09.2024}
{У тексті Порядку абревіатуру "СМАП" замінено абревіатурою "ДП "СМАП" згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 867 від 12.12.2005}
{У тексті Порядку та додатках до нього слова "ДП "СМАП" замінено словами "Укртрансінспекція України" у відповідних відмінках; слова "Державний департамент автомобільного транспорту", "Державний департамент автомобільного транспорту Міністерства транспорту України", "Державний департамент автомобільного транспорту Міністерства транспорту та зв'язку України", "Міністерство транспорту України", "Міністерство транспорту та зв'язку України" в усіх відмінках замінено словами "Міністерство інфраструктури України" у відповідних відмінках; слова "Секретаріат ЄКМТ" в усіх відмінках замінено словами "Секретаріат МТФ" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 520 від 17.08.2012}
{У тексті Порядку слова «Комісія з розподілу» у всіх відмінках замінено словами «Конкурсна комісія» у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
{У тексті Порядку посилання на додатки 3 - 7 вважаються відповідно посиланнями на додатки 2 - 6 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
{У тексті Порядку слово та цифру «Євро-4» замінено словом та цифрою «Євро-5», слово «веб-сайті» замінено словом «вебсайті» згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{У тексті Порядку посилання на додаток 5 вважається посиланням на додаток 4 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{У тексті Порядку слова «Міністерство інфраструктури України» у всіх відмінках замінено словом «Мінінфраструктури» у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт», резолюцій Європейської Конференції Міністрів Транспорту (далі - ЄКМТ) (з 2008 року - Міжнародний транспортний форум (далі - МТФ)) та вимог Хартії Якості міжнародних автомобільних вантажних перевезень в системі багатосторонньої квоти ЄКМТ, підписаної міністрами транспорту країн - членів МТФ 28 травня 2015 року в м. Лейпциг (далі - Хартія Якості) та керівництва користувача багатосторонньої квоти ЄКМТ.
{Абзац перший пункту 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
Цей Порядок встановлює процедуру розподілу та перерозподілу дозволів ЄКМТ із зазначенням у них переліку країн (за потреби), що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ (далі - право роботи до країни), їх оформлення, переоформлення, видачі міжнародним автомобільним перевізникам, анулювання, вилучення, обліку та порядок їх використання.
{Пункт 1 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
бездоганна ділова репутація - сукупність підтвердженої інформації про автомобільного перевізника та його менеджерів (управителів) з перевезень щодо відповідності його діяльності вимогам законодавства;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
бортовий журнал - документ за визначеною формою (додаток 1), який використовується разом з виданим автомобільному перевізнику дозволом ЄКМТ, містить інформацію про виконані міжнародні перевезення вантажів за таким дозволом у хронологічному порядку, у тому числі поїздки з вантажем і без вантажу, використовується для аналізу ефективності використання такого дозволу ЄКМТ і не є документом дозвільного характеру відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»;
дозвіл ЄКМТ - документ, який надає право на використання автомобільного транспортного засобу автомобільного перевізника - резидента для міжнародного автомобільного перевезення вантажу або проїзду без вантажу територією іноземних держав - членів ЄКМТ впродовж визначеного в ньому строку;
електронна анкета - відомості про автомобільного перевізника для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ, які подаються ним через ІС уповноваженого органу;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
ЄКМТ-сертифікат виробника транспортного засобу - сертифікат відповідності транспортного засобу технічним вимогам та вимогам безпечності, передбаченим резолюціями ЄКМТ/МТФ щодо багатосторонньої квоти ЄКМТ у частині вимог до транспортного засобу, які можуть бути допущені до перевезень з використанням дозволів ЄКМТ;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
ЄКМТ-сертифікат придатності до експлуатації - сертифікат, передбачений резолюціями ЄКМТ/МТФ, щодо багатосторонньої квоти ЄКМТ, що підтверджує відповідність технічного стану і конструкції транспортного засобу вимогам резолюції ЄКМТ/МТФ щодо використання багатосторонньої квоти ЄКМТ та ЄКМТ-сертифіката виробника транспортного засобу;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
ІС уповноваженого органу - єдиний комплекс інформаційних систем у сфері безпеки на наземному транспорті, який передбачає собою інформаційно-комунікаційну систему Укртрансбезпеки, що становить сукупність автоматизованих систем, програмно-інформаційних комплексів, програмних, програмно-технічних та технічних засобів електронної комунікації, що забезпечують обробку та захист інформації, електронну взаємодію з метою надання послуг та забезпечення реалізації державної політики з питань безпеки на наземному транспорті;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022; в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
менеджер (управитель) з перевезень - фізична особа, що відповідає за організацію і безпеку перевезень на підприємстві;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
належний фінансовий стан - стійка ліквідність, платоспроможність та фінансова стійкість автомобільного перевізника, що забезпечена основними засобами та оборотними активами;
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
свідоцтво професійної компетентності (СПК) - документ установленого зразка, що засвідчує кваліфікацію менеджерів (управителів) з перевезень, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, форма якого наведена в додатку 11 до Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1454/23986 (із змінами);
{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про автомобільний транспорт».
3. Дозволи ЄКМТ використовуються під час перевезення вантажів автомобільним транспортом територією іноземних держав - членів ЄКМТ.
4. Мінінфраструктури, отримавши від МТФ квоту дозволів ЄКМТ, передає їх у повному обсязі до уповноваженого органу для подальшого їх оформлення та видачі автомобільним перевізникам згідно з розподілом, перерозподілом чи переоформленням дозволів ЄКМТ відповідно до цього Порядку.
{Пункт 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
II. Організація проведення конкурсу з розподілу дозволів ЄКМТ
1. Розподіл дозволів ЄКМТ та прав роботи за дозволами ЄКМТ серед автомобільних перевізників-резидентів здійснюється на конкурсних засадах.
Рішення про оголошення конкурсу оформлюється наказом Мінінфраструктури та оприлюднюється на його офіційному вебсайті із зазначенням строків проведення конкурсу.
2. Для організації приймання документів від автомобільних перевізників для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ та проведення розподілу дозволів ЄКМТ, перерозподілу залишків дозволів ЄКМТ та їх переоформлення при Мінінфраструктури утворюється Конкурсна комісія для проведення конкурсу з розподілу дозволів ЄКМТ (далі - Конкурсна комісія).
3. До складу Конкурсної комісії входять представники Мінінфраструктури, уповноваженого органу, громадських і професійних об’єднань (за згодою), а також представники підприємств, установ, організацій автомобільної галузі, що належать до сфери управляння Мінінфраструктури, які не беруть участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ.
Склад Конкурсної комісії, не рахуючи голови Конкурсної комісії, формується з представників у рівній кількості від:
державних органів (Мінінфраструктури) і уповноваженого органу;
підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінінфраструктури;
представників громадських і професійних об’єднань (за згодою).
Голова Конкурсної комісії є представником Мінінфраструктури.
4. Кількість членів Конкурсної комісії повинна бути не менше ніж 10 осіб і не більше ніж 13 осіб.
{Пункт 5 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
5. Функції Конкурсної комісії:
прийняття до розгляду електронних анкет автомобільного перевізника для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ (додаток 2) у період, встановлений пунктом 6 цього розділу;
здійснення заходів з перевірки достовірності інформації, поданої автомобільними перевізниками для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ;
визначення граничної кількості транспортних засобів, які можуть брати участь у конкурсі, але не менше цілого числа встановленого коефіцієнту;
{Пункт 5 розділу II доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
опрацювання інформації, наданої компетентними органами України та іноземних країн щодо фактів використання автомобільними перевізниками підроблених дозволів ЄКМТ;
формування проєктів розподілу, перерозподілу, переоформлення або анулювання дозволів ЄКМТ, які затверджуються наказом Мінінфраструктури.
{Пункт 5 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
6. Конкурсна комісія приймає до розгляду електронні анкети у період з 01 по 31 жовтня поточного року включно. Інформація про прийняті електронні анкети у розрізі автомобільних перевізників та поданих на участь у конкурсі транспортних засобів оприлюднюється на офіційному вебсайті уповноваженого органу та Мінінфраструктури.
{Пункт 6 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
7. Конкурсна комісія скликається за рішенням голови Конкурсної комісії або його заступника, але не рідше ніж один раз на квартал. Засідання Конкурсної комісії веде голова, а у разі його відсутності - заступник голови.
За рішенням голови Конкурсної комісії, а у разі його відсутності - заступника голови Конкурсної комісії, засідання Конкурсної комісії може проводитись у режимі відеоконференції, що дозволяє одночасно бачити та чути всіх учасників засідання Конкурсної комісії, з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема через Інтернет.
{Пункт 7 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
В засіданні Конкурсної комісії, яке проводиться у режимі відеоконференції, беруть участь члени Конкурсної комісії, а також інші особи, визначені головою Конкурсної комісії, а у разі його відсутності - заступником голови Конкурсної комісії.
{Пункт 7 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
Під час проведення засідання Конкурсної комісії у режимі відеоконференції здійснюється аудіо (відео) запис. Аудіо (відео) матеріали засідань зберігаються в Мінінфраструктури протягом року з дати проведення Конкурсної комісії.
{Пункт 7 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
8. Конкурсна комісія на своїх засіданнях:
розглядає інформацію, яка міститься у зведеній таблиці стосовно автомобільних перевізників, що подали електронні анкети для участі у конкурсі, про кількість поданих на конкурс автомобільними перевізниками транспортних засобів і кількість прийнятих для участі у конкурсі транспортних засобів;
приймає рішення щодо перевірки та встановлення вихідних даних, які будуть використовуватись у формулах відповідно до пунктів 4 та 6 розділу IV цього Порядку;
{Абзац третій пункту 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
приймає рішення щодо недопущення до участі в конкурсі транспортного засобу, інформація щодо якого є недостовірною;
приймає рішення щодо недопущення до участі у конкурсі автомобільних перевізників, які не відповідають вимогам цього Порядку;
приймає рішення щодо недопущення до участі у конкурсі на наступний рік автомобільного перевізника у разі використання підроблених дозволів ЄКМТ;
приймає рішення щодо анулювання дозволів ЄКМТ автомобільним перевізникам, які не відповідають вимогам цього Порядку;
аналізує інформацію, надану МТФ, щодо виділених Україні дозволів ЄКМТ з кількістю прав роботи за дозволами ЄКМТ;
приймає рішення щодо доцільності подання запиту до МТФ стосовно отримання короткострокових дозволів ЄКМТ на наступний рік;
приймає рішення щодо визначення умов комплектування дозволів ЄКМТ правами роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ;
приймає рішення щодо залучення експертів з автоматизації процесу розподілу дозволів ЄКМТ;
аналізує ефективність використання разових дозволів на міжнародні автомобільні перевезення та дозволів ЄКМТ автомобільними перевізниками;
аналізує інформацію про кількість перевезень з використанням дозволів ЄКМТ, дані щодо яких внесено до бортових журналів з порушенням вимог та резолюцій ЄКМТ/МТФ;
аналізує звернення автомобільних перевізників - резидентів стосовно проблемних питань, пов’язаних з використанням дозволів ЄКМТ під час здійснення перевезення;
аналізує загальну кількість невиданих, анульованих, бракованих, зіпсованих, втрачених, а також виданих бланків дозволів ЄКМТ за минулий рік та доцільність їх знищення;
враховує видані та повернені окремі види дозволів для перевезень вантажів під час розподілу або перерозподілу;
подає Мінінфраструктури пропозиції щодо розгляду звернень компетентних органів іноземних держав стосовно допущених автомобільними перевізниками - резидентами порушень під час здійснення перевезень територією цих країн з використанням дозволів ЄКМТ.
9. Засідання Конкурсної комісії є правоможним, якщо в ньому бере участь більше половини її складу.
Рішення Конкурсної комісії приймаються на засіданнях відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є вирішальним.
10. Результатом роботи Конкурсної комісії є рішення, що оформлюється протоколом, який підписується головою та всіма членами Конкурсної комісії, присутніми на засіданні, та затверджується наказом Мінінфраструктури.
11. Протокол та результати розподілу дозволів ЄКМТ оприлюднюються на офіційному вебсайті Мінінфраструктури та уповноваженого органу до 10 грудня кожного року, а результати перерозподілу, переоформлення та анулювання - протягом трьох робочих днів з дня їх затвердження.
{Розділ II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
III. Приймання документів для участі в конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ
1. У конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ можуть брати участь автомобільні перевізники, які:
мають чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями та/або ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів) (за винятком ліцензій, виданих на період дії воєнного стану в Україні, якщо не забезпечено виконання абзацу третього пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 червня 2024 року № 712 «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом») та провадять таку господарську діяльність не менше двох років станом на 31 жовтня поточного року (крім того, у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ можуть приймати участь автомобільні перевізники-юридичні особи, що станом на 31 жовтня поточного року провадять господарську діяльність з міжнародних перевезень небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями та/або з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів) менше двох років, якщо засновником (або одним із засновників) є фізична особа-підприємець, яка на момент утворення мала ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями та/або ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів) та провадила таку господарську діяльність не менше двох років;
{Абзац другий пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022; в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
мають належний фінансовий стан, забезпечений основними засобами, оборотними активами на загальну суму не менше ніж 9000 євро на перший автомобіль та 5000 євро (у гривневому еквіваленті за курсом Національного банку України на дату подання анкети) на кожний наступний транспортний засіб, заявлений до участі в конкурсі;
{Абзац третій пункту 1 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 199 від 04.05.2018}
виконують вимоги щодо забезпечення придатності транспортних засобів до експлуатації; дотримання правил перевезень, режимів праці та відпочинку водіїв, умов ліцензування; забезпечення безпеки дорожнього руху та охорони праці; оформлення документів на перевезення та забезпечення водіїв обов’язковими для виконання перевезень документами, обов’язки щодо оформлення яких і видачі покладено на менеджера (управителя) з перевезень;
мають бездоганну ділову репутацію;
мають транспортні засоби, які належать їм на законних підставах, які визначені положеннями Хартії Якості, категорії екологічності «ЄВРО-5 безпечний» та вищої категорії, які є засобами провадження його господарської діяльності, повна маса яких перевищує 7,5 тонн та які перетинали державний кордон України у період з 01 січня по 31 жовтня поточного року (вимога щодо перетину не розповсюджується на транспортні засоби, які відповідно до відомостей Державної митної служби України були ввезені на митну територію України у період з 01 серпня по 20 жовтня поточного року) за даними ІС уповноваженого органу;
{Абзац шостий пункту 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
мають на кожний автомобільний транспортний засіб ЄКМТ-сертифікат виробника транспортного засобу та чинний станом на 31 жовтня поточного року ЄКМТ-сертифікат придатності до експлуатації («ЄВРО-5 безпечний» та вищої категорії) у кількості, зазначеній у відповідних резолюціях ЄКМТ/МТФ у частині використання дозволів ЄКМТ автомобільним транспортним засобом;
{Абзац сьомий пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
мають менеджера (управителя) з перевезень, який має відповідну кваліфікацію та/або чинне свідоцтво професійної компетентності, керівника автомобільного перевізника, які не мають не знятої або не погашеної в установленому законом порядку судимості за злочини у сфері службової діяльності та професійної відповідальності, пов’язаної з наданням публічних послуг; обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів; проти безпеки руху та експлуатації транспорту; недоторканності державних кордонів; проти власності; у сфері господарської діяльності; проти безпеки виробництва; торгівлі людьми; жорсткого поводження з тваринами.
надали електронне підтвердження виконання умов Хартії Якості, наявності менеджера(ів) (управителя(ів)) з перевезень відповідної кваліфікації, відповідності умовам бездоганної репутації та наявності відповідного фінансового стану.
{Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом дев'ятим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
У разі накладання адміністративних та адміністративно-господарських штрафів на автомобільного перевізника, його менеджера (управителя) з перевезень або водія за порушення, скоєння яких призводить до втрати бездоганної ділової репутації (додаток 3), умови бездоганної ділової репутації вважаються виконаними в разі усунення порушення та повної сплати штрафів.
{Пункт 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
2. Для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає через ІС уповноваженого органу електронну анкету автомобільного перевізника для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ (додаток 2) згідно із вимогами, визначеними у пункті 1 цього розділу, та у період, передбачений пунктом 6 розділу II цього Порядку.
{Пункт 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
{Пункт 4 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
3. Електронна анкета автомобільного перевізника для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ зберігається в ІС уповноваженого органу.
Підставою для залишення електронної анкети без розгляду є:
подання електронної анкети з порушенням періоду, передбаченого пунктом 6 розділу II цього Порядку;
оформлення з порушенням вимог цього Порядку.
Автомобільний перевізник може редагувати електронну анкету, що містить оновлений список транспортних засобів, до моменту її прийняття до розгляду Конкурсною комісією та у період, встановлений пунктом 6 розділу II цього Порядку.
{Пункт 3 розділу III в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
{Пункт 6 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
{Розділ III в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
ІV. Розподіл та перерозподіл дозволів ЄКМТ
1. Уповноважений орган до 10 листопада поточного року узагальнює, оприлюднює на своєму офіційному сайті та подає на розгляд Конкурсної комісії наявну інформацію про внесену до бортових журналів кількість виконаних автомобільними перевізниками рейсів з вантажем за дозволами ЄКМТ до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ (згідно з відомостями про перетин кордону), про кількість виданих та повернених автомобільним перевізником дозволів для перевезень вантажів по територіях країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, за перші три квартали поточного року на автомобільні транспортні засоби категорії «ЄВРО-5 безпечний» або вищих екологічних категорій, а також про допущені автомобільними перевізниками порушення, зазначені у пункті 5 цього розділу (за наявності вказаної в цьому пункті інформації).
На період дії Угоди між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом уповноважений орган узагальнює, оприлюднює на своєму офіційному вебсайті та подає на розгляд Конкурсної комісії наявну інформацію відповідно до пункту 7 розділу IV цього Порядку.
{Пункт 1 розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
{Пункт 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
2. Конкурсна комісія до 20 листопада поточного року здійснює заходи з перевірки достовірності інформації щодо поданих на конкурс транспортних засобів автомобільних перевізників, узагальнює та оприлюднює на офіційному вебсайті Мінінфраструктури інформацію про кількість допущених та недопущених до участі в конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ транспортних засобів в розрізі автомобільних перевізників, у якій зазначаються:
для допущених транспортних засобів до участі в конкурсі - код ЄДРПОУ та найменування або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) автомобільного перевізника, кількість автомобілів перевізника відповідної категорії («ЄВРО-5 безпечний» або вищої категорії екологічної безпеки), що прийнято до участі в конкурсі;
для недопущених транспортних засобів - код ЄДРПОУ та найменування або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) автомобільного перевізника, VIN-код та номерний знак транспортного засобу, категорія екологічної безпеки транспортного засобу («ЄВРО-5 безпечний» або вищої категорії екологічної безпеки), причина недопущення транспортного засобу до участі в конкурсі.
{Розділ IV доповнено пунктом 2 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
3. Конкурсною комісією під час розподілу дозволів ЄКМТ враховуються:
кількість виданих та повернених перевізником дозволів для перевезень вантажів по територіях країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ (згідно з відомостями про перетин кордону), на автомобільні транспортні засоби категорії «ЄВРО-5 безпечний» або вищих екологічних категорій за І-ІІІ квартали поточного року;
{Абзац другий пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
кількість здійснених автомобільними перевізниками рейсів з вантажем за дозволами ЄКМТ до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ (згідно з відомостями про перетин кордону) згідно з відомостями, внесеними до бортових журналів, за І-ІІІ квартали поточного року;
{Абзац третій пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
кількість автомобілів перевізника відповідної категорії, які допущено до участі в конкурсі;
{Пункт розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
штрафні бали автомобільного перевізника.
{Пункт розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
4. Остаточна кількість дозволів ЄКМТ у розрізі автомобільних перевізників визначається Конкурсною комісією з урахуванням даних, зазначених у пункті 3 цього розділу, за такою формулою:
{Абзац перший пункту 4 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
де | КДі | - | кількість дозволів ЄКМТ відповідної категорії («ЄВРО-5 безпечний» та вищої категорії екологічної безпеки), що розподіляється автомобільному перевізнику; |
ОКРУГЛ | - | визначає округлення отриманого результату; | |
0 | - | при застосуванні округлення визначає отримання цілого числа; | |
Аі | - | кількість автомобілів перевізника відповідної категорії («ЄВРО-5 безпечний» або вищої категорії екологічної безпеки), що прийнято для участі в конкурсі; | |
P | - | загальна кількість дозволів ЄКМТ відповідної категорії («ЄВРО-5 безпечний» або вищої категорії екологічної безпеки), що розподіляються серед автомобільних перевізників; | |
КШі | - | штрафні бали автомобільного перевізника, кількість яких визначається як сума всіх штрафних балів автомобільного перевізника; | |
n | - | кількість автомобільних перевізників, прийнятих до участі у конкурсі. |
5. За допущені автомобільним перевізником порушення протягом трьох кварталів поточного року нараховуються такі штрафні бали:
{Абзац перший пункту 5 розділу IV в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
порушення правил використання дозволів ЄКМТ, зазначених у пунктах 5, 7, 8 розділу VI цього Порядку,- 0,1 штрафного бала за кожне порушення щодо кожного дозволу ЄКМТ;
{Абзац другий пункту розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017; в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 1001 від 27.09.2024}
неподання відривних листків бортових журналів протягом I-III кварталів поточного року (в тому числі внаслідок невиконання перевезень з використанням дозволів ЄКМТ) - 0,75 штрафного бала за порушення щодо кожного дозволу ЄКМТ;
{Абзац третій пункту 5 розділу IV в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024; з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 1001 від 27.09.2024}
неподання або несвоєчасне подання відривних листків бортових журналів протягом одного місяця I-III кварталів поточного року згідно з пунктом 2 розділу VII цього Порядку - 0,1 штрафного бала за порушення щодо кожного дозволу ЄКМТ за кожен місяць, але не більше 0,25 штрафного бала за квартал;
{Пункт 5 розділу IV доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024; з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 1001 від 27.09.2024}
порушення правил використання дозволів ЄКМТ, зазначених у пунктах 1, 2, 4 розділу VI цього Порядку, - 0,5 штрафного бала за кожне порушення;
інші порушення вимог міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень під час виконання автомобільними перевізниками міжнародних перевезень вантажів з використанням дозволів ЄКМТ (за наявності відповідного повідомлення компетентного органу іноземної держави, на території якої здійснено порушення) - 0,5 штрафного бала за кожне порушення.
Штрафні бали застосовуються за кожне порушення окремо та складаються в загальне число.
6. Розподіл прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, здійснюється за такою формулою окремо для кожного права:
де | КППі | - | кількість прав роботи до відповідної країни, що встановила обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, що розподіляється автомобільному перевізнику, яка не може перевищувати кількості дозволів ЄКМТ, що розподіляється відповідному автомобільному перевізнику; |
МІН | - | визначає мінімальне значення з двох, зазначених у дужках; | |
КДі | - | кількість дозволів ЄКМТ відповідної категорії («ЄВРО-5 безпечний» або вищої категорії екологічної безпеки), що розподілена автомобільному перевізнику; | |
ОКРУГЛ | - | визначає округлення отриманого результату; | |
ЗКПі | - | кількість перевезень, виконаних автомобільним перевізником територією країни, що встановила обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, право роботи до якої розподіляється, за I - III квартали поточного року. Кількість перевезень визначається як сума кількості виданих та повернених перевізником дозволів для перевезення вантажів цієї країни на автомобільні транспорті засоби категорії «ЄВРО-5 безпечний» або вищих екологічних категорій (види дозволів, що враховуються, визначаються Конкурсною комісією) та кількості виконаних автомобільними перевізниками рейсів з вантажем за дозволами ЄКМТ відповідно до внесених до бортових журналів відомостей до країни, що встановила обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, право роботи до якої розподіляється, за три квартали поточного року; | |
{Абзац сьомий пункту 6 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024} | |||
Рс | - | загальна кількість прав країни, що встановила обмеження щодо в’їзду на свою територію, які розподіляються серед автомобільних перевізників; | |
n | - | кількість автомобільних перевізників, прийнятих до участі у конкурсі; | |
0 | при застосуванні округлення визначає отримання цілого числа. |
7. При розподілі прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, в період дії Угоди між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом, у формулі, визначеній у пункті 6 цього розділу, показник ЗКПі для кожної країни окремо розраховується як загальна кількість перевезень за I-III квартал поточного року, а саме:
виконаних автомобільними перевізниками рейсів при здійсненні перевезень вантажів в/з треті(х) країн(и) за дозволами ЄКМТ, до країн що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ;
повернених та використаних дозволів для перевезень вантажів в/з треті(х) країн(и) по територіях країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ (за наявності);
кількість перетинів державного кордону України автомобільними перевізниками при виконанні двосторонніх перевезень до/з країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ що, встановлюються Конкурсною комісією за результатом запиту відповідної інформації від Державної митної служби України.
{Абзац четвертий пункту 7 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
{Розділ IV доповнено пунктом 7 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
8. Для проведення розподілу дозволів ЄКМТ, що не допускає залишків, вводяться коригуючі коефіцієнти, загальні для всіх учасників, що обчислюються окремо для кожного виду дозволів та виду прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ. Коригуючі коефіцієнти зазначаються в протоколі засідання Конкурсної комісії.
9. Після затвердження розподілу дозволів ЄКМТ інформація щодо розподілених автомобільним перевізникам дозволів ЄКМТ оприлюднюється на офіційному сайті Мінінфраструктури та уповноваженого органу, у якій зазначаються: код ЄДРПОУ та найменування або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) автомобільного перевізника, кількість автомобілів перевізника відповідної категорії («ЄВРО-5 безпечний» або вищих екологічних категорій), що прийнято до участі в конкурсі, кількість розподілених автомобільному перевізнику дозволів ЄКМТ відповідної категорії («ЄВРО-5 безпечний» або вищої категорії екологічної безпеки) та прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ.
{Пункт 9 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022; Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 1001 від 27.09.2024}
10. У разі неотримання автомобільним перевізником дозволу(ів) ЄКМТ протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення розподілу дозволів ЄКМТ на сайті Мінінфраструктури та/або добровільної відмови автомобільного перевізника від дозволу(ів) ЄКМТ або прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, протягом 30 днів після закінчення видачі дозволів ЄКМТ Конкурсна комісія готує проект перерозподілу залишку дозволів ЄКМТ (за наявності поданих заяв автомобільних перевізників щодо участі в перерозподілі дозволів ЄКМТ).
{Пункт 10 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
11. Залишок не отриманих автомобільними перевізниками у встановлений строк дозволів ЄКМТ або прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, підлягає подальшому перерозподілу на засіданнях Конкурсної комісії протягом року.
12. Перерозподіл залишку не отриманих перевізниками у встановлений пунктом 10 цього розділу строк дозволів ЄКМТ або прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, здійснюється серед автомобільних перевізників, які брали участь у загальному конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ та мали найбільші показники виконаних перевезень за І-ІІІ квартали попереднього року (по всіх країнах ЄКМТ для отримання дозволу та/або по країнах, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, право роботи до яких розподіляється) на кожний транспортний засіб, та з урахуванням поданих автомобільними перевізниками заяв.
{Пункт 12 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
13. Загальна кількість розподілених та перерозподілених автомобільному перевізнику дозволів ЄКМТ не може перевищувати кількості прийнятих для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ автомобільних транспортних засобів цього перевізника.
V. Оформлення та видача дозволів ЄКМТ
1. Оформлення та видачу дозволів ЄКМТ проводить уповноважений орган.
Для отримання дозволів ЄКМТ, які були розподілені за результатами конкурсу з розподілу дозволів ЄКМТ, автомобільний перевізник зобов’язаний через особистий кабінет ІС уповноваженого органу подати відповідну заявку на отримання дозволів ЄКМТ.
{Пункт 1 розділу V доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
Оформлення дозволів ЄКМТ здійснюється в порядку черги відповідно до присвоєного номера заявки на отримання дозволів ЄКМТ протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення розподілу дозволів ЄКМТ. Під час оформлення дозволу ЄКМТ уповноважений орган здійснює оформлення бортових журналів.
{Абзац третій пункту 1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
Уповноважений орган щодня розміщує на своєму офіційному вебсайті інформацію про оформлені, підписані та готові до видачі дозволи ЄКМТ протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення розподілу дозволів ЄКМТ на офіційному вебсайті Мінінфраструктури.
{Абзац четвертий пункту 1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{Абзац п'ятий пункту 1 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{Абзац шостий пункту 1 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{Абзац сьомий пункту 1 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{Абзац восьмий пункту 1 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{Абзац дев'ятий пункту 1 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
{Пункт 1 розділу V в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
2. У дозволі ЄКМТ зазначаються:
повне найменування, місцезнаходження (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання (для фізичних осіб - підприємців) автомобільного перевізника (відповідно до зазначеної інформації в єдиній зведеній електронній таблиці автомобільних перевізників);
{Абзац другий пункту 2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
місце, дата видачі та строк дії дозволу ЄКМТ;
печатка червоного кольору (у разі потреби) про заборону дії такого дозволу на території деяких держав - членів ЄКМТ;
зелені печатки із силуетом автомобіля з цифрою 5 або вище на дозволах, що мають використовуватись автомобільними транспортними засобами категорії «ЄВРО-5 безпечний» та вищої категорії екологічної безпеки.
{Абзац п’ятий пункту 2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
У нижньому правому куті дозволу ЄКМТ проставляється підпис Міністра інфраструктури України або першого заступника Міністра інфраструктури України, який скріплюється гербовою печаткою Мінінфраструктури.
3. Для використання дозволу ЄКМТ українські перевізники зобов’язані мати належним чином оформлений бортовий журнал.
{Пункт 3 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
4. Оформлені дозволи ЄКМТ отримує автомобільний перевізник (фізична особа - підприємець або особа, уповноважена установчими документами юридичної особи) чи належним чином уповноважений ним представник за наявності документа, що посвідчує особу, відповідно до реєстру виданих дозволів ЄКМТ (додаток 4).
{Пункт 4 розділу V в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
5. На заміну виданого дозволу ЄКМТ новий дозвіл ЄКМТ оформлюється та видається у випадках:
реорганізації та/або зміни найменування автомобільного перевізника - юридичної особи; та/або зміни місцезнаходження автомобільного перевізника - юридичної особи; зміни прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) та/або адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування); смерті автомобільного перевізника - фізичної особи-підприємця; створення автомобільного перевізника - юридичної особи, засновником (або одним із засновників) якої є фізична особа-підприємець, яка брала участь у конкурсі. Видача дозволу ЄКМТ у зазначених випадках здійснюється за умови набуття правонаступником, спадкоємцем або новоствореною юридичною особою права використання на законних підставах, які визначені положеннями Хартії Якості, тих транспортних засобів, які бралися до уваги Конкурсною комісією під час затвердження розподілу дозволів ЄКМТ;
{Абзац другий пункту 5 розділу V в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
втрати дозволу ЄКМТ або його пошкодження;
надання автомобільному перевізнику прав роботи до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ, відповідно до затверджених Мінінфраструктури перерозподілів дозволів ЄКМТ;
наявності технічної помилки під час оформлення та видачі дозволів ЄКМТ.
Новий дозвіл ЄКМТ оформлюється та видається уповноваженим органом з використанням залишків дозволів ЄКМТ за заявою перевізника або його правонаступника (у разі реорганізації) (додаток 4) після повернення виданого дозволу ЄКМТ, що замінюється (крім випадків втрати дозволу ЄКМТ).
6. Видача дозволу ЄКМТ на заміну виданого у випадках, зазначених в пункті 5 цього розділу, здійснюється за наявності поданих заяв автомобільних перевізників.
{Пункт 6 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
VI. Використання дозволів ЄКМТ
1. Дозволи ЄКМТ надають право на здійснення перевезень вантажів автомобільними транспортними засобами, зареєстрованими в державі - члені ЄКМТ, між пунктами завантаження і розвантаження, що розташовані у двох різних державах - членах ЄКМТ, а також на проїзд порожніх автомобільних транспортних засобів через територію держав - членів ЄКМТ.
Дозволи ЄКМТ без права роботи до країни, що встановила обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ не дають права руху територією цієї країни з використанням дозволу ЄКМТ.
{Пункт 1 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
2. Дозволи ЄКМТ не дають права на виконання перевезень вантажів, завантажених на території однієї держави - члена ЄКМТ, для розвантаження в іншому місці цієї самої країни (каботажні перевезення), на перевезення вантажів між країною - членом ЄКМТ і країною, що не є членом ЄКМТ.
3. Дозвіл ЄКМТ використовується разом із:
сертифікатами відповідності автомобільного транспортного засобу щодо безпеки руху та екологічної безпеки вимогам країн, територією яких буде здійснюватися перевезення («ЄВРО-5 безпечний» або вищої категорії екологічної безпеки);
кваліфікаційною карткою водія, що засвідчує наявність свідоцтва про підтвердження професійної компетентності, що видається відповідно до Порядку підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 18 листопада 2020 року № 789, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2021 року за № 198/35820, та яка повинна перебувати на борту транспортного засобу і пред’являтися водієм на вимогу посадових осіб контролюючих органів;
{Пункт 3 розділу VI доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022; в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
бортовим журналом, у якому на титульному аркуші зазначаються повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові) та місцезнаходження (місце проживання) автомобільного перевізника, проставляються печатка уповноваженого органу, дата та місце видачі бортового журналу, на сторінках журналу - номер дозволу ЄКМТ (сторінки журналу заповнюються автомобільним перевізником під час здійснення перевезень).
Автомобільний перевізник забезпечує наявність у транспортному засобі, яким здійснюється відповідне перевезення, дозволів ЄКМТ, бортового журналу та інших документів, передбачених резолюціями ЄКМТ/МТФ.
4. Дозвіл ЄКМТ та бортовий журнал оформлюються і видаються конкретному автомобільному перевізнику і не можуть бути передані іншим автомобільним перевізникам.
5. Дозвіл ЄКМТ і бортовий журнал, у якому зазначається інформація про виконані згідно з дозволом міжнародні вантажні перевезення, повинні бути на борту транспортного засобу між пунктами навантаження та розвантаження під час рейсу з вантажем чи протягом порожнього пробігу, що передує рейсу з вантажем або є наступним за ним.
{Пункт 5 розділу VI в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
6. Згідно з резолюціями ЄКМТ/МТФ дозволи ЄКМТ чинні протягом календарного року (річний дозвіл зеленого кольору) або протягом 30 днів (короткостроковий дозвіл жовтого кольору з навскісним написом «короткостроковий дозвіл»).
Короткострокові дозволи ЄКМТ не мають чинності на території Австрії, якщо інше не передбачено резолюціями ЄКМТ/МТФ.
7. Дозволи ЄКМТ дозволяють виконувати транспортні операції у разі дотримання таких умов:
при виконанні перевезень територією Австрії, Греції та Італії перший рейс із країни реєстрації має бути з вантажем;
{Абзац другий пункту 7 розділу VI в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
перевізник може здійснити не більш як три завантажених рейси без заїзду до країни реєстрації автотранспортного засобу;
{Абзац третій пункту 7 розділу VI в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
після здійснення трьох завантажених рейсів без заїзду до країни реєстрації автотранспортного засобу такий автотранспортний засіб з вантажем або без нього (порожній) має повернутися до країни реєстрації.
Рейси без вантажу (порожні) за межами країни реєстрації до уваги не беруться та не враховуються під час визначення ефективності використання дозволів ЄКМТ, оскільки вони не вважаються транспортною операцією. Завантажений або порожній рейс у країну реєстрації автотранспортного засобу вважається поверненням до країни реєстрації навіть у разі здійснення транзитного перевезення по її території.
8. Видані дозволи ЄКМТ разом із бортовими журналами повертаються уповноваженою особою до визначеного уповноваженим органом пункту видачі дозволів протягом 30 днів після закінчення строку їх дії, за умови подання заявки на повернення дозволу через ІС уповноваженого органу.
{Пункт 8 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022; Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
9. У разі втрати або пошкодження чинного дозволу ЄКМТ автомобільний перевізник повинен протягом двох робочих днів письмово проінформувати про це уповноважений орган із зазначенням всіх обставин втрати або пошкодження дозволу ЄКМТ. Уповноважений орган інформує про це Мінінфраструктури для подальшого прийняття рішення про їх можливу заміну.
10. Автомобільний перевізник забезпечує належне використання, збереження та обов’язкове повернення виданого дозволу ЄКМТ та бортового журналу в установлений пунктом 8 цього розділу строк.
11. Дозволи ЄКМТ, які за рішенням Конкурсної комісії було визнано втраченими, вважаються недійсними, навіть якщо в подальшому вони були знайдені. Їх використання автомобільним перевізником паралельно з дозволом ЄКМТ, що видавався на заміну, заборонено.
VІІ. Облік дозволів ЄКМТ та визначення ефективності їх використання
1. Облік та зберігання бланків дозволів ЄКМТ здійснюються уповноваженим органом. Особи, відповідальні за облік і зберігання бланків дозволів ЄКМТ, призначаються наказом уповноваженого органу.
2. Для аналізу ефективності використання дозволів ЄКМТ автомобільні перевізники до 15 числа кожного місяця надають через особистий кабінет ІС уповноваженого органу звіт про виконані рейси за дозволами ЄКМТ, які завершені у попередньому місяці відповідно до відомостей, внесених до бортового журналу, та відривні листки бортового журналу, які засвідчуються підписом уповноваженої особи та надаються за кожним дозволом ЄКМТ окремо (заповнені сторінки бортового журналу повинні залишатися в бортовому журналі до закінчення строку дії відповідного дозволу ЄКМТ). Повернені до уповноваженого органу відривні листки бортових журналів зберігаються протягом року, що настає за звітним.
{Абзац перший пункту 2 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
Виправлення або написи ручкою, олівцем або іншим способом на відривному листку до бортового журналу забороняються.
{Пункт 2 розділу VII доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
Автомобільні перевізники надають звіти про використання дозволів ЄКМТ безпосередньо або через уповноважену організацію.
{Пункт 2 розділу VII в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
3. Уповноважений орган до 10 травня, 10 серпня та 10 листопада поточного року узагальнює та оприлюднює на своєму офіційному вебсайті наявну інформацію про кількість виконаних транспортними засобами (категорії «ЄВРО-5 безпечний» або вищих екологічних категорій) рейсів за дозволами ЄКМТ по територіях всіх країн-членів ЄКМТ та окремо до країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ (згідно з відомостями про перетин кордону), про кількість виданих та повернених перевізниками дозволів для перевезень вантажів по територіях країн, що встановили обмеження щодо в’їзду на свою територію за дозволами ЄКМТ (за наявності)) (згідно з відомостями про перетин кордону), відповідно за І квартал, за I-II квартали та за I-III квартали поточного року у розрізі автомобільних перевізників.
{Абзац перший пункту 3 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 964 від 05.09.2024}
Конкурсна комісія за результатом аналізу використання дозволів ЄКМТ за квартал проводить аналіз ефективності використання дозволів ЄКМТ та приймає рішення про перерозподіл дозволів ЄКМТ у разі їх неефективного використання за результатом опрацювання поданих звітів про використання дозволів ЄКМТ за три місяці поточного року у випадку, коли кількість виконаних перевезень, відповідно до відомостей, внесених до бортового журналу до дозволу ЄКМТ, становить 3 чи менше поїздки.
{Розділ VII доповнено пунктом 3 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
4. Уповноважений орган до 15 лютого кожного року передає повернені автомобільними перевізниками, невидані, браковані та зіпсовані дозволи ЄКМТ до Мінінфраструктури.
{Пункт 4 розділу VII в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
5. Повернені автомобільними перевізниками анульовані, невидані, браковані та зіпсовані дозволи ЄКМТ зберігаються в Мінінфраструктури протягом року, наступного за звітним.
{Абзац перший пункту розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 257 від 26.07.2017}
Повернені автомобільними перевізниками бортові журнали зберігаються в уповноваженому органі протягом року, наступного за звітним.
6. Рішення про знищення дозволів ЄКМТ, зазначених у пункті 4 цього розділу, бортових журналів та відривних листків бортового журналу приймається Конкурсною комісією шляхом оформлення протоколу, яке затверджується відповідним наказом Мінінфраструктури.
7. Дозволи ЄКМТ, зазначені в пункті 4 цього розділу, знищуються Мінінфраструктури після річного зберігання до 01 квітня року, наступного за роком зберігання.
Після знищення дозволів складається відповідний акт, який підписується присутніми членами Конкурсної комісії.
8. Повернені автомобільними перевізниками бортові журнали, відривні листки бортового журналу знищуються уповноваженим органом до 01 квітня року, наступного за роком зберігання.
{Порядок в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 239 від 19.04.2013, № 362 від 11.09.2015}
Додаток 1 |
БОРТОВИЙ ЖУРНАЛ
для міжнародних перевезень вантажів до дозволу ЄКМТ
{Додаток 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 362 від 11.09.2015}
{Додаток 2 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 657 від 30.08.2022}
Додаток 2 |
ЕЛЕКТРОННА АНКЕТА
автомобільного перевізника для участі у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ
Інформація про автомобільного перевізника - претендента на участь у конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ | Перелік транспортних засобів: | ||
Код за ЄДРПОУ - для юридичних осіб або реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта) - для фізичних осіб - підприємців | Номерний знак транспортного засобу | ||
Найменування підприємства (українською) - для юридичних осіб або прізвище, ім’я, по батькові (якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить) - для фізичних осіб - підприємців | Ідентифікаційний номер (VIN-код) транспортного засобу | ||
Найменування підприємства (англійською) - для юридичних осіб або прізвище, ім’я, по батькові (якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить) - для фізичних осіб - підприємців | Марка транспортного засобу | ||
Модель транспортного засобу | |||
Місцезнаходження підприємства - для юридичних осіб (українською) або місце проживання для - фізичних осіб - підприємців | Категорія екологічності транспортного засобу | ||
Категорія екологічності (згідно із ЄКМТ-сертифікатом придатності до експлуатації) | |||
Дата видачі ЄКМТ сертифіката придатності до експлуатації | |||
№ ЄКМТ сертифіката придатності до експлуатації | |||
Повна маса транспортного засобу, кг. | |||
Підтвердження виконання умов Хартії Якості: | |||
Маю менеджера(ів) управителя(ів) з перевезень відповідної кваліфікації |
| ||
Відповідність умовам |
| ||
Маю належний фінансовий стан, забезпечений основними засобами, оборотними активами на загальну суму не менше ніж 9000 євро на перший автомобіль та 5000 євро (у гривневому еквіваленті за курсом Національного банку України на дату подання анкети) на кожний наступний транспортний засіб, заявлений до участі в конкурсі |
|
{Додаток в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 362 від 11.09.2015, № 257 від 26.07.2017, № 657 від 30.08.2022}
Додаток 3 |
ПЕРЕЛІК
порушень, скоєння яких призводить до втрати бездоганної ділової репутації
1. У частині періодів керування та відпочинку водіїв: перевищення максимального ліміту тривалості керування за шість діб чи два тижні на 25 % та більше, або перевищення максимальної щоденної тривалості керування на 50 % чи більше без перерви, або без безперервного періоду відпочинку тривалістю не менше ніж 4,5 години.
2. У частині оснащення записувальним або іншим контрольним обладнанням: управління транспортними засобами без контрольних пристроїв (тахографів), реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку.
3. У частині придатності до експлуатації комерційних автотранспортних засобів, що використовуються в міжнародних перевезеннях: управління без чинного протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу та/або управління з несправностями, зокрема, гальмівної системи, рульового керування, коліс/шин, підвіски або шасі, здатними створити безпосередній ризик для дорожньої безпеки, який призводить до рішення припинити рух такого транспортного засобу.
4. У частині безпеки автомобільних перевезень небезпечних вантажів: перевезення небезпечних вантажів, заборонених до транспортування, або перевезення таких вантажів у забороненій тарі чи без зазначення їх на транспортному засобі як небезпечних вантажів, що створює загрозу для життя людей або для довкілля, яка призводить до рішення заборонити рух такого транспортного засобу.
5. У частині водійських прав: керування транспортним засобом особою, яка не має чинних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред'явила їх для перевірки.
6. У частині максимальної ваги і габаритів комерційних транспортних засобів, які використовуються в міжнародних перевезеннях: перевезення вантажу з перевищенням дозволеної максимальної маси на 20 % або більше для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, і на 25 % або більше для транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т.
{Додаток в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 362 від 11.09.2015, № 257 від 26.07.2017}
{Додаток 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}
Додаток 4 |
РЕЄСТР
виданих дозволів ЄКМТ
{Додаток в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 362 від 11.09.2015; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 199 від 04.05.2018}
{Додаток 6 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 837 від 09.11.2022}