КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 2 жовтня 2003 р. N 1565
Київ
Про утворення міжвідомчої робочої групи здослідження методів та тенденцій у відмиванні
доходів, одержаних злочинним шляхом
На виконання Указу Президента України від 22 липня 2003 р.
N 740 ( 740/2003 ) "Про заходи щодо розвитку системи протидії
легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і
фінансуванню тероризму" Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Утворити міжвідомчу робочу групу з дослідження методів та
тенденцій у відмиванні доходів, одержаних злочинним шляхом (далі -
міжвідомча робоча група), у складі згідно з додатком.
Дозволити керівникові міжвідомчої робочої групи вносити у
разі потреби зміни до її складу.
2. Затвердити Положення про міжвідомчу робочу групу з
дослідження методів та тенденцій у відмиванні доходів, одержаних
злочинним шляхом, що додається.
3. Організаційно-технічне забезпечення діяльності міжвідомчої
робочої групи покласти на Державний департамент фінансового
моніторингу.
4. Визнати таким, що втратило чинність розпорядження Кабінету
Міністрів України від 21 серпня 2001 р. N 386 ( 386-2001-р ) "Про
утворення міжвідомчої робочої групи з дослідження методів та
тенденцій у відмиванні грошей та інших доходів, одержаних
злочинним шляхом".
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 31
Додатокдо постанови Кабінету Міністрів України
від 2 жовтня 2003 р. N 1565
СКЛАДМіжвідомчої робочої групи з дослідження
методів та тенденцій у відмиванні доходів,
одержаних злочинним шляхом
ГУРЖІЙ - перший заступник Міністра фінансів -
Сергій Григорович голова Держфінмоніторингу, керівникгрупи
ДІЄСПЕРОВ - перший заступник голови Валерій Валентинович Держфінмоніторингу, заступниккерівника групи
БЕРЕЖНИЙ - начальник управління методологічного
Олексій Миколайович та нормативно-організаційногозабезпечення фінансового моніторингу
Національного банку (за згодою)
БУРМАКА - член Державної комісії з цінних Микола Олексійович паперів та фондового ринку
ВАНДІН - заступник Голови СБУ Юрій Олександрович
ГОЛОВКО - заступник голови Державної комісії з
Анатолій Терентійович регулювання ринків фінансових послуг
ЄФІМЕНКО - заступник Міністра юстиції Леонід Васильович
ЖВАЛЮК - перший заступник Голови Державної Віктор Романович податкової адміністрації - начальникподаткової міліції
КИРИЧЕНКО - заступник Міністра закордонних справ
Валерій Миколайович
КІРСАНОВ - завідуючий сектором з питань Валерій Миколайович протидії легалізації одержанихзлочинним шляхом доходів Управління
з питань діяльності органів юстиції
та правоохоронних органів
Секретаріату Кабінету Міністрів
України
КОРНЯКОВА - заступник Генерального прокурора Тетяна Всеволодівна (за згодою)
МАНІН - перший заступник Міністра внутрішніх
Михайло Федорович справ - начальник Головногоуправління по боротьбі з
організованою злочинністю
МУСІНА - заступник Міністра економіки та з Людмила Абдрахманівна питань європейської інтеграції
ПАШКО - заступник Голови Держмитслужби Павло Володимирович
РЕДЬКА - суддя судової палати з кримінальних
Анатолій Іванович справ Верховного Суду України (зазгодою)
СУЯРКО - завідувач відділу з питань Сергій Миколайович зовнішньоекономічної політикиГоловного управління з питань
економічної політики Адміністрації
Президента України (за згодою)
ЧЄРНИХ - заступник Секретаря Ради Сергій Петрович національної безпеки і оборони (запостановою Кабінету Міністрів України
від 2 жовтня 2003 р. N 1565
ПОЛОЖЕННЯпро міжвідомчу робочу групу з дослідження методів та
тенденцій у відмиванні доходів, одержаних
злочинним шляхом
1. Міжвідомча робоча група з дослідження методів та тенденцій
у відмиванні доходів, одержаних злочинним шляхом (далі -
міжвідомча робоча група), є постійно діючим
консультативно-дорадчим органом, утвореним при Кабінеті Міністрів
України.
2. Міжвідомча робоча група у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами
Президента України, Кабінету Міністрів України, а також цим
Положенням.
3. Основними завданнями міжвідомчої робочої групи є:
аналіз ефективності заходів, що вживаються для запобігання та
протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним
шляхом, додержання при цьому конституційних прав і свобод людини і
громадянина;
підготовка пропозицій щодо впровадження Сорока рекомендацій
Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням коштів
(FATF) ( 1124-2001-п, 835_001 ) та інших міжнародних стандартів у
цій сфері;
підготовка пропозицій щодо розроблення нормативних актів з
питань організації взаємодії органів виконавчої влади у сфері
запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму.
4. Міжвідомча робоча група відповідно до покладених на неї
завдань:
проводить аналіз актів законодавства, а також
міжнародно-правових актів у сфері запобігання та протидії
легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та
фінансуванню тероризму та готує відповідні пропозиції для його
узагальнення;
бере участь у підготовці нормативно-правових актів щодо
впровадження міжнародних стандартів у сфері боротьби з відмиванням
доходів злочинного походження та фінансуванням тероризму, зокрема,
Сорока рекомендацій FATF ( 1124-2001-п, 835_001 ), Восьми
спеціальних рекомендацій FATF стосовно боротьби з фінансуванням
тероризму;
розробляє рекомендації з організації взаємодії органів
виконавчої влади у сфері запобігання та протидії легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню
тероризму;
готує пропозиції до Програми протидії легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, що
затверджується щороку Кабінетом Міністрів України разом з
Національним банком, а також довгострокових програм та стратегій
розвитку національної системи боротьби з відмиванням кримінальних
доходів та аналізує хід їх виконання;
здійснює аналіз ефективності заходів, що вживаються
державними органами у відповідних сферах підприємницької
діяльності для запобігання та протидії легалізації (відмиванню)
доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму;
узагальнює одержану від правоохоронних та інших державних
органів інформацію, що стосується легалізації (відмивання)
доходів, одержаних злочинним шляхом, та готує відповідні
аналітичні огляди з метою виявлення причин та умов утворення таких
доходів, механізмів та схем їх легалізації, динаміки розвитку
негативних тенденцій у цій сфері, готує пропозиції відповідним
органам виконавчої влади щодо їх усунення;
сприяє обміну інформацією між державними органами, задіяними
у боротьбі з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних
злочинним шляхом, та фінансуванням тероризму, і координує
діяльність центральних органів виконавчої влади у сфері
запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму з метою
забезпечення функціонування єдиної державної інформаційної
системи;
інформує щокварталу Кабінет Міністрів України за результатами
проведеної роботи.
5. Міжвідомча робоча група для виконання покладених на неї
завдань має право:
одержувати в установленому порядку від міністерств, інших
центральних і місцевих органів виконавчої влади, наукових установ
та організацій статистичну, довідкову та іншу інформацію про їх
діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, необхідну для
виконання покладених на неї завдань;
заслуховувати на своїх засіданнях інформацію державних
органів про хід роботи щодо запобігання, а також щодо виявлених
методів і тенденцій у легалізації (відмиванні) доходів, одержаних
злочинним шляхом;
вносити на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо
вдосконалення організації боротьби з легалізацією (відмиванням)
доходів, одержаних злочинним шляхом, у відповідних органах
державної влади;
утворювати в разі потреби тимчасові робочі групи, залучати до
них спеціалістів міністерств, інших центральних органів виконавчої
влади, науково-дослідних установ, закладів освіти (за погодженням
з їх керівниками) та іноземних фахівців;
скликати в установленому порядку наради, проводити семінари,
конференції з питань, пов'язаних з виконанням завдань, що
покладаються на міжвідомчу робочу групу.
6. Міжвідомча робоча група утворюється з числа представників
Держфінмоніторингу, Державної податкової адміністрації, МВС,
Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг,
Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, СБУ,
Мін'юсту, МЗС, Мінекономіки, Держмитслужби, Секретаріату Кабінету
Міністрів України, Адміністрації Президента України із залученням
представників Національного банку, Генеральної прокуратури,
апарату Ради національної безпеки та оборони України і Верховного
Суду України.
У разі потреби до участі в роботі міжвідомчої робочої групи
можуть залучатися експерти з фінансових питань (фахівці державних
органів, а також наукових, громадських установ, засобів масової
інформації, основна або тематична діяльність яких пов'язана з
проблемами боротьби з легалізацією доходів, одержаних злочинним
шляхом).
7. Організаційно-технічне забезпечення діяльності міжвідомчої
робочої групи покладається на Держфінмоніторинг.
8. Міжвідомчу робочу групу очолює керівник, який за посадою є
головою Держфінмоніторингу.
9. Міжвідомча робоча група планує свою діяльність на квартал.
Планування роботи міжвідомчої групи здійснюється на основі
актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, а
також пропозицій державних органів, що у ній представлені.
10. Організаційною формою роботи міжвідомчої робочої групи є
засідання, які проводяться в міру потреби за рішенням її
керівника, але не рідше одного разу на місяць.
Секретаріат міжвідомчої робочої групи не пізніше ніж за
тиждень до засідання повідомляє членів групи про його проведення
та порядок денний.
11. Рішення міжвідомчої робочої групи приймаються простою
більшістю голосів членів групи, присутніх на засіданні. У разі
рівного розподілу голосів вирішальним є голос керівника групи.
Засідання міжвідомчої робочої групи визнається правоможним,
якщо на ньому присутні не менш як половина її членів.
Експерти з фінансових питань беруть участь у засіданнях групи
з правом дорадчого голосу.
12. Рішення міжвідомчої робочої групи оформляється
протоколом, який підписується її керівником, а за відсутності
керівника - його заступником.
13. Рішення міжвідомчої робочої групи, прийняті в межах її
компетенції, є обов'язковими для розгляду органами виконавчої
влади.
Джерело:Офіційний портал ВРУ