open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
30.01.2004 N 31-р
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

18 лютого 2004 р.

за N 205/8804

Про затвердження змін та доповнень

до Положення про територіальне відділення

Антимонопольного комітету України

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 13 Закону
України "Про Антимонопольний комітет України" ( 3659-12 ) з метою
приведення у відповідність до Закону України "Про внесення змін до
деяких законів України з питань захисту економічної конкуренції"
від 20 листопада 2003 року N 1294-IV ( 1294-15 ) затвердити зміни
та доповнення до Положення про територіальне відділення
Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням
Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року N 32-р
( z0291-01 ) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
30 березня 2001 року за N 291/5482 (зі змінами та доповненнями),
що додаються.
В.о.Голови Комітету О.Мельниченко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Розпорядження

Антимонопольного комітету

України

30.01.2004 N 31-р
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

18 лютого 2004 р.

за N 205/8804

ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ

до Положення про територіальне відділення

Антимонопольного комітету України

( z0291-01 )

1. У пункті 2: частину першу викласти в такій редакції: "2. Основним завданням відділення є участь у формуванні та
реалізації конкурентної політики в частині: 1) здійснення державного контролю за дотриманням
законодавства про захист економічної конкуренції на засадах
рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав
споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень
законодавства про захист економічної конкуренції; 2) контролю за узгодженими діями суб'єктів господарювання та
регулюванням цін (тарифів) на товари, що виробляються
(реалізуються) суб'єктами природних монополій; 3) сприяння розвитку добросовісної конкуренції".
2. Пункт 3 викласти в такій редакції: "3. У сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства
про захист економічної конкуренції відділення має такі
повноваження: 1) розглядати заяви і справи про порушення законодавства про
захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими
заявами і справами; 2) приймати передбачені законодавством про захист економічної
конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами,
переглядати рішення у справах, надавати висновки щодо кваліфікації
дій відповідно до законодавства про захист економічної
конкуренції; 3) перевіряти суб'єкти господарювання, об'єднання, органи
влади, органи місцевого самоврядування, органи
адміністративно-господарського управління та контролю щодо
дотримання ними вимог законодавства про захист економічної
конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і
справами про порушення законодавства про захист економічної
конкуренції; 4) при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про
захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших
передбачених законом випадках вимагати від суб'єктів
господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого
самоврядування, органів адміністративно-господарського управління
та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та
юридичних осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом; 5) призначати експертизу та експерта із числа осіб, які
володіють необхідними знаннями для надання експертного висновку; 6) у випадках та порядку, передбачених законом, проводити
огляд службових приміщень та транспортних засобів суб'єктів
господарювання - юридичних осіб, вилучати або накладати арешт на
предмети, документи чи інші носії інформації, які можуть бути
доказами або джерелом доказів у справі незалежно від їх
місцезнаходження; 7) у разі перешкоджання працівникам відділення у виконанні
ними повноважень, передбачених підпунктами 3, 4 і 6 цієї частини,
залучати працівників органів внутрішніх справ для застосування
заходів, передбачених законом, для подолання перешкод; 8) залучати працівників органів внутрішніх справ, митних та
іших правоохоронних органів для забезпечення проведення розгляду
справи про порушення законодавства про захист економічної
конкуренції, зокрема в разі проведення розслідування; 9) залучати до проведення перевірок спеціалістів органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ, організацій за погодженням з їх керівниками, депутатів
місцевих рад за їх згодою; 10) проводити дослідження ринку, визначати межі товарного
ринку, а також становище, у тому числі монопольне (домінуюче),
суб'єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні
рішення (розпорядження); 11) визначати наявність або відсутність контролю між
суб'єктами господарювання або їх частинами та склад групи
суб'єктів господарювання, що є єдиним суб'єктом господарювання; 12) вносити до органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування обов'язкові для розгляду подання щодо анулювання
ліцензій, припинення операцій, пов'язаних із зовнішньоекономічною
діяльністю суб'єктів господарювання, у разі порушення ними
законодавства про захист економічної конкуренції; 13) надавати обов'язкові для розгляду рекомендації органам
влади, органам місцевого самоврядування, органам
адміністративно-господарського управління та контролю, суб'єктам
господарювання, об'єднанням щодо припинення дій або бездіяльності,
які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної
конкуренції, та усунення причин виникнення цих порушень і умов, що
їм сприяють; 14) звертатися до суду із позовами, заявами і скаргами у
зв'язку із застосуванням законодавства про захист економічної
конкуренції, а також із запитами щодо надання інформації про
судові справи, що розглядаються цими судами відповідно до
законодавства про захист економічної конкуренції; 15) вживати заходів, спрямованих на запобігання порушенням
законодавства про захист економічної конкуренції; 16) здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством
про захист економічної конкуренції. У сфері здійснення контролю за узгодженими діями відділення
має такі повноваження: 1) розглядати заяви і справи про надання дозволу, надання
висновків, попередніх висновків стосовно узгоджених дій, проводити
дослідження за цими заявами і справами; 2) приймати передбачені законодавством про захист економічної
конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами про
надання дозволу на узгоджені дії, надавати висновки, попередні
висновки стосовно узгоджених дій, висновки щодо кваліфікації дій
відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції; 3) переглядати рішення, прийняті ними в межах компетенції; 4) дозволяти або забороняти узгоджені дії; 5) при розгляді заяв і справ про узгоджені дії, проведенні
перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від
суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів
місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського
управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших
фізичних та юридичних осіб інформацію, у тому числі з обмеженим
доступом; 6) здійснювати повноваження, передбачені підпунктами 5, 10,
11 і 14 частини першої цього пункту; 7) здійснювати інші повноваження, передбачені
законодавством про захист економічної конкуренції. У сфері формування та реалізації конкурентної політики,
сприяння розвитку добросовісної конкуренції відділення має такі
повноваження: 1) вимагати від суб'єктів господарювання, об'єднань, органів
влади, органів місцевого самоврядування, органів
адміністративно-господарського управління та контролю, їх
посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом,
необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про
реалізацію конкурентної політики; 2) узагальнювати та аналізувати інформацію про реалізацію
актів законодавства про захист економічної конкуренції щодо
пріоритетів і напрямів конкурентної політики; 3) погоджувати проекти нормативно-правових актів та інших
рішень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, органів адміністративно-господарського управління
та контролю, що можуть вплинути на конкуренцію; 4) здійснювати повноваження, передбачені підпунктами 5, 10,
11 і 14 частини першої цього пункту; 5) надавати обов'язкові для розгляду рекомендації та вносити
до органів державної влади, органів місцевого самоврядування,
установ, організацій, суб'єктів господарювання, об'єднань
пропозиції щодо здійснення заходів, спрямованих на обмеження
монополізму, розвиток підприємництва і конкуренції, запобігання
порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, а
також щодо припинення дій або бездіяльності, які можуть мати
негативний вплив на конкуренцію; 6) взаємодіяти з органами державної влади, органами місцевого
самоврядування, органами адміністративно-господарського управління
та контролю, підприємствами, установами та організаціями з питань
розвитку, підтримки, захисту економічної конкуренції та
демонополізації економіки; 7) розробляти та організовувати здійснення заходів,
спрямованих на запобігання порушенням законодавства про захист
економічної конкуренції; 8) вносити пропозиції, приписи органам влади, органам
місцевого самоврядування щодо зміни прийнятих ними
нормативно-правових актів, які не відповідають законодавству про
захист економічної конкуренції або внаслідок неоднозначного
розуміння яких створюються перешкоди для розвитку конкуренції; 9) взаємодіяти із засобами масової інформації та громадськими
організаціями у роботі із запобігання порушенням законодавства про
захист економічної конкуренції, систематично інформувати населення
про свою діяльність; 10) сприяти іншим відділенням у реалізації їхніх повноважень; 11) здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством
про захист економічної конкуренції. Відділення за дорученням Голови Комітету чи органів Комітету
проводить розслідування за заявами і справами про порушення
законодавства про захист економічної конкуренції, дослідження за
заявами і справами про надання дозволу на узгоджені дії,
концентрацію, що підвідомчі цим органам".
3. Пункт 4 викласти в такій редакції: "4. Апарат відділення здійснює роботу із забезпечення
діяльності відділень, у тому числі організаційну, технічну,
аналітичну, інформаційно-довідкову та іншу роботу відповідно до
законодавства про захист економічної конкуренції".
4. У пункті 6: частину першу після слова "призначається" доповнити словами
"та звільняється"; частину третю викласти в такій редакції: "Обмеження щодо порядку призначення голів відділень та їх
заступників, у тому числі шляхом встановлення обов'язку погодження
з іншими органами державної влади, органами місцевого
самоврядування кандидатур на ці посади, не допускається"; частину четверту після слова "призначаються" доповнити
словами "та звільняються".
5. Пункт 8 викласти в такій редакції: "8. Голова відділення під час реалізації завдань, покладених
на відділення, має такі повноваження: 1) проводити, організовувати розслідування за заявами про
порушення законодавства про захист економічної конкуренції,
дослідження за заявами про надання дозволу, попередніх висновків
стосовно узгоджених дій, що підвідомчі адміністративним колегіям
територіального відділення, а за дорученням Голови чи органів
Комітету - розслідування за заявами і справами про порушення
законодавства про захист економічної конкуренції, дослідження за
заявами і справами про надання дозволу на узгоджені дії,
концентрацію, підвідомчими цим органам; 2) приймати передбачені законодавством про захист економічної
конкуренції розпорядження; 3) проводити перевірки суб'єктів господарювання, об'єднань,
органів влади, органів місцевого самоврядування, органів
адміністративно-господарського управління та контролю щодо
дотримання ними вимог законодавства про захист економічної
конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і
справами про порушення законодавства про захист економічної
конкуренції; 4) безперешкодно входити до приміщень підприємств, установ та
організацій під час проведення перевірок та розслідувань за
заявами і справами про порушення законодавства про захист
економічної конкуренції за умови пред'явлення службового
посвідчення і документів, що підтверджують проведення перевірки чи
розслідування; 5) при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про
захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших
передбачених законом випадках вимагати від суб'єктів
господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого
самоврядування, органів адміністративно-господарського управління
та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та
юридичних осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом; 6) викликати для надання пояснень під час розгляду заяв і
справ про порушення законодавства про захист економічної
конкуренції посадових осіб і працівників суб'єктів господарювання,
об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування,
органів адміністративно-господарського управління та контролю,
інших юридичних осіб, їх структурних підрозділів, філій,
представництв, а також фізичних осіб; 7) призначати експертизу та експерта з числа осіб, які
володіють необхідними знаннями для надання експертного висновку; 8) у випадках та порядку, передбачених законом, проводити
огляд службових приміщень та транспортних засобів суб'єктів
господарювання - юридичних осіб, вилучати або накладати арешт на
предмети, документи чи інші носії інформації, які можуть бути
доказами чи джерелом доказів у справі незалежно від їх
місцезнаходження; 9) у разі перешкоджання працівникам відділення виконувати
повноваження, передбачені підпунктами 3, 4, 5 і 8 частини першої
цього пункту, залучати працівників органів внутрішніх справ до
застосування передбачених законом заходів, необхідних для
подолання перешкод; 10) залучати працівників органів внутрішніх справ, митних та
інших правоохоронних органів до забезпечення проведення розгляду
справи про порушення законодавства про захист економічної
конкуренції, зокрема в разі проведення розслідування, у тому числі
збирання та вилучення доказів, накладення арешту на майно,
предмети, документи, інші носії інформації; 11) залучати до проведення перевірок спеціалістів органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ, організацій за погодженням з їх керівниками, депутатів
місцевих рад за їх згодою; 12) проводити дослідження ринку, визначати межі товарного
ринку, а також становище, у тому числі монопольне (домінуюче),
суб'єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні
рішення (розпорядження); 13) визначати наявність або відсутність контролю між
суб'єктами господарювання чи їх частинами та склад групи суб'єктів
господарювання, що є єдиним суб'єктом господарювання; 14) вносити до органів виконавчої влади обов'язкові для
розгляду подання щодо анулювання ліцензій, припинення операцій,
пов'язаних із зовнішньоекономічною діяльністю суб'єктів
господарювання, у разі порушення ними законодавства про захист
економічної конкуренції; 15) надавати обов'язкові для розгляду рекомендації та вносити
до органів державної влади, органів місцевого самоврядування,
установ, організацій, суб'єктів господарювання, об'єднань
пропозиції щодо здійснення заходів, спрямованих на обмеження
монополізму, розвиток підприємництва і конкуренції, запобігання
порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, а
також щодо припинення дій або бездіяльності, що можуть мати
негативний вплив на конкуренцію; 16) звертатися до суду з позовами, заявами і скаргами у
зв'язку із застосуванням законодавства про захист економічної
конкуренції, а також із запитами щодо надання інформації про
справи, що розглядаються цими судами відповідно до законодавства
про захист економічної конкуренції; 17) представляти відділення без спеціальної довіреності в
суді; 18) уповноважувати своїх заступників здійснювати
повноваження, передбачені підпунктами 1 - 2 частини першої цього
пункту; 19) складати протоколи про адміністративні правопорушення; 20) здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством
про захист економічної конкуренції. Голова відділення в Автономній Республіці Крим, голова іншого
відділення Комітету з питань, що належать до його компетенції, має
право бути невідкладно прийнятим відповідно Головою Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, Головою Ради міністрів Автономної
Республіки Крим, керівниками та посадовими особами місцевих
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ, організацій. Голова відділення має права і виконує обов'язки в межах
компетенції, визначеної Законом України "Про Антимонопольний
комітет України" ( 3659-12 ), цим Положенням, іншими
нормативно-правовими актами, здійснює керівництво діяльністю
відділення, забезпечує виконання завдань і функцій, покладених на
відділення та його адміністративні колегії. Розпорядження голови відділення приймаються від імені
відділення. Без згоди Комітету як вищого колегіального органу голова
відділення не може входити до складу комісій, комітетів та інших
органів, що утворюються органами державної влади, органами
місцевого самоврядування. Особа, яка виконує обов'язки голови відділення, має
повноваження, установлені для голови відділення".
6. Пункт 12 вилучити. У зв'язку з цим пункти 13 та 14 вважати відповідно пунктами
12 та 13.
Начальник Головного
правового управління О.Вознюк

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: